Tibor bá fordítása online
Mit lehet tudni a B16172 SARS-CoV-2 variánsról, vagyis az indiai mutációról
A lefordított posztot angol fogyasztásra szánták, de egyértelmű, hogy mások is profitálhatnak belőle. Az nyilvánvaló, hogy az angol stratégia az oltással párosodott megszorításokra épül. Csak az oltás nem old meg semmit, pedig Orbánék ezt várják.
Amikor az Egyesült Királyság nyitni készül az Indiában azonosított variáns kezd a szigetországban elterjedni. A B126172 variánsról még alig tudunk valamit. Érdemes vizsgálódni.
Mi a B16172 és mikben különbözik a többi variánstól?
A B16172 az Indiában észlelt három SARS-CoV-2 variáns egyike. Jelezték róla, hogy kettős mutáns, amik virológiai szempontból érthetetlen állítás. Amire gondolnak az, hogy a vírus gyorsabban terjed, és nehezebb ellene védekezni olyan antitestekkel, amiket korábbi variánsokra fejlesztettek ki.
Az Egyesült Királyságban azért aggódnak a B16172 miatt, mert egyre többen betegednek meg tőle, amiből arra következtetnek, hogy könnyebben terjed. Amikor éppen a megszorítások lassú feloldásába kezdtek, fontos ismerni azt, hogy ezen a variáns miatt meg kell-e változtatni a stratégiát.
Mikor tudhatjuk meg, hogy a rendelkezésre álló vakcinák hatásosak-e ellene?
Labor vizsgálatok szerint a beoltás után keletkezett T-sejtek és antitestek képesek a variáns okozta fertőzéseket sakkba tartani. Most a kulcsfontosságú kérdés az, hogy a valós életben megállja-e ez a helyét.
Becslések szerint az UK-ban a társadalom 60-70 százaléka rendelkezik SARS-CoV-2 antitesttel, vagy fertőzés útján, vagy első oltással, 30 % pedig második oltással is.
Ez a variáns bizonyos fertőzési gócokban terjed. Most azt kell megnézni, hogy ezeken a helyeken milyen mértékben terjed a fertőzés, illetve az elhalálozás. Pillanatnyilag azonban nem ismert, hogy ez a variáns érzékeny-e a rendelkezésre álló védőoltásokkal szemben.
Ennek a variánsnak a terjedése megváltoztathatja-e a tervezett lazításokat?
Az RNA vírusok variánsainak a felbukkanása egy természetes jelenség. A kormánynak igaza van, ha tesztelésekkel figyelemmel kíséri a terjedést. Ha kiderül, hogy ez a variáns kikerüli a vakcina védelmet, akkor ki kell értékelni a lazítási tervet a kockázat figyelembe vételével.
Anglia kedvező helyzetben van, mert a megszorításokat fokozatosan és óvatosan fel tudja számolni. Ezt azonban a korai és széles körű oltási programjának köszönheti. A világ számos országában, mint például Indiában szörnyű méreteket ölt a fertőzés és az elhalálozás, ami lehetővé teszi az új variánsok elterjedését.
Ha a vakcina az új mutánsnál nem hatékony, akkor a mortalitás megugrását csak további megszorításokkal lehet megakadályozni addig, amíg egy új vakcina nem lesz elérhető. Fontos azonban megjegyezni azt, hogy jelenleg semmi se utal arra, hogy bármelyik variáns meg tudja kerülni a jelenleg rendelkezésre álló vakcinákat.
B16172-vel erősen fertőzött gócoknál fokozni kellene-e az oltást, vagy be kellene-e vezetni helyi megszorításokat?
Fertőzött gócokkal szemben szigorúbban kell eljárni, hogy új variánsok ne tudjanak megtelepedni. A fertőzött gócok gyors beoltása jó ötlet, de figyelembe kell venni, hogy az oltás után legalább két hétnek kell eltelni az immunválasz kialakulásához.
Kis méretű, lokális megszorítás iskolák, üzemek, akár városok esetében a terjedést azonnal leállítja, és megakadályoz egy újabb kitörést, még mielőtt az beindulna.
Fontos még az új fellángolással kapcsolatos információ közlése, hogy a szóban forgó területen élő emberek alkalmazkodni tudjanak a megváltozott körülményekhez addig, amíg az szükséges. A helyi megszorítások hetekig eltarthatnak, de ez segít, hogy mindenki gyorsan, és biztonságosan visszatérhessen korábbi életviteléhez.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
A brit adatok január közepe óta folyamatosan javulnak, semmi jele, hogy az indiai változat megtörné a trendet. Szerencsére már Indiában is lassul a terjedése, népességarányosan nézve nem okozott közel sem annyi halálesetet, mint nálunk a 3. hullám a brit mutánssal.
Így van, a számok nem hazudnak, egyértelműen eltűnőben a járvány, és ami érdekes, hogy ott is ahol nem volt oltáskampány. Könnyen lehet, hogy oltások nélkül is kb. ugyanitt lennénk a járványhelyzetet tekintve, és őszig oltás nélkül is ugyanúgy elfelejthetnénk mint tettük tavaly.
A korábbiaknál is fertőzőbb vírusmutáció elkezdte kiszorítani a korábbi variánsokat a szigetországból. Pont akkor, amikor a britek mindent megnyitottak. Gyorsan kiderül, hogy az oltási program gyorsabb, vagy az ellene dolgozó vírus.
Nagy-Britanniában derül ki, okoz-e újabb hullámot az indiai variáns
https://444.hu/2021/05/18/nagy-britanniaban-derul-ki-okoz-e-ujabb-hullamot-az-indiai-varians
2: Ir01
„Könnyen lehet, hogy oltások nélkül is kb. ugyanitt lennénk a járványhelyzetet tekintve, és őszig oltás nélkül is ugyanúgy elfelejthetnénk mint tettük tavaly.”
Ebben van a lényeg!
Nagy +!
Most viszont már az a helyzet, hogy akkor felejtjük el, amikor a politika akarja, vagy valami váratlan dolog elfújja az egészet, mint az ébredés egy rossz álmot…
2: Ir01
“Könnyen lehet, hogy oltások nélkül is kb. ugyanitt lennénk a járványhelyzetet tekintve, és őszig oltás nélkül is ugyanúgy elfelejthetnénk mint tettük tavaly.”
– Pont ellenkezőleg látom. Mégis mitől szorulna vissza a járvány, ha nem az oltásoktól? Nagy-Britanniában még a zárásokkal lehetne magyarázni, de nálunk? Vagy Izraelben?
5: Ábel
„– Pont ellenkezőleg látom.”
Kétféle nézőpont van, legalább az már kezd világosan látszódni. Az egyik a valóság egyetlen szeletére koncentrál, azt látja és azt magyarázza, miközben az élet hatalmas komplex valóságáról egyre inkább elfeledkezik. Arról, hogy miközben figyelme minél kisebb részekre koncentrál – egészen a Higgs bozonig – annál inkább nem érti az Egészet. Arról csak elképzelései, hipotézisei vannak, de ez nem zavarja a „mindentudásban” – hisz erre van a kognitív disszonancia..
És mivel minden ember hinni akar valamiben, hát elhiszi hogy ő tud, aki meg nem ilyen alapon látja a világot, az pedig elmebeteg. De ez persze fordítva is előfordul…
Itt tartunk most, de még nincs vége, csak közeleg ennek a mizériának is a vége, mert az idő nem áll meg… Hallottál már pl. az invazív kórokozókról? Ezek a vírusoktól kezdve egészen a gerinces állatokig terjednek. Az egyik évben érthetetlenül megjelennek, iszonyatosan elszaporodnak és tarolnak, majd minden indok nélkül ugyanígy egy-két év múlva eltűnnek?
Ha végighallgatod annak a kutatónak a nyilatkozatát, aki felfedezte a fehérjecsomagolás technológiáját, akkor számold össze kérlek hogy hányszor szerepel benne az a szó, a kisérleti stádiumban lévő vakcinázással kapcsolatban, hogy „ezt nem tudom, ez nem látható előre, ez még nyitott kérdés…”
https://youtu.be/1OXDnOa1RLI
Tudom nem győzlek meg, nem is ez a szándékom, te is hinni akarsz valamiben, és ez a jog kölcsönös 🙂
Ezért nehezen átlátható a helyzet, mert több tényező egyidejűleg befolyásolja valamilyen irányba, és nehéz kiszámítani, mi lesz az eredő hatás.
Volt olyan érzésem, hogy a magyar kormány is úgy kalkulált az első lazítások időzítésével, hogy a szezonális hatás rá fog segíteni az oltások hatására, aztán mindezt rá lehet fogni a bölcs oltáspolitikájukra.
De ez egyáltalán nem cáfolja az oltások pozitív hatását, ez bekövetkezett Izraelben is jóval korábban.
Aki viszont oltásellenes, az úgy fogja értékelni, hogy ehhez az oltásoknak semmi köze sincs, csak a szezonalitásnak.
Ezekre csak az idő fogja megadni a kétségtelen válasz, most mindenki a szájaíze szerint értékeli a folyamatokat…
5 Ábel: „Mégis mitől szorulna vissza a járvány, ha nem az oltásoktól?”
A fertőzésen átesett emberek számának a növekedésétől.
A településemen, ha beszédbe elegyedek az emberekkel, szinte mindenki beismeri, hogy voltak covid tünetei (egyeseknek súlyosabb, mások csak szaglás- ízvesztés), tehát simán lehet, hogy 80% már átesett a fertőzésen. Hivatalos elhunyt ha jól számolom kb. 5 (ami 0.3%-a a lakosságnak), de 10 főnél többet nem is kezeltek kórházban vírus fertőzés miatt.
Nálunk senki nem tartotta be a szabályokat, tehát elég hamar végigsöpörhetett a vírus.
Nekem 9 hónap után is van antitestem, szóval lehet, hogy még kaptam update-t a vírusból, amit már észre sem vettem.
6: Hosszú okoskodás, semmi érv amellett, hogy mitől csengene le a járvány magától, oltás nélkül.
Ja, invazív kórokozók. A sáska pl. azért vonul tovább, mert ahol tarolt, ott már nincs neki kaja, illetve az életciklusából következik. Párhuzam a COVID-járvánnyal? 0!
Ha tudnál szöveget értelmezni, az elmeállpotot nem arra írtam, hogy valakinek más a véleménye, ellenkezőleg: aki a másvéleményűt az ellenségének látja.
Ezt a kutatót miért idézed nekem? Talán rettentő magabiztos sarkos kijelentéseket tettem volna? Nemigen fogsz tőlem ilyet találni a COVID témában. Azt gondolom, hogy a valóság értelmezésének elég tág tere van. Csak a legnyilvánvalóbb ostobaságokat szoktam lecsapni.
Az pl. lehet, hogy az oltásoknak vannak kemény mellékhatásai, csak remélek benne, hogy ezek nem túl gyakoriak. Még lehet is, hogy tévedek. De hogy az egyébként egészséges, semmilyen tünetet nem mutató oltott ember kilélegezte tüskefehérje (ami nyilvánvalóan nagyságrendekkel kevesebb, mint ami benne van, és semmi baja nem lesz tőle), bárkire is veszélyes volna, ez olyan nyilvánvaló butaság, ami mellett nem lehet elmenni szó nélkül.
Végre egy jó hír:
„Érkezik a Glaxo és a Pasteur közös vakcinája”
https://index.hu/techtud/2021/05/18/attores-jon-a-glaxo-es-a-pasteur-vakcina-is/
Ja meg mégegy:
„Új koronavírus-vakcinát dobhat piacra hamarosan a BionTech és a Pfizer ”
https://www.portfolio.hu/global/20210504/uj-koronavirus-vakcinat-dobhat-piacra-hamarosan-a-biontech-es-a-pfizer-481648
Én már csak kapkodom a fejem:
„Új vakcina a láthatáron, ezúttal a franciáktól”
https://www.vg.hu/kozelet/egeszsegugy-kozelet/uj-vakcina-a-lathataron-ezuttal-a-franciaktol-3663289/„
8 „A fertőzésen átesett emberek számának a növekedésétől.” – Ebben legalább van ráció. Csak az adatok nem támasztják alá:
https://ourworldindata.org/explorers/coronavirus-data-explorer?zoomToSelection=true&time=2020-03-03..latest&pickerSort=asc&pickerMetric=location&Metric=Confirmed+cases&Interval=Cumulative&Relative+to+Population=true&Align+outbreaks=false&country=OWID_WRL~HUN~SWE~GBR~ISR
Ebben a négy országban a fertőzésen átesettek száma 6% és 10% között mozog. Ez nyilvánvalóan édeskevés ahhoz, hogy a vírus repodukciós faktorjára érdemi hatással legyen. Önmagában legalábbis.
Úgy tűnik felesleges más témához nyúlnom, mert a járványon kívül senkit semmi nem érdekel.
Egy sztracsatellásat én is kérnék. Mé’ ne? Há’ nem?
Az aggodalomra ad okot az új változat, amely alapvetően megváltoztatta a kockázatot amellyel szembesülünk, ezért a kormány által vázolt nyitási ütemterv előrehaladásának kritériumai nem teljesülnek – állítják Stephen Reicher és munkatársai.
Sok mindent tudunk, és sok mindent nem tudunk még a B.1.617.2 változatról. Tudjuk, hogy gyorsabban terjed (Az esetek száma nagyjából megduplázódik minden héten az Egyesült Királyságban, a múlt héten majdnem megháromszorozódott: 520 -ról 1313 esetre), hogy mára az ország számos területén megatalálható, és már ez a domináns változat Bedfordban, Boltonban és Blackburnben.
Ez az új variáns gyorsabban terjed és esetlegesen könnyebben képes megfertőzni teljes oltási sorral beoltott embereket is, de pontos információink erről még nincsenek. Azt sem tudjuk, hogy az általa okozott betegség súlyosabb-e, mint az eddigiek. A modellszámítások szerint, a korábbi B.1.1.7 (angol v. kenti) variánshoz képest akár 40-50% -al fertőzőképesebb, akkor a kórházba kerülések száma meghaladhatja az Angliában 2021 januárjában tapasztaltakat. Ha még ehhez ráadásul a már oltottakat is megbetegíti nagyobb számban, akkor a helyzet még súlyosabb lehet. De egyelőre gyakorlati tapasztalat még nincs.
COVID-19: Mit kell tennünk a B.1.617.2? A döntéshozatal klasszikus esete a bizonytalanság alatt
https://blogs.bmj.com/bmj/2021/05/17/covid-19-what-should-we-do-about-b-1-617-2-a-classic-case-of-decision-making-under-uncertainty/
2: Több helyen is lecsengett a brit mutáns okozta hullám oltások nélkül is, pl Portugáliában még nagyjából januárban, mielőtt igazán elkezdtek volna oltogatni. Nálunk is előbb fordult meg a trend, mielőtt még jelentős %-ú átoltottságot elértünk volna.
Nagyon remélem, hogy az átoltottság abban fog majd segíteni, hogy ne legyen egy negyedik hullámunk is.
Viszont amire szerintem most érdemes egy kicsit figyelni az az, hogy a Seychelles és Maldív szigeteken a magyar átoltottságnál magasabb érték mellett is emelkedő járványgörbét láthatunk és Bahreinben is hasonló helyzet kezd kialakulni.
15: Ez igaz, sok helyen a korlátozások fordították csökkenőbe a görbét, 1 alá az R-t, nem az oltás. De azt, hogy a nyitás után is 1 alatt marad, nem tudom mással magyarázni, mint az oltással.
10 malleusorbis
Nincs ezzel semmi gond.
Ha a vakcinafejlesztésekbe egyre több szellemi és anyagi befektetés történik, az remélhetőleg azt eredményezi, hogy egyre jobb hatású, kevesebb mellékhatással járó vakcinák kerülnek piacra, és a vásárlók egyre szigorúbb szempontok alapján fognak válogatni ezek közül.
Az első cikkben említett új módszer már felbukkant itt korábban máshonnan is, én linkeltem egy német kutatótól, aki azonban megrekedt, mert hatósági engedélyek nélkül, saját szakállára beoltotta magát, családját és önkéntes alkalmazottjait, így bírósági eljárás szakította félbe tevékenységét.
Itt tulajdonképpen kémiai reaktorban, élő szervezet közreműködése nélkül állítják elő a tüskefehérjét, és ezt adják be a szervezetbe, ami kiváltja az immunizálódást, így nincs szükség sem legyengített, sem elölt vírusra, se adenovírusra, se hírvivő RNS-re.
És ahogy látszik, a kínaiak által alkalmazott hagyományos elölt vírusos technika is felbukkant európai fejlesztőknél is, ha valakinek nincs bizalma a kínaiakban, viszont van a hagyományos vakcinákban, ez is lesz…
14 Python
Az biztos, hogy nagyon oda kell figyelni az indiai változatra, de azért úgy teljes a kép ezzel a „háromszorosára nőtt az ezzel fertőzöttek száma” kijelentéssel, hogy az össz új fertőzöttek száma közben lényegében nem változott.
Tehát az is lehet mögötte, hogy akik eddig a brit mutációval fertőződhettek volna, helyette az indiait kapták el.
De az persze lehet, hogy ez csak a jéghegy csúcsa, és ha átveszi a vezetést az egész országban, akkor indul be egy dinamikusabb növekedés, amit most még eltakar a többségi brit mutáns által okozott esetek nagyobb száma.
És hát igen, a legrosszabb az lenne, ha kiderülne, hogy a vakcinák ellenére is képes lesz terjedni, és megbetegíteni az oltottak között is…
Szlovéniában már felütötte fejét az indiai variáns.
Talpig adidasban menekülő migranték majd jól behurcolják a meleg front ellenére,és jól meg leszünk védve határilag.
Nyugalom,a kormány a helyén kezelődik.
Ja, biztos volt már
https://telex.hu/kulfold/2021/05/12/szlovenia-indiai-mutans-koronavirus-varians
.. Pasteur,micsoda ikonik..
.. Pasteur…
Micsoda ikonik..
11 Ábel: itt az a jó kérdés, hogy mi alapján mérik a fertőzésen átesett emberek számát.
A pozitívan tesztelt emberek + az antitestekkel rendelkező (de nem oltott emberek) jelenhetnek meg, mint a fertőzésen átesettek, de aki nem volt tesztelve és analizálva, azokról nem tudunk semmit hivatalosan.
Nálunk (egy szegényebb vidéken) szinte senki nem végeztetett tesztet saját pénzén, úgyanígy antitesteket sem sokan nézettek, mert az még többe kerül.
Persze meg lehetne becsülni a számokat szúrópróbaszerű vizsgálatokkal, de az állam is csóró, nincs erre pénze 🙂
21 Lehetne csináltatni tömeges tesztet reprezentatív mintán. De hát ugye drága. Meg aki oltatni nem megy, az talán tesztelni se, akit meg oltottak, az úgyis édektelen.
A T-sejtes immunválaszt kellene vizsgálni.
Csak hát:
„- Vizsgálható-e a vírussal szembeni sejtes immunválasz?
– Kutatási céllal igen, de nem rutin diagnosztikai tevékenység.”
https://tudomany.hu/cikkek/a-koronavirus-fertozes-kimutatasanak-utvesztoi-azaz-melyik-teszt-modszer-mire-es-hogyan-hasznalhato-111225
18. hubab: Teljesen helytálló lehet amit írsz, mert Indiából vannak már adatok. Az AstraZeneca helyi változatával oltottak esetében kb. 0,5-0,6% került be kórházakba, ebből kb. 0,06% -nak volt szüksége komolyabb kórházi ellátásra, de az kijelenthető az adatok alapján, hogy 100% -ban védettek voltak attól, hogy lélegeztetőgépre kelljen tenni bárkit is. Ezek alapján az a feltételezés, hogy a védőoltások hatékonyak az indiai változat esetében is, de a nem oltottak körében valószínűleg terjedni fog Európában is az indiai változat és a nyáron valamikorra kifogja szorítani a kenti (angol) mutációt. Az első adatok alapján nem súlyosabb a betegség lefolyása mint az angol mutáció esetében volt, de kb. 40-60% -al virulensebb annál!
Aztán mivel az angoloknál most már terjed, lesznek pontosabb adataink is heteken belül, mert az indiaiak most nem igazán erre figyelnek.
22. Ábel, a vakcinákra a tömeges teszt folyamatban van a pécsi Virológiai Labor „vezetésével”, több Orvostudományi Egyetem és Népegészségügyi Labor bevonásával. Előzetes eredmények a nyár végére várhatóak! Pécsen a Sinopharmot vizsgálják, de az összes itthon alkalmazott vakcinát elemzik az országos vizsgálat keretében. Ne több tízezres mintára gondolj, de átfogó korcsoportos bontású, több százas nagyságrendű reprezentatív időben többszöri mintavétel van folyamatban az év végéig. És tudtommal nem csak az antitesteket vizsgálják, hanem a sejtes immunitást is. Aztán majd meglátjuk, bár Jakab professzorék csinálják, szóval alapos munka lesz ez.
23: Ajánlgatják már az IgG teszttel egybekötött vírus neutralizációs vizsgálatokat, csak éppen ~40K HUF-ért kevesen engedhetik meg maguknak az ilyesmit…
Re 22:
Ha jól tudom, genetikai adottságoktól függ, hogy kin hogy megy át a vírus.
Erre milyen DNS reprezentatív mintát lehetne csinálni?
Aki nem tudja, három magenta után automatikus moderálás következik.
Tibor bá’
2021-05-18 – 12:10
„Úgy tűnik felesleges más témához nyúlnom, mert a járványon kívül senkit semmi nem érdekel.”
Pedig sokkal érdekesebb téma ígérkezik.
Most készül kitörni ki a 3/1. A harmadik világháború, és az első nukleáris.
https://www.portfolio.hu/global/20210424/joe-biden-az-oszman-birodalom-nepirtast-kovetett-el-az-ormenyek-ellen-480148
„Joe Biden amerikai elnök szombaton hivatalosan népirtásnak minősítette az Oszmán Birodalom által az örmények ellen 1915-ben elkövetett atrocitásokat. ”
Ez olyasmi, mintha Magyarország felé elismernék a Trianon igazságtalanságát.
Vagyis Törökországot sarokba szorították, nincs (sok) választási lehetősége, bedobja a vallásháborút, a legerősebb fegyvert.
Mivel válaszolnak majd vissza? Az Iszlám ott van a világ minden szegletében.
A vírus miatt sokára halnánk ki, a sugárfertőzés gyorsabban hat.
(Tudom, a sugár nem fertőz.)
Tavaly ilyenkor még ennek az ellenkezőjét állították határozottan, ám az azóta eltelt egy évben sem sikerült meggyőző bizonyítékot találni a vírus természetes eredetére. Így már inkább tűnik lehetséges magyarázatnak, hogy a vírus egy laborból szabadult el, és már az sem feltétlenül légből kapott marhaság, hogy mesterségesen hozták létre.
A tudományos közélet egyre inkább hajlik arra, hogy a koronavírus egy laborból szabadulhatott el
https://444.hu/2021/05/18/a-tudomanyos-kozelet-egyre-inkabb-hajlik-arra-hogy-a-koronavirus-egy-laborbol-szabadulhatott-el
…francba..
most akartam.
30 Python
Úgy gondolom, hogy laborban kísérletezgettek ezzel a vírussal, de valamilyen figyelmetlenség, szabálytalanság vagy baleset folytán kiszabadult. (Nem feltételezném, hogy szándékosan történt.) Azóta pedig mindenki, akinek módjában áll, megpróbálja a saját hasznára fordítani a helyzetet. A politikusok, a gazdaság szereplői, a gyógyszer- és oltóanyag gyártók, a termelők, védőfelszerelés és fertőtlenítőszer gyártók, lélegeztető géptől a plasztikkártyáig mindenki… A többiek szívnak.
29 – n/a:
Erdogan már le is nyelte a békát. Választania kellett Moszkva és Washington között. Neki egyik se kellett. Török Birodalmat épít. Hát majd meglátjuk. III. vh. ebből nem lesz. Azt megtartjuk Kína és USA számára, miközben azt játsszák hangosan, hogy USA kontra Orosz Federáció.
30.Python:
Amikor kb. 1 hònapja erről szedtem össze egy rakás infót és beírtam ide, akkor Tibor bá szokásához híven le USA ügynöközött.
Mert Neki a korából fogva nagy tapasztalata van, hogy meglássa az igazságot…
Vagy mégsem, mert gyakorlat mást mutat?
Azóta csak gyült az info, hogy a gyanú egyre erősebb.
A kulcsszó szerintem Gain of Function (GOF)!
Lehet utána irodalmazni az előzményeknek, a botrányoknak.
A húzódozás oka egyértelmű, a Kínával szembeni ellenségeskedés fokozódása, esetegesen kontrolálhatatlan Kína ellenes tömegmozgalmak világszerte, HÁBORÚ!
Az esetleges brutális kártérítési igényekrõl nem is beszélve.
Az ügy „altatása” a Nyugat részéről, lehet csak felkészülési idő nyerése miatt történik vagy egy esetleges jobb alkupozició kiharcolása szempontjából.
Vihar előtti csend…
Már a kiinduláskor se zártam ki a véletlen kiszabadulás esetét.
A járvány kirobbanását és a Wuhani labort egy helyen nehéz véletlennel magyarázni.
A kitörés miért nem a denevérek előfordulási helyéhez közelebb történt?
Mert az logikusabb lett volna.
Occam borotvát kéretik használni…
Később bővebben, ha a lehetőségek engedik.
Tyúkeszűek! A vírus eredetét már kitárgyaltuk már vagy egy éve.
https://www.antalffy-tibor.hu/3083-beszaras#comment-246793
„Kina beismerte, hogy a virus eredete EGY KATONAI LABOR valahol Hupei környékén, ahonnan a virus egy katasztrófális tévedés mián szabadult el.”
34. Idegen
Ezt nem te írtad?
https://444.hu/2021/05/18/a-tudomanyos-kozelet-egyre-inkabb-hajlik-arra-hogy-a-koronavirus-egy-laborbol-szabadulhatott-el
35. n/a:
„Kina beismerte, hogy a virus eredete EGY KATONAI LABOR valahol Hupei környékén, ahonnan a virus egy katasztrófális tévedés mián szabadult el.
Vigasztalódjatok azon, hogy a kinai katonai törvényszék halálra itélte a labor parancsnokát néhány másik tisztségviselővel egyetemben. ”
Hát ennél kicsit több kéne.
A forrás nagyon érdekelne.
A hitelessége meg pláne.
Úgy látom 145-ben már ott is hiányoltam.
A válasz meg bálinttól 153-ban:
„Nem tudok semmi forrást megjelölni neked, én csak az izraeli tévéhirekben elhangzottakat hozom. Igyekszem szószerint emlékezetből idézni az esti bemondót, aki kinai hivatalos beismerést mondott a virus eredetéről, illetve a labor parancsnoka és még néhány, az ügyben ludas figura ellen hozott itéletről számolt be.”
Ha ez igaz, akkor miért akadályozza Kína a vírus eredetének a kutatását?
Miért nem erősítették meg ennek a beismerését, miért tiltakozik és szankcionálja a vizsgálatokat felvető államokat pl. Ausztráliát?
Hát nagyon nem találom a korábbi kb. 1 hónappal ezelőtti beírásomat ez ügyben.
Valamelyik poszt végén van, mert nehezen találtam, hogy hova tegyem.
Pár érdekes cikk a témában:
# http://www.washingtonpost.com/opinions/2020/04/14/state-department-cables-warned-safety-issues-wuhan-lab-studying-bat-coronaviruses/
# https://www.portfolio.hu/global/20210326/kinai-laboratoriumbol-szabadult-ki-a-koronavirus-allitja-a-volt-amerikai-jarvanyugyi-vezeto-476044
# http://www.portfolio.hu/prof/20210426/ki-szabaditotta-a-vilagra-a-koronavirust-ezt-sikerult-eddig-kideriteni-478792
# http://www.portfolio.hu/prof/20210427/a-kinai-viruslabor-ami-gyanusan-kozel-volt-a-vuhani-piachoz-vannak-ilyen-veletlenek-479178
# http://www.portfolio.hu/global/20210403/koronavirusokkal-es-titkos-katonai-projektekkel-kiserleteztek-a-rejtelyes-vuhani-viruslaborban-476828
# 2017-2021.state.gov/fact-sheet-activity-at-the-wuhan-institute-of-virology/index.html
# qubit.hu/2020/07/08/kinaban-mar-2012-ben-felfedeztek-a-sars-cov-2-legkozelebbi-ismert-rokonat
# http://www.independent.co.uk/news/health/coronavirus-wuhan-institute-virology-bats-research-sars-a9601951.html
Python linkje:
# 444.hu/2021/05/18/a-tudomanyos-kozelet-egyre-inkabb-hajlik-arra-hogy-a-koronavirus-egy-laborbol-szabadulhatott-el
Ha valaki veszi a fáradtságot és elolvassa őket, érdekes puzzle-t lehet kirakni belőlük.
# http://www.newsweek.com/controversial-wuhan-lab-experiments-that-may-have-started-coronavirus-pandemic-1500503
# http://www.newsweek.com/china-censoring-research-covid-19-origins-deleted-page-wuhan-university-website-suggests-1497467
# http://www.sciencemag.org/news/2011/11/scientists-brace-media-storm-around-controversial-flu-studies
# http://www.politico.com/news/magazine/2021/03/08/josh-rogin-chaos-under-heaven-wuhan-lab-book-excerpt-474322
# https://en.wikipedia.org/wiki/RaTG13
# https://en.wikipedia.org/wiki/Gain_of_function_research
1, A covid genomjának folytonos követése a világ számos országában, oltások hozzáigazítása.
2, Folyamatos világméretű oltás évekig.
3, Nem biztos, hogy az indiai ki fogja szorítani a brit változatot.
4, multi vakcina kifejelesztése
(mindegy is mit beszélek, már hónapok óta)
Ja, hogy a tények, a poszt-covid szindróma, új BNO kódok, plusz halotthűtők látványa az oltáselleneseket nem zavarja, de furcsamód valahogy egyre újabb konteókat hoznak a köztudatba.
Én szeretnék ELŐRE olyan okos lenni, mint ők UTÓLAG.
Szociálpszichológiai – politikai hibrid háború tömegével szedi az áldozatait az oktatáshiányos és kötődési problémás emberek közt. Erre mikor lesz oltás, tessék mondani?
39. János
Amúgy minden OK?
40, malleusorbis:
belefáradtam a Covid-ba pedig ez egy pandémia.
Nem engedtek el hómofiszba.
Nem kaptam el a covidot.
Beletompultam a rengeteg CT, UH, RTG., gyógyszerpumpa, papírdoboz, vénás katéter, fecskendő, védőruha, motoros ágy, fali vételi hely, véres hurutváladék, arcpajzs, EKG, gyorsteszt, oxigénpalack, lélegeztetőgép, légzőkörök… kaotikus látványába.
39.János:
„plusz halotthűtők látványa az oltáselleneseket nem zavarja, de furcsamód valahogy egyre újabb konteókat hoznak a köztudatba. ”
Speciel az eredet kérdése nem kötődik ahhoz, hogy valaki oltásellenes vagy nem.
Én nem vagyok oltásellenes, mindkét Pfizert megkaptam.
37/38 – Idegen:
A fene fog ennyi linket elolvasni. Nem mindegy honnan ered a vírus? A védekezés, a túlélés a lényeg. A többi nem érdekes.
43.Tibor bá:
A következmények lesznek a lényegesek, ha komolyabban el kezdenek foglalkozni vele…
Miközben India küzd a tripla mutáns által előidézett covid katasztrófa megfékezéséért, az orvosok most egy újabb, félelmetes betegséggel is szemben találták magukat: a „fekete gomba” nevű – egyébként igen ritka – fertőzés eseteiről számolnak be egyre növekvő betegszámmal.
A Kínai nyomulás várható hatásai:
https://www.szabadeuropa.hu/a/jol-alszik-a-szlovak-egyetemeket-is-elerte-a-kinai-terjeszkedes/31258894.html
A kínai eredet sztori folytatódik, egyre érdekesebb.
Kiderült, hogy 2015-ben megjelent egy könyv (261 oldal) kínai katonai kutatók tollából, amiben a SARS vírusok katonai használatát taglalták.
(The Unnatural Origin of SARS and New Species of Man-Made Viruses as Genetic Bioweapons)
„Among the 18 listed authors of the document are reportedly People’s Liberation Army scientists and weapons experts.”
18 PLA tudós és fegyver szakértő.
#www.theaustralian.com.au/commentary/editorials/covid-as-biological-war-china-paper-needs-answers/news-story/fc878ba201bb5f070c5c3b60a254298f
A kínai párt propaganda szócső próbálja mentegetni a dolgokat, szerintem kevés sikerrel. Viszont a hivatkozások miatt, kutatás indítására kiváló!!! 🙂
#www.globaltimes.cn/page/202105/1224464.shtml
Közben egy Hong Kongi (kínai) kutató már a második cikkét közli a mesterséges eredet témával kiegészítve a cikkét cáfolni próbáló azokat megcáfoló cáfolatokkal.
#/www.researchgate.net/publication/350523980_The_Wuhan_Laboratory_Origin_of_SARS-CoV-2_and_the_Validity_of_the_Yan_Reports_Are_Further_Proved_by_the_Failure_of_Two_Uninvited_Peer_Reviews_Opening_Statement
Cáfolatok:
#https://rapidreviewscovid19.mitpress.mit.edu/pub/78we86rp/release/2
Eredeti cikk:
#https://zenodo.org/record/4028830
Valami elindult, már George Friedmann is kezd foglalkozni ezzel.
#geopoliticalfutures.com/covid-19-made-in-china/
Alapvetően félreérti a dolgokat, mert laborleakról szól a történet, nem direkt eleresztésről, de végkifejlet hatásait kezdi sejteni.
Ő Fauci nem régi pálfordulása miatt kezdte el elemezni a témát:
#444.hu/2021/05/23/fauci-nincs-meggyozodve-arrol-hogy-a-sars-cov-2-termeszetesen-fejlodott-ki
A Bulletin of the Atomic Scientists is újra kezd foglalkozni a témával:
#https://thebulletin.org/2021/05/six-essential-stories-on-the-origins-of-covid-19/
#https://thebulletin.org/2020/06/did-the-sars-cov-2-virus-arise-from-a-bat-coronavirus-research-program-in-a-chinese-laboratory-very-possibly/
Szép lassan kezd szélesedni a téma, ezek cáfolatához egy kínai párt szócső kevés lesz.
#khn.org/news/article/wuhan-lab-leak-coronavirus-virologists-seek-inquiry-covid-origins-bat-research/
USA-ban érdekes Peter Daszak szerepe, aki sokáig együtt dolgozott a kínaiakkal denevér vírus ügyben.
Közben közeledvén a WHO ülés, a laboreredet további vizsgálatáról Kína gyorsan előhozott egy cikket a denevér eredet erősítésére:
#www.napi.hu/tech/kina-vuhan-laboratorium-sars-cov-2-virus-szekvenalas-fertozes.729780.html
Idegen, én köszönöm a munkádat! Szép gyűjtés!
Hadd egészítsem ki a kurucz.info-s sorozat idevágó linkjével és a szerző egy kommentjével!
XI. rész: a SARS-CoV-2 esetleges mesterséges eredetéről
Forrás: https://kuruc.info/r/9/226877/
„Jó, ha úgy gondolod, hogy reanimátor kicsit eldobta a kalapácsot, akkor most vitatkozz velem.
Miképpen lehetséges az, hogy a SARS-CoV-2 S proteinje tartalmaz egy furin hasítóhelyet, amely nagymértékben megnöveli a vírus fertrőzéképességét, az ááltal, hogy a fogékony sejt ACE-2 receptorán megtapadva a sejt enzimjei a tüskefehérjéről a vírust lemetszik,í gy a vírus kapszidja sokkal nagyobb hatékoynsággal és gyorsaággal juthat be a célsejtbe?
Csak azért kérdezem, mert sem az eredeti SARS vírus, sem a MERS, sem a közönséges , obligát emebri koronavírusok, pl. CoV-HKU-220, amely jelentős számban okoz felsőlégúti megbetegedést, sem a SARS-CoV-2 közvetlen ősének kikiáltott RA Tg13 koronavírusnak nincs ilyen jellegzetessége, viszont ezt a furin-hasításra alkalmas szekvenciát előszeretettel hazsnálják a mikrobiológiai gyakorlatban a fertőzőképesség fokzoására, más vírusok esetén is, e mellett pedig az itt szükséges arginin bázistiplettje egy olyna triplett a vírus genomján, amely triplett a koronavírusoknál nem fordul elő?
Biztosan nem lehetséges, hogy ez egy mesterséges vírus?”
Látom,hogy az itt elhangzó véleményekből csak úgy árad az „optimizmus”Még egypárszor beleolvasok és már kedvem lenne az öngyilkolózáshoz.El kellene dönteni,hogy végre atomháború,a felmelegedés ,a túlnépesedés ,vagy talán egy mesterséges és megállíthatatlan vírus lesz a vesztünk.Jó jó,de tulajdonképen miért kell ezt eldönteni? Vajon az ember egész életében arra gondol,hogy mibe fog belehalni?Lehet,hogy ez mesterséges vírus? Lehet,de felettébb gyanúsnak tartom,hogy a világ összes mikrobiológusa benne van az összeesküvésben!Azaz nincs egyetlen egy virológus aki hangosan elcsodálkozna -jé itt egy ember által alkotott mesterséges víruspéldány.?
Be kellene vallani,hogy tele vagyunk előítéletekkel, gyanakvással, üldözési mániával,negatív képzetekkel és tudjátok miért veszélyes ez.mert a gondolat minden cselekvést megelőz.Azaz a világ gonoszainak nem kell ki ötleni semmit,csak bele kell figyelni az ilyen jellegű eszmefuttatásokba és már nincs más hátra csak a megvalósítás.
Számomra megdöbbentő,hogy az ember mennyire manipulálható!Talán az internetet,a számítógépes rendszert sem azért találták ki,hogy tudást adjanak,hanem azért,hogy mindenféle elhintett moslékra ráharapjunk.A másik dolog az,hogy sokan úgy beszélnek,mint ha egy adott téma szakértői lennének ,szuper magabiztosan elhihetően ,pedig csak ők is olvasták valahol….és ahol olvasható azt is egy ember írta.Sok mindenben vitatkoznak a tudósok is még ők sem tudják,hogy lehet az,hogy az átlagember mindent előbb tud ,teljes magabiztossággal???Tényleg mit érdemel így az emberiség? Hiszen a saját jóságában sem hisz.
Re:49
Csak halkan jegyzem meg, hogy a hszed eszmefuttatása élből megdől, mert nem egy virologus mondta, hogy gyanús, és mesterséges eredetű is lehet a vírus… 😉
Máskülönben a dezinformáció korát éljük, az igazság 99 hazugsággal van nyakon öntve, ami által annyira felhígul és összezavarodik, hogy kibogozhatatlanná válik minden.
Erre az a tanulság, hogy a történelmet nem most kell jegyezni, hanem 10 évvel később, mert addig kiderülnek a svindlik(elfelejtenek addigra már hazudni).
48.Anonim:
Ezt a furinos elméletet, úgy emlékszem már cáfolták, hogy más SARS vagy korona vírusok is tartalmaznak ilyen helyeket.
Nagy-Britanniában továbbra is néhány fertőzési gócpontra összpontosul az új típusú koronavírus B.1.617.2 megjelöléssel nyilvántartott, közkeletű nevén indiai variánsa – mondta csütörtöki sajtótájékoztatóján a brit egészségügyi miniszter. Matt Hancock hozzátette: az e térségekben tapasztalt fertőzésszám-növekedés 50-75 százalékát okozhatja ez a vírusváltozat.
Hancock a Downing Streeten tartott sajtóértekezletén hangsúlyozta: a koronavírus elleni oltások megtörik a kapcsolatot az új fertőzések, valamint a kórházi kezelést igénylő súlyos megbetegedések és a Covid-19 betegség okozta halálesetek számának változása között. A miniszter az oltások fontosságát illusztrálandó elmondta: a brit statisztikai hivatal adatai szerint a felnőtt brit lakosság háromnegyedének – az átlagon belül a 50 éven felüliek több mint 90 százalékának – szervezetében vannak jelen a koronavírus-fertőzés ellen védő antitestek.
Az új koronavírus-fertőzések fele-háromnegyede már az indiai mutánstól származik az Egyesült Királyságban
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20210527/az-uj-koronavirus-fertozesek-fele-haromnegyede-mar-az-indiai-mutanstol-szarmazik-az-egyesult-kiralysagban-485280
Igen megérkezett !!!
https://infostart.hu/belfold/2021/05/28/bejelenteseket-tesz-az-operativ-torzs-cikkunk-frissul
🙁
A kérdést a BBC tette fel, de a brit közműsorszolgáltatónak nyilatkozó szakértők nem merték megválaszolni, mert, mint egyikük fogalmazott, még innen is van hova fejlődnie.
A koronavírus másfél év alatt csaknem négyszer fertőzőbbé vált, vajon meddig fejlődhet még?
https://444.hu/2021/06/12/a-koronavirus-masfel-ev-alatt-csaknem-negyszer-fertozobbe-valt-vajon-meddig-fejlodhet-meg
https://www.bbc.com/news/health-57431420
37, Idegen:
^Hát nagyon nem találom a korábbi kb. 1 hónappal ezelőtti beírásomat ez ügyben. ^
A 3450. posztban írtál le olyan dolgokat, amire – hát nem is tudom, mi lenne a legmegfelelőbb fordítás: funkciónyereség ?
55.János:
Hát változatlanul nem találom.
Tudsz adni egy konkrét linket?
Idegen:
Avril Haines-t sajtónyilatkozatait is megnézegetem és keresem majd a hozzászólásaidat ezen a felületen.
Nem is olyan rég keveredtem be a netten Fauci doktor úr munkahelyének weblapjára, a linket meg elfelejtettem lementeni, mert hajnal kettő fele jutott eszembe, hogy a doktor hónapokkal ezelőtt másképp beszélt, mint májusban – a covid-19-ről.