(3597) Olasz adatok

Tibor bá online

 

2021 a 89. év

Az új olasz jelentés igazolja: az oltás megvéd a járvány súlyos lefolyásától, a koronavírus azokat túlnyomórészt veszélyezteti, akik még egyetlen dózist sem kaptak a Covid-19 elleni vakcinából. Az olasz Nemzeti Egészségügyi Intézet (Istituto Superiore di Sanità) az elmúlt 30 napot adatait elemezte. Ennek alapján:

12-39 év közötti korosztálynál

Az összes megfertőzöttek 88,4 %-a oltatlan volt.

8,1 %-a egyszer oltott

3,4 %-a kétszer oltott.

A kórházban kezeltek      97,2 %-a oltatlan volt.

3,0 %-a egyszer oltott

0,8 %-a kétszer oltott

elhalálozás                           0,0 %-a beoltottak

 

40-59 év közötti korosztálynál

Az összes megfertőződött 71,3 %-a oltatlan volt

19,7 %-a egyszer oltott

9,0 %-a kétszer oltott

intenzív osztályra kerültek   0,0 %-a volt oltott

a lélegeztetőre kerültek    95,7 %-a oltatlan volt

halálozottak száma            90 % oltatlan

8 % egyszer oltott

2 % kétszer oltott

 

60-79 év közötti korosztálynál

intenzív osztályra kerültek   3,0 % kétszer oltottak

25,8 % egyszer oltott

71,2 % oltatlanok

lélegeztetőn                             19,2 % oltottak

80,8 % oltatlanok

halálozottak száma            5,6 % kétszer oltottak

21,4 % egyszer oltottak

73,0 % oltatlanok

Ez egyértelműen mutatja, hogy az oltás bár nem véd meg mindentől 100 százalékosan, de nagymértékben csökkenti a káros esetek számát. Mindenképpen hasznos az alkalmazása.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

76 gondolat erről: „(3597) Olasz adatok

  1. Más statisztikák pedig ennek éppen az ellenkezőjét bizonyítják.
    Nagyon nem mindegy, hogy ki készítette a statisztikát és kinek a megrendelésére.
    “Csak abban a statisztikában hiszek, amit én magam hamisítok”

  2. 1.
    Hanyistók
    Igazad van, lehet nem hinni akármilyen, neten megjelent statisztikának.
    Én pl. kórházi orvos-barátoknak, rokonoknak hiszek, ügyfeleknek hiszek, a kőrzeti orvosomnak hiszek. Nekem olyan szakember mondja meg a tutit, akinek ÉRDEKE, hogy életben maradjak. Ők azt mondják oltassam magam.

  3. „Az új olasz jelentés igazolja: az oltás megvéd a járvány súlyos lefolyásától,”
    A számokkal lehet játszani. Most Én is játszok (ismét).

    https://datadashboard.health.gov.il/COVID-19/general

    Héber nyelvű lap, segítek.
    Keressétek ezt a cimkét „קרני שומרון” ( CTRL F billentyűvel)
    Ez egy táblázat, amely le is tölthető. A táblázat bal-felső sarkában van egy lefele nyíl, arra kattints.
    A táblázatban települések szerint van feltüntetve
    először a település neve (héberül), ezen most lépjünk át,
    „b” oszlopban az első dózisal beoltottak aránya,
    „c” oszlopban a másodikkal oltottak aránya,
    „d” oszlopban az aktív betegek száma,

    és ez az érdekesebb,

    „e” oszlopban a 10 000 emberre jutó aktív betegek száma.
    A táblázatot rendezzétek oltások aránya szerint, majd nézzétek az „e” oszlopot.

    Ki-mit ért belőle.

    Ez a tendencia:
    https://444.hu/2021/07/23/izrael-csokkentette-a-pfizer-ertekeleset-amerikaban-no-az-oltasi-kedv-kubaban-es-mexikoban-uj-rekordok-szuletnek
    „Izrael csökkentette a Pfizer értékelését…”
    …és így tovább.

  4. 3: Amit belinkelsz, azt elolvasod mielőtt cáfolni akarsz vele valamit?
    “Az új olasz jelentés igazolja: az oltás megvéd a járvány súlyos lefolyásától,”
    vs a 444-es „Izrael csökkentette a Pfizer értékelését” cikkből amit az állítás cáfolására hivatkoztál:
    „a súlyos megbetegedés ellen 91,4 százalékban még mindig véd az oltóanyag.”
    Nem vagy valami ügyes játékos…

  5. 4 n/a
    És ahhoz mit szólsz, hogy valamelyik közeli országban azt fontolgatják, hogy a koronavírussal súlyos állapotba került oltatlan betegekkel meg akarják téríttetni az egészségügyi költségeket, mert hozzájárult az egészségügy súlyos leterheléséhez azzal, hogy nem oltatta magát.
    Aki oltottan lett beteg, az legalább megtette a maga részéről amit lehetett, hogy elkerülje, az nem hibáztatható…
    Durva, de van alapja, látható, hogy az oltottak alig kerülnek kórházba, és halnak meg.
    Aki meg felelőtlensége miatt leterheli a kórházakat, az az összes többi beteg esélyeit is csökkenti…

  6. „És ahhoz mit szólsz, hogy valamelyik közeli országban azt fontolgatják, hogy a koronavírussal súlyos állapotba került oltatlan betegekkel meg akarják téríttetni az egészségügyi költségeket,”

    Hubab

    én támogatom az ötletet, csak ne álljunk itt meg.
    Minden dohányos fizesse ki a tüdőrák és COPD kezelési költségeit. Minden kövér fizesse meg a magasvérnyomás , érrendszeri és cukorbetegség gyógyszerek és kezelések árait.
    Minden alkoholista fizesse a májkezelés és egyéb szövödmények kezelésének árait.
    Minden extrém sportoló fizesse a traumatológiai műtétek árait……
    aztan akkor így nagyjából rendben vagyunk.

  7. Tibor bá’ 2021-07-23 – 09:48

    Most nézem, hogy „beszíneztél”.
    Miért?

    Izraeli oldal adatai hibásak? A 444-el van gond?
    Egyre több hajózási társaság hagyja figyelmen kívül az oltottságot, annak igazolását.
    Az utasokat beszállás előtt tesztelik, és ha pozitív nem szállhat fel.

    Ez a tendencia!

    Itt pedig

    2021-07-23 – 09:48
    „Én Giladra (zsidó gyűlölő zenész) nem hivatkoznék.”

    zsidózol. Ez hangulati terelés!

  8. Csütörtökön Magyarországon nem volt halott. 85 új fertőzött, 9 ember van lélegeztetőgépen, 76 kórházban.
    Van több mint 3millió oltatlan magyar. Korátozás, maszkviselési kötelezettség nincs.
    Miért nem terjed köztük a vírus?

  9. 10 – n/a:
    Ha valaki Izraelre hivatkozik, akkor tárgyszerű megemlíteni, hogy Gilad Atzmon egy öngyűlölő zsidó. Ez nem zsidózás. Jegyezd meg a nevét, az neked megy.

    11 – Kis:
    A pandémiáknál több hetes „csúszás” van. Most a tavaszi megszorítások hatását érzékelheted. A mostani lazaság szép lassan fogja hatását érzékeltetni. Szerintem kb. most vagyunk a görbe legalacsonyabb részén. Most kezd majd emelkedni.

  10. 9. Curix. Ha még hozzávesszük, hogy minden AIDS-es buzi fizesse ki teljes áron a kezelése költségét, szerintem akkor vagyunk rendben.

  11. 9 – Curix:
    Lassan a testtel! Az alkoholon és a nikotinon óriási megfizetendő állami jövedék van. A figyelmed erre is kiterjedhetene.

  12. 11 Kis
    Várd ki a végét!
    Nemrég az izraeliek is így voltak, gyakran volt a napi halottszám nulla.
    A delta vírus lassan veszi át a hatalmat a korábbi variánsoktól, ez először a briteknél látszott jól, most már az izraelieknél is érzékelhető, nálunk még kezdeti stádiumban van.
    A jó hír az, hogy mivel magas az átoltottság, a súlyos betegek és halottak száma jóval alacsonyabb a megbetegedésekhez viszonyítva, mint a korábbi időszakokban.

  13. Tibor bá’ 2021-07-23 – 10:32

    Nem válaszoltál. Miért magentáztál?

    „Ha valaki Izraelre hivatkozik, akkor tárgyszerű megemlíteni, hogy Gilad Atzmon egy öngyűlölő zsidó. Ez nem zsidózás. Jegyezd meg a nevét, az neked megy.”
    Ha kimondod „zsidó”, akkor az már zsidózás.

    Ok, ultimátum:
    Kérlek (eddig tart hatalmam), vedd le rólam a színezéket, különben nem szólalok meg itt többet!

  14. 10 – n/a:
    Előre figyelmeztettem, aki oltás ellenes szöveget ír, azt magentázom.
    Te állítottad, hogy zsidózom.

  15. 12: Tibor bátyám, kb. 1,5-2 hete már emelkedik az új fertőzöttek száma idehaza is, csak még nem intenzíven, így nem is látványos a szélesebb tömegek számára. Ez majd kb. augusztus közepén v. végén lesz egyértelmű idehaza a többségi társadalom számára.

    Ausztriában már elég „szépen” beindult a delta variáns, és az új fertőzöttek kb. 50-60% -a 25-30 év alattiak közül kerül ki. Ezt a mintázatot fogjuk mi is követni kb. 2-4 hét csúszással.

    https://www.derstandard.at/story/2000128392637/corona-steigende-zahlen-gleiche-regeln

  16. A cikk szépen mutatja, hogy miért nem kéne tovább erőltetni a korlátozásokat
    Oltás van, aki fél a covidtól, elmegy, és beoltatja magát
    Aki nem fél, az nem megy
    És mindenki éli az életét

  17. 18 – Python:
    Az elmúlt hetekben ezek voltak az új fertőzések számai:
    34-52-32-37-22-22-22-32-44-55-44-34-34-34-17-56-49-64-46-46-46-25-56-71-85.
    Ebből nem túl egyértelmű a már két hete elkezdődött emelkedés. Bár az utolsó hét már többé-kevésbé ezt mutathatja.

  18. 13.

    Ir01, mi az valamelyik általam felsorolt csoport betalált? Vagy egyszerre több is? Van ez így 🙂

    14.
    És mi van a kövérséggel Tibor bá? Dupla terhelést okoznak a kövér emberek. Egyszer túl sokat esznek (fogyasztanak) , másodszor túl betegek.
    Miért fizessem én az ellátásukat, mikor egy pici önmérséklettel mindegyik probléma megoldható?

    „A pandémiáknál több hetes “csúszás” van. Most a tavaszi megszorítások hatását érzékelheted. ”

    Már bocsánat Tibor bá, de ez bullshit. Lappangási idő 2 hét, milyen tavasz hatásairól beszélsz?
    Pontosan a jelen helyzet és a svéd helyzet együtt tökéletesen mutatja a maszkok és intézkedések semmirevalóságát.

    Tavaly ugyan ez volt, szeptemberben felvettük a maszkokat majd meredeken nőtt a fertőzöttek száma. Akkor mi értelme?
    Amúgy most is hordható, aki abban jol érzi magát hordja nyugodtan.

  19. Minden költség a vírust behurcoló turistát terhelje. Ez igazságosabb lenne. De ezt sem támogatnám.
    A lakosság max. 31% megy egy-két hétre külföldre az 52 hétből. Indokolatlan a pandémia idején a hazájából ki nem mozduló oltatlanokra áttolni a felelősséget a külföldre utazóknak. A vírust behurcolják, az nem itt terem csak úgy a semmiből.
    Ezt az egy önkorlátozás fontosságát kellett volna felismerni és betartani. Ezen kívül minden normál menetben üzemelhetett volna.
    Feltűnt sokaknak, hogy nincs influenza halott. Nem csak nálunk, máshol se nagyon van. Oka. A járvány a külföldi utazások korlátozásával nem tudott körbemenni a bolygón, így nagyon sokan életben maradtak.
    A külföldre utazók most már tudatában lehetnek annak, hogy akik influenzában meghalnak, halálukhoz közük lehet vírushurcolóként. Pandémia idején nem utazunk külföldre. Lassabb a terjedés, hosszabb és alaposabb lehet a felkészülés. A mégis bekövetkező fertőzés az alacsony fertőzésszám miatt kontaktkutatással, lokális zárással féken tartható. Az ország üzemelhet. Ez így túl egyszerű lenne.
    Felőlem utazgassanak, de senki ne mutogasson az áldozatra, hogy ő a hibás.

  20. 20: Hivatalosat értelemszerűen nem tudok betenni, de Kásler sem véletlenül kezdett kb. 1,5 hete arról beszélni amiről a 3. oltással kapcsolatban. Meg azért ha hivatalosan nem is, bár azért utalgatnak rá; de nem hivatalosan bevagyunk szarva a delta variáns okozta IV. hullámtól.

    Ezt a matematikai modellszámítást azért ideteszem:
    https://www.facebook.com/balazs.partos.1/posts/4316907375014088

  21. 11: Terjed. A heti bejelentések keddtől: 25, 56, 71, 85 új fertőzött…
    Itthon is 1 felett van a reprodukciós ráta már egy ideje, és az összes környező országban is.
    https://tinyurl.com/yf56fzwt
    Ausztriában, Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában a friss adatok olyanok, mintha itthon 300-500 közti napi esetszámot jelentenének, és a tendencia emelkedő.
    A 4. hullám Közép-Európában is elindult.
    Az osztrákoknál, horvátoknál zárt térben maszkviselési kötelezettség van. Hamarosan nálunk is érdemes lesz újra hordani, még ha nem is rendelik el kötelezően.
    Nálunk jó mélyről indult a dolog, de most kb ott vagyunk, ahol az osztrákok 3 hete voltak (náluk az volt a fordulópont).

    13: Akkor nem buzi HIV fertőzött is fizessen ugyebár, hiszen az AIDS bármely lyukba dugás esetén elkapható, ha az egyik fél fertőzött.
    De akkor már aki autó balesetet okoz, az fizesse meg az összes sérült kezelési költségeit.
    Számoljuk fel az egész társadalombiztosítást! (és fúj-fúj Obama care is)
    NEM!

    15: Sajnos nálunk az idős korcsoportokban sincs 85% feletti átoltottsági arány, pedig az ő oltottságuk lenne a legfontosabb a halálozási számok alacsonyan tartásához.

  22. Erőteljesebb oltási kampánnyal és megszorításokkal próbálják megállítani a delta vírusváltozat okozta koronavírus-járvány negyedik hullámát Izraelben – jelentette a Jediót Ahronót című újság hírportálja, a ynet pénteken. Csütörtök esti televíziós beszédében Naftali Bennett miniszterelnök szokatlanul kemény hangon bírálta az oltás felvételét megtagadó, mintegy egymillió izraelit, és szankciót helyezett kilátásba velük szemben: saját tesztjeik költségének kifizetését.

    A helyi közszolgálati rádió értesülése szerint az egészségügyi minisztérium illetékes bizottságában a harmadik oltás ellen szavaztak. Az indoklás szerint idővel csökken ugyan a beadott vakcinák hatékonysága, mégis meg kellene várni, amíg az amerikai Pfizer vállalat kifejleszti újabb vakcináját, amely már a delta változat ellen is véd, és csak azután fognak újraoltani.
    Az egészségügyi minisztérium legfrissebb adatai szerint a Pfizer vakcinája ma már csak 39 százalékos hatékonysággal óv a fertőzéstől, és 41 százalékban a tünetek megjelenésétől, de továbbra is 91.4 százalékban megment a súlyos megbetegedéstől. Nadav Davidovics epidemiológus szerint az oltás továbbra is kiváló a kórházi kezelést igénylő esetek és a halál megelőzésére, csak a fertőzés megakadályozásában kevésbé hatékony, és ezért megszorító intézkedésekre van szükség, hogy gátat vessenek a vírus terjedésének.

    Az izraeli miniszterelnök keményen nekiment az oltáselleneseknek: jöhetnek a büntetések
    https://www.portfolio.hu/global/20210723/az-izraeli-miniszterelnok-kemenyen-nekiment-az-oltaselleneseknek-johetnek-a-buntetesek-493772

  23. Tibor bá,

    Én viszont hivatkozok rá. Ady Endre, és még sokan mások, öngyűlölő magyarok voltak, és időnként rájuk is hivatkozok. És ha Adyra hivatkozok, akkor nem fogom ezt mindig elmondani, nem feltétlenül tartom „tárgyszerűnek”, attól függ, hogy konkrétan miről van szó.

    Gilad könyve, „A bolygó kicsoda”, pont arról szól, hogy emelkedjünk felül a nemzetünk, kultúránk, vallásunk adta korlátokon lássunk túl rajtuk, és próbáljunk meg egyetemesen gondolkodni. Gilad egy nap rájött, hogy a saját kultúrája korlátöozza őt ebben, és ezt úgy fejezi ki, hogy ő egy „öngyűlülő zsidó”, ami kicsit szélsőséges, de mindenkinek joga van a véleményéhez.

    Én Atzmont tisztelem ezért.

    Azért is tisztelem, mert a könyvén keresztül sokat értettem meg Heideggerből, a nagy francia pszichoanalitikus, Lacan munkájából, bemutatta nekem Otto Weiningert, aki először foglalkozott a szexualitás pszichológiájával, Slomo Sandot, és sok minden mást, mindezt némi humorral is fűszerezve.

    Ezenkívül „A bolygó kicsoda” remek összefoglalása az USA két évtizedének politikailag, az iraki háború és az ingatlanpiac összeomlássának történetének.

    De leginkább az jó benne, hogy ízekre szedi az identitáspolitikát!!! Ő volt az első aki ezt megtette. Mi az identitáspolitika, miért hatalmas manipuláció, kik vannak mögötte…erről is szólnak Gilad könyvei.

    Azért is tisztelem Gilad Atzmont, mert a világ egyik legjobb szaxofonosa, aki jazz-en kívül játszott a Pink Floyddal, Sinead O’Connorral, és sok mással.

  24. Gilad Atzmon izraeli születésű zenész, író, politikai aktivista,….

    Egyik együttesében, az Orient House Ensemble-ben, több izraeli születésű zenész játszik/játszott.

    Tehát, ha az „antiszemita” kártyát próbálod rásütni Giladra, szerintem nagyon mellélőttél…

  25. Bocsánat egyenként talán..

    Nem megy át.

    Címszavakban

    Oltásellenes rabbik keltenek aggodalmat Izraelben. ( Kibic Magazin )

    Ezernél is több haszid zsidó ragadt a fehérorosz-ukrán határon ( Hír 24 )

    Belpolitikai gondokat okoz Izraelben az ukrajnai határzár ( Izraelinfo)

  26. https://www.rt.com/usa/529996-cdc-vaccine-booster-israel/?fbclid=IwAR18Ph79YtWqzCHzYCl33fj7p20kiHBY9Ni7f_lyk-NU4mo98LVYvgHK-Ts

    A CDC az izraeli pert követően egy harmadik (booster) oltást ajánl, mivel a Pfizer vakcina elveszíti hatékonyságát a Delta-változattal szemben!
    Izraelben a Pfizer koronavírus-oltása folyamatosan veszít általános hatékonyságából a vírus ellen. Miután a hónap elején arról számoltak be, hogy a vakcina hatékonysága 64%-ra csökkent a tünetekkel járó fertőzés bármely szintje ellen, az Egészségügyi Minisztérium csütörtökön közölte, hogy a hatékonyság tovább csökkent, mindössze 39%-ra.

  27. 31 – Világfigyelő:
    Gilad Atzmonról alaposan elmondhattad a véleményed, bár nem volt róla poszt. Én mindössze (nagyon helyesen) arra hívtam fel a figyelmet,hogy Izraellel kapcsolatos véleményét óvatosan kell kezelni. Ezzel egyet lehet érteni, vagy nem. Te nem értesz vele egyet, köszönjük.

  28. Some 75% of people who got infected with Covid-19 in Singapore recently had been previously inoculated. None of them, however, got seriously ill, the health authorities said, encouraging further vaccinations.

    Szingapurban a COVID-19 fertőzöttek 75 százaléka korábban be lett oltva. Azonban ezek közül senki se lett komolyabban beteg, állítják az egészségügyi szervek, és bátorítják a beoltások folytatását. [forrás: RT]

    Úgy látszik a beoltottak nem védekeznek, ezért fertőződnek meg nagy számban, de védi őket az oltás.

  29. 9: Curix:
    Az anyját, micsoda levezetés!
    S ezek után azt merik mondani nekem, hogy ne hülyéskedjek, amikor ellentételezést mellőzni kívánó távozásom előtt szeretném a mindenkori felelősre tolni a terheket és bepróbálkozom, hogy:
    „Az Isten fizesse meg!” 🙂

    ———————————————–
    A vírus szuperterjedéséhez kellenek a tömeges és többfelé leágazni tudó gócpontok.
    Megérkeznek a nyár végi, utolsó pillanatos nyaralók, majd iskolanyitás plusz 2 hét és mindenki meg fogja kapni, amire felkészült! Tavaly is ugyanígy indult…

  30. 2021-07-23 – 09:49 Curix
    Azt azért nem veszed figyelembe, hogy a dohányzó, egészségtelenül táplálkozó nem tud elindítani egy exponenciális láncot, ami a többiek, vétlenek egészségét is veszélyezteti, és az egészségügy elárasztását idézheti elő súlyos betegekkel…

  31. Kezd elfogyni a popcornom, meg a kólám. Ahogy nézem, még bőven kelleni fog – برای پست های دیگر نیز

  32. Ha valaki rátalál a 39%-os hatékonyságról szóló bejelentés részletes statisztikájára, eredeti publikációjára, az linkelje be legyen olyan jó… Nagyon érdekelne kik mit hogyan kalkuláltak, milyen részletezettségű adatokból, mert nagyon kilóg a máshol tapasztaltakhoz képest.
    Eddig ebben találtam a legtöbb infót:
    _https://www.timesofisrael.com/israeli-uk-data-offer-mixed-signals-on-vaccines-potency-against-delta-strain/
    De link nincs benne a forrásra, az Izreli EÜ minisztérium honlapján se találtam erre vonatkozó közleményt.
    Viszont ez érdekes:
    „The Israeli statistics also appeared to paint a picture of protection that gets weaker as months pass after vaccination, due to fading immunity. People vaccinated in January were said to have just 16% protection against infection now, while in those vaccinated in April, effectiveness was at 75%.
    Doctors note that such figures may not only reflect time that has passed since vaccination, but also a bias according to which those who vaccinated early were often people with health conditions and who are more prone to infection, such as the elderly.”
    Szóval lehet, hogy bizonyos esetekben eltérő kockázatú csoportokat (almát a körtével) hasonlítottak össze, úgy jöttek ki ezek a számok, vagy valóban szükséges lesz 6-12 havonta emlékeztető oltásra, hogy az újabb hullámot felpörgetett védelmi szinttel fogadhassa a szervezet.

    “It’s still excellent, very good in preventing severe cases and death, but less so in preventing transmission. And this is why we can’t rely on vaccinations alone, but also need Green Passes, testing, masks, and the like.”
    Bizony a védekezésnek több rétegét kell alkalmazni, lásd a covid elleni védekezés”svájci sajt” modelljét.

  33. 29: „Oltásellenes rabbik keltenek aggodalmat Izraelben”
    Az izraeli EÜ minisztérium honlapján meg a rabbiellenes vakcináról olvashatsz!:
    _https://www.health.gov.il/English/Topics/Vaccination/Pages/default.aspx -> „Vaccine against rabies” 🙂
    Jaj bocs, benéztem, ez veszettség ellenes, de lehet, hogy veszettül fanatikus irracionális hit és ebből fakadó valláskárosodás ellen is ki lehetne dolgozni valamit… 🙂
    A nem fanatikus hívők ne vegyék magukra!

  34. Magyar egészségügyi berkekből kiszivárgott hírek szerint, amikor egy nagyszájú, oltás ellenest lélegeztető gépre tesznek, könyörög, hogy oltsák be, mert még azt se képes felfogni, hogy akkor már felesleges.

  35. Az elmúlt napokban folyamatosan emelkedett a napi új koronavírusos esetek száma, miközben egyre több szakértő figyelmeztet arra, hogy hamarosan a járvány újabb hullámával kell szembenéznie az országnak. Már a kormányzat is egyértelműen a negyedik hullám bekövetkezéséről beszél, Kásler Miklós Emmi-miniszter pedig rámutatott: a vírus reprodukciós rátája 1 fölé került. Szakértők szerint ez a legfontosabb adat, ami eldönti, hogy a vírus visszaszorul vagy terjed az országban. A delta variáns miatt úgy látszik, hogy Magyarországon is elindul a negyedik hullám, ezért orvosok és kutatók is javaslatot tettek arra, hogyan nyerhetné meg a harcot Magyarország az újabb hullám ellen.

    Úgy tűnik, Magyarországot is elérte a negyedik hullám – Már nyáron berobbanhat a vírus?
    https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210724/ugy-tunik-magyarorszagot-is-elerte-a-negyedik-hullam-mar-nyaron-berobbanhat-a-virus-493766

  36. Python ez érthetetlen.Csütörtökön még 23 deltás volt az egész országban.
    Mi folyik itt???
    Tibor bá, kétlem, hogy a maszk olyan jól védett. A háziorvosom szerint, annyit ér a maszk, mint atomtámadás esetén egy esernyő.
    A WHO szerint nem a 0 fertőzött a cél, hanem a kontaktkutatás és az izoláció. Ha ez így van, akkor tényleg Kína a mintaállam.
    Ott oltások nélkül állították meg a vírust totális konntrol alatt.
    Nekem az jön le, hogy ez egy mesterségesen irányított folyamat, és szerintem a MI irányítja. Remélem tévedek.

  37. Nem tartozik a poszthoz, de még augusztus sincs és kint van a hagyma fele. A krumpli indája lassan elszárad olyan meleg van. Pedig csöpögtetövel locsolok! Ilyet még nem láttam!
    Véletlen lenne, hogy egyszerre kaptuk egy vírust és száll el a klíma is?
    Vagy Isten játszik velünk, vagy az ember játszik istent. Ha Dubajban „még az eső is mesterséges”, akkor,
    fejezzék be önök a mondatot.

  38. Egy kis érdekesség máshonnan.
    A briteknél úgy tűnik, mintha meglett volna a tetőzés, csökkent a napi fertőzöttek átlagos száma, vagy csak egy kis visszaesés után folytatódik. És ez a csúcs nem is volt jelentéktelen, ránézésre a harmadik csúcsnak olyan kétharmada lehet az oltottság ellenére.
    Ami viszont fontos, az akkori napi halálozások száma kevesebb, mint 5%-a a harmadik hullám csúcsán tapasztaltnak.
    Ez azért ad okot egy kis optimizmusra…

  39. 40,Python
    Amennyire nálunk kinéz a helyzet, az új delta variáns gyorsabban terjed, de kevésbé súlyos tüneteket produkál, mint az első hullámok mutációi.
    És igen, azok is megkapják, akik kétszeres oltáson mentek át, de mint valahol irtam volt, a betegek egy könnyü nyári meghülés tüneteivel vészelik át.
    Tanulva a múltból, és a mondás szerint, aki egyszer forró vizben megégette magát, az a hidegviztől is óvakodik, ismét nem leszünk könnyelmüek, és holnaptól kezdödik nálunk egy óvatos behúzódás:
    1.Visszaáll a maszkviselési kötelezettség zárt helyeken
    2.Rendezvények – mindenféle – engedélyezve, de csakis a kétszeres oltási igazolványosoknak.Az oltásellenesek kötelesek a gyorstesztet elvégezni , és az eredményigazolást az esemény helyszinén, a bejáratnál felmutatni.
    3.A miniszterelnök néhány nappal ezelötti tévészózatában arra kérte a közönséget , hogy lehetőleg tartozkodjanak a külföldi utazásoktól.
    Az EÜ kiadott egy listát, ahol fel vannak tüntetve azon országok, amelyek a fertözési ráta szerint pirosak, szintén azon országokat, ahova kormányrendelet lapján NEM SZABAD beutazni , csakis külön, erre a célra alakult EÜ bizottság különleges engedélyével.A rendelet megszegöit itthon bünügyi eljárás, valamint komoly, magyar pénzben valami félmilliós büntetés várja majd.
    3. Komoly fejtörést okoz máris a közelgő szeptemberi iskolaév nyitás.Nagy problémákat hagytak maguk után a múltbeli hullámok ezen a téren, a gyerekek nagyon rosszul jöttek ki az elmúlt közel másfél éves iskolai káoszból, ugy tanulás, valamint pszichológiai nézetből. A kormány nem akarja a közelgő tanévet is megszoritások jegyében elkezdeni, a távoktatás semennyire nem vált be, sem pedagógii, sem lelki szempontból, a gyerekek nem birták sokáig, és a nagyon alacsony, szinte nulla fertőzési rátát útólag tekintve, túl nagy volt a kezdeti óvatosság.Még nem döntöttek a tanévkezdő lépésekről, de valszeg nem lesz a múltkori túlhajszolás.
    Nyomott a hangulat, mert mindeki szomorú, frusztlát döbbenettel fogadja azt, hogy mégsem indul az élet, ahogy elvárták.Egy dolog vigasztaló, a halálesetek, valamint a nagyon súlyos, lélgeztető gépre szorülók száma a múlthoz viszonyitva nagyon alacsony, és EZ már valami.!

  40. 32.- Gilad személyes barátom, és elég sokat basztatják egyéni világképe miatt.

  41. 45 – Világfigyelő:
    Gilad egyéni világképe dicsérendő, de véleményét óvatosan kell kezelni. Ez ügyben kikérhetjük bánlint véleményét is.

  42. Döbbenetes mértékű új esetszámokkal tért vissza a koronavírus-járvány azokban az országokban is, ahol már az 50%-ot is meghaladta az átoltottság. Nem működnek az oltások? – teheti fel a kérdést még a tudomány mellett elkötelezett olvasó is. Szó sincs erről: az oltási programok valóban nem tudta megfékezni a járványterjedést, de a súlyosságát jelentősen csökkentette. Azokban az országokban, ahol magas átoltottság mellett futott fel a járvány, messze nincs olyan szinten a kórházban kezeltek száma, mint a korábbi járványhullámok során, miközben a korlátozások sokkal enyhébbek. Mindez egy dolgot bizonyít: nincs racionális érv amellett, hogy a lakosság 40-50%-át védtelenül hagyjuk a járvánnyal szemben, mert azon túl, hogy körükben nőni fog a halálozás, az oltottak védettségét is veszélyeztetik.

    Látványos ábrákon mutatjuk, hogyan húzzák ki a koronavírus-járvány méregfogát a vakcinák
    https://www.portfolio.hu/global/20210724/latvanyos-abrakon-mutatjuk-hogyan-huzzak-ki-a-koronavirus-jarvany-meregfogat-a-vakcinak-493882

  43. 44: bálint, köszönjük az információkat! 🙂

  44. 48,Python
    Szivesen, bármikor, mindig szivesen osztom meg az itteni információkat, már akár összehasonlitás szmpontjából. Az ismét kiújúlni látszó nyári hullám margójára, a közelgő ESETLEGES megszoritásoknak elébemenve megjegyezném, hogy meglátásom szerint az emberek még mindig nem fogják fel, vagy nem akarják tudomásul venni, hogy a régi, megszokott viruselötti élet NEM TÉR VISSZA TALÁN SOHA. Ez valami tömegpszichológia lehet, a nép képtelen néha dolgokat elfogadni, és idöt vesz el, amig beletörödik a megváltozhatatlanba.
    Nincs kizárva, söt holtbiztos, hogy a gazdasági tevékenység, a szolgáltató iparágak mibenléte komoly változásokon fog átmenni, értem a légi, turisztikai, vendéglátóipari, rendezvényipari cégeket érintő lényeges mennyiségbeli változását.Ez világszerte nagyon komoly, súlyos infrastrukturális kibillenést okoz majd, annak minden gazdasági / társadalmi vetületével. Idestova jó 50-60 éve volt ezen ipar eszmletlenül gyors, majd a 80-90-es években robbanásszerü, hirtelen felfutása. Világszerte tiz-és tizmilliók kenyerét adták ezen foglalkozások, amelyek most, a virus távozni nemigen akaró jelenléte okán ugyancsak lecsökkennek, söt, akár el is tünhetnek.
    Mit csinál szegény görög, olasz, spanyol 4-5 ezer lelket számláló kis üdülővároska ezrnyi kisvendéglő, kávézó, kis panzió tulajdonosa a napi 10 ezer turista nélkül?
    Hova megy, mihez fog a názáreti idegenvezető, a turistabusz soförje, tulajdonosa, mi lesz a Terra-Sancta szálloda személyzetével, mikor már másfél éve EGYETLEN vendég nem fordult meg náluk?
    A kormány által másfél évig fizetett vészhelyzeti munkanélküli segélyek július 1-ével megszüntek, mi lesz ezekkel az emberekkel ugy itthon, mint világszerte?
    Komor jövökép, komor gondolatok.Valahol valami döntéshozók gondolkodnak rajta?
    Nagyon remélem!

  45. 48 – Python:
    Egyértelmű, hogy a beoltottak viselkedése radikálisan megváltozik, ami felborítja a statisztikát.

  46. 49: Bálint:
    Megjegyezném, hogy mivel a pandémia lefolyása borítékolható volt, több, mint egy évük volt már arra a döntéshozóknak és az embereknek is, hogy ezt az egészet átgondolják és változtassanak! S mi is történt? Visszakaptuk az életünket… Mert megígérték! 🙂

  47. 38

    Igen.

    Aztán volt még utána linknek induló,de be nem illeszthető cikk.

    Nem ismerlek,nem értem a vigyorit .

  48. 47 Python
    Na végre, egy épkézláb elemzés, ami megmutatja a lényeget, amit az oltásellenesek egyszerűen nem akarnak belátni!
    Láttuk ezeket a tendenciákat a kis mozaik információkból, de itt szépen össze vannak fésülve látványosan.
    A vakcinák hasznossága a jelenlegi változások alapján egyértelmű, ezt nem lehet letagadni.
    Persze azt sem lehet letagadni, hogy vannak elméleti forgatókönyvek, amelyek még hozhatnak változást ebben.
    Ezek lehetnek:
    -Egyenlőre nem látható mellékhatások, következmények a vakcinált embereknél
    -Olyan újabb mutációk felbukkanása, amelyekre a vakcinák nem tudják megakadályozni a súlyos esetek és halálozások gyakoribb előfordulását.
    Ugyanakkor én már megengedőbb vagyok az oltást elutasítókkal szemben, miután látszik, hogy az oltások mellett ugyanúgy képesek felfutni az esetszámok még az oltottak között is, innen kezdve a nyájimmunitás elvileg is elérhetetlen, tehát a nem oltott nem számíthat a védelemre ezáltal potyautasként.
    Így egyértelműen saját felelőssége lesz, ha elkapja a betegséget, és súlyos állapotba kerül.
    Az oltott meg igaz, így is elkaphatja, viszont kicsi lesz az esélye, hogy belehal.
    Aki meg nem oltatott, bízva fiatalságában és egészséges immunrendszerében, és mégis intenzív osztályra kerül, az remélem sztoikus nyugalommal belátja, hogy „akkor így jártam”, és nem rágódik rajta végóráiban, hogy miért nem oltatott… 🙁

  49. 49: én a személyes tapasztalatom alapján nem úgy érzékelem, hogy a turizmussal akkora gond lenne. Mi augusztus végén megyünk Görögországba, az egyik kis szigetre. Semmilyen árengedménnyel nem találkoztam a foglalás során, a fapados repülőjegy ára kifejezetten drága, a komp és a hotel normál áron volt foglalható. Megnéztem, és a szigeten már csak a legdrágább luxushotelekben van hely, a többi szállás mind elkelt. A fapados szakértő a Jazzy rádión hetek óta minden pénteken elmondja, hogy mindenki úgy készüljön, hogy autót kb. sehol nem lehet bérelni a legnépszerűbb nyaralóhelyeken, olyan helyet válasszunk, ahol vagy van jó tömegközlekedés, vagy nem akarunk körbejárni. Ami viszont igazán aggasztó, az a járványhelyzet romlása mindenütt, nem tudom, belefér-e még az augusztus.

  50. 54 Camelia
    Ne a pillanatnyi helyzetből indulj ki, attól, hogy most mindenki meg van bolondulva a nyitások miatt, mindenki maximálisan ki akarja használni a régen várt alkalmat, akár turista, akár vendéglátó, a helyzet még nem oldódott meg.
    Ettől még az ebből élők egzisztenciája megrogyott, az életükért küzdenek, és nem biztos, hogy ez a kegyelmi állapot sokáig fog tartani.

  51. 54 & 55:
    A gazdasági struktúra át fog alakulni. Akik a turizmusból éltek azoknak egy jelentős része feleslegessé válik. Nagy lesz a munkát keresők száma, ami a bérek csökkenését fogja maga után vonni. A csökkent bérek nem teszik lehetővé a tömeges utazgatást. Hogy a feleslegessé vált munkaerővel mi lesz, azt még nem lehet tudni. Minden esetre a gazdag még gazdagabbá válik. A szegény pedig szegényebbé. Meglátjuk, lesz-e állami beavatkozás. (vagyon adó, nagyobb segélyek).

  52. 56 .
    Tibor Bá➡️
    Jól látod ezt is ,pont ezen gondolkodtam ,hogy most is és tavaly is gyorsan elfelejtik a átlag tömegek hogy mi volt télen már 2 x is. Ehhez kapcsolódik még a gondolatom hogy ha jön a negyedik lezárás ,meg a Delta/Gamma verzió ,mennyire nyelik be az emberek ,mert az oltott bízik majd benne hogy működik a vakcina ,az oltásellenesek meg max megint hangoskodnak.
    Kérdésem az lenne hogy amikor kinevezték az elején az első hullámot elsőnek ,akkor honnan tudták hogy lesz még második ,harmadik ,negyedik? Mert nekem gyanús hogy nagyon is tudták ,azt is tudják hogy nyaranta mindig visszamegy a szám ,majd szeptembertől ismét beüt. Más nem lesz megoldás szerintem se ,oltás ,és együtt élés hogy van egy ilyen vírus.
    Turisztikát nézve ,én pár hetente átjárok Ausztriába hétvégén motorozni ,és sehol sincs a megszokott létszám a hegyekben ,kb 50% on fut minden ,viszont ebből már nem fognak tudni tartalékolni ,tehát a negyedik lockdown már végzetes lesz sok mindenkire ,pedig kapják az állami pénzt ,de az se mehet örökké.

  53. 58. A Kertész

    Tibor bá’ általában jól látja a folyamatokat.
    ——————————
    Véleményem szerint az emberek(ha elkapta azért, ha meghalt valakije akkor meg azért) nem felejtik ezt el olyan könnyen.
    Egyszerűen csak jól akarják magukat érezni, és ha erre engedélyt kapnak, hát megteszik.
    A mindenkori kormány felelőssége kormányozni az ország hajóját. Nehéz most lavíroznia a gazdasági krízis és a várható 4. hullám között.
    Ettől függetlenül sok eszetlennek látszó döntést láthatunk.

    A végjátékhoz érkeztünk, még nagyon az elején vagyunk a kálváriának, de határozottan benne.
    Ez az állami pénzes dolog pedig addig mehet amíg szembe nem jön a valóság, pénzt tudnak nyomtatni.
    Az felszínen tartja a dolgokat.

    Nem vagyok közgazdász, de véleményem szerint közel lehetünk a fordulóponthoz. Jövőre már nem a hova menjünk nyaralni? lesz a sláger. Bár ezügyben már sokszor tévedtem, úgyhogy mi is elmegyünk valahova.
    A drágulás -bár a száraz év ellenére mezőgazdasági értelemben nem indokolt -már beindult az élelmiszerek területén.
    A megemelkedett takarmányárak azonnali állami beavatkozást igényelnek,
    különben az állattartás és élelemtermelés bajban lehet. A baromfiágazattól kezdve mindenki. A kistermelők jó része- nem osztanak különösebben-, de az utolsókat rúgják.
    Az építőipar és ezáltal az ingatlanpiac stb. is nehét időszak előtt állhat.
    A vendéglátás beindult, de nagyon
    hektikus, egyáltalán nem stabil az ágazat, így a beszállítói és
    munkaerő szegmensénél is rezeg a léc.

    Szegénység néz ki.
    Az élelmiszebáróknak
    (Csányi és barátai) anyagilag jó éveik lesznek mielőtt elmennek a Marsra, vagy a kis védett oázisaikba egy kis plusz időre, mivel tevékenységük a földtől a fogyasztóig le van fedezve.

    Persze a végén mennek maguk is a lecsóba atombunkerestől meg miegymás.

  54. 56.Tibor bá és
    59,Balázs
    A valószinüsithető, a sarok mögött leselkedő gazdasági válságnak lesz még egy társadalmilag komoly vetülete, amiről semmi szó nem esik, éspedig a nyugdijak , a nyugdijasok, a nyugdijpézntárak sorsa.
    Természetesen haza beszélek az én koromban, de eggyuttal milliónyi , velem egy csónakban evező nyugdijas sorsán gondolkodok.A magán nyugdijpénztárak müködési elvét nem kell taglalni, ezzel mindenki tisztábn van.Ők fognak elsőként összeomlani, elképzelhetetlen helyzetben hagyva öreg tagjaikat.Maradnak az állami, a TB nyugdijak.Ezek olyan kevesek, hogy belölük emberi módon megélni – legalábbis nálunk – lehetetlen, nem is erre vannak kiszámitva. A bedölt magán pénztárak elárvult öregeit az államok lesznek hivatva felkarolni, a kérdés: MIBŐl?
    Az országok megroggyant gazdaságaival szembesülő kormányok honnan különitenek el anyagiakat erre a célra, mikor kevesebb az adóbejövetel, kevesebb a bevétel, minden pang és poshad, munkanélküliség, létszámcsökkentés, elbocsátás mindenhol.
    Mi lesz velünk, nyugdijasokkal?

  55. 59 Balázs
    Az enyhíthet a helyzeten, ha lassanként olyan szintre nő az oltottak aránya, hogy az emberek túlnyomó többségét már megvédi a súlyos megbetegedésektől, és így az egészségügyet már nem fenyegeti összeomlás még akkor sem, ha a maradék oltatlant és hatástalanul oltottakat letarolja egy újabb hullám.
    Most kíváncsi vagyok, hogyan alakulnak a közeljövőben a brit számok, mert egyenlőre a nyitások ellenére már lefelé görbül a járványgörbe, remélhetőleg nem csak egy véletlenszerű rövid ideig tartó csökkenésről van szó…

  56. 57 L.S.
    Ha te ebből állapítod meg a vakcina hatékonyságát, akkor nagyon nem látod a valóságot, csak azt, amit ki akarsz erőltetni belőle.
    A tényleges hatékonyságot az mutatja, hogy azonos korosztálybeli és egészségügyi állapotú emberek súlyos megbetegedése és halálozási száma mennyire különbözik az oltatlan, azonos kontrollcsoportétól.
    A te számodban nem szerepelnek azok az oltottak, akiket megvédett a vakcina, mintha ők nem is számítanának.
    Az oltottak közt sokkal nagyobb részt képviselnek a legveszélyeztetettebb, beteg és idős emberek, mint a nem oltottak között, ne csodálkozz, hogy akinél közöttük nem hatott a vakcina, nagy eséllyel kerülnek súlyos állapotba…

  57. Re:59 Balázs
    Valami van a levegőben, mert az „aratás” a küszöbön van, függetlenül attól, hogy ki mivel oltakozott…
    Most tölts sok időt a szeretteiddel, mert az idő kerekét nem tudod visszaforgatni.
    Persze lehet hogy más lesz, de ez is benne van a pakliban.

  58. 60 – bálint:
    Kérdés, hogy az állami vezetők meg teszik-e a szükséges lépéseket. Export tilalom, segélyezés, esetleg jegyrendszer, szolgáltatások katonai ellenőrzése, határok lezárása a csempészés megakadályozása. Forszírozott mezőgazdasági termelés, kötelező beszolgáltatás. Végső esetben rendkívüli állapot bevezetése. Statárium.

  59. 54.Camélia
    …”49: én a személyes tapasztalatom alapján nem úgy érzékelem, hogy a turizmussal akkora gond lenne. ..”
    Te akkor egy privilégikus helyzetben vagy hozzám képest, ha nem kell végigcsinálnod mindezt, amit én, ha kedvem kerekedne külföldre utazni.
    Engedelmeddel hadd mutatom be neked mi van nálunk ilyen esetben utánajárás, illetve plusz kiadások tekintetében
    Induljunk ki abból, kedves szivem, hogy a repülések ára nem változott, annyi ma is, amennyi a pandémia elött is volt.
    Nos: repülés elött nekem be kell szerzni egy teszteredményt 72 órával indulás elött, anélkül nincs beszállás.Az ára kb.8500 frt, személyenként a körzeti rendelőben, de ott legalább félnapot várakozok, jó esetben, egy csendes napon.Van teszt magánrendelökben csekély 13,500-18,000 forintért.Az összegeket persze vedd duplán, mert a nejemet nem hagyom itthon.
    Ez a kiutazás.
    Ha jól értesültem, kulföldön ugyanez forditottan: 3 nappal visszatértem elött nekem ott is ki kell váltanom a tesztet, nélküle nem engednek fel a gépre,amennyire tudom egy ilyen vizsgálat szintén nem kevesebb, mint 12-15000 frt fejenként.
    Az utasbiztositás lényegesen megdrágult, mert hát korona van , ugyebár…
    Azelött napi kb.6-8 dollár volt a dij maximális fedettségre, bármely drága magánkórházban, ma a biztositási dijak az egekben, nem restellnek valami 12-15 dollárt kérni per nap. Szorozd meg kettövel, kedves Camélia, és megérted, mi teszi be az ajtót a közeljövöben a turizmusnak az én korosztályomban.
    Ez nagyon visszaveri az ágazatot, mert a járvány elött nagyon sok magamfajta kisnyugdijas utazgatott a fapadosokkal ezen fölösleges extra kiadások nélküli világban, most mi, milliónyian, keveset, vagy egyáltalán nem fogunk.Óriási bevételkiesés az idegenforgalomnak igaz?

  60. 65: Nem tudom, melyik országra gondolsz? A görögöknél pl. nem kell teszt, elég az EU-s oltási igazolás. Nekünk 1 hétre kerül 8,500 Ft / fő az utasbiztosítás, stornobiztosítással együtt. A mi fapados jegyünk nem volt olcsó, de jóval olcsóbbak is vannak, ha máshová megy az ember.

  61. 60. balint

    Teljesen igazad van. És akkor a nyugdíjasok mint a többi osztály támogatóinak kieséséről nem is beszéltünk (mert azért sok idős szülő segíti a gyereke, unokája boldogulását).
    Ez hiányozni fog. Plusz az általad említettek miatt ez megfordul és a kereső osztálynak kell még a nyugdíjas szüleikről is gondoskodni.
    Ez már önmagában hatalmas probléma.

    64.Tibor bá’
    Valóban ezek a logikus lépések várhatóak, ha felelősek.
    Kérdés, hogy a vegyesen szocializált(és itt elsősorban nem a romákra gondolok, bár rájuk is)
    lakosság, hogy lesz képes váltani, ekkorát ugrani a wellneszezésből a pl. komoly önfegyelmet követelő jegyrendszerbe. Ez fontos kérdés, mert nincs katonai, rendőri erő ezek betartatására.

    61.hubab

    Igen. Az általános védettség nagyon fontos lenne és valóban enyhíthetne a helyzeten, gazdasági szempontból is.
    A gazdasági lejtmenetet azonban ez az enyhítés csak kis mértékben fékezheti. Tibor bá’ által felvetett(64.) lépéssorozatot előrébb kéne hozni.
    Fel kéne készíteni a lakosságot a várható eseményekre. Őszintén előadni a helyzetet, persze nem a legnagyobb mélységében. Hanem úgy bemutatni a parallel futó és erős koherenciában lévő folyamatokat(pl.klíma-gazdaság ,covid-gazdaság stb.)hogy az emberek megértsék, de ne zuhanjanak pánikba. Ehhez persze egy konkrét cselekvési terv is kéne. Nem bátorítani a hülyeséget! Ami talán nem véletlen, de ezt hagyjuk.

    63.dajtás
    Igen, nagyon lóg. Abszolút érezni.
    Teljesen egyetértek veled.
    Ezért is megyünk el nyaralni és pont ezért is oltattam be magam kínaival.
    Bár persze a megoldást teljesen másban látom, de tudati terek harcáról beszélni nem az én feladatom. Az én feladatom, hogy addigra a lehető legtisztább legyek, úgy lépjek át és ne ragadjon el az őrület a féktelen életösztöntől vezérelve.

    Már nagyon unalmas különben is a sok okos, meg a sok felesleges handabanda. Leginkább a kis családommal üldögélnék az öreg lábainál, sütkéreznék és tanulnék. De csinálom amit lehet és amit választottam!?

  62. 54. Camelia
    „Mi augusztus végén megyünk Görögországba, az egyik kis szigetre.”

    Kellemes nyaralást kivánok Camelia.
    Remélem szerencsések lesztek a sziget és az idő kiválasztásában.

    A legfrissebb hirek szerint már Mykonoszban újra lehet utazni.
    Sajnos Párosz, Thira, Rodosz, Kréta, Zakynthos és Korfu szigetét betiltani készülnek.

    „Feltámadás” Mykonosban és „Epitáfium” 6 másik szigetre?
    Párosz, Thira, Rodosz, Kréta, Zakynthos és Korfu a kormány reflektorfényében…

    https://www.pronews.gr/elliniki-politiki/kyvernisi/1004632_pros-arsi-lockdown-sti-mykono-apo-ayrio-poia-alla-nisia

  63. 67 – Balázs:
    A II. világháború alatt a lakosság együtt működött, mert belátta, hogy ez van, ezt kell szeretni.

  64. Re:67 Balázs
    Ne reménykedj abban, hogy hipp-hopp az öreg lábainál leszel, mert nem nyaralni vagy itt, hanem dolgozni… 😉
    A munka java még csak most kezdődik!

  65. 57: Köszi a jószándékot, de ez megint csak egy újság cikke, nem egy kutatási eredmény publikációja.
    Valóban szerepel benne egy 39%-os adat, de ahogy hubab is leírta, ez így önmagában nem a vakcinahatékonyság mutatója, annak a kalkulálására létezik egy módszertan, amit be kéne tartani, hogy az értéket a máshol közölt hatékonysági adatokkal össze lehessen vetni.
    Ezzel a számmal így még annyit se lehet kezdeni, mint a Kasler által bemondott számokkal, amelyek kalkulációjával, háttér adataival nem fárasztották a lakosságot.
    Egyre inkább az az érzésem, hogy ez a 39% valami hozzá nem értő által lett hatékonysági mutatónak nevezve, az újságírók meg ész nélkül veszik át az adatot, utána nem nézve, hogy valóban arról van-e szó…

    Ha olvastad a korábbi példámat az F1-ben kimutatható magas balesetszámról, hát kb annyira mérvadó ez a szám, mint az én példám az F1 pilóták gyenge vezetési tudásáról.

  66. 69: Tibor bá:
    Súlyos szavak fognak következni, de ezt mindenki tudja: a II. világháború alatt és azt követően még EMBEREK éltek itt, akikben a józan ész még sokkal erősebb volt, mint manapság. Most a biorobotok tömegeinél teljesen kizárt bármiféle együttműködés, vagy bármiféle belátás. Gondolj vissza nagyapád nagyanyád történeteire, amiket ezekről az időkről meséltek. Manapság a tudatos, felkészült emberek sincsenek általában olyan mentális és fizikai állapotban, hogy csak hasonlót is végig tudnának csinálni.

  67. 72 – GErgo:
    Nekem nem kell a nagyapa meséje, mert éltem akkor és láttam-hallottam. Most pedig visszaemlékszem. Amit a mentális és fizikai állapotról írsz azzal egyet értek, de úgy gondolom, hogy nagy baj esetén az ember meg tud változni.

  68. Aki továbbra is próbálna segíteni a 39%-os „hatékonyság” forrásának felderítésében… Valami ilyesmit szeretnék találni Izraeli oldalról, mint az angoloktól ez:
    https://assets.publishing.service.gov.uk/government/uploads/system/uploads/attachment_data/file/1005085/Vaccine_surveillance_report_-_week_29.pdf
    Na, ez egy szakmai anyag, benne az oltások hatékonyságát elég jól kimutató adatokkal.
    Különösen ajánlom a 17. oldal grafikonját, ami azt mutatja, hogy a korábbi hullámokban tapasztalt kórházi arányok alapján mennyi súlyos megbetegedés lett volna várható (expected) a 65+ éves korosztályban, és ehhez képest mennyi a valóság (observed), az átoltottsági arányok felfutását is odatéve…

    A súlyos megbetegedések szempontjából az oltások olyanok, mintha 30-40%-kal megfiatalodna a szervezet koronavírussal szembeni védekező képessége.

    (Tibor bá’: a másik email-emmel indexre kerültem?)

  69. 73 Tibor bá:
    bocsánat, a nagyapa-nagyanya dolgot nem neked irtam, félreérthető volt. Persze h te éltél akkor, csak az én generációm nem, és ránk értettem, h nagyapa meséiből stb.
    A nagy baj esetén összefogásról: lehet, de én kételkedem már ebben is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük