2016-07-11 nap bejegyzései

(1922) Honda-sztori

Tibor bá’ online

 

~k001Évával egy Honda Jazz-szel járjuk az országot, ha éppen van rá szabadidőnk. Nekem rendszerint nincs. Ennek ellenére sikerült 87 ezer kilométert belerakni a motorba. A Honda egy csodálatos márka, szerintem a legjobb, mert a járgány elnyűhetetlen, éppen ezért ragaszkodtunk hozzá (pillanatnyilag fél év a várakozási idő).

Két hete viszont Kecskemétről hazafelé jövet, úgy az út egynegyedénél a műszerfalon kigyulladt egy sárga lámpa egy motorszerű kép alatt. Azonnal félreálltam, elővettük a kézikönyvet, mi a franc van? A kézikönyv szerint ne adjak nagy gázt, ne menjek 80 km-nél többel, és első utam vezessen a szerviz állomásra. Innentől kezdve 80-as tempóban hazabaktattunk. A M5-ösön estig több száz autós előzött meg, és küldtek el az anyámba, de ez van.

Másnap reggel első dolgom volt az egyik Honda szerviz meglátogatása. Itt végeztek egy évi kötelező szervizt, lecserélték az olajat és az olajszűrőt, kértek durván 50 rongyot, és már vihettem is a járgányt.

Két nappal később a lámpa megint kigyulladt. Ez alkalommal egy másik szervizbe vittem, ahol 12 ezerért megszűnt a lámpa világítása és felvilágosítottak, hogy a ludas egy szelep, ami a káros anyag kibocsátás szabályozásáért felel. Vagyis a motornak semmi baja, továbbra is tökéletes, de ha a lámpa ég, akkor a káros anyag kibocsátás nem felel meg az előírásoknak. Felesleges tehát 80-al mennem, és hasonlók. Viszont a lámpa bármikor újra kigyulladhat és akkor sajnos meg kell tisztítani 25 ezerét, de ezt követve is bármikor kigyulladhat, akkor viszont az egész hobelevancot ki kell cserélni és az 100.000 Ft.

Természetesen 3 napon belül újra kigyulladt ez a rohadt lámpa. Arra gondolta, hogy a 25 ezres tisztítást átugornám, legyen egyből csere, mert úgyis az lenne a vége, és akkor megspórolok egy 25 ezres tisztítást. Amíg ezen tépelődtem vagy 200 kilométeren át, a lámpa minden külön értesítés nélkül egyszerűen elaludt magától. Na, most aztán van min elgondolkodni! Főleg, hogy 300 kilométerrel később megint kigyulladt

Tehát vettünk egy járgányt 4,2 millkóért, és ennyi pénzért nem mondták meg, be se írták a kézikönyvbe, hogy a gépkocsiba be van építve egy számítógép és néhány program meg mit tudom én mi. Tulajdonképpen ez nekem eszembe se jutott volna, ha a közelmúltban nem tudom meg, hogy a VW-ről (egy állati nagy multi) nem derül ki, hogy több millió gépkocsiba beépített egy szoftvert, ami a tesztelésnél „besegített” vagyis megváltoztatta a mért – na mit? – káros anyag kibocsátást.

Most aztán éjszaka lidérces álmaim vannak. Mi van akkor, ha a mi kocsinkban be van építve egy szoftver, amely úgy van beállítva, hogy 86.523 kilométernél bekapcsol egy sárga lámpát, és a beavatott Honda szerviznél az égvilágon nem csinálnak semmit, csak kapok egy számlát 100.000 forintról, és úgy állítanak a szoftveren, hogy legközelebb csak 162.738 kilométernél gyulladjon ki???  Én ezt nem feltételezem a Hondáról, de a Volkswagenről se feltételezte senki! Szóval álmatlan éjszakáim vannak.

Tudod, hogy miért? Megmondom. Mert mi a fenének kell engem értesíteni, hogy több CO hagyja el a kipufogót, mint kellene. Ugyanis hamarosan megyek a műszaki vizsgára, ahol lemérik a kipufogást, és ha nem felel meg, akkor nem megy a kocsi át a vizsgán és azt a szart ki kell cseréltetnem. Ráadásul kiderült, hogy kigyulladhat piros lámpa is, csak az isten tudja, miért. Régebben volt egy lámpa, ami akkor gyulladt ki, ha elment az olajnyomás, vagy felforrt a hűtővíz. Ezek tényleg vészhelyzetek, de minden más csak ijesztgetés, ami pénzre megy. _________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________