(1922) Honda-sztori

Tibor bá’ online

 

~k001Évával egy Honda Jazz-szel járjuk az országot, ha éppen van rá szabadidőnk. Nekem rendszerint nincs. Ennek ellenére sikerült 87 ezer kilométert belerakni a motorba. A Honda egy csodálatos márka, szerintem a legjobb, mert a járgány elnyűhetetlen, éppen ezért ragaszkodtunk hozzá (pillanatnyilag fél év a várakozási idő).

Két hete viszont Kecskemétről hazafelé jövet, úgy az út egynegyedénél a műszerfalon kigyulladt egy sárga lámpa egy motorszerű kép alatt. Azonnal félreálltam, elővettük a kézikönyvet, mi a franc van? A kézikönyv szerint ne adjak nagy gázt, ne menjek 80 km-nél többel, és első utam vezessen a szerviz állomásra. Innentől kezdve 80-as tempóban hazabaktattunk. A M5-ösön estig több száz autós előzött meg, és küldtek el az anyámba, de ez van.

Másnap reggel első dolgom volt az egyik Honda szerviz meglátogatása. Itt végeztek egy évi kötelező szervizt, lecserélték az olajat és az olajszűrőt, kértek durván 50 rongyot, és már vihettem is a járgányt.

Két nappal később a lámpa megint kigyulladt. Ez alkalommal egy másik szervizbe vittem, ahol 12 ezerért megszűnt a lámpa világítása és felvilágosítottak, hogy a ludas egy szelep, ami a káros anyag kibocsátás szabályozásáért felel. Vagyis a motornak semmi baja, továbbra is tökéletes, de ha a lámpa ég, akkor a káros anyag kibocsátás nem felel meg az előírásoknak. Felesleges tehát 80-al mennem, és hasonlók. Viszont a lámpa bármikor újra kigyulladhat és akkor sajnos meg kell tisztítani 25 ezerét, de ezt követve is bármikor kigyulladhat, akkor viszont az egész hobelevancot ki kell cserélni és az 100.000 Ft.

Természetesen 3 napon belül újra kigyulladt ez a rohadt lámpa. Arra gondolta, hogy a 25 ezres tisztítást átugornám, legyen egyből csere, mert úgyis az lenne a vége, és akkor megspórolok egy 25 ezres tisztítást. Amíg ezen tépelődtem vagy 200 kilométeren át, a lámpa minden külön értesítés nélkül egyszerűen elaludt magától. Na, most aztán van min elgondolkodni! Főleg, hogy 300 kilométerrel később megint kigyulladt

Tehát vettünk egy járgányt 4,2 millkóért, és ennyi pénzért nem mondták meg, be se írták a kézikönyvbe, hogy a gépkocsiba be van építve egy számítógép és néhány program meg mit tudom én mi. Tulajdonképpen ez nekem eszembe se jutott volna, ha a közelmúltban nem tudom meg, hogy a VW-ről (egy állati nagy multi) nem derül ki, hogy több millió gépkocsiba beépített egy szoftvert, ami a tesztelésnél „besegített” vagyis megváltoztatta a mért – na mit? – káros anyag kibocsátást.

Most aztán éjszaka lidérces álmaim vannak. Mi van akkor, ha a mi kocsinkban be van építve egy szoftver, amely úgy van beállítva, hogy 86.523 kilométernél bekapcsol egy sárga lámpát, és a beavatott Honda szerviznél az égvilágon nem csinálnak semmit, csak kapok egy számlát 100.000 forintról, és úgy állítanak a szoftveren, hogy legközelebb csak 162.738 kilométernél gyulladjon ki???  Én ezt nem feltételezem a Hondáról, de a Volkswagenről se feltételezte senki! Szóval álmatlan éjszakáim vannak.

Tudod, hogy miért? Megmondom. Mert mi a fenének kell engem értesíteni, hogy több CO hagyja el a kipufogót, mint kellene. Ugyanis hamarosan megyek a műszaki vizsgára, ahol lemérik a kipufogást, és ha nem felel meg, akkor nem megy a kocsi át a vizsgán és azt a szart ki kell cseréltetnem. Ráadásul kiderült, hogy kigyulladhat piros lámpa is, csak az isten tudja, miért. Régebben volt egy lámpa, ami akkor gyulladt ki, ha elment az olajnyomás, vagy felforrt a hűtővíz. Ezek tényleg vészhelyzetek, de minden más csak ijesztgetés, ami pénzre megy. _________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________

Éljetek a lehetőségekkel!

68 gondolat erről: „(1922) Honda-sztori

  1. Tibor bátyám. Tönkre ment a Jazz lamdaszondája. Csere lesz az…, mivel nem mér v. nem jól méri a kiáromló kipufogógáz hőmérsékletét, égéstermék koncentrációját, stb., így nem kap a motorvezérlő elektronika megfelelő adatokat. Ilyenkor általában végig megy a szivató, és kövér gázzal üzemel a motor, így tökéletlenebb az égés a motorban. Nem nagy hiba, de 100rugó…?! Nekem pár éve 21ezer volt maga az alkatrész, igaz nem Hondába.
    Az a baj ilyenkor, hogy a nem tökéletes égés miatt a katalizátor elszennyeződik, aztán előbb-utóbb azt is cserélni kell, na az meg igen húzós tétel tud lenni.
    Nem hiszem, hogy ez szoftveres gond, egyszerűen csak a mai lambdaszondák kb. 80-100.000 km-t bírnak ki…!

  2. Meglepő dolog, hasonló jelenséget tapasztaltam pár éve akkor eladott autónkon és senki se jött rá mi a gond.

    Meglep, hogy mi mindent jegyez és észlel egy autó és mi minden elérhető a CAN buszán (talán már nemcsak teherautóknál, hanem személyautóknál is).

    Egy Trabant nem volt ennyire szofisztikált 🙂
    Az árakra meg: vagy a fizetésem ér keveset vagy a forint süllyed.

  3. Nagy nagy döbbenet és kiábrándulás volt nekem, amikor kénytelen voltam tudomásul venni ,hogy gyakorlatilag mindenki hazudik,csak én nem.
    WW , Armstrong kerékpárbajnokk etc.
    Megfelelő helyzetben hazudni előnyös!
    Az ellenkező megoldást önsorsrontásnak hívják.

  4. 1:
    Engem az vágott igazán pofon, amikor a lámpa beavatkozás nélkül magától elaludt. Különben a lámpa világítása alatt a fogyasztás nem nőtt meg.

  5. A tapasztaltakat nem mindig lehetséges ellentmondás mentes
    – kognitív disszonancia – képbe rendezni.
    Legyen szó az élet bármelyik területéről.

  6. Nálam az akkumulátor 10s levétele megszüntette a hibát. A lámpa mindig akkor kezdett világítani, ha alacsony fordulatról 4. – 5.-ben gyorsítottam. Ilyenkor a károsanyag kibocsálytása változott meg, ezt jelezte a lámpa. Ezek a kis motorok szeretik a “pörgős” használatot. Az még hozzá tartozik, hogy nem Hondám volt de japán tervezésű és kis köbcentis. A teljesítményben és a fogyasztásban semmilyen változást nem tapasztaltam.

  7. EGR szelep az és nem lambda szonda. Ki kell iktatni és kész is.

  8. 4.Tibor bá’
    Ez elég egyértelmű EGR szelep elkoszolódást jelez. A sokszor hidegen vagy részterhelésen járatott, a számára nem optimális, annál alacsony fordulaton erőltetett motor több kormot termel mint kellene és a kissé kopottabb szelepen ez hajlamos lerakódni megakadályozva annak tökéletes zárását. Az szelep teljes nyitásához optimális fordulatszámnál -hosszú úton egyenletesen azonos sebességgel haladva -a korom a melegedés miatt kiég és a lámpa kialszik. A fogyasztásnövekedés és a rángatás csak súlyosabb esetben jelentkezik. A tisztítás nem árthat.

  9. Ismerős történet ! Vadi új Nissan Micraval jártunk ugyanígy, első, hátsó lambda szonda csere, önindító csere, vezérmű lánc jeladók cseréje, mivel ez sem segített, vezérműlánc csere….:( Vezetőülés csere, mert a váz hozzáért a szövethez: kiszakadt ! Csere után az új is kiszakadt, de azt mondták, hogy amit egyszer cseréltek, azt még egyszer nem cserélik a garanciális időn belül…2.600.000.- volt az új ára, de ugyanennyit ráköltöttünk, hogy rohadjon meg a japán ipar ! Örültem, hogy 600-ért egy használt Ford Fiestába beszámították…:( K….va anyjukat !

  10. Egyetértek Melampo-val, ugyan ezt akartam írni, de megelőzött. 🙂
    Annyit fűznék még hozzá, hogy garanciális időn túl nem igazán éri meg szakzervízbe vinni az autót, mert nagyon magas az óradíjuk, és elég lehúzósak…. Másrészt nem feltétlenül értenek hozzá jobban, mint egy általános, de jó, megbízható autószerelő!
    Hibakódot kiolvasni más is tud, és ők nem feltétlenül cserélnek alkatrészt rögtön, hanem először GONDOLKOZNAK.

  11. “A Honda egy csodálatos márka, szerintem a legjobb, mert a járgány elnyűhetetlen, éppen ezért ragaszkodtunk hozzá ” – Ez a mítosz dőlt most meg. Ilyen ez az autóbirtoklás 🙁

  12. Tervezett elavulás rendszere.
    Első autóm kuplungját 350 ezernél cserélték először. A második már 100 ezernél megadta magát. Szakszerviz tulajdonosa méltatlankodásomra a következőt mondotta: “Akármit csinálsz, 100 ezernél csere. A kívánatosnál jóval gyengébb kuplunggal szerelik őket, ki van centizve a 100 ezer.”
    És persze teljesen mindegy, milyen márkáról beszélünk, a fogyasztói társadalmat valahogy működtetni kell.

  13. Vannak honda fórumok, ahol taglalják ezt a témát.
    Idézem lentebb.
    Amúgy érdemes olyan felkészült(!) motordiagnosztikára specializálódott szervízbe vinni, ahol oszcillószkópos mérésre is fel vannak készülve. Ilyen nem sok van. Ezek persze nyilván nem márkaszervizek. Ilyen pl. itt érden az injektor.hu (bms). Ők elég felkészültek a misztikus esetekre is.

    Egyébként a visszatérő-megszűnő jel lehet, hogy kábelszakadásra utal nem is feltétlenül a vezérelt érzékelő egység meghibásodására.

    “Maga az EGR szelep a vezérlő álltal működtetett egyszerű elektromos szelep ami ritkán romlik el annyira, hogy cserélni kellene.

    Leszerelés 2 csavar és alatta egy fólia szerű tömítés ami az esetek többségében nem jön le egyben tehát elszakad.

    A szelep alján látni fogod mit lehet tisztitani, szétszedni nem lehet.

    Először szárazon kikapargatni a kormot majd fék tisztítóval és levegővel kifújkálni.

    Itt már nincs is mit tovább tevékenykedni.

    A leszerelt szelep és a szívó cső alatti vízszintes csatorna + a szívo torok mellett lévő kiképzés (furatok) tisztítása a lényeg, itt gyűlik meg a korom ami ha nem megfelelően átjárható akkor hiába vezérli meg a motvez az EGR szelepet nem tudja kielégíteni a feladatát az átjárhatatlan csatorna miatt és gyújtja a mil lámpát mert nem megfelelő a keverék minősége és az égési folyamat hőmérséklete.”

  14. 9:

    Én nem igazán értek az autókhoz, de ezek szerint ezeknél az új motoroknál is lehet értelme időnként kiégetni a rendszert? Arra gondolok, hogy a régebbi autóknál időnként érdemes volt az indokoltnál alacsonyabb fokozatban nagyon magas fordulatszámon haladni a korom kiégetése céljából, ráadásul az ilyen autóknál ez érezhető is a menetteljesítmény tekintetében.

  15. @Vasgerinc 16:

    Amit említesz módszer okafogyottá vált, amint eltüntek az utakról a jó öreg két ütemű Wartburgok – és főleg! 😀 – a Trabantok. 🙂 Azok valóban kedvelték azt, amikor elhagytad a várost, megzavartad őket 7 – 10 km hosszan – vastag kék ködbe burkolva a mögötted lévő tájat… 😛 A felömlő járatok a hengerekben és a kipufogó dobok ennyi idő alatt elég jól kitisztultak, utána nem füstölt már a verda…

    A mostani EGR szelepes, járatos világban sokszor a Slavia 631-es légpityu rugó – vagy egy csőgörény kábel csodát tud tenni… 😛
    (Természetesen ez a metodológia nem a “szakszervízé”… hová lenne a profit… :-O )

  16. 17:

    Nem tudom az EGR szelepeseknél mennyire orvosság, de azért nem a kétüteműeknek tett az jót. A Ladáknak, Suzuki Swifteknek és Opel Astráknak is jót tett, hogy pontosan miért azt nem tudom, de ebből kettőnél én is tapasztaltam.

  17. Tibor bá’, amíg a hibakódot ki nem olvastattad, addig a sámántánc a maximum, amit tehetsz. Érden az injektor.hu-ról nekem is jó véleményem van. Igaz, több évvel ezelőtt jártam náluk, de akkor profi volt a cég.
    A kis sárga lámpa neve: Check Engine és nem is több ennél a szerepe: ellenőriztesd a motort. Ennél többet a fedélzeti számítógépből (ECU) történő hibakód kiolvasása után lehet mondani. (Feltételezem, hogy csak a kis lámpa világít, egyéb jelenség – teljesítménycsökkenés, túlfogyasztás, füst, lángnyelvek… – nincs)
    Tegyük hozzá, hogy a hibakód akkor is jelezheti a lambdaszonda hibáját, ha például a MAP szenzor szívócsöve éppen csak elrepedezett és parányi falsot szív. (Konkrétan velem esett meg!) Tehát a hibakód csak egy adat, ami egy jól képzett szerelőnek tájékoztatást adhat, hogy merre keresse a hibát. Ugyancsak a lambdaszonda hibáját fogja egyébként jelezni a hibakód, ha a kipufogó valahol szelel a lambdaszonda előtt! Ilyen kis motor esetében nem is biztos, hogy füllel meghallod, de a szonda már dúsítja a keveréket, amitől persze szutyok képződik a katalizátoron és már hibát is jelez. (Ez akkor valószínűbb, ha a leömlőcsonk fonattal (flexibilis cső) csatlakozik a katalizátorhoz. Jazznél nem tudom hogy van, Civicnél így van.) Mellékesen jegyzem csak meg, hogy az EGR szelep elkoszolódása inkább az Opelekre jellemző, Honda esetében még csak nem is hallottam ilyenről! Szóval a hibakód csak a hozzáértőnek mond valamit.
    Teszem hozzá, gyújtáshibát jelző hibakód esetén érdemes megnézni a gyertyákat is, de a gyújtókábeleket is! Az öreg gyertya szikrája – csakúgy mint az embereknél is 😉 – már nem olyan, mint az újé!
    Jártam már úgy, hogy gyújtáshiba kóddal jelent meg a szöghelyzet jeladó kábelének kontakthibája!
    Összegezve tehát:
    hibakódkiolvasás+jól képzett öreg szaki=több pénz+megoldás
    kézrátétel, távgyógyítás+tudálékos ifjoncok*=kevesebb pénz+további hiba

    A választás a tiéd! 😛

    *Tudálékos ifjoncok alatt természetesen nem az itt, segítő szándékkal hozzászólók bármelyikét is értem!

  18. Sajnos konkrétumokban sokat nem segítettem, Tibor bá’. Azonban ha csak annyit elértem, hogy nem hallgatsz mindenféle sufnituning mágusokra (akiknek egyébként lehet akár igazuk is, hiszen Ken Tyrrel is sufnimágus volt… de hány Ken Tyrrel is volt összesen? 😉 ), hanem inkább utánanézel hogy melyik aránylag közeli cég, illetve szakember büszkélkedhet a legtöbb valóban elégedett ügyféllel, már nem éltem hiába 🙂
    És az a véleményem, hogy a márkaszervizekben egyre kevesebb a szakember 🙁 Itt most lehetne hosszan elmélkedni arról, hogy miért, de attól még így van.
    Szerintem 😛

    Esetleg érdekességképpen elolvasásra ajánlom:
    http://www.injektor.hu/18-cikk/81-erdekes-esetek

  19. 14 ,Tiborba
    Az auto 4.2m plusz amit meg megeszik, biztusitas 10 15 ev alatt mar egybol 10 millanal tartunk, nem is olyan olcso a kocsikazas. En soha nem vennek uj autot, nyilvan a mai honda mar nem a regi honda mar az is ugyanolyan szar mint a tobbi
    en a helyedben vettem volna par szazezerert egy 20 eves diesel mercit es az kivinne a vilagbol, azok meg autok es olcsobb is lenne. Sokan attol felnek h mi van ha elromlik. Ha veszel egy regi mercit 7kert meg a kesztyutartoba beteszel egy 100ast arra az esetre ha automento kell akkor meg mindig 8k nal vagyes nem 4.2m nel. Mo kis orszag egy 20 eves ladaval is el lehet menni barhova. Nekem jamaha jog robogom van kb. 20-25 eves de elnyuhetetlen nem is krllene uj robogo, a regi jamaha 50ccm meg ossze van rakva es meg 15 ev et elmegy napi hasznalatban. Szamomra ez az elvezetes amikor embereket latom draga autoval en meg 14 eves vitoval es 25 eves jamaha joggal nevetve elmegyek barhova. Sajnos itt is az erzelem ( jol nez ki) es a felelem ( be vannak fosva ha elromlik) iranyitja az embereket autovetelkor. Engem egyik sem.:D


  20. 22 – Jarisz:
    Köszönöm. Ez hasznos információ.
    23:
    Tökéletesen igazad van, és ha 50 lennék meg is fogadnám ezt a tanácsot a mai szituációban, de nekem már nagyon fontos a biztonság. Az nem fér be az életembe, hogy a színházból hazafele a “senki földjén” leálljon a motor mondjuk a januári hóban éjjel 1/2 12-kor. A Honda Jazz-szel 87000 km-ert mentem úgy, hogy télen-nyáron pöcre indult, és soha nem hagyott ott. Na, ennek vége.

  21. 23. Ha észreveszed, hogy egy tehén legeli a virágokat a kertben, elsősorban nem az a fontos, hogy hogyan jött be, hanem az, hogy hogyan megy ki. Ha már kint van, majd kifundáljuk, hogyan jött be 🙂
    Most ez a Jazz van, ez legyen rendben. Aztán majd ha lesz kedve Tibor bá’-nak, eltépelődik rajta, hogy milyen autót kellett volna vennie 😛
    Hozzáteszem, szerintem aki nem szereti bütykölgetni az autóját, az bizony egy Hondával jól választott.

  22. 24:

    “A Honda Jazz-szel 87000 km-ert mentem úgy, hogy télen-nyáron pöcre indult, és soha nem hagyott ott. Na, ennek vége.”

    Miért is lenne vége Tibor bá? Téged a Honda pont ugy elvitt és el is fog minden hová, mint engem a Toyota.
    Ott hagyott az ut szélén? Ilyet egy japán auto csak nagyon szélsöséges esetben tesz, én még nem láttam…. szoval a csalodottságodnak semmi oka.
    Nekem 15 éves Toyota Corollám van 250.000 km-el, bármikor szivesebben indulok utnak vele, mint egy vadonat uj Opellel.
    Nekem is gyulladt már ki a sárga lámpa, szinte biztos voltam benne, hogy lambda szonda, mert az auto eszeget némi olajat. Meghajtottam közel a piros fordulatszám tartományig és a lámpa elaludt…. ergo “érdemes kikormolni” még az ujabb verdákat is.

  23. Az első lépés Tibor bá’ a hibakód kiolvasás. Nem muszáj szakszervizbe menni, elég sok bütykölős manusznak van kiolvasója.(Nekem is van. 🙂 )
    Ha megvan, irány az internet! Itt minden megtalálható.
    Ha a lamdaszonda a hibás, csak venni kell egyet és magad is be tudod csavarni. Hibakód. P0131-P0167

    Az EGR szelep egy kicsit már bonyolultabb. Hibakód. P0400-P0408
    Ha ezt a hibakódot adja még nem biztos, hogy EGR probléma.
    Az EGR-nek szinkronban kell működnie a pillangó (v.fojtó) szeleppel.
    Kód: P0220-P0229.
    Ha valamelyik PL. szorul, akkor már kiviláglik a “motor kontroll” lámpa.
    Itt még probléma lehet a gázpedál is, ami lényegében egy potméter.
    Ha elkopott akkor szinkron hiba léphet fel. Ezek bármelyike okozhat olyan hibát, ami előjön majd eltűnik.
    Ha csak szorul valamelyik, akkor egyszerű takarítással javítható.

    Az EGR szelepet nem érdemes cserélni. Drága és nem biztos, hogy megoldja a problémát. Érdemesebb felkeresni egy csiptuningal foglalkozó valakit, aki egyszerűen lekapcsolja a komputerben az EGR-t. Ha ez zárva van, akkor csak le kell húzni a vezetéket róla. Az EGR-nek mindenképpen zárva kell legyen, vagy le kell blindeni.
    Ha a fojtó szelep a hiba akkor sajnos csere.

    Miden esetre érdemes először utána járni a neten, értesz te annyira hozzá!
    Mert ha úgy akarod megoldani a problémát, ahogy elkezdted, akkor viszi az autód a gatyádat is! 😀

    Még valami. Ha csak ez a lámpa világít, akkor nyugodtan elautózhatsz vele akár hónapokig is.


  24. 26:
    Jó, nincs vége, de idegesítő, hogy ég az a rohadt lámpa.
    27:
    Köszönöm. Most már van honnan elindulnom. A gyertyákat már lecseréltem, de furcsa módon semmi kopás nem látszott. Közel 90.000 km után ? — Különben 50 rugóért a szerviz előárulta, hogy az EGR a hunyó.

  25. “Még valami. Ha csak ez a lámpa világít, akkor nyugodtan elautózhatsz vele akár hónapokig is.”

    Évekig.

    Csak minden hibára egy lámpa van, ha véletlen más hiba is belép azt nem látni.

  26. 28
    Az enyémbe 240 ezernél cseréltem gyertyát hibás akkor sem volt.
    Ezek már nem trabant, meg 120-as skoda gyártmányok…
    90 ezres gyertya még szinte “uj”.

  27. 28. “Különben 50 rugóért a szerviz előárulta, hogy az EGR a hunyó.”
    Na itt van az eb elhantolva! 😀
    A hibakódot viszont nem csak kiolvasni lehet, hanem egy lezser mozdulattal törölni is. Valószínűleg a szervized is ezt csinálta és ujjé, már örül is a kuncsaft. 🙂
    Egyébként sok autó tuninggal foglalkozó cég van a neten, főleg angol nyelvűek, ezek szívesen adnak tanácsot, mivel ők nem ilyen “piszlicsáré” dolgokból élnek.
    A Magyar szervizekről meg hagy ne mondjak semmit, mert azt nem bírná el a blog.

  28. Megszólal a szőke (barna) nő. Nekem kb. egy éve volt ugyanez a csaló szoftveres Octáviámmal. A márkaszervízben kiderítették, hogy az ellenőrzők ellenőrzője romlott el és hibás jeleket küldözget.40 ezer volt. Azóta semmi baja. Nekem egyébként azt mondták, hogy veszélyes ignorálni, mert letilthatja a rendszert. Ki is írta egyébként, hogy húzzak a szervizbe mielőbb.
    Ismerősök tanácsára próbáltam kikormolni előtte, de logikátlanul jelezgetett, össze-vissza gyulladt ki.

  29. 30: “Az enyémbe 240 ezernél cseréltem gyertyát hibás akkor sem volt.”

    Jó gyertyák…
    Én 60 ezernél cserélem, akárhogy is néznek ki… Mivel nem értek hozzá, elhiszem, ami a szervízkönyvben van… 😉
    —-

    Tibor bá, nem te büszkélkedtél azzal korábban, hogy sose cserélsz olajat, csak valami adalékot adsz hozzá? Már nem emlékszem pontosan…

  30. 50 rugóért a szerviz elárulta… 40 rugóért vehettél volna magadnak egy kombi műszert, ami kis szerencsével hajlandó beszélgetni a Jazzel csak egy laptop kell hozzá. És attól a pillanattól minden nap megnézheted az egr, és a gyertyáid állapotát állapotát, és lekérdezheted az összes vezérlőegységet mit gondol a kis autódról. Ha találsz valami hibát, akkor amit Ciki ajánlt, minden hibának van egy megnevezése és egy kódszáma, és az interneten megtalálható, hogy adott kódnál mire számíthatsz. Sok esetben még a gyár is közöl adatokat nyilván nem magyarul de ez neked nem probléma.
    De azt sem értem miért kell lármázni ha világít a sárga lámpa? hogy szóljon ha valami nem százas? jobb volt hogy az előző generációs autók szó nélkül, szép csendben tönkre mentek?

  31. Tibor bá’ ismerős szitu, jártam így Honda HRV-vel. Négy lambdaszonda cseréje után, rángatás mellett untam meg. Fogtam 100-as (kagylós) benzin, egy 0,25-ös helyett négy injektortisztító lötty és nagy sebesség az autópályán Bp-Miskolc-Bp. Nem felválltva sokszor sokáig 6000-es fordulaton.
    SOHA többet nem világított semmi, nem rángatot többé… ahogy írták fentebb szutyok. Ne tankolj olcsó és alacsony oktánszámú benzint, húzasd meg (Honda jól érzi magát magas fordulaton) rendszeresen, különben jön a kosz. Én így tettem.

  32. Az efféle gondok egy lehetséges megoldása ez:
    http://www.dx.com/s/obd+ii
    Innen – attól függően, hogy milyen okostelefonja van az embernek – választ valamit és utána kiolvasgatja, törölgeti a hibakódokat… 🙂
    Honda fórumokon – pláne angolul – rengeteg ÉRTELMES sorstárs van… 😉 magyarul… elég kevés… 🙁
    Csináldd magad mozgalom keretein belül sok mindent meg lehet bütykölni… elébe lehet menni dolgoknak.
    A gyárak hajlamosak átbaszni az ‘elhasználóikat és a szerelők sem Teréz anyák…
    Mondom ezt úgy, hogy valahol én is az volnék… 😀

  33. Az élet minden csak nem egyszerű:
    Elmentem ma reggel a legközelebbi benzinkúthoz, hogy 98-al teli tankoljak, amit 6000-es fordulattal szándékoztam elfüstölni. A benzinkút előtt 200 méterrel teljesen magától elaludt a lámpa. Ha ez a lámpa 300 méterrel később alszik el, az isten se tudott volna meggyőzni arról, hogy nem a 98-as benzin az oka.

  34. 38.Az autónak valami baja van. Vagy a számítógéphez kapcsolódó kütyük közül romlott el valami, vagy valahol fals levegőt kap. Nem hinném, hogy 90 ezernél alapvetően nem városi használatba koszos lehet, de ha az, akkor diagnosztizálják és csinálják meg azt.
    Egyébként azért ilyenek a magyar szervízek, mert beviszitek az autót, kifizetitek a pénzt, és nem reklamáltok, ha a hibát nem szüntetik meg.Nem álltok ki magatokért, nem követelitek a kért hiba javítását, hanem elkullogtok és fizetitek a további pénzeket. Minden márka szervíznek van felügyeleti központja, ahol lehet reklamálni. Ettől úgy félnek mint a tűztől. A Porche a VW csoportot felügyeli, már nem egyszer előfordult, hogy szervíz után felhívtak és 10-15 kérdésből álló elégedettségi ellenőrzést végeztek.
    Na jó, de hát ti vagytok a teremtés koronái.

  35. 39:
    Köszi anna, de nem rólam tettél említést. Én a szerviz állomáson még azzal is fenyegetőztem, hogy felrakom őket az Internetre.

  36. 39.Az internettel már nem lehet senkit ijesztgetni, de ha a magyarországi központnál bejelented őket, az lehet, hogy segít. Ha az sem, akkor biztos van egy európai központ, ahol egy angol nyelvű panaszlevél hatásos lehet.
    Engem mérhetetlenül kihoz a sodromból, ha nem találják meg a hibát, és még további drága és kétséges kimenetelű javításokat lengetnek be. Addig elfogadom, hogy tévednek, de hogy nem ajánlják fel, hogy a következő számlából a felesleges költséget levonják vagy valamivel megpróbálnak kompenzálni, az számomra elfogadhatatlan.

  37. @27 Nem értem ezt a nagy Opel fikázást, ha körülnézel kis hazánkban, rengeteg fut belőlük, biztos mert mind sz@r. Nekem a G-s Astrám 15 múlt, s nagyon egyben van még. Ami miatt írok az nem ez, hanem mert én is hasonlóan jártam mint a Tibor Bá. Hiba jelzés, szervíz, lambda szonda hiba megállapítása, majd csere ( 50E ), korai öröm, majd újra u.a. Több szerelő, találgatás, tanácstalanság. Miután mindezt meguntam utánanéztem a neten a dolgoknak, vettem hiba olvasót ( kb. 5E ) s hosszabb küzdés után elmentem a bontóba, s vettem egy légmérőt, kicseréltem azóta jó.
    Ami a lényeg, ha hasonló a hibakód ( keverékképzési hiba ) akkor pl. nagyon nehéz behatárolni a hibát, mivel ez egy bonyolult többszörösen visszacsatolt rendszer, amelynek két kucs elelme a légmérő és a lambda szonda (O2 szenzor). A légmérőt bevizsgálni nagyon nehéz, ha csak pl. csal és nem tök rossz, s mivel a rendszer ennek adatait tekinti etalonnak ( ez a Bosch Motronicra igaz biztosan), mérési hibája mindig valami másra utaló hibát generál, pl a lambda szonda. Ami még lényeges, hogy a rendszer a lambda szonda adatai alapján folyamatosan trimmeli magát, így küszöbölva ki a kisebb kopásokból, öregedésekből adódó keverékképzési hibákat, s ha ez egy bizonyos százalékot elér, akkor hiba jelzést generál, ami meg is szűnhet magától is. Valamint ez a trimmelési adat törlődik az akku saru levétele után, nálam ez pl. nehéz inditást okozott az első 30 km-ig. Azok a tanácsok, hogy ebből a rendszerből bármi csak úgy kiiktatható, elég megalapozatlanok mert a rendszer hosszútávon gazdaságosan csak így működik jól (pl. EGR szelep, amelynek fontos szerepe van a részterhelési fogyasztásban is )
    Az EGR szelep kikormozása forszírozott hajtással működhet, egy próbát megér.

  38. Az opelnek, suzukinak egy hatalmas előnye van a nálunk ritkább japán márkákkal szemben: tele vannak velük az utak, és emiatt a szerelők pontosan ismerik őket, és mindig könnyen lehet olcsón alkatrészt szerezni.

  39. 42. Ja-ja Tibor bá! Vegyél egy autószervízt:)

    Én mondjuk aggódnék, hogy úgy jársz mint a libás ember a rabbival. Mire végére jutsz a jó tanácsoknak, letilt az elektronika.

  40. 38:

    Azért mielött elkezdenél a piros fordulatszám tartományba autozni kérdem én miért nem veszed ki azt a szelepet és tisztitod meg?

    Kicsit utánajártam miröl is lenne szo, és hát ezt a szelepet kvázi 3 perc alatt ki lehet venni, ha jol saccolom egy 13-as dugokulcsra lesz mindössze szükséged egy hosszabbitoval:

    A video elég béna de jol látszik, hogy mit kell kiszedni, hová kell egyáltalán nyulni.
    Miután kivetted tedd bele a szelep mechanikus részét féktisztito folyadékba és hagyd abba állni egy éjszakán keresztül. Ha esetleg marad rajt szennyezödés akkor azt még mechanikusan távolitsd el.
    Aztán probáld ki ujra a kocsit.
    Nem olyan bonyolult müvelet ez.

    Feleslegesen kár 1-esben 6000 ford/min-al bevásárolni járni 😀 😀

  41. Akkor még egy adat(halmaz):
    A fogyasztás mérő korábban igen lusta volt. Több 10 kilométert kellett országúton menni ahhoz, hogy 6,1-ről lemenjen 6,0-ra, majd 5,9-re. Most beindításkor —- a jelzés, majd kb 100 méter után 12,0 lesz (ami sose volt). Aztán gyors tempóban (mondjuk 2 km) lemegy 4,0-re (ami szintén sose volt). Erre varrjatok gombot.
    45 – Curix:
    Igazad van (majdnem) 10-es dugókulcs kell hozzá. 😀

  42. 46:

    Hány gombot varrjak rá? 😀 A jelenség magyarázata pofon egyszerü. Nullázásra került a fogyazstásméröd.
    Innentöl a pillanatnyi fogyasztásbol és a megtett kilométerböl állandoan ujra számolja az adatokat és átlagot számol. Minél több kilométert mész, annál lassabban fog változni az érték.

    Az elsö kilométereken szinte 5-10 másodpercenként felülirja a korábbi fogyasztást, hiszen probál a sok értékböl minél korrektebb adatot számolni (nincs elözmény adat, ami támpont lenne, az lett nullázva)
    Aztán majd ott 6 körül ujra stabilizálodni fog és 100 km eltelte után már lényegesen lassabban fog változni, mig végül ugyan olyan “lusta” lesz mint volt.

    (egyes tipusoknál a nullázás akkor is megtörténik ha leveszik az akku sarut)

  43. ’06-os 1,4-es JAzz 300-350-ezres futásnál kezdte az EGR mizériát. Volt EGR tisztítás,csere, talán még a leömlők is lettek tisztítva. Hektikusan villogó malfunction lámpa, mint nálad, Tiborbá. Jó, tudtommal nem lett.
    Úgy emlékszem, hogy volt már gyengülés is a végén.
    Egy túl nagy kő vetett véget a hattyúdalnak, leszakította az olajteknőt, besült a motor. Kapott donort, azóta is megy.
    Tudtommal ismert dolog a Jazznél az EGR elkoszolódása…
    Az indexes fórumon biztos ismerik a megoldást.

    Idézet az idézett fórumból:
    “Amit ezek szerint a Te szervized nem tett meg:
    – 40.000 km-enként szelepellenőrzés/állítás
    – a szelepállításokkal egy időben EGR csatorna (nem szelep!) tisztítás

    Ha az EGR szeleped már tönkrement (a sok lerakodott kokszos trutyitól), akkor az új szeleped is rövid úton tönkre fog menni, ha nem tisztítják ki az EGR csatornákat, mert az EGR szelep hiba már következmény, nem pedig ok. A szelep cseréje pedig elég drága mulatság…”

    Maga a fórum linkje:
    http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9098791
    lehet benne keresőt használni!

  44. 48 – Nand!
    Köszi. Pillanatnyilag nem világit, pedig nem csináltam semmit, de már kész vagyok a tisztításra.

  45. 48. “– 40.000 km-enként szelepellenőrzés/állítás
    – a szelepállításokkal egy időben EGR csatorna (nem szelep!) tisztítás”
    Na ezek azok a tételek amivel lenyúlják a parasztot a szervizekben. 🙂
    Már legalább harminc éve, vagy több, nem gyártanak olyan autó motort, amibe ne automata szelepemelő lenne. Ami az olajnyomással szabályozza a szelephézagot!
    Azért tanácsoltam Tibor bá’-nak fentebb, hogy utána kell nézni ezeknek a dolgoknak, mielőtt szervízbe megy, legalább elméletben legyen tájékozott. Akkor már nem merik balféknek nézni. 🙂

    49. Tibor bá. Ilyen kevés kilométerrel még nem valószínű, hogy kormozódás okozná a hibajelet. Még dízelnél sem. Inkább csak trehány szerelés, vagy szárazon szerelték, vagy csak valami elektromos kontakthiba
    Ez nem márkafüggő, ezeket a kütyüket nem az autógyárak gyártják, hanem erre specializálódott üzemek.

  46. 50 – ciki:
    Most már 200 km-en nem ég. (bekapcsoláskor a szokásos módon felvillan) A fogyasztásom a megszokott. A motor ereje megszokott. De ha megint kigyullad, akkor leszedem és megpucolom. A jó erős, és hosszú 12-es csőkulcs elő van készítve. A vezetékek kapcsát nehéz leszedni, de már megy.

  47. Tibor bá’
    “A fogyasztásom a megszokott.” Akkor már nem lamdaszonda hiba.
    Ha esetleg kiveszed az egérszelepet, (szleng szerint. 🙂 ) akkor érdemes a tányér és a mozgató motor közötti részt jól kimosni WD40-el, vagy hasonlóval. Persze ez tipusfüggő, hogy hozzáférsz-e. De legérdemesebb, természetesen ha van hozzá bátorságod, 🙂
    Óvatosan szétszedni és bekenegetni a mozgó alkatrészeket, vékonyan, grafitos zsírral.
    ( 100 000 Ft-ért érdemes egy kicsit foglalkozni vele. 🙂 )

  48. 52:
    Az a szervizek (kettő) ellenőrzésénél kiderült, hogy a hiba az EGR szelepnél van (mind a kettő azt mondata) és ki is pucolták volna 25 rugóért. De mielőtt elszántam volna magam a lámpa elaludt. Aztán 100 km-el később megint kigyulladt és amikor mentem a kútra a 98-as benzinért megint elaludt és azóta is így járok vele. Ha megint kigyullad, akkor leszedem.

  49. 53 Tibor bá’.
    Azért írtam fentebb, hogy valószínű szorulás, vagy kontakt hiba lehet. Akkor szokott előjönni, eltűnni a hiba.
    De ha tényleg koszos, kormos, kokszos a szelep, akkor viszont már nagyobb a baj, dugattyú gyűrű, olajlehúzó gyűrű probléma van, de nem akarlak ijesztgetni ilyesmivel. Persze ez kipufogó füsttel jár együtt.

  50. 54:
    Amikor felkészültem az EGR szelep leszereléséhez a kábel csatlakozót (nagy nehezen) leoldottam. Hat vagy nyolc érintkező volt két sorban. Ezt természetesen visszahelyeztem. Lehet, hogy ez egy kicsit megdörzsölte az érintkezőket és most jó a kontaktus. De ez csak spekuláció. Komolyabb baj nem lehet, mert nem füstöl és az olaj se fogy.

  51. @50 ez a szelep nem az a szelep! (hengerekhez tartozó szelep vs EGR szelep)
    És pont azt magyarázza, hogy nem elég az EGR szelepet tisztítani, hanem a hozzátartozó csatornákat is kell.

    És simán a kormozódás csinálja a problémákat. Gondolom Tiborbá nem hajtja, sokat jár városban, etc. Minden adott a koromhoz.
    Az általam említett Jazz sokat járt autópályán, azért jelentkezett majd 300e km-rel később a probléma.

  52. 58:
    Leblinerni természetesen tudom, magam kivágom az alátétet. De mi ennek a következménye? Végül is nem véletlenül tették be az EGR szelepet.

  53. 59. A káros anyag kibocsájtást csökkenti valamelyest, de csak mintegy 60-80 ezer mérföldig hatásos. Írja egy tuningcég a honlapján. 100 ezer fölött futott BMV, Mercédes, Lexus márkát alakítottak át, kapcsolták ki a EGR-t, 0,2-0,3% káros anyag növekedést mértek. Ami még a mérési pontatlanságba is belefér.
    A műszaki vizsgákon mind átment, probléma nélkül.
    Évekre előre meghatároznak egy limitet a káros anyag kibocsátásra a hatóságok, ezért egy-két% “nyereségért” bepakolnak a gyártók minden vackot. A VW is ebbe bukott bele. Mivel végső soron, úgy is a vevő fizeti a cechet.
    A szervizek meg aratnak. Ezeket már nemigen lehet a sufnikban javítgatni otthon.

    Lenne itt megoldás. A kompakt hidrogén generátorok kifejlesztése profi fejlesztő műhelyekben, laboratóriumi mérésekkel alátámasztva.
    Akkor nem a rosszul elégett üzemanyag utómunkálataival kellene bíbelődni, hanem ez az energia a hengerekben végezzenek hasznos munkát.
    A benzineseknél úgy 15%, a dízeleknél 25% megtakarítás lenne elérhető.
    Jelenleg ez az energia kimegy a kipufogócsövön!

  54. Mindegyik modern autó ilyen, ha nincs hiba majd lesz, tesznek róla a gyártók, mondván a szervíznek is meg kell élni.

  55. 61. D7. Az már igaz.
    Ma, mikor a CNC gépek század milliméteren belül tudnak dolgozni, van több mint száz év gyártás tapasztalat, technológia, anyagminőség, stb.,
    robotok végzik az összeszerelést, egy autónak legalább 20-30 évig kellene működnie hiba mentesen, vagy nagyon kevés hibával, egy-két kopó alkatrészt kivéve.
    Most viszont, még a prémium márkák is sorra döglenek le 2-3 százezer kilométer után.

  56. 63 – Curix:
    Nagyon jó nekem az, ami van. Különben nem venném meg. Nem az ára miatt, de sok évtizedes tapasztalatom azt mondja, ami hibrid és nem direktben egy funkciót kell ellátni, azzal nagyon hamar baj lesz.

  57. Tibor bá
    Toyotákról hallottam, hogy már az sem az a megbízható minőség, ami egykoron volt.

    Nekem sosem volt új autóm de most már nyugodtan kijelenthetem hogy ebben az életemben nem is lesz. És nálam igen is az ára miatt.
    Szerintem ez a nem normális kategória hogy egy ilyen kis bevásárló autó 7-8 millió Forint.

    Azt a tendenciát látom, hogy az autózás abba a luxus irányba halad, ahol egyszer volt.
    Ha kirohad alólunk a mostani Suzuki Swift generáció akkor már csak ilyen drágán lehet majd autózni, mert ha ez az autó drága újan, akkor drága lesz használtan is.
    Ki ad majd 3-4 milliót egy 10 éves Honda Jazz-ért?
    Aki mindenáron autózni akar….

  58. Nincs is szükség ennyi autóra. Tavaly egy amerikai nagyvárosban jártunk, ahol nagyon jól megszervezett bérautó rendszer működött. Egy telefonra letöltött program segítségével lehetett látni, hol van a legközelebbi szabad járgány./ 2-300 méteren belül mindig találtunk / Egy-két kattintással lefoglaltuk, a bankkártya számot kérte a rendszer, és azonnal küldte az autó zárjának a kódját. Használtuk ameddig akartuk, letettük ahol akartuk. Jeleztük, hogy vége a bérlésnek, a rendszer levette a bérlés díját és kész.Akinek nincs szüksége napi szinten autóra, annak ez a rendszer tökéletes.

  59. Néni

    örülök hogy megosztottad pozitiv tapasztalatodat ezzel a bérauto rendszerrel csak ez használhatatlan a vidéki mindennapokban.
    Valami más megoldás kéne erre.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük