A szervezet szerint a három legfontosabb üvegházhatású gáz – szén-dioxid, metán és dinitrogén-oxid – szintje ismét emelkedett, a szén-dioxid légköri koncentrációja gyorsabban nő, mint valaha.
A klímacélok teljesítéséhez szükséges 43%-os kibocsátáscsökkentés helyett a jelenlegi intézkedések csak 2,6%-os csökkenést eredményeznének a 2019-es szinthez képest.
Simon Stiell, az ENSZ klímaügyi vezetője szerint a jelentés „kemény, de nem meglepő” eredményeket hozott, és az országok nemzeti klímatervükben tett vállalásai messze elmaradnak attól, ami a globális felmelegedés megállításához szükséges. A COP29 klímacsúcs előtt néhány héttel kiadott jelentés arra ösztönzi a világ országait, hogy 2025-ig készítsenek bátorabb terveket. Stiell szerint itt az ideje, hogy „a gyenge vállalások korszakának vége szakadjon” – írja az AFP.
A párizsi klímaegyezmény célja, hogy a globális felmelegedést 1,5 °C alatt tartsa, ám az eddigi intézkedések nem elegendők ehhez.
Ha a jelenlegi kibocsátások fennmaradnak, 2030-ban 51,5 milliárd tonna szén-dioxid és egyéb üvegházhatású gáz kerül majd a légkörbe, ami globális gazdasági és társadalmi katasztrófát jelenthetne.
A WMO szerint a 2023-as globális hőmérsékletek a földön és a tengereken is rekordmagasságot értek el, ami világossá teszi, hogy távol állunk a párizsi céloktól.
Celeste Saulo, a WMO vezetője szerint az egyre növekvő üvegházhatású gázkoncentrációk figyelmeztetést jelentenek a döntéshozók számára. A jelentés emlékeztet, hogy a szén-dioxid szintje 51%-kal magasabb, mint az iparosodás előtti korszakban volt.
A WMO arra figyelmeztet, hogy ha nem történik gyors kibocsátáscsökkentés, a klímaváltozás önmagában is erősítheti a szén-dioxid kibocsátását, például erdőtüzek vagy a tengerek CO2-megkötő képességének csökkenése
Nem úgy néz ki hogy történik valami a co2 kibocsájtás csökkentése terén.Családonként 2-3 autó van ami az elmúlt 10-20 évben lett divat.
Reggelente dugó van a kisvárosban és annyian közlekednek mint még soha. A csökkentéshez drasztikus valami kellene világszinten.
Kíváncsi leszek mikor látok majd csak annyi autót mint mondjuk az 1990-es években.
Persze jönne az elektromos autó de drága és nem is kell a hagyományos sem mert egyre drágább a népnek. Talán ha az üzemanyag drágul és valóban csak a
tehetősebbek engedhetik meg maguknak az autózást akkor kevesebb autó lesz, de amíg 1-2 havi bérből lehet venni egy autót amivel közlekedni lehet
addig lassan mindenki autóval fog közlekedni.De nyugaton már 1-2 heti bérből is vehető használtautó. Esetleg bevezet az unió extraadókat majd.
EU szinten lehet bezárnak az autógyárak hosszútávon és a Kínai autók jönnek ha nem variálnak a vámmal.Persze ki tudja majd megfizetni, mert lehet nem
megy le az ára de elvileg Kína átrendezheti a piacot.
Elvileg a svédek nagyon előre vannak a co2 redukcióban de nem tudom hogy kalkulálódik ez a szám így lehet nem reális.
Olvastam olyat is hogy a németek átmeneti recesszióban vannak ugye de elvileg giga mennyiségű akkugyár épül náluk és lehet (??) új korszak lesz pár év múlva ( a cikk szerint).Na ez nagy kérdés.
folyt.
Mamáim idejében 2 vékony alukábel ment be a házba ma pedig hiába az energiatakarékos gépek többszörös az áramfogyasztás mint régen.
A fentiek csak a lakosság az ipar nemigen tud zöldülni.
Indiában olyan füst van a nagyvárosokban most mintha köd lenne.A kormány pár éven belül tenni akar ellene. Namost ha kitisztítaná a levegőt azaz a napsugár direktbe bejutna a városokba szerintem pár fokkal megemelné az ottani 40-45 fokos hőmérsékletet.
Jól mondja a cikk a címében, a küszöbén vagyunk a a katasztrófának mert még nem vagyunk mélyen benne, azaz élelem még van bőven.
Annyi költséggel jár az embereknek eddig ez (lassan minden embernek) hogy egy klíma és beszerelés mai áron 300 eft-ba kerül plusz ugye az energia amit elfogyaszt a
hosszú évek alatt, majd ha elromlik kuka és új.Persze összességében már ez is katasztrófa hogy millió millió klíma és áramforrás kell ezeknek a működtetéséhez.
1., 2. andrew
Az egész EU-s zöldítés egy varázslás.
Nem szól másról, mint Németország és ezzel Eurooa kicsinálásáról. Legalábbis annak indult, de túl lassú volt, így jött a gázvezetékek felrobbantódása, na meg az ukrán háború. A három együtt már elég hatásos lesz. Lásd német recesszió (a többi államról nem is szólok, mert No.-g az EU motorja). Az USA nagy terve összejött. Egyszer és mindenkorra tönkretette a nagy riválisát (még csak Kínával kellene valamit kezdeni, de hát az nem akar ugrani Tajvanra – de ez egy másik történet).
Azért írom, hogy varázslás/szemfényvesztés az egész zöldülés, mert pl. úgy akartak zöldülni Mörköl anyóék, na meg a kis kedvence Ursulácska, hogy az áramigényt Ukrajnából szerezték volna be, ahol senkit nem érdekel, hogy ezerrel ontották volna a szenes erőművek a füstöt (persze azzal nem számolta, hogy az oroszok amerika kaján vigyora mellett áthúzzák ezt a számításukat is). Mi ez ha nem szemforgatás?
A nyugaton keletkezett szemét esetében is ez a helyzet. Nagyon szelektívek, de közben viszik hajóval a szemetet nyugat Afrikába és Indonéziába (na meg aki fogadja jó pénzért). Aztán mutogatják magukat, hogy ők ilyen tiszták, rendezettek és vigyáznak a földre. Közben Afrika partjainál keletkezett szemét hegyek égnek és mossa be az ár-apály az óceánba a sok mocskot. Indonézia pedig le sem rakja, hanem egyenesen kiviszi a csendes óceánra és ott beleüríti a vízbe, ahogy pl. Ausztrália teszi az elektronikai hulladékkal teszi. Hatalmas darálok vannak a hajók hátulján és azokon engedik át a számítógép és egyéb dologból keletkezett műanyagot. Közben pedig sírnak, hogy milyen szennyezett lett az óceán. Mi ez ha nem szemforgatás?
De visszatérve a CO2-re.
Ha kivonnánk a levegőből (nem lehet!) akkor nem lenne növényvilág. De lehet, hogy egyeseknek ez a célja, pusztuljon minden.
Nem mellékesen én sem értek egyet ezzel a pazarlással ai most folyik. Vissza kellene vágni az 1980-as évek szintjére. A nagyszüleim idejében, az 1970-es években minden szobában volt egy 60 W-os égő. aztán ennyi. Autó az egész faluban volt vagy három. A párttitkárnak, a könyvelőnek és a bányaigazgatónak. Úgy is nevezték az emberek, hogy luxosautó. Egyébként ebbe az irányba megyünk. Autógyártó cég vezetője nyilatkozta, hogy a jövőben az autók árai ötszöröse is lehet, mint most. A cégek úgy számolnak, hogy ötödét fogják gyártani a jelenlegi mennyiségnek, azonban ugyanannyi lesz a nyereségük. Nem szégyenlete a kamerába mondani, hogy csak a nagyon gazdagoknak lesz csak autója,
Kicsivel több, mint egy éve mondogattam, hogy sparhelt – lovaskocsi színvonal felé tartunk.
Vladimir Putyin elnök úr már 2020-2021 – ben nyilatkozta az akkori valdai konferenciákon, hogy Oroszország és az orosz lakosság nagyon nehéz évtized előtt áll. Mindezt annak fényében, hogy Oroszország még bőven rendelkezik primer energiahordozókkal!
Donald Trump úr is mondta nem olyan régen, hogy csak azt a szövetségest fogják egy jövőbeli fegyveres konfliktus esetén támogatni az EU – ban, aki a minimum követelményeket teljesíti. (Vagy azt sem).
A mi Orbán Viktor miniszterelnök urunk a tusványosi igazszólása szerint virágnyelven elprédikálta, hogy a háborúzás évtizede köszöntött ránk.
Véleményem szerint ezekből a kijelentésekből csak a lakosság 0,1- 0,5 % – a érti és következteti ki helyesen a világban zajló és a vén Európa szisztematikus kinyúvasztásával bezáruló folyamatokat.
3. Bendegúz 4. János
Olvastam olyat hogy a németeknél újra bevezetik az állami támogatást az elektromos autókra és újra fellendül a piac (a cikk szerint)
Mert mondjuk 10 millióért nem kell annyira egy autó, de ha az állam ad pl. 4 milliót akkor 6millióért már olcsó lesz és lehet az is megveszi aki eddig nem.
Mert ugye sokan finnyások hogy nem tudnak vele nyaralni menni hosszútávra az akku miatt.
Most jelenleg szerintem 6-10%-ot esett vissza az autóipar.Ez mindig ciklikus volt ennyi belefér. Nem tudom most mennyi egy új autó de nagyjából 10 millió. Namost a németeknél a fizetés sok helyen nyaldossa a havi 1-2 milliót.így egy házaspárnak szerintem ez még mindig aprópénz.Inkább az alsó réteg (egész eu-ban)kezd kiesni az autóvásárlásból és ez jelenik meg most 6-10%-os visszaesés formájában.
Most még nagyobb a média hangja ennek mint a jelentősége.A németeknél beindulhat a támogatás és újra felfuthat az eladás(??) De persze attól a
periféria országoknál (magyar és egyéb eu-s) még lehet eladáscsökkenés.
Összegezve:egy 5-15%-os autóipari csökkenés még nem világvége. Nyilván ha ez alá megyünk mondjuk -50% akkor beindulhat egy nagy munkanélküliség sparhelt lovaskocsi….És ha valóban megdrágul az autók ára.
Ami miatt veszélyes hogy az autóeladások nagy százaléka céges, márpedig ha a cégek tönkremennek akkor nem kell céges autó, plusz ugye kieshetnek az
eddig autóval feszítő emberek (autóeladások szerintem felel!) ha nem lesz pénzük
így már széteshet a piac. Ugye ez a nagy kérdés hogy eljutunk e eddig és mikorra.
Ha 5-10%-os leépítés van az autóiparban az nem sok mert akit elküldönek azt felszívja a piac.Viszont véleményem szerint akkor indul a buli amikor az elküldött
emberek már nem találnak munkát, mondjuk egy 20%-os leépítés és így tovább spirálban.
Az hogy kevés ember tudja kikövetkeztetni ezt annak örülni kell mert ha mindenki kikövetkeztetné és bepánikolna akkor hirtelen bukna minden. Így meg nekünk
akik tudjuk van időnk felkészülni a sparhelt lovaskocsi életszínvonalra
mindenkinek az egyéni szintjén és egyéni elképzelései alapján.
Amúgy meg hiába mondtam most épp kollégáknak a munkahelyen ezt , olyan furcsák az emberek mert egy gondolatuk/véleményük sincs amikor mondom nekik hogy lehet pár év múlva annyi lesz.