(3508) Ukrajnai válság

Tibor bá’ online

 

2021 a 89. év

Napok óta olvassuk, hatalmas az oroszok csapatösszevonása Ukrajna keleti határainál. Diplomáciai nyüzsgés. Bekövetkezhet egy ukrán/orosz háború. Ez csak erőfitogtatás. Oroszok nyilatkozták, ők nem fogják leadni az első lövést. Hát akkor ki, és miért? Washington szeretne ukrajnai csetepatét, de senki másnak nincs hozzá kedve. Szerintem nem lesz ebből semmi. Egy nagyon pici esélyt lehet csak látni a Krím-félsziget vízellátása miatt, de ez megoldható háború nélkül is. De mi van, ha mégis kitör ez a háború?

Ha kitör a háború, akkor két esély van: helyi, gyors lefolyású összecsapás lesz, orosz győzelemmel, vagy USA (NATO) beavatkozik, és akkor a III. világháború atomfegyverekkel. Remélhetően, ez nem következik be.

Felmerül a kérdés, hogy hat ez ki ránk, ha beindul az összecsapás. Ez nagymértékben függ Orbántól. Az én becslésem szerint Orbán el fog kerülni Washington által felkért mindenféle beavatkozást, de az országot készenlétbe helyezi.

Mivel, Ukrajnával van közös határunk, várható, hogy a magyar nemzetiségű fiatal férfiak tömegesen fognak átszökni hozzánk, valamint a közel lakó orosz ajkúak is, mivel Kárpátaljáról átkerülni kelet Ukrajnába nehézkes lenne. Ezt a dolgot Orbán megoldja.

Nem valószínű, hogy a szomszédban zajló (és csak néhány hétig tartó) háború komoly mértékben kihatna az ország életére. EU a keleti határra valószínűleg fel fog sorakoztatni némi katonai erőt, hogy Putyin csapatai ne lépjék túl az ukrán határt, de ennek csak diplomáciai értéke van, katonai nincs, és nem is lenne rá szükség.

Miután Putyin szétrombolta Ukrajnát, és lehasított belőle annyit, amennyit jónak látott, a maradék elosztása Lengyelország, Szlovákia, Magyarország és Románia között okozhat némi civakodást, de mivel valamennyien EU tagok vagyunk, a megállapodásra jóval nagyobb esély van, mint az összekoccanásra. Ez utóbbi esetén borítékolni lehet, hogy a rövidebbet mi fogjuk húzni.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Éljetek a lehetőségekkel!

75 gondolat erről: „(3508) Ukrajnai válság

  1. Na persze, Ukrajnát felosztani… Aztán belelóg a kezünk a bilibe.

    Ahogy a lengyeleket ismerem, ők inkább lemondanának a területszerzésről, csak az oroszoknak ne kelljen hálásnak lenniük.

  2. “Τα παντα ρει-Pantha rhei – Minden folyik. A változás maga az, ami állandó.”

    Hogyan változott az európai térkép 2400 év alatt

    Animation: How the European Map Has Changed Over 2,400 Years

    Animation: How the European Map Has Changed Over 2,400 Years
    Nick Routley

    The history of Europe is breathtakingly complex, but this animated map helps makes sense of 2,400 years of shift…

  3. Ukrajna nagyon nagy eséllyel előbb-utóbb szét lesz darabolva, ez csak idő kérdése.
    A mai napig Ukrajnát a külföldi segélyek és a nagyhatalmak “kegyelme” (milyen szép szó, de írhatnék érdekeket is) tartotta egyben.
    Ukrajna kvázi ellen-Oroszországként működik, megbosszulva azt, hogy Putyinék 2013-ban megakasztották az USA-francia közös katonai csapásmérés Szíria esetében. Az oroszok beleköptek a Nyugat terveibe a Közel-Keleten, a Nyugat pedig válaszul beleköpött az orosz tervekbe Oroszország kapujában.
    Ukrajna rendezetlen kisebbségi ügyei, a gyakorlatilag működésképtelen államstruktúra, a mai napig a helyi oligarchákra épülő gazdaság és belpolitika rendkívüli belső megosztottságot jelent a keleti szakadár régió nélkül is.
    Hiába az új elnök, (aki mellesleg a keleti orosz lakta régiókból származik), a helyhatósági választásokon mindenhol a helyi erős emberek küldöttei nyernek.

    Ahhoz, hogy Ukrajna egyben maradjon és működőképes állam legyen hosszabb távon, rendeznie kellene a kisebbségek ügyét, lerendezni egyszer s mindenkorra a helyi maffiavezérek hatalmát, rendezni kellene a kapcsolatait szinte az összes szomszédos állammal, hatékony államigazgatási rendszert kellene kiépítenie, satöbbi. Ezekre egyelőre esély sem látszik, enélkül meg marad az állandósult félig polgárháborús, félig háborús belső és külső állapot, innen pedig egyenes út vezet az állam széthullásáig. Ez bármelyik államra igaz lenne, nem csak Ukrajnára.

  4. Elég távol áll a valóságtól, az elgondolás, hogy Putyin lerombolta Ukrajnát.
    Tulajdonképpen egy puccsal, amerikai segítséggel került kormányra, egy nacionalista, kisebbségeket elnyomó rezsim. Zelenszkij folytatja.
    Az oroszajkú kisebbség nem hagyja magát, Oroszország támogatja őket.
    Krím csak vissza lett csatolva.
    Az USA nagyon szívesen csinálna egy állandó háborút Donbassban, a Krímben.
    Remélem mi nem veszünk benne részt.

  5. Re: Ábel
    Pedig Ukrajna egy mesterséges kreálmány, ahogy Jugoszlávia is volt, és ahogy Manga írja, csak idő kérdése az, hogy mikor hull darabjaira.
    Ukrajna mint állam funkcionálisan nem működik, Putyinnal szemben Ukrajna a saját hatalmasságait nem tudta egy irányba terelni, így egy összeomló állam, ami saját létét sem tudja fenntartani.

    Államhatárok nincsenek kőbe vésve, semmi sem statikus, és bár jól elásatták velünk a problémákat, de Európában nem egy helyen kódolva van a probléma. Románok sem acsarognak a székely autonómia ügye miatt.
    Ebül szerzett jószág ebül vész el…

  6. Nézzük már meg Ukrajna történelmét és a teljesítményét 1991-2021 között. Miről beszélünk?
    Az ország adottságaihoz képest egy rossz vicc, amit Ukrajna eddig letett az asztalra 30 év alatt. Most, hogy nagyhatalmak közvetlen ütközőzónája lett, mitől lesz majd jobb a helyzet?
    Például az 1990-es években fegyveres kíséretet kellett adni az Ukrajnán áthaladó vasúti szerelvények mellé, mert komplett vonatok tűntek el útközben “nyom nélkül” a szállítmányokkal együtt.
    Ukrajna saját nehéziparral, bányákkal, kiváló minőségű és hatalmas termőföldekkel valamint egy relatíve jól képzett lakossággal/szakember gárdával rendelkezett, ehhez képest sokszor Fekete-Afrikát megszégyenítő módon működtek és működnek ma is arrafelé a dolgok.
    Ukrajna képtelen volt az elmúlt 30 évben magára találni, én nagyon szkeptikus vagyok a jövőjét illetően.
    Persze csodák néha történnek, ki tudja…

  7. 3. MangaM
    “Hiába az új elnök, (aki mellesleg a keleti orosz lakta régiókból származik), …”

    Tisztelt MangaM
    “Mellesleg” – ha nem tabu – elárulnád nekünk az új elnök, milyen nemzetiségü?

  8. 7. L.S.
    Nem értem a kérdést, Zelenszkij adatai nem titkosak, a neten megtalálhatóak.
    Ukrán nemzetiségű, nem?
    Oroszlakta vidékről származik, és nagy reményeket fűztek hozzá, hogy majd ő valahogy (esetleg békésen?) rendezni tudja a keleti szakadár régiók helyzetét, legalábbis a kampánya során ez is elhangzott.
    Vagy mire gondolsz?

  9. 8.MangaM
    “Ukrán nemzetiségű, nem?”

    Biztos vagy ebben?
    Mert én nem lennék ebben annyira biztos.

  10. Talán ez a besugás segit valamit sejteni:

    Holodomor, Ukrajna, Gendrich Jagoda

  11. Oroszország az “állampolgárainak védelmére” kel, ha Ukrajna támadást indít a Donyec-medencében – jelentette ki Dmitrij Kozak, az orosz elnöki apparátusnak a posztszovjet térségben folytatott politikáért felelős megbízottja. A tisztségviselő hozzátette: Ukrajna “végének kezdete lesz,” ha a térségben hadműveletet kezdenek.

    Oroszország kijelentette: az “állampolgárainak védelmére” kelhet, ha Ukrajna támadást indít a Donyec-medencében
    https://www.portfolio.hu/global/20210408/oroszorszag-kijelentette-az-allampolgarainak-vedelmere-kelhet-ha-ukrajna-tamadast-indit-a-donyec-medenceben-477648

  12. Ukrajna 10 milliárd dollárral tartozik Kínának egy felmondott repülőgép-motor gyár eladásának amerikai nyomásra történő felmondásáért. Biden fityiszt mutatott Ukrajnának, az EU se ad zsét, ha az oroszok meg Kína akarják, lesz háború, ha nem akarják, nem lesz. Ukrajnát per pillanat a nyugat aprópénzért rabolja szét helyi oligarchák segítségével és ha a nép nem kap észbe, éhkopp lesz a jutalmuk. Gyakorlatilag Ukrajna felvásárlása történik úgy, hogy még Ukrajna lesz adós. Lehet okulni és örülni Orbánnak.

  13. Vietnam nagyon más eset… Nem tenném rá mindenemet, hogy egy konfliktus esetén nem Vietnam nyerne, ha a saját területéről van szó. A vietnami katona az egyik legképzettebb, legfelkészültebb és leglojálisabb katona a világon. Mentalitása olyan, mint egy csótány és patkány és kobra keveréke, rejtőzködik, ameddig lehet , túlél, hogy haszna legyen.

  14. Visszatérve az orosz ukrajnai konfliktushoz én inkább azt tudom elképzelni, hogy Putyin kezében a gyeplő. Ki fogja Ukrajnában véreztetni az egész NATO-s pereputtyot.

  15. 10. L.S.
    Bevallom, nem tudom, hogy mire gondolsz. Holodomor és Ukrajna megvan, Gendrich Jagoda (???)…, nincs meg a dolog. Kérlek, írd le, hogy mire gondolsz, nekem nem állt össze Zelenszkijjel kapcsolatban.

  16. Eszembe jutott, hogy az, hogy a szlávok ilyetén széttagolódása nekünk jó is lehet. Nem barátaink ők, kivéve a lengyeleket, akik emberszinten is szeretnek minket. Az észak dél korridor náluk kezdődik, a szlovákoknál folytatódik, amihez kéne még egy normális egységes szlovákiai magyar párt, meg a horvátokkal meg valahogy zöld ágra lehet jutni, ha nem jön össze, maradnak a szlovének. És sütögethetnénk a gesztenyét…

    Hozzáteszem, hogy a szlovákok is irtózatosan utálják a menekülteket, és lehet építeni a hamis történelmi tudatukra, márminthogy fontos nemzete voltak az osztrák magyar monarchiának. A műveltebbje persze csak röhög ilyeneken, de ezekből kevés van.

  17. MangaM: Nézz utána, milyen származásúak családneve végződik -ij/-aja szótaggal a volt SZU területén. Erre gondolhatott, aki a hozzászólásban e kérdést feltette. Azt hittem, te ezt tudod, hogy mi a megfejtés. 😮

  18. 16. MangaM
    “Bevallom, nem tudom, hogy mire gondolsz. Holodomor és Ukrajna megvan, Gendrich Jagoda (???)…, nincs meg a dolog. Kérlek, írd le, hogy mire gondolsz, nekem nem állt össze Zelenszkijjel kapcsolatban.”

    Yagoda – Ге́нрих Григо́рьевич Яго́да – Rybinskben született zsidó családban egy ékszerüzletes fiaként.
    Yagoda az a végzetes ember volt aki bevezette és felügyelte a kitoloncolásokat, az elkobzásokat, a tömeges letartóztatásokat és a kivégzéseket, amelyek a kényszerbegyűjtést kísérték, és egyike volt a Holodomorért felelős személyeknek, amelyek legalább 7,5 millió ukrán ember halálát okozták.

    Az új ukrán elnök Zelenszkij Rihben született 1978-ban zsidó családban…

    Szeretném remélni, hogy az utókor nem a végzetes ember-ként fog emlékezni róla.

  19. Érdekes helyzet. Ukrajna lakosságának 17 %-a oroszajkú. Ez főleg az keleti területeire jellemző, ahol határos Oroszországgal, de sok orosz származású lakik Kárpátalján is. A fegyveres konfliktusokkal érintett területeken tehát a lakosság aránya túlnyomó részben orosz nemzetiségű. Az ukrán állam, ha ezen területek felett visszanyerné az ellenőrzést, a rendet maximum fegyveres erők bevetésével tudná fenntartani.

    Oroszország abban érdekelt, hogy a konfliktus elhúzódó állóháborúvá váljon. Az ukránok szép lassan elvándorolnak, az ott maradó lakosság meg majd megszavazza, hogy csatlakozzanak Oroszországhoz.

    A NATO nyomulása csak olaj a tűzre. Mintha az orosz hadsereg szeretne Kanadába vagy Mexikóba katonai támaszpontokat telepíteni.

    Háború az nagy valószínűséggel nem lesz, mint ahogyan Ukrajna sem lesz egyhamar a NATO tagja. Az EU teljes gazdasága lebénulna, ha a kereskedelmi kapcsolatok befagynának. Ezt Merkel is jól tudja. Oroszország demokratikus vagy sem, az EU tagállamainak szükségük van az olajra és a gázra, ezen pedig az USA palagáz és olaj technológia területén kifejtett nyomulása sem tud változtatni.

    Mellesleg Amerikát sem érdekli, hogy Szaúd-Arábiában mennyire érvényesülnek az emberi jogok, ha olajra van szüksége.

    Sajnos a konfliktus kihatással van a kárpátaljai magyarságra is, hiszen az orosz nyelv visszaszorítása miatt elfogadott nyelvtörvény rendelkezései, a külhoni magyarok anyanyelv használati jogait is erősen sérti és korlátozza.

    Egy hosszú ideig tartó és elhúzódó konfliktus szemtanúi vagyunk, amely a szomszédság miatt ránk is kihatással van.

  20. Érdekes, hogy valahogyan elsikkadt a lényeg. hogy nem Ukrajna foglalt el területeket a szomszédos országból és támogatja ott a szeparatizmust, hanem Oroszország.

    Ehhez, annak, hogy milyen az ukrán társadalom, mekkora korrupció semmi köze.
    Mondhatni, magánügy.

    Hol van ekkor az Oroszok által fennen hangoztatott elv, hogy más országok belügyeibe nem avatkozik bele?
    Most a több egyezményben lefektetett garanciák megszegéséről nem is beszélek.

    Továbbá erősen kettős mérve gyanúsnak tartom, hogy igazolva Oroszország cselekedeteit rendszeresein felmerült az USA által támogatott ukrán “puccs” esete ( az oroszok általi krimi puccsot meg sem említve, ami kissé erősebb , mert orosz katonai erőkkel történt).

    No de ekkora jogkövető magatartás és az igazságosság melletti kiállás után,
    nem egészen értem, hogy Oroszország esetleges Ukrajna elleni támadását és általa történő felosztását miért vesszük természetesnek, magától értetődőnek valamint jogszerűnek?

    Hol vannak a felháborodott törvényességért kiálló hangok és fellépés, ami korábban annyira meg volt???

    Hol a tiltakozás ennek a lehetősége ellen is?

    Ja, hogy most nem Oroszországot kell “megvédeni”, hanem Ukrajnát felosztani?
    Itt már a jogszerűség nem számít?

  21. 12.infos:
    “Ukrajna 10 milliárd dollárral tartozik Kínának egy felmondott repülőgép-motor gyár eladásának amerikai nyomásra történő felmondásáért.”

    “A Motor Sich tulajdonlása 2017 óta vita tárgyát képezi: a kínai Skyrizon Aviation ekkor vásárolta meg az ukrán cég részvényeinek 41 százalékát, és nem sokkal később Kínában is létrehozott egy Sich-üzemet. Amerikai tisztviselők már ekkor jelezték: nem örülnek annak, hogy Kína befolyást szerez a katonai eszközöket is gyártó vállalatban.

    Hamarosan az ukrán bíróság befagyasztotta a cég részvényeit, mire a Skyrizon 3,5 milliárd dollár kártérítésért perelte az ukrán államot. Később a Motor Sich ellen is eljárás indult, a bíróság többek között a 2017-es vásárlást kifogásolja, és felmerült a gyanú, hogy azóta az ukrán nemzetbiztonságot fenyegető Oroszországgal kötött előnyös üzleteket.

    2021 március 20-án az ukrán nemzetbiztonsági hivatal, az SZBU közölte: a részvényei mellett a cég összes üzemét is lefoglalták. A gyártó így egy állami ügynökség irányítása alá kerül, amely kifejezetten a korrupcióban és más törvénysértésekben érintett üzemeket igazgatja. Ivan Bakanov, az SZBU elnöke közleményben azt írta, a Motor Sich hazai kézben tartása honvédelmi érdek.”

    https://www.szabadeuropa.hu/a/ukrajna-egyesult-allamok-kina-repulogep/31162295.html

  22. 21. Idegen

    Ukrajna G8 tag, olajnagyhatalom, atomnagyhatalom? Nem. Oroszország igen. Ilyen a politika. Érdekek vannak, és van, akinek osztanak lapot, van, akinek nem, vagy nem úgy. Pénz (hatalom) beszél, kutya ugat.

    Mellesleg Krímet 1954-ben Hruscsov ajándékozta Ukrajnának, akkor sem lehetett tiltakozni. Ettől még igazságtalan a helyzet, kérdés kinek és mennyire. Nézőpont kérdése.

  23. 18. Informacio:
    Értem. Nem ilyen szegmensben gondolkodtam.
    Egy kérdés: A zsidó az vallás vagy nép?
    Ugyanis olyan nép például nincs, hogy keresztény, muszlim, sintó, buddhista, stb.
    Olyan volt, hogy Kazár Birodalom, amelyik nem akart sem Róma, sem Bizánc alá tartozni és felvette a zsidó vallást, de nekik valójában semmi közük az igazi, bibliai zsidósághoz.
    Ez kábé olyan, mintha egy született afrikai sintó vallást venne fel, de ettől még nem lesz japán. Akkor sem, ha ezt állítja magáról.

    19. L.S.
    Azt hittem, hogy ennek a Jagodának van valami konkrét köze Zelenszkijhez.
    Tartok tőle, hogy Zelenszkij nem mérte fel valójában, hogy mire vállalkozik, amikor elfogadta ezt az új “szerepét”. Reméljük, hogy nem lesz “méltó utódja” semmilyen téren ennek a Jagoda úrnak.

  24. 23. L.Mátyás:

    “Mellesleg Krímet 1954-ben Hruscsov ajándékozta Ukrajnának, akkor sem lehetett tiltakozni.”

    Ezt már korábban is kérdeztem, és válasz nélkül maradtam,
    Miért 1954 a hivatkozási alap az oroszoknak?

    Miért nem pl. 1783-1 év?
    1783-ban foglalták el az oroszok a Krímet.
    Előtte a törököké volt.

    Szóval a török igény miért nem jogos?

    Mert az 1954 az Oroszoknak kedvező hivatkozási alap?

    A jelentől hány év vissza a múltban jogos a jelenben?

    Ha 1949-ben megalakult Tajvannál jogos a kínai igény, akkor Krímnél az 1944 előtti (tatár kitelepítés előtti) lakossági arányok elismerése miért nem jogos?

    Vagy a lakossági arányoknál a jelen a mérvadó, a Krím terület birtoklásának jogalapjánál meg az 1954?

    Nincs itt valami ellentmondás?

  25. 25 Idegen
    Azért itt az igen súlyos motívum az, hogy az ukránok rá akarták tenni a hurkot az oroszok nyakára a Fekete tengeri flotta ellehetetlenítésével, ami nehéz döntési helyzetbe hozta őket.
    Ez legalább olyan súlyú volt, mint a nemzetiség kérdése.
    A status quot az ukránok bontották meg a nyugat nagy örömére és támogatásával, amire az oroszok válaszoltak a rendelkezésükre álló egyetlen módon.
    De ezt csak az teheti meg, aki ehhez elég erővel rendelkezik, hogy senki ne merje megakadályozni…

  26. 21: Idegen
    Végül is teljesen jogszerü ha átrajzoljuk a térképet,
    (lásd Koszovo, régebben Izrael, elötte Trianon …)
    Az sem számit ritkaságnak ha idegen katonák jelennek meg
    szuverén államok területén lásd:Sziria, Libia, Irak, Afganisztán.
    25: Idegen
    Törökországnak nincs szárazföldihatára Krimmel Oroszoknak meg van.
    Plusz sokkal több oroszajkú van a Krimben mint Törökül értö …

  27. A románok is felébredtek?
    “A kijevi kerületi adminisztratív bíróság eljárást indított az ügy kapcsán, mely szerint több tanintézményben is bevezetnék a román nyelvű oktatást Odessza megyében.
    Az Oktatási Minisztériumhoz az Etnikai románok odesszai pedagógusszövetsége elnevezésű civil szervezet, valamint a tatarbunarszki, izmailszki, szaratszki, renyijszki járási lakosok fordultak kérelemmel – írja a Karpat.in.ua.
    A bíróságot arra kérik, hogy kötelezze az Oktatási Minisztériumot
    a román nyelvű oktatás bevezetésére 10 Odessza megyei iskolában.
    Az illetékes hivatal az egyszerűsített eljárás szabályai szerint, a felek értesítése nélkül vizsgálja majd meg az ügyet.
    Korábban hírt adtunk arról, hogy megkezdte munkalátogatását csütörtökön Donbászon Volodimir Zelenszkij elnök, aki előretolt ukrán állásokat szemlél meg a frontvonalon, ahol az utóbbi időben gyakori a tűzszünet megsértése.
    Továbbá emlékeztetünk arra is, hogy az AUR szövetségre lépne az RMDSZ-szel az ukrajnai románok és magyarok védelmében. Claudiu Tarziu szenátor egy szerdai sajtótájékoztatón kijelentette: példaértékűnek tartja Magyarország nemzetpolitikáját, és szorgalmazza, hogy pártja lépjen szövetségre a Romániai Magyar Demokrata Szövetséggel (RMDSZ) az ukrajnai románok és magyarok védelmében.”
    https://karpatinfo.net/2021/4/9/tobb-odessza-megyei-iskolaban-roman-nyelvu-oktatast-vezetnenek-be-birosag-eljarast

  28. 25. Idegen

    Ezek az évszámos kérdések nehéz ügyek, ugyanis ezt mindenhol fel lehetne tenni.

    A Krímet már a görögök is gyarmatosították “az idők kezdetén”, de például a 18. században nyerte el először a függetlenségét az Oszmán Birodalomtól, majd került át nem sokkal később az orosz cár fennhatósága alá.
    Kinek van joga a Krímhez?
    Annak, aki képes fenntartani és működtetni a hatalmát ott.
    Ez nem elvi, hanem gyakorlati kérdés.

    Ugyanígy feltehetnénk a kérdést, hogy például kinek van joga Észak-Amerika földjét birtokolni?
    Elvileg az őslakos indiánoknak, de gyakorlatilag a kolonizáció és a gyarmatosítás során elvették tőlük, őket meg szinte teljesen kiirtották, majd a 18. században kikiáltották az USA-t.
    Nagyjából akkor, amikor az oroszok megszerezték a törököktől a Krímet.

    Ergo nincs időtényező, mert akkor valóban, meddig menjünk vissza?
    Római Birodalom ideje?
    Dzsingisz kán?

    Egy terület birtoklására szerintem az aktuálisan ott élő populáció ad egyfajta legitimitást, azaz, hogy adott időintervallumban milyen nemzetek lakják be a területet döntően, hiszen ők lesznek csak képesek fenntartani és működtetni bármilyen államalakulatot.
    Ebből a szempontból az is tök mindegy, hogy őslakosokról, van betelepített/bevándorolt népességről van-e szó, főleg, hogy az utódok szempontjából már konkrétan szülőhellyé válik az a terület, ahová apu és anyu korábban, mint “vendég” érkezett.

    Ez a természet rendje, a vadonban is az a populáció uralkodik, amelyik képes volt fennmaradni és megtartani a területét. Még egyszer ismétlem, ez nem elvi, hanem gyakorlati, ha úgy tetszik, természeti törvény.

    26. Hubab
    Kiváló!
    Tetszik. 😀
    Cserébe egy örökzöld:

  29. 25. Idegen

    A török előtt meg görög volt. Kérdés meddig megyünk vissza. Mellesleg pálcát nem kívánok törni egyik vagy másik oldal igazsága mellett, ellen.

    A mondandóm így szólt:

    “Mellesleg Krímet 1954-ben Hruscsov ajándékozta Ukrajnának, akkor sem lehetett tiltakozni. Ettől még igazságtalan a helyzet, kérdés kinek és mennyire. Nézőpont kérdése. ”

    Igazságtalan a helyzet, mert a civil lakosságon csattan az ostor.

  30. 27.hubab:

    “Azért itt az igen súlyos motívum az, hogy az ukránok rá akarták tenni a hurkot az oroszok nyakára a Fekete tengeri flotta ellehetetlenítésével, ami nehéz döntési helyzetbe hozta őket.”

    Na akkor irodalmazzunk kicsit ez ügyben.

    #en.wikipedia.org/wiki/Kharkiv_Pact

    Itt többek között a következőket írják:

    1.) Az eredeti ukrán-orosz szerződés garantálta 2017-ig, hogy használhatják Szevasztopolt, mint az orosz Fekete-tengeri flotta bázisát.

    Az az eredeti szerződést 1997-ben kötötték 20 évre.
    Évente Oroszország 98 millió dollárt fizet, amit sokan keveselltek Ukrajnában Oroszország gazdasági erejéhez képest.

    A szakértők azt mondták, hogy Oroszországnak egy hasonló kikötőt kiépíteni az oroszországi Novorosszijában több 10 milliárd USD-be kerülne.

    TEHÁT, VOLT ALTERNATÍV OPCIÓ, CSAK EGY KICSIT DRÁGA LETT VOLNA.

    #/www.unian.info/society/148224-no-russian-fleet-in-ukraine-beyond-2017-ukrainian-pm.html

    2.) 2008-ban a Julia Tyimosenko ukrán miniszterelnök kijelentette, hogy nem hosszabbítják meg a Fekete-tengeri flottaszerződést Oroszországgal annak erre vonatkozó igénye ellenére.

    #www.unian.info/society/148224-no-russian-fleet-in-ukraine-beyond-2017-ukrainian-pm.html

    3.) 2010-ben Viktor Janukovics meghosszabbította a flotta szerződést legalább 2042-ig plusz opcionális 5 évre.

    #edition.cnn.com/2010/WORLD/europe/04/21/russia.ukraine/index.html?hpt=T2

    Az éves orosz bérleti díj 98 millió USD-ről lement 90 milliö USD-re.

    Az ukrán ellenzék alkotmánysértésre hivatkozott, mert az ukrán alkotmányban szerintük benne van, hogy a flotta szerződés 2017-es lejárata után, nem lehet olyan szerződést kötni, ami idegen hatalom tartózkodik Ukrajna területén.

    “Former Ukrainian Prime Minister Yulia Tymoshenko said the agreement violated part of the Ukrainian Constitution, which forbids the country from hosting foreign military bases after 2017.”

    Egyúttal aláírtak egy gáz megállapodást is, ami az Ukrajnában szállított gázra az oroszok 30% árengedményt adnak.

    Természetesen ez össze sem hasonlítható az USA 1992-2014 időszakban adott 5 milliárd USD-vel, “CSAK” (18890000000/1000)×100=1.89 milliárd USD 1 évben.

    “On 21 April 2010, Russian President Dmitry Medvedev and Ukrainian President Viktor Yanukovych signed an agreement[130] in which Russia agreed to a 30 percent drop in the price of natural gas sold to Ukraine. Russia agreed to this in exchange for permission to extend Russia’s lease of a major naval base in the Ukrainian Black Sea port of Sevastopol for an additional 25 years with an additional five-year renewal option (to 2042–47).[131] As of June 2010 Ukraine pays Gazprom around $234/mcm (thousand cubic meter).”

    “Over the first ten months of 2009 Naftohaz has purchased 18.85 billion cubic metres (666 billion cubic feet) of gas with the contracted volume being 31.7 billion cubic metres (1.12 trillion cubic feet).[126]”

    #en.wikipedia.org/wiki/Russia–Ukraine_gas_disputes#2010_natural_gas_agreement

    #www.theguardian.com/world/2010/apr/21/ukraine-black-sea-fleet-russia

    Tehát 2014-ben az Oroszok fegyveres beavatkozásakor eredeti szerződés szerint is volt egy 2017-es határidejük, a kibővített szerződés szerint 2042-ig.

    Vajon mitől féltek?

    Hogy úgy fogják az ukránok betartani a szerződést, mint ahogyan ők az rájuk vonatkozókat?

    4.) A krimi akciók után 2014. 03.31-án Oroszország egyoldalúan felmondta a szerződést.

  31. 28.ödön:
    Olvasd el FIGYELMESEN még egyszer 25-öt meg 3507/36-ot.

    30.MangaM:
    “Ergo nincs időtényező, mert akkor valóban, meddig menjünk vissza?
    Római Birodalom ideje?
    Dzsingisz kán? ”

    Tehát az 1954-es Hruscsovi akció nem jogalap?

  32. 33. Idegen

    Az 1954-es hruscsovi „akció” az akkori szovjet törvényeknek megfelelő volt, tehát volt jogalapja. Ugyanígy jogszerű és legális volt, amikor az egykori tatár kán lemondott az oroszok javára a területről. Ezek sosem voltak számomra kérdések.

    A gond ott van, hogy ezzel a jogászkodással mindig elterelődik a valós és lényegi mondanivalóról a dolog, ráadásul féloldalas az egész érvrendszer, hiszen visszafelé ezt nem követeled meg.

    2014-ben a jogszerűen és demokratikusan megválasztott, azaz legitim ukrán elnök aláírt egy olyan társulási szerződést, ami a Nyugatnak nem tetszett. Egy konkrétan meghatározható nagyhatalom nyíltan felvállalva irányított puccsot hajtott végre Ukrajnában úgy, hogy maximálisan figyelmen kívül hagyta nem csak a rivális orosz nagyhatalom jogos biztonsági érdekeit, hanem a saját szövetségesei által is támogatott megegyezést egy későbbre kiírt népszavazás megtartásáról.
    Gyakorlatilag a közös megegyezés után egy nappal már állt is a bál a Majdanon és Janukovics ahelyett, hogy jogszerűen bevetette volna az állam erőszakszervezeteit (azaz belelövetett volna a tömegbe), helikopterre ült és elmenekült.
    Ukrajnában mindent felrúgott egy nagyhatalom, ami jogszerű volt, ezek után számonkérni Oroszországot a Krím elfoglalásáért úgy, hogy közben a másik oldalt még érinteni sem szabad…, arról nem is beszélve, hogy a Krím elfoglalásakor senki nem halt meg és volt egy olyan népszavazás, amit a Nyugat nem akar elismerni. Pedig senki sem tiltotta meg anno, hogy a Nyugat elugorjon a Krímbe körülnézni és megkérdezni esetleg az ott élőket, hogy Ukrajnához vagy inkább Oroszországhoz szeretnének tartozni. Ciki lenne a valós válasz, tudom, tehát ott nem számít a népség akarata. Az ujguroknál az emberi jogok szintén nagyon fontosak, Szaúd-Arábiában totál lényegtelenek. Soroljam még?

    Innentől kezdve holmi történelmi dátumokra és „jogszerűségekre” való hivatkozás álszent és felesleges dolog a témában. Elvárás, hogy legyünk tényszerűek…, rendben.

    Oroszország, mint nagyhatalom nem érvényesítheti a határaitól 100 km-re sem a saját nemzetbiztonsági érdekeit, mert ehhez nincs joga.
    Más nagyhatalom a saját határaitól 8000 km-re is érvényesítheti, ha neki úgy tetszik.
    Ha Oroszországnak jogos érvei vannak, az csak propaganda.
    A másik oldalnak jogos érvek sem kellenek, majd gyárt valami hamis indítékot és már mehet is a menet.
    Oroszország folyamatosan jogszerűtlenül jár el mindenben, emiatt meg kell büntetni. A másik oldal bármilyen nemzetközi jogot félretehet, nemzetközi szerződéseket felmondhat, többhatalmi egyezményekből is simán kiléphet és természetesen vérig van sértődve, ha ennek bárki egyáltalán hangot ad.
    Ez tényszerű.

    Nehéz úgy érdemi kommunikációt folytatni elvi kérdésekről, hogy ezek a kérdések mindig csak egy oldalra vonatkoznak, miközben a másik oldallal kapcsolatban még a legminimálisabb kritika sem hangzik el sokkal nagyobb léptékű galádság esetén.
    Tőlem kiegyensúlyozottságot, részrehajlás nélküliséget, stb. vártok el.
    Oké, nekem ez nem fáj, legyen így.
    Visszafelé hogy legyen?

  33. 34. Világfigyelő
    Nem tudtam, de köszi, le is mentettem.
    Csípem a török zenéket, az újhullámban is ott vannak nagyon.

  34. 36 – ManbgaM:
    Idegen hozza a maga formáját (CIA propaganda) ezen ne akadj ki. A többséget a tények érdeklik.

  35. Rendesen emelkedik a tenzió geopolitikai szinten:

    1. A kínai hadiflotta a Tajvan körüli vizeken kezd gyakorlatozni az elmúlt hetek többszöri légi hadgyakorlatai után, az USA hordozóflottája is megérkezett a Dél-kínai tengerre.
    2. Az USA jelezte Törökországnak, hogy a “fellángoló harcok miatt” pár napon belül hadihajókat küld a Fekete-tengerre.
    3. Oroszország a legmagasabb szintű harckészültségbe helyezte a stratégiai nukleáris erőit.

    Következmények nélküli kis agyjáték:

    Oroszország benyomul Ukrajnába és leválasztja a keleti szakadár tartományokat, a Krímről pedig Mariopul térségét, ezzel egy időben pedig Kína katonai csapást mér Tajvanra.
    Az Egyesült Államok egy szempillantás alatt kétfrontos háborúval szembesül, egyik oldalról Oroszországgal, a másik oldalról Kínával.

    Három lehetőség marad:

    1. Az USA katonailag beavatkozik hagyományos erőkkel, aminek garantáltan óriási vereség a vége. Ukrajna térségben, illetve a nyugat-orosz területeken az orosz haderő katonai fölénye hatalmas, ugyanez igaz Tajvan környékén a kínai haderőre, ugyanis a szinte teljes kínai flotta mellett a légierőiknek és a partvédelmi rakétáiknak is mind-mind a hatósugarán belül van a térség. Egy amerikai hordozócsoport édeskevés lesz a PLA ellen.

    2. Az USA beavatkozik, de nem csak konvencionális erőkkel, ezzel megindul a történelem utolsó nagy háborúja atomfegyverek bevetésével, amelyik valószínűleg nem korlátozott és nem lokális oda-vissza csapásmérés lesz csak.

    3. Az USA nem lép katonailag, aminek drámai következményei lesznek az egész jelenlegi amerikai szövetségesi rendszerre nézve. Az üzenet egyértelmű: az USA nem védi meg a „barátait” az orosz vagy a kínai hadsereg ellen éles helyzetben.

    Gondoljuk csak végig: Adott egy végletesen megosztott amerikai társadalom egy, össznépileg igaziból el nem fogadott elnökkel. Adott egy katonailag legyengült, Covid-járvánnyal és lezárásokkal sújtott, társadalmilag szintén megosztott Európa. Sem Ukrajna, sem Tajvan nem NATO-tag, így a NATO szövetségesek jelentős része nem biztos, hogy szeretne atomháborút vívni az oroszokkal és Kínával Ukrajnáért vagy Tajvanért, így a hatalmas zavar és pánik a fentiekben felvázolt esetben előre kódolható. Az orosz-amerikai viszony romokban, az orosz nagykövet egyelőre nem tért vissza Washingtonba, az amerikai-kínai viszony szintén mélyponton.

    A világbéke vesztes stratégiai helyzetben van, a keleti nagyhatalmak pedig akár sikeresen mattot adhatnak Amerikának, amire Washington két módon reagálhat: felborítja az asztalt és pisztolyt ránt vagy behátrál. Mindkettő – így vagy úgy – de végzetes a jelenlegi világrendre nézve (is).

    Remélem, hogy a fenti kis következmények nélküli agyjáték valóban csak játék és fantázia marad, nem pedig az orrunk előtt lezajló valódi véres tragédia. Más terveim vannak erre az évre.
    Talán itt lenne az ideje a nagyhatalmaknak végre komolyan tárgyalóasztalhoz ülni és befejezni a bohóckodást, ellenkező esetben késő bánat jöhet mindenki fejére.

  36. 35.MagnaM:

    “2014-ben a jogszerűen és demokratikusan megválasztott, azaz legitim ukrán elnök aláírt egy olyan társulási szerződést, ami a Nyugatnak nem tetszett. Egy konkrétan meghatározható nagyhatalom nyíltan felvállalva irányított puccsot hajtott végre Ukrajnában úgy, hogy maximálisan figyelmen kívül hagyta nem csak a rivális orosz nagyhatalom jogos biztonsági érdekeit, hanem a saját szövetségesei által is támogatott megegyezést egy későbbre kiírt népszavazás megtartásáról.”

    Mintha kimaradt volna egy fontos lépés, a fenti leírásból.

    Azt hogy Janukovics jó ideig az EU társulási szerződés aláírásával hitegette a jó népet, majd vett egy 180 fokos fordulatot és nem írta alá, és EAUE felé orientálódott.

    Nos ez azért a világon mindenhol kiverné a biztosítékot a népnél.
    A szavahihetőségnek nem egy mintapéldája.

    Azt, hogy valamilyen társulási szerződést aláírt volna, arról nem tudok.
    Tudnál erről linket adni?

    Itt csak azt írják, hogy egy orosz segélycsomag felé hajlott, az EU társulási szerződéssel szemben.

    “Yanukovych rejected a pending EU association agreement, choosing instead to pursue a Russian loan bailout and closer ties with Russia.”

    #en.wikipedia.org/wiki/Viktor_Yanukovych

    Hogy mivel vették rá a pálfordulásra az egy érdekes dolog.
    Az arany WC kefék meg hogy lányának Putyin a keresztapja valamit sejtett ez ügyben.

    A blokk bővítési főnöke, Stefan Fule a Twitteren azt írta, hogy Viktor Janukovics elnök szavai és cselekedetei “egyre jobban elkülönülnek egymástól”, még akkor is, amikor az ukrán válság elmélyülésének jeleit mutatja. Vasárnap mintegy 100 000 tüntető eltömítette a főteret és a környező utcákat, és nagyságrendileg versenyeztek a korábbi hétvégi gyűlésekkel.

    A tiltakozás közepette érkezett Fule nyilatkozata határozott üzenetet küldött a tömegnek, miszerint az ukrán kormánynak valószínűleg változtatnia kell az EU-megállapodás újraélesztése előtt.

    Fule elmondta, hogy a kereskedelmi megállapodással kapcsolatos további megbeszélések attól függenek, hogy egyértelmű jelzéseket kapnak-e Ukrajna kormányától, de nem kapott választ. “Várakozás alatt álló munka” – tweetelt, és elmondta, hogy Szergej Arbuzov ukrán miniszterelnök-helyettesnek azt mondta, hogy a kormánynak “egyértelmű elkötelezettséget kell tanúsítania az aláírás mellett”.

    A brüsszeli tisztviselők, az EU végrehajtó szervének, az Európai Bizottságnak a székhelye megerősítették az Ukrajnával folytatott tárgyalások felfüggesztéséről szóló döntést.

    Évekig tartó tárgyalások után Brüsszellel Janukovicsnak a múlt hónap végén alá kellett írnia az EU társulási megállapodását, de aztán bejelentette, hogy nem teszi, mert a kapcsolódó Nemzetközi Valutaalap kölcsönében követelt megszorító intézkedések túl szigorúak, és Oroszország kereskedelmi szankciókat fenyegetett.

    Kormánya tárgyalásokat kezdett Oroszországgal a rivális kereskedelmi és gazdasági megállapodásokról, még akkor is, amikor Janukovics ragaszkodott ahhoz, hogy végül aláírja az EU-megállapodást.

    Zavart, magas szintű nyugati diplomaták utaztak a múlt héten Kijevbe, Ukrajna fővárosába. Janukovics az EU külpolitikai főnökének, Catherine Ashtonnak és Victoria Nuland helyettes államtitkárnak elmondta, hogy alá kívánja írni az európai kereskedelmi megállapodást, és nem csatlakozik a rivális orosz támogatású vámunióhoz.

    Ashton, miután visszatért ukrajnai missziójáról, csütörtökön Brüsszelben kijelentette, hogy az elnök biztosította az aláírási szándékáról.

    “Janukovics egyértelművé tette számomra, hogy alá kívánja írni a társulási megállapodást” – mondta.

    Péntekig azonban az ukrán kormány ismételten utasítást adott ki a minisztereknek, hogy tervezzék az ukrán vám- és kereskedelmi jogszabályok összeegyeztetését az orosz vezetésű vámunióval, nem pedig az EU-val – jelentette az Ukrainskaya Pravda című újság, hozzátéve, hogy a kormány elmozdul. annál is baljósabb a fővárosban zajló nagy, tartós tüntetések miatt.

    Még az utolsó pillanatban is Janukovics oszcillált naponta mást mondott az EU-nak és utána a kormányának.

    De végül semmit se írt alá.

    Miután 2014.02.21-én pénteken elmenekült Janukovics és a kormánya többsége Kievből, hétfőn 2014.02.24-én az ukrán parlament leváltotta 300/450 szavazattöbbséggel (amit nem lehet megvétózni az elnök által) és új választásokat írt ki.

    #www.nytimes.com/2014/02/23/world/europe/ukraine.html

    Igen érdekes körök voltak alkotmánnyal kapcsolatban is.

    #en.wikipedia.org/wiki/Constitution_of_Ukraine#2004_and_2010_amendments_and_2014_return_to_2004_amendments

    Minkét oldalon voltak vitatható kérdések, de 2010-ben visszavonni egy 2004-ben elfogadott alkotmányt, az Alkotmány végrehajtását és védelmét ellátó és ellenőrző alkotmánybírósággal érdekes fejlemény.

    Közben 4 bíró lemondott/lemondatták.
    Khmmm.

    Szóval az a puccs nem annyira egyértelmű, mivel parlamenti szavazások és döntések állnak a háttérben.
    Meg hát Janukovics és a kormánya a lábával szavazott.

    Érdekes a Janukovics wiki link, a fickó tele van önellentmondással az alapján.

    Aztán ott van a 02.19-i EU által moderált egyezség az ellenzék és az elnök között.
    Abban benne van a 2004-es alkotmány visszaállítása (ami korlátozza az elnök hatalmát, amit a parlament később megszavazott), új elnökválasztás kiírása (amit a parlament később szintén megszavazott) stb.

    #en.wikipedia.org/wiki/Revolution_of_Dignity#Deal

    Ha páran vennék a fáradtságot, hogy végig olvassák ezeket, akkor kicsit árnyalódna a kép, a kijevi puccsal kapcsolatban is. A wiki oldalakból egy rakás hivatkozási link van, azokat is érdemes végig olvasni.

    Itt a mesterlövészek szerepéről és nemzetiségéről olvashatunk több forrásból
    #en.wikipedia.org/wiki/Revolution_of_Dignity#Speculation%20on%20snipers

  37. 37.Tibor bᔑ:

    “36 – ManbgaM:
    Idegen hozza a maga formáját (CIA propaganda) ezen ne akadj ki. A többséget a tények érdeklik.”

    NEM, Tibor bá’ ENGEM AZ ÉRVEKEN ÉS TÉNYEKEN ALAPULÓ CÁFOLATOK ÉRDEKELNEK.
    TŐLED IS, ÉS NEM A SZEMÉLYESKEDÉSEK!!!

    EZEKKEL MEG MINDIG ADÓS MARADSZ!

    Egy rakás felvetésem volt, 0 az ZÉRÓ cáfolat részedről.
    Mások (kevesen) legalább meg próbálnak logikai alapon érvelni.
    Ezekről lehet érvekni és ellenérvelni.

    “A többséget a tények érdeklik.”

    Egyetértek maximálisan, akkor várom Tőled ezeket!

    Egyébként
    36. MangaM egyik felvetését éppen cáfoltam 39-ben.
    No akkor pl. azt kéne cáfolni, hogy 39-ben nincs igazam a cáfolatban.

    Tényekkel!

  38. MangaM:
    Vastaps az elemzésedért!
    A helyzetet összefoglalása: Amit szabad Jupiternek, nem szabad a kisökörnek!
    Sajnos Jupiter nem hajlandó tudomásul venni, hogy már kitört a trónszékének több lába is és ezért, nemsokára a padlón találja magát.

  39. “Ukrajnában mindent felrúgott egy nagyhatalom, ami jogszerű volt”

    Tényszerűen mit rúgott fel az a nagyhatalom?

    “ezek után számonkérni Oroszországot a Krím elfoglalásáért úgy, hogy közben a másik oldalt még érinteni sem szabad…, arról nem is beszélve, hogy a Krím elfoglalásakor senki nem halt meg és volt egy olyan népszavazás, amit a Nyugat nem akar elismerni.

    Pedig senki sem tiltotta meg anno, hogy a Nyugat elugorjon a Krímbe körülnézni és megkérdezni esetleg az ott élőket, hogy Ukrajnához vagy inkább Oroszországhoz szeretnének tartozni. ”

    Látom nem érzékeled a különbséget.
    Békeidőben , önerőből szavaznak a krímiek az Ukrajnától való elszakadásról, orosz erők nélkül.
    Ez egészen más dolog, mint orosz erőkkel a Krímben.

    OK, orosz erők bent vannak, szavaznak, önállóak lesznek.
    Ez kvázi analóg Koszóvóval.

    De utána rögtön kérik a felvételüket az Orosz föderációba és pár napon belül, mellőzve a formaságokat fel is veszik.
    Amikor volt egy szerződésük a szevasztopoli bázisra 2042 plusz 5 évre.

    Mire ment ki a játék?
    Az oroszok nem akartak költeni pár 10 milliárd USD-t Novorosszijára az alternatív Fekete-tengeri kikötőre, hanem kisajátították a bérleményüket.

    Meg persze learatták a népszerűség növekedést.

    Kíváncsi vagyok, most mennyire fog megnövekedni a népszerűsége Putyinnak.

    Na itt rúgták el a labdát, azóta is ennek a következményeit nyögik.

    Ciki lenne a valós válasz, tudom, tehát ott nem számít a népség akarata.”

    Most számszerűleg mi volt a krimi akarat, az hagyjuk.

    Az ujguroknál az emberi jogok szintén nagyon fontosak, Szaúd-Arábiában totál lényegtelenek. ”

    Teljesen igazad van, Szaúd-Arábiában is fontosak, lásd Biden szaúdi jelentés nyilvánosságra hozása, a szaúdi herceg be is sértődött egy cseppet.

  40. 38.MangaM:

    A helyzet fokozódik egyetértek.
    Hogy mi lesz, majd meglátjuk.

    Ha Amerika és a Nyugat veszít, kíváncsian várom, hogy mikor fog lehervadni a mosoly a nyugat összeomlását várok arcáról.
    Mert a következményeket a saját bőrükön is fogják érezni!

    Csak ehhez 1 lépésnél tovább kell előre látni ( még atomháború nélkül is)

    No de ezeket úgy se mi döntsük el.
    Figyelünk mint a moziban, nekünk ez van leosztva.

  41. Sem a Nato, sem Oroszország nem küld élőerőt a konfliktus helyszíneire. Így aztán marad a szatellit kommunikációs technológia és a logisztika biztosítása mind az ukrán, mind a szakadár erőknek.
    Szerintem ez lehet egyik lehetséges megoldás.
    Mindenki a piacról él!

  42. Idegen 39.

    Engedelmeddel néhány kis finomitás, ahhoz amit irtál.

    Arról majd esetleg késöbb, hogy Janukovich miért hátrált kis az EU szerződésböl: a valódi ok az volt, hogy az EU nem nagyon akart ugy pénzt adni, ahogy az JANU szerette volna. Az oroszok viszont: fizettek.

    “Szóval az a puccs nem annyira egyértelmű, mivel parlamenti szavazások és döntések állnak a háttérben.”

    Egyértelmú a puccs, azóta, hopgy ezt Nuland nénitöl tudjuk. Azt is hogy 5 mrd dollárt fektettek bele. MA már az is ismert, hogy grúz snipereket szállitottak a Majdan környéki házak tetejére, hogy válogatás nélkül lőjék a rendvédelmiseket és a civileket.

    https://www.youtube.com/watch?v=U2fYcHLouXY

    https://www.politifact.com/factchecks/2014/mar/19/facebook-posts/united-states-spent-5-billion-ukraine-anti-governm/

    Szóval ez puccs volt a javából. Hopgy a fegyveres puccs után a megfélemlitett parlament és több más közhivatalnok mit tett: teljesen lénygtelen .
    A llényeg az, hogy az atlantisták 5 mrd dollár ráforditással fegyveres puccsal döltöttek meg egy legitim kormányt ( nem mellesleg megszegve ezzel a Bp-i memorandumot. ).

    “Meg hát Janukovics és a kormánya a lábával szavazott.”

    Történetesen az életüket mentették. Kadhafi sorsa nem túl vonzó, de anno Erdogant is 40 kommandós kereste az ellene inditott puccs idején – nem azért, hogy virágot vigyenek neki.

  43. Ukrajna megsértéséért soha sem fog a NATO haderőt küldeni. Vagy nem úgy, hogy az nyílt legyen. Ha az oroszok elfoglalják, azzal senki sem fog tudni mit kezdeni. Max lesz egy diplomáciai elitélés cunami, meg gazdasági fenyegetőzés.

  44. Azt gondolom, hogy sem az USA, sem az EU nem képes Ukrajnát gatyába rázni, sőt, az USA nem is egy prosperáló Ukrajnában érdekelt, hanem egy olyan ukrán-mocsár fenntartásában, amivel folyamatosan megosztható Európa és Oroszország.

    Ukrajna jelenlegi állapotában és formájában Európa érdeke ellen van, mert eleve megbízhatatlan ország, folyamatosan biztosítja a katonai feszültség fenntartását Oroszországgal és éket ver nemcsak az orosz-EU kapcsolatok közé, hanem az EU-n belül is viszályt szít.

    Csúnya lesz ezt így kimondani, de Európának valójában mi szüksége van Ukrajnára? Nem hoz annyit a konyhára a nagy orosz medve ellen, mint amibe végül kerül ez az egész show az EU-nak!

    Ukrajnában csak az oroszok tudnának rendet vágni, igen, tudjuk, kevésbé lenne szép a műsor és a finom lelkek biztosan kiborulnának elsőre, de a helyzet az, hogy az ukrán csak egyvalakitől tart, ez pedig az orosz, mindenki mást simán és pofátlanul hülyére vesz, öntheti bele a pénzt az EU a végtelenségig.

    Ha Európa érdekeit nézem, akkor először is – szó szerint – meg kéne kérni az oroszokat, hogy ugyan már legyen kedvesek és fáradjanak be Ukrajnába rendezni a sorokat, már csak azért is, hogy végre az ukriknak is eszébe jusson, hányas is az a kabát.

    Ha Oroszország véletlenül Ukrajnában marad, hát nagy kaland (voltaképpen évszázadok óta mindig is ott voltak, sőt…), de legalább rend és nyugi lesz ott.
    Cserébe pedig igen jövedelmező üzletet köthetne Európa az oroszokkal és lám, végül mindenki jól járt a környéken, kivéve néhány szélsőjobboldali ukrán nácit. Az oroszok is lenyugodnának, megvan újra a pufferzónájuk.

  45. 45.Fényhozó Kerub:

    “Engedelmeddel néhány kis finomitás, ahhoz amit irtál.”

    Rendben, akkor finomítsunk tovább!

    “Egyértelmú a puccs, azóta, hopgy ezt Nuland nénitöl tudjuk. Azt is hogy 5 mrd dollárt fektettek bele. ”

    “”The claim is rooted in a December 2013 speech by Assistant Secretary of State for European and Eurasian Affairs Victoria Nuland to the U.S.-Ukraine Foundation, a non-governmental agency that promotes democracy in the former Soviet republic.

    Tehát a beszéd 2013 decemberében hangzott el, amint a factcheckes linkből megtudhatjuk.

    Janukovics meg 2014 tavaszán menekült el.

    Nos a videóban elhangzik hogy 1991-tól (én 1992-re emlékeztem) 2013-ig 5 milliárd USD fektettek be a célból, hogy megteremtsék az előfeltételeket ahhoz, hogy Ukrajna Európa demokráciákhoz csatlakozzon( úgy mint civil szervezetek erősítése, jó kormányzás feltételeinek megteremtése, az ehhez kapcsolatos szervezetek, intézmények létrehozása oktatás, tanulmányutak stb.)

    Tehát 2013-1991= 22 év.

    Szép szép az 5 milliárd USD-re meg puccsra hivatkozni, de ez ugye nem mind 2013-ben realizálódott, hanem a 23 évre elosztva.

    Azaz egyenletes eloszlást feltételezve 227 millió USD évente.

    Ha van pontosabb hiteles forrásod az 5 milliárd USD évenként elosztásáról, akkor tárd elénk.

    Mert e nélkül az 5 milliárd USD meg puccs egybekapcsolása egy mondatban csak egy propaganda lózung.

    Azt, hogy puccs volt, azt “Nuland nénitöl ” NEM tudtuk meg!

    De beidézheted az elhangzott szövegből ennek ellenkezőjét.

    A fact checekes linkhez:

    “Obama “spends $5 billion paying Ukrainians to riot and dismantle their democratically elected government.””

    Nos, ha ahogy Nuland mondja 199-től megy az Europa konform intézmények megteremtésének a támogatása, ahhoz Obamának vajmi kevés köze lehetett, hisz 2009-ben választották elnökké.

    “She made clear the United States supported the protesters’ fight and spoke of how she met with Yanukovych, pressing him to end the pushback from Ukrainian security forces because it is “absolutely impermissible in a European state, in a democratic state.””

    “MA már az is ismert, hogy grúz snipereket szállitottak a Majdan környéki házak tetejére, hogy válogatás nélkül lőjék a rendvédelmiseket és a civileket.”

    Itt pontosan milyen ismert tényekre gondolsz?
    Ki szállította őket?
    Minden haláleset ezekhez a feltételezett snipperekhez kapcsolódik?
    Esetleg nézzük meg a tényeket időrendben?

    Nuland egyértelművé tette, hogy nem támogatja a biztonsági erők erőszakos fellépését a tüntetőkkel szemben, mert ez nem európai és demokratikus hozzáállás.

    A factcheckben is egyértelműen le van írva amit a videóból szabadon fordítottam:

    Ukraina 1990.07.16-án lett független.

    #en.wikipedia.org/wiki/Ukraine#Independence

    “”Since Ukraine’s independence in 1991, the United States has supported Ukrainians as they build democratic skills and institutions, as they promote civic participation and good governance, all of which are preconditions for Ukraine to achieve its European aspirations,” she said. “We have invested over $5 billion to assist Ukraine in these and other goals that will ensure a secure and prosperous and democratic Ukraine.””

    “A llényeg az, hogy az atlantisták 5 mrd dollár ráforditással fegyveres puccsal döltöttek meg egy legitim kormányt ( nem mellesleg megszegve ezzel a Bp-i memorandumot. ).”

    Változatlanul nem látom az ezt igazoló tényeket.
    Bemutatnád?

    Az európai demokratikus intézmény rendszerre költött pénz az miért számít puccs pénzelésnek?

    Ha elköltöttek a 2014-es “fegyveres puccsra” 5 milliárd USD-t, annak nyoma kell legyen.
    5 milliárd USD nagyon nagy pénz, ennek nyoma kell, hogy legyen, hol vannak ezek?

    Emberek felé kifizetések, fegyver eladások stb. 2013-ban?

    Azt ne mond, hogy a százezres tüntető tömegeket mind a CIA fizette ( mert ezt ekkora méretben nem lehet titokban tartani), másrészt öt vagy több év tárgyalás után, pont az aláírás elől kihátrálni és 180 fokos fordulatot venni,
    eléggé nagy csalódás és tüntetésre indító akció.

    Ergo a tüntetésekre az okot a Janukovics kormányzat megadta.

    Budapesti memorandum:

    “The memorandum included security assurances against threats or use of force against the territorial integrity or political independence of Ukraine, Belarus and Kazakhstan. ”

    #en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum_on_Security_Assurances

    Tehát az aláíró államok biztosítják többek között Ukrajna területi integritását és politikai függetlenségét.

    Nos a politikai függetlenség befolyásolása elégé képlékenyen értelmezhető dolog.

    Ha az európai demokrácia intézményi és személyi feltételeinek megteremtése és annak anyagi támogatása annak számít, akkor a flotta szerződés esetlegesen alkotmányellenes meghosszabbítása gázár engedmények cserében minek számít?

    1,8 milliárd USD kedvezmény 2010-ben.

    A területi integritás megsértése meg eléggé egyértelmű dolog Oroszország részéről a kis zöld emberkék Krímben és Kelet-Ukrajnában való megjelenésekor és az abból fakadó következményekből.

    “Történetesen az életüket mentették. ”

    Ja, a tömegbe belelövetni volt merszük, de a saját védelmükre több Berkutost kirendelni arra nem?

  46. Ja és még valami a budapesti memorandumhoz:

    “On 4 March 2014, the Russian president Vladimir Putin replied to a question on the violation of Budapest Memorandum, describing current Ukrainian situation as a revolution “a new state arises, but with this state and in respect to this state, we have not signed any obligatory documents.”[13]

    Amikor Putyinon számon kérték a budapesti memorandumot az ukrajnai történések kapcsán, akkor ő arra hivatkozott, hogy forradalom történt és a forradalom utáni Ukrajna az egy új állam.

    Érdekes, hogy ebben az új államban, azóta már kétszer is volt választás, ergo a legitimitást nem lehet megkérdőjelezni.

    Továbbá, mindenki (Oroszország IS) úgy tárgyal Ukrajnával, mint aki a jogfolytonosságot feltételezi.

    Kissé furcsa, hogy ez alól pont a budapesti memorandumban lefektetett Ukrán államfogalom a kivétel.

    No most a puccs kapcsán Putyin hazudott (mert ő forradalmat emleget) vagy a puccsot állítok?

    A meghosszabbított flotta szerződéshez még annyit tennék hozzá, hogy miután 2010-ben januárjában Janukovicsot elnök lett az első dolgai közt szerepelt, hogy 2010 őszén az oroszok által vágyott flottaszerződést aláírja.

  47. Idegen

    Nulandvolt az, aki 2013 december 13-án a washingtoni Nemzeti Sajtóklubban szó szerint ezt mondta: „Több mint ötmilliárd dollárt fektettünk be abba, hogy elérjük ezt és más célokat.” Az „ezt” a törvényesen és demokratikusan megválasztott ukrán kormány elleni, gyújtogatásokkal, épületfoglalásokkal és gyilkosságokkal kísért puccs („forradalom”) volt. Hogy mennyire nem kell túlgondolnuk a “befektetés” valódi okát és céljait a hangzatos “Europa konform intézmények megteremtésének a támogatása, ” jól lellemzi Nuland megjegyzése az Eu ról: 2014 február 6-án Geoffrey Pyatt kijevi amerikai nagykövettel folytatott beszélgetésében pedig az angol nyelvben használt legdurvább szóval küldte el az uniót („Fuck the EU”) a pokolba, mert Washington brüsszeli szolgálója nem az önök által elvárt sietséggel támadta Moszkvát.

    Az, hogy miként kell szart kavarni és puccsal eltávolitani legitim kormányokat, abban az usa politikai méregkeverőinek nagy gyakorlatuk van: 1953 Irán tól keudve 1973 Chile, 1989 Panama, 2003 Grúzia, – persze ezek mind a teljesség igénye nélkül. A balul sikerült sziria, venezuelai, török puccsot már nem is emlitem.

    Az, hogy puccs volt, sok független politikus észlete.

    Ő is:

    https://hawknewshungary.wordpress.com/2015/06/22/francia-kepviselo-ukrajnaban-amerikai-puccs-tortent/

    A “szavazás” kérdése:

    Mire azt a bizonyos szavazást megtartották, amire utaltál, már teljesen szabad kezet kaptak az ukrán szélsőségesek és a neonácik, a rágiók pártja székházát már felgyújtottát, a pravij szektor halálkommandóji sokakat meggyilkoltak és a teljes demokratikusan és szabadon megválasztott kabinet az életét féltve menekült.

    Mindezt az tette lehetővé, hogy az ukrán nácik bölcsőjének számító Lemberg “kikiáltotta a függetlenségét” ahol a belügy készleteiből kiosztottak a pravij szektornak úgy kb 1200 gépkarabélyt és pisztolyt ami addigra már kijevben volt. Emiatt a felfegyverzett neonáci csürhe miatt sikerült aztán elfoglalni a minisztériumokat a parlamentet és a többi közigazgatási irodát.

    Az egész megállapodás a neonácik részéről időhúzás volt, hogy a fegyverek kijevbe érjenek.

    Ekkor volt az a bizonyos parlamenti “szavazás” a radában 20.-án amelyre kormánypártit nem engedtek be, 227-en voltak jelen a 450-ből zömében az ultranacionalsita batykivscsina és a nyiltan náci szvoboda képviselői. Ekkor játszották el, hogy “győzött a forradalom” visszahívták a náci fegyveres csőcselék ellen harcoló antiterrorista egységeket, feloldották a hidak lezárását stb. Eddigre az amerikai diplomácia mindenki értésére adta, hogy itt a tyahnyibok (egy antiszemita barom) és a parubij (náci párt alapító) lesz a nyerő. A EU pedig hagyta, hogy hülyét csináljanak belőle, és az általa adott garanciákat semmibe lépve kussolt.

    Akit nem lehetett megvenni a ellen hajtóvadászatot indítottak szerte az országban. Nem a rendőrség vagy a katonaság, hanem az azov pravij szektor halálbrigádjai, akik később odesszában és mariupolban is feltűntek és gyilkoltak.

    Innentől minden szinjáték volt. A parlamentbe berendelt megfélemlített szétzilált vezetésű régiók pártja képviselői az életüket féltették. A vezetőiket üldözték, a szabadon választott kormány tagjaira vadásztak, a pártszékházukat felgyújtották, kollégáikat meggyilkolták. Ezért szavazták meg jacenyukot és Turcsinovot, aki szintén egy hirhedten antiszemita barom.

    Az külön szép ugyanis az ukrán alkotmány szerint a 450 képviselőből legalább 338 kellett volna Janukovics elmozdításához (328-at sikerült összeterelni) de előtte az alkotmánybíróság elé kellett volna vinni a dolgot, amit persze a náci puccsisták “hanyagoltak”, ehelyett fenyegetésekkel elűztek a 15-ből 10 elmozdíthatatlan alkotmánybírót.

    Hát ezért volt a kijevi “méltóség propaganda forradalma” neonáci puccs.

    Innen érdekes olvasni

    https://en.wikipedia.org/wiki/2014_Ukrainian_revolution#Opposition_leaders_meeting_with_President_Yanukovych

    Külön érdekesség, a nyilvánosságra került amint Pyatt megmondja ki legyen ukrajna miniszterelnöke. Ennyit arról ki fizette és szervezte a “forradalmat”.

    Lásd itt

    http://www.csmonitor.com/World/Security-Watch/Backchannels/2014/0206/Amid-US-Russia-tussle-over-Ukraine-a-leaked-tape-of-Victoria-Nuland

    Nuland: Nem hiszem, hogy Kliccs (Klicskó) a kormány tagja kell, hogy legyen. nem gondolom hogy ez szükséges. Nem hiszem, hogy ez jó ötlet.

    Pyatt: Csak maradjon távol és csinája a politikai házi feladatát és amit kell.

    Nuland: Azt gondolom Jacc (Jacenyuk) az akinek megvan a gazdasági és kormányzási tapasztalata. stb stb..

    Nuland: “I don’t think Klitsch (Klitschko) should go into the government. I don’t think it’s necessary, I don’t think it’s a good idea.”

    Pyatt: “Just let him stay out and do his political homework and stuff.”

    Nuland: “I think Yats (Yatsenyuk) is the guy who’s got the economic experience the governing experience. I just think Klitsch going in… he’s going to be at that level working for Yatseniuk, it’s just not going to work. We want to try to get somebody with an international personality to come out here and help to midwife this thing.”[96]

    A grúz sniperekre visszatérek.

  48. Hmmm…
    #www.rt.com/russia/518388-regions-independence-votes-constitution/

    “a Kreml szerint az orosz régióknak nincs joguk a függetlenségi szavazatokra, mivel az alkotmány tiltja az ország felbomlását”

    “A referendum that saw the disputed Crimean peninsula join Russia was legitimate and legal under Ukrainian law, the Kremlin has claimed. However, regions looking for a break from Moscow are now banned from holding equivalent votes. ”

    Az ukrán törvények szerint legitim és törvényes volt az a népszavazás, amelyen a vitatott Krím-félsziget csatlakozott Oroszországhoz – állította a Kreml. A Moszkvától való kikapcsolódásra vágyó régiók számára azonban most már tilos egyenértékű szavazatot tartani.

    “However, while defending the 2014 poll, Peskov argued that equivalent votes would be banned in any Russian subjects or territories that sought to break away from the country.

    “Everything is written in black and white regarding the territorial integrity of Russia,” he said, adding that any such vote “would be a violation of the Basic Law of the Russian Federation.””

    Peskov azonban a 2014-es közvélemény-kutatás védelme mellett azzal érvelt, hogy az egyenértékű szavazatokat betiltanák minden olyan orosz alanyban vagy területen, amely el akar szakadni az országtól.

    “Minden fekete-fehéren van megírva Oroszország területi integritásával kapcsolatban” – mondta, hozzátéve, hogy minden ilyen szavazás “az Orosz Föderáció alaptörvényének megsértését jelentené”.

    Érdekes hozzáállás….

    Cseppet se kettős mérce, áhh…

  49. Négy évvel az oroszbarát Viktor Janukovics  ukrán elnök bukása után egy olasz újságíró kinyomozta azon mesterlövészeknek az azonosságát, akik a Majdan-téri tömegmészárlást végrehajtották.

    A négy közül három grúz. Gátlás nélkül mondják el, mi történt.

    A három tömeggyilkos neve: Koba Nergadze, Szalog Kvarackelia és Alexander Revasisvili.

    A tapasztalt olasz újságíró, aki beszélt velük: Gian Micalessin és a jobboldali Il Giornale napilapnak dolgozik.

    Erről Ucraina címmel filmet is készített, amit bemutattak a Canale 5 tévéadón.

    2013 decemberében Janukovics elnök visszautasította, hogy az EU-val aláírja a társulási szerződést.

    Ennek tömegmozgalom lett az eredménye. Három hónapon át több ezren gyűltek össze a Majdanon, a „Függetlenség terén”. EU-s zászlókat lobogtattak, énekeltek, táncoltak a téli hidegben.

    Majd jött 2014 február 20-a, amikor több mint 50 embert lőttek le. Első nekifutásból Akkor azt híresztelték, hogy a mesterlövészek Janukovics csicskásai.

    Erre dühöngő tömegek rontottak az elnöki palotának és a parlament épületének. Janukovicsnak menekülnie kellett.

    A két grúz mesterlövész elmondta, hogy mindketten Mihail Szaakasvili akkori grúz elnök biztonsági szolgálatának tagjai voltak. Szaakasvili 2004 és 2013 között irányította Grúziát.

     
    /Szaakasvili igazi usa báb és kérkedett is vele, azaz, hogy mennyire imádja az USA-t és Izraelt. ( Porosenko ukrán karrierjét, mint CIA besugó kezdte el. ) Kormányát át és átjárta e két ország állampolgárainak beültetése.
     a 2014 ben megalakuló őj “ukrán” kormányban is érdekes személyek kaptak tisztséget:
    három külföldi is: a pénzügyminiszternek előterjesztett Natalja Jareszko amerikai, a gazdasági tárca élére javasolt Ajvarasz Abramavicsusz litván, a leendő egészségügyi miniszter, Alekszandr Kvitasvili pedig grúz állampolgárságú.
     
    Az is közismert,  hogy Szaakasvili Grúziában történt ténykedése után – melynek okán ott körözést adtak ki ellen – éppen- hol máshol – Ukrajnában haknizott.

     Hát nem csodás egybeesések?

     
    Szaakasvili tanácsadója, Mamuka Mamulasvili választotta ki a három későbbi tömeggyilkost.

    2014 januárja közepén érkeztek Ukrajnába, hamis útlevéllel és küldetésüket „szolgálati útnak” tekintették.

    Ezer dollárt is kaptak és ígéretet további, fejenként ötezer dollár jutalomra.

    A cikk ezután igen részletesen leírja a tömeggyilkosság részleteit. Azt is,  hogy az éleslövészek azt a megdöbbentő parancsot kapták, hogy a rendőrségre és a tüntetőkre is lőjenek. Amely bestiális cinizmus még őket is váratlanul érte.

    A Majdanon három napos akciójuk eredményeként több mint száz ember halt meg.

    A független német magazin hozzáteszi: minderről a fősodratú német média hallgat.

     

    https://www.compact-online.de/wir-bekamen-befehl-auf-beide-seiten-zu-schiessen-maidanmassaker-2014-aufgeklaert-2/

    jah

     

  50. 51.Fényhozó Kerub:

    “„Több mint ötmilliárd dollárt fektettünk be abba, hogy elérjük ezt és más célokat.” Az „ezt” a törvényesen és demokratikusan megválasztott ukrán kormány elleni, gyújtogatásokkal, épületfoglalásokkal és gyilkosságokkal kísért puccs („forradalom”) volt. ”

    Az “ezt” korábban részletesen kifejtette az általad belinkelt videóban, nem ismétlem.

    Hogy Te szabadon értelmezed és kontextusából kiemeled, az a Te dolgod, de a szövegben NEM ez hangzott el.

    A video 2013 decemberi, Janukovics 2014 tavaszán menekült el.

    “uniót („Fuck the EU”) a ”
    Hogy hogyan szidja az EU-t, az a “puccs” bizonyítása szempontjából lényegtelen.

    “Az, hogy miként kell szart kavarni és puccsal eltávolitani legitim kormányokat, ”

    Konkrétumokat, az vita tárgyához kapcsolódóan.

    Azaz a ukrán puccs kapcsán, az USA kavart, mert…. itt tények jönnek.

    “Az, hogy puccs volt, sok független politikus észlete.

    Ő is:”

    “Jean-Luc Schaffhauser (born 17 December 1955) was a National Front Member of the European Parliament from 2014 to 2019 representing Île-de-France”

    Francia Nemzeti front- Oroszország kapcsolatáról lehet irodalmazni egy kicsit.

    A hivatkozott Globalresearch.ca egy összeesküvés elméleteket propagáló oldal, csak nézd meg az oldalát, csöpög az őszesküvés elméletektől.
    (pl.The Coronavirus Vaccine: The Real Danger is “Agenda ID2020”. Vaccination as a Platform for “Digital Identity”)

    ” Mindezt az tette lehetővé, hogy az ukrán nácik bölcsőjének számító Lemberg “kikiáltotta a függetlenségét” ahol a belügy készleteiből kiosztottak a pravij szektornak úgy kb 1200 gépkarabélyt és pisztolyt ami addigra már kijevben volt. Emiatt a felfegyverzett neonáci csürhe miatt sikerült aztán elfoglalni a minisztériumokat a parlamentet és a többi közigazgatási irodát.”

    Akkor ezek szerint a fegyvert egy rablásból származóan szereztek, hiányolom az 5 milliárd USD nyomát a fegyver beszerzésnél ….

    “Külön érdekesség, a nyilvánosságra került amint Pyatt megmondja ki legyen Ukrajna miniszterelnöke. Ennyit arról ki fizette és szervezte a “forradalmat”.”

    Mindenkinek lehet véleménye, hogy szerinte mi lenne a jó, egy gazdasági, kormányzati tapasztalattal rendelkező ember, vagy egy kissé erőszakos bokszoló, aki ilyen tapasztalatokkal nem rendelkezik.

    Első ránézésre egyet is értek az állásponttal, ha e két emberből kéne választanom, hogy ki lenne alkalmasabb a posztra.

    Ebből hol következik, hogy ők fizették és szervezték a forradalmat?

    “Ekkor volt az a bizonyos parlamenti “szavazás” a radában 20.-án amelyre kormánypártit nem engedtek be,”

    “Az UNIAN tudósítója szerint Ukrajna e frakciójának törvényhozója, Volodimir Oleynyk mondta ezt.
    Megjegyezte, hogy a Régiók Pártja nem hoz döntést a parlament mai üléséről.
    “Nem veszünk részt benne, mert nincs frakció döntése” – mondta Oleynyk.

    #www.unian.info/politics/887109-pr-faction-not-to-take-part-in-todays-sitting-of-verkhovna-rada-oleynyk.html

    Most nem mentek el, mert nem volt frakció döntés vagy nem engedték be őket?

    Folyt köv.

  51. Négy évvel az oroszbarát Viktor Janukovics ukrán elnök bukása után egy olasz újságíró kinyomozta azon mesterlövészeknek az azonosságát, akik a Majdan-téri tömegmészárlást végrehajtották.

    A négy közül három grúz. Gátlás nélkül mondják el, mi történt.

    A három tömeggyilkos neve: Koba Nergadze, Szalog Kvarackelia és Alexander Revasisvili.

    A tapasztalt olasz újságíró, aki beszélt velük: Gian Micalessin és a jobboldali Il Giornale napilapnak dolgozik.

    Erről Ucraina címmel filmet is készített, amit bemutattak a Canale 5 tévéadón.

    2013 decemberében Janukovics elnök visszautasította, hogy az EU-val aláírja a társulási szerződést.

    Ennek tömegmozgalom lett az eredménye. Három hónapon át több ezren gyűltek össze a Majdanon, a „Függetlenség terén”. EU-s zászlókat lobogtattak, énekeltek, táncoltak a téli hidegben.

    Majd jött 2014 február 20-a, amikor több mint 50 embert lőttek le. Első nekifutásból Akkor azt híresztelték, hogy a mesterlövészek Janukovics csicskásai.

    Erre dühöngő tömegek rontottak az elnöki palotának és a parlament épületének. Janukovicsnak menekülnie kellett.

    A két grúz mesterlövész elmondta, hogy mindketten Mihail Szaakasvili akkori grúz elnök biztonsági szolgálatának tagjai voltak. Szaakasvili 2004 és 2013 között irányította Grúziát.

    /Szaakasvili igazi usa báb és kérkedett is vele, azaz, hogy mennyire imádja az USA-t és Izraelt. ( Porosenko ukrán karrierjét, mint CIA besugó kezdte el. ) Kormányát át és átjárta e két ország állampolgárainak beültetése.
    a 2014 ben megalakuló őj “ukrán” kormányban is érdekes személyek kaptak tisztséget:
    három külföldi is: a pénzügyminiszternek előterjesztett Natalja Jareszko amerikai, a gazdasági tárca élére javasolt Ajvarasz Abramavicsusz litván, a leendő egészségügyi miniszter, Alekszandr Kvitasvili pedig grúz állampolgárságú.

    Az is közismert, hogy Szaakasvili Grúziában történt ténykedése után – melynek okán ott körözést adtak ki ellen – éppen- hol máshol – Ukrajnában haknizott.

    Hát nem csodás egybeesések?

    Szaakasvili tanácsadója, Mamuka Mamulasvili választotta ki a három későbbi tömeggyilkost.

    2014 januárja közepén érkeztek Ukrajnába, hamis útlevéllel és küldetésüket „szolgálati útnak” tekintették.

    Ezer dollárt is kaptak és ígéretet további, fejenként ötezer dollár jutalomra.

    A cikk ezután igen részletesen leírja a tömeggyilkosság részleteit. Azt is, hogy az éleslövészek azt a megdöbbentő parancsot kapták, hogy a rendőrségre és a tüntetőkre is lőjenek. Amely bestiális cinizmus még őket is váratlanul érte.

    A Majdanon három napos akciójuk eredményeként több mint száz ember halt meg.

    A független német magazin hozzáteszi: minderről a fősodratú német média hallgat.

    https://www.compact-online.de/wir-bekamen-befehl-auf-beide-seiten-zu-schiessen-maidanmassaker-2014-aufgeklaert-2/

  52. 53,55.Fényhozó Kerub:

    Látom kicsit megkavarodtak a sorrendek és duplikátumok is lettek.

    Az előzőekhez (51)még:
    Az általad hivatkozott francai népfrontos EU politikus ugyanazokat a tényeket hozta fel, amit korábban Te is és amire reagáltam.

    “Az külön szép ugyanis az ukrán alkotmány szerint a 450 képviselőből legalább 338 kellett volna Janukovics elmozdításához (328-at sikerült összeterelni) de előtte az alkotmánybíróság elé kellett volna vinni a dolgot, amit persze a náci puccsisták “hanyagoltak”,”

    Nos az igaz, hogy itt a törvényesség hagy maga után kívánnivalót.
    No de ha forradalom, akkor szigorú törvényesség betartást nehéz elvárni.

    “According to the terms of an EU-brokered peace deal finalized on February 21, Yanukovych was due to sign a measure returning Ukraine to its 2004 constitution. (In 2010, Yanukovych restored the country’s 1996 constitution, which hands greater power to the presidency.)”

    “Yanukovych, however, failed to sign the measure. The omission appears to leave Kyiv in the kind of legal limbo that may prove fodder for future arguments against the current government transition. ”

    Az EU által közvetített, február 21-én véglegesített békemegállapodás feltételei szerint Janukovicsnak alá kellett írnia egy intézkedést, amely visszatér Ukrajnának a 2004-es alkotmányához. (2010-ben Janukovics visszaállította az ország 1996-os alkotmányát, amely nagyobb hatalmat ruház az elnökségre.)

    Janukovics azonban nem írta alá az intézkedést. Úgy tűnik, hogy a mulasztás Kijevet olyan jogi kényszerhelyzetben hagyja, amely támaszt jelenthet a jelenlegi kormányátmenet elleni jövőbeli érvek számára.

    Az 1996-os és a 2004-es alkotmány egységes az elnök leváltásának okaira vonatkozóan, a 111. cikk kimondja, hogy a parlamentnek joga van eljárást indítani a felelősségre vonás ellen, “ha árulást vagy más bűncselekményt követ el.

    “Az azonban nem világos, hogy a sietős február 22-i szavazás fenntartja-e az alkotmányos irányelveket, amelyek az ügy ukrajnai alkotmánybíróság általi felülvizsgálatát és háromnegyedes többségét a Verhovna Rada – azaz 338 törvényhozó részéről – követelik.

    A Janukovics-párti képviselők azzal is érvelhetnek, hogy az 1996-os alkotmány értelmében a jelenlegi megbízott miniszterelnöknek, Szerhij Arbuzovnak kellett volna átvennie a hatalmat Janukovics eltávolítása után.
    A 2004-es alkotmány a parlamenti elnököt a 2. számú pozícióként jelölte meg.”

    “Ez az ellentmondás hamarosan irrelevánssá válhat, a parlament várhatóan legkésőbb február 24-ig új miniszterelnököt választ.”

    https://www.rferl.org/a/was-yanukovychs-ouster-constitutional/25274346.html

    “A független német magazin hozzáteszi: minderről a fősodratú német média hallgat.”

    A hír akár igaz lehet, akár nem. Ezt senki sem tudja eldönteni.
    Láttunk mér koholmányokat megfuttatni a médiában jó párat.
    A wikin van egy pár ettől eltérő verzió is.

    A “Speculation on snipers” címszó
    #en.wikipedia.org/wiki/Revolution_of_Dignity alatt.

    Ez felkeltette a figyelmemet:

    hogy az MIA és az SBU mesterlövészei, nem pedig külföldi ügynökök voltak felelősek a lövöldözésért, és a szovjet időkre visszavezethető készenléti tervek alapján cselekedtek. Azt mondta: “Ezen kívül a mesterlövészek parancsot kaptak, hogy lőjék le nemcsak a tüntetőket, hanem a rendőri erőket is. Mindezt a konfliktus fokozása érdekében tették, hogy igazolják a Maidan tisztázására irányuló rendőri műveletet.

    Valljuk be, ez is egy logikus érv.

    “2014. március 31-én a Daily Beast fényképeket és videókat tett közzé, amelyek azt mutatják, hogy a mesterlövészek az SBU “terrorellenes” alfa egységének tagjai voltak, akiket Oroszországban képeztek ki. A média azt sugallta, hogy nem az ukrán rohamrendőrség lőtt a tüntetőkre, amint azt korábban hitték, bár az Alfa csapat tagjai ukrán állampolgárok.”

    #en.wikipedia.org/wiki/File:Snipers_seen_on_the_roof._Clashes_in_Ukraine,_Kyiv._Events_of_February_18,_2014.jpg

    A Szabadság Rádió videofelvételeket tett közzé arról, ahogyan a rendőri különleges erők Kalasnyikovval és mesterlövészpuskákkal lelőtték a tüntetőket.

    https://www.radiosvoboda.org/a/25270798.html
    “A biztonsági erők mesterlövész puskákból és Kalasnyikov gépkarabélyokból lőttek lőszereket a tüntetőkre, amikor visszavonultak az Institutskaya utcai barikádokról.
    Az elnöki adminisztráció azt állította, hogy “a rendvédelmi tisztek nincsenek felfegyverkezve”.”

    A “Russian involvement” címszó alatt, szintén olvashatunk mesterlövészekről, továbbá, hogy szorgalmazták a keményebb fellépést a tüntetőkkel szemben.

    Melyik az igaz?

    Az tény, hogy e 20-i halálesetek tették fel az i-re a pontot, de korábban kormány hű erőket is láttak mesterlövész puskával.

    Miért volt náluk, ha nem használták?
    Ha használták, ki tudja/tudta leellenőrizni, hogy hol, ki ellen és mikor használták?

    20 February
    10: 00-kor 10 000 és 20 000 tüntető maradt a Kyiv Post szerint, és legalább 42 embert öltek meg, elsősorban rendőri lövöldözéssel.

    #en.wikipedia.org/wiki/Revolution_of_Dignity

    A független német magazin egy cseppet oltásellenes (Niemandem schaden: Warum Gen-Impfungen gegen den Hippokratischen Eid verstoßen), ami számomra a hitelességét kérdőjelezi meg.

  53. 58. Idegen

    a mesterlövészekkel kapcsolatban Fényhozó Kerub megírta véleményét, és forrást is adott. Erre válaszul te is megírtad, hogy egy másik verzió is lehetséges, az ahhoz tartozó forrással.
    Majd azt kérdezted, melyik ezek szerint az igaz a két teljesen szemben álló verzió közül?

    Az én válaszom:
    Ha két teljesen szembeálló verzió van, akkor megvan az az előny, hogy nagy valószínűséggel csupán az egyik a helytálló ( meglepően sok esetben ezt nem lehet egyértelműen kijelenteni, teljesen – 100%-ban, – kijelenteni itt sem lehet, de olyan 95-98%-ra igen, és ez jóval több mint az elvárható.

    Ha két teljesen hihető forrás az ellenkezőjét állítja egymásnak, akkor segítségül hívhatjuk az analitikát, valamint az azóta eltelt idők fejleményeit.
    Az első logikus kérdés, hogy ki mit nyert – mire számított azzal, ha a tömegbe lövet. A regnáló elnök számára semmi előny nem származott volna abból, ha ez megtörténik. Ám ha valaki káoszt akart, és felfordulást, annak nagyon is kapóra jött.

    A második kérdés már nem az, hogy kinek mire lett volna jó, hanem hogy kinek és mire LETT jó az események ilyen fordulata. A végeredmény ismeretében a tényállás világos: a legitim, szavazás által megválasztott elnök távozni kényszerült (szó szerint , és nem csak posztjáról ), mert vadásztak rá ( a villájában/dácsájában is keresték, hármat lehet találgatni, hogy mi lett volna ha rátalálnak). Az önjelölt lázadók önmagukat kiáltották ki a hatalom képviselőjévé, és a Nyugat ezt azonnal elfogadta, ezzel legitimálva azt.

    Janukovics hagyta eszkalálódni a helyzetet, nem mert erőszakhoz folyamodni akkor, amikor még lehetett volna. Később pedig már nem nyert volna semmit , és ezt ő is tudta. Egyedül a másik félnek jött jól egy ilyen “trigger event”.

    Nekem nem kell más bizonyíték, van szemem, van fülem, és van már annyi tapasztalatom, hogy ki merjem jelenteni: ami azóta is történik szegény Ukrajnával, és az ukrajnaiakkal, számomra egyértelmű bizonyíték.

  54. Sleepernek van igaza.

    Ukrajnát rendezni kell, mert amíg ez az állapot fennáll, az nagyon nem jó Európának.
    Janukovics nem volt erős és amikor lépnie kellett volna, beijedt és átadta az egyébként teljesen legitim és jogszerű hatalmát. Óriási hiba volt.

    Azóta Putyin sem lépett igaziból erőset, ami szerintem szintén hiba volt. Amikor a Krímet elfoglalták, el kellett volna ismerni a szakadár régiókat is és konkrétan megtámogatni, nem csak ilyen tessék-lássék módon.

    Nem volt értelme finomkodni, mert a Nyugati szankció cunami csak az okokat keresi, nem a valós tettek érdeklik. Az USA mindenáron éket akar verni Európa és az oroszok közé, mindenáron Oroszországot fogja kihozni a világ és a saját összes bajáért főbűnösnek, tehát mostanra nyilvánvaló, hogy Oroszország hiába is akarná diplomatikusan rendezni ezeket a kérdéseket, erről szó sem lehet.
    Innentől kezdve meg minek finomkodni?

    Ha Putyin még sokáig totojázik, előbb-utóbb valaki “házon belül” megunhatja és félreállítják, aminek minden lesz a vége, csak jó nem. Volt már erre precedens az elmúlt évtizedekben, Hruscsovtól Gorbacsovig bezáróan, tehát neki is kell számolni egy esetleg elégedetlen vezérkarral, elégedetlen titkosszolgálattal, satöbbi.

    Nem a háborút éltetem, de reálisan nézve a nemzetközi helyzetet, a nagyhatalmak ismert/elismert állapotát, valamint az Európa elleni USA lépéssorozatokat (mert az oroszok elleni lépések egyben Európa elleni lépések is), lehet, hogy itt az ideje egy komolyat odacsapni az asztalra és felborítani az ukrán bilit.

    Ha valaki valódi erőt és cselekvőképességet produkál, attól tényleg beijednek és első körben inkább tárgyalni akarnak. Oroszországnak komoly erőt kell demonstrálnia, nem csak május elsejei felvonulás és szavak szintjén, mert másnak nem lesz foganatja Washingtonban.

    A felesleges szócséplés ideje lejárt, a lapokat teríteni kell, hogy lássuk, ki az, aki blöfföl.

  55. 61. MangaM
    És már jöhet is a megelőző csapás. Mert az lesz a vége.
    Ma már nem lehet így az asztalra csapni, erőt felmutatni! Blöff hátán blöff van.

    Szerencsére Putyin ennél okosabb(idáig).

  56. Idegen:

    “Nos az igaz, hogy itt a törvényesség hagy maga után kívánnivalót.
    No de ha forradalom, akkor szigorú törvényesség betartást nehéz elvárni.”

    Hát, még ha puccs, akkor csak igazán…..

    Elnézést mindenkitöl, tegnap valamiért megbolondult a rendszerem, és azt az üzenetet küldte, hogy a hozzászólásomat nem küldte el, ezért probálkoztam többször: az eredménye az lett, hogy többször is megjelent….

    Visszatérve a puccs vs forradalom témaköréhez:

    A majdanon nyilvánvalóan szervezett volt a tér vérbe borítása. A neonáci ultrákat felfegyverezték, kiképezték, utaztatták etették. Fegyveres örség volt, voltak gyors reagálású egységeik, gyártották a molotov koktélt és ott voltak a mesterlövészeik az főhadiszáláásuknak otthont adó hotel emeletein.

    A tevékenységüket koordinálták azok a politikusok, akik naponta jártak instrukciókért és felderítési adatokért az amerikai követtségre, akik persze megpróbáltak mindent és mindenkit lehallgatni, nyomás alá helyezték az eu politikusokat, tematizálták a hírek tálalásával a nyugati sajtót.
    Eközben a nyugati politikusok megfenyegették Janukovicsot, hogy ne merjen rendvédelmisekkel keményen fellépni a “tüntetők” ellen. Amit a szerncsétlen be is nyalt.

    Nos tehát a puccs szervezett volt, de ki irányított?

    Pl a majdan egyik parancsnoka Pasinszkij volt. Ő volt az aki kimenekítette a be nem avatott tüntetők által megállított mesterlövészt. Az egész fent van a youtubeon. A kocsi mögött a háttérben avakov testőre várja hogy beavatkozzon, de pasinszkijnak végül sikerül kimenekíteni a mukit, sőt azt is megakadályozza, hogy megvizsgálják a fegyvert (beleszagoljanak a csőbe) hogy lőttek e vele. Avakov testőre akkor jön elő és beszáll a mesterlövész mellé.

    https://www.youtube.com/watch?v=nErNAbcWymc

    Yo- nem yo?

    A BBC emberei is az “ellenzék” főhadiszállásának az emeletéről látták tüzelni az orvlövészeket.

    https://www.youtube.com/watch?v=mJhJ6hks0Jg

    Pasinszkij ott volt a majdanon. Avakov a titkosszolágati vonalon nyomult. Ő rögtön belügyminiszter lett és nyilván ő intézte el az amerikaik pénzével hogy az ukrán titkosszolgálatok fölött ilyen simán átvették a puccsisták a hatalmat.

    Parubij a védelmi tanács feje lett, (egy náci párt alapító) 🙂 ő és avakov nyittaták ki a fegyverraktárakat és osztották ki a könnyű és nehézfegyverzetet a megbízható és akkor szerveződő neonáci ulrtákból és más nacionalista szélsőségesekből verbuvált megbízhatóan oroszellenes csapatoknak.

    Még egy kis adalék Parubijról:

    Jah, Parubij..

    Neonáci ideológus. ANnak idején könyvet is írt. A könyv boritáján, hogy ne legyen kétség, náci szimbolúmok víritanak. A majdan idején ő volt a tér egyik parancsnoka (Pasinszkij volt a másik, ő tűntette el a mesterlövész puskát azon a youtube videón amivel valszeg a rendőröket és a tüntetőket is lőtték, hogy ezkalálják a megeggyezés után a helyzetet).

    Ez a náci szemét a puccs után ukrajna legnagyobb hatalmú embere lett, mivel “kineveződött” a nemzetbiztonsági és védelmi tanács fejévé, de volt ő rada elnöke is.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Andriy_Parubiy

    Igy adtak aztán rendőr-igazolványokat azoknak a hirhedt bűnözőknek (a sokat emlegetett tornádó speciális belügyi egység), akik aztán sportcipősen de nehéz-géppuskával betörtek a keleti megyékbe. Ezek követték el a mariupoli rendőrség ostromát, vagy ezek tűztek össze először a később szakadárnak nevezett donyecki és luhanszki rendőrséggel katonasággal, akik akkor még csak ott tartottak, hogy katonai esküjükhöz híven harcolnak az ukrán alkotmányt lábbal tipró puccsisták gengszterei ellen.

    Puccs volt ez a javából. Hitelesen, dokumentáltan.

  57. 63. Fényhozó Kerub
    Szépen összeszedett sztori. Hát igen, erre kellene valamit cáfolatfélét mutatni…, már ha lehet, persze.

  58. 62. Balázs

    Igen, benne van a pakliban.
    De lehet, hogy elegendő egy szíriainál komolyabb katonai “belépő” Ukrajnában az oroszok részéről és Európa rögtön telerakja a gatyáját.
    Az a probléma, hogy az USA csak addig tud itt xart kavarni, amíg “engedik” neki az európai szövetségesei. Ha Európa végre nyíltan kiállna a saját érdekeiért, az USA sem tudná tovább ilyen simán rendezni a show-t.
    Nem Amerika túl erős, hanem Európa túl töketlen.

  59. Még egy kis anyag a fentekhez:

    2014 februárja óta sok víz lefolyt a Dnyeperen, ám úgy tűnik, a Temze is lassan az igazság irányába csordogál. A brit BBC tudósítója, Gabriel Gatehouse nyomára akadt a Majdan zűrzavarában több mint száz embert „kilövő” lesipuskások egyikének és interjút készített vele.
    A tavalyi év februárjában a kijevi Janukovics-kormány speciális alakulata, a Berkut-kommandó és a téren felgyülemlett, már erősen radikalizálódott tömeg nézett farkasszemet egymással. Mint már oly sokszor a történelem során, megérett a helyzet e két erőt „egymásra tolni”. Innen kövessük a Majdan-tüntetések szürke eminenciása, ma már az ukrán parlament elnökhelyettese, Andrej Parubij által beszervezett mesterlövész elbeszélését: „Én a konzervatórium emeletén foglaltam tüzelőállást, de csak a lábakra tüzeltem, megölni senkit sem akartam. Ezt megelőzően a majdani eseményekben is részt vettem fegyveresen, rendőrökre tüzeltem az egyik kereskedelmi központ tetejéről, mire a rendőrök visszavonultak, sebesültjeiket magukkal vonszolva. 18-ról 19-re virradóra két fegyvert is ajánlottak nekem, egy sörétes puskát, illetve egy vadászfegyvert. Én az utóbbit választottam”. (A rendőrség és a Berkut-alakulat még e napig sem volt lőfegyverekkel, csak védelmi eszközökkel felszerelve – D.M.) „A rendőrökre a konzervatóriumon kívül még két másik pontból is tüzeltek, mire azok visszavonultak, majd az őket követő tömegbe is tüzeltek a mesterlövészek, hogy ‘egymásra vadítsák’ őket. Több mint ötven embert öltünk meg, a lövöldözés 20-án reggel kezdődött, én mintegy 20 percet töltöttem a konzervatóriumban, egy másik fegyveressel együtt. Később Parubij emberei elvittek engem meg őt is onnan”.

    http://www.bbc.com/news/magazine-31359021

    Bónusz:

    Ron Paul (volt elnökjelölt és kongresszusi képviselő) a következőt mondta a http://studentsforliberty.org/ konferenciáján Washingtonban tegnap: Az ukrán hatalomváltást az egyesült államokban tervezték meg, a végrehajtás az USA az EU és a NATO közös erőfeszítéseinek az eredménye. Előtte a (z ukrán) képviselőjük és a nagykövetünk megvitatták kit készítenek fel a hatalom átvételére, és a hatalomátvételben az EU és a NATO is részt vettek.

    VAn még kérdés?

  60. 64. Tibor bá’
    Voltaképpen tök mindegy, nem?
    Ha CIA ügynök, akkor nem jól csinálja – szerintem – mert elveszik a részletekben és sokan már végig sem olvassák az állandó, sokfelé nyitó bizonyításokat. Az olvasókat rövidebb, velősebb és “reklámjellegűbb szlogenekkel” lehet hatékonyabban manipulálni, lásd a napi média: lelketlen gyilkos Putyin, orosz agresszió, meg orosz agresszió és ismét orosz agresszió meg egy kis gyilkos Putyin. Csak hogy nehogy bárki elfelejtse!
    Szerintem Idegen nem CIA ügynök.

  61. 67. Fényhozó Kerub

    Nekem lenne még egy csomó, de nem arról, hogy puccs volt-e Kijevben, vagy sem, a válasz egyértelműen igen.

  62. MangaM

    – talán most az napjaink legnagyobb kérdése, hogy Zelenszkij kiadja e az ukránoknak a támadási parancsot, amit sokan már alig várnak arrafele…..Reménykedjünk, hogy nem, mert a következmények nem lesznek finomak….

    Beszopták a járványt is, a gazdaságuk megtérdelt, pont ez hiányzik még nekik….Most tárgyalt Erdogannal, de akármit is igért neki a zsebszultán, én biztos vagyok abban, hogy szavakon kivül nem nagyon fog támogatást adni nekik egy támadáshoz az oroszok ellen…persze, feyvert, azt vehet, csak fizesse is ki….
    Annyi bizonyos, hogy az oroszoknak megvan a maguk forgatókönyve minden eshetőségre. Abban is biztosak lehetnek, hogy amig Putyin ott a fönök, nem lesz rest erőt használni, ezt már 2008 ban megtanulhatták. De Putyin nem fog támadni – szerintem – megvárja, mit lépnek az ukránok ( azaz az usa. )
    Csattanós válaszra lehet készülni.

  63. 59.sleeper:

    “A regnáló elnök számára semmi előny nem származott volna abból, ha ez megtörténik. ”

    “Mindezt a konfliktus fokozása érdekében tették, hogy igazolják a Maidan tisztázására irányuló rendőri műveletet.”

    Csak olvasni kéne….

    63.Fényhozó Kerub:

    “A majdanon nyilvánvalóan szervezett volt a tér vérbe borítása. A neonáci ultrákat felfegyverezték, kiképezték, utaztatták etették. ”

    Arról ne feledkezzünk meg, hogy náluk hagyománya volt/van a hierarchikus vezetésnek, a militáns szokásoknak, az erőkultusznak.
    Alapvetően adottak voltak a képességeik a nacionalizmusok mellett.

    Aztán mintha arról írtál volna, hogy raboltak maguknak fegyvereket a belügytől.

    Úgy értetted, hogy a belügy támogatta őket?

    ÉS lehet, hogy sokan beszálltak az etetésükbe, nemcsak 5 milliárd USD-val az USA 🙂 , de a tüntetők a kijevi lakosság szimpátiáját is élvezték, adakozás, sebesültek ellátás, önkéntesek stb.

    Aztán lehet nácizni, de a jó pár SZU nemzetiségnek csak pl. a németek által volt remélni anno a függetlenségüket.

    Továbbá érdekesnek tartom nagy puccs emlegetés mellett, hogy az eredeti okra egy reagálás SE történt senki által.

    Janukovics 180 fokos fordulatához a több éves EU-hoz való közeledés, hitegetés után, az ukrán népnek tapsolni kellett volna?

    Lehet, hogy Kelet-Ukrajna orosz érzelmű lakossága örült ennek, de a másik fele nem.

    A Janukovics elnökválasztás szavazási eredményből látszik, hogy az ország két részre szakadt, akkor 3%-al Janukovics győzött Tyimosenkoval szemben.

    Szóval forradalom vagy puccs??

    Kelet-Ukrajna és Oroszország felől nézve puccs , Nyugat-Ukrajna felől nézve forradalom?

    64. Tibor bá’:
    “Vagyis, bebizonyosodott, hogy Idegen egy CIA ügynök.”

    Igazad van a nevetéssel kapcsolatban, 46-ban az érvelés helyettesítő személyeskedéssel annyira nevetségesen óvódás a stílusod!

    Megtennéd, hogy tartod magad 46-hoz, és nem szólsz hozzám.
    Már többször megígérted ezt, legalább ebben próbálj meg hiteles lenni.

    65.MangaM:
    “Szépen összeszedett sztori. Hát igen, erre kellene valamit cáfolatfélét mutatni”

    Idéztem jó pár linket, képet, videót.
    Ami indirekt módon e verzió cáfolata.
    Azok cáfolatával mi van?

    Csak a Titeket igazoló videótokból előkerülő mesterlövő puskákkal lőnek?
    Az általam beidézett kép, források, videó mind hamisítványok?

    De azt úgy látszik “túlságosan szerteágazó” volt, és nem olvasta a tisztelt publikum (Tibor bá’-t leszámítva).

    Én megértem , hogy a nektek kedves alternatívát fogadjátok el.
    Ti dolgotok.

    67.Fényhozó Kerub
    “A rendőrség és a Berkut-alakulat még e napig sem volt lőfegyverekkel, csak védelmi eszközökkel felszerelve ”

    A videón akkor kik lövöldöztek?
    A háztetőn lévőknek mi volt a kezében?
    A február 20-i előtti halálesetek, sebesülések mi miatt keletkeztek?

    68.MangaM:

    “Az olvasókat rövidebb, velősebb és “reklámjellegűbb szlogenekkel” lehet hatékonyabban manipulálni, lásd a napi média: ”

    No ezt mind meghagyom másnak pl. Tibor bá-nak és Világfigyelőnek. Nekik ez jobban fekszik.

    Mert hogy a világ nem fekete/fehér, de erről már beszéltünk korábban.

    Ez a PROPAGANDA szint!

  64. 63. Fényhozó Kerub:
    Szóval Putyin hazudott?

    Ja, és a puccshoz meg a Kelet-Ukrajnához, Krímhez kapcsolódóan mindenkinek figyelmébe ajánlom 52-t.
    #www.rt.com/russia/518388-regions-independence-votes-constitution/

    Addig önrendelkezhetnek a népek, amíg az oroszok meg nem tiltják?

  65. Nos akkor a tények mellé, összegzésképpen.

    1. Demokráciában nincs forradalom, csak puccs. Az ukrán alkotmány nem teszi lehetővé a hatalom erőszakos megragadását. Ukrajnában választott, legitim vezető volt, a választások demokartikus voltát elismerte az ET kiküldött megfigyelő stábja, is. Aki ezt nem érti , vagy úgy tesz, mintha nem értené, az propagandát nyomat.

    2. A majdanon hatalomra került ukrán ellenzék vezérei és prominens személyiségei nácik, ultra nacionalisták, az európai politika legsötétetebb figurái. Lásd andrej parubij, házelnök, majdan parancsnok náci párt alapítót és társait.. Az ilyenek nem bukkanak csak úgy elő a semmiböl: számtalan dokumentum igazolja, hogy szervezett zavarkeltésben, gyilkosságokban vettek részt. Célzatosan, ahogy ilyenkor lenni szokott: hergelni a tömeget, erőszakot szítani.

    3. A puccs alatt az erőszakot ugyanezek a neonáci körök eszkalálták a becsempészett mesterlövész fegyvereikkel, amelyekkel az akkor még mind a két oldalt lőtték. Mindezt nem maguktól találták ki: jól láthatóan megszervezték, irányitották öket, sőt, még külföldröl is hoztak be az ügy érdekében orvlövészeket. Mint ismert, Parubijék naponta jártak be az amerikai nagykövetségre.

    És ugye most már azt is tudjuk az ukrán főügyésztől, hogy a nacionalista szvobodások lőtték a rendőröket és a sajátjaikat hátba a mesterlövész puskáikkal.

    https://www.youtube.com/watch?v=5SBo0akeDMY&t=11s

    Ilyen ám a forradalom….

    Parubijt Londonban ukránok számon kérték, hogy ki és hogyan lött a MAjdanon: erre csak zavart makogás volt a válasz…

    https://www.youtube.com/watch?v=z7y0fD_hAJw

    Aztán amikor hatalmora kerültek, elkezdték egymást nyirni. Ennek jegyében: figyelj:

    Kijevben szvobodásokat vettek őrizetbe azzal a váddal hogy ők voltak a maidani orvlövészek.

    https://instagram.com/p/8upTWmMWNE/

    aronetsОновлення.Обшуки у екс-нардепів свободівців відбуваються через події на Майдані!!!Шукають вибухівку і зброю. Свободівців підозрюють у вбивствах Героїв Небесної Сотні!!!! Це тотальний РЕВАНШ РЕГІОНАЛІВ…

    ( Az történt, hogy a szvobodás kijevi városi tanácsi képviselő Alekszandr Aronyec tette közzé a percsenszki bíróság házkutatási engedélyét 3 szvobodás kollégája ellen azzal a váddal kapcsolatban, hogy a szóban forgóak részt vettek a majdanon elkövetett mesterlövész puskás támadásokban.

    A bírósági dokumentum szerint a nyomozás során bemutattak egy videofelvételt amely szerint az Ukrajna szálló 11. emeletén lévő 1132-es szobának a nyitott ablakából lövik az Insztyitutszkaja utcán tüntetőket és a rendőröket. Megállapítást nyert, hogy az 1131-es szobában abban az időben pankevics igor olegovics (szvobodás képviselő) lakott. )

    Ilyen ám a forradalmi hevület?

    Aztán az 5 mrd dollár vajh mire is kellhetett:

    Egy baloldali lengyel hetilap, a Nie, a rendelkezésére álló dokumentumok alapján azt állítja, hogy 2013 szeptemberében a lengyel külügyminiszter, Radoslaw Sikorski 86 Pravy Sector (Jobb szektor) harcost hívott meg 4 hetes intenzív kiképzésre a Legionowo-i kiképző központba.

    Hivatalosan egyetemi diákcsere programként szerepelt, ám minden diák 40 év felett volt és nem a Varsói Műszaki Egyetem óráit látogatták, hanem gáztámadás elleni védekezést, barikádépítést, mi több, mesterlövész puska kezelését tanulták.

    A lap állítása szerint fényképes bizonyítékokkal rendelkeznek, a Jobb szektor harcosai egyenruhában, a kiképzők civilben.

    Lengyelül tudóknak, a google translator angolra viszonylag értelmes fordítást ad: http://nie.com.pl/13-2014/tajemnica-stanu-tajemnica-majdanu

    Értelmes embereknek ennyi adat azért már elég szokott lenni ahhoz, hogy megértsék: itt bizony szervezett pucsról volt szó, amelyet előkészitetettek, menedzseltek, és egy meghatározott forgatókönyv szerint levezényeltek.

  66. 74. Tibor bá’
    Lehet, nem ötleteket és módszertani útmutatót akartam adni ahhoz, hogyan lehet könnyebben manipulálni az olvasókat, de én úgy képzelem, hogy ennél egyszerűbb és hatékonyabb módja is van ennek.
    Idegen rengeteg adatot és hivatkozást megoszt, aminek utánajárni, megerősíteni vagy épp cáfolni egy külön műszak. Szerintem ez nem hatékony abból a célból, hogy a közgondolkodást megváltoztassa. Feltéve, ha ügynök és feltéve, ha ez a cél, persze.

    70. Fényhozó Kerub

    Bizony, ez is nagy kérdés.
    Az is nagy kérdés, hogy – amerikai mintára – akár az oroszok intézhetnek-e egy látványos false flag akciót, már csak azért, mert úgyis jó nagy erőket összevontak, meg egyébként is kedvező a stratégiai helyzet rendezni az ügyeket.
    Az is nagy kérdés, hogy Európa miért önmaga ellensége és miért nem erőlködik azon, hogy békét teremtsen Oroszország és Ukrajna között és ezzel egy időben lekorlátozza Washington kéretlen szereplési vágyát. Európa nem Amerika.
    Értjük és tudjuk, hogy az USA problémákkal szembesül és szeretné átmenteni a világhatalmát, nem akar osztozkodni sem és a legkevésbé sem akar kispadra ülni, de a problémáinak a jelentős részét ő saját maga generálta, a világtörténelem meg ritkán udvarias és ritkán van tekintettel egyes birodalmak korábbi érdemeire.
    Ha jobban megnézzük, az USA sincs tekintettel senki jogos érdekeire, erőből viszont ki akarja zsarolni a világtól azt, hogy mindenki előtérbe helyezze Amerika érdekeit. Ez így nem fog menni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük