(3698) 480

Tibor bá’ online

 

Ki ne tudná, hogy tegnap óta a 95-ös benzin és (gázolja) hatósági ára maximálisan 480 Ft. Azt viszont csak az idősebbek tudják, hogy a hatósági árral mindig baj volt. Leginkább az, hogy az adott árú eltűnt a piacról és megjelent a fekete kereskedelemben. Ez most nem fog bekövetkezni, mert benzint dupla áron, a kapualjban árulni nem lehet, de lesz belőle más disznóság.

Arról nem beszélve, hogy itt más is van. Parancsszóra nyitva kell tartani a kútnak, és le kell nyelni a vesztességet. Ilyet még Rákosi se csinált. Ha valakinek nem tetszett a szocializmus építése, akkor kiszállhatott. Hadd írjam le nénikém történetét.

Szorgos munka és takarékosság következtében anyai ágú nénikém a Damjanich utca 41 alatt nyitott egy kifőzdét, amit 1944-ben az amerikaiaknak sikerült lebombázni. A nénikém 1945-ben kért egy helyiséget a hatóságoktól, amit meg is kapott a Dózsa György úton egy romos épületben, nem messze a lebombázott épülettől. Ezt szívós munkával helyreállította és elkezdte a működését. Nem volt könnyű a dolog, mert az élelmiszer ellátás akadozott, a nyersanyag beszerzés problémás volt, de nénikém szívósan hit abban, hogy a kemény munkának meg kell hozni a gyümölcsét.

Eredmény helyett a párt elvette tőle a helyiséget és kapott helyette egy ugyancsak romos másikat a Dob utcában. Itt kezdődött igazi baj. Nehogy egy vállalkozó hülyére gazdagodjon a fordulat éve után hoztak egy rendeletet, ami szerint a közmű fogyasztás növekedése megakadályozandó. A séma az volt, hogy egy adott hónapban amennyivel több volt például a gáz fogyasztás, mint egy évvel korábban, a többletet száz szoros áron kellett kiszámlázni.

Nénikém a hónap közepén kezdett üzemelni az új helyen. Így egy évvel később kétszer akkora fogyasztása volt. Ezért a fogyasztásának a felét százas szorzóval számlázták ki, amit képtelenség volt kifizetni. A nap forgalma 800 forint körül volt, aminek csak egy tört része volt haszon, a gázszámla pedig 25.000 forintról szólt. Ráadásul a tatozást adóformában hajtották (volna) be, így a hátralékot komoly késedelmi kamat terhelte. Itt a vég.

A nénikém belátta, hogy nincs tovább, és bezárta a vállalkozást, de Rákosi (ellentétben Orbánnal) nem kötelezte, hogy maradjon továbbra is nyitva és nyelje le a vesztességet. A szocializmus építése nem volt kötelező, csak erősen ajánlott. 😀

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Éljetek a lehetőségekkel!

57 gondolat erről: „(3698) 480

  1. Ha 520 Ft helyett 480 Ft-ért adják, akkor az kb 8% árcsökkentés. Nehogy már sírva fakadjunk a benzinkutasokért!
    Tiltsuk be a Black Friday-t, nehogy tönkremenjenek szegény kereskedők!

  2. Amíg az automata kutaknál olcsóbb az üzemanyag a maximált árnál, addig nagy baj nem lehet.
    Legfeljebb begyorsítja a változást, ami nyugatabbra már végbement. A nagyobb kutaknál is megjelennek az automata oszlopok, a kisebbeknél pedig vagy beáll a tulajdonos a kassza mögé (nem fog), vagy átalakítatja a kutait automatává, vagy eladja egy automatát üzemeltetőnek, ha az alkalmazott bérét nem termeli ki a kútnál működtetett presszó.
    Annak idején azért vonult ki innen a katari kúthálózat, mert nem volt hajlandó ennyi pénzért fizetni egy olyan alkalmazottat, “aki egész nap a legyeket hesegeti”.

  3. Más megvilágításból szemlélve:
    – Az egész hatósági ár csökkenést rátolták a kiskereskedőkre (akiknek kb 30-40 forint volt a hasznuk). Egyik napról a másikra, egyeztetés ismét sehol.
    – A Mol mint szinte kizárólagos nagyker hétfőn a világpiaci árra hivatkozva 5 forinttal emelte a nagykereskedelmi árat.
    – Az igen magas jövedéki adóhoz nem nyúltak. (Bezzeg amikor túl olcsó volt az üzemanyag ára)
    – A kutak üzemeltetésének nagy része ki van szervezve alvállalkozóknak (ez is megérne egy misét), akik több éves szerződésben vállalták a kutak üzemeltetését, adott esetben kemény kötbérrel terhelve a szerződésszegést.
    – A diszkont kutakat hagyjuk, ahol szinte eddig sem volt haszonkulcs, illetve az ország nem tud átállni egyik napról a másikra automata kutakra.

    A gond mint annyiszor most is a dilettáns, izomból politizálás aminek a levét most egy szűk réteg issza meg. Egyes becslések szerint 10-20 ezer család megélhetésével szórakoznak.

  4. Re 1:

    jabu

    Nagyon nem értek veled egyet. Dögöljön meg a szomszéd tehene? Tipikus irigy-magyar hozzáállás. Egy meglévő rendszert változtattak meg kizárólag egy vékony réteg kárára. Miért nem a nagyker árat vitték lejjebb? Azért, mert a nagyker a csókosoké és a kiskert pedig át akarják játszani egy másik tulajdonosi körnek. Ráadásul még feszültséget és széthúzást is gerjeszt a társadalomban, ami ennek a kormánynak mindig is célja volt.

  5. Azon túl, hogy az üzemanyagok hatósági ára még fog az infláción lökni kb. 1-1,5% -ot, és ezen túl is rontani fogja az Euro-Forint árfolyamot a fő disznóság nem ez benne.
    A 3 hónap után még 3 hónapra szinte biztosan meg lesz hosszabbítva, mert választások előtt OV nem akarja szembesíteni a választópolgárokat a kb. 550-600 Ft -os kezdő üzemanyagárral. Viszont holnapig kell jelentkezni az árrést nem kigazdálkodni tudó, ezért az üzemeltetést felfüggesztő kiskereskedelmi üzemanyagszolgáltatók működtetésére alkalmas cégeknek. Lefordítva, jövő tavaszig Lőrincünk, a nemzet gázszerelője a MOL és pár nagyobb hálózaton kívül a kiskereskedelmi benzinkutak többségét le fogja nyúlni. Erről szól valójában a hatósági ár a választások előtti néphülyítésen túl, hogy szavazz rám, mert nem kell annyiért tankolnod…!

  6. Inkább a nagyker árhoz viszonyított árrést kellett volna maximálni, így maradt volna haszna a kutasnak, és így is alacsonyabb lett volna az ár. Persze akkor a hátsó szándékok kevésbé érvényesülhettek volna…

  7. Mi lesz akkor, hogyha a kőolaj világpiaci ára hirtelen felmegy a mostani 80 dollárról 100-120 dollára? Akkor megmarad a mostani ár szabályozás vagy felviszik 500-550 forintra a benzin árát?
    Halkan kérdem meg, Gyurcsánynak vagy Márky-Zay-ank nincs véletlenül benzinkútja? Nem ellenük irányul ez véletlenül?

  8. Re:7
    Túlságosan túlkombinálod, Márkynak nincs tudomásom szerint, fletó másban utazik, itt inkább Python eszmefuttatása tűnik helytállónak.

  9. 5.Python
    Plusz 1

    Nekem vegyes érzelmeim vannak ezzel kapcsolatban is.
    Egyrészt helyes , hogy az állam beavatkozik, viszont nem az ahogy teszi ezt.

    Én nem nagyon sajnálom a benzinkutasokat, viszont sajnálom, hogy egy csomó alkamazottat is seggberúgnak ezért, aki elveszti a munkáját.

    Nemsokára megépül a hatvani kenyérgyár, ahol minden robotizált, ezzel és más akciókkal kb.2000 pék szabadul fel, akikre máshol nagy szükség van.
    Szóval akkor mi a fészkes fenét várunk a benzinkutakon?
    Egyébként a benzinkutakon mint szolgáltatás mindig röhögnöm kellett és sohasem értettem mit is csinálnak azon alapvető feladatukon kívül, hogy tankolhatsz náluk. Ma már külön pizzájuk van Govannival vagy kivel, meg hotdogjuk meg 10szeresen túlárazott szemetjük. Persze ez millió egy másra is igaz.

    Ezt csak az idióta fogyasztói társadalom kreált igénye teljesen valós alap nélkül.
    Akkor is hülyeség lesz ha Orbánék lenyúlják, sőt az is hülyeség amit ők csinálnak, hacsak a koncentrált hatalmat nem azok céljaira használják fel akiktől elveszik, kizárván a kis butuskákat.
    Mint a kisgyerekektől kést elkobzó szülő, aki vág nekik kenyeret. De ez nagyon nem valószínű. Inkább a NER duzzadt túl nagyra és őket kell kiszolgálni. És ez egyre dagadni fog, a hatalom megtartásának kényszeréből fakadóan. Túl sok lett az “éhes “száj, míg a valódi éhezőkket senki sem fog törődni.
    Mindig a qrva kapzsiság.

    Egy nagyobb perspektívából csak csupa óvodást lehet itt látni.

  10. Ja és azt hozzátenném, hogy a mai gazdaság törékeny egyensúlyát könnyen szét lehet cseszni hatósági árakkal.
    Most érdemes benzint beraktárazni.

  11. Tévedtem, Hernádi lesz a befutó…:

    A Mol jelentkezett a kormány felhívására, szívesen átvennék a benzinkutakat
    @https://444.hu/2021/11/17/a-mol-jelentkezett-a-kormany-felhivasara-szivesen-atvennek-a-benzinkutakat

    A jövedéki adóhoz az EU -s szerződés miatt nem lehet nyúlni, a nagykerárhoz sem, mert az EU -s szintű piaci beavatkozás lenne. Viszont az üa. ÁFA tartalmával tudna érdemben befolyásolni a kormány, csak hát nem érdeke a 27% -os ÁFA tartalom csökkentése.

    Viszont ha tartósan megmarad az üa. hatósági ára, akkor Ausztriából, és Szlovákiából is kb. 50-60 km mélységből ide fognak járni tankolni, szóval lehetnek ellátási nehézségek is a megnövekedett extra forgalom miatt. Plusz a két ország kormánya kb. karácsony után már biztosan Brüsszelben fog eljárásért lobbizni, mivel eléggé a határon billegve de megsérthetjük az EU -s versenyjogot, és egyértelműen szabadpiaci beavatkozást hajtottunk végre, ami más tagállamok adóbevételeit is érintheti, és fogja is érinteni!

  12. Nem publikus a nagyker ár, gondolom azért, mert nem mindenkinek ugyanannyi.

    Én – amikor otthon vagyok – egy kis község kis kútján tankolok. Majd most megkérdezem a kutast, hogy termelek-e neki veszteséget az alap dízel tankolásával és ha igen, akkor tankolni a mol kúton fogok, viszont a kávét, autómosást, gázpalackot stb. továbbra is a kis kúton veszem meg.

    Javaslom tegyen mindenki így. Persze tudom ez kevés lesz egy olyan társadalomban, mint a magyar. Mert ha nem ilyen lenne, akkor ez az aljasság eszébe sem jutott volna viktornak.

  13. 9. Balázs,

    “Szóval akkor mi a fészkes fenét várunk a benzinkutakon?
    Egyébként a benzinkutakon mint szolgáltatás mindig röhögnöm kellett és sohasem értettem mit is csinálnak ..”

    Fenntartanak egy helyet egy előre megszabott nyitvatartással egy földrajzi ponton, ahol biztonságosan tankolhatsz az autódba, járművedbe, kannádba alap üzemanyagokat.
    Ez azért elég fontos a mai világban, nem gondolod?

    Az autópályán a rabló kutakat nekem is nehezemre esik sajnálni (legalábbis a tulajdonosaikat).

    Egyébként tőled többet vártam. Ha így tönkre lehet tenni és el lehet szedni a magántulajdont, az üzletet, melyet valaki évek munkájával felépített, akkor te mennyire vagy biztonságban a kis birtokodon?

  14. Re:13
    “Fenntartanak egy helyet egy előre megszabott nyitvatartással egy földrajzi ponton, ahol biztonságosan tankolhatsz az autódba, kannádba alap üzemanyagokat.
    Ez azért elég fontos a mai világban, nem gondolod? ”

    Ezt egy automata is abszolválja, nem kell hozzá humán erőforrás…
    Sőt, az automata után nem kell fizetni SZJA-t, és mindenféle járulékot, és nem betegszik le a gyereke, stb, stb.

    A benzinkutas szolgáltatási szektorért nem különösebben fáj a szívem, igazából idővel értelmetlenné is fog válni, mert a villanyautókat mindenki otthon, villany tehert telephelyen fogják tölteni, így szükségszerűen ki fognak múlni. Ellenben rossz érzésem van amiatt, hogy ez egy klasszik szalámi technika kezdete lehet, aminek a vége mindig átcsapott valami elmebeteg dologba.

  15. 14. dajtás,

    Hagyjuk már ezt az autómatázást. Az autómatát is fenn kell tartani, vannak tartályok és berendezések, melyeket felügyelni kell. Ez csak játék a szavakkal.
    Persze a piaci versenyben jó, hogy vannak olcsó autómata kutak.

    “így szükségszerűen ki fognak múlni.” Soha nem fognak kimúlni, legalábbis a mi életidőnkben nem. Nemcsak autók vannak, hanem teherautók, mezőgazdasági kis és nagy gépek és mindenfajta egyéb motoros járművek, gépek is, amik még nagyon sokáig benzinnel vagy dízellel fognak menni.

  16. Re:15

    Pedig a benzinkutak jelentős része semmilyen hasznos plusz tevékenységet nem csinál, ami miatt annyira kellenének(tipikus túlburjánzott szolgáltatás ipar, kb egyen értékű az ingatlan közvetítőkkel, vagy a kutyakozmetikusokkal, és a műköröm építőkkel). Töredék erőforrásból fenntartható az automata, mert benzinkutas ember nélkül is tudok tankolni, ahogy le is tudom mosni a szélvédőt, műkörmös tüncike nélkül is tudok fizetni, túlárazott kólájukat, és nyim-nyam vackokat úgy sem veszek, szóval a szolgáltatásaik 99% fölösleges, egyedül a szükség WC aminek van értelme, de a benzin kutak jelentős részében vagy zárva van/vagy fizetős, ingyenes meg össze van csinálva, így be sem megyek.

    10 éves távlatban erre nem mernék annyira fogadni, hogy hosszú távon a fosszilis üzemanyagokat fogunk használni…
    Most rúgja még az utolsókat a fosszilis ipar, és a K+F befektetéseik jelentős része már teljesen más szektorba irányul.

  17. Hánynom kell a kommunistáktól, bár a kádárromantikára talán akadhat magyarázat. De a rákosiromantikát csak valami leépülés-elhülyülés magyarázhatja.

  18. Most szándékosan nem írom le “dajtás” nevét, ne hogy az higgye valaki, hogy vele foglalkozom, pedig csak a jelenségről akarok egy mondatot szólni. Szóval, ha nincs autóm, akkor lexarom, hogy mi lesz a benzinkutasokkal, ha egészséges vagyok, akkor nem érdekelnek az orvosok és ápolók, de ha paleózom, ugyanez a helyzet a pékekkel! Ez a tipikus esete annak a régi mondásnak, hogy nem szóltam akkor, amikor a zsidókat vitték el…stb.

    Pedig ez a poszt nem is erről szól, hanem arról, hogy a hatalmi beavatkozás ideológiai okokból ugyanolyan értelmetlen volt az ötvenes években, mint most, a közös bennük pedig a diktatúra.
    A szolgáltatások szükségessége pedig nem tőlem és nem tőletek függ, hanem mindnyájunktól, vagyis a piac dönti el, hogy mire van kereslet.

  19. Gratulálok azoknak akik tapsolnak ahhoz, hogy valakinek a magántulajdonát ellopja az Orbán rezsim. Benzinkutas ismerősömnek kis kútja van, jelen pillanatban öt forinttal drágábban veszi a benzint a MOL-tól, mint amennyiért adnia kell. Nagy kutaknál, láncoknál biztos jobb a helyzet, de ők is kb. nulla körül lehetnek. Ezzel a logikával bárkitől el lehet venni, mert csak. Az hogy a benzinnek ennyi az ára, az Orbán rendszer forintelinflálós gazdaságpolitikájának a sara, nézzétek meg a cseh koronához, vagy a horvát kunához, lengyel zlotyihoz képest az elmúlt tíz évben hogy szerepelt a forint. A cseh korona semmit nem gyengült az euróhoz képest, mert ők nem csináltak belőle rendszert, hogy folyamatosan kifosztják a valuta értéktelenítésével a lakosságot. A kunához és zlotyihoz képest is 15%-ot gyengültünk 10 év alatt. A mai magas benzináraknak egyszerűen ez az oka, hogy ennyit romlott a forint. 2008-ban volt 120 dollár az olajár, de mégis kevesebbet fizettünk érte kutakon, mert azóta 30-40%-ot gyengült a forint a dollárhoz képest. És most az elbaszott forintpolitikájukat mással fizettetik meg. Ez ám a pofátlan húzás. És még valami. Egy normális országban a magántulajdon szent. Ezek után ne lepődjetek meg, ha mondjuk azt mondják, hogy állami szférában most három hónapig nem lesz fizetés, és kész. Mert kell a pénz másra. Vagy kinéznek maguknak bármit és hatósági árasítanak. Add olcsóbban mint amiért beszerzed. Ha nem elvesszük a vállalkozásod. Aki még mindig Orbánra szavaz, az nem komplett.

  20. Megharagudtak Hernádira amiért beállt Márki-Zay mögé. Most addig szivatják a MOLt, amíg el nem adják Mészárosnak vagy Tiborcnak. A többi szereplő úgyis külföldi, azok eleve le vannak szarva.

  21. Most olvasom a hozzászólásokat, ezek szerint a kicsiket teszik tönkre a MOL kedvéért? Akkor a magyarázatom nem állja meg a helyét. Vagy ez lenne a júdáspénz Hernádinak? Ki érti ezt?

  22. Hánynom kell a kommunistáktól, bár a kádárromantikának lehet mentális magyarázata. A rákosi-romantikának csak az elhülyülés! 😀

  23. Re:18
    Nyugodtan írhatod, hogy rám gondolsz ilyenkor, nem haragszom meg érte.
    Ellenben van autóm(2db), nagyon is számít, hogy mennyiért tankolok, napi >60km tesz meg kettő autó, de olyan szolgáltatásért, ami tök fölösleges, nem fogok plusz pénzt kiadni, innen jön, hogy a benzinkutasokért nem hullajtok túl sok könnyet.
    Ellenben van bennem is ilyen érzés az ügy miatt amit írsz: “hogy nem szóltam akkor, amikor a zsidókat vitték el”, szóval nekem is nagyon ingoványos ez a húzás, lehetett volna teljesen máshogy is csinálni, de jól láthatóan(mint mindig/újra), más izéjét verik a csalánnal.
    Kampány húzáson kívül más is meghúzódhat a dolog mögött, mert a NER-en belül elkezdték egymást is kannibalizálni a felek…

  24. Üzemanyaggal kezdődött a karrier, üzemanyaggal ér véget? A jelenlegi kényes olaj egyensúlyi helyzetet vér és szenvedés érlelte.

  25. Ez egy politikai húzás ami a választásokig fog tartani. Ezt a kis forgalmú fehér kutak fogják megszívni. A hálózatban dolgozó kutak a franchise partnertőr kapnak anyagi segítséget ezen időszak átvészelésére. pl OMV 7 forintot garantál literenként a partnereinek. Ebből azért kijönnek. azt is tudni kell, hogy a kutakon az eredményt a shop csinálja.
    E
    A szörnyű a sok ostoba ember aki ennek örül. Fogalmuk sincs hogy ezt máshol fogják megfizetni. Nincs ingyen ebéd.
    Pont a vidéki kis forgalmú kutak lehetetlenednek el akik a helyi kispénzű, helyi közlekedésű ügyfeleket szolgálják ki.
    Szomorú, nagyon szomorú.

  26. Ez csak egy vélemény, amit írok.

    A gázolaj és benzin ára szabad áras.
    Úgy, ahogy az egyéb, akár élelmiszer ipari termékeké is.

    Shell benzinkút, jóval magasabb áron adott üzemanyag, és, bármi egyéb, amit megvehetsz a shopban.
    Nem csak az üzemanyagon nyerészkedik a Shell pl.
    Régen szabad áras volt a cigi.
    Mi történt?
    Az állam beleszolt.
    A benzinkutakon kétszeres áron adták ugyan azt, mint amit a közértekben.
    A cigin kívűl a mai napig ugyan ez van.
    Semmivel sem kerül többe egy benzinkút fenntartása mint egy mezei közérté. Mivel az üzemanyag árának egy része csak a jövedéki adó, a többi, a tényleges üzemanyag ára, plusz az árrés….

    Akkor míért nem lázadozik az ellen senki, hogy a zsemle ára 39 ft/db? Mondjuk. Vagy hogy a kenyér ára nem négyszáz forinthoz közelít, hanem az ezer forinthoz?

    Tényleg ennyire idióta mindenki?
    Attól még hogy maximálták az üzemanyag árát, nem fogják olcsóbban adni a zsemlét.
    A malmok 40 százalékos áremelkedést irányoznak elő a lisztre… Ez ellen miért nem lázad senki?
    Ez drasztikusabb mint a gázolaj árának emelkedése.
    Lehet ám nem egyedül autókázni munkahelyre, meg onnan haza kényelmi szempontból.
    A másik pedig a klimavédelem, nem csodálkoznék ha külön környezetvédelmi adót vetnének ki az üzemanyagokra, aminek az ára akár ezer forint is lehet ebből a szempontból.

  27. Nálunk sem jobb a helyzet az üzemanyag, és ugy általában az árak körül, mintha egy elhallgatott, de egyre kifejezetebben jelentkező inflációs folyamatban lenne a világ.
    Most, alig félórája jöttem meg a közeli benzinkútról. A benzin ára néhány hónapon belül már harmadszorra drágul, ma már nincs messze a 700 forinttól.
    51 litert tankoltam, a ti pénzetekben valami 35 ezer forintocskát hagytam ott, még szerencse, hogy nyugdijasként viszonylag keveset utazunk, havonta egyszer, nagyon ritkán kétszer tankolok. Bárhogy számolok, mai árakon, és remélve, hogy nem emelkedik tovbbra is az ár, éves szinten valami 400 ezer forintomba kerül csak a benzin, annak ellenére, hogy ismétlem, nyugdijasként keveset utazom.
    Továbbá, nincs szinte bármi, aminek érezhetően ne ment volna fel az ára az utóbbi időben.A korábbi évek lassú, szinte észrevehetetlen áremelkedésével ellentétben, az árak látványosan megszökkennek, 5-8 százalékban 15-20 százalékban ma, és egészen a bicskanyitogató 30-50 százalékos jövöre beharangozott emelésekig.
    Ez már ki van hirdetve, meg van magyarázva minden létező okokkal, nyersanyag, gyártási költségek, szállitás drágulás, amit csak akartok, minden meg van okolva-magyarázva.
    Hogy is mondták nálatok?
    Ez van, más nincs, tessék válogatni.

  28. Nincs itt semmi érdekes!
    Csinálni kell egy háborút…
    Ma -mint általában minden- ez is szépen csomagolva, rózsaszínű köntösben, díszesen tálalva kerül a nagyközönség elé. A covid, a különféle “óvintézkedések”, a méregzöld klímapolitika mind erről szólnak. A lényeg, hogy add oda mindenedet, amid van. Az életed -ki kell ábrándítsalak-, már senkinek sem érték. De bolondok lennének elvenni, hiszen amíg itt vagy, tényleg odaadhatod mindenedet.
    Ha belegondoltok, nem is kell konkrétan a covid, vagy a láthatatlan háttérhatalom ehhez, ezek mindössze ürügynek szolgálhatnak. A házad/lakásod 80%, hogy a bankodé, az autód vagy egy lízingcégé, vagy olyan állapotú, hogy folyamatosan eltartasz egy egész családot a fenntartásával, a telefonod/laptopod 90%, hogy a cégedé, esetleg az autód, biciklid is. Mi marad akkor neked? Az “élmények” (internet, kábeltévé, telefon előfizetés, egy kis üdülés évente), vagy amit megeszel (lónyál élelmiszeripar)?
    Tényleg, mi az, amit ma még igazán a sajátunknak érezhetünk és tudhatunk?! Van még egyáltalán vesztenivalója a XXI. század átlagemberének?

    Talán csak a remény… Ha így nézem, Orbán jó politikát folytat, s ehhez mindig csak egy szűk réteget szívat meg, de azt rendesen. Mire a következő sorra kerül, emezek már el is felejtik mit tett velük, s ugyanúgy beállnak a sorba a másikat alázni.
    De vékony jég ez, mert amikor sokan elvesztik a reményt, akkor valami tényleg meghal és az sok – sok életet követel, ha nem is közvetlenül! Isten hozott mindenkit a 10 milliárd zombi világában!

  29. Orbántól kitelik hogy pl. majd egy összeomlás esetén be kell szolgáltatni az aranyat vagy pedig nem adhatod le kereskedésben mert megtiltja, a tescoban meg ugye nem tudsz majd fizetni egy csípat arannyal a pénztárosnak 😀 A kisboltos meg majd szintén nem veszi el mert nem adhatja le.Nem mondom hogy így lesz de sosem lehet tudni.
    Szar Orbán is de a Gyurcsányék sem jobbak mert ők szemrebbenés nélkül megemelnék a rezsit meg valószínű bevezetnék az ingatlanadót ami kapásból lenne évi 100eft egy átlagos ingatlanra.

    28.Bálint
    Hiába 500 Ft az üzemanyag, még mindig tele van az út autókkal.Még mindig az 1km-re lévő boltba is autóval mennek az emberek.Szerintem majd akkor lesz drága az üzemanyag ha az autósforgalom csökken vagy 50%-al, bár akkor meg bedönti a gazdaságot ami a gyártásra és a fogyasztásra épül.
    Az olcsó olaj már elfogyott , innen már csak további drágulás jön.
    Épp hallottam a tv-ben hogy a gáz és villany árát az ipari fogyasztók 3-400%-al drágábban kapják a következő szerződésben.Épp egy mosoda volt ami így az árat meg kell hogy emelje már nem emlékszem talán 40%-al.Nagyon sokan emelni fognak kétszámjegyűt és tovább száguld az infláció. De jön a 200 ezres minimálbér és abból megint áremelések lesznek..Persze ahogy itt írtuk ez nem olyan mint régen hogy elmúlnak a háborús évek és jön az újjáépítés olcsó anyagból, hanem egyre drágább lesz minden.

    Érdekes ez az olaj téma is , hiába termeltünk ki milliárd-billiárd hordókat eddig , épp gyalog mentem a boltba és néztem hogy ezek a régi kockaházak is mennek tönkre, a járdák a ház előtt süllyednek,töredeznek, a főút aszfaltja amit pár éve húztak át már egy centis repedés van rajta. Az jutott eszembe hiába a sok eddig kitermelt olcsó olaj , ami eddig abból épült az már lassan az enyészeté lesz , tehát az eddigi olcsó olaj is csak egy pillanatnyi (pár év, évtized) értéket teremtett , de hamar tönkre tud menni minden.Talán ami megmaradt a 10-20 éve kitermelt olajból az a CO2 a légkörben 😀 Most már a drága olajból kell építkezni majd de ne felejtsük el hogy az is csak egy pillanatnyi értéked ad majd.

  30. 27. Dan,

    Persze, ez (hatósági áras alapüzemanyag) nem fogja megállítani az inflációt, legfeljebb egy picit fékezni egy darabig, de utána még gyorsítja is, mert a versenytársak jó részének tönkretétele után a mol (meg aki marad) nagyobb árréssel is adhatja majd, mint eddig (és biztos, hogy fogja is).

  31. 31: Gyarmathy:
    Arról nem is beszélve, hogy egy forgalmazó sem hülye, be fogja dobni a 480-as üzemanyagtartályba a legócskább termékét.
    Láttunk már hasonlót pl. joghurtoknál, amikor áremelés helyett a minőség rovására trükköztek a gyártók. Pl. nem biztos, hogy ugyanazzal a minőségi adalékkal fog az OMV vagy SHELL benzin érkezni, hiszen a külföldi forgalmazóknak nyilván van lehetőségük olcsóbb, a saját köreikben értékcsökkent termék beszerzésére is. Valahogyan ezt Magyarországon soha, senki nem figyeli… A rezsicsökkentéssel sem csak az árak fagytak be, hanem fontos hálózati fejlesztések, adott esetben akár nem létszükségletű karbantartások is elmaradtak. Bírja még… De meddig?
    A fogyasztói társadalomban két dologban biztosnak kell lennünk:
    1. Semmi sincs ingyen.
    2. Mindenért ki fogunk fizetni legalább annyit, amennyibe az adott termék előállítása került. Senki sem fog veszteséget lenyelni, az az ostor rendre a végfogyasztókon csattan! De lehet trükközni azon, hogy hogyan, s ez éppen elég, mert a legtöbb ember, ha nem látja, hogy éppen ütik, nem érez akkora fájdalmat…

  32. 29. Horváth Csongor

    Respekt! Részemről ezt most öröm volt olvasni tőled.
    (Persze nem a tartalma miatt..)
    Köszönöm, megnyugtattál! 🙂

  33. 32. Horváth Csongor,

    Biztos, hogy lesz trükközés. Pl. az alapbenzinből kerül majd 10-20% a prémium tartályba. Az alap dízelből a prémium dízel tartályba.

    Ha pedig a nagyker ár már 500 felett lesz (amit a kutas csak 480-ért adhat) akkor a mol kútról hordóba tankolt 480-asa kerül a kisvárosi kút prémium tartályába. 🙂

    Persze csak 15-20% erejéig, az még nem vevődik észre.

    Lehet, hogy a fenti dolog hülyeség már, mert nem lehet megcsinálni, de az biztos, hogy minden kúttulaj saját részre nem magánál, hanem máshol, egy nagy kútnál fog tankolni. 🙂

    Micsoda paradoxon. A benzinkút tulajdonos jobban jár, ha nem magánál tankol a kocsijába, hanem máshol. És jól felfogott érdeke, hogy mindenkit erre biztasson. Ha ezt elmondanám itt a kollégáknak, nem hinnék el.

  34. 32. Horváth Csongor

    Nem biztos, hogy a nagykereskedő aki kiskereskedő is egyben fog segíteni olcsóbb üzemanyagot a 480asba szerezni.
    Inkább fél éves időtartamban gondolkodva kicsinálja a konkorenciát.

    Gyarmathy

    A magántulajdon intézményének sárbatiprásáról kb. ugyanazt gondoljuk.

    Szóval engem szociálisan érzéketlennek tulajdonítani lehet, csak nem biztos, hogy ez a helyzet.
    Én a vállalkozásomat 2010 ben pont hasonló, bár jóval kisebb hatáskörű pszichopata f@sz miatt hagytam abba.
    A hatalmon lévők majdnem.mind ilyenek. Biztos vannak (én is ismerek pl. a falusi benzinkutas) kutasok akik kemény munkával érték el amilyük van és most a kormány betesz nekik, de valahogy -számomra- akkor sem a benzinkutas testesíti meg a szánalomra méltó embertípust.
    Az meg nem újdonság, hogy ez a csürhe mindenkin átgázol.
    Nézd meg mi folyik a kistermelői tejáhazatban, meg lennél lepődve.
    50 éve gazdálkodók hagyják abba a terményárak megdrágulása és a tej felvásárlási árának stagnálása miatt.
    Szóval nem a kis birtokomgól osztom az észt, hanem magam is szarban vagyok. Igau csak annyira amennyire kénytelen vagyok benne lenni ebben a csúcsra járatott körforgásban.

    Azzal is tisztában vagyok, hogy engem is úgyanolyan lazán kicsinálnának ha megérné. Tisztán látom, hogy mindig egy-egy önmagában természetszerűleg tehetetetlen réteget áldoznak fel az aktuálpolitika oltárán.
    Azt is látom, hogy megosztják a népet és talán meg is fogják nyerni a választásokat ezzel a húzással.
    Sajnálom, de a benzinkutasok közül is rájuk szavaztak..,

    És még szomorúbb, hogy hiába is szavazgatnak, de ezt sem érti senki.

  35. Balázs !
    “És még szomorúbb, hogy hiába is szavazgatnak, de ezt sem érti senki ”
    Arra gondolsz h. már idén nyáron eldőlt a jövő évi választás eredménye ?

  36. Aki a benzinkutast úgy képzeli el, mint valami olajmágnást, az alapvetően téved.
    Ismerek saját benzinkúttal rendelkező, annak üzemeltetéséből élő családot. Külvárosi panelben élnek, nem luxusvillában… Nincs olyan tőkéjük, amiből a kút automatizálását meg tudnák oldani, de nem is mindenki preferálja az automata kutakat. Vannak számosan, akik kb. azt se tudják mit hova kell bedugni a tankoláskor, és nemcsak szerelni nem tudják maguknak az autójukat, de még megtankolni sem, mégis vezetnek. (Valaha nem is volt szabad az, hogy nem a kútkezelő tankolja meg a járműveket a kutakon.)
    A villanyautók otthoni töltéséről álmodozók vajon hogyan képzelik a panelek előtti parkolókban álló autók esetében mindezt? Azt hiszik, mindenkinek saját garázsa, vagy legalább kocsibeállós udvarú háza van, ahol a lakás elektromos hálózatáról töltheti a kocsiját? Vagy majd a panel ablakán kivezetik a 8.-ról a hosszabbítót a kocsiig? 😉

    Az autópályás benzinkutak meg azért olyan drágák, mert jelentős helypénzt is ki kell fizetniük, nem ingyen kapták az autópálya melletti üzemelési lehetőséget… Nyilván a sok sietős emberből meg is tudnak élni, ha van arrafelé forgalom, de pl az M6-oson jó ideig nem volt az összes tervezett benzinkút állomás kiépítve, mert a déli szakaszán olyan gyér volt a forgalom.

    Lehet az ember érzéketlen a számára feleslegesnek tűnő szolgáltatásokat végzők irányába… lehetne hatósági ár a hajvágásra is, mert hát hajnyíró géppel amúgy is 10 perc alatt le tudom nyírni a hajam… meg a manikűrre is, hiszen le tudom vágni magamnak is otthon kisollóval a körmöm, tiszta felesleges minden egyéb köröm körüli bohóckodás… Csak nehogy az én munkámra rendeljenek el hatósági árként olyat, amiből nem tudok megélni, mert hát az én munkám az nagyon fontos ám!…

  37. 36. Buda

    Konkrétan nem erre gondoltam, pontosabban nem csak erre.
    Orbánékat kívülről sokan támadják pl. a NGOk-n keresztül(belsős információ). Persze Orbánék ezt ki is kiabálják marketingént,
    ettől ez még valós.

    De tényleg nagyon sok pénzt öl a “nyugat”abba, hogy ők eltűnjenek, ezen már önmagában is érdemes lenne elgondolkodni. A liberális nyarvogást(ffi-nő, szabadság stb.) hagyjuk figyelmen kívül, ami csak látszólag a mi érdekünk.
    Miközben szemmel láthatólag a Nyugat politikája öngyilkosság.

    Ez persze nem jelenti azt, hogy a mai
    poltikai vezetés nem használná ki jó pszichopata módjára az aktuális helyzetet hatalmának megtartására, nem osztaná meg a társadalmat, nem venné el, csökkentené az emberek önrendelkezési jogát.
    Ez mind igaz.

    Azonban ha én lennék hatalmon akkor egy közelgő háborús helyzetben én is központosítanék. Hiszen mihez is kezdenének a önrendelkezésükkel az ezernyi önérdek-ellentmondás gyűrűjében, nem túl eszes emberekkel, ami olykor megkönnyíti a hatalmon maradást, de később ugyanannyi, ha nem több problémát is okoz a kormányzáskor.
    Mert kormányozni egy országot nem könnyű.
    Mindenki ezt meg azt kiabál, de valójában nincs semmi más alternatíva mint ami van, főleg annak fényében ami várható.
    A problémát én ott látom a Fidesszel, hogy a hatalomra kerülés kitermelte a hű béresek seregét amit manapság NER-nek hívnak és most az eszi meg az egészet.
    Nagxobb perspektívából nézve most már nem szabad kormányt váltani. Jön a cunami. Szar ez szar, nem vitás, de már maga az átállás(ha lenne jobb) nagyon megviselné az országot.
    Másképpen: hiába cserélik le az óvónénit akkor is be kell menniük a homokozóba, mert még nem tudnak valóban önmaguk felett rendelkezni.

    Lehetne másképp is, de ahhoz arra lenne szükség,ami a mantrám.: magasabb filozófiai műveltségre, így tudásra és logikusabb, felelősségteljesebb gondolkodásrs is szert tehetnének.
    Ehelyett nem tudjuk mi van és nagyon kevés információból okoskodunk és persze várjuk a májust ki ezért, ki amazért.
    Még arra sem jöttek rá, hogy így nem lehet rendszert váltani.
    Nem a Fidesz miatt megyünk a gödör felé, a fityesz csak egy megnyilvánulása a hülyeségnek.

    Én nem azt sem gondolom, hogy a benzinkutasok mágnások.
    Azt gondolom, hogy pénzt akarnak keresni és szívesen lennének gazdagok, mint mindenki más. Majdnem mindenki olyan akar lenni, mint mint egy felkapaszkodott uborka. Vsgy persze most már csak simán meg alar élni. Már mindegy.

    A problémát abban látom, hogy nagyon egyoldalúan értelmezik a gazdagságot vagy a megélhetést. Nuku felelősség.

  38. Veszteségessé tette a 95-ös benzin, illetve gázolaj értékesítését, hogy az üzemanyagárakat 480 forinton befagyasztották. Az ok, hogy az árrés literenként 20-25 forint körül lehetett átlagban, november 15-étől viszont 26-32 forint körüli árcsökkentés volt, párhuzamosan az ármaximálással. A veszteséget nem minden kút tudja lenyelni – a kisebbeket, esetleg a saját kutat hitelből megnyitó családokat jó eséllyel lehetetlen helyzetbe hozza az intézkedés. A kutak esetleges átvételével kapcsolatban is nagy a bizonytalanság.

    Durván 40 milliárd forintos veszteséget okozhat a benzinkutaknak a kormány által bejelentett árstop, amelynek kapcsán Gulyás Gergely azt mondta, nem fogják kereskedésre kötelezni a kereskedőket. Két napra rá aztán megjelent a kormányrendelet, amely alapján a kútüzemeltetésben eddig példátlan gyakorlat valósulhat meg:

    „Remélem, hogy nem kerül sor a benzinkutak átvételére”
    https://24.hu/fn/gazdasag/2021/11/18/uzemanyagar-befagyasztas-benzinkutak-atvetel/

  39. 35. Balázs,

    “Szóval engem szociálisan érzéketlennek tulajdonítani lehet, csak nem biztos, hogy ez a helyzet.”

    Nem tudom miért lehet megtenni a magyar társadalommal azt, amit most is látunk. A társadalom bizonyos rétegeit tönkre lehet tenni, ki lehet fosztani és igazából nem történik semmi, sőt sokan még tapsolnak is hozzá.

    Nem hiszem, hogy ezt máshol is meg lehetne tenni, bár lehet tévedek.

    Ahelyett, hogy felemelted volna a szavad határozottan az éppen lejátszódó mocskos ganéság ellen, te elkezdted az éppen sorra kerülő réteget ekézni. Ezért akadtam ki egy picit, de remélem nem bántottalak meg.

    “Mikor a nácik elvitték a kommunistákat,
    csendben maradtam,
    hisz nem voltam kommunista.

    Amikor a szakszervezeti tagokat vitték el,
    csendben maradtam,
    hisz nem voltam szakszervezeti tag.

    Amikor a szocialistákat vitték el,
    csendben maradtam,
    hisz nem voltam szocialista.

    Amikor a zsidókat vitték el,
    csendben maradtam,
    hisz nem voltam zsidó.

    Amikor meg engem vittek,
    már nem maradt senki,
    aki tiltakozhatott volna.”
    (Martin Niemöller német teológus)

  40. 40 na és ha tiltakozol, mire mész vele? Hogy elvisznek már velük együtt. Már a nácik.

    Orbánék nem visznek sehova, csak a megélhetésed vágják gallyra. Nem baj, van még meki, lehet menni burgert forgatni. Azért a gulágnál még mindig jobb.

  41. 41.

    “na és ha tiltakozol, mire mész vele?”

    Kíváncsi lennék egy Ausztriában, Svájcban, Norvégiában stb. mi történne egy ilyen húzás után.

    Orbán azért merte ezt megtenni, mert tudta, hogy megteheti, mert ilyen a magyar. Sok benne, túl sok az ostoba, aljas, közönyös, kárörvendő szar alak. Társadalmi szolidaritás közel a nullához (tisztelet a kevés kivételnek). De még csak az sem jut eszébe a legtöbbnek, hogy holnap ő is sorra kerülhet.

    Persze ha nem ilyen lenne, akkor már régen nem volna orbán és nem jutottunk volna idáig. Ja, a gulág is eljöhet.

  42. 4,8
    #https://www.youtube.com/watch?v=ZaQGwERAEt4

  43. Érdekes, hogy számszakilag senki sem vizsgálja a 480-on történt árbefagyasztást. Ez csak a leggyengébb minőségű benzint és gázolaj árát érinti. A luxusautók, a modern kocsik mind prémium üzemanyaggal működnek. Tehát a piac kis része érintett. A 480 alatt is árusított több kútlánc. Tehát a 480 nincs a veszteség szint felett. A “márkás” kutak kisebb nyereséget szereznek a piac egy kis szeletén. Nem véletlen, hogy üzemanyag cégek oldaláról nincs elementáris felháborodás. Csak az ellenzék szíve vérzik az üzemanyag cégekért.

  44. 44. Bögözy,

    Tegnap az USD 321 forint valamennyi volt, most meglepődve látom, hogy 325,9. Ez azért nagyon durva főleg az után, hogy szerdán 0.3 majd tegnap újabb 0.4% kamatemelést hajtott végre az MNB a forint védelmében.

    Tehát az olcsó kutaknál a 480 eddig nem termelt veszteséget, de ez nem sokáig lesz így.

    Érdemes lesz figyelni a környező országok árait.

    A szerencse jelenleg, hogy bár a forint gyengült egy nagyot, de az olaj viszont kb. 5% – al olcsóbb lett az utóbbi két három napban.

    “Nem véletlen, hogy üzemanyag cégek oldaláról nincs elementáris felháborodás.”

    Nagy üzemanyag cég a mol, amely a nagyker árat is szabja, meg még több tucat más tevékenységből is van neki bevétel. A mol-nak ez a várható néhány tízmilliárdos veszteség aprópénz, talán az éves profitjának 1-2 % miközben piacot fog szerezni.
    Más nagy üzemanyag cégek a nagybani piac kb. 20%-t teszik ki mindössze, a nagyker áron a haszon nekik szintén megmaradt, tehát nem fognak bukni.

    Ne haragudj, nagyon gáz a hozzászólásod.

  45. 44: az összes 4 ütemű közúti benzines alapvetően a 95-ös benzinhez van tervezve, de tud alkalmazkodni alacsonyabb vagy magasabb oktánszámhoz, vagy bizonyos szintig a magasabb etanolszinthez is. A dízel motoroknál hasonlóan az alap dízel üzemanyag is prímán megfelel bármely kocsiba.
    A MOLnál kb az eladott üzemanyag negyede “prémium”, komoly marketing munka árán…

  46. “A luxusautók, a modern kocsik mind prémium üzemanyaggal működnek. Tehát a piac kis része érintett.”

    Bögözy,

    2021 első félévben (jan-jun) Magyarországon eladott üzemanyagok megnnyisége.

    95-ös benzin 510 millió liter, Prémium benzin: 148 millió liter.
    Dízel: 971 millió liter, Prémium dízel: 145 millió liter

    http://petroleum.hu/dokumentumok/uzemanyag-statisztikak/

    Tehát akkor a piac kis része érintett? Nem kéne hülyeségeket beszélni.

  47. 46. Avatar, kb. egyszerre írtunk, én közben megtaláltam a statisztikát.

    Nekem egy fiatal (2.5 éves) dízelautóm van, soha nem látott prémiumot (lehet nem is menne vele, mert nem ismerné az ízét 😀 )

  48. A prémiumüzemanyaghoz: A mai motorok (benzines, diesel) a kopogásmérő a 95 -ös és a normál gázolajra van gyárilag beállítva. Szóval prémium benzinnel és gázolajjal sem fogsz kevesebbet fogyasztani, max. annyit nyersz vele, hogy prémium benzinnek kisebb az etanol tartalma, de az a mai Otto motoroknál nem releváns már, a prémium gázolajnak pedig kisebb a kéntartalma, amivel egyes égéstermékek mértéke csökken, de maga a modern diesel motor belső kenési rendszere pont a normál gázolaj kéntartalmát igényli.

  49. 49 – Python:
    Én Honda Jazz kocsihoz természetesen 95-ös benzint használtam, de amióta E10 van bekeverve, és alig nyúlok a kocsihoz, átmentem a 98-as hoz, mert évente egyszer tankolok.

  50. 50: Tibor bátyám, abban is van E10, csak kb. 5%, míg a 95 -ben kb. 10% az aránya. A kb. 2002 után készült gépjárműveknél az E10 nem fog problémát okozni!

  51. 51: A 95ös E10 benzinben bioetanol van, ami hosszú állás esetén vizet vehet fel a levegőből, és szétválhat az üzemanyag komponenseket.
    A prémium üzemanyag általában etanol helyett ETBE (etil-tercier-butil-éter) adalékot tartalmaz, ami kevésbé higroszkopikus és kevésbé hajlamos szétválni.
    Ha nem áll hónapokig a benzin, akkor nincs gond az E10zel de ha ritkán megy a kocsi, nem felesleges pénzkidobás, amit Tibor bá csinál.

  52. Gyarmathy
    Engem hidegen hagy, melyik milliárdos akarja a másik milliárdost tönkretenni.

    A lényeget kellene leírni. Mégpedig az a lényeg, hogy az üzemanyag ár CSÖKKENÉS soha a büdös életbe nem eredményez más ágazatban árcsökkenést, mert az egyéb megemelt árak maradnak az emelt áron.

    Na akkor itt lép be az, hogy elborul az ember agya, mert ha valamit olcsóbban állítanak elő, mert befolyásolja állítólag az üzemanyag ára, de annak a valaminek egy petákkal sem megy lejjebb az ára akkor az a plusz bevétel hova a francba tűnik? Elillan?

    Miért én fizessem az isten tudja ki gyerekének az iskoláztatását, vagy a sokadik Porsche – jét? Mi a retek közöm van nekem hozzá, hisz egyikőnk sem ismeri a másikat.

  53. 53 “Engem hidegen hagy, melyik milliárdos akarja a másik milliárdost tönkretenni.” – Az nagyrészt engem is. Viszont amikor egypár milliárdos néhány politikussal összefogva néhányezer kisembert tesz tönkre, az már azért felbosszant.

    Ebben a csökkentésben igazad van. Üzemanyagár növekedéskor mindig felmegy mindennek az ára, a csökkentést viszont prímán lenyelik a kereskedők. Ha annyira bosszant, menj el te is kereskedőnek, akkor majd lenyelheted te is ezeket az extraprofitokat!

  54. Ma tankoltam az ÖMV-nél , a kutas szólt, hogy a prémium anyagot tankoljam, mert az is 480, meg adtak hozzá egy kávét is ingyen , de azt nem kértem , szóval nem tűntek nagyon rosszkedvűnek …
    49@: A motor “észreveszi” a nagyobb oktánszámot, s ahhoz igazítja az előgyújtási szöget, szóval de, igenis jobban megy tőle, még az én régi Opelem is.

  55. Ábel. Az a gond, hogy jelenleg Magyarország egy óriási bukta felé sodródik.
    A forint árfolyama egyre rosszabb.
    A gazdák, most már a pálinkafőzők is csak sírnak.
    Az infláció egyre magasabb értéken van.
    Az üzemanyag árát be kellett fagyasztani.
    Az alap élelmiszerek ára rohamosan nő.
    A munkaerő piacra ukránokat meg románokat hoznak be.
    Az autógyártás a mélypontját éli.
    Az épitőipar is kezd stagnálni.
    A hülye Orbán az eus pénzek esetleges befagyasztása ellenére is álnacionalista szerepben tetszeleg.
    Miközben az ország termőföldjeinek egy részét kiárulta autógyáraknak, a fekete munka nem hogy szürkült volna, hanem sötétebb lett.
    Mégis mit várunk?
    Párt szempontból nekünk Paks kettő kell zöld energia gyanánt, geotermikus energia kinyerése ellenében…
    Szerencsére annyi esze volt, hogy a gáz ellátást valamennyire biztosította külön utas szerződéssel.
    És most fog visszanyalni az ezermilliárdokból finanszírozott foci, és a stadionok építése.
    És akkor az egészségügyről nem is ejtettünk szót…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük