Breaking news

Ez beindíthatja a világválságot –

A VILÁGGAZDASÁG jelentése:

Csőd Mintegy száz áruval teli konténerhajó vesztegel világszerte

Lehorgonyzott a Hanjin flottája a nyílt vízen

A nyílt tengeren vesztegelnek a Hanjin hajói különböző cégek áruival, mivel a kikötőkbe nem engedik be a fizetési nehézségekkel küzdő céget. Becslések szerint 1,2 milliárd dollár kellene ahhoz, hogy helyreálljon a koreai társaság működése
A cikk teljes terjedelmében csak előfizetőink számára elérhető. A cikket – az összes mai cikkel együtt – egy emelt díjú SMS elküldésével olvashatja el.
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________

35 gondolat erről: „Breaking news

  1. Hogyan fogja ez beindítani a világválságot?

    Egy szállítóval kevesebb. Csökken a szállítókapacitás túlméretezettsége. A többieknek több esélyük lesz nyereségesen működni, a konténeres hajózás konszolidálódhat.

  2. Ez mondjuk inkább a múlt héten volt breaking és a lőtéri kutyát se érdekli azóta sem .
    2008- ban 2, majd 3, később 4 000 milliárd dollárról veszteségről beszéltek amit a megtakarítók elszenvedtek.
    Az idén 20 0000 milliárd dollár felett van globálisan a megtakarítók vesztesége mégsem beszél senki válságról.
    A megtakarítók fogják elveszíteni a megtakarításaikat.

  3. 1 és 2

    Már nem a pénzről van szó. A pénz az ami, megenni nem lehet, de az árucikkek valóságosak és „A nyílt tengeren vesztegelnek…”
    Ezzel leáll a gyártás „különböző cégek”-nél.
    A pénz okán és az ezt kiszolgáló törvények segítségével leáll a termelés, dőlnek a dominók.
    A németek tudnak valamit. A 10 napos tartalékolás jó döntés lehet.

  4. Azért ez fajsúlyosabb ügy, mint elsőre tűnhet. A nagy szállítmányozó cégek közül mindenki ezzel a hajós társasággal dolgozott, mert pár dollárral olcsóbban bevállalta a fuvarokat.
    Jelen pillanatban 14 milliárd dollár értékű áru várakozik a hajókon, számos világcég, Nike, Hugo Boss, Samsung, stb áruja, alkatrésze. Ezek egy része már a karácsonyi vásárra érkezett volna Európába, Usa-ba. Most nem tudják mekkora késéssel, mikor érkezik az áru.
    A koreai hajós cég egyik óráról a másikra jelentett csődöt, most a hajói nem kapnak üzemanyagot, ellátmányt, sőt a kikötőkben a daruk kirakodni sem hajlandók, amig vki előre nem fizet.
    Persze előbb utóbb erre is lesz megoldás, most a koreai kormány gyors segítségében bíznak.
    Ami ebben hír, sok más mellett: A világkereskedelem eddig olajozottan működő gépezete, – amin alapul a just in time rendszer, és most alkatrészek nélkül sok összeszerelő üzem napokra hetekre leáll- most váratlanul megállt.
    A dominóelv pedig azon alapul, hogy egy nagy bedől, az nem fizeti a beszállítóit, a bankját, és azok sorba tovább.
    Meglátjuk.
    Mit jelent még a ez csőd? Hogy a 2014 óta tartó zuhanása a reáljavak fogyasztásának, kereskedelmének, lsd baltic dry index
    elkezdte szedni az áldozatait, mintahogy a palaolaj cégek sorra dőlnek be

  5. Itt is úgy tűnik, a bankok „döntöttek”, hogy kitől vonják meg a pénzeket. Ráadásul elég brutálisan, mintha valóban „szituációt” akartak volna teremteni.

    Úgy gondolom, hogy amíg a bankok döntése áll a dolgok hátterében, addig a status quo fennmarad, ha zökkenésekkel is.

    Szóval szerintem a nagy játékosok igyekeznek elosztani maguk között a piacot…

  6. Tibor bá’

    Büntiben vagyok, amiért nem értek veled egyet „Mit bizonyítanak a halál közeli állapottal kapcsolatos tapasztalatok?” posztodnál?

  7. A dologban az is benne lehet , hogy mivel a Hanjin koreai cég a kikötők (kereskedelem) pedig javarészt izraeli tulajdonúak ezért ki akarják picsázni a céget a piacról (mivel nagy cég) és „izraeli” hajók vennék át a szállítást.
    Ez a pénz globalice nem olyan nagy hogy ne lehessen pótolni.
    Mo.-i samsungban van ismerősön, ott még nincs áruhiány , ha valami sos azt legfeljebb elküldik légivel.

    Hogy ebből indulna ki válság? nem tudom
    Szabad szállítói kapacitás az szerintem van.Majd akkor lesz érdekes ha nem lesz szabad szállítói kapacitás és akadozik a JIT.
    Bárcsak szakadna ez a lassan már 15 éve tartó extra magas forgalmú globális világkereskedelem.Semmi haszna nincs belőle az emberiségnek,csak külyüket gyártunk….
    Mindenesetre nemhinnném hogy csak részlegesen is leállna a kereskedelem, de szurkolok hogy így legyen…

    Egybként az érdekes hogy nincs az egészen haszon, pedig most olcsó az olaj .Majd ha drágulni fog akkor szerintem több nagy cég jut szar helyzetbe és akkor lesz lehetséges a nagyobb leépülése a kereskedelemnek.

    DE minek nekünk ausztrál bor , kínai szutyok, stb….


  8. A tengeri áruszállítás a 2008-as válság óta szenved. A legnagyobb szereplők – a dán A.P. Moeller-Maersktól a német Hapag-Lloydon át a francia CMA CG-ig – már mindent megpróbáltak: költséget csökkentettek, karcsúsítottak, de a megrendelések folyamatos csökkenésére így sem volt ellenszerük. A Drewry Maritime Research szerint az ágazat idei vesztesége eléri az 5 milliárd dollárt.

    Na és ez miért van így? Gondolom mert 2000-ben a nagy kínai építkezések idején mindenki hajót épített hogy profitálhasson-ma pedig Kínába már nem kell annyi nyersanyag.(a ebayról rendelt fülhalgató meg nem foglal sok helyet) ezért sok hajó üresen áll ,most meg csodálkozik mind hogy nincs meló.
    Ez még nem feltétlenül válság, dubaiban is ott állnak üresen a házak, mert mindenki kapzsi volt építkezett mint a szar (emberi kapzsiság határtalan) , most pedig csodálkoznak hogy senkinek sem kell.

  9. Tamas, szinte minden Kínából származik, még a fok, és vöröshagyma nagy része is. Ennyit a Kínai szutyokról, meg annyit, hogy az ott gyártató multik éhbérért állíttatják elő a termékeiket és Európában meg hatalmas haszonnal adják el. Pont ezért áll a bál az APPLE körül (is).


  10. 1 – Ábel:
    Tudod-e mi a különbség az állítás és a feltételes mód között?

    6 – Kyra!
    Ne terjessz rém híreket. Senki se kerül parkolóra azért, mert velem nem ért egyet.

  11. Atya-gatya! Na most ez szándékos lenne?
    http://index.hu/belfold/2016/09/07/tenyleg_nem_tartalekol_mar_nekunk_elelmiszert_az_allam/

    Ha a hajózás bajban van(márpedig abban van) akkor nem fognak idejönni a szarok. Kinek kellene a kínai cucc?
    Hát mindenkinek.
    Kevesebb lesz a munkahely(nagykereskedők, bolti szegmens stb.), ezáltal a vásárlóerő. Európa igen is bajban lehet ilyenek miatt, igaz nem rövid távon. Légiszállítás? Na ne röhögtessetek már! Nem 5dkg-ról van szó. Az egyik idelebeg(túlzás-tudom, na de az arányok) a másik kicsit drágább megoldás. Ahogy a légi, úgy a tengeri szállításban is az áramlatok a mérvadóak, csakhogy ott a levegőben kell tartani a cuccot. Amikor a hajónak indulnia kell akkor még a kapitányt is otthagyják ha nem ér oda időben(ez nem vicc) és a másodkapitány viszi a hajót. Én csak luxushajón dolgoztam, ahol semmi előállítás nem volt, maximum ürülék, de ott is résen voltak. Ez nem ilyen egyszerű.

    Arról nem is szólva, hogy ha Karácsonykor nem lesz árú akkor az már önmagában harakiri egy nyugati ember számára.
    Egyszerűen a levegőben van a bedőlés, és sajnos kezd áttevődni a köztudatba is. Illetve már konkrétan felfedezhető a felfedezésük a cikkekben is, úgymint témájában, mint szóhasználatában.

  12. 12
    Én úgy gondolom hogy a jelenleg veszteglő hajókat előbb utóbb kirakják , majd valamelyik új hajózási társaság el fogja vinni lehet heteken belül.
    Ami sos a cégeknek azt pedig ideiglenesen repülővel(pl. samsung)
    De lehet szép lassan be fog fulladni, és csődközeli állapotba jut a cégek többsége.

    Azt nem értem ha bajban vannak miért nem emelnek árat?
    Ha már most az olcsó olaj idején bajban vannak akkor mi lesz ha drága lesz, mert az a szállítmányozók rémálma, gondolom a pakura vagy amivel mennek ezek a szarok az is drágul.

    „Egyszerűen a levegőben van a bedőlés”-ez igaz csak még nem látjuk pontosan a mi és milyen súlyosan fog bedőlni.
    (pl. 5 év múlva a plázában 6 eft helyett 15 eft lesz a farmer vagy 35?)
    Majd előáll megint a hiánygazdaság.Én nem bánom.Régen a 80as években a gyerekek szakadt ruhákban játszottak odakint, ma meg már az 5 éves gyereket is ingbe meg öltönynadrágba járatják mint valami managert , nekem ez visszataszító.
    Hiánygazdaságban újra megtanuljuk megbecsülni azt amink van.

  13. Ott valóban jól jönne a matrózoknak, legénységnek a 10 napi kötelező tartalék élelmiszer és ivóvíz. Lehet, hogy nekik is szánta ezt az ajánlatot Maerxel.

    Lesz ebből infláció, ráadásul sok is.

  14. (És hogyan lesz infláció? Már most az esemény közben nagyot emelkedett a tengeri szállítmányozás ára.)

    Ez volt talán a 1929-es válságnál is, hogy izraeli kézben voltak a kikötők és bosszúból nem voltak hajlandóak kirakodni fizetség hiányában, a nem izraeli tulajdonú tengerjárókból?

  15. OFF

    17 Camelia

    Készülnek a németek, ahogy a csehek, szlovákok és – különösen intenzíven – a lengyelek*. Svájc, Belgium már kiosztotta a jód tabikat. Mondjuk Svájc ennél sokkal többet tett már.

    A nukleáris fegyverkezés gőzerővel zajlik az oroszoknál és a kínaiaknál. India – furcsa egy kicsit – felől kevesebb az infó, de ha a korábbi tendenciát vesszük figyelembe, akkor ők is komoly programban vannak; igaz annak más volt az oka (olaj).

    Egyébként majd mindenhol egyre gyakoribbak a sziréna tesztek. Budapesten a hét elején volt, idén a második. Érdekes a rendszer, mert nem azonos a nemzetközivel, azaz nincs WARNING/ALERT hang (állandó magas hang), csak az ATTACK hang (klasszikus hullámzó hang), ami elvileg közvetlen légiriadót jelent. A rendszer elvileg ipari katasztrófák esetére lett kialakítva és 200.000 embert „ér el” a fővárosban.

    *ez egy nyitott fórum, s ennek következtében vannak korlátok, hogy mit lehet leírni és mit már nem.

    ON

    A gazdasági válság előszele egyre erősebb. Had fogalmazzak így: sokan komoly diverzifikációba kezdtek; ahogy én is. Valaki korbban kérdezte, mikor leszek „teljes készültségben”… már nem tudom pontosan mit válaszoltam, de most módosítanám: mostanság** – és különösen ajánlom Tibor bá’ figyelmeztetését mindenkinek: 2017 februárjától, az új elnök beiktatásától kezdve „bármikor”.

    ** mélyebben kielemezve – nem először – az Agenda 21-et és tájékozódva a BECCS, azaz bio-energia szén-dioxid befogással és tárolással elképzelésről, mint lehetséges geoengineering, enyhén szólva kiverte nálam a biztosítékot. Előbbi nyíltan depopulációt iráányoz elő, s az USA terület felosztási terve alapján ez globálisan nem több, mint 1 mrd lakos, inkább kevesebb. A BECCS-hez a globális termőföldek 40-50%-ára lenne szükség (fásítás), ami alapján kábé jó ha 1 mrd emberre lenne elegendő a kaja 5-10 év múlva. Ismét elnézést, ha picit OFF topic.

  16. 18:
    Köszönöm az összefoglalót. Sokan vártak rá.

  17. 19 Tibor bá’

    Kevéssel beéred. Te biztosan túl fog élni mindenkit ezzel a szerénységgel. 😀 )

    18 Jövőnk szinte semmit sem mondott.
    „Svájc, Belgium már kiosztotta a jód tabikat.”
    Ki-kinek? Gyógyszer raktárosok a polcon egymásnak, esetleg nukleáris üzem dolgozói feltöltötték a gyógyszeres dobozaikat?
    Ha ennél részletesebben, pontosabban nem nyilatkozol, az szinte értéktelen!
    A „jód tabi” egyébként nem sokat ér. Ha akkora és annyi töltetet használnak ami ér is valamit, akkor a jódtabi nem ér semmit, viszont ha nem lesz annyi áldás, akkor felesleges.

    Mondok használhatót:
    A jódtabi helyett megfelelő alternatíva lehet a jód tinktúra. Az amit sebkötözésnél fertőtlenítésre használunk. Egy ampulla a bőrön annyi jódot ad, amennyi egy hétre elegendő a szervezetnek. Ha jön a bomba, akkor persze nem, de semmi sem.

  18. „Says: Your comment is awaiting moderation.”
    Mire van beállítva a géped?

  19. 21:
    Minimum 20 nick ki van tiltva, és ugye: „A szűrő nem csak egész szavakra működik, tehát a „press” szó esetén a „WordPress” kifejezés is egyezést mutat.” Ez nekem sok munkát ad, de ennek az lenne az alternatívája, hogy megjelent hozzászólásokat kellene utólag törölnöm. Ez pedig még kellemetlenebb, de lehet, hogy áttérek erre.

  20. 22 Tibor bá’
    Tedd amit helyesnek tartasz, így is sokat beszélek.

  21. 18.
    Jovonk
    Jó összefoglaló.
    Kicsit részletesebben is kifejthetnéd a cseh,szlovák,lengyel,svájci készülődés részleteit.Állami vagy a magánemberek szintjén is megy a készülődés?
    Illetve a BECCS-ről is többen olvasnánk,mert nem teljesen világos hogy pontosan kinek a tervezete és milyen felosztás tartalmaz?

    Miért is írj?Mert nekem nincs időm mindent elolvasni a neten.A másik meg hogy kimazsolázni a kamu honlapokat a valódiaktól megint nem egyszerű.Neked talán jobb rálátásod van, és a többiek is szivesen olvasnák.

  22. 20 n/a

    Jód… kinek?! Erről itt is és a médiában is volt már szó: a lakosságnak. Svájc kiterjesztette az atomerőművek védelmi zónáját 30-ról 50km-re (fedő sztori), ezt tette Belgium is. Svájc esetében az ország jelentős része – értsd lakosság – ezzel le van fedve, Belgium esetében a teljes ország.
    Hogy mit ér a jód tabi?! Megkérnélek, hogy akkor tegyél determinisztikus kijelentést, ha értesz is hozzá. Először is hatósági kálium-jodid-EP vagy sima kálium-jodidra gondolsz, mert előbbi 50-100 milligramm, míg utóbbi 75, 100 vagy 200 mikrogramm. (Napi igény, mérgezés kezdeti szint, utóbbi 2-8 milligramm, stb.) És nagyon nagy különbség van a kettő között; én az előbbit nem szedném, maradjunk ennyiben. A jód szedéséről (adagolás) nyilvánosan nem írhatok, de elég könnyű kiszámolni. Annyit segítek, hogy nincs 5000 Ft és 96 napra le vagy védve. A jód-131 felezési ideje 8 nap, szervezetben 100 nap is lehet. Blablabla stb.

    Ezerszer elmondtam, megteszem újra: van felszíni robbantás (kemény célpontok, pl. silók, bunkerek) ellen, az sugárszennyezéssel jár, egy város elleni légi robbantás NEM. A továbbiakban tényleg megkérném azon hozzászólókat, akik e kérdéskörben vitatkozni akarnak, hogy legalább az alap szakirodalmat olvassák el. (Google segítség: surface burst, air burst, HOB = height of burst, HOB no fallout, 20 psi optimalization HOB)

  23. 24 & 25:
    Jövőnk! Ha informálni akarsz, akkor abból kell kiindulni, hogy a célszemély semmit se tud. Tehát nem ugorhatsz át „magától érthető” dolgokat.
    pl: A 8 napos felezési idő azt jelenti, hogy 10 x 8 nap, vagyis 80 nap alatt jóformán semmi sugárzó anyag nem marad. 1/2^10 = maradék. Ez 1/1024, vagyis az eredeti sugárzó anyagnak mindössze ezred része marad meg. Ebből következik, hogy a jód tablettát „csak” 3 hónapig kell szedni.

  24. 25 Jövőnk

    Használható információkat keresek.
    „Jód… kinek?! Erről itt is és a médiában is volt már szó: a lakosságnak.”
    Szívesen fogadnék erről egy hiteles(nek tekinthető) linket.
    Ellenőrzés nélkül semmi adat nem tekinthető megbízhatónak.

    Ilyet én is irhatnék: „*ez egy nyitott fórum, s ennek következtében vannak korlátok, hogy mit lehet leírni és mit már nem.”
    Én nem is írok semmit.
    Persze ekkor gondolhatják rólam, hogy nem is tudnék, nincsenek infóim, vagy rosszabb.

  25. 26.
    Egyszer régebben már kitárgyaltuk, lehet még Jovonk honlapján, hogy a spirulina algatabletta is alkalmas erre ,mert rengeteg szerves jód van benne és nem lehet túladagolni.(koreaiak orba szájba eszik(algaleves),náluk hagyomány).Én atom esetén inkább ezt szedem majd (napi 6-10 tabletta) mint jódtablettát(egyátalán szerves szervetlen?).Egészségmegőrzésre is szoktam enni heti 10 pici tablettát. (off:a kajában már alig van jód, sok pajzsmirigybeteg meggyógyult ettól, egyébként pajzsmirigybetegségben is vezetünk Mo-n)Nem vagyok szakértője a dolognak, de hiszek a népgyógyászat,természetgyógyászatban ahol a szervezet működését kell ismerni és adni neki a természetes cuccokat, nem kell hozzá orvosi diploma,sőt.

    Tényleg kevés idő van utánanézni dolgoknak és sok a marhaság (pl. múltkor láttam david icket vagy valami másik ürgét (most nem emlékszem) egy videóban hogy usaban egy telephelyen több ezer koporsó volt és el is ment levideózni , valóban rengeteg volt.Mondta hogy majd valami nagy gebasz lesz és ahhoz kell.(már nem mai videó)
    Közben meg utánaolvastam és kiderült hogy van ott valami katasztrófavédelem vagy nem tudom hogy hívják a szervezetet és nekik muszály tárolniuk műanyag koporsókat ipari katasztrófa esetére vagy vmi ilyesmi.

  26. Vajon a Baltic Dry fog-e csökkenni e hír következményeként?
    Megnéztem és mostanában mintha szárnyalni kezdett volna a BDIY.
    Vagy atomtöltetek szállítása is beleszámítana az indexbe?

  27. 30:
    Közel vagyunk. Lásd a holnapi posztot (02h-tól olvasható)

  28. Kicsit meg is lepődtem, hogy már ma megérkezett a gmailes postaládámba a holnapi poszt. Ez egy igazán jelentős poszt.

    Bevezetésnek egy Deutsche Bank lehmanosulására számítanak (csődbe menés), majd a terroristák aktivizálódására.
    Közben Szaud-Arábia adja el (kiönti) az USA államkötvényeit.

  29. 32:
    Azért küldtem már ma szét, mert manapság 24 óra késés is végzetes lehet.

  30. Köszönetem is érte!
    Lényeges cikkeket találsz és fordítasz a mi javunkra.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük