(3425) Hat hónap után

Tibor bá szerkesztett fordítása online

 

Hat hónap után a legtöbb COVID páciensnek még mindig van legalább egy szimptómája

A legtöbb kérdésre az orvosok nem tudnak válaszolni, mert a vadi új betegséget még nem volt idejük kiismerni. Ezen változtatott most egy kínai tanulmány, amivel kapcsolatban, olyan volt betegekről gyűjtöttek össze adatokat, akik több mint 6 hónapja „gyógyultak” meg.

Pontosabban 1733 COVID-19 páciensről van szó, akik 2020 májusáig kerültek ki a kórházból. Ezek átlag életkoruk 57 év volt. Az adatfelvétel július és szeptember között történt. Az adat felvételen kívül fizikai vizsgálaton is átestek, és laborvizsgálatokat is végeztek.

Úgy találták, hogy a páciensek 76 %-a (1265 fő) 6 hónap után is mutatott szimptómákat. 63 százalékuk izomgyengeségben szenvedett, míg 26 százalékuk alvási problémákkal küszködött.

A páciensek 94 százalékánál az elbocsátáskor végeztek antitest számlálást. Ezek, 6 hónappal később az eredeti antitest értéknek csak 52,5 százalékával rendelkeztek. A tanulmányt végzők véleménye szerint, ez felveti az újrafertőződés lehetőségét.

A WHO szerint a vírus egyesek részére komoly veszélyt jelent, még fiatalok esetében is, akik különben egészségesek. Hogy, kinél hogyan megy keresztül a fertőzés, többnyire szerencse kérdése. Jobban mondva, egyenlőre nem kiderített.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

75 gondolat erről: „(3425) Hat hónap után

  1. „…még fiatalok esetében is, akik különben egészségesek…”
    Elnézést, hogy megint nem tetszőt fogok írni : )
    van itt egy komoly tévhit, amit az emberek döntő többségénél fut.
    Tudniillik az egészséges meg a TÜNETMENTES az marhára NEM ugyanaz…..
    Pláne Kínában, ahol pl. a kötelező maszkviselés is azért nem verte ki a biztosítékot, mert a környezetszennyezés miatt amúgy is hosszú évek óta mindenki maszkban járt, akkora ott a dzsuva….!!
    Egészséges kínai, na persze, hagyjuk már.

  2. 1 – GErgo:
    Ez igaz. Valójában a társadalom 90 százaléka nem egészséges, legfeljebb annak látszik. OK, de akkor mi van? Mi az ami nem tetsző?

  3. Úgy látom, most semmi teendő nincs.
    De általában szokott lenni, mikor a tünetmentes egészséges dolog szóba kerül : ) önkritika valós információ stb. hiánya miatt….

  4. „Ezek, 6 hónappal később az eredeti antitest értéknek csak 52,5 százalékával rendelkeztek. A tanulmányt végzők véleménye szerint, ez felveti az újrafertőződés lehetőségét. ” – Szerintem meg azt mutatja, hogy még fél év után is számottevő immunitás van jelen. És ha újra jön a vírus, akkor a T-sejtek nyilván aktivizálódnak, és újra kezdik az antitest gyártást.

  5. Ezekért az édes információkért járok ide.
    Köszönöm Tibor ba’ hogy amikor végre óriási erőfeszítésekkel lelket vetek magamba és kievickélek a depressziós borúlátásból akkor te visszallökdösol a kétségbeesés bűzös mocsarába.
    Túlbecsulhetetlen ez a szolgálatod.
    Mindannyiunk névében halasan köszönöm.
    Gábor

  6. 6 – Ábel:
    Rendkívül fontos, hogy szerinted hogy kell értékelni a kínai kutatási eredményt. Természetesen nem úgy, ahogy a kutatók.

  7. Orvos nincs az olvasók között? Igazán mondhatna erre valamit.
    mert valszeg Tibor bá, és Ábel sem orvos.

  8. Tibor bá’
    2021-01-12 – 10:53

    „Nem kell ide orvos, elég ha valaki nem analfabéta.”
    Időnként egyet tudok veled érteni.

    Széles körű tájékozódás után széles körű értékelés kell.
    Ez nem könnyű. Egy pici segítségként, könyvajánló a „modern” vakcináról:
    https://www.elsevier.com/books/micro-and-nanotechnology-in-vaccine-development/skwarczynski/978-0-323-39981-4
    A könyv bevezetője.
    „INTRODUCTION
    We are constantly surrounded by nanoscopic and microscopic enemies that are trying to
    invade our bodies and feed on us. Unsurprisingly, our bodies have developed a sophisti-
    cated defense (immune) system to survive in such a hostile environment. However, the
    immune system does not perform perfectly in all cases; the protection is often impaired
    or does not arrive quickly enough. On the bright side, our survival is made possible by
    a defense system that is clever and can learn rapidly. This ability for learning has allowed
    us to develop vaccines to teach the immune system about dangerous pathogens by
    mimicking infection.
    Classical vaccination is based on presenting the immune system with a weakened or
    killed version of the pathogen that is dangerous enough to provoke a response, but does
    not cause serious infections. Unfortunately, vaccines based on whole microorganisms
    are becoming less popular because of the potential risk of side effects, instability of the
    vaccine material, and difficulties with mass production. Furthermore, traditional vaccines
    are often less effective for pathogens that have high interstrain variability or complex
    life cycles.”

    Fizetős. Ingyenes oldalon nem találtam meg.

  9. 15: n/a
    Igaza van mindkét linknek!
    Magyarországon a kötelezö oltásokat szinte mindenki megkapja,
    Izraelben nemsokára szinte mindenkit beoltanak covid ellen.
    🙂
    Na de a puding próbája az evés, lehet itt még nagy leégés,
    akármilyen nanotechnológiás innovativ oltást is osztanak
    ha tovább fog emelkedni a fertözés szám februárban
    az oltásellenesség egekbe fog emelkedni …
    🙁

  10. 14 – malleusorbis:
    A cikkbe többször is jelzik, NEM SZAKMAILAG BÍRÁLTAK (peer reviewed) . Így nem ér semmit.

  11. ödön
    2021-01-12 – 11:55

    Ezt az oltási irányt rossznak tartom, de nem fejthetem ki, nem lehetek rémhírterjesztő.
    A hülyeség terjesztése megengedett, de az meg nem tetszik.

    Várják a megváltást, a nyájimmunitást az oltástól, de
    https://szimpatika.hu/cikkek/10051/oltas-utan-is-kell-a-maszk-
    „…az emberek még mindig megfertőződhetnek és továbbterjeszthetik a vírust,…”

    Válaszoltál magadnak:”…tovább fog emelkedni a fertözés szám februárban…”

  12. 15.n/a:

    „Nem könnyű eligazodni a “téjékoztatók” között.”

    Nem igaz, hogy nem tudsz figyelmesen elolvasni egy általad beidézett cikket!!!!

    „Magyarország egyébként világviszonylatban is élen jár az átoltottságot illetően. A Nemzeti Népegészségügyi Központ minden évben kiad egy rendkívül részletes oltási módszertani levelet, amelyben életkorra, vakcinára lebontva leírják, abban az évben kiket, hogyan, mivel kell beoltani.”

    Ha TUDNÁD értelmezni, akkor rájöhettél volna, hogy ez a megjegyzés NEM a COVID-ról szól, hanem a KÖTELEZŐ oltásokról.

  13. 18 n/a
    „Másrészt az sem világos, hogy a Pfizer és a Moderna vakcinája teljesen leállítja-e a vírus terjedését, vagyis teljes védelmet nyújt-e a fertőzéstől, vagy csak a tünetek kialakulását akadályozza meg”
    Azért ez nem egy állítás, inkább kérdés feltevés.
    A pesszimista esküszik a negatív értelmezésre, az optimista meg a pozitívra, és a választ csak később tudjuk meg…

  14. A jelen számokat értékelve Izraelnek van a legnagyobb esélye, hogy a leghamarabb elérje azt az átoltottságot, ami mellett már egyértelműen véleményt lehet mondani, hogy mennyit ér a vakcina.
    Hacsak nem csapnak be a jelenlegi számok, és ott is megbukik a teljes átoltottság az oltáselleneseken, mert azért ott is vannak olyanok.
    Bálint is elég félelemmel nyilatkozott az oltásokról, pedig általában az idősekben több a bizalom.
    És biztos nincs egyedül…

  15. Azért még Izrael is messze van, mondjuk a nyáj immunitás sarokszámának tartott 60%-tól.
    Múlt hét végéig a lakosság 20%-a lett beoltva.
    Ezzel persze így is világelsők. És érdemes lesz figyelni, hogy valóban meredeken zuhan-e az R értek, ha elérik a nyáj immunitást

  16. 17. Tibor bá’
    Az általad citált kínai tanulmány szakmailag el van bírálva?

    Ezek nem perdöntőek, de a linkemben ilyen állítások vannak arról a tanulmányról:
    -„több, jelenleg folyó, hasonló kutatás részeredményeivel egybecsengnek az adatai”
    -„Times szerint eddig ez a legátfogóbb és leghosszabb távú vizsgálat”
    -„az eredmények egybevágnak egy szintén új kutatás eredményével”
    -„A szakmai bírálat nélkül publikált új tanulmány eredményei más, a témában végzett, de még folyamatban lévő kutatások részeredményeivel is egybecsengnek, például a University of Washington saját korona-kutatásáéval is”
    -„A University of Arizona immunológusa, Deepta Bhattacharya azt nyilatkozta a Timesnak, hogy ezek a tanulmányok együtt mind ugyanazt a képet festik, mely szerint „ha átvészeljük azt az első néhány, kritikus hetet, a(z immun-) válaszok eléggé egy bevett gyakorlat szerint működnek.” A Yale University immunológusa, Akiko Iwasaki pedig azt mondta, hogy őt nem lepte meg az eredmény, hogy a test hosszú távú választ épít ki a fertőzésre, mert „ez a dolga”, de azzal együtt nagyon izgalmas fejleménynek nevezte. Csak a rend kedvéért: a két nyilatkozó tudós nem vett részt a tárgyalt kutatásban.”

  17. https://www.webbeteg.hu/cikkek/fertozo_betegseg/25563/meddig-tart-a-covid-19-elleni-immunitas-ne-aggodjon

    „Az antitestek számának esése nem feltétlenül arra utal, hogy immunrendszerünk gyengébbé vált a koronavírussal szemben, de azt sem jelenti, hogy nem lehet hatékony vakcinát kifejleszteni – üzenik szakértők az elbizonytalanodó lakosságnak.

    Bár az ellenanyag szintje csökken a fertőzés elmúltával, ez nem annak a jele, hogy az immunrendszer nem tölti be feladatát. Ez az immunválaszra jellemző szokásos folyamat normális lépése. Az antitestek számának csökkenése nem jelenti az immunitás csökkenését. Az ellenanyagot elsőként létrehozó memóriasejtek ugyanis még mindig jelen vannak, és készen állnak arra, hogy szükség esetén újra antitestet termeljenek.”

  18. 23 – malleusorbis:
    A Lancet leközölte. A mai kiadásában több magyar hírportál átvette.

  19. Kollégák,
    ezt az oltóanyagot kaptam meg:

    PFIZER/BIONTECH ÁLTAL GYÁRTOTT COMIRNATY COVID-19 ELLENI mRNS VAKCINA

    Mire vártok?
    Regisztráljatok mihamarabb és menjetek oltatni!

  20. 27. János
    Aki már átesett a fertőzésen annak mit javasolsz?

  21. 22 BAB
    Ha tartják a veszélyeztetettség szerinti sorrendet, akkor az első és legfontosabb eredmény nem is az R érték, hanem az elhalálozottak számának csökkenése lesz, ami már akkor jelentős lesz, ha a népességnek csupán az a hányada lesz oltva, aki a legveszélyeztetettebb.
    Ekkor a többiek között még lehet magas a fertőződés, csak kevesen halnak meg miatta.
    Már ez is látványos előrelépés lenne, ami nagy hatást gyakorolhat a szkeptikusokra és oltásellenesekre is.
    Mert ez reményt adna a fiatalabbaknak is, hogy megúszhatják a szervezet rombolását, szervi károsodásokat is, nem csak a halálos kimenetelt…
    Valóban Izrael is még messze jár a nyájimmunitástól, de ha ilyen ütemben oltanak, akkor hamar elérhetik.
    A Magyarországi jelenlegi ütem mellett beláthatatlan ennek időigénye, de ha igaz, hogy egész EU ugyanúgy, létszámarányosan kapja a vakcinát, akkor mindenhol hasonló korlát áll fenn.
    Remélem, hogy a háttérben a gyártókapacitások növelése teljes gőzzel folyik, és az ütem egyre meredekebben fog gyorsulni….

  22. „Remélem, hogy a háttérben a gyártókapacitások növelése teljes gőzzel folyik, és az ütem egyre meredekebben fog gyorsulni….” – a virus mutációival párhuzamban.

  23. 29 – 30:
    Ha az oltást átadják a háziorvosoknak. Akkor a lakosság évente oltathatja magát. Ezt még ki lehet bírni.

  24. 30 malleusorbis
    Akkor ezek szerint te sem akarod megvárni a tapasztalatokat a vakcina kapcsán, megelőlegezed, hogy a mutációk ellen biztos, hogy nem hatásosak…
    Pedig ilyent még egy szakértő sem mondott ki, legfeljebb a lehetőségét említették meg, amit vizsgálni kell.

  25. A két már bevezetett vakcina kapcsán azt mondták, hogy kifejezetten valószínű, hogy a mutánsok ellen is hatásos lesz.

    A mutációk meg ugyan mért is gyorsulnának egyre meredekebben?

  26. 33 Ábel
    Ennek azért van realitása addig, amíg a fertőzöttek száma a világban nő.
    Minden új fertőzött egy újabb kísérleti labor egy új változat létrehozására.
    Állandó betegszám mellett ez egy konstans ütem lehet, de növekvő számok mellett a mutációk üteme is növekedhet…
    Ezért ez tekinthető egy versenyfutásnak is a betegség és a vakcina között.
    Ha a vakcinával sikerülne a fertőzöttek számát lényegesen lecsökkenteni, akkor a mutációk száma is csökkenne.

  27. Re:33 Ábel
    Nem piszkálódásként írom, de itt nem engedhető meg a „kifejezetten valószínű” állítás.
    Egy gyógyszert/oltást nem úgy tervezünk, hogy talán jó lesz arra is, mert abból orbitális bukta tud lenni.
    Jó lenne látni valamilyen előtanulmányt, ami a jelenlegi vírustörzsekre adott védelmet taglalja…

  28. 28: malleusorbis:
    Én annak is ugyanígy oltást javasolok. Ha nem szetetne még egyszer átesni rajta…
    Olyan, mintha azt kérdeznéd, hogy, ha tavaly influenzás voltam idén oltassak ellene?
    Hát, ha nem akarod elkapni… S, ugye 100% hatékonyság és biztonság még így sem lesz, de minél több ember lesz beoltva, a vírus felbukkanása, ill. újabb járványgócok megjelenése annál valószínűtlenebb.

    Az RNS vakcináknál látok arra esélyt, hogy kisebb mutációk esetében is hatásos maradjon az oltás, de 1 éven túl ígérni, nem is tudom…

  29. Re:36 Csongor
    „Az RNS vakcináknál látok arra esélyt, hogy kisebb mutációk esetében is hatásos maradjon az oltás, de 1 éven túl ígérni, nem is tudom…”

    Szerintem itt lesz a legnagyobb gond, mert a stratégia elviekben hibás. Tippre pár havonta jön majd egy olyan törzs, ami egyre messzebbre áll az oltóanyag verziótól, és az egész oltás kampány egy drága játékká fog válni.
    Nem egy specifikus törzsre kell oltást fejleszteni, hanem olyan oltást kell csinálni, ami a felnőtt/idős kori immunrendszert úgy felturbózza, hogy lecsapja az összes variánst, mint a taxiórát. Megjegyzem ezt a gyerekek abszolválják, szóval van hova nyúlni kutatási anyagként… Persze ezzel egy csomó idős kori gyógyszer kvázi értelmetlenné válna, szóval be kell nyelni pár gyomrost, mire erre hajlandó lesz a fősodor álláspont.

  30. Uff, én beszéltem.

    Minden ember, aki nem oltatja be magát és nem tartja be járványügyi szabályokat az a gazdaság és a kórházak szekerét húzza vissza a mocsárba.

    Aztán majd megint a kormány lesz a bűnbak, mintahogy az ellenzék a tavasszal mindenért sivalkodott…

    Az internettől nagy hirtelen okosak és bölcsek lettek az emberek….

  31. János
    2021-01-12 – 18:58

    „Minden ember, aki nem oltatja be magát és nem tartja be járványügyi szabályokat”
    Ez így kevés!
    Az oltás nem elegendő? Akkor mire jó?

    Egyetértek dajtás-al 2021-01-12 – 18:06
    „Jó lenne látni valamilyen előtanulmányt, ami a jelenlegi vírustörzsekre adott védelmet taglalja…”

    dajtás 2021-01-12 – 18:49
    „…a stratégia elviekben hibás.”

    Van okom félni az oltástól?
    https://www.zerohedge.com/covid-19/nursing-home-had-zero-covid-deaths-then-it-vaccinates-residents-and-deaths-begin

    Én OV-t követem:
    https: // http://www.youtube.com/watch?v=jM-CDKO4EOM
    „Orbán Viktor: Ne figyeljenek oda arra amit mondok, egyetlen dologra figyeljenek, amit csinálok!”
    Ő megvárja a sorát.

  32. 39 n/a
    Én is kivárom a soromat, mert kénytelen vagyok, mert nem jutok hamarabb hozzá, meg nem is akarok, mert tényleg nem akarok egy nálam veszélyeztetettebb embert elütni a lehetőségtől…

  33. 38. János
    Jó lenne másokat is a kisérleti nyúl szerepében látni? Szar érzés, hogy neked kötelező volt? Nyugi nekünk is az lesz…

    Addig is mesélnél nekünk a PEG fiziológiai hatásairól? Hogyan is gondolta az orvostudomány sokáig a szervezet számára semlegesnek? Aztán derült ki, hogy mégis antisteket gyárt ellene az immunrendszer.

    https://repo.lib.semmelweis.hu/bitstream/handle/123456789/8353/meszarostamas.d_DOIs.pdf?sequence=1

    Arról is kérlek, hogy ez csak egy pár éves történet és még mindig nem ismerjük a pontos hatásmechanizmusait.

    Majd jöhet ez a Contergan-nal, DDT-vel, azbeszttel, glifozáttal és soroljam még azokat a szereket, amiről elsőre azt hitték, hogy megváltja a világot majd katasztrófát okoztak?

    Amúgy minden járványügyi szabályt betartok, segítem a védekezést, de nem fekete vagy fehér a történet továbbra sem.

  34. Dajtás

    Követem a hozzászólasaidat itt egy ideje amiből az jön le, hogy te csak polihisztor lehetsz a vezetős fajtából.

    Volt a repertoárodban több minden itt kérem:

    térhajtómű, szigetüzemű napelem, kollektív tudattalan, peak oil, tudatszintváltás, űrbányászat.

    Most épp a víruskutatáshoz adsz prímának tűnő javaslatokat.

    Mondd mi jön még?

    Aztán már csak megkérdezem, hogy ebben az évben a fenntartható fejlődés érdekében hányszor pottyantottál az alomszékbe?

  35. 40 ödön
    De hát ez természetes, ezt már kitárgyaltuk itt is párszor.
    Ahogy az oltottak aránya fog emelkedni, úgy fog csökkenni ennek függvényében az R értéke.
    Amint az R értéke eléri az 1-et, onnan kezdve csupán stabilizálódik a napi fertőzöttek száma, nem is nő, nem is csökken.
    Ha meg egy alá csökken az R értéke, az annyit jelent, hogy mértani sorozatként csökken a megbetegedések száma az idő függvényében, és minél kisebb lesz az R értéke, annál meredekebb lesz ennek időbeli csökkenése.
    De még ha el is érjük a nyájimmunitáshoz szükséges átoltottságot, akkor is van időigénye, hogy a járvány elhaljon.
    Akkor nincs ennek időigénye, ha 100 %-os az átoltottság, de hát olyan soha nem lesz…

    Az R csökkentésének másik eszköze pedig a járványügyi intézkedések, a két tényező egymást támogatja, ezzel lehet a legrövidebb időn belül megszabadulni a járványtól…

  36. 42, Anonim:

    Nem volt kötelező, csak lehetőség.

    Olvass vissza nyugodtan!!

    És támadj is onnan valahonnan messziről fiktív névvel. Ügyes légy.

  37. 42 Anonim
    Képtelenség, amit írsz!
    Honnan vetted, hogy az egészségügyi dolgozóknak kötelező az oltás?
    Ez színtiszta ellenpropaganda, lázítás az oltások ellen.
    Aki nem akar, az nem oltakozik még az egészségügyiek között sem, aki meg igen, az aláír egy beleegyező nyilatkozatot.

  38. 46. hubab
    „Honnan vetted, hogy az egészségügyi dolgozóknak kötelező az oltás?”
    Idézd kérlek!
    Csak Jánost, mint magánembert kérdeztem, sehol nem voltak egészségügyi dolgozók.

    Idézet Jánostól:
    „Minden ember, aki nem oltatja be magát és nem tartja be járványügyi szabályokat az a gazdaság és a kórházak szekerét húzza vissza a mocsárba.”

    Ez simán lelkiterror, kényszerítés egy fajtája, nem csak törvényileg lehet kötelező valami.
    Továbbra se adjatok a számba olyat, amit nem mondok! Köszönöm!

    Amúgy, ha jól emlékszem eddig csak én osztottam itt meg információkat az új tipusú oltás összetevőival kapcsolatban, a hírvivő rns adat tartalmával kapcsoltaban. Azóta már volt második része is annak a cikknek. Olvastátok? Az oltás helyes beadásának módjáról, mert sok orvos rosszul csinálja itthon. Esetleges veszélyeiről… Ti mit tettek hozzá az informálódáshoz a vagdalkozásotokon kívül?

  39. János
    2021-01-12 – 19:46

    „Dajtás

    Volt a repertoárodban több minden itt kérem:
    térhajtómű, szigetüzemű napelem, kollektív tudattalan, peak oil, tudatszintváltás, űrbányászat.”
    Ez most igaz. Én örömmel válogatok dajtas ötleteiből.
    A „szigetüzemű napelem” jó ötlet, most Kínában is örülnének ennek.
    https://liner.hu/szenhiany-miatt-tobb-kinai-varosban-napok-ota-aramszunet-van/

    Nem találtam érvet a szavaidban.

  40. Beteg társadalom, sok – sok beteg ember.
    És nem a vírus vette le őket a lábukról… Atyaég, emberek!

  41. 49. n/a (A szűrőd mögül.)
    „Az oltás véd a fertőzés ellen, vagy annak továbbadásától? Garantálja ezt valaki?”
    Erre én is kíváncsi lennék, nem láttam még erre garanciát.

  42. 51: malleusorbis:
    A fertőződés ellen egyértelműen védene, de csak kollektíven, megfelelő átoltottság esetén.
    A továbbadástól egyértelműen nem véd meg, ellenben csökkenti az esélyt arra, hogy elkapd.
    Garanciát a halálra tudnak adni. De még arra sem pontos időpont megjelöléssel!

    Egyénileg biztosan véd (ez a rész teszetelt, nem kérdés), megfelelő immunizálás után a fertőződéstől is véd, a kisebb mutációknál is hatékony, nagyobbakra nincs precedens (de valószínű újraoltás fog kelleni). Az időtartam alapvetően nem a vakcina minőségétől, hanem a vírus későbbi viselkedésétől függ, tehát pill. nem vizsgálható, csak modellezhető (előre jelezhető kétes hatékonysággal). Mellékhatások tekintetében jól áll tesztek szerint is, és a hazai konkrét példák alapján is. Senki nem halt bele, még csak komoly szövődményről sincs hír.

    Egy lehetőség, ami sokkal jobb a semminél és a megszorításoknál, minimális (talán nem túlzás azt mondani, hogy elhanyagolható) kockázattal. És egy országban, ahol az emberek tucatnyi kötelező védőoltást kaptak, sőt adattak be szülőként -gond nélkül- gyermekeiknek, most megy a filozofálás, hogy mi legyen? Számomra nem igazán tűnik logikusnak!

    De van egy nagyon jó oldala is a dolognak! Mivel egyenlőre nincs elegendő oltóanyag, legalább ezen nem veszünk össze…

    Kíváncsi lennék, ha jönne egy olyan mutáció, ami a gyerekeket betegíti meg súlyosan, hány másodperc alatt változna meg a közvélekedés, ill. hány órán belül zárnának be a kiürült iskolák?

  43. 52. Horváth Csongor
    „Számomra nem igazán tűnik logikusnak!”

    Ember gondolkozz!
    Mi a neve annak az alaknak amely egy évtizeddel ezelőtt azt harsogta, hogy túlnépesedtünk ezen a bolygón és most meg akar „menteni” a vakcinájával?

  44. 53. L.S.

    Mondjuk Bill Gate-s TED-es előadásában valóban lehet inkább arról szó, hogy a fejlődő világban megállítva a csecsemő- és gyermekhalandóságot megszűnik a felesleges szaporulat, mert a családok nem vállalnak túl sok utódot annak érdekében, hogy abból pár megélje a felnőtt kort.
    Bill inkább olyan Mengele féle: Ha bejön az oltás, akkor jó, mert méginkább rommá keresi magát, ha meg nem, akkor is jó, mert kevesebb a useless eater.
    Nem mellesleg, ha nem sokára sikerül elérni, hogy emebri embriókat biozsákban neveljenek fel az anyaméh helyett, akkor meg egy esetleges meddőség sem számít nem kívánatos mellékhatásnak, hiszen pontosan lehet majd szabályozni, hogy kinek legyen utóda és kinek nem.

  45. L.S., Anonim
    A ti hozzáállásotokkal eleve reménytelen és elítélendő mindenféle védekezés a járvány ellen, mert elképzelhető, hogy valakik felhasználhatják gonosz célokra is.
    Ami ma Magyarországon zajlik, az példátlan, mi mindig is a jó példa voltunk az oltási hajlandóság és az átoltottság szempontjából, és eddig ez egy sikertörténet volt, sok betegség ellen védett a magyar lakossághosszú ideje a kötelező oltások révén, és aki ide akar jönni bizonyos országokból, azok számára előfeltétel egyes betegségekkel szembeni oltottság.
    Az oltások fontosságát jelzi az is, hogy kivételesen ebben az egyben egyetért a kormány és az ellenzék is, bármit is köpködnek egymásra a részleteket illetően, azt egyetlen párt sem képviseli, hogy ne oltassunk…

  46. 55, hubab

    Több poszttal ezelőtt írtam, hogy a lakosság számottevő része funkcionális analfabéta és még a gondolkozásban is elkerüli a szerencse!

    Nem iskolában, meg a könyvtárban tanulták meg a tudományukat hanem a fészbukról…

    Ááá, hogy ezekkel a visszahúzó emberekkel megyünk a digitális Magyarország felé….

    Nem is tudom, ha méteres hó esne nagy jéggel, még azt is a gyíkemberek nyakába varrnák, hogy a Katasztrófavédelem rendkívűli helyzetet hirdetett ki…

  47. Re:43
    Valóban széles a repertoár, ami sokak számára akár idegesítő is lehet, de mivel kvázi kutatóként dolgozom, és mindig más az aktuális projekt, ezért kénytelen vagyok teljesen eltérő tudomány területeken is dolgozni. Innen jön a belepofázási hajlandóságom, plusz másként vagyok behuzalozva, mondhatni a probléma megoldására vagyok kondícionálva, és a sok rizsa után el is jutottunk az aktuális témához.
    Nem kell molekuláris biológusnak lenni ahhoz, hogy az ember lássa azt, hogy a mutációkkal nehéz versenyt futni. R faktoros bacik megvannak? Ez sokkal gyorsabban történik…
    Ha tervezünk egy problémára egy megoldást egy stratégia mentén, és a probléma folyamatosan evolválódik, amivel nem tudunk lépést tartani, akkor nem a stratégia a hibás? Mondják példát is? EURO kibocsátási normák és a motorok evolúciója erre jó példa.
    Ma kvázi zsákutca a motor fejlesztés, mert teljesíthetetlenek lesznek a normák, nem realitás az, hogy egy komplett vegyi üzemet rakj pl egy Diesel motorra. Reszelgessük tovább, hátha sikerül? Nem, át kell térni villamos hajtásra, mert ott a probléma fel sem merül.
    Minél specifikusabb valami, annál precízebben tudjuk a problémát megoldani, de egyben kódoljuk azt is vele, hogy csak egy dologra lesz jó. Ez szabályozás elmélet, ami ugyan úgy igaz mindenre, még a biológiára is.
    Namármost olyan „csavarral” állunk szembe, ami a formáját állandóan változtatja, és mi állandóan 15 villás kulcsot akarunk használni.
    Nem kell lángésznek lenni hozzá, hogy ez sokáig nem járható út, erre írtam azt, hogy más megoldás kell.
    Nem tetszik a véleményem?
    Semmi gond, minden jogod meg van hozzá, de a probléma attól még fenn áll.

    Igazából az a bajod, hogy elveszem a reményedet, hogy ez az oltás mindent megold. Lehet hogy így lesz, lehet hogy nem, ellenben én nem várok gyors megoldást, mert ma már a „vírus” egy kalapács lett, amivel a „cél” érdekében a másikat lehet ütni bármilyen okból kifolyólag.
    Kutatsz? Akkor a gyakorlathoz vajmi keveset értesz. Erre vall a 15-ös villáskulcs emlegetése. Akinek nem a 17-es vagy a 14-es jut eszébe az nálam nagyon gyanús. 😀

  48. 57. dajtás
    „mert ma már a “vírus” egy kalapács lett, amivel a “cél” érdekében a másikat lehet ütni bármilyen okból kifolyólag.”

    Remek fogalmazás, elimerésemet.

  49. Kedves szkeptikusok!
    Én csak azt nem értem, miért írjátok le előre a vakcina hatásosságát anélkül, hogy konkrét tapasztalat lenne erre?
    Ha nem bízol benne, ne oltasd magad, és figyeld a fejleményeket ott, ahol az oltások elérik az értékelhető értéket, és majd akkor vond le a következtetéseket!
    Viszont ha mindenki ezt a taktikát akarja követni, akkor bajban leszünk, soha nem fog kiderülni, hogy mi a tényleges helyzet. 🙁
    Úgy, hogy addig örülj, amíg van elég önkéntes jelentkező (köztük én is) ahhoz, hogy legyen neked mi alapján dönteni, ne csökkentsd erre a saját esélyedet se azzal, hogy másokat is elrettentesz az oltástól… 🙂

  50. 57 dajtás
    Attól, hogy a kalapácsot sok hülye másra is használja, azért szögbeverésre akkor is ez a legalkalmasabb…

  51. Aki nem oltatja be magát, amikor lehetősége lenne rá, az magára vessen.
    Én ugyan bízom az immunrendszeremben, de ennek az eredménye csak akkor derülne ki, ha megkaptam a vírust. De miért kockáztatnák értelmetlenül, ha van lehetőség ennek a jelentős csökkentésére. Utálom a tűt, de ennyit bevállalok.
    Vannak (voltak) olyan ismerőseim, akiknek ez a lehetőség már nem adatott meg.

  52. 57: Dajtás:
    Szerintem itt Te reménykedsz, mert reménykedsz abban, hogy valamit feltalálsz.
    Hát tessék! De ne a „tyúkszarban az ütőér” legyen… Bocs.

    Hasonlatod nem jó, mert a biológiai rendszerek kicsit másként működnek. Az tény, hogy vírusok ellen szarul állunk, de amennyiben semmit sem próbálunk tenni, a helyzet tényleg reménytelenné válik.

    53: L.S.:
    Bill G. sztem. pont az a kivétel, aki meggazdagodása kapcsán felismerte, hogy az élet nem csak a pénzről szól. De a korábbi tevékenysége alapján jó alany ahhoz, hogy bármit rá lehessen húzni (s legyen ez az ő baja).

    A kérdésedre feltett válasz akár én is lehetnék… 🙂
    Mert a Pfizer és még inkább az orosz és kínai vakcina elkészítéséhez legalább annyi közöm van, mint Bill. G-nek.

    Én speciel nem szeretnék ütni senkit a vírussal, inkább magamat verem azáltal, hogy szeretném megérteni, hogyan alakulhat ki bárkiben ez a sajnálatos ellentétes vélemény.

  53. Re:Tibor bá’
    A villáskulcs csak példa volt, különben elég sok mindenen van 15-ös méret, pl bringákon, de számos nem szokványos műszaki tárgyon találkozni fura méretekkel, mert éppen a tervezőnek ilyen agymenése volt. Régen volt az az idő, hogy a csavargyár 3 méretet gyártott, és azzal kellett összerakni a turmixgéptől kezdve a mozdonyt is… 😉
    Lehet mazsolázni mit szeretnél:
    https://www.tme.eu/hu/katalog/csavarok_100316/?s_order=desc&search=csavar&s_field=1000011
    Anno mikor kíváncsiságból megkérdeztem a villanyszerelőt, hogy a lakást mennyiért csinálná meg, és meglátta a terveket, akkor „sikítva” menekült előle, hogy ez neki túl bonyolult. Sok volt neki hogy egy ipari kis szünetmentes ketyeg nálam, amin raja van külön gerincen a világítás, másik gerincen az IT, haramdik gerincen a kritikus fogyasztók(hűtőgép, RO víztisztító, stb), és emellé van szolar DC sín, és törpe fesz. DC sín is a lakásban, plusz CAT6 be van húzva minden szobába, hogy hasítson a net.
    Mindez meg van fejelve azzal, hogy a lakásban három fázis van, plusz éjszakai áram is, ami megint külön hálózat…
    Mindezt SK-ban, szóval fogtam már pár szerszámot a kezemben… 🙂

    Re:59
    Én tartózkodó állásponton vagyok, és bevallom nem akarok béta tesztelő lenni.
    Amúgy sem esz a fene a nagy tömegekért, különösebben nem hat meg a karatén, az életemben minimális változást éltem meg a Covid után. Azonban azt látom, hogy az oltás nem elég gyors, ha mindenki akarná akkor sem tud elég gyors lenni, ami azzal jár hogy a mutációkkal futunk versenyt, amit valljunk be, már most jól láthatóan nem tudunk követni, ergo ez a versenyfutás olyan, mintha a lambóval száguldó bankrablókat kispolszkival akarnánk utol érni, ami azzal jár, hogy a horizonton egyre távolabb kerül a megoldás. Erre mondom én azt, hogy lehet kispolszkizni, de ide valami más kell…

    Re:62
    Nem reménykedem, teljesen tisztában vagyok a képességeimmel, és tudom hogy meddig ér a kompetenciám. Az hogy nem az n+1-edik értelmetlen dolgot csinálom, hanem elég járatlan úton járok az azzal jár, hogy mindig a fikaözönnel kell szembe nézni. Ez különösebben nem zavar, max szóvá teszem, ha valaki a régi dogmáit pufogtatja, ami fölött régen eljárt már az idő.
    Elég sok témában van véleményem, lehet hogy rosszak/jók a meglátásaim, de egy stratégia megalkotásához nem végtelen precízség kell, hanem komplex gondolkodás, különben nem fogjuk látni a fától az erdőt. Néha jó az, ha outsider belecsöppen egy csapatba, mert friss gondolatokat tud hozni…

  54. Tavasszal.
    – Nem véd a szájmaszk, csak hamis védelmet ad. Aki akarja viselje, de nem kötelező/kormány álláspont/
    Fél évvel később, mikor már bőven rendelkezésre állt a maszk.
    – A szájmaszk nagymértékben védi a viselőt és másokat is, használata kötelező. /kormány álláspont/

    Nincs vakcinát reklámozó FIDESZ-es úthenger, az oltás nem kötelező. /hiszen kevés a vakcina/
    Mikor bőven lesz oltóanyag, lesz FIDESZ reklám dögivel a vakcina hatásosságáról és direkt vagy indirekt módon kötelező lesz az oltakozás.
    Egyszerű ez, mint egy faék.

  55. 63 – dajtás:
    Ebből nem tudsz kimosakodni. Nekem a büdös életben nem jutna eszembe a 15-ös villáskulcs. Van ilyenem, de még nem volt rá szükség.

  56. Re:Tibor bá’
    Ok, akkor nem mosakodok ki. 🙂
    Nem ezen múlik az életem, gondolhatsz rólam bármit, nem pályázok a Tibor bá’ blog legkedvesebb hozzászólója címére. 😉

  57. 66 – dajtás:
    Ez alkalommal azt gondolom rólad, hogy sokat nem szerelhettél, mert ha szerettél volna akkor vagy a 17-es vagy a 14-es, esetleg 13-as, vagy a 10-es. Na jó, legyen a 19-es, 22-es villáskulcs jut az eszedbe, de a 15-ös soha. Különben nekem kedves vagy.

  58. Kihagytad a 27-es villáskulcsot, klasszik méret.
    Minden valamire való portán van ebből egy.

    Szerintem nem érdemes a prekoncepciók mentén gondolkodni, mert kevés információból téves következtetések vonhatóak le… 😉

  59. 68 – dajtás:
    Nem kihagytam, nem mentem el addig. Ha elmegyek, akkor a 32-es hiányoltad volna. 😀

  60. 64 Károly
    Van némi igazságod, de azért nem ilyen egyszerű az ügy.
    Szerintem tényleg elcseszte a kormány az előjátékot az orosz, kínai,mifene vakcinák reklámozásával, és azzal a kommunikációval, hogy aki regisztrál, az nem válogathat.
    Ettől sok olyan ember is visszahőkölt, aki amúgy nem oltásellenes. Állítólag sokkal alacsonyabb az oltási hajlandóság, mint augusztusban volt.
    Sok függ a kialakult mentalitástól is, nézd meg, Izraelben milyen jó az oltási hajlandóság, és nézd meg Franciaországot, ahol alig oltottak még.
    Ami még elgondolkodtató, a legfrissebb hírekben olvastam, hogy az olaszoknál meg már egyesek megkerülik a hivatalos oltási rendet, és soron kívül beadatták a vakcinát a haverok haverjai…

  61. Re:70
    A hiteltelen politizálásnak ez lett az eredménye, avagy ez nem egyedi eset, hanem az adott korra jellemző:

    „A politikai vezetés elvtelen gazemberek, bűnözők és terroristák kezébe kerül, akik kihasználják a társadalmak gyengeségeit. Népeket tesznek rabszolgává, vagy pusztítanak el. A világ megtelik fanatikusokkal, szélsőségesekkel és spirituális csalókkal, akik hatalmat nyernek a hedonizmus, valamint a kulturális és erkölcsi relativizmus rabjai körében. A társadalom egész körében a vallás, igazmondás, a tisztaság, a tolerancia, a kegyelem erénye, a fizikai erő és az emlékezet napról-napra csökken. ”

    Ki lehet találni miből idézek.
    Ennek is egyszer vége lesz… 😉

  62. 64. Károly

    Nagyon ritkán, mint most, egyetértünk.
    Pontosan igy megy nálunk is.
    Persze nem kell mondanom, hogy a miniszterelnök haverja importálta a gépsort Kinábol a maszkok gyátására.
    Ezután kötelező lett a maszkhordás még az óvódákban is.

  63. Végre valami számszerű adat a második koronavirus-fertözés veszélyeiröl:
    https://www.portfolio.hu/global/20210119/koronavirus-ijeszto-szamok-jelentek-meg-arrol-milyen-sokan-kerulnek-vissza-a-korhazakba-es-halnak-meg-kozuluk-angliaban-465912
    „A koronavírusos csoportba tartozó 47 780 kiengedett beteg közül 29,4 százalék szorult ismét ellátásra 140 napon belül Angliában. Ezeknek az embereknek a 12,4 százaléka el is hunyt azt követően, hogy ismét kórházba került.
    A kutatásból, amelynek eredményeit még szakérők vizsgálják, többek között kiderült, hogy a korházba való visszakerülés rátája 3,5-szer, a halálozás aránya pedig hétszer magasabb volt a koronavírus-betegek esetében a kontrollcsoportéhoz viszonyítva.”
    Hát nem túl biztató!

  64. 74. Ödön
    Nem bíztató, de ez nem az újraferőződésről szól, hanem hogy a kórházba kerültek sem távoznak teljesen gyógyultan. Ezek az első fertőzésnek a szövődményei.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük