(954) Légy te Dugovics Titusz!

Tibor bá’ online

 

A politika nem a kedvenc témáim egyike, de olyan időket élünk, hogy nem engedhetjük meg magunknak a finnyás elfordulást. Én tehát előveszem kedvenc vesszőparipámat, az emberi természetet, ami  legeklatánsabb módon a politika porondján érhető nyomon. Szóval, aki belefáradt Orbán és Gyurcsány fikázásába, annak tudok szolgálni egy újabb díszpéldánnyal, úgy hívják, hogy Schiffer András, akinek az elve egyszerű és világos, légy te Dugovics Titusz! Én haszonélvezője akarok lenni a győzelem utáni szabadrablásnak. A frászt fog ő összefogni, ami nélkül nincs kormányváltás 2014-ben. Neki megfelel még az is, ha csak 1 százalékot lép át pártja a választásokon, mert anyagi támogatást akkor is kapnak, az ő zsoldja biztosítva van, ugyanis számításai szerint annyi buta zsidó van az országban, hogy összejöjjön az 1 százalék.  Semmi kétség a felől, hogy a „lehet más a politika” egy ütős szlogen, de csak az, egy olyan jelmondat, amit a tisztességes politizálásra szomjuhuzók bekajálnak. Na de, meddig?

Itt a honlapon szavazó, közel háromszáz olvasó egészen biztos nem reprezentatív, hiszen a menedzsment (ez lennék én) elég jól beágyaz a szelektivitásnak, de azért valamit csak mond. Ezek szerint Orbánra már csak 14 százalék szavazna, bár a lelkes orbánfiloktól nem hiszem, hogy messze állna a több gépes szavazás, amit az is alátámaszt, hogy másfél órás szünet után nagy hirtelen három szavazatot is kapott, de lépjünk át rajta. Sokkal fontosabb az, hogy 32 százalék „otthon marad”. nem lustaságból, vagy érdektelenségből, mert itt hajlandó volt megnyilvánulni, kiábrándultságból. 36 százalék pedig „mást” akar. Nem Gyurcsányt, nem Orbánt, nem Bajnait, MÁST. Van ilyen? Még nincs de több, mint az ország egyharmada vár, ahogy a zsidók a messiást. És tessék mondani, hogy lett a kétharmadból  14 százalék? Ma már nem lehet találni senkit, aki felvállalná, hogy ő Orbánra szavazott. A kétharmad háromnegyed része diszkréten felszívódott, de itt maradt az eredmény, a hataloméhes siserahad, amely szavakban mindent „nemzetire” változtatott, de a nemzet érdekli a legkevésbé, csupán zsákmányolni akar pedig a nemzet testéből lassan már csak a puszta csontváz marad, ám ők még mindig szívnák a vérét, s ha már az sincs, akkor a puszta csontokból a velőt. Cinizmusuk pedig nem ismer határt, pofátlanságuk elképesztő. Az ellenzék maximális lebénítására kiötlött választási törvényt az okán nevezik demokratikusnak, hogy a korábbi törvényt a „minisztertanács” hagyta jóvá. Miközben köztudott, hogy a „sztálinista alkotmány” rendkívül demokratikus volt, csak éppen nem tartották be, ellentétben az „orbánista alkotmánnyal”, amely pofátlanul kiszolgálja a fideszesek minden aljas vágyát.

Az tehát nem vitás, hogy ennek a kormánynak menni kell, ezt már a választok 86 százaléka így gondolja, és akkor megjelennek a keselyűk, ilyen Schifferi bőrben. Kiszimatolják, hogy 2014-ben nagy dolgok fognak történni az országban. Ilyen esetben jó résen lenni, nem előre elköteleződni, kaparják ki mások a gesztenyét, mi akarunk lenni az új élősködök, a remélt rászedett választók jóvoltából.

_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________

117 gondolat erről: „(954) Légy te Dugovics Titusz!

  1. Ha az LMP beáll Bajnai mögé, akkor néhány emberük bejut, de a pártnak vége. Ha nem állnak be, akkor valószínűtlen, hogy bejutnak. Szerintem a kormányváltó erőknek jó, ha az LMP külön indul, mert inkább a Fidesztől vesz el kiábrándult szavazókat. Szavazhat rá, akinek nem bírja a gyomra az E14-et. Ha kiesnek, akkor nem „baloldali” szavazatok vesznek el nagyrészt.

  2. Szerintem a LMP-sek közül a parlamentben levők már nem „más”-ok, hanem „olyanok” (mint a többi parlamenti képviselő) de a tagság és a szavazóbázis ezt nem akarja elfogadni, ezért fúrták meg az Orbán-ellenes koalíciót.
    Shiffer meg egyszerűen csak gerinctelen pozícióféltő, ebből is látszik, hogy ő már biztosan nem „más” (lehet, hogy már eleve nem volt az, csak eddig ügyesebben titkolta)

  3. Igazatok van. Bár szerintem csatlakozni fog, csak nem Bajnaihoz, hanem az MSZP-hez. Rosszul gondolom?

  4. Várjátok meg Attila (PV)-t. Ragyogó ötlettel fog előállni. Utánozhatatlan meglátásai vannak. 😀

  5. „Ma már nem lehet találni senkit, aki felvállalná, hogy ő Orbánra szavazott.”

    Én Orbánra szavaztam.

  6. Shiffer beállt volna Bajnai mögé, ha Bajnai egyáltalán vállalható lenne. De nem az, és azt a pár szavazót nem kockáztathatja. Valahogy úgy, mint az SZDSZ beállt az MSZP mögé…
    Az SZDSZ-nek is csk egy gazdaállat kellett, amelyiket aztán befolyásolt.
    De szegény LMP itt áll gazdaállat nélkül.
    Ugyanis nincs baloldal. Ami van, az nem fog egyhamar kormányozni, amelyek meg különböző PR-inspirált kreatív neveken próbálnak reinkarnálódni azok meg nem tudnak úgy kinézni, hogy ne látszódjon ki az MSZMP-s párt vagy KISZ tagkönyv a farzsebből.

    Úgyhogy az LMP hibernálódik, és mindenkire tücsköt bogarat kiabál, amíg feltűnik a megfelelő gazdaállat.
    Persze… nem lepődnék meg ha minden kötél szakad, akkor beállnának a Fidesz mögé is, hátha onnan jobb hatásfokkal tudnak beleszólni a politikába.

    Ha sikerül a hiánycélt elfogadtatni Brüsszellel, aminek azért megvan az esélye, akkor megszűnik a túlzottdeficiteljárás, és lesz egy kis osztogatás. Ez pedig olyan kisértés az LMP-nek mint zsidónak az ingyen szalonna.

    Persze gondolom nem az a lényeg amit az LMP a nyílt színen csinál, hanem amit mögötte.
    Mert ha olyan kapcsolatrendszerük van mint Cohn Bendit meg Richard Field, akkor ott komolyabb háttér is van.

  7. 5:
    Örülök neki, te egy gerinces átvert pasi vagy. 🙂

    6:
    Az Együtt 2014 nem Bajnai „pártja”. Aki összefog az nem áll Bajnai mögé. Bajnai állt az összefogás mögé, és szép lassan mindenki mögé fog állni, mert egyedül a esély nulla. Ha az LMP/Schiffer ezt folytatja, akkor még 1 százaléka se lesz. Ki fog múlni, mint az SZDSZ.

  8. Szép, szép, hogy Bajnai mennybe készül menni.
    De 180 fokkal eltévesztette az irányt.

    Mert ugye azért senki számára nem kérdéses, hogy nem egy ma született bárány. (offshore cégek, Libák, bank és tőke pártiság).

    A szavazáson én is a másra szavaztam.

    Legyünk már következetesek, ez a jelenlegi (már hatalomba volt/ van) politikai garnitúra megmutatta mit tud. Egy nagy nullát.

    Bajnai olyan, mint anno Német Miklós volt.

    Amikor a szocik csináltak egy nagy szarkupacot maguk után, akkor jött egy normálisabb ( az adott helyzetben pártfüggetlenebb) ember, aki neki látott a takarításnak.
    Kormányzott függetlenül 1-2 évig, aztán minden ment tovább a megszokott úton. A szocik láthatólag semmit sem tanultak a a múltból.

    Az nem vitás, hogy OV-nak mennie kell.
    Csak az a kérdés, hogy megint érdemes az aktuális helyzetben a kisebbik rosszra szavazni.
    Ezt már jó párszor eljátszottuk (én is). Meg is van az eredménye.

    Az LMP döntését kétféleképpen lehet értelmezni:
    a.)Vallja azt az irányt, mint a Jobbik, hogy a régi politikai garnitúrának a süllyesztőben a helye. Ezzel maximálisan egyett értek.

    b.) A fenti elvek képviselésével, az OV elleni egységet bontja meg, ami kétségessé teszi a leváltását.

    E kettőből mindenki azt súlyozza szubjektíven felül, amilyen a pártpolitikai szimpátiája.

  9. 7. Tiborbá

    Azért oda kell figyelni arra, hogy valójában mekkora az ellentét a baloldalon.
    Mert érzem a vizeletemen, hogy ez a megosztódás inkább egy parasztvakítás, és ha eljön az idő, mind remegő hangon fogja énekelni az internacionálét.
    A színlelt megosztottsággal igyekeznek felcsipegetni az ellenzék szétszóródott potenciális szavazóit. A stratégia nem rosz, de a mögötte álló emberek és szervezetek teljesen hiteltelenek.

  10. 8-9:
    Kár annyit szövegelni. Létezik egy jól megfogalmazható prioritás. Mindent ennek kell alávetni. majd ha Orbánt kiütötték a nyeregből, akkor lehet offshorozni, meg libázni, meg amit akarsz. Mert engem az se érdekel, ha diktatúra lesz, de a diktátornak legyen némi esze is, ne csak makacsul menjen a megérzései után.

  11. Elárulnátok, hogy tudtok ebben a világrendben élni? Mert bő száz évvel azután, hogy végképp megbukott ez a berendezkedés, még mindig a régi rendszerekben gondolkodtok. Nem az a kérdés, melyik pártot válasszuk, hanem hogy mi a lófrásznak létezik még a pártrendszer, az állam, és hogy hogyan lehetne minél előbb valami értelmesebb társadalmi formában létezni. Ez a váltás pedig már 100 évvel ezelőtt is késő lenne!

  12. 10.
    Neked lehet, hogy ez a prioritás.
    Másoknak meg lehet, hogy kicsit magasabb.

  13. 12. Nos, úgy tűnik, értjük egymást, csak én még egy fokkal magasabbról nézem az ügyet.:)

  14. Egyébként bennem felmerült, hogy Fidesz ( a háttérben irányító elit) legyártotta, a Szociktól eltérő ellenzékét.
    Az LMP-t és a Jobbikot.
    Mindkettőnél találunk a múltban érintkezési pontokat OV-val.

    Mi itt vitatkozunk, hogy ki lenne a jobb, de a helyzet gyökeresen nem fog változni.

    A kutyák ugatnak, a karaván halad.

  15. 9:
    „A stratégia nem rosz, de a mögötte álló emberek és szervezetek teljesen hiteltelenek.”

    Mert a Fidesz meg a KDNP az annyira hiteles. Valóban.

  16. 10.

    Tibor bá ne haragudj, de az ilyen gondolkodásmód miatt ment el a kedvem az itteni beszélgetésektől.

    Nem veszed észre te sem, hogy 22 éve ezt csináljuk, és Magyarország már a posványban van?

    Mindig valami ellen kell szavazni, és nem valamiért. Ugyan ez volt 2010-ben is, és előtte is…

    Egyáltalán miért kell ez, hogy még mindig téma legyen.

    Miért csak PZuj vagy Brilliant a 11-esben lát tisztán???

  17. 15. PZuj

    Végülis a „realitásokat” figyelembe véve egy számunkra ideális párt már régen a fasirtban lenne, mint például Haider.
    Még jóval kissebb „elhajlásokat” is sima leváltással díjjaz a globális kifosztó hatalom, mint a görögöknél, olaszoknál vagy a spanyoloknál. A „tökösebb” ellenállók, mint a Kárpátok Géniusza, aki visszafizette az IMF hitelt, vagy Milosevics aki fel se akarta venni, példa statuálásra kitömték… hogy lássuk mi vár azokra akik próbálnak szembe pisilni.

    A „legendás” 2/3 az az előző banda leváltását akarta, „bármi jobb mint ez” alapon.

    Orbánékat lehet fikázni, végülis nem lehetnének hatalomban, ha nem lennének valamilyen fokon globál-konform.
    Ha tettekben nem is látványosan, de retorikában azért legalább tudatják a néppel, hogy mitől döglik a légy.
    Kimondják azt, amit a „látók” is csak suttognak: az IMF, a bankok, a multik felelősségéről, „szóltak” a nyugdíjasoknak, hogy kapják össze a családot, mert amint lehet az IMF & Co. le fogja nyúlni az elérhető pénzeket, mint ahogy már az USA-ban, Nagy Brittanniában és másutt is megtette… Bejelentették, hogy a jóléti társadalomnak vége mielőtt belekóstolhattunk volna…

    Tehát az üzenet legalább az átjött, de hát Tiborbá szavaival élve ők is emberből vannak, és úsznak az árral, ha néha szembe is pisilnek.

  18. Dugovics Titusz? Nagy valószínűséggel sohasem létezett…
    A középkori ostromleírásokban toposzként visszatérő elem a hős, aki magával rántja a mélybe az ellenséget. Bonifini nem is nevezte meg a katonát a Nándorfehérvéri csatáról szóló beszámolójában.
    A Vas vármegyei szolga-, majd táblabírói tisztséget betöltő Dugovics Imre „őskereső” buzgalmában az 1820-as évek elején 15. századiként keltezett adománylevelet fabrikáltatott magának, tanúsítandó, hogy a Pozsony megyei Tej nevű birtokot Hunyadi Mátyás adományozta Dugovics Bertalannak, apja, Titusz hősiességéért.
    Innen került be a köztudatba a név, amit aztán a nemzeti romantika terjesztett el. Csakhogy az adománylevél hamisítvány.

  19. 7.
    „Az Együtt 2014 nem Bajnai “pártja”. Aki összefog az nem áll Bajnai mögé.”

    Szerinted ebből az összefogásból ki néz ki miniszterelnök jelöltnek?

  20. Nem értelek Tibor bá’!
    Csatlakozva a trióhoz és Pzuj-jal maximálisan egyetértve, nem értem az ennyire rövidtávon gondolkodásod.
    Tegyük fel, az ellenzék sikeresen összefog, Bajnai miniszterelnök, de hogyan tovább?
    Félre értés ne essék, semmi gondom Bajnaival, 22 év óta a legnormálisabban gondolkodó miniszterelnök volt, de.
    Az általa fémjelzett út járható tovább? Szerintem nem. Bizony radikális változásra van szükség. Ebből az adósságcsapdából Bajnai nem fogja kivezetni az országot. De mivel ő sem fog tudni munkalehetőségeket hozni, munkahelyeket teremteni, sőt, még a régióban elfoglalt helyünkön sem változtatni, így marad minden a régiben.
    Az nem elég, ha Orbánt elzavarjuk, ez még roppant kevés a boldoguláshoz!

    A másik dolog az LMP téma.
    Lehet, többet tudsz az LMP prominenseinek és Schiffer személyes dolgairól és jó lenne, ha kifejtenéd ez irányú nézeteidet, fenntartásaidat, mivel ezidáig csak sejtéseket, ráaggatott jelzőket hallottam róla. Valami tényszerű dolgok is kellenének.
    Egyenlőre az LMP a legelfogadhatóbb formáció, ebben a parlamentalizmusnak nevezett katyvaszban.
    Ennélfogva jogában áll úgy dönteni, hogy nem csatlakozik egyik táborhoz sem és a saját útját választja, még olyan áron is, hogy kispárt marad, vagy esetleg nem jut be a parlamentbe.
    És nem akar kurvának állni, még akkor sem, ha perpillanat ez komoly előnyökkel járna!

  21. Ezt a dolgot nem lehet „belülről” nézve megérteni. Ezt csak nemzetközi perspektívában elhelyezve lehet valamennyire átlátni. Ami itt folyik az csak a lakosság részére egy színházi előadás. Sokszor a résztvevők többsége sincs tisztában azzal, hogy színészi feladatokat lát el. Ez olyan, mint a TV2 meg az RTLKlub amiknek ugyanaz a tulajdonosa befektetési alapokon keresztül tulajdonolva. Óriási a „verseny”! 🙂

    Nemzetközi „színpadra” helyezve a dolgokat az látszik, hogy szinte mindenhol az a „trend”, amit Orbánék csinálnak. Nyirbálják az alkotmányos jogokat (az USA-ban lényegében elnöki rendeletekkel már felülírták az alkotmányt az elmúlt 10 évben…), mindenütt vágják a támogatásokat, a segélyeket, mindenütt az internet cenzúra megoldásán dolgoznak, mindenkit megfigyelnek, a legkülönbözőbb TEK jellegű szervezeteket állítanak fel és vég nélkül lehetne sorolni… Aki nem látja a párhuzamokat, az a Holdon él, a nemzetközi hatalom Orbánékat választotta, mert a másik oldal teljesen leamortizálódott (éppen azért, hogy Orbán teljhatalmat kapjon). A „nemzetközi piszkálódás” Orbán hatalmát hivatott tovább fenntartani, kicsinálja a népet és közben „lőnek rá”, ezért ő „harcol” ellenük, a nép meg elhiszi, hogy véd minket a gaz Uniótól és mellé áll. Nem lesz leváltva 2014-ben, ez teljesen kizárt, kár ezen erőlködni. Ha a hatalom akarná, már rég elővett volna új embereket a baloldalon, nem véletlen, hogy csak a ballib lejáratódott emberei bújnak elő, akikkel világos, hogy csak kudarcra vannak ítélve.

    Ez itt csak egy színjáték, nem hiába mondta Orbán, hogy azt nézzék, amit tesz, nem amit mond. Ő vezeti át a megtévesztett népet az „Új Világrendbe”, nem véletlenül bújt elő Soros seggéből annak idején… de azért csak álmodozzatok a semmiről :)) a dolgokat nem a szavazófülkéből irányítják, jól is néznénk ki, abban nem lenne köszönet, ha megtehetném, én sem engedném. Úgyhogy marad az „álválasztás”, a cirkusz, a színház, a dolgok meg mennek tovább az előre eltervezett módon…

  22. 22:
    „Nemzetközi “színpadra” helyezve a dolgokat az látszik, hogy szinte mindenhol az a “trend”, amit Orbánék csinálnak. Nyirbálják az alkotmányos jogokat (az USA-ban lényegében elnöki rendeletekkel már felülírták az alkotmányt az elmúlt 10 évben…), mindenütt vágják a támogatásokat, a segélyeket, mindenütt az internet cenzúra megoldásán dolgoznak, mindenkit megfigyelnek, a legkülönbözőbb TEK jellegű szervezeteket állítanak fel és vég nélkül lehetne sorolni… ”

    Én meg gondolom sokan mások ezt látják, de engedd meg, hogy ne tapsoljak hozzá…

  23. Azon vitáztok, és veregetitek egymás vállát, hogy ebből az egy kiló lisztből mi legyen, kenyér? kalács? lángos? és nem veszitek észre, hogy bármelyiket akarjátok azzal kell kezdeni, hogy vesztek 50 g élesztőt. Bármit akartok, bármit tartotok jónak, az első lépés Orbán elzavarása. Ezt nem lehet elkerülni, enélkül nem lesz se kenyér, se kalács, se lángos. Aki ezt nem érti meg, az elvakult analfabéta. MIÉRT? Azért mert Orbán úgy formálta a választási törvényt, hogy kizárólag csak ő nyerhet. És ő is fog nyerni, mert kizárólag akkor lehet őt letaszítani a trónról, ha MINDENKI összefog ellene, igen, MINDENI, még a Jobbik is. De mivel nem lesz összefogás, ezért Orbán számítása be fog jönni. Nem lesz megdöntve, mert 20 százalékból fog csinálni 60-at.

    És akkor most fel lehet tenni a kérdéseket!
    21) Hogyan tovább? Mit tudom én, csak azt tudom, hogy szükségszerűen mi az első lépés.
    20) Ki lesz a miniszterelnök jelölt? Fogalmam sincs, de ha van eszük, akkor nem Bajnai.
    16) Nem veszed észre te sem? Dehogynem veszem észre. De a játékszabályokon kívül nem lehet lépni. Abból, hogy elmegy a kedves, ahogy 40 százaléknak már elment, nem lesz változás.
    Miért csak PZuj vagy Brilliant a 11-esben lát tisztán??? Dehogy látnak tisztán. Úgy látják, ahogy te, vagyis mindössze magadat dicséred.
    11) Elárulnátok, hogy tudtok ebben a világrendben élni? Ahogy te. 😀

  24. 23.

    Természetesen én sem örülök ennek, de azt látni kell, hogy ez egy „automatizmus” ami az emberek eltorzított gondolkodásán alapszik, nem véletlenül mossák az emberek agyát és nem véletlenül tették az erkölcsöt zárójelbe az elmúlt évszázadban.
    Ki az aki nem menne el dolgozni gyakorlatilag bárhova, ha fizetnének neki akár több száz milliót évente? Egy kicsit hazudozni, egy kicsit aláírni ezt-azt, ami igaz, hogy emberek millióit lehetetleníti el, de hát ő csak egy papírt írt alá, nem lőtt le senkit….
    Aki valódi erkölcsökkel rendelkezik, az visszautasítaná, na de létezik ilyen? Szerintem már nem…
    Most rúgták ki a BBC vezérét 56 nap! munkaviszony után és megkapta az egész évi fizetését végkielégítésként 450000 angol fontot!
    Miért fizet ki valaki ennyi pénzt értelmetlenül, ha valaki csak 56 napot dolgozott le belőle? Azt mondják, a szerződés… igen, na de ki az a „barom” aki ilyen szerződést képes kötni vele? Nem barom. Ez a hallgatás ára. Aki ilyen meghatározó pozícióban van, az bizony tudja hogyan manipulálják a híreket, hogyan kézivezérlik „fentről”, a szálakat, összefüggésket. Ennek ára van, akkor is, ha nem csinált semmit.
    Ez kicsiben is így van, ezért nem lehet megállítani a folyamatokat, ha az utcára kerülnél, a gyerekeid meg éhen halnának, akkor bizony beállsz a TEK-hez is, hogy ezt elkerüljed és bár összeszorított foggal, de szétvered a szomszédod fejét is tonfával, ha az a parancs.

    Persze lehet a folyamatokon zsörtölődni, de ez „odafent” senkit nem érdekel.

  25. 19 Avatar

    „Innen került be a köztudatba a név, amit aztán a nemzeti romantika terjesztett el.”

    Igen, szépen körvonalazódik az a magyarfikázó magatartás, amelyik évszázadokig biztos kenyérkeresetet biztosított egy rétegnek.E szerint minden amire pozitívként emlékezhet a magyar, az hazugság, romantika, csalás, délibáb.

    Arany János fogalmazta meg szépen a nyelv „gyarmatosítása” kapcsán :


    Kisütik, hogy a magyar nyelv
    Nincs, nem is lesz, nem is volt
    Ami új van benne mind rossz
    Ami régi, az meg tót.

  26. Azt nem értem, hogy ha II. Orbán kormány 2/3-os többséggel nyerhetett, azaz bukott politikust visszahívott a magyar, akkor egy önszántából lemondani tudó politikus, immáron népszavazásból fakadó miniszterelnöksége ellen tiltakozunk. (Ez kb. olyan, mint Gyurcsány egyetlen igaz mondata 2006-ban elég volt a bukásához. Mondj igazat, betörik a fejed. OV-nak nincs is egy igaz mondata sem.) Persze értem én, hogy Bajnai nem nyerő, hiszen a növekvő gazdasági politika híve, meg értem én, hogy csúnya libsi-komcsi-libatolvaj. De akkor ezzel a 2/3-os többségű láncfűrészes pszichopatától miként kellene megszabadulni? Mert egy sima többségi népszavazás nem elég, az tuti. Az LMP, Schiffer és Róna döntéseivel ezért nem értek egyet.

  27. 22, 23
    A hatalom természetes módon törekszik a teljes kontrollra és kizsigerelésre. Most sokáig sikerült a gazdagok és a közemberek érdekeit összehangolni, mert nőtt a torta. Mindenki elhitte, hogy az osztályharcnak vége, pedig csak fegyverszünet volt. Az emberek kiszolgáltatták magukat a rendszernek, eltunyultak mentálisan és fizikailag is. A rendszer irányítói viszont egyre bővítették az eszköztárukat megfigyelésre, manipulációra, elnyomásra. Ezeket egyre olcsóbban, egyre észrevétlenebbül, egyre kevesebb emberi munkaerővel tudják üzemeltetni. A közösségből kiragadott, logikus gondolkodástól, kultúrától, értékrendtől megfosztott egyéneknek kéne valahogy összefogni, hogy a totális diktatúra irányából letérítsük az országot (vagy világot).

  28. 24:
    „ha MINDENKI összefog ellene, igen, MINDENI, még a Jobbik is. De mivel nem lesz összefogás, ezért Orbán számítása be fog jönni. Nem lesz megdöntve, mert 20 százalékból fog csinálni 60-at.”

    Kiváló ideológia, a múlt kövületeinek a fenntartásához.
    Igen az összefogásra szükség van, de nem minden áron.

    Linkeltem egy Schifferes cikket, valamit kezd már feszegetni.
    Egyébként a közvélemény kutatások szerint, az LMP a legkisebb támogatottságú, nem ők fogják eldönteni a küzdelmet.

    „És ő is fog nyerni, mert kizárólag akkor lehet őt letaszítani a trónról, ha MINDENKI összefog ellene, igen, MINDENI, még a Jobbik is. De mivel nem lesz összefogás, ezért Orbán számítása be fog jönni. Nem lesz megdöntve, mert 20 százalékból fog csinálni 60-at.”

    Igen, ez a valószínű kimenetel.

    „Mit tudom én, csak azt tudom, hogy szükségszerűen mi az első lépés.”

    Ez már sokszor volt első lépés és mégis itt vagyunk.

    „Fogalmam sincs, de ha van eszük, akkor nem Bajnai.”

    Valóban, ahogy Bajnai nevével fémjelzett mozgalom mögé kezdenek felsorakozni, ez abból egyenesen következik.
    Neked…

    „Dehogy látnak tisztán.”

    Tisztán csak Te láthatsz?

  29. 24. Tiborbá

    ” MIÉRT? Azért mert Orbán úgy formálta a választási törvényt, hogy kizárólag csak ő nyerhet.”

    Szerintem ez nem AKKORA tragédia.
    Ugyanis ha bárki, akkor Orbán után Gyurcsánnyal vagy anélkül ugyanaz a gárda fog visszajönni, aki csontig benyalva szolgálta a globális kifosztókat. Annál pedig valóban semmi nem rosszabb, sőt, Orbán is jobb. Akkor is ha a baloldalnak csillagos öttöt adott a gazdi, meg hízelgő PR-t.

    Én hajlandó lennék lemondani Orbánról, ha lenne egy VALÓBAN jobb alternatíva, nem a régi politikai zombik kisminkelve.

    A választék siralmas:

    Bajnai = Gyurcsány, tulajdonképpen IMF ügynök, és eladósításban utazik.

    LMP, akárhogy is tagadják, nem több mint egy fonnyadt fügefalevél az SZDSZ micsodáján.

    Tehát aki Orbán MINDENÁRON való elzavarását követeli valódi alternatíva híján, az valójában a ballib kormányt várja vissza, mert nincs az az erő, amelyik ezt megakadályozná.

    Tehát mielőtt elszaladsz éleszőért, nézd meg, hogy valóban van-e liszted, mert az élesztő úgy magában nagyon elcsapja a hasadat.

  30. 29:
    „A közösségből kiragadott, logikus gondolkodástól, kultúrától, értékrendtől megfosztott egyéneknek kéne valahogy összefogni, hogy a totális diktatúra irányából letérítsük az országot (vagy világot).”

    Kultúrális kreativok?

    Csak elvileg ők leszarják a politikát.
    Bár ha belátják, hogy az ő életfeltételeiket is lerombolják, lehet, hogy kényszerből megváltozik az álláspontjuk.
    Az új erő.

  31. 31.
    „LMP, akárhogy is tagadják, nem több mint egy fonnyadt fügefalevél az SZDSZ micsodáján.”

    Valóban, az LMP még az SZDSZ-en is túl tesz a liberalizmusban, a tőkepártiságban.
    Az LMP-t inkább definiálnám egy zöld, baloldali pártnak, amivel TGM is próbálkozott.

    Kicsit boncolgasd már A Fidesz némely tettét pl. egykulcsos SZJA, munka törvénykönyve stb.
    Jé, mintha SZDSZ csinálta volna.

    Nézd meg pl. a különadókat, vállalkozásokhoz való viszonyukat.
    Jé, mintha nem is az MSZP, hanem az MSZMP csinálta volna.

    Aztán, mint mindig , a pudding próbája az evés.
    Hogy az LMP mivé fog elkurvulni, azt még nem tudjuk.
    A FIDESZ-nél már látjuk.

  32. 29 Jani

    „A közösségből kiragadott, logikus gondolkodástól, kultúrától, értékrendtől megfosztott egyéneknek kéne valahogy összefogni, hogy a totális diktatúra irányából letérítsük az országot.”

    Képzeld el, hogy megvan.
    5 millió magyar felnőtt kaszával, kapával, szavazócédulával összefog, van egy demokratikus kormány, amelyik alig várja, hogy a nép óhaja szerint kormányozzon.

    És?

    Mit kéne tenni az adóssággal?
    Mi lenne az MNB szerepe?
    Megtartaná a bankadót, multiadót?
    Hogy viszonyulna Brüsszelhez, ami addig csavargatja a kezünket amíg 3% alá visszük az adósságot, de akkor meg azt mondja, hogy „…Hehe, de annyi megszorítással összeomlik a gazdaság, és pár év múlva úgysem tudod teljesíteni” ?
    Ha szétosztaná a földet a kisgazdák között, tudná garantálni, hogy a pénzes külföldiek nem vásárolják aztán fel parcellánként?

    Röviden : Van-e olyan élhető alternatíva, ami fennáló globális hatalmi struktúrában konfrontáció nélkül kivitelezhető úgy hogy elég pénz maradjon?
    Ha nincs, akkor kire kellene osztani Dugovics Titusz, Kennedy, vagy Haider szerepét ?

    Tibor bá’: Ha jól értem a szavaidat azért nincs jó megoldás Orbán leváltására, mert Orbánt nem kell leváltani. Mind eközben 15 éve nem élsz Magyarországon. – – – Racionálisnak feltüntetett ötleteid mögött minimális logika sincs, de ez téged nem zavar. Csak nyomod tovább, és mit ad isten, akadnak ködös fejű híveid. Hasonló álmodozók, akik zavart elmével mennek el a valóság mellett.

  33. 29:
    ” A közösségből kiragadott, logikus gondolkodástól, kultúrától, értékrendtől megfosztott egyéneknek kéne valahogy összefogni”

    Most, így visszaolvasva, azt hiszem félre értettelek.
    Mit is akartál itt mondani?

  34. 29.

    „A közösségből kiragadott, logikus gondolkodástól, kultúrától, értékrendtől megfosztott egyéneknek kéne valahogy összefogni”

    Ne haragudj, de ezt Te sem gondolhatod komolyan, ezt nem félreírtad? „Agyhalottaknak” kellene összefogni?

    Obama aláírta a megrendeléseket, 2020-ig 30000! drón áll szolgálatba az amerikai légtérben, 2025-től pedig utcai „drónok” fognak járőrözni éjjel-nappal, vezető nélküli járművek, felfegyverezve, kamerákkal, éjjellátókkal, radarral, stb… felszerelve.

    Akkorra már itthon is lesznek a levegőben járőrözők és ha valaki nemkívánatos személy, azt egy perc alatt kilövik, ahogy a Hamasz katonai vezetőjét pár hete.

    Ez ellen hogyan akar valaki védekezni? Aki ezeket megtervezi, megépíti és üzemelteti, az mind jól meg lesz fizetve, lehet, hogy Te leszel az egyik, aki megnyomja majd a gombot…

  35. Tiborbá….
    Megint moderálsz ?
    Ne lázíts, ne terjessz rémhíreket. mert akkor tényleg moderálni foglak.

  36. Én attól tartok, a fideszt csak forradalommal lehetne kiütni a nyeregből, de kik csinálnának itt forradalmat? A soha ki nem robbant forradalom után alkotmányozó nemzetgyülésen újra kell írni az alkotmányt, de megint az a kérdés hogy az egyébként ki sem tört forradalom után ki legyen az alkotmányozó nemzetgyűlés tagjai közt. Röviden a lényeg, ezt most tényleg nagyon elszúrták nekünk azok akik 2/3 os többséget adtak a fidesznek. Ami Bajnait illeti, szintén 2/3 ban gondolkozik, mert csak azzal tud 2/3 os törvényeket módosítani. Tehát tisztelt honfitársak vagy politikust akasztunk,vagy marad minden a régiben. De én arra tippelek, hogy semmi sem fog történni. Pl ami engem ma nagyon felháboritott, hogy a kormány 15 millio dollárt utal egy új alapitványnak az USA ba amit arra hoztak létre hogy az ottani magyarok etnikai identitásukat gyakorolhassák.

  37. 28:
    „akkor egy önszántából lemondani tudó politikus, immáron népszavazásból fakadó miniszterelnöksége ellen tiltakozunk. ”

    Itt most kire gondolsz? Bajnaira?

    „Az LMP, Schiffer és Róna döntéseivel ezért nem értek egyet.”

    Róna döntésének személyes visszavonulásának okait el tudom fogadni, de nem helyeslem.
    A helyzetértékeléseivel általában egyet tudok érteni.

  38. hmm.Én 3 napja gondolkodom ezen..És tulajdonképpen számot vetettem hogy Orbánnal mi a bajom?Rájöttem hogy semmi..
    Azon is gondolkoztam hogy mit szeretnének az emberek..Az állam fizessen mindent mint eddig,ne kelljen munka után menni,meg adjanak segélyeket,fizessenek mindent,a minimálbér legyen 1200 euro..Meg kánaán..De ez nem lesz.Pont mi beszéljük az összeomlást.Akkor mit várunk?
    A szomszéd ember szidja Orbánt,meg akit tud,mert közmunkán dolgozik.De közben elfelejti hozzátenni,hogy az elmúlt 30 évét végig itta,és ki itta magát a munkából..Mindenhonnan kitették..
    Mindenki várja a megváltót.És Bajnai mit tud csinálni?Nyakamba rakja majd a 100 ezer forintos ház adót hogy fizessek,mert nekem van..Meg osztogatni a segélyeket IMF pénzből..Hát Orbán meg elteríti mindenki egyformán fizet mindent,mert csekkje mindenkinek van,közműve mindenkinek van,bank számla mindenkinek van..
    Itt van az egykulcsos adó..Ha nem egy kulcsos lenne akkor mennyivel kapnék többet 5 ezer forinttal?10 ezerrel?Az sem biztos mert az itteni termelő cégek annyit fizetnek amennyit ők akarnak.Annyit bér számfejtenek amennyit ők akarnak..Nem kell bemutatni őket..
    Szóval tulajdonképpen miért is nem jó Orbán?.. 😮
    Szét kellene osztania a holmiját?
    Tegnap ezt leírtam a DK-ba,ki is raktak..Azt mondták pontosan úgy gondolkozom mint Orbán..

  39. 39.
    Hmm.
    Talán azért, amit Tibor bá is hiányol, a racionalitás, hogy a „nem megszorítások” hatását minimalizálja a társadalom egészére nézve.

    Talán azért, mert oly buzgón akar megfelelni a világtendenciáknak, a demokratikus jogok megnyirbálásában.

    Ahogyan Tibor bá is írta pl. a választási törvény, a diktatúra elrendelésének törvényi megalapozása, a pártkatonákra szabott törvénykezés, a kendőzetlen gazdasági holdudvarnak való osztogatás, a hatalommal való visszaélések stb.

    Egykulcsos SZJA: A történetnek nincs vége, az a 300-400 milliárdos lyuk minden évben megvan, amit lehet betömködni, „nem megszorításokkal”.

    Lehet egy ideig a vállatokat terhelni, de a végtelenségig nem, mert odébb állnak vagy visszafogják a tevékenységüket, a fejlesztéseket. Na akkor kitől fog elvenni, hogy betömje a költségvetési lyukat?
    Marad a nép, az Isten adta nép…

    Így ne reménykedj abban, ha, most azt mondják nem lesz ingatlan adó, akkor ehhez későbbiekben is tartani fogják magukat.
    Eddigi tevékenységünk nem validálja ezt a bizalmat.

    „És Bajnai mit tud csinálni?”

    Ha Bajnai nyerne pár dolog vissza lenne csinálva, de sok minden nem, ahol OV végezte el a piszkos munkát.
    Általában azok a dolgok, amik a Tőke érdekeit szolgálnák.

  40. Melike?,,Semmi?,Nem zavar hogy orbán egy zsido-cigány-hogy az fidesz az népirto likud testvérpártja-hogy egy titkostársaság tagja–hogy miközben az ország s benne az nép egyre inkább szegényednek addig ök az gazdagok s politikusok egyre gazdagabbak—melike de hülye vagy?Azt állitod hogy mindenki egyformán fizet?—Mocskos gazdagok offshort cégen kersztül mennyi pénzt vittek ki adozatlanul?De legföképp fö probléma amiröl nem beszélnek az a adosság téma mert ha emberelk megtudnák hogy mennyi pénz jöt be s mennyivel többet visszaadtunk s mégis mennyi az tartozás-hát kiegyenesitenék az emberek az kaszát-tavaly 1,8milliárd dollárt fizetünk ki csak kamatra amelyböl 4db 4-es metrovonalat lehetett volna épiteni vagy 150 grippen vadászgépet vagy 13,14.15,16,17.18.19.20,21,22,23-ik nyugdijat is lehetett volna adni—ez a központi probléma az hogy az rockfeller david,soros györgy s még pár mocskos zsido bankár kirabolja az országot

  41. Úgy látom csak Bastian érti az új idők szeleit. Nem csak itt lesz diktatúra, hanem az egész világon. Így Orbán tökéletesen végezte dolgát. Mindegy, hogy le lesz-e váltva 14-ben, aki utána jön nem tudja visszacsinálni a dolgait (még egyszer nem lesz 2/3), marad minden úgy, ahogy most van. Így felesleges is rágódni rajta ki lesz a következő báb, mert úgyis csak báb marad.

  42. Lesz összefogás 🙂 :

    „Náciellenes tömegtüntetést tartanak vasárnap délután háromkor a Kossuth téren Gyöngyösi Márton jobbikos képviselő parlamentben elhangzott náci kijelentései miatt. A demonstráción beszédet mond Rogán Antal, a Fidesz frakcióvezetője, az MSZP részéről Mesterházy Attila pártelnök, az Együtt 2014 mozgalom részéről pedig Bajnai Gordon volt miniszterelnök is. Felszólal Ungvári Tamás, a Mindannyian Együtt Jeruzsálemért Alapítvány kuratóriumi elnöke is. A tüntetésen fellép Hernádi Judit és Somló Tamás, a rendezvény moderátora Bombera Krisztina lesz.”

    http://index.hu/belfold/2012/11/29/az_egyutt_2014_is_tuntet_a_nacizmus_ellen/

  43. 43:
    Nem egészen. Nekem van ötletem. Sima 51 százalékos többséggel ki kell írni a népszavazást a következő kérdéssel: Akarja-e, hogy a népnyomorító, népellenes, önkényuralmi alaptörvényt hatályon kívül helyezzük és visszaállítsuk a korábbi alkotmányt? Ha a népfelség úgy dönt, hogy IGEN, akkor a volt kétharmad elmehet a sunyi picsába.

  44. 44:
    Ne keseredjetek! Még 20 év és az egész világ meg fog főni saját zsírjában. Zsidók, nem zsidók egyaránt.

  45. 43:
    „Úgy látom csak Bastian érti az új idők szeleit. Nem csak itt lesz diktatúra, hanem az egész világon. ”

    „“Nemzetközi “színpadra” helyezve a dolgokat az látszik, hogy szinte mindenhol az a “trend”, amit Orbánék csinálnak. Nyirbálják az alkotmányos jogokat (az USA-ban lényegében elnöki rendeletekkel már felülírták az alkotmányt az elmúlt 10 évben…), mindenütt vágják a támogatásokat, a segélyeket, mindenütt az internet cenzúra megoldásán dolgoznak, mindenkit megfigyelnek, a legkülönbözőbb TEK jellegű szervezeteket állítanak fel és vég nélkül lehetne sorolni… ”

    Én meg gondolom sokan mások ezt látják, de engedd meg, hogy ne tapsoljak hozzá… „

  46. 42!
    Én nem bánom ha meggyőztök..Természetesen nem fogok orbánra szavazni,mert azért nem vagyunk olyan jóban.Csak gondolkoztam magamban..
    De ez már 100 éve így van amit leírsz.Semmi újdonságot nem mondtál nekem vele..Nem orbánnál kezdődött…..
    Bajnai nem a tőke érdekét szolgálja?Akkor hogy kerül oda?Szerintem meg ezek mind egy klikk..
    41!
    „Ahogyan Tibor bá is írta pl. a választási törvény, a diktatúra elrendelésének törvényi megalapozása, a pártkatonákra szabott törvénykezés, a kendőzetlen gazdasági holdudvarnak való osztogatás, a hatalommal való visszaélések stb.”
    Egyszer kerek egyszer talp..Ha más van ott,az fogja vinni a holdudvarát..

  47. 48:
    „Egyszer kerek egyszer talp..Ha más van ott,az fogja vinni a holdudvarát..”
    Na ezért kéne a régi garnitúrának eltűnnie a süllyesztőben.
    Egy erős korrupció elleni harc meghirdetésére várok.

    ” „Az LMP nem akarja azt, hogy Magyarország még egyszer ugyanabba a folyóba lépjen vissza” – hangsúlyozta az ismét megválasztott frakcióvezető.”

    ” Szólt arról is, hogy a pártja olyan korrupcióellenes programot készített, amellyel garantálni lehet a megvesztegetések visszaszorítását és az off-shore cégek felszámolását.”

    http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-532549

    Szóval ez számomra nagyon jól hangzik.
    Hogy mi lesz belőle, az más kérdés.

  48. 51!
    jajj Pzuj…Még mindig vannak illúzióid?.

  49. Éppen egy David Cameron videot nézek. Nem bírom ki, hogy ide ne idézzem egy részletét :

    „A közelmúltban tudósok azt tervezték, hogy patkányok helyett inkább politikusokkal kísérleteznek. Valaki megkérdezte: „Miért?” mire mondták: „Hát, politikusokból nincs hiány. Senkit sem érdekel, hogy mi történik velük. És végül, van néhány dolog, amire a patkányok egyszerűen nem hajlandóak.”

  50. Akkor én is hozzászólok ehhez a népszerű lerágott csont témához:

    1. Orbán leváltása:
    Egy szóval: fölösleges.
    Már a választások előtt röhögtem minden fideszes szavazón, aki azt hitte, hogy Orbán változást fog hozni. Megmondtam előre az ismerőseimnek, hogy Orbán pont ott fogja folytatni, mint ahol Bajnai abbahagyta, mert nem tehet mást. Minden egyes politikus kényszerpályán van. Tibor bá’ is írta, hogy vannak játékszabályok, amiken belül lehet csak mozogni. Igen, és pont ezért értelmetlen valaki más paprikajancsit ültetni a székbe Orbán helyett, hisz az utód is ugyanazon szabályokhoz fogja tartani magát, tehát minden lényeges döntése az orbáni döntések folytatása lesz.
    Szóval Tibor bá’ a kérdés a következő: érdemes-e a szart fosra cserélni? Ezt mindenki döntse el maga, de nekem nem éri meg, ezért nem szavaztam már az előző választáson sem. És nem arról van szó, amit a politikusok, meg az ingyenélő elemzők mondanak, hogy azért nem mentem el szavazni, mert nekem mindegy, hogy kit választanak meg. Nem… azért nem mentem el szavazni, mert nem vagyok hajlandó a rendszert elfogadni, támogatni, inkább távol maradok tőle.

    2. Az összkép:
    Most ezt nem reklámozásként írom, de a saját blogomon már nagyon-nagyon régen kifejtettem, hogy bármiféle pozitív változáshoz az emberi minőségnek kell pozitívan változnia. E nélkül nem megy. Lehet ezt hosszan ecsetelni, de teljességgel hasztalan. Aki ezt képes megérteni, annak nem kell magyarázni, aki pedig nem akarja megérteni, annak meg úgyis mindegy.
    Jelenleg is pontosan azt kapjuk, amit érdemlünk: Orbánt, és ezt a demokráciának nevezett közröhejt.

  51. 56:
    „Tibor bá’ is írta, hogy vannak játékszabályok, amiken belül lehet csak mozogni. Igen, és pont ezért értelmetlen valaki más paprikajancsit ültetni a székbe Orbán helyett, hisz az utód is ugyanazon szabályokhoz fogja tartani magát, tehát minden lényeges döntése az orbáni döntések folytatása lesz.”

    Ez rendben is van, csak egyáltalán NEM MINDEGY, hogy az adott határokon belül, az megválasztott vezető hogyan mozog.
    Mert van játéktér, ha szűk is.

    Az se mindegy, hogy a rendelkezésre álló szűkös erőforrásokat mennyire racionálisan használják fel.

  52. 27: Engem az sem zavar ha te továbbra is hiszel Dugovicsban, mint a jó katolikus a Szeplőtelen Fogantatásban.
    Ha be tudod bizonyítani, hogy a hamisított oklevél keletkezése előtt bárhol bárki Dugovics Tituszt emlegetett a nándorfehérvári hőstett kapcsán, akkor majd én is neked fogok hinni. Addig viszont azt tartom, hogy egy lebukott hamisítónak hiszed el, hogy az ő őse volt az a hős, akinek a neve nem maradt fenn. Bár igazából az is tök mindegy, hogy Kovács József, Vujicsics Ferenc, vagy épp Dugovics Titusz volt ez az ember, a lényeg a csata végeredménye volt.

    A jelenlegi politikai palettáról az a véleményem, hogy messze van még 2014, akkor kell majd értékelni a helyzetet. A meccs még el se kezdődött egyesek máris azon vitatkoznak, hogy a (nem politikailag) jobb szélsőnek be kell-e majd ívelnie a labdát, hogy a középső csatár gólt fejelhessen, vagy magának kell megpróbálni gólt lőni. Pedig lehet, hogy a labda el se jut majd hozzá, vagy középen lesz lemaradva a társ…

  53. Csak egy megoldás lehet(ne), de nem lesz, mert az emberek bele vannak ragadva ebbe a létformába. Ez pedig az alapja mindennek.

    Ha mindenki, de legalábbis a többség el tudná engedni végre a valójában teljesen szükségtelen dolgait, igényeit, az akkora csapás lenne a rendszerre, hogy már azt sem tudnák megvalósítani, amit terveznek, mert már nem lenne rá idő. Ehhez mindenkinek magának kellene megváltoznia és nem másra mutogatni, meg tüntetni, meg szavazgatni ide-oda. Aki szavaz, az a rendszer fennmaradására szavaz, tök mindegy hova teszi az X-et. Aki ezt nem érti, az semmit nem ért.

    Ilyesmikre gondolok, természetesen a teljesség igénye nélkül:

    -tévé kuka
    -minden nagy fogyasztású eszköz otthon, kuka
    -ruha csak az alsó olcsó kategóriából és csak akkor ha valóban kell, semmi divatozás
    -lakás, családi ház eladása és a lehető legkisebb megvétele, amiben még létezni tud, ezt pedig még most, mert most még el lehet adni ha nyomott áron is még egy nagyobb lakást is, később olyan ingatlanadó jön (3-5 éven belül), ami lehetetlenné teszi a létezést, eladni akkor meg már lehetetlen lesz.
    -semmi kütyü vásárlás
    -semmi hitelfelvétel
    -csak kizárólag a legszükségesebb kaja (lehetőleg természetes anyagokból)
    -fűtés legfeljebb 16 fok, ahogy Ausztriában már régóta
    -semmi olyanban nem részvétel, ahol „fogást” találhatnak az emberen, itt nem bűncselekményekre gondolok, hanem amin keresztül szívhatják a vérét államilag, ezért
    -autó kuka (legfeljebb olyan öreg vacak, amit bármikor az út szélén lehet hagyni, ha durván felmennek a költségei)
    .
    .
    .
    Összességében semmit nem venni, ami nem az alap létezéshez szükséges, semmi utazás, meg párizsi hétvége, wellness baromság, stb… Mindet pénzzé tenni, amíg lehet. Később lehetetlen lesz.

    Feltehetném a kérdést, ki volna aki akár csak ezek közül néhányról is lemondana, nem még ennél is jóval többről? Szerintem senki, na ezért fog minden megvalósulni és sokkal rosszabb lesz, mint ami a fentiek elhagyásával történne. De az emberek ilyenek, ragaszkodnak az értelmetlen „semmihez”, mert azt hiszik, hogy ez az igazi élet.

    Orbán végül is elmondta, hogy SOHA nem lesz már az az élet nyugaton sem, amit mi a rendszerváltáskor áhítottunk volna, mert fenntarthatatlan, ezért aki még mindig a fellendülésben, a „nyugathoz” felzárkózásban bízik, bárki is vezeti az országot, az csúnyán csalódni fog.

  54. 45. Tibor ‘bá hiába tudod a helyzet megoldását, azt a népszavazást sosem fogják kiírni. Ha véletlenül mégis, akkor elbukik a bürokraták útvesztőjében.

  55. 60:
    „Mindet pénzzé tenni, amíg lehet. Később lehetetlen lesz.”
    Nem vagyok benne biztos, hogy a pénzbe való menekvés jó megoldás lenne az elkövetkező időkben.

  56. 57:
    „A Brit Konzervatív Párt vezetője szerint egy új korszak küszöbén állunk – amikor is a kormányok kevesebb hatalommal (és pénzzel) rendelkeznek, míg a a technológiai fejlődés által hatalommal felruházott állampolgárok többel. A viselkedés-gazdaságtan és az informatika területéről származó új ötletek révén felfedi, hogyan lehet ezeket a trendeket okosan felhasználni a kormányzásban, a poszt-bürokratikus korszakban, melynek jellemzője, hogy az információ, és így a döntés, a jövőt és az életminőséget befolyásoló hatalom, a polgárok kezében van.”

    Szép jövőkép, kérdés, hogy bejön-e…

  57. 58.
    Szerintem nem érted. Mi csak veszthetünk! Amiről te beszélsz az az akasztás és a főbelövés közötti választás. Én inkább nekimegyek a hóhérnak, és teszek egy próbát, hátha megmenthetem az életem.
    Szóval nyugodtan szavazz bárkire, de előre mondom, hogy rossz döntést fogsz hozni, mert csak a rosszak közül tudsz választani.
    Ez van.

  58. 56: „Megmondtam előre az ismerőseimnek, hogy Orbán pont ott fogja folytatni, mint ahol Bajnai abbahagyta, mert nem tehet mást. Minden egyes politikus kényszerpályán van.”

    Bajnai ott hagyta abba, hogy új alkotmányt írt, meg kuruckodott az IMF-fel és regisztrációhoz kötötte a választójogunkat?
    Mind társadalmilag vannak eltérések a liberálisabb-erősebben szabályozó tengelyen, mind pedig a gazdaság irányításában vannak eltérések, amiknek következményei vannak életünk menetére.

    „érdemes-e a szart fosra cserélni?”

    Szerintem a kisebb rossz jobb, mint a nagyobb. Az persze más kérdés, hogy ki melyik értékeli kisebb rossznak.

  59. „“A közösségből kiragadott, logikus gondolkodástól, kultúrától, értékrendtől megfosztott egyén”

    Attila, ez szíven ütős.. az isten megáldjon gondolj bele a szavak jelentésébe.. Hisz ez te vagy.

    GYERE HAZA. Közösségedbe, kultúrádba, értékrendbe amiben felnőttél.

  60. Nincs senki aki felvállalná, hogy Orbánra szavazott ?? De van, én vállalom. Sajnálatos az a kritikátlan gyűlölködés amit néha olvasni lehet itt is. Tisztában vagyok a kormány hibáival de az ország működik és a korrupció nagyságrendekkel kisebb mint a tolvaj mszp idején volt.Akkor szervezetten, bűnszövetségben loptak. (lásd Erzsébetváros, BKV-Hagyó M. Zuschlag ügy stb.stb.)
    Az mszp tébolyító módon eladósította az országot ez elfelejtik a kedves olvasótársak ? Baj az államadósság csökkentése ??
    Kétségtelen most is vannak apróbb bakik, de a fő irány jó. Nem érzem hogy bármiben is korlátozva lennék. Nincs
    demokrácia ? Ellenzéki sajtó működik, Gyurcsány szabadon pofázhat bármely utcasarkon. A válság terheit a multikra hárítja a kormány túlnyomórészt. Vagy a kedves olvasótársak hiányolják a közszférában a bércsökkentést a tömeges elbocsátást a vagy a nyugdíjcsökkentést ahogy az Romániában, Görögországban történt.
    Túlzottan „gondoskodó” lesz az állam ? Ez a jövő útja, a liberális piacgazdaság a 2008-as válság kezdetével bebizonyította, hogy működésében komoly zavarok vannak.(ingatlan lufik stb.)
    Ha az olvasók tényleg demokraták akkor tiszteletben tartanak más véleményt és az általam leírtakra civilizáltan reagálnak, ha akarnak.

  61. 60

    Rövidtávon az a megoldás (hosszú távon meg úgyis meghalunk :)).
    Mégpedig azért, mert fizetni kell! Aki nem fizet, az megy a „szegényházba”, a gyerekeit is elveszik…

    Az egy mítosz, hogy majd mindenki kis veteményesből megél otthon a kertes házában. Ez csak egy illúzió, egyrészt meg sem tudja védeni, másrészt egy konyhakertből nem tud megélni egy család, ahhoz sok hektár kell és azt meg is kell tudni művelni és a terményt védeni… Arról nem is beszélve, hogy tilos lesz vagy annyi adót, illetéket sóznak rá a házadra és a földedre, hogy sovány malac vágtában rohansz be egy városba egy minigarzonba…

    Ezzel kár foglalkozni, mert kaja lesz, ha baromi drágán is, mert a „munkaerő állatokat” fenn kell tartani (már aki hasznos közülük), ez az un. „livestock”.

  62. Amíg nincs olyan párt ami visszamenőlegesen fellógatná és vagyonelkobzásra ítélné a múltbeli politikusokat addig nincs miről beszélni.Ha valaki felvállalja,hogy nem vesz fel az átlagfizetésnél többet és lemond a mindenféle juttatásról akkor az már reménykeltő.Ha leadják a szolgálati kocsikat,sofőrt,stb-t és a közellátásra fordítják akkor oké.De ezek nem valósulnak meg még kicsit sem…. így nem kell ezen rugózni,jelenleg lehet szerveződni legálisan és lehet nem legálisan intézni a rendszerváltást.Az a baj többségszerzéssel,hogy ahhoz sok tudatlan embert kell beetetni buta célokkal.

  63. 67.
    Ugyanúgy lopnak most a fideszes tesók mint régen a mszp-szdsz-mdf-stb szerinted azt a több tízezer hektárt kinek osztották szét mostanában? Ez azért elég jó húzás hiszen rögtön a hazádból mutyiznak ki egy darabot maguknak és ugyi csak a javát a finom termőföldet,és erre nem kell azt reagálni,hogy a Pista is mutyizott 4 éve magának mert kit érdekel? akasszák fel őket és kész a földet meg vegyék vissza.
    Müködik az ország csak ugye jelenleg a Kongói demokratikus köztársaság is müködik persze sőt még jobban mint 5 éve de attól még nekünk szar hely szóval elég mélyre tudunk még süllyedni ezzel a „még müködik” dumával.
    Az államadósság eddig sem csökkent számottevően majd ha 0-ra kijövünk(haha) akkor van miről beszélni.
    A fő irány pedig az kéne,hogy legyen,hogy a közösségnek visszaosztani azt ami az övé.Az átlag nem fog jobban élni 2 év múlva sem így a fő irány rossz.A jó alatt nem a 2 új autót 4 szobát meg plazmatévét értem hanem a minőségi életet.
    Az pedig normális dolog,hogyha az ország sorsáról van szó akkor azt viselje mindenki egységesen ha kell akkor adónöveléssel,nyugdíjcsökkentéssel mert a hosszútávú előnyök ennyit megérnek.Csak ugyi nálunk az adóemelés sima pénzlehuzás nincs mögötte jobbítási szándék.
    Az állam pedig akkor tud „gondoskodni” ha értelmes emberek vezetik mert lehet a kevésen is élni ha jól be van osztva és haszonélvező állampolgár pedig tudja a kötelességét.A demokrácia meg semmit nem ér ha a szavazóképes többséget be lehet etetni hülyeségekkel,mert nem gondolkodnak.

  64. 67:
    Igazad van, a szocik és a liberálisok hülyére lopták magukat a Fideszhez képest, de csak azért, mert nekik 12 évük volt, míg a Fidesznek csak 4. De én nem csak Tocsikra emlékezem és Suchman Tamásra, hanem Kaja Ibrahimra, és a Simicska APEH vezér Számítógép stopjára is (és sok tucat másra mind a két oldalon). Ez tehát nem érv. Az viszont igen, hogy Orbánnak van egy csomó egyéni hülye ötlete, amiért nagyon drágán fizet a nemzet. Nem bánom a diktatúrát, de egy elmebeteg ne vezesse az országot (bele a szakadékba)

  65. 71!
    „Az államadósság eddig sem csökkent számottevően majd ha 0-ra kijövünk(haha) akkor van miről beszélni.”

    Ahhoz nem Orbán kell , hanem Ceausescu.. 😀

    „A demokrácia meg semmit nem ér ha a szavazóképes többséget be lehet etetni hülyeségekkel,mert nem gondolkodnak.”

    Ha gondolkoznának,senki nem menne szavazni.. 🙂

  66. 36:
    Te külföldön élsz vagy Posta Imrét olvasol ? 30 ezer fő fizetését fogja így majd Obama megtakarítani.
    42:
    Az a hülye, aki mondja. Forest Gump is megmondta ! Csodák nincsenek, a kamatos kamat már csak ilyen. Mi semmit nem tudunk tenni, még ha összefogunk, akkor sem. Én nem megyek magam lelövetni az utcára.
    46:
    TIBOR ! MEGJÖTT A CUCC. PÉNTEKEN KIVISZEM A KERTBE ÉS TENGERISZÁRRAL KÖRBERAKOM, HOGY A HIDEG ELLEN VÉDVE LEGYEN.
    60:
    nagyon meredek kijelentéseid vannak…ezotérikus nyomvonal bejátszik egy kicsit ? A Világkormány-hívők sajnos csalódni fognak, ugyanúgy mint az Összeomlás – várók is.
    69:
    ha ennyire sötét lesz a jövőd, akkor érdemes folytatnod az életed ? Hány mázsa terményt takarítottál be az idén, hogy megint kategorikus kijelentést tettél ?
    71:
    az utcai lámpaoszlopok más célú felhasználásával tökéletesen egyetértek !

  67. 65.
    Azért, mert te nem látod a folytonosságot, nem jelenti azt, hogy nincs is ott. Ráadásul olyan példákat ragadsz ki, amelyek teljesen lényegtelenek. Inkább azt nézd meg, hogy mind Bajnai, mind Orbán baromi profi a megszorításokban, és mind a ketten lepaktálnak az IMF-el függetlenül attól, hogy melyik mit színészkedik ehhez hozzá. Mind a kettejüket a nagytőke irányítja, még akkor is, ha Orbán látszólag őket adóztatja (miközben persze tudjuk, hogy ez közvetetten az egyszerű embereket súlytja). Az pedig, hogy Orbán a saját keretein belül megpróbál kiskirálykodni, tökéletesen lényegtelen az ország szempontjából. Ez a fajta hatalommegragadás csak arról szól, hogy ő akar maradni továbbra is a sátán kutyája.
    A kérdés tehát továbbra is ugyanaz. Nekem nem kell sem szar, sem fos. Ha te valamelyikkel beéred, lelked rajta.

  68. Ha az egyik oldal osztogat ,az a másiknak nem tetszik.Ha a másik oldal osztogat,az az egyik oldalnak nem tetszik.. 🙁
    Ha az egyik így csinál,akkor a másiknak nem tetszik,ha a másik úgy csinál,az az egyiknek nem tetszik..Mi meg nézünk ki a a fejünkből..
    Valakinek mégis csak haszna van ebből.. 😮

  69. Tibor bá, szíves figyelmedbe ajánlom, hogy mi a prioritás a te téves rögeszméd helyett:

    http://youtu.be/Tfxw-qa4kdo

    Igen, itt kell kezdeni, amíg ez nem történik meg, addig itt a semmiről folytattok – estleg jól hangzó, de sehová sem vezető – eszmecserét.

    Az Orbán fóbiád pedig már tényleg félelmetes. Nem azért mert nem jogos, hanem azért mert már felülbírálja a józan észt.

  70. 60. egyetértek veled csak akkor mivan ha mások is egyetértenek és másfél millió ember paszraveri a panelt,házat,nyaralót? nos egyszerre nem lehet eladni ennyi ingatlant mert nem veszi meg senki,és az idilli környezet ahova mindenkit invitálsz jelenleg kevés van és amint kialakul rá az igény a valós értéknél többért fogják árulni míg a piacra kinyomott másfélmillió ingatlan értéke megzuhan.A tévé stimmel a kis fogyasztású is mert ugye takarékoskodni kell(a régi hajdú keverőtárcsás mosógép szörnyeteg valami 150-250wattos a centrifuga is,ez a teljesítmény a visszavett öltözködési igényeket kiszolgálja bár a ruházkodásnál igazából a minőség a lényeg mert nekem is van túracipőm ami nem volt olcsó de még ebben a kapitalista rendszerben is megérte mert 4 éve bírja és olcsóbbra jön ki mintha vettem volna 4-5 pár szar 2-3ezer forintosat na meg ugye mégiscsak 80%-al kevesebb anyagot használtam fel.A természetes élelmiszerekből pedig hiány van mert a mezőgazdaság nyomja a kukoricát,búzát,napraforgót,repcét…amik közel sem jelentenek megfelelő táplálékot mert a nemesítési irányvonal nem a tápértékre ment rá.No de sok mindent meglehet enni amit meg nem arra ott a kecske és a nyúl XD
    Szóval jó dolog ez a normálisabb életmód de ahhoz le kell győzni a hidrát.Ha te veszel földet megadóztathatják,ha sok a régi kocsi akkor azt is,ha bármi tulajdonod van papíron akkor az már bőven elég fogás bárkin.Itt azt kell megszüntetni,hogy a saját hazádban kelljen mutyizni,lopni,szabályt szegni csak azért,hogy élhes.Ne kelljen már minden elől menekülni.

  71. 78.

    Ez világos, nem is gondolom, hogy most el kezd mindenki rohanni eladni a később nyilvánvalóan fenntarthatatlan ingatlanát.
    Éppen ez a lényeg, hogy ki az aki előre gondolkodik. Aki nem, az megy a levesbe…

    Soha eszem ágában nem volt deviza hitelt felvenni (mást sem), ki járt jól?

    2006-ig majdnem minden ingatlant eladtam még jó áron. Sajnos sokakat „beragasztottam” vele, mert olyan áron már soha nem fogják tudni eladni, mint ahogy tőlem vették. Ki járt jól?

    Ki az aki kiköltözött a 200Ft-os benzin idején és most nyögi a bejárás költségeit vagy magas BKV, Volán jegyárakat? (az elpocsékolt életidőről nem is beszélve). Ki járt jól?

    Sorolhatnám még nagyon sokáig. Én csak szóltam és nyugodtan megtehetem, mert tudom, hogy csak szimplán hülyének néznek, mint annak idején az ingatlanvásárlók, a hitelesek, a kiköltözők…

  72. Lényegében mi is földre cseréltük az egyre nehezebben fenntartható ingatlant mert ezt tűnt logikusnak csak ugye ez az elhatározás 2 éve kezdődött és lassan talán véget ér és megszabadulunk a háztól.Van föld helyette az erdőben a patakparton de semmi más nincsen.Így ami kell azt meg kell építeni-venni.Persze ez sem demokratikus mert már most több van mint amennyi fejenként járna(kb:5000nm/fő/termőföld az átlag)Csak ugye aki előbb kapcsol az többet markolhat.Csak sokan elfelejtik,hogy a vagyonhoz nem ártana némi felelősség is a társadalomért.

  73. 77:
    Curix! Írd már le, hogy mi az én téves rögeszmém?

    A belinkelt 15 perces parlamenti beszédből végighallgattam 3 percet. NULLA. Nem, mert nincs igaza, hanem mert megállapítása felesleges. Ezt el lehet intézni a következő mondattal: Itt addig nem lesz tisztességes élet, amíg a hatalomra jutok lopnak. A megállapítás tökéletes, de ehhez tudni kell, hogy mindenki azért tőr a hatalomra, hogy lopjon. Ha véletlenül nem azért akar hatalmat, akkor megkaparintása után azonnal rájön. Erőfeszítés nélkül hatalmas javakhoz hozzájutni nem kis kísértés. Megkockáztatom, a sok lelkes igazság kereső, itt a honlapon is, ha kellő hatalomra tenne szert, azonnal elfelejtené, hogy eddig mit prédikált. Na jó, nem azonnal, kell majd hozzá egy kis idő. 😀

  74. 31. Attila (PV)
    67. Arpad

    Az államadósság finanszírozásának a módja és az eladósodás üteme sem változott, de ez ne zavarjon benneteket.

    Gondolom kellemetlen helyzetbe kerülnétek, ha azt kérném, hogy bizonyítsátok be, hogy az előző kormány adósította el az országot, vagy hogy a jelenlegi csökkentette az eladósodást.

    Mi lenne, ha tényekkel támasztanátok alá az állításaitokat? Számokat, statisztikákat, logikus érveket írjatok az államadóssággal kapcsolatban, ok? Vagy ha ez nem megy, akkor minek szajkózzátok ezeket a valótlan állításokat, amiket gondolom az echotv és a hírtv belétek erőszakolt?

  75. 60 Bastian

    „Ilyesmikre gondolok, természetesen a teljesség igénye nélkül:

    -…
    -…
    -… ”

    És arra gondoltál, ha holnap mindenki megfogadná a tanácsodat, akkor mi lenne?

    Mert a dolgozó nép döntő többsége gyakorlatilag felesleges kütyük gyártásából él…

    A „fontos” dolgok valahogy biztosan a multik gyáraiból kerülnének majd elő… szóval mi lenne a hirtelen 80%-osra duzzadt munkanélküliséggel?

    Azt nem mondom, hogy nincs igazad, de ez egy valódi kelepce.

  76. 57. Technomuzsik :

    Megnéztem a David Cameron videot.
    Nagyon tetszett, köszi.

    Ha meg tudja valósítani ezt az elképzelést, le a kalappal előtte.

    Egy út az olcsóbb államhoz és az a nem pénzben kifejezhető jólét emelésével a társadalmi elégedetlenség is kordába tartható.

    Jók a példák is, mindenkinek ajánlani tudom a megnézést.
    Amikor kvázi státusz szimbólummá teszi az energia takarékosságot, azáltal, hogy látod, hogy milyen egy energiatakarékos háztartás fogyasztása vagy a szomszédé.

  77. 82. tücsöktávlat

    „Gondolom kellemetlen helyzetbe kerülnétek, ha azt kérném, hogy bizonyítsátok be, hogy az előző kormány adósította el az országot, vagy hogy a jelenlegi csökkentette az eladósodást.”

    Tessék:
    Itt van pár KSH adatok alapján számolt táblázat:
    http://www.mszosz.hu/files/1/34/frissberestablak.pdf

    Itt pedig néhány táblázat grafikon formában, magyarázattal:
    http://nivo.blog.hu/2012/05/24/a_fidesz_gazdasagpolitikaja_jobb_mint_az_mszp_e_volt

    Azt eddig senki sem vitatta, hogy az első Orbán kormány végén az adósság 55% körül volt, Bajnai pedig 83% körül adta vissza neki az országot.
    A szocik folyamatos hitelfelvételből finanszírozták a … mit is ?
    2000 körül Magyarország az újonnan csatlakozó csapat legjobbja volt… 2010-re utolsók lettünk MINDEN mutatóban.
    Ngyjábó egymillió munkahely szűnt meg a kis és középvállalkozások megszüntetésével, meg a mezőgazdaság lenullázásával.
    Pedig Gyurcsányéknak még volt egy enyhe európai fellendülés is, amikor az euró lehagyta a dollárt és évekig csak erősödött… Ekkor volt a finn és az ír „csoda”, a balti államok fellendülése, Szlovákis és Szlavónia is nagyot nőttek…
    Ráadásul teljesen ortodox és EU meg globálkonform módon minden privatizációs és liberalizációs elvárást túlteljesítettünk a multiparadicsomomak való megágyazástól a buzifelvonulásokig. 2008-ban a megtermelt haszon 92%-a külföldi kézben realizálódott…

    Innen kellene most felállni, egy válság közepén, amikor a „nagyok” is egymás torkának ugranak, szinte zéró belső forrással, nullára amortizált infrastruktúrával (mert a bőkezű osztogatás miatt nem jutott rá pénz). Az EU és hű szolgái mesterségesen felpumpáltatták az egyetemi férőhelyek számát, és most Nyugateurópa tele van „olcsón” gyártott magyar diplomásokkal, mert a diplomásoknak való munkahelyteremtés már nem volt eukonform elvárás.
    És csak hab a tortán, hogy úgy veszegették fel a kölcsönöket, hogy 2014-re kelljen kifizetni…

    Tulajdonképpen az előző kormány utolsó két éve arra ment el, hogy aki utánuk jön SEMMI eséllyel ne tudjon talpra állni, akkorra lett időzítve a legtöbb negatív hatás.
    Mert akkor biztos visszasírják majd a népek a liberálbolsi aranykort… És most megy persze ezerrel a fikázás, meg az árulkodás Brüsszelbe, hogy ez a szemét Orbán meg akarja adóztatni a szegény bankokat meg multikat…

  78. 81!
    Az a baj,hogy nem csak annyi pénz hiányzik,amit az itteni hatalmon lévők lopnak.Ezer milliárddal több hiányzik..
    De inkább fenyegetéssel tartják őket sakkban..
    Mivel mindegyiknek van gyereke,a gyerekeikkel fenyegetik meg leginkább.És ez nem vicc,meg nem tréfa..
    Mi itt beszélgetünk,de el sem tudjuk képzelni mik folynak ott..
    Veres vagy 2 éve leváltása után azt mondta,hogy valamit el lehet mondani mikor hivatalba van,valamit meg nem lehet elmondani..
    82!
    Néz szét magad körül..Nem elég?Milyen számokat akarsz?Kozmetikázottat,vagy nem..

  79. 32., 34. PZuj, 35 Attila (PV)
    “A közösségből kiragadott, logikus gondolkodástól, kultúrától, értékrendtől megfosztott egyéneknek kéne valahogy összefogni, hogy a totális diktatúra irányából letérítsük az országot (vagy világot).”
    Ezzel az összefogásban rejlő kihívás komolyságát akartam illusztrálni. A média, a politika leszoktatja az embereket a logikus gondolkodásról, sémákban, ideológiákban gondolkodást tanít. Mindenhol hazugságok, igaznak hitt kitalációk bonyolítják a világképünk kialakulását, megfejelve ezoterikus katyvasszal (tisztelet a kivételnek). A jó és a rossz nem egyértelmű, van helyette törvényes-törvénytelen, vagy nekem hasznos-nekem káros mentalitás. Mindenki máshogy látja a társadalom, politika, gazdaság helyzetét, más-más ügyek fontosak, más-más dolgot nevezünk meg a problémák forrásának, különböző szintjein vagyunk felismeréseknek.

    Nehéz így összefogni, vezetőket választani, országot működtetni. Aztán bízni benne, hogy új vezetőink nem kurvulnak el.

    A szavazást állampolgári kötelességemnek érzem, de legutóbb nem voltam hajlandó ebből a választékból választani, úgyhogy pöcsöt rajzoltam a szavazólapra. (van ilyen mozgalom) Ha szignifikáns lenne a rontott szavazatok aránya, akkor bátrabbak lennének új erők, mert van, aki szavazna, csak nincs kire.

  80. Attila 85/82. tücsöktávlat
    E posztnak csupán szemlélője lehetek.
    A statisztikai kimutatás Attila hivatkozik világosabb a Nap-nál. – Vértfagyaszto. – Ennek, szerintem, elsőfokon a belső civakodás az oka. Az ilyen körülmények között melyik ‘nyugati’ kormány adna hitelt a civakodók közül, mely hosszütávon megbízható vclna? A lengyelek plul. ez évben 18 milliárd Euro segélyben részesülnek. A legnagyobbat.
    Mennyit kap a magyar nép? A civakodásban nincs egység és bármelyik párt kerül hatalomba az kivétel nélkül a külső-belső kapzsi, sajátzsebükre dolgozó üzletemberek profit-making forrása lesz. És ki az áldozat ??

  81. 85. Attila (PV)

    Az első KSH táblázatból az derül ki, hogy Orbánék alatt kezdenek zuhanni a reálbérek, amihez hasonló hanyatlás csak Bokros idején volt. Nem tudom melyik adatot kéne itt néznem, ami jó fényben tünteti fel szerinted a jelenlegi kormányt. A második táblázat szintén jó: a központi elvonás a keresetből soha nem volt olyan mértékű, mint a mostani kormány idején.

    A másik „elemzéshez”:

    1.
    „A Horn kormány alatt folyamatosan növekvő GDP mellett meredeken csökkenő államadósságot láthatunk, ami elsősorban a privatizációs bevételek államadósság csökkentésre fordításával magyarázható. Tehát a Horn kormány nagy érdeme, hogy növekedési pályára állították a gazdaságot, egyensúlyközeli helyzetbe hozták a költségvetést, és a privátizációs bevételek felhasználásával kezelhető mértékűre szorították le az államadósságot, tehát megteremtették a fenntartható növekedés feltételeit.”

    Ez marhaság. Ekkor kezdett beáramlani a külföldi működő tőke az országba, így a fizetési mérlegben javulás következett be. A privatizációs bevételek mértéke elhanyagolható volt, nem ettől csökkent a GDP arányos államadósság.

    2.
    „A Fidesz-féle 2002-es választási költségvetést négy további fenntarthatatlan, hitelből finanszírozott választási költségvetés követte.”

    Nem a túlköltekezés okozta a problémát, hanem hogy a korábban beáramlott működő tőke elkezdte kivonni az erőforrásokat, a Bokrosék idején felvett devizaalapú hitelek árfolyamveszteséget okoztak, továbbá a magánnyugdíj-pénztári befizetéseket hitelből finanszíroztuk. A fidesz egyébiránt mind a 100 napos programot, mind a magánnyugdíj-pénztárak bevezetését támogatta. De mint mondtam, a „fegyelmezetlen” költségvetésnek a jelentősége csekély.

    3.
    „és a bruttó és „nettó” államadósság csökkenésnek indult.”

    Itt nyíltan hazudik a cikk szerzője. Nem csökkent a bruttó államadósság, hanem nőtt, annak ellenére, hogy felhasználták a magánnyugdíj-pénztári „hitelt”.

    4.
    „Az unortodox politika alternatívája ugyanis a még nagyobb és közvetlen lakossági megszorítás lenne.”

    Az embereket rohadtul nem érdekli, hogy a megszorítás közvetlen vagy közvetett.

    5.
    „A szocik folyamatos hitelfelvételből finanszírozták a … mit
    is ?”

    Miért pont a lényeget nem írod le? A hitel nem lett ellopva, nem lett „felélve”.

    6.
    „És csak hab a tortán, hogy úgy veszegették fel a kölcsönöket, hogy 2014-re kelljen kifizetni…”

    A magánnyugdíj-pénztári pénz nagyságrendileg a lehívott IMF hitellel megegyező mértékű volt. Tehát amit felvettek, azt a kormány már röhögve kifizethette volna ebből. Itt egy cikk, ahol látszik az összes tőketörlesztés üteme és a nagyságrend: http://www.portfolio.hu/gazdasag/ujabb_nagy_hitelreszt_torlesztunk_most_az_imf-nek_korr.173397.html

    Olvass el néhány Lóránt Károly elemzést az államadósságról, és akkor talán észrevennéd, hogy az ehhez hasonló „elemzések” mennyire értékelhetetlenek. Van egy könyv is az államadósságról, amit még talán 1990-ben írtak – Lóránt Károly az egyik szerző. A háttérben hosszú távú folyamatok zajlanak le, nem lehet egy vonallal elválasztva értékelni a gazdasági „mutatókat”.
    Tudom hogy könnyebb Gyurcsányozni, de már kurvára unalmas, és a valóság egészen mást mutat.

  82. 81:

    „Curix! Írd már le, hogy mi az én téves rögeszmém?”

    Tibor bá megpróbálok nagyon rövid lenni, és csak 3 pontot kiemelni.

    1. Téves rögeszme az, hogy Orbánt MINDEN áron le kell váltani. Ha végignézted volna a videót, akkor ott is részben választ kaptál volna erre, hogy miért téves. Nem a legszebb hasonlat, de ha már többen ezzel éltek, akkor jelen állás szerint a szarra, és a fosra lehet szavazni.
    Tibor bá, te melyiket választod?

    2. Tévedsz, itt nem „szimplán” csak lopásról van szó. Lopás számomra az, mikor betörök a bankba, és elhozok 1 millió forintot, vagy a Tesco polcáról valamit zsebre teszek.

    Amit a parlament csinált 21 év alatt, az szisztematikusan előre jól megtervezett hazaárulás.
    Egy jól végigkövethető ok, okozattal rendelkező folyamat az, ahol most Magyarország tart.

    3. Azt mondod idézem: „majd ha Orbánt kiütötték a nyeregből, akkor lehet offshorozni, meg libázni, meg amit akarsz.”

    Látom megőriztél valamit gyermeki naivitásodból. Kormányváltás után pont annyi beleszólása lesz Mariska néninek a politikába, mint amennyi most van.
    Te felvázoltál egy forgatókönyvet a kívánatosról (népszavazás..bla,bla)
    Ezek pont olyan felesleges megállapítások, mert te is jól tudod, hogy nem így lesz, mint, amilyennek te a videót nevezted. Valamilyen szinten kettős mérce.

    Aztán ha kifogytál az érvelésből, akkor bedobod, hogy 20 év múlva úgy is megfőlünk, ami megint dezinformáció, de ebbe most nem megyek bele.

  83. 67,
    „Tisztában vagyok a kormány hibáival de az ország működik és a korrupció nagyságrendekkel kisebb mint a tolvaj mszp idején volt.Akkor szervezetten, bűnszövetségben loptak. (lásd Erzsébetváros, BKV-Hagyó M. Zuschlag ügy stb.stb.)”

    Nekem vannak ismerőseim olyan cégek vezetői, üzletkötői között, amelyek rendszeresen pályáznak az állam által kiírt munkákra. Tőlük azt hallottam, hogy a szocik alatt általában kb 10%-ot kellett visszaosztani a döntéshozóknak, most viszont 20-30% közti visszaosztást várnak el a fejesek a helyes döntés meghozalatát megköszönendő. Ha valaki emlékszik még, Kósáról tavaly wikileaks-en kiszivárgott, hogy „Mr. 10 percent has become Mr. 20 percent.”, és lehet, hogy az azóta eltelt időben még feljebb jutott. A korrupció az én információim egyértelműen veri az „elmúltnyócévet”, ha azt szervezett lopásnak jellemezzük, akkor ami most megy az (köz)gépesített lopás.

    Emellett a szocik visszaéléseinek feltárásában, számonkérésében Papcsák és Budai épp olyan sikertelen volt, mint Keller László a fidesz-mutyik kivizsgálásában. Vajon ez hogy lehet?
    http://vastagbor.blog.hu/2012/08/31/beszamoltak

    85,
    „Itt pedig néhány táblázat grafikon formában, magyarázattal:”

    Remélem elolvastad a post alatti kommentfolyamot is, amiben elég rendesen megkritizálják az írást, hogy milyen tételeket hagyott ki a számításokból, pl a GDP kb 10%-át kitevő manyup megtakarításokat…

    „Azt eddig senki sem vitatta, hogy az első Orbán kormány végén az adósság 55% körül volt, Bajnai pedig 83% körül adta vissza neki az országot.
    A szocik folyamatos hitelfelvételből finanszírozták a … mit is ?”

    A lakáshitel támogatásokat, az autópálya építéseket, a 13. havi nyugdíjakat, stb… Valamint közben jelentős mértékben növelték a jegybank devizatartalékait, no meg ugye a manyup pénzek is szépen összegyűltek ez alatt.

    De az államadósság valójában nem olyan súlyos kérdés, mint a Fidesz beállítja. A Fidesz eredeti terve az volt, hogy 2011-re 7%-os hiányt csinálnak (az államadósságot tovább növelve), és a plusz pénzekből felpörgetik a gazdaságot! Csak amikor az EU nem fogadta el ezeket a törekvéseket akkor nevezték ki az államadósságot mumusnak, de viselkedésük azt mutatja, hogy nem törekszenek túlságosan a mutató csökkentésére. Ezt mutatja az is, hogy az államosított manyup vagyon egészét felhasználhatták volna adósságcsökkentésre, így egy lépésben 10%-ot javíthattak volna, de látható, hogy a hiányt csupán 1-2%-kal faragták le. A manyup bevételekkel elfedték a 2011-es költekezéseket, amelyek sajnos egyáltalán nem jártak a gazdaság felpörgésével. A közgazdászok döntő többsége nem is számított a Matolcsy féle 3-4%-os növekedési ígéretek teljesülésére, de sajnos ő a döntéshozó, és az ő akarata érvényesül.
    Ha a Fidesz ahhoz a gazdaságpolitikához nyúlt volna, amit Chikán Attila minisztersége idején követett, akkor talán egész máshogy állnának most a dolgaink. Ha megnézed a grafikonokat az államadósság növekedése már az első Fidesz kormány alatt megindult, épp abban az időszakban, amikor először kapta meg Matolcsy a gazdaság irányítását. Neki valamiféle fixa ideája, hogy a fogyasztás felpörgetésével kell fellendíteni a gazdaságot, ennyit értett meg a keynesiánus elvekből, és sajnos az „emúltnyócév” szoci kormányai is követték ezt az irányt. Ők sem a Horn kormány gazdaságpolitikáját hozták vissza, amikor újra hatalomra kerültek, és a Fidesz se azt a stratégiát követi, mint első rengálása elején.

    „Ekkor volt a finn és az ír “csoda”, a balti államok fellendülése, Szlovákis és Szlavónia is nagyot nőttek…”

    Az általad emlegetett országok többsége a magyar modellhez képest az előző évtized során radikálisan liberalizálta a gazdaságát, a 2. Dzurinda kormány reformjai rövid távon viszont épp úgy népszerűségvesztéshez vezettek, mint mondjuk a Bokros csomag nálunk, a pozitív hatások hosszabb időtávon jöttek ki. A Bokros csomag és a Dzurinda reformok is növekedési pályára állították országukat, de a politikusokat leváltották, azaz mindkét eset politikai tanulsága az volt, hogy az ellenfélnek ágyaztak meg. Az MSZP épp emiatt félszívvel támogatta csak Gyurcsány 2006-tól megkezdett megszorításait, a Fidesz pedig jól használta ki az Öszödi beszéd, és a megszorítások együttes népszerűség romboló hatásait, több tervet is sikerült megtorpedózniuk (lásd pl szociális népszavazás) majd a 2008-as válság beköszönte lényegében végleg betette a kaput az MSZP előtt.
    (UI: Szlovénia=/=Szlavónia, utóbbi jobbára Horvátország része)

  84. Kis gazdaságpolitikai kiegészítés:
    A liberális (osztrák iskola, hayekista) gazdaságpolitika és a keynesiánus elképzelések két radikálisan eltérő modellt jelentenek, és a komoly közgazdászok között is nagy viták vannak arról, hogy melyik modell a követendő.
    Ennek a küzdelemnek egy mókás interpretációja megtekinthető itt: http://www.youtube.com/watch?v=GTQnarzmTOc (az első rész se rossz, de szerintem ez jobb)
    Meglepően sok információt, kucsszót sikerült a két modellről belesűríteni pár percbe. (És szerintem a végeredmény is nagyon tanulságos.)
    Az utóbbi évtizedben a magyar gazdaságpolitika is valamiféle keynesi modellt próbált követni, csak éppen azt hagyták ki a vezetőink a számításból, hogy Keynes modellje csak viszonylag zárt gazdaságokban érvényes. Az USA mérete miatt a belső piachoz viszonyítva az export-import szerepe jóval kisebb, mint Magyarországon. Hazánk egy erősen nyitott gazdaság, ha a kormányzat a pénzt önti a gazdaságba, akkor annak egy jelentős része külföldre kerül, nem a belső fogyasztást fogja élénkíteni. Ha az USA számára jó a keynesiánus modell, számunkra szerintem semmiképp nem követendő.

  85. 90:
    Végigolvasva az indoklásodat azt látom, hogy tulajdonképpen egyetlen egy bajod van velem, hogy nem vagyok Orbánfil. Vagyis a rögeszmém abból áll, hogy nem szavaztam és nem fogok szavazni Orbánra, és írásaimban megindokolom, hogy miért. Szerintem alaposan elveti a sulykot az, aki rögeszmével terheltnek kiáltja ki azt, akinek az övétől eltérő politikai véleménye van. Azaz pillanatnyilag az ország 70-80 százalékának Orbán a rögeszméje. Ha megengeded rámutatok arra, hogy általában a többségi magatartást fogják fel „normálisnak”. Ha Orbánnak 14 % a követője, akkor joggal jelenthetem én ki, hogy neked Orbán imádat a rögeszméd. Majd, ha a felnőtt állampolgárok 90 százaléka (nem fideszes választási törvénnyel létrehozott csalása, sőt most a választást lebonyolító szoftvert kezelő vállalat felvásárlása segítségével) Orbánra szavaz, akkor kijelenthető lesz, hogy a 10 százalék nem beszámítható, és lehet őket internálni.++

    Írásod utolsó része a figyelmetlenségedről árulkodik. Én csak azt írtam, hogy miként lehetne a 2/3-os törvényeket kiirtani 2/3 nélkül. Azt eszem ágában se volt állítani, hogy ez meg lesz valósítva.

  86. Van valami amiröl nagyon kevesen tudnak mégpedig az hogy az fideszes képviselök jogtalanul ülnek az parlamentben igy az orbán kormányzat is illegitim,törvénytelen.Hogy miért?Mert idita orbán nem jegyezte be az fideszt-nem volt bejegyezve az fidesz 1989-töl egészen 2012 nyaráig igy nem is indulhatott volna egy választáson sem-tehát értelem szerüen semmis 2010-es választási eredményük is.

  87. 94: Forrás, bizonyíték? Vagy csak így bemondásra el kell hinni?

  88. 95:
    Ugyan! Gondolod, hogy a szocialisták a 2/3 után nem jelezték volna?

  89. 93:

    Tibor bá, én sem Orbánfil, se Orbánfób nem vagyok, talán ezért látom reálisabban a helyzetet.

  90. 97:
    Hát persze. Találkoztál te már olyan részeggel, aki nem állította volna, hogy szín józan? – – – Tudod, ahhoz már túl öreg vagyok, hogy tőled vagy bárki mástól realitást tanuljak. – – – Az én summás véleményem szerint minden politikust, kicsit vagy nagyot, az önkormányzati képviselőtől a miniszterelnökig, fel kellene akasztani. De sajnos ezt a rendszer nem teszi lehetővé. Akkor pedig nincs más, mint a legkevésbé ártalmasat kell beültetni a bársonyszékbe, érzelem mentesen. A választékból – sajnos – Orbán a lehető legártalmasabb. Ehhez nekem nem kell végignéznem senkinek se a videóját. u.i. Ezek az apostolok azért videóznak, mert a politikáról lecsúsztak. Aztán ne csodálkozz, ha egyiket-másikat itt-ott szóvivőként látod viszont.

  91. 81. Semmi bajom azzal, hogy aki hatalmon van, az lop. Mindenki lop å maga szintjén… Hogy egy csirkeszárnyat munkahelyről, kétmilliárdot, vagy egy havi 40 000 ftos jövedelemre jutó adót. Lopjon. Hozzátartozik a jelenlegi világhoz… De tegyen is érte valamit. Itt az å baj, hogy elveszett a teljesítmény és å lopásra rendelkezésre álló idő közti kapcsolat. Ha valaki jól, vagy rosszul politizál, ott maradhat és lophat tovább… Magyarán nincs èrdekében senkinek, hogy tegyen valamit az országért, így folyik tovább å számháború Magyarország meg megy å süllyesztőbe lefelé… Szerintem…

    98. Én megállapítom, hogy aktuálisan részeg vagyok, ha részeg vagyok… Sose mondtam, hogy józan vagyok, amikor nem voltam… 😀

  92. 99. Drakonisz.
    „Semmi bajom azzal, hogy aki hatalmon van, az lop.”
    Jó neked! Erről az erkölcsi „magasságokból” a világ egész szép lehet. 🙂
    Tudod, mivel vidéki gyerek vagyok, mifelénk valahogy más a mérce.
    Aki lop, hazudik, vagy csak nem egyenes úton jár, az becstelen ember. Nem fújnak rá, nem szidják, csak egyszerűen semmibe veszik!!!

    A részegekkel semmi gond, másnapra kijózanodnak, (a normálisabbja.) a gond a hülyékkel van, mivel az örök! 😀

  93. 96: Először azt akartam válaszolni, hogy „Muhahahaha!”, de aggódtam hogy ezért megint az előzetesen moderálandók közé kerülök, így inkább udvariasan próbáltam jelezni, hogy ez így kevés. 🙂

  94. 98:

    Tibor bá, ugyan nem vagyok 80 éves, de ahhoz én is vagyok már elég „öreg”, hogy tudjam: ettől a parlamenti bagázstól bármilyen formációban, legyen az lúdmilla, meg E2014, vagy a legjobbik SEMMIT nem lehet várni, ezért nem Orbán leváltása a prioritás. Ez nem elég. Bajnai a kis gyermekded mosolyával és polkorrekt beszédével pont úgy beszopatná a még megmaradt magyarságot, mint Orbán. Hát neked csak a külszín a lényeg? A máz a fontos? Ha ezt nem bírod belátni 80 éves létedre, akkor sajnálom.

  95. 102:
    Egyetértek, de beszopatás és beszopatás között van különbség. De ezt meg te nem érted. Orbán mind azt ránk lőcsöli, amit majd Bajnai is fog, de megtoldja stadion építésekkel, foci akadémiával, és hasonló lázálmos marhaságokkal. Tartozásunk visszafizethetetlen. Bele fogunk roppanni, de nekem nem mindegy, hogy ez 3 év múlva, vagy 13 év múlva következik be. Szerintem senkinek se mindegy, legfeljebb én már nem leszek itt, amikor tényleg nagyon szar lesz.

  96. Tibor bá meg fogsz lepődni, de értem.
    Sajnos már a 2013 is nagyon rossz lesz, és ez még csak a kezdet.
    Én már úgy fogom fel ezt a folyamatot, hogy szükségszerűen végbe kell mennie, és végbe is fog, nagyon sok kínnal és szenvedéssel. Azon nem akarok filózni, hogy már jövőre, vagy 10 év múlva.

    Számomra a kérdés inkább az, hogy hogyan tovább? Mi fogja követni a gazdasági összeomlást? Ma már nem 1933-at írunk, itt nincs több „new deal”-re lehetőség, legalább is abban az értelemben, ahogy ez akkor lezajlott.

  97. 104:
    Lapozd vissza, amiket Jancsika írt erről a témáról. Túl sok az ember, túl kevés az erőforrás. Bár ki a vezér, mindenképpen szar lesz, de (én így látom) ha össze kell húzni a nadrágszíjat (tök mindegy, hogy kinek és miért) akkor luxus egy olyan vezető, aki két kézzel bassza el azt, ami még van.

  98. Curix, Tibor bá!
    Nagyja részében és a végkifejletben egyetértetek…
    Azt nem értem,és ezt most mindannyiunktól kérdezem.Érdemes nekünk ő rajtuk,meg miattuk összeveszni?Mert azok ott fent nem fognak rajtunk segíteni,de mi egymáson és egymásnak igenis sokat tudunk,és tudnánk segíteni..Azt az egyet meg kellene érteni,hogy nem szabad miattuk egymással össze veszni,mert ez a céljuk,és más meg is osztottak minket..Na ezt nem szabad..Egyikőjük sem tud odafent jobbat kitalálni,mindenért nekünk kell fizetni..Akkor legalább ne vesszünk össze a tulajdonképpeni semmin..Próbáljunk inkább egymásnak segíteni..Többre megyünk vele szerintem..

  99. Melike messzemenően egyetértek veled, és ezzel is indítottam a kommentek elején. Tényleg azon szarakodunk, már bocsánat a kifejezésért, hogy két rossz közül melyiket válasszuk.
    Én megfogadtam, hogy soha többé nem fogok szavazni, és ehhez tartom is magam. Max akkor ha fegyvert fognak a fejemhez, de akkor meg már mindegy, inkább lőjjék ki az agyvelőmet.

    105:

    Tibor bá nem lapozok vissza, mert te is tudod, hogy akkor már rég itt voltam az oldalon, mikor ezt Jancsika leírta.
    Ez azonban nem válasz a kérdésre. Még mindig ott a kérdés, hogy marad e ez a fajta kapitalizmus, csak 500 millióval, vagy egy merőben más rendzer fog felállni.

  100. 108:
    A tapasztalat azt mutatja, hogy a kapitalizmus a legéletképesebb társadalmi rendszer. Ez áll legközelebb az ember alaptermészetéhez. Természetesen sose annak tetszik, aki alul van, de az alul lévőkben él a remény, hogy felemelkedhetnek, bejuthatnak a „felső tízezer” közé. Viszont az erőforrások egyre fogynak, ezért az 500 milliónál nem lesz megállás. Az emberiségnek egyszerűen nincs hosszútávú jövője. Talán néhány generáció. De a klímát már úgy elbasztuk, hogy kín lesz az élet a Földön 20-30 év múlva még akkor is, ha más katasztrófa nem jön közbe. Éppen ezért kellene minél jobban kihasználni azt, ami kellem még létrehozható.

    106:
    A nézetkülönbség nem veszekedés. Mind Curixnak, mind pedig nekem tisztességes a szándékunk, csak éppen másképpen látjuk a dolgokat. Én úgy gondolom, hogy az ország nem engedheti meg magának Orbán Viktor drága tévedéseit, önző pocsékolásait. Ő úgy véli, hogy ez még mindig jobb, mint bármi más.

  101. 109:

    Tibor bá, egy olyan elgondolkodtató mondattal indítottál, ami poszt téma is lehetne.

    Az ember alaptermészete.

    Képes lennél ezt messzemenően, részletesen, tárgyilagosan kifejteni? Milyen az ember alaptermészete?

    Szerintem nagyon nehéz feladat lenne, bár tudom a te messze földről híres realitásod erre is képes lenne néhány tőmondatban a lényeget megfogalmazni.

    Egyáltalán van az embernek alaptermészete?
    Miért az a társadalmi, gazdasági berendezkedés áll ehhez legközelebb, ami végez az emberrel magával?

    Te is tudod Tibor bá, hogy sokan visszasírják Kádár szocializmusát. A szocializmus életbarátabb volt, mint a kapitalizmus.
    Az meg megint egy külön téma, hogy lehet e még ezt a rendszert kapitalizmusnak nevezni…?

    Rengeteg gondolat kering most ezzel kapcsolatban a fejemben, de azt hiszem egyelőre ott is marad.

  102. 110:
    Elég késő van, nem tudok mindent leírni.
    A visszasírt Kádár korszak kellemesen langyos volt, aminek természetesen gazdasági okai voltak. Egyfelől a puritán Kádár nem engedte meg azt a fokú lopást, ami mostanában megy. Aztán nem voltak hajléktalanok (munkásszállók!), ne volt munkanélküliség (KMK!) de nem volt szélsőséges jómódúság se (meggymagos!). Viszont alacsony volt a termelékenység, mert a fentiekben körvonalazott kellem nem ösztönözte az embereket nagyobb teljesítményre. nem is volt ezzel addig baj, amíg a szovjet természeti kincsek világpiaci ár alatt érkeztek hozzánk. Vagyis a relatív jólétünk árát részben a SZU finanszírozta. Ennek előbb lett vége, mint a világerőforrásainak a kiapadása. Hogy miért a kapitalizmus a leghatékonyabb, mert az emberi kapzsiságra, önzésre épül. Ez iszonyatosan jó hajtóerő. Miért nem dönti meg a kizsigerelt nép? mert hisznek benne, hogy a lehetőségek korlátlanok, és bárkiből lehet milliomos, ha keményen dolgozik. Az emberi alaptermészetről tényleg egy poszt kell.

    NASA chief Jansen confirms climate change ( caused unequivocally by human activities, not from cyclical planetary causes) warns of a catastrophic human die off in about 20 years.

  103. 110 Curix

    Már volt róla szó párszor, az ember alaptermészete nem más, mint az állatvilágban a társas élőlényeknél tapasztalt, evolúciós úton kialakult minta.
    Ez mindegyiknél érvényes.
    A kollektív cselekvéssel hatékonyabban tudják megszerezni táplálékukat, és megtartani territóriumukat. Ez egyfajta együttműködést feltételez.
    Viszont a zsákmány elosztásánál vége az együttműködésnek, szigorúan érvényesül a kiharcolt rangsor szerinti részesedés. Ezért a csoporton belüli harc folyamatos a hierarchiában elfoglalt helyekért. Ez ugyanúgy érvényes az oroszlánoknál, farkasoknál, de a csimpánzcsapatnál is.
    A főnök mindent visz, a többiek majd osztozhatnak a maradékon, esetleg a főnök a kedvenceknek juttat egy kis kedvezményes adagot.
    És ez pontosan megfelel a kapitalizmus alapelveinek, tehát ahogy Tibor bá’ írta, ez tükrözi leginkább a természetes mintát. Elég undorító, de hát ilyen az élet kezdetektől fogva.
    A szolidaritás és egyéb humánusabb jelenségek már a társadalom termékei, és ellene hatnak az előbbieknek. De szerintem mindig a kiszolgáltatottak közös stratégiája a kiszolgáltatottság csökkentésére, és annak terméke, hogy az alapösztönökön túl racionális átgondolás motiválja azoknál, akiknek enélkül nem lenne esélyük érdekeik legalább részleges érvényesítésére. De nem írja felül azt az alapösztönt, hogy ha az élet kedvező feltételeket teremt arra, hogy a többiek rovására előnyökhöz lehet jutni, akkor az válik elsődlegessé.
    Ez pszichológiailag úgy működik, hogy árgus szemmel figyeljük, hogy környezetünkben ki az, aki „érdemtelenül” nálunk jobban él, és a sárga irigység arra ösztönöz, hogy utolérjük, sőt esetleg lehagyjuk, mert mi is megérdemeljük.
    És ez a mesterségesen egyenlősített társadalmakban ugyanúgy működött, lehet, hogy névtelen feljelentések és egyéb aljasságok formájában. De az alapja ugyanaz volt.
    És ami fontos, mindig az érvényesül, az foglalja el a társadalom kulcspozícióit, aki ezt az elvet a legkövetkezetesebben alkalmazza, persze megfelelő taktikával. És ezt nem lehet megakadályozni semmiféle társadalmi struktúrával, legfeljebb tompítani valamelyest. És ez látványos megerősítést ad azoknak, akik felfelé törekednek.
    De ezt belátva is azt mondom, hogy nem hiábavaló a tömegek törekvése ennek korlátozására, mert ha reménytelen is egy egyenlősdi társadalom megteremtése, de legalább rákényszeríti a hatalmat arra, hogy kénytelen-kelletlen korlátozza az önkényt valamilyen szinten.
    Aztán ez a szint mindig csúszkál fel-le a pillanatnyi erőviszonyok függvényében.

  104. 111!
    Tökéletesen egyetértek Tibor bá..

    „de nem volt szélsőséges jómódúság se (meggymagos!).”

    Ez is így van..Nagyapám testvére volt anno a Lenin Kohászati Művek(Miskolc) gazdasági igazgatója..A svájci számlára meg ahová éppen tudta mentette el a pénzeket,és nem merte elővenni,pl. nagy autót venni..Mert el kellett volna rögtön számolni,hogyan tudta a fizetéséből megvenni..Emlékszem én rá nagyon jól 22 évvel ezelőtt..Na nekik,ezeknek az embereknek jött jól a „rendszer váltás”..Tulajdonképpen nekik csinálták..

  105. 112:

    „az ember alaptermészete nem más, mint az állatvilágban a társas élőlényeknél tapasztalt, evolúciós úton kialakult minta”

    A tiéd lehet ilyen Hubab, de az enyém nem.

  106. 114 Curix

    Nyugi, az enyém sem ilyen, de ez csak a megfelelő szocializáció eredménye, ami folytán kiváló áldozatok vagyunk azok számára, akik nem így állnak hozzá. 🙁
    De a lényeg az, hogy a vajat ők szedték le a múltban, ma is, és a jövőben sem hiszem, hogy ez megváltozik.
    És ez a hierarchia minden külső hatás nélkül is kialakul egy csoportban, sőt gyakran a külső hatás ellenére is, már kisgyerekek között is.
    Csak vissza kell emlékeznem óvodáskori kellemetlen emlékeimre… Csak akkor a jelenség még nagyon nyers volt, később a módszerek kifinomultabbak, rejtettebbek lettek, de a végeredmény maradt.
    És persze nagy próbáknak még nem lettünk alávetve, eddig a vesztes oldalhoz tartozás még mindig elfogadható életkörülményeket jelentett.
    De ez változóban van, mi lesz, ha majd a lét lesz a tét?

  107. 114:
    Ahogy mindenkinek van két veséje, egy szíve, orra és füle, ügy mindenkinek van „emberi természete”. Ezek egymástól csak annyiban különböznek, amennyiben a te orrod különbözik az enyémtől. Vagyis hubab nagyon jól írta, sőt kitűnően „leírta” mindazt, amit erről leírni lehet. Ha osztályfőnök lennék, kötelezném az osztály, hogy kívülről tanulja meg az egészet.

    Megtoldanám azzal, hogy ha te, aki kikéri magának, hogy ilyen lenne a természete, jelentős pozícióba kerülnél, te magad is érzékelhető változáson mennél át, de nem az általad jósolt irányba. 😀

  108. 116:

    Tudtam Tibor bá, hogy helyeselni fogod Hubab hozzászólását. Annyira ismerlek már 🙂

    Szerintem meg nem így van, de ezen hosszan lehetne vitázni. Persze nem veled. 🙂

    Egy kérdés:

    Szerinted az emberi alaptermészet miatt jöhetett létre a kapitalizmus MAI formája, vagy a kapitalizmus hozta ki az emberből ezt az alaptermészetet?

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük