(720) Iráni olajembargó

Tibor bá’ online

 

Irán piszkálása, fenyegetése, tudósainak a legyilkolása már olyan régen folytatódik a világszínpadon, hogy már oda se figyelünk. Múlt héten egy újabb szorítás jött létre, amikor az EU országok megállapodtak abban, hogy több iráni olajt nem vásárolnak június végétől (addig kell pótolni a hiányt valahonnan). Most azonban Iránnak elege lett az egészből, nem alaptalanul. Hogy a fenében lehet részleges olajhiány esetén bojkottálni egy olajkitermelőt? Sehogy. Szád Arábia azonnal jelentkezett, hogy majd ők a nem létező tartalékkapacitással pótolják a hiányt. De Irán nem vette be a cselt. Azt mondták a héten, mi a fenének várjunk egy fél évet, szüntessék be most azonnal a vételt, és ezzel a parlamentjük elé  vitték a dolgot, hogy szavazzák meg az Európába irányuló export leállítását. Erre várhatóan vasárnap fog sorkerülni.

Jelenleg, elsősorban dél Európa, napi 800.000 hordó olajat kap Irántól, ezt kellene pótolni. Iránnak pedig ennyi olajra kell új vevőt találni, ami nem lesz nehéz. India és Kína már előre feni rá a fogát, de Japán és Dél Korea is beállt a sorba.  

Szakértők szerint ez a kis kényszer átcsoportosítás a nyersolaj árát a nagyon közeli jövőben könnyen fellökheti 150 $-ra. Ha pedig Amerika kiprovokálja a katonai konfrontációt, a 200 $-t is átlépheti. Végeredményben ezek a politikusok jól elintézték. A napi 2.400.000 hordó olajat exportáló Iránnak felnyomják az olaj árát vagy 50 százalékkal. Napi 120 millió dollárral több lesz a bevételük. Ezt nevezem megleckéztetésnek! 😀

 

Egyébként mától a benzin ára 5 forinttal olcsóbb lett. Gyorsan tankoljatok fel jó sokat, mert könnyen lehet, hogy a benzin ára nálunk is átlépi a 600 Ft/litert.     

_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________

 

Éljetek a lehetőségekkel!

64 gondolat erről: „(720) Iráni olajembargó

  1. Azonban a dollár tulajdonosaként az usának is jól jön az olaj drágulása, nem?

  2. Üdv,

    A világ napi olajfelhasználása 80-81 mio hordó. a cikkben jelzett 800 e hordó mindössze 1%, illetve ha a teljes iráni exportot nézzük , akkor 2,4%. meggyőződésem, hogy 1-5%-ig sima spórolással fedezhető a hiány, tehát ez az embargó dolog nem az olajról, hanem politikai-vallási szembenállásról szól inkább az olajbiznic állarca mögé rejtve.
    ………………………………………………………………………………………………………………
    van valahol egy táblázat, hogy a 80 mio hordó hogyan jön össze?
    melyik exportőr mennyit pumpál ki naponta ?

  3. Mi köze van Európának Iránhoz? Ha jól tudom az EU-nak nincs konfliktusa Iránnal. Azaz most már van. A jó taktikus politikusoknak sikerül Iránt EU-ra haragítania + olajellátási gondokat okozni. Grat!

  4. 2: tegyük fel, hogy egy nagyon fejlett ország, pl. Britannia GDP-jében a kajaszektor max. 2,4%-ot képvisel, de lehet, hogy csak 1-et. Egy tőzsdecápa ezt mondja: Hagyjuk a fenébe ezt a jelentéktelen szektort, ezentúl derivatívákkal több GDP-t termelünk és annak trágyaszaga sincs…

  5. 2. Bonyolult és sokszereplős játék ez, de a következő kommentekben biztos ráhúz majd valaki egy egyszerű összeesküvés elméletet. Érdeklődéssel várom. 🙂
    Az Én egyszerűsítésem:
    – Ha útnak indulsz, a tankod legyen mindíg tele, pláne télen.
    – Ha az olaj, üzemanyag ár felmegy, minden termék drágább lesz, most kell bevásárolni.
    A drága autózás kiváltására ott van a bicikli. Abból is be kell vásárolni.

  6. 5:
    Aki vállalkozáson töri a fejét, javasolnám a kerékpárszervízt, kerékpárjavítást.
    Túlélők figyelem. Tőke befektetésre javaslom a kerékpárgumi, ragasztókészlet felhalmozását.
    😀 🙁 😀

  7. 6: Esetleg lóváltó állomások is szóba jöhetnek. 😀

  8. 7:
    2050-ben bokáig fogtok lószarban járni Pesten. Minden lótulajdonosnak havi 10 rongyot kell majd fizetni lószar-eltakarítási adó címen. 😀

  9. Tibor bá’
    a minap azt írtad, hogy a héten csak szatírikus posztok lesznek.
    arra nem gondoltam, hogy a szatíra majd a kommentekből kerekedik ki. de jó így is….

    ps.
    mivel senki nem válaszolt a kérdésemre ezért keresgéltem a neten.
    a CIA oldalán van 2009-es adatsor az egyes országok kitermeléséről.
    összeadva 42 mio hordó jön ki. megen hazudik valaki……

  10. 1. r2d2

    Azonban a dollár tulajdonosaként az usának is jól jön az olaj drágulása, nem?

    Igen is meg nem is…
    India már tárgyal Iránnal, hogy ARANNYAL fizet az olajért.
    Tehát nagy mennyiségű dollár NEM fog az USA rendelkezésére állni a gazdasági lyukak betömésére.

    Ráadásul Európában pont a görögök függnek leginkább az iráni olajtól. Még egy ok, hogy beleszarjanak az EU-ba és kilépjenek…

    Azt hiszem, ez az egész iráni hiszti egy teszt hogy látható legyen, mennyire tudja Izrael és az USA rákényszeríteni az akaratát a világra.

    Ha európai támogatással lesz Irán megbombázva, az azt jelenti, hogy már késő, a globális erők működése mindenütt átvette az irányítást.

  11. 9:BAB
    “minap azt írtad, hogy a héten csak szatírikus posztok lesznek.”

    A február 6-12 közötti héten lesznek szatírikus posztok.

    Tibor bá’: “… felnyomják az olaj árát vagy 50 százalékkal. Napi 120 dollárral több lesz a bevételük.”

    Napi 120 $ , az nem valami sok egy országnak. 😀

  12. /6/a lóállomások…a mult. akkor voltak. Most ott tartunk lassan LÓ sincs.
    Egydolog maradt… mindig szivni….és ha még maradt valamid, azt majd szépen elvesztik, vagy uram bocsá..megadózzák.Lassan a tele tank üzemanyag is biztonsági tartalékot képez.a tulélés záloga..de lehet ugy is nézni, hogy jobb most 430ért, mint 1000ért amikor nincsen….
    csak nézőpont kérdése…az iráni olaj el van adva simán azzal nincs baj…nálam lesz baj, amikor az üzemanyag ára annyira felmegy, hogy ha ritkán is de kenyérért se tudunk elmenni….
    Már igy is mélyen tapogatunk a buxa aljában….ez 500 600/liternél, még fájóbb.

  13. Én úgy látom, hogy nem tud annyira emelkedni az olaj ára, hogy az utakon szignifikáns forgalomcsökkenést láthassunk. Hiába a nagy szegénység, meg a magas költségek, vhogy mégis rengeteg embernek futja az autózásra.

  14. Az amerikai republikánusok körében szitok szó lett Európa. Mint megbízhatatlan szövetséges.
    Azt a kérdést érdemes komolyabban vizsgálni, hogyan hat az USA-ra az olaj drágulása.

  15. Valahogyan a líbiai olajtermelés kiesést is pótolták nemrég. Valószínűleg minimális tartalék lehet, lennie kell a rendszernek. Líbiában lezárták a kutakat, itt viszont Irán nem lezárni akarja a mezőket, hanem más vásárló felé néz. Ebben az esetben nem csökken a piacon mozgó olaj mennyisége.
    Háború esetén biztosak lehetünk az áremelkedésben, és örülhetünk majd, hogy ha annyival megússzuk

  16. 9:
    Azt írtam, hogy 6-12. közötti hét. tehát a jövő héten.

    11:
    Lemaradt a millió. Köszi a figyelmességedért.

  17. 16. Kökörcsin

    Az USA és Európa régen nem szövetséges, hanem vetélytársak.
    Időnként közös problémák (pénzügyi válság) összehangoltan lépnek fel, de ott forgatják egymás hátában a kést, ahol tudják.

    A világnak egy szuperhatalom is sok, tehát a kettő nem élhet meg, főleg, ha Kína és az oroszok megint kapaszkodnak felfelé.

    Az EU az első félidőt elvesztette… AZ euró erősődése a dollárral szemben az elmúlt 10 évben biztató volt, de az IMF Strauss-Khan bukása után sikeresen kiütötte a nyeregből az ECB-t, és most már az egész EU az IMF vadászterülete lett…

    Így az USA sikeresen bele tudta kényszeríteni az EU-t az iráni embargóba, amiből kétszeres a szívás: egyszer a dráguló olaj, amit máshonnan kell beszerezni, aztán meg ha eddig nem tekintett ránk ellenségként Irán, most már tekint…

  18. 19. Attila : Szerintem ez tévedés :
    “…az IMF Strauss-Khan bukása után sikeresen kiütötte a nyeregből az ECB-t, és most már az egész EU az IMF vadászterülete lett…”

  19. Tapasztalt bloggerünk másokat is megihletett:

    idokep.hu/hirek/x190-napkitores
    Az X190-es esemény

  20. 15-ben Vasgerinc leírta,és igaza van..
    ha 600 forint lesz az üzemanyag az mit fog változtatni?Semmit ..Ugyanúgy fog mindenki autózni.Lesz egy-két síró rívó,az( mindig van),aztán kész..
    Felnyomják az olaj árát 50%-al?Lehet hogy ez is volt a cél..
    Én már nem lepődnék meg semmin..

  21. Már 10%-ra mondják a forgalomcsökkenést. Pesten és a környéken ez érezhető is. 6 éve járunk kocsival ugyanazon az úton és ugyanabban az időben. Már nemigen állok sorba reggelenként.
    Gondolom a Nép felpréseli magát a vonatra, meg a Hévre, bekéredzkedik ismerősökhöz.
    Jobban így lesz ez 600 ft-s benzinárnál is. Akinek meg nem muszáj, az nem mászkál annyit. (én sem)
    Szegény Irán!persze! Nagyképű, idegbeteg népség. (akiket én ismerek).

  22. 20 Kökörcsin.

    Lehet hogy tévedek, de nekem ez a benyomásom.
    Az IMF Lagarde vezetése alatt lett aggresszívabb, és világszinten is többet lehet hallani róla.
    Azelőtt még Barroso is a bankok büntetőjogi felelősségéről beszélt, de azóta ez ügyben tónust váltott.

    Az euró is szolgaian követi a dollárt, mert az amerikai hitelminősítők diktálják a tutit, és próbálják minden lehető eszközzel megakadályozni, hogy az euró átvegye a világ tartalékvaluta szerepét. Ne felejtsük el, hogy a görög, ír, portugál, magyar, stb. válság túlnyomó részt a kamatfizetések miatt alakult ki, ami mesterségesen lett felhisztizve.

  23. Lassan rájönnek az emberek, hogy nagy luxus egyedül menni munkába a kocsival… 2-3-4 ember, vagy több is sokat tud spórolni egy 30-40 kilométeres szakaszon, mert sokan járnak ilyen távolságra…
    Aztán kiderül, hogy a gyereket is el leht küldeni az iskolába a szomszéddal is, beosztva.
    Ja igen… A Tecoba se éri már meg annyira azért a sok szarért…

    Szerintem, ha za ember rá van szorítva, igen találékonyan tud spórolni.

  24. A cionista-vakoló nyugat hadat üzent a simlis keletnek!
    Ellenállunk, még ha…izé, akkor is!

  25. Majd ha Oroszország is beszáll a “buliba”, akkor lesz csak nemulass! Mert ha ők is elzárják a csapot (azután is el tudják adni Kínának és bármelyik NATO-n kívüli országnak) akkor nekünk “lefőtt a kávé”. Nem csak megfagyunk, de még éhen is döglünk.

  26. Attila:

    Igaz, de ez a herce-hurca nemcsak az iráni olaj árát emeli, hanem cakk-pakk az összesét, még azt is, amit mondjuk Venezuela árul.

  27. Én most tankoltam 58 litert ukrainában, mielőtt a keletre való átkelést is megnehezítik… 😛 A kávéjeggyel (természetesen nem magamnak), a 3 cigivel (Na azt már magamnak), egy kávéval a kisboltban, 349-re jött ki literje…

  28. 27,

    Pont ezért ez a nagy toporzékolás és kardcsörtetés a nyugat részéről.Lehetetlen helyzetükből adódóan vagy belevágnak egy nyílt és véres energiaháborúba- ahonnan csak vesztesként kerűlhetnek ki ( amit viszont a kapitalista szellem jó húzásnak tekint) vagy behuzott farokkal mama mamuska szoknyája alá bújnak,ahol meleg lessz ismét. Természetesen seggszaggal keveredve.

  29. Irán a nem létező H-bombájával (aminek birtoklásához pontosan ugyanannyi joga lenne mint mondjuk az USÁnak) elérné Izraelt. Így aztán Izrael szól az USÁnak (akit nem érne el), hogy tegyen valamit. Mivel az USA egyáltalán nem vásárol iráni olajat (lásd eia.gov) szól az EU-nak, hogy tegyen valamit. Mi pedig mint hűséges kiskutya elvágjuk magunk alatt a fát (Líbia után elvesztünk egy másik beszállítót is).

    Ki jár jól az egészből? Irán.
    Ki jár rosszul? Az EU.

    Gratulálok!
    Isten hozott az olajháborúban, amiben az EU dupla hátrányból indul(?).

  30. 33. VIszont azt azért bele lehet számolni, hogy a magyar benzinár több, mint 70%-a (Ahogy én tudom) az államnak megy. Így ha magyarországon 600 ft-ra felmegy a benzin ára, a magyar államnak rövid távon 30%-al nagyobb az ebből származó adóbevétele… Aztán a kisember meg gebedjen meg. A politikusnak úgyis a parlament fizeti kilóméterre az utazását, nekik nem számít… Szerintem…

  31. 34. Drakonisz

    Európában pontosan azért építettek bele akkor a dót, hogy szükség esetén lehessen enyhíteni az árakon.

    Hát igen… Ha az Eu-ra rátelepedett pénzügyi mafie engedi-e, az más kérdés. De azt mindenkinek tudnia kell, hogy a benzin ára 70%-ban POLITIKAI döntés, és csak 30%-ban világpiac.

  32. 35. Azt elhiszem, hogy azért volt eleve kitalálva. Azt is, hogy németország, franciaország, és/vagy anglia adócsökkentéssel fogja csökkenteni mesterségesen a kiskereskedelmi benzinárat. De ezt el tudod képzelni a Magyar államról? Vagy az IMF báb irányítású Görögországról? Vagy a csőd szélén álló olasz, vagy spanyolországról? Szerintem inkább a rövidtávú hasznot nézik, hogy emelkedik pillanatnyilag az adóbevétel. Az hogy ez egy éven belül statisztikai mutatókban is nagyon jól látható fogyasztás ebből fakadó foglalkoztatottság és ismét fogyasztás csökkenés spirálját indítja be, arról nem gondolkodnak a csőd szélén álló államok. Egy hirtelen 30%-os üzemanyag áremelkedés (Nem fokozatos, ahhoz még hozzászoknak az emberek) megadhatja a kegyelemdöfést a leszakadó félben levő EU perifériának. A probléma csak az, hogy köztük vagyunk és jelenlegi vezetésünkkel, gazdasági helyzetünkkel nem lehetetlen hogy a legrosszabb helyen… Szerintem…

  33. a bábuk fonalait, legyenek azok oroszok, kínaiak, usrael, orbán viktor, ugyanazok a rendezők húzzák, s közülük a dzsúis finánc-, médiamaffia csak egy albrigád. culágerek [zu langer], segédmunkások. tessék meg nem állni a tekintet fejlebbszegezésével a hatalompiramis csúcsának irányában, egy zacskó demalgon sokat segíthet..

    azon túl, pedig: a lélek számít, nem a test, don’t forget!

    ezért a bölcs: gyere csak geddon, átmegyünk rajtad, s ott, egy emelettel feljebb, új világot építünk! az élet egy iskola, az élet egy kihívás!

  34. Egy érdekes statisztikát láttam minap az üzemanyagfelhasznélás és benzinárról.
    És én is azt látom, hogy sokkal kevesebb autó van az autakon, és az autópályán is 100-110-el megy a többség.

    a link a statisztikához:
    http://www.portfolio.hu/vallalatok/energia/tenyleg_kisebb_a_forgalom_az_utakon_szavazz.162228.html

    Míg 2010 elején 1550 millió liter benzin foygott havonta, 2012 elejére ez 1300 millió liter alá csökknet.
    ( tényleg, ki tudja számolni valaki, hogy ez mekkora adóbevétel kiesést jelent? )

    TomApó

  35. 37: a kabbalista alapokon álló piramiscsúcsi banda épp ezért tartja szükségesnek a mesterséges geddont, a test elpusztítását, mert akkor jön a megváltás…
    És bűnöket kell elkövetni, hogy kiszabadulhassanak a kelippah-ba zárt isteni szikrák…

  36. 36 Drakonisz

    Ha jól tudom, a benzinen az adó össze van hangolva, csak pár százalék kükönbség lehet országonként.

    Egyébként az állam számára sokkal nagyobb kiesést jelentene a magas benzinárak miatt bedőlő üzletek adókiesése plusz a segélyek, mint a a benzinen történő akár komolyabb adócsökkentés.

  37. 39. Arma Gedeon

    …a kabbalista alapokon álló piramiscsúcsi banda…

    Eljutunk a felismerésig: egy negatív spirituális alapon álló társaság elég hatalmat összeszed a világ elpusztításához.
    Nem logikus a kérdés, hogy materialista szintről egyáltalán lehetséges-e megállítani őket?

  38. nem Irán, de válság:

    hirszerzo.hu/hirek/2012/2/1/20120201_botrany_ep_kepviselo

    “Botrányt okozott egy euroszkeptikus brit képviselő az Európai Parlamentben (EP) szerdán azt hangoztatva, hogy a görög költségvetés európai biztosi “gondnokság” alá vonását célzó német terv olyan, mintha náci kerületvezetőt (Gauleitert) készülnének kinevezni Athénba.”

    “Martin Schulz EP-elnök megfenyegette Farage-t, hogy kivezetteti a teremből, de Farage inkább önként elhagyta az üléstermet. Schulz szóvivője szerint Farage-t akár tíznapi fizetésmegvonásra is büntethetik, ha Schulz eljárást indít ellene az ülés megzavarása miatt.”

    Szerintem a házelnök viselkedése a botrány, Farage csak kimondott egy magától értetődő párhuzamot.
    Szerintem, ha a német helytartó be merné tenni a lábát Athénbe, meg is ölnék, mint Heydrichet a cseheknél!
    Gondolom, elektronikus úton próbálják majd a parancsokat osztogatni Berlinből, vagy még inkább Frankfurtból…

  39. 41: Már Wurmbrand kiemelte a Marx sátánizmusáról szóló könyvében, amit tanítani kellene:

    “E ponton fontos kijelentenünk, hogy Marx és elvtársai Isten-ellenesek lévén nem voltak ateisták, ahogy a mai marxisták állítják magukról.

    Tehát, miközben nyíltan elítélték és gyalázták, azt az Istent gyűlölték, akiben hittek.
    Nem Isten létét kérdőjelezték meg, hanem a fennhatóságát.”

  40. 43. Arma Gedeon

    Valami olyasmi lehet a dologban, hogy Isten követőit macerásabb kiirtani. Vallásos alapon ez a fő különbség az ember és az állat között. Ezért lehet ez a hűdenagy lelkesedés a vallás kiszorítására főleg a tuggyukkik által… (az EU alkotmányból, a vallás és a politika szétválasztása, etcetera etcetera)

  41. 38. Tegyük fel, hogy a benzin árának csak a fele adó, akkor:
    250 millió x 200 Ft/liter = 50 milliárddal kevesebb adóbevétel…

  42. 45. JR69

    Ennél jóval többet lehet veszíteni a visszaeső forgalmon, a szállítással kapcsolatos vagy attól függő vállalkozások bedőlésén, vagy beszűkülésén, az autóvásárlasok leállásán, autószervizek utáni adókon stb…stb.

  43. 48. Arma Gedeon

    Ez igaz… Pont most hallgatom Szántai Lajost ez ügyben… a Pálosokról…
    Ami egyházügyben megy, ment evezredeken át, az nem mindennapi…

  44. 49:
    Kedves suminona!
    Nem lenne kedved ezen kiejthetetlen négy szótagos nick helyett csak egy sima S (nagy est) írni? De, tényleg! 🙂

  45. Bocs, hogy ide teszem:

    “Az ismert roma jogvédő és politikus, Mohácsi Viktória is kivándorolt Kanadába, számolt be a Népszabadság.

    Mohácsi Viktória korábban az oktatási tárca roma és hátrányos helyzetű gyermekek integrációjáért felelős miniszteri biztosa, majd az SZDSZ színeiben 2004 és 2009 között az Európai Parlament képviselője volt.

    A lapnak Mohácsi több rokona és barátja is megerősítette, a politikus tavaly decemberben hagyta el az országot, és a kanadai Torontóba ment azzal a szándékkal, hogy ott politikai menedékjogot kérjen. A név nélkül nyilatkozó ismerősök elmondása szerint idehaza nem talált megélhetést, és komoly anyagi gondokkal küszködött.”

    Remélem, megkapja a menedékjogot ez a nehézsorsú, duplán kisebbségi, akit az üldözés keretében olyan jólfizető állásokkal halmoztak el, mint a kormánybiztosság és EP-képviselőség. Nem próbáltam, de most úgy vélem, én négy évi EP-fizetésből félre tudtam volna annyit tennni, hogy egy komplett vidéki túlélőtanya is kitellett volna belőle és amellett még legalább négy évig állás nélkül is megélnék a tartalékból…
    Seggére vert a cigány a segélynek…

  46. Ha az EU nem vásárol kőolajat Irántól, akkor az átmeneti esetleg tartós áremelkedés pár tucat európai finomító végét jelentheti, nemdebár ? Az eu-ba kerülő úton biztos jönni fog kőolaj magas áron…de azt még fel kell dolgozni.
    Megérhetjük, hogy a vámosok csupáncsak emberbarátságból szemet hunynak a lakossági üzemanyagkereskedelemnek a román és ukrán határ közelében ?
    Ha nem huny szemet, akkor hamarabb elindulhat a felfordulás a szakadék felé rohanó Magyarország vonatán.

  47. JÓ.
    A suminona amúgy sem rendes nick, csak anonymus fordítva, pontos i-vel.

  48. 52:
    Régi megfigyelés, ha valakit a szerencse sokkal feljebb lők a született helyén (szocializált helyén), az képtelen értelmesen feldolgozni a vele történteket és adaptálni magát az új helyzethez, aminek rendszerint “katasztrófa” a vége. – – – Tegnap láttam Oláh Ibolyát a TV-ben, szegény nem tudja fizetni az albérletét. Van ebből az állatfajtából jó egynéhány.

  49. 55: basszuskulcs, Tibor bá, amit írsz, az tökéletesen illik még egy barnább bőrű emberre, aki a társadalmi ranglétrán hihetetlen nagyot ugrott!!! Katasztrófa lehet a vége…

  50. 55: Nyilván külön probléma egy “csinált” sztár esetében, aki talán csak azért jutott olyan előkelő helyezésig, mert HHH.
    (Kizárólag egyfajta idegesítően rekedtes hangszínre volt képes végig, míg több hátrébb végző is képes volt a dal stílusához való alkalmazkodásra.)

    Aztán persze lecsengenek ezek a sztárocskák, hiszen jön az újabb év és az újabb forduló. Ezt meg nehéz is feldolgozni, hiszen senkiből valaki, majd gyorsan újra senki lett. Fel sem fut igazán, és máris vége. Ráadásul az RTV (vagy TV2) szerződésben köti meg őket előre, hogy majdani bevételeik (ha lesz) nagy része őket illeti. Így meg nem is lehet félretenni jelentős összeget.

  51. Szegény Oláh Ibolyának biztos sokba kerül a barátnője is. 🙂

  52. Üdv mindenkinek!
    Az üzemanyag adóbevételhez szeretnék csak pár dolgot hozzátenni 🙂
    írtátok,hogy 2010 elején 315 forintos/l benzinárnál 1550 millió liter fogyott az első hónapban az azt jelenti,hogy ennek a teljes bevétele 488,25 milliárd amiből 63,7% az adó(jövedéki:120ft/liter áfa 25%)literenként 199 forint tehát az állam bevétele 308,45 milliárd ez csak a benzin.

    Ami aktuális az pedig 2012 eleje 1300 milliós liter/hó fogyasztás 420ft/liter áron a teljes bevétel 546 milliárd ebből az adó (jövedéki120ft/liter,áfa 27%) 55.7% ami 304,2 milliárd forint tehát csökkent a bevétel de nem olyan jelentősen mondhatnánk de itt egy 10 milliós országról van szó ahol bizony ez a havi 4,25 milliárd azt eredményezi,hogy évi 51 milliárd esik ki a rosszul megválasztott árazás miatt itt én az adózást nézem csak nem a MOL érdekeit mert neki nőtt a bevétele.
    Tehát ha korbány hajlandó lenne legalább a 2010es adóbevételeket elérni tehát ezt a havi 4,2 milliárdot behajtaná a MOL-on akkor évi 51 milliárd lenne pluszba persze ez a MOL-nak bitang nagy kiesés lenne de ennek az országnak a korrupciós pénzlehúzós mentőautó tenderrel számolva is jelente kb 3000 TELJESEN új nulla kilométeres mentőt a mostani 1000-es állománnyal szemben mit takar a 3szoros szorzó nálunk ? A mostani ezernél nem lehet hatékonyan szétosztani a rendszert,hogy lefedje az országot ha 3szor annyi az autó akkor rövidül a kiérkezési idő és fenntartási költség mert most legyen 5 perc a kiérkezési idő és jöjjenek 7 km távolságból átlag 80-al ez akár meg is feleződhet tehát mivel 3szor annyi a mentő így fele annyi idő alatt kiérhet ami azért lehetséges mert nem 7kmről jön hanem 3,5ről és ez 3.5 km megtakarítást jelent,tehát több mentő=jobb lefedettség,kevesebb fogyasztás(új gépjármű) kisebb távolság(kiérkezési idő rövidül és kisebb fogyasztás)
    Mindenki jobban járna ha a kormányban ülne olyan aki inkább számol de nem tud nyilatkozni és beszédet mondani mint a mostani korbány tagjai akik jól mutatnak képernyőn.

    Ha nem csesztem el a számolásokat akkor ezek száraz tények önmagukban amit belátva már rég változtatni kéne a mostani dolgokon.

    De mondjuk ez elméletben szépen mükődik viszont ha a kormány ezt megvalósítja akkor még mindig ott humán erőforrás hozzáállása ami az egészet szétcseszi mert mindenki ismer olyat aki hazahord a munkahelyről ezt+azt mer kevés a pénz.
    Ez egy ilyen mentősautó sztorinál azt eredményezi hogy ha van 3000 új mentőm akkor kell hozzá saját tulajdonú szerviz ha ez is megvan veszek fel embereket de innentől kétesélyes mert ha megadom nekik a havi 150 nettot akkor is szétlophatják a szervizt mert ilyen mentalitásban élünk(nem mindenki),ezért a 3000 mentő a kiépített szerviz hálózattól függetlenül el kezd idő előtt szarrá menni mert valaki hazaviszi az olajat a szervizből meg a szelepszárszimeringet vagy a kuplungtárcsát,féktárcsát,fékfolyadékot,hajtóműolajat stb.
    Tehát hiába a fejlett nyugati technika ha vadembereknek adjuk akik a saját tulajdonukat nem képesek normálisan ellátni mert ő is megszopja ezt ha esetleg alkatrész ellátási hiányosság miatt pont hozzá vagy a gyerekéhez nem ér ki a mentő és akár a temetésen se látja be,hogy nem kellett volna elcsórni az alkatrészt(30ezer zsebbe évi 1-szer) mert így nem ér ki a mentő,hiába az új fejlett rendszer és inkább befizett egy temetésre(200 ezer).

    Azért gondoltam hozzátenni az emberi tényezőt ehhez mert baromi fontos része mindennek.
    Tehát elméletben az országot bármikor talpra lehet állítani bármilyen helyzetből,de a gyakorlatban a tökéletes rendszer(helyzethez képest) szart se ér ha Pityu úgy érzi kevés a pénz ezért kompenzálni kell valami kis fusizással,ami miatt sérül a rendszer majd tönkre megy és Pityu elveszti a munkahelyét meg sokkal szarabb lesz minden meg a mentő se ér ki hozzá 🙂

  53. Sikerült Európának megint jól kitolni magával. Pontosabban “szeretett” politikusainknak – velünk.
    Iránnak ez átmeneti probléma, vevő lesz az olajra.

    Lehet, hogy én vagyok a naiv, de nem okosabb lett volna Irán fontos partnere lenni és maradni az olajpiacon? Jelentene Európára nézve bármilyen reális veszélyt az iszlám köztársaság? Nem hiszem. Katonailag inkább védekezésre mint támadásra rendezkednek be (a rakéták válaszcsapásra jók, területszerzéshez messze nem elegendőek), terjeszkedés – meglátásom szerint – nem szándékuk.Ezenkívül nem hiszem hogy partnereiket támadnák meg.
    Ja, hogy nukleáris programjuk van? És ki mondja ezt leginkább? Az USA vezetői? Az egyetlen államé, amelyik használta is az atomfegyvert? Nekünk miért kell szolgai módon követni őket? Mert most már tényleg válhat Európa is célponttá. Tettek róla okos vezetőink. Kína, India, Oroszország meg a japánok röhöghetnek a markukba, hogy újabb öngólt rúgtunk.
    És ha már a benzinárról van szó: minden autós szenvedélyem ellenére már csak heti max. 40 km ami belefér átlagban. Nem is olyan rég volt, hogy a 250-es benzinárat sokalltam. És hol a határ? Bizonyára lesz aki siránkozónak nevez. De a határ már itt van, egyre többeknek. Ez tény.
    Ideje lenne felébredni… nekünk és Európának is…

  54. A szíriai helyzet végkifejlete meglehetősen befolyásolni fogja Irán, Oroszország, Kína külpolitikáját. Az orosz politikusok vajon miért látogattak el a héten Damaszkuszba ?

  55. 62: Szerintem azert (is) mert mar ott van az egyetlen orosz repulogephordozo anyahajo valamint a fegyverekkel megpakolt teherszallito is. Vagy ezt beszelik meg vagy mar a kovetkezo pakkot?

  56. 62:
    Biztosra akarnak menni, hogy az USA + NATO nem kezd magán akciót a szír lakósság “megmentésére” libiai módon, ENSZ határozata nélkül.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük