(3320) Az Arktika nevű orosz jégtörőhajó, Nukleáris Titanic becenéven kifutott első Arktik útjára

Tibor bá’ fordítása online

Forrás: Szabad Európa Rádió

A legújabb orosz nukleáris meghajtású jégtörőhajó, az Arktika, a Kreml szerint a maga nemében a legnagyobb és legerősebb hajó, elindult első útjára az Arktikra, mert az ország ki akarja használni az ebben lévő lehetőségeket.

A hajó szeptember 22-én hagyta el Szentpétervárt, és várhatóan két hét múlva éri el Murmansk Arkáik kikötőt.

A hajó képes cseppfolyósított földgáz szállítani az Arktikról. A hajónak a ”Nukleáris Titanic” becenevet a Greenpeace adta. A hajó hossza 173 méter, magassága 15 méter, és képes 3 m vastag jeget is feltörni.

Moszkva felgyorsítja jégtörő hajóinak a gyártását annak érdekében, hogy az Oroszország-hoz tartozó Arktik parttal párhuzamosan az Csendes- és Atlanti-óceán közötti rész navigálható legyen.

Vjacseszláv Ruksa, a Rosatom Északi Tengeri Út Igazgatóságától jelezte, hogy „Egy modern nukleáris jégtörőhajó flotta, mely képes egész évben, biztonságosan navigálni az egész Északi Tenger Útvonalán, az ország részére stratégiai fontosságú.”

Vlagyimir Putyin szerint az ország Arktik flottája legalább 13 nagy kapacitású jégtörőből kell, hogy álljon, amelyek nagy része nukleáris meghajtású.

Az Arktik alatt óriási olaj és gáz tartalékok vannak, amikre Oroszország szemet vetett, más országokkal együtt, mint például az USA, Kanada és Norvégia.

Két másik hasonló hajó, az Ural és a Sibir, építés alatt állnak.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

48 gondolat erről: „(3320) Az Arktika nevű orosz jégtörőhajó, Nukleáris Titanic becenéven kifutott első Arktik útjára

  1. Kár ennyi jégtörőt építeni, nemsokára jég sem lesz…
    De lehet, hogy álcázott hadihajók, és már készülnek a csetepatékra az olajért.

  2. A sarki jégnek biztos jót fog tenni, hogy mostantól folyamatosan törni fogják. Télen-nyáron…

  3. 2. Ábel. Mit számít -40 fokban, hogy 7-80 méter szélességben feltörik a jeget? Nem fog visszafagyni?

  4. 3: Kérdezd meg a jegesmedvéket meg a rozmárokat.

  5. Szerintem az adatközlésben valami nem korrekt, mert ez a hajó ránézésre sem 15m magas, pláne nem a teljes hajótest. Wiki cikke:https://en.wikipedia.org/wiki/Arktika-class_icebreaker
    Ez nem kritika részemről feléd Tibor bá’, csak megjegyeztem, hogy a forrás kissé pongyola ebből a szempontból.

    Re:2
    Vagy tudnak valamit az oroszok, ami mi nem, és addig építik meg a hajókat, amíg pénz van rá. Lehet nagy szükség lesz rá a jövőben…
    Amúgy viccesek az oroszok, napokban kijelentette az orosz űrügynökség vezetője, hogy ha van élet rajta, akkor a venusziak(bacik 🙂 ) kezdhetnek oroszul tanulni, mert eddig csak ők szálltak le szondákkal a bolygóra, ezért ez az ő felség területük… 🙂

  6. 5. dajtás

    „…a venusziak(bacik ? ) kezdhetnek oroszul tanulni, mert eddig csak ők szálltak le szondákkal a bolygóra, ezért ez az ő felség területük… ?”

    Azért kezeljük kontextusában a kijelentést: eddig az égitestek nem tartoztak egyetlen ország fennhatósága alá sem, azonban az USA néhány napja említette, hogy kizárólagos jogot fog formálni a Hold bizonyos részeire (előkészíti ezt, fel fogja mondani az űregyezményt stb.)

  7. 7: Aha, szóval nem 15 m magas, hanem 51! Megfordult az a két számjegy…

  8. Re:7
    Mondom én, hogy ránézésre is nagyobb… 🙂

  9. 3: Bögözy:
    Legalább annyi fáradtságot vegyél, hogy kérdezd meg róla a chatGPT-t…
    Komolyan addig jutottál, hogy a sarkvidéki jégselfek felülről fognak elolvadni?
    Szerinted, ha a tengervíz hőmérséklete, aminek a felszínén található a jég, megemelkedik 0 Cfok fölé, esetleg egy tengeráramlat miatt tartósan úgy is marad, mi fog történni a jéggel, ill. a jég vastagságával? Így omlanak össze a jégselfek. Nem fentről olvadnak el, hanem alulról csökken a vastagságuk egyre jobban, amíg el nem ér egy kritikus szintet, s akkor az egész jégtábla leszakad. Fentről nézve sokáig, nagyon sokáig úgy tűnik, nincsen semmi probléma, aztán jön az a pont, ahol a jégself összeomlik, s akkor jön a csodálkozás. A félig a szárazföldön található jégtömeg becsúszik a tengerbe, ott elsodródik, elolvad és megemeli az óceán vízszintjét. Sok kicsi, sokra megy.
    /https://ng.24.hu/fold/2017/12/11/mi-tortenhet-ha-eltunik-a-sarki-jeg/
    /https://www.youtube.com/watch?v=p–scP6RVxo
    /https://www.youtube.com/watch?v=rTs0NCojluQ
    /https://player.hu/eletmod/osszeroppant-a-conger-jegself-az-antarktiszon

    Olyan a gondolkodásmódja itt sok „értelmiséginek”, mint Bödőcs Sanyijának, aki szerint a Titanic „nem süllyed el”. 🙂
    /https://www.youtube.com/watch?v=9NaUo0TT984

  10. Tiborbá:
    Tegnap és ma reggel is 2 hsz-omat elnyelte a blog. Tartalmasabb részeket is tartalmaztak, nem írom be újra. Kár, mert a megkésve megjelenő okfejtések korántsem érik el ugyanazt a hatást…
    Kíváncsi vagyok, ha ezt a valójában semmitmondó gondolatsort elküldöm, megjelenik -e azonnal?
    ———————–
    Igen, megjelent azonnal és szerkeszteni is tudom.
    Érthetetlen, miért dobja félre a másikat…

  11. Csongor, ha egynél több link van benne, beragasztja.

  12. 4. Ábel

    Szerencsére, hogy tudnak úszni és nem mint a teve, csak a buckák között baktatni?.

    6. Fehérlábúgólya

    Eddig csak a földön keverte a szart, most már az űrben is fogja.
    Én a többi ország helyében globális törvényben tiltanám meg az ilyenek űrbe való kilépését!
    Ha nem lesz ilyen, akkor az űrben is kezdődhetnek a háborúk.
    Szerintem nem a Hold a nagy falat, hanem a Mars, és abban Kína lesz az első. Még ha nem is tudja visszahozni az embereit, akkor is elküldi oda, hogy Kínai zászló legyen az amelyik ott elsőnek lobog. Jelentkező pedig bőven lesz.

    12. Horváth Csongor

    Minden évben jönnek a szagemgerek, hogy olvad a jég az É-Sarkon, hogy aztán kiderüljön, hogy /-10%-os mozgással, mindig visszafagy. Már tíz éve is az volt itt a téma, hogy öt éven belül nem lesz jég az É-sarkon. Aztán mindig lett.

  13. 18:
    Tényleg nem érted azt az összefüggést, hogy vastagság/tömeg nem egyenlő a felszínnel?

  14. 18 – Hát ez mondjuk tény. Mert nem a vastagság/tömeg, hanem a térfogat/vastagság egyenő a felszínnel. Konkrétan.

  15. 16 Tud úszni, de nem töltheti az egész életét a vízben. Nézd meg ezt a videót, aztán beszélgessünk:

  16. 20:
    Hagyjuk az EU-t, mert az átlag magyar, hála a töretlen és rendületlen fideszes propagandának, valamint annak, hogy nincs lehetősége kitekintésre, így rálátása sincs érzékelni az EU valós működését, ma már egy teljesen fals világnézettel rendelkezik.

    Kérdés:
    Ha ez így van, akkor miért megy Kína is ebbe az irányba?
    Viszont okosan, most már ő hozza a szemetét ide, ha már mi vihettük oda korábban évtizedeken át…

    Ezek a robbanómotoros autók maguktól fognak hamarosan kihalni ugyanúgy, mint azok az emberek, akik szokásjoguk alapján hirdetik a lehetetlent.
    Elnézve az országunk helyzetét és lehetőségeit, Magyarország útjain valószínűleg még 20 év múlva is Európa bontószökevény szemetei fognak futkosni, de valószínűleg már abból is csak az elektromos fajta lesz elérhető.
    A megfizethető kőolaj hamarosan elfogy, a mesterséges üzemanyag pedig nagyobb zsákutca, mint az akkumulátoros autó, így a jövőben nem lesz választási lehetőség, hiába a zöldlobbyt érintő kritikus okfejtésével nem lehet nem egyetérteni!

    Azért a dániai szélerőművek miatt megakadó csapadékfelhők állítása elég meredek, miért kell mindig ordító ostobaságokat hoznia valakinek erre a fórumra?!
    ———————————————

    Nem az elektromos autóval és az akkumulátorokkal van a baj, hiszen a legtöbb ember igényét (napi max.60km megtétele) bármelyik kielégíti, hanem azzal, hogy egy háztartásban már 2-3 gépkocsi is üzemel! Meg azzal, hogy bazi nagy SUV-okat gyártanak a sok töketlen seggfej igényének megfelelően, nem a 2000-es évek Suzukijának megfelelő villanyautókat.
    Átállni azonnal nem lehet az e-mobilitásra, de egy évtized bőven elegendő lesz erre, mint ahogyan anno New York utcáiról is eltűntek egy évtized alatt a lovaskocsik, pedig azokat is sokan éltették és temették a ló nélküli vontatás lehetőségét. Aztán lám, mi lett belőle, reméljük a sok okos ember majd most is elnézést fog kérni tévedése miatt. Nem azért fognak az elektromos autók elterjedni, mert zöldebbek lennének, vagy mert az EU kötelezővé teszi őket, hanem azért, mert egyszerűen korszerűbbek, kényelmesebbek, jobbak, ill. sok új technológiai lehetőséget kínálnak!

    Természetesen a nagyobb járművek gazdaságos üzemeltetéséhez nem fog az akkus technológia hatékonyan működni, s nyilvánvaló, hogy megfelelő energiamenedzsment nélkül a villamos töltés lehetősége sem lesz jobb ökolábnyomú, mint a pl. bioüzemanyaggal hajtott járműveké, de ezen lehetne változtatni legkönnyebben, pl. a mikroautók terjedésével. Ha a böszme emberiség végre megértené, hogy nem azért kell az új kocsi, hogy álzöld köntösben még több szennyezést okozzon, s egyáltalán nem muszáj egy jó állapotú 8 éves autót a lelkiismeretünk megnyugtatása céljából újra cserélni, s nem is az a cél, hogy még több autó legyen a birtokunkban, könnyebb lenne az életünk. Ahol csak lehet, meg kellene takarítanunk az energiát, pl. elektromos mikroautókkal, amelyek 40km/h sebességnél saját beépített napelemmel is tudnak tölteni, s az így előállított energia elég 20 km megtételére. Ezzel azért elég sok feleslegesen szennyet okádó mai „üzemanyagtemetőt” ki lehetne a városokból váltani, az önvezető taxikkal pedig a közösségi közekedést is ki lehet majd egészíteni. Így feleslegessé válnak a saját, garázsban parkoló autók, s aki ennek ellenáll az sztem. olyan ostoba, mintha épp azt bizonygatná, hogy a vasúton megérné újra a gőzmozdonyokat üzemeltetni, mert szénből még vannak elégethető készleteink!

  17. 20. Horváth Csongor :
    “ Hagyjuk az EU-t, mert az átlag magyar, hála a töretlen és rendületlen fideszes propagandának, valamint annak, hogy nincs lehetősége kitekintésre, így rálátása sincs érzékelni az EU valós működését”
    Lehet, hogy nincs teljes rálátása az átlag magyarnak az EU működésre, de belül érzik, hogy zsákutca az egész. Nem más az EU, mint egy díszes köntösbe csomagolt kifosztási rendszer. Mindent kilopnak ebből a kicsi országból! A termelőeszközöket (a gengszterváltás után) ellopták, a prosperáló magyar cégeket tönkretették, a területünkön található ásványkincsek kitermelési jogát megszerezték, a munkaerőnket sz@rért-húgyért kihasználják, amit pedig megkeres a nyomorult munkás, azt a pénzt meg behordatják velük, a szintén az ő tulajdonukban lévő multi bolthálózatba, ahol a saját piacuknál gyengébb termékekkel tömik őket. Az összes mocskos gyárukat, hozzánk telepítik (lásd: akkugyárak, gumigyár stb.). A jó minőségű termőföldjeinkre pedig külföldi érdekeltségű cégek böszme csarnokai épülnek. Sajnos Horthy-ék óta nem volt magyar érzelmű vezetése az országnak, ezért ide jutottunk.
    Olyan az EU dicsőítésed, mint mikor Kunta-Kinte megdicséri a gazdáját, hogy a kemény munkanap után csak négy botütést kapott az öt helyett! 🙂

    Más: Az elektromos autók zsákutca jellegére, már száz éve rájöttek és ezért hagyták abba. A legnagyobb zsákutcája a gyors újratöltés megoldatlansága. Ki a fene akar egy elektromos madzag végén órákat dekkolni?
    Amíg ezt nem szorítják le egy átlag tankolás (5perc) idejére, addig halott lesz ez az egész elektromos paraszt vakítás.
    Egy barátommal már kitaláltuk a problémára a tutit: szabványos akku rack szekrények kellenének, és ezeket a benzinkutakon lehetne cserélgetni, percek alatt.

  18. 22. Hányistók

    Teljes mértékben igazad van.
    Az EU dicsőítése a magyar ember részéről olyan, mintha a török megszállókat dicsőítették volna annak idején. Kb. majd olyan károkat okoztak a nagy jóléti máz alatt, mint nevezettek. Hogy csak egyet mondjak. Több százezres munkaerőt szippantottak ki az országból (persze előtte gondosan tönkretették a magyar gyártási kapacitást). A rabszolgák most nem a ‘Sztambuli rabszolgapiacon kerülnek eladásra, hanem közvetítő cégek viszik ki őket nyugatra. Mo. Eu-s csatlakozásával, csak egy nagyon szűk és nemzetietlen réteg (volt komcsi apparatcsik) járt jól.
    Remélem, hogy nem fog még 10 évet kihúzni ez a kóceráj. S ha igen, akkor bízok benne, hogy mi nem leszünk benne.

  19. 22: Hanyistók:
    Ha valóban tájékozott lennél, tudnád, hogy a jelenlegi akkupakkok cserélgetése nem megoldható. Nincs szabvány, nem kompatibilisek egymással az egységek, mozgatásuk is rendkívüli figyelmet és energiát igényelne. S még csak az kéne, hogy a nehézsúlyú akkukat hurcolásszuk a felhasználókhoz, mert biztos lehetsz benne, hogy ezt a kényelmi funkciót is felkínálnák, mint az egyszeri japán esetében, amikor aggregáttal mentek autót menteni, mert koppra lemerítette a balfék user a Leafjét…

    A jövőben, épp az általam vázolt mikroautókban lenne könnyen kivitelezhető az akkupakkok cseréje egyetlen mozdulattal, mint a már ma is futó elektromos kerékpároknál, de valószínűleg erre sem lesz szükség, ill. az autómegosztóknál fog inkább terjedni, s persze ott sem te, hanem a fenntartó fogja cserélgetni.
    A jelenleg kapható elektromos autókba bizonyos töltőoszlopokon 200km-nyi energia már 15-20 perc alatt betölthető, ami alig több idő, mint némely benzinkúton dekkolni a sorban, s azért egy éve megkóstolhattuk a hiánygazdálkodásban várható ellátási nehézségeket a benzin esetében is!

    Nem vagyok elektromos autópárti. Van konkrét tapasztalatom az üzemeltetésben, így ismerem mindkét technológia előnyeit és hátrányait. Viszont pont ebből és az emberi természet működésének ismeretéből vonom le következtetéseimet. Tehát már rég nem azt, hogy mi lenne jó, vagy mi működhetne jól, hanem azt, hogy várhatóan mi lesz, mire használják majd az átlagjóskák az új eredményeket. Lásd, mint a 3D szemüveg, lehet vele orvosi műtéteket modellezni, meg repülőszimulátorozni, de legszélesebb körű felhasználása természetesen a 3D pornó…

    Az infrastruktúrát és a fejlesztéseket érintően semmiképpen NEM Magyarországból kell kiindulni, mert itt 2 éve minden áll, nincs semmilyen fejlesztés, amit -ha nem jönnek az EU pénzek-, hamarosan mindenki meg fog tapasztalni a közműhálózatok és a közszolgáltatások részleges összeomlásával. Van, ami már össze is omlott, csak amíg nem kerülsz vele közvetlen kapcsolatba nem érzékeled, valamint ismerve az összefüggések megértésére adott válaszaidat nem csodálkozhatunk azon sem, ha egy üzemzavart követően sem leszel képes megállapítani annak valódi okát.

    Ami a kizsákmányolást illeti, a rendszerváltozásig stimmelnek a sztereotip megállapítások, de szeretném felhívni szíves figyelmedet arra a tényre, hogy azóta eltelt 30 év!
    Egy évtizede már nem a szocializmus és nem is a nyugati érdek szívja el előlünk a lehetőségeket… Ezt a formulát a szűk többség megválasztotta, s megelégedéssel tölti el, hogy a propagandaanyag alapján ehhez asszisztálhat. A végét itt sokan tudjuk/látjuk, de megértjük, ha a laposföldes (értsd tudomány- és oktatásellenes), álkeresztény (értsd divat-templomlátogatók és haszonélvezők), oroszdrukker (értsd az orosz érdeket feltétel nélkül elfogadó és kiszolgáló, tehát nem azokra értem, akik képesek feltárni a világrend épp futó változásának okait), orbanista (értsd, akik szerint minden ok., mert már a jobboldali érzésűeknek is látniuk és tapasztalniuk kell, hogy ez nem igaz és súlyos következmények jönnek/vannak miatta) honfitársak ezt másként érzékelik és értelmezik.

    23: Bendegúz:
    Ha ismét, figyelmesen elolvasod korábbi hsz-omat, bizonyára értelmezni tudod, hogy nem az EU dicsőítése okán jött létre.
    Viszont azt gondolni, hogy az EU előbb döglik meg, mint a mi kis sajátos nemzeti szocialista hibrid diktatúránk, finoman szólva is megkérdőjelezi az épelméjűséget…
    Sok probléma van a világban, nagyon sok kínnal és keserűséggel kell még szembe néznünk a közeljövőben. Ezek békés túléléséhez békére (valódi békére, nem ilyen youtube videós faszságra) van szükség, mert ellenkező esetben Európa első polgárháborúját nem Ukrajna esetében fogják feljegyezni. Talán így érthető lesz, mire akartam utalni, de nem zavar, ha nem, mert korábbi cikkek értelmezése kapcsán kibújt a szög a zsákból, a gondolkodni tudó, értelmes emberek leszűrhették, kinek a gondolataira érdemes adni és kié felett csak elsiklani, ill. mosolyogni. Örülök annak, hogy L.S. marhaságaival most nem kell naponta szembenézni, s bízom benne, hogy az ostobaság hangjai mind szép lassan, de eltűnnek innen, hogy újra értelmes viták és véleménycserék helyszíne lehessen ez a blog és nem pedig a napi félelmek és indulatok levezetésének forrása!

  20. 23: Bendegúz:
    „Remélem, hogy nem fog még 10 évet kihúzni ez a kóceráj. S ha igen, akkor bízok benne, hogy mi nem leszünk benne.”
    – Erre külön is reagálnék:
    Ugye azért azzal a ténnyel tisztában vagy, hogy a jelenleg futó magyar NER-en alapuló gazdasági struktúra alapjaiban függ az általa és általad elátkozott EU forrás-megosztásától, függetlenül attól, milyen módon működik/működött maga az EU?
    Tudod, mintha szidnád a maffiát, hogy mennyire roszz, meg kellene szüntetni, de a maffia pénzein kampányolnál és valósítanád meg az álmaidat…
    Vagy ezt én ennyire rosszul látom?? És ne menjünk vissza a honfoglalásig, maradjunk a valóság talaján, mert a mában élünk, most kell döntéseket hoznunk, ami meghatározza a jövőt, tehát kőkeményen van a gondolataink mögött felelősség is!
    Kitáncolva az EU mellől is szükség lesz finanszírozásra és érdekszövetségekre, s látva, hogy merre tendálnának a jelen többségi magyar képviselői, én bizony elgondolkodnék…

    Persze, ha csak arra kívántál utalni, hogy jó lenne, ha némelyik brüsszeli idiótát is leváltanák a köv. EU választásokon, hogy ne tudjanak újabb pl. álzöld, balfék intézkedéseket hozni (lásd CO2 adó pl.), akkor nincs vita köztünk, de akkor meg meg kell tanulni érthetően, objektíven fogalmazni…

  21. 23: Horváth Csongor
    “ Ha valóban tájékozott lennél, tudnád, hogy a jelenlegi akkupakkok cserélgetése nem megoldható. Nincs szabvány, nem kompatibilisek egymással az egységek, mozgatásuk is rendkívüli figyelmet és energiát igényelne.”
    Tájékozott vagyok és tudom, hogy ugyanazért nincs szabvány az akkupakkokra, amiért az autókban használt gépelemekre, a telefonok töltési módjaira és még ezer más dologban, ti. a piszkos kapitalista így, maximális tudja lehúzni a vásárlót, fogyasztót.
    Nem lenne nagy dolog szabványosítani a gépjárművekben használt akkupakkok külső méreteit illetve feszültségét, kapacitását.
    Nem kellene cipelni az akkut, hanem csak odaállni a benzinkút megfelelő parkoló helyére és egy robotkar két perc alatt elintézné a cserét. Akarat kérdése lenne az egész.
    Akarat viszont nincs, van helyette zöld maszlag. Furcsa módon ezzel is főleg Európát nyomasztják, a világ nagy része pedig sz@rik az egészre.

    A nagy zöldülésben addig is, zavartalanul gyártják a két és fél tonnás környezetbarát, elektromos SUV batárokat! 🙂

  22. 26:
    Pont az általad ekézett EU szabványosíttatta pl. a telefontöltőket!
    USA Kaliforniában szintén nem szarnak rá, de tény, hogy sok elmaradott része van a világnak, ahol továbbra sem törődnek semmivel, majd lesz valahogy alapon.

    Fenntartom, hogy az akkucsere adott esetben több macerával és idővel járna (várakozás is ugyanúgy lenne), mint a villámtöltés, ráadásul a hálózati terhelés problémáit sem oldaná meg. Egyetlen előnye az lenne, hogy vezérelt árammal is lehetne tölteni, ami időszakosan a hálózat tehermentesítését tenné lehetővé. Azért csak időszakosan, mert várhatóan itt is egyszerre jelentkeznének az igények, tehát lenne időszak, amikor mindenki cserélni szeretne, s utána egy ideig senki. Pont ez a fő probléma a tömegközlekedés szervezésében is. Időszakosan kétszeres igény is mutatkozik, aztán ez visszaesik negyedére, harmadára. Másik probléma, hogy sohasem kaphatnál ugyanolyan minőségű és kapacitású akkupakkot, tehát csak akkor működne, ha az akku nem lenne saját tulajdonú. Voltak erre is próbálkozások, de mivel az e-autó árának java részét az akkupakk adja, nem csoda, hogy elvetették. A harmadik ok szerintem, amiért nem terjed ez a módszer, hogy az elektromos autók akkumulátora a jövőben a családi házak energiaellátásában is szerepet fog kapni.

    Ami valóban a kapitalista rendszer eredménye, az a töltőberendezések árazása! Na ez felháborító, mert minimum 20x-os árat fizettetnek meg, ahhoz képest, amennyibe az előállításuk ténylegesen kerül. Mintha 40E Ft-ba kerülne egy szaros hosszabbító…

    Az e-mobilitással az igazi szopás az lesz majd, amikor a kieső adókat, amelyeket most automatikusan a benzin árába építenek, valahogyan vissza kell pótolni…

  23. 27 – H.Cs.
    Orbán Viktor feje egy percig se fog fájni. Tízszeresére emeli a súlyadót és jócakát.

  24. 28: Tiborbá:
    🙂 Úgy értettem, azoknak a feje fog fájni, akik villanyautót vettek és azt gondolták, hogy olcsó lesz fenntartani…

  25. „Ha valóban tájékozott lennél, tudnád, hogy a jelenlegi akkupakkok cserélgetése nem megoldható. ”
    H.CS.
    Ha valóban tájékozott lennél, akkor tudnád, hogy a NIO megcsinálta. Sőt hazánkban van is fejlesztőközpontja.

  26. 30: Pista:
    Linkelhettek még száz videót egy-egy egyedi próbálkozásról, nem azt állítottam, hogy nem létezik ilyesmi, hanem azt, ami a belinkelt videón is jól látható, hogy energia- és időigényes ez is, s egyáltalán nem úgy működik, hogy az ember kihúzza – beteszi egy mozdulattal a cserélendő akkumulátorokat.
    Hazánkban még normális, megbízhatóan működő villámtöltő hálózat sincs, ezért sztem. joggal kétlem, hogy az ilyen próbálkozások egyhamar befutnának és egyeduralkodóvá válnának!
    Maximum az alábbi megoldást tartom életképesnek, de sajnos nem ez fogja képviselni az autózás jövőjét, pedig azt gondolom, mindannyian jobban járnánk vele:
    /https://autosajto.hu/2022/05/17/jovore-mar-talalkozhatunk-vele-egy-apro-varosi-elektromos-auto-napelemes-tetovel/
    Az akkucserélgetés helyett sztem. érdemes inkább tanulmányozni a Chademo töltőrendszerekben már évtizede elérhető V2H (home) és V2G (gird) technológiát:
    /https://www.youtube.com/watch?v=Hcw0f1V2BRQ
    /https://www.youtube.com/watch?v=ZmmhOXsIRjw
    Valós alternatívát kínál, hiszen életszerű lenne, hogy a munkahelyeden napelemekből feltöltöd az akkut (ez akkor is lehetséges, ha nincs a tetőn naplem, mert az országos napelemparkok kapacitása, ha süt a nap, rendelkezésre áll), este pedig az otthonodat ennek az energiának egy részével látnád el az egekbe szökő villanyszámla megfizetése helyett. Na, vajon melyik fog elterjedni?

  27. Re:31 Csongor
    Khmm, Tesla Szuper chargerből nem egy van idehaza, és a többi 100kW fölötti DC gyorstöltőt meg sem említem.
    Tavaly megjártam egy kollégával München Budapest utat egy Teslával. Egy kútfejnél max fél órát voltunk, „cigi szüneteknek” pont jó volt.

  28. 32. dajtás
    „„cigi szüneteknek” pont jó volt”
    Van egy diszkrét bája, amikor valaki egy Tesla mellett dohányzik. 🙂

  29. 32:
    Nem kétlem, hogy az autópályákat simán végigszeled egy komolyabb villanygéppel, s nyilván Nyugat- és Észak-Európát már nem probléma bejárni velük, de például a Bakonyban nem fogsz kisebb hatótávú villanyautóval boldogulni, mert előbb tudsz egy lovaskocsit „tölteni” az úton, mint villanyautót.
    A másik meg, azt se felejtsd el, hogy a magyar felhasználónak két dolog számít:
    1. jó legyen
    2. ingyen legyen 🙂
    25 és 50 kW-os gyorstöltőkkel lehet már idehaza is számolni, de tény, hogy a forgalmasabb helyeken csúcsidőben elég sokszor várni kell a szabad töltőre is!

  30. Re:33 Károly
    Azért volt idézőjelben a cigi szünet, mert én nem dohányzom, de azért illik 3 óránként kicsit megállni. Ha gyerekkel lettem volna, akkor pisi szünetet írtam volna, ott sem egészséges 2 óránál tovább utaztatni a gyereket egy körben.
    Abban teljesen egyet értek, hogy cigi és a villanyautó érdekes párosítás, de mit kezdjek egy másik ember függőségével. 🙂

  31. 34 Ha a Bakonyból mondjuk Veszprémbe vagy Fehérvárra jársz dolgozni, akkor tölthetsz akár otthon, akár a munkahelyen, nincs szükséged nyilvános töltőkre.

  32. 36:
    Konkrétan arra gondoltam, hogy Tatabánya – Pápa között egyetlen gyorstöltő nincs telepítve. S manapság munkahelyen tölteni 160Ft/kWh rezsidíj mellett napi 4-5 kWh-t dolgozónként nem egy elterjedt lehetőség, a mondjuk 150 km-es hatótáv pedig télen a hegyes-völgyes úton gyorsan „elolvad”…

  33. 37 Napi száz kilométereket úgyis hülyeség ingázni. Nekem még a 40 is sok volt, inkább váltottam munkahelyet, hogy csak 5 legyen.

    Az tény, hogy nem minden jármű alkalmas bármire, de pl. egy hibriddel szerintem már le lehet fedni akár egy üzletkötő munkakört is, aki napi szinten furikázik 100 km-eket össze-vissza mindenhova.

  34. 38:
    Én arra egy 2003-as Suzuki Swiftet javasolnék…
    Nem fogyaszt többet, mint egy hibrid, és nem cipel magával felesleges terhet.
    Igaz, töri a derekat rendesen! 🙂

  35. Re:39 Csongor
    Üzletkötőnek Ajudi vagy Béemvé kell, mert a Szuzi nagyon prosztó… 🙂
    Utóbbi időben pont azon gondolkodtam, hogy szerzek egy jobb állapotú T4-es Transzportert, sok benne a hely, motorja örök élet + 2 év, „mindenevő” a drága, és azzal furikázok majd ha munka van.

  36. EU

    2030-ig adott a belsőégésű motorok gyártási engedélyére,amely határidőt tologatnak.

    Suzuki….
    Nem ez a gond,hanem a hálózat,meg az áramszedős kamionok ötlete,amit még komolyan is akarnak venni.

    Nem csak Frankfurtban

    https://www.vezess.hu/haszongepjarmu/2021/03/27/ujabb-aramszedos-kamionokat-allitanak-forgalomba/

    Ja és az atomerőművek lebontása,mert zöldülünk mint a kurvaélet.
    Ti meg itt töltésről beszéltek..hát..

    Tibor bá eldönthetnéd hogy írhatok e vagy sem,ne válogass és tégy nevetség tárgyává.

  37. Nyugger kolléga a HTKA-ról (aki civilben biztonságpolitikai/katonai szakértő) a minap tért haza Oroszországból és egy cikksorozattal osztja meg a közvetlen élményeit. Annyiból is érdekes lesz a dolog, hogy Pevekben is jártak, ahol élőben megnézhették az Akagyemik Lomonoszov úszó atomerőművet, így erről is jön majd a cikk folytatása.

    Íme az első, a minapi közvetlen moszkvai élményekről, első kézből – érdemes elolvasni:
    https://moszkvater.com/moszkva-nem-erzi-a-haborut/

  38. S mindeközben Kínában – a több tucatnyi autógyártó márka – szép csendben, természetesen a kirakatban az elektromos fosokat tartva, fejleszti az E100-as autókat, amelyek 100% etanol, az E85-ösök már mennek, az M85 és M100 metanol fogyasztás pedig bő 5 milliárd liter per év. Kalifornia, Kalifornia… az IndyCar 2007-ig metanollal ment, látványos volt a színtelen lánggal fetrengő versenyzők időszaka, ma szépen E85 etanol… megint fától az erdőt esete. Elektromos autó akkor lesz, amikor mi már nem, s nem azért mert életkorunk miatt leadtuk a kanalat.

  39. 43. Jövőnk

    Mit akarsz ezzel mondani? Mármint hogy ráállnak a bioetanol meghajtásra? De miért ? A sok kínait nem tudja majd kiszolgálni a kőolaj? Mert gondolom ott is évente milliók ülnek autóba pluszba.
    Esetleg emiatt vesznek majd a világpiacról kukoricát és csinálnak majd etanolt? Mert gondolom ha megveszi nem kell neki lejelenteni hogy éppen nem élelem célra kell hanem etanolt gyártani .
    Ajaj ha ezek igazak lesznek nagy lesz a gond. Plusz élelmiszer ára is el fog szállni.Plusz az hogy autókázásra használni nagytételben az élelmet, hagyjuk is…..
    Mondjuk évi 5 milliárd liter soknak tűnik de az napi bontásban hordóba számolva(200liter/hordó): napi 68 493 hordó etanol.Ha úgy nézzük talán ez a kínai olajfogyasztás pár %-a, így nem sok.

    Épp youtbon hallgattam egy előadást , autós csatorna , lényegtelen nem szoktam hallgatni mert nem érdekel de ez az egy előadása érdekes.
    #https://www.youtube.com/watch?v=5sWUNlz40RM Miért ZSÁKUTCA az elektromos autózás…
    A manusz nagyon optimista a villanyautókkal kapcsolatban.Mindent megmagyaráz a videóban hogy miért lesz mindenkinek e-autó röviden majdnem erről szól……..Alatta a kommentekben meg egyik illető jön az ellenvéleménnyel
    (most nem keresem meg) hogy nagyon is téved. mert pl. nincs annyi lítium a földön..a manusz meg mondja hogy másfajta akksi lesz nem lítium, de nem ez a lényeg, hanem hogy sok ponton eltér a véleményük .
    Szóval a youtuber optimista , az alatta lévő komment szekcióban pedig nagyon pesszimista.Érdekes olvasni ilyen ütköző ellenvéleményeket.Hogy mi az igazság? a franc tudja jelen pillanatban

    Megmondom őszintén én nem tudok állást foglalni jelen pillanatban hogy tömegek számára el tud e terjedni az e-autó, de azon az oldalon állok hogy valószínű nem a nagy energiaigény miatt.

  40. Nyolcmilliárd elektromos autót tenni mindenki segge alá tényleg megvalósíthatatlan, de nem is lesz rá szükség. Az átlagos életszínvonal már 1970 óta folyamatosan csökken, és ez a folyamat innentől csak gyorsulni fog.

    Sokan kárognak, hogy milyen szar az E-autó, de már látszik, hogy működik. Nyilván nem minden célra optimális, majd kialakul, hogy mire és milyen arányban használjuk. De az nem működik, hogy picsogunk a klíma miatt, de minden változást ellenzünk.

    Ellenezni persze lehet, attól még a világ nem áll meg. Lesz e-autó is, hibrid is, hidrogén is, meg civilizációs összeomlás is. A sárgolyó meg a helyén marad, függetlenül attól, hányan élünk rajta.

  41. Csak arra céloztam, hogy színházi előadás nézői vagyunk mind; erre Manga is fel szokta hívni a figyelmet. Egy biztos 8, 9, 10, 15 milliárd emberrel ez a mai móka nem fog működni sehogy sem.

    S közben a szaúdiak kilenc millió emberre építenek 2030-ra egy 170 km hosszú vonal várost, 200-300 méteres magasságú fallal, ami kívül tükör. 38 millió a lakosság.

    Mindenki a great resetre figyel, retteg és reménykedik, miközben a valós irány szépen megbújik a sötétben, utalva még egyszer arra, hogy ez a mai világ fenntarthatatlan.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük