(2885) Breaking News

Több, nem hivatalos helyről érkező hír szerint, Alaszka partjainál egy amerikai tengeralattjáró befogott egy orosz tengeralattjárót. Az orosz tengeralattjáró komoly kárt szenvedett, tűz ütött ki rajta, 14 tengerész meghalt, de sikerült nekik hazamenni. Az amerikai tengeralattjáró elsüllyedt. Olyan értesülés is van, hogy az amerikaiak kibertámadásra készültek az orosz elhárítás ellen. Az orosz tengeralattjáró ezzel kapcsolatban egy kábelt akart átvágni. – Mind a két fővárosban válságtanácskozás ült össze.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Éljetek a lehetőségekkel!

38 thoughts on “(2885) Breaking News

  1. És a kigyulladt tengeralattjáró szépen hazatért Szeveromorszkba, Alaszka partjaitól…

    Milyen teleportálással?

  2. 1:
    Az égő részt hermetikusan elzárták. Erre egy tengeralattjáró kiválóan alkalmas.

    2:
    Ez a hivatalos verzió, ez nem jelenet semmit. Mind a két ország titkos tevékenységet folytatott, nem érdekük elmondani a valóságot.

  3. 3:

    … és mindössze 2 nap alatt átszeli a teljes Jeges- tengert. Hihető.

  4. 5 Alzi

    A Titanic-nak majdnem sikerült. Azóta jobb motorok vannak a hajókban.

    A hírt pedig Én is megerősítem – nem hivatalosan.

  5. Soha nem fogjuk megtudni, hogy pontosan mikor történt, 5 napja vagy 8 napja mondjuk. Egyszerűen csak most szivárgott ki.

  6. “Érdekesnek” is nevezhető hír, szó se róla…, rengeteg sok kérdőjellel.
    Valamit titkolnak mindegyik oldalon, tehát valami olyasmi történhetett, amit nem kíván egyik oldal sem nagydobra verni, legalábbis egyelőre…

    6. n/a
    Azt hogy érted, hogy Te is megerősíted a hírt?

  7. Re:8
    Pontosan ugyan ezt kérdeztem volna én is… 🙂
    n/a kapcsolatban áll az orosz hadvezetéssel…?

  8. 6-7-8-9-10:

    Tehát:
    csak tegnap rendelik haza Pence- t,
    csak tegnap mondja le a találkáit Putyin
    de az eset (ütközet) kb egy hete történt.

    Még hihetőbb a sztori. Másrészt :
    7 kapitány és 2 Oroszország Hőse Érdemrend tulajdonosa is a tengeralattjárón volt- ez mióta rutin- eljárás, pláne harci feladatokra. Ilyen csapatot nem rakunk egy légtérbe, hacsak nem valami Világmegváltó missziójuk volt.

    +1: a Titanic nem ment át a Jeges- tengeren, Grönland előtt találkozott a jégheggyel.

  9. És az oroszok is felmondták az egyezményt, amit az USA már februárban felmondott.

  10. 10 djts

    “n/a kapcsolatban áll az orosz hadvezetéssel…?”
    Да!
    Na jó, csak saját eszemmel vagyok kapcsolatban.
    Egyszerűen csak az a véleményem, hogy a hír igaz.

  11. Három különböző nem hivatalos forrásból hallottam ugyanazt, de csak egyet tettem fel. Mindegyik “bizalmas” helyről tudta.

  12. Re:13
    Én egyik nagyhatalomnak se hiszek el semmit, mert az egyik kutya másik eb…
    Az viszont felettébb érdekes, hogy miért pont azzal a személyzettel hajóztak ki, amivel.
    Eleve mi a rézfánfütyülő rézangyalát keres több civil egy titkos tengeralattjáró küldetésen, több magas rangú katonai személyzettel egyetemben…
    Valamit fontosan ügyködtek Szergejék, és a civil személyzet csak azért kellett, mert olyan munkát végeztek, amit egy katona nem tudott megcsinálni, magyarán spéci kutató/mérnök/fizikus kellett a melóhoz…

  13. Ha ez a hír tényleg igaz, akkor pár napon-héten belül érkezni fog egy másik hír is egy elsüllyedt amerikai tengeralattjáróról, ami természetesen máskor és máshol szenvedett balesetet.

  14. Az én egyik forrásom szerint a merülőhajó egy kábelt akart elvágni, hogy megakadályozzanak kibertámadást. Ennek viszont amerikai felségvízen kellett történnie. Azt is mondták, hogy két orosz tengeralattjáró volt. Vagyis a munkát végző és megtámadott merülőhajónak volt fegyveres kísérete, ami visszalőhetett. Egy eltalált merülőhajó nehezen tud visszalőni.

  15. A mai NÉPSZAVA már ad némi rejtett információt. Érdemes elolvasni.

  16. 18: A Podmoszkovje az érintett tengeralattjáró, ami az ASz-31 minitengeralattjáró hordozója. Az ASz-31 -en volt a tűz, ha minden igaz. Inkább az Északi-tengeren lévő kommunikációs kábelek lehettek a célpontok, mintsem Alaszka térsége. 😛 😉

    Nagyjából így kell elképzelni:
    https://s13.stc.all.kpcdn.net/share/i/4/1726376/wx1080.jpg

  17. A kisebbik szerkezet, amin a tűz kiütött nem is klasszikus értelemben vett tengeralattjáró. Kis érdekesség, amit az oroszok közöltek róla:
    Отсутствие вооружения не делает «АС-31» менее опасной. Наоборот, на недосягаемой для других глубине «Лошарик» способен разрушать размещенную на дне инфраструктуру, в том числе кабели, от которых зависит работа и Интернета, и сетей связи военного назначения вероятного противника. В современной гибридной войне эта способность может оказаться более мощным оружием, нежели ракеты и бомбы. Кроме того, «Лошарик» может устанавливать глубоководные мины. В том числе, как пишут некоторые СМИ, мины с ядерным зарядом.
    Ami nagyjából azt jelenti:
    A fegyverzet hiánya nem teszi veszélytelenebbé az AC-31-et. A mások számára elérhetetlen mélységben a Losarik képes szétrombolni a fenéken elhelyezett infrastruktúrát, többek között kábeleket amelyektől függ az Internet működése is és a vélhetően ellenséges célú hálózati kapcsolatokat. A korszerű hibrid háborúban ez a képesség nagyobb hatású fegyvernek bizonyulhat, mint a rakéták és bombák.
    Ezen kívül a Losarik képes mélytengeri aknákat telepíteni. Többek között nukleáris töltetűeket is, ahogy egyes hírforrások írják.

  18. 21: Ez a képesség a Hidegháborúban is megvolt már az oroszoknak. Képes rongálni, tönkretenni az ellenséges lehallgató berendezéseket, kommunikációs és felderítő eszközöket, kommunikációs kábeleket; de az elsődleges feladatuk nem ez. Hanem a hírszerzés támogatása ELINT/SIGINT/COMMINT kémkedéssel, lehallgatóberendezések telepítése, cseréje, stb.!
    Ez a képessége az USA -nak is rendelkezésére áll, meg talán Kínának, és a Japánoknak is vannak hasonló, de hajóról nem pedig tengeralattjáróról bevethető egységeik.

  19. Nem biztos hogy van összefüggés, de vasárnap este épp a tengeralattjáró-frekvenciákat hallgattam, és furcsálltam, hogy kézi tempóval morzetávíróval küldenek üzenetet, ötös számcsoportokat. Itt én még csak elektronikus átvitel hangját hallottam, morzézást sose.

  20. 24 Pável

    “…furcsálltam, hogy kézi tempóval morzetávíróval küldenek üzenetet…”
    Te mit gondolsz, mi történt?

  21. Tegnap 10 körül felnéztem az égre, mondtam is hogy utoljára csernobil után május 1-jén láttam ilyen kék eget.
    Ment egy repülő. még kondenzcsíkot sem húzott maga után.
    Aztán 1,5 óra múlva olyan borulat jött, hogy majdnem esett. Aztán megint tök kék ég. Délután megint borulat. Aztán kék ég.

  22. 26 Titok

    “Tegnap 10 körül felnéztem az égre…”
    Ez izgalmas. Szerinted mi történik?

  23. 26 – Titok:
    Szerintem rossz helyen hallgatózol, neked boszorkány üldözők között a helyed.

  24. 25 n/a , nem akarok hülyeséget beszélni, de…. A különböző illetőségű tengeralattjárók a legkülönfélébb számítógépes eljárásokat használják üzenetváltásra ebben az egyébként igen keskeny (hozzávetőleg egy HIFI sztereó csatornányi széles) frekvenciatartományban amit víz alatt még lehet használni, hogy a legstabilabban, legtávolabbra, leggyorsabban, legtöbb üzenetet el lehessen juttatni a legkisebb sávszélességet kihasználva, és idegen rendszer ne tudja feldolgozni a jelet. Ha odatekerjük a rádiónkat, ezeket a digitálisan kódolt üzeneteket mint mindenféle fura sípolást és fütyülést halljuk. Ezekhez képest a hagyományos morzézás minden szempontból rosszabb, viszont nem kell hozzá számítógép – a távírász fejben fordítja betűkre-számokra a ritmusokat – , és nemzetközileg egységes és jól ismert jelrendszer. Mindenkinek lehet üzenetet küldeni vele. Nagyon egyszerű technika kell hozzá. Ha a fedélzeten már minden tönkrement, de a rádióvevő még él és az antenna használható (a vevőantenna a tengeralattjárón egy kb fél méteres méretű sokmenetű tekercs), az üzenetet át tudják küldeni a hajóra. Nemrég vonták ki a használatból, a 600 méteres hullámhossz a hajózásban egységesen vészfrekvencia volt, mégpedig kizárólag morzetávíróra (egyébként a Titanic idejétől). Jelen esetben néhány darab ötös számcsoportot küldtek, az utolsókat írtam le (.. .03973 53157 03973 54157 K) amit nyilván dekódolni kell egy kódkönyv alapján. Ez a kódolás egy tipikus, régi XX századi (elavult?) módszer.

  25. Szerintem azért lehetett annyi magas rangú tiszt a hajón, mert valami új technikát próbálhattak ki. Vagy, egy új amerikai lehallgatót kellett hatástalanítaniuk – ezek ugyanis a tengeralattjáró fő profiljai.

    A baleset helye az orosz tengeralattjárók bázisainak zónája, az USA hirszerzés elsőrendű célpontjai.

  26. Ödön, így van ahogy mondod, használják a 82Hz-et is, és rég nem morzézik senki. Ezért furcsálltam hogy 18 kHz-en miért morzézik valaki egyáltalán. Hogy ki mit használ, nem tudhatjuk, VLF-adójuk azonban az oroszoknak is van (az az 1 MW-os amit a németektől elvittek, egészen biztosan), ahogy az Általad linkelt cikk is említi:
    “In the Murmansk area on Kola are the homeport of the Russian Northern Fleet and a multitude of other military installations, like the Russian Arctic Fleet Air-force operating from the Olegonorsk airfield. One must assume that the Tu-142 MR ( Bear J ) “radio retranslator” aircrafts stationed at this airfield, together with ZEVS and the RDL 18.1 / 21.10 kHz VLF transmitters are the backbone of the ELF/VLF communication link between the Kremlin Op-Center and the Russian nuclear-armedsubmarines.”
    (Most látom a cikkedben, hogy tehát 18kHz-en is működnek az oroszok. Azon a frekvencián hallottam a morzézást. Nocsak…)

    Egyébként hallgatózásra ezt a hollandiai netes rádiót ajánlom:

    http://websdr.ewi.utwente.nl:8901/

  27. 34 – Thunder:
    Egyszer még meg fogjuk tudni a valóságot.

  28. 36 & 37:
    A bolygó méretű katasztrófa elkerülését már napok óta lehet olvasni, de semmi konkrétum. El se tudom képzelni, hogy Csernobil, vagy Fukusima szintű katasztrófa történhetett volna, és azok se voltak bolygó szintű katasztrófák. Szerintem újságírói kacsa, vagy az US ijesztgetése.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..