A Scientific Amricanban megjelent cikk fordítását elküldöm a VIP előfizetőknek. VIP előfizető egy éve az lehet, aki 10.000 Forinttal hozzájárul a honlap fenntartásához.
___________________________________________________________________________
How the COVID-19 Pandemic Could End
We know how the COVID-19 pandemic began: Bats near Wuhan, China, hold a mix of coronavirus strains, and sometime last fall one of the strains, opportunistic enough to cross species lines, left its host or hosts and ended up in a person. Then it was on the loose.
What no one knows yet is how the pandemic will end. This coronavirus is unprecedented in the combination of its easy transmissibility, a range of symptoms going from none at all to deadly, and the extent that it has disrupted the world. A highly susceptible population led to near exponential growth in cases. “This is a distinct and very new situation,” says epidemiologist and evolutionary biologist Sarah Cobey of the University of Chicago.
But past pandemics do offer hints of the future. While there is no one historical example to follow, humanity has gone through several large epidemics in the past 100 or so years that eventually stopped ravaging society. The ways they came to a halt offer guidance to a world looking for ways to restore health and some sense of normalcy. Three of those experiences, Cobey and other experts say, suggest that what happens next depends on both the evolution of the pathogen and of the human response to it, both biological and social.
The Current End Game
Projections about how COVID-19 will play out are speculative, but the end game will most likely involve a mix of everything that checked past pandemics: Continued social-control measures to buy time, new antiviral medications to ease symptoms, and a vaccine. The exact formula—how long control measures such as social distancing must stay in place, for instance—depends in large part on how strictly people obey restrictions and how effectively governments respond. For example, containment measures that worked for COVID-19 in places such as Hong Kong and South Korea came far too late in Europe and the U.S. “The question of how the pandemic plays out is at least 50 percent social and political,” Cobey says.
The other 50 percent will probably come from science. Researchers have banded together like never before and are working on multiple fronts to develop remedies. If any of the several antiviral medications currently in development prove effective, they will improve treatment options and lower the numbers who get seriously ill or die. A technique to screen for SARS-CoV-2 neutralizing antibodies, an indicator of immunity in recovered patients, could also prove very useful. Krammer and his colleagues have developed one such test, and there are others. Previously used only in local epidemics, these new serological assays won’t end the pandemic, but they could make it possible to spot and use antibody-rich blood as a treatment for critically ill patients; more certainly, the tests will also get people back to work faster if those who fought off the virus and are immune can be identified.
It will take a vaccine to stop transmission. That will take time—probably a year from now. Still, there is reason to think a vaccine could work effectively. Compared with flu viruses, coronaviruses don’t have as many ways to interact with host cells. “If that interaction goes away, [the virus] can’t replicate anymore,” Krammer says. “That’s the advantage we have here.” It is not clear whether a vaccine will confer long-term immunity as with measles or short-term immunity as with flu shots. But “any vaccine at all would be helpful at this point,” says epidemiologist Aubree Gordon of the University of Michigan.
Unless a vaccine is administered to all of the world’s eight billion inhabitants who are not currently sick or recovered, COVID-19 is likely to become endemic. It will circulate and make people sick seasonally—sometimes very sick. But if the virus stays in the human population long enough, it will start to infect children when they are young. Those cases are typically, though not always, quite mild, and so far the children appear less likely to develop severe disease if they get reinfected as adults. The combination of vaccination and natural immunity will protect many of us. The coronavirus, like most viruses, will live on—but not as a planetary plague.
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
https://ddi.sutd.edu.sg/?fbclid=IwAR1zhyTvjcE7svbDux4oqPDSx4TV7Kn4b2U2L8f_57tB1L8ueurMuyfYmkc
Allitolag a virosoknàl megszokott harang formàju grafikon lefelé fordulo àgàn vagyunk itt Europàban.
Igaz legyen!
Úgy érted, hogy az első haranggörbe végén vagyunk:
https://9gag.com/gag/amvq389
Amit mutatsz, az a spanyolnatha 1918. tavaszàn.
H1N1, 10 ezerszer fertozobb mint ugyanez a virus 2005-ben.
Hàboru utàn voltak, nehéz egészségugyi helyzetben, antibiotilkumok nélkul.
Bizom abban, hogy nem osszehasonlithato!
Én is úgy gondolom, hogy 2-4 év még, és több szigorítás-könnyítés (húzd meg-ereszd meg) hullámmal fogjuk ezt a COVID-19 járványt kezelni.
Tegnap este volt az ATV -n Merkely Béla a SOTE rektora, és az ő bennfentes információi alapján kb. őszre lesz vakcina a németeknél és az USA -ban is. A kínai gyógyszeriparban annyira nem bízik, még ha ott is feltételezhető az őszre elkészülő saját vakcina. Legyen így, viszont utána kb. a 8 milliárd embernek a 70-80% -át kellene beoltani a védőoltással ha megvan a jó vakcina, és ez bizony a gyártókapacitások ismeretében évek munkája lesz, ha lesz rá forrás (a szegény országok ugye…) kapacitás, és sikerül félretenni a politikai adok-kapok (lásd: USA – Kína itt is egymásnak estek egyenlőre verbálisan…) hozzáállást! Ha nem, akkor 5-10 év is lehet ebből globális mértékben, a fejlett világban valószínű le lesz oltva a populáció SARS-CoV-2 védőoltással.
http://www.atv.hu/videok/video-20200503-heti-naplo-svaby-andrassal-1-resz-2020-05-03
Elfelejtettem csatolni:
https://twitter.com/gefrance/status/1255235578494320640/photo/1.
Egy francia viruskutato, Didier Rault szerint megyunk kifelé a jàrvànybol, a fertozes gyengul..
4 – Python:
Ha megvan a vakcína az hatalmas üzlet. Szerintem mi is gyártani fogjuk licenc alapján. Nem lehet elhúzni a beoltást, mert minden valószínűség szerint a mutáció miatt évente meg kell ismételni az oltást egy másik vírus törzsre, ahogy a szezonális influenza esetében. A 2-4 év nem lehetetlen, ha nincs előbb vakcina, de szerintem legkésőbb jövő tavaszra meglesz. Addig pedig olyan lesz az emberi biztonság, mint amilyen a középkorban volt.
Ha meglesz a vakcina, akkor nyilván a világon minden vakcinagyártó éjjel-nappal azt fogja gyártani.
Nyilván előnyben lesznek azok az országok, ahol van ilyen kapacitás. Ahhoz, hogy pl. Európában kordában lehessen tartani a fertőzést, nem kell mind a 8 milliárdnak átoltottnak lennie. Elég az európaiaknak.
Én nem kívánom senki halálát, de ha a harmadik világ nyomorgóinak akár a fele is rövid úton eltávozna, az alig lenne hatással a világgazdaságra. Lehet, hogy be se kerülne a hírekbe nálunk.
Ami szornyu, hogy lehet kezelni a covid-ot.
80 éve hasznàljàk ezt a gyogyszert: l’hydroxychloroquine .
Eddig szabadon àrultàk a gyogyszertarban. 36 milliot hasznànak el belole itt Franciaorszàgban évente. 4 euro volt egy plaquette.
A „fejletlenebb” orszàgok azonnal kezelték a betegeket vele. Nevetségesebben kisseb nàluk a halàlozàs..
Mindenjki gyorsan lehurrogta Dr Raoult Franciaorszàgban. Rosszabb: megtiltottàk a hàziorvosoknak, hogy felirjàk a betegeiknek.
Bele is halt vagy 25 ezer ember.
Azota a gyogyszeripar ajànlgat egy uj gyogyszert 225x dràgàbban.
http://www.europavarietas.org/euviblog/koronavirus_franciaorszag
8 – elisa varga:
A hydroxychloroquine-t malária ellen használták. Ezt is kipróbálták, mert minden szart kipróbálnak, annak ellenére, hogy tudott, vírus ellen nem hat gyógyszer, de kínjukban kipróbálnak mindent. A hydroxychloroquine NEM gyógyítja a koronavírust.
6: Közben a WHO lehűtötte a kedélyeket vakcina ügyben.
https://www.portfolio.hu/uzlet/20200504/who-nem-lesz-koronavirus-vakcina-2021-vegeig-429826
Azért inkább hiszek egy kórboncnoknak mint a szajha médiának, de mindenkinek lelke rajta hogy retteg csak vagy gondolkodik is…
(Prof. Klaus Püschel, a Hamburgi Egyetemi Klinika vezető igazságügyi szakértőjének tapasztalatai.
Szerzői joggal nem rendelkezem, nonprofit, meg minden ami kell…
Disclaimer: A Covid-19 komolyan veendő megbetegedés, védekeznünk kell. Tartsák magukat a hatósági előírásokhoz! Az elhangzó információk személyes véleményt jelenítenek meg, melyek személyes kutatáson alapulnak, és a vélemény-nyilvánítás és sajtószabadság jogkörébe tartoznak.)
https://youtu.be/S6S9SNJlcmQ
Úgy érzem,hogy a tudományos világban,a vírus kutatók,a gyógyszergyártók körében is elhatalmasodik a pénz értékrendje,és nem az együttműködés,hanem verseny ,igen komoly -vérre menő piaci verseny-lesz a meghatározó ,ami rontani fogja az igazán hatásos ellenszer kitalálásának lehetőségét.Lehet,hogy lesz vakcina,de fél siker lesz!Ez a vírus jóval gyorsabban mutálódik vagy is a „szájkosár”,a kéz mosás,az idősek távolság tartása hosszú ideig lehet-sajnos-a leghatásosabb ellenszer. A víruskutatásban úttörő ,teljesen új irány lehet csak hatásos ellenszer!Még nincs elég tudásunk ,tapasztalatunk és megfigyelésünk ehhez!
„– Még nem láttam olyat, hogy egy vírus ekkora hatást gyakoroljon a globális gazdaságra. Ön szerint hány év múlva kell megint egy ilyen mértékű vírusfenyegetéssel szembesülnünk?
– 2003-ban volt a SARS, 2009-ben jött a sertéspestis. Hat év telt el. Újabb hat évvel később, 2015-ben érte el Koreát a MERS-CoV. Most 2019–2020-ban, öt évvel később jött a COVID-19. Tehát hat év, hat év és öt év. A köztes idők rövidülnek. Lehet, hogy a következő járvány még hamarabb jön. Régebben két-három évente jöttek újabb és újabb vírusok, most évente jön két-három új fertőző betegség. A COVID-19-et észrevesszük a hatása miatt, de van még például a dél-amerikai Zika-vírus, aztán a Chikungunya-láz és a Nipah-vírus is. Ezekből nem lett világjárvány, ezért kevéssé ismertek. Amikor 2009-ben jött a sertésinfluenza, azt hittem, nem lesz több ilyen pandémia. Azt hittem, most már rendben lesz minden. Valódi sokk volt, amikor 2015-ben jött a MERS. De a MERS után is azt gondoltam, hogy nem lesz több ilyen nagy járvány. De itt vagyunk 5 évvel később egy még nagyobb járvánnyal. A MERS nagyon kemény volt. Az általam vezetett gyorsreagálású csapat és a kormány két hónapon keresztül kemény intézkedéseket hozott a MERS megfékezése érdekében. A COVID-19-cel már három hónapja küzdünk, így a MERS-CoV ehhez képest utólag csak gyerekjátéknak tűnik. Az nehéz, de rövid küzdelem volt, olyan, mint egy tornádó. De ez most egy maraton, nem tudjuk, mikor lesz vége. ”
https://www.valaszonline.hu/2020/04/30/kim-u-dzsu-korea-szakerto-asian-boss/
A cikkben sok más hasznos információ mellett már egy következő, akár néhány éven belül feltűnő új járvány lehetősége is felmerül. A lehetőségek eléggé rémisztőnek tűnnek. Lehet hogy a bolygó, mely kölcsönadta erőforrásait a parazitának, melyet Homo Sapiensnek neveztek el, így gondoskodik a populáció fokozatos visszaszorításáról?
„Idősellenes hullám jön, ha nem adjuk vissza a védekezés felelősségét az embereknek”
https://www.valaszonline.hu/2020/05/05/boomerremover-jarvanyhelyzet-fiatalok-idosek-konfliktus/
Jó darabig nem lesz *pandémia után*. Pandémia van.
A honvédségi és civil szféra együttműködése, erőforrásainak összekapcsolása a gyártás, kutatás, termelés, elosztás, szállítás, digitális információfeldolgozás-és adatgyűjtés területein.
Jelenleg is épülő kapacitások meg-és fenntartása. (mintha melegüzemi tartalék lenne).
Honvédségi jelenlét gazdasági társaságoknál és az infrastruktúráknál.
Civil és katonai logisztikai körzetek decentralizálása.
Nagyon komoly tapasztalatszerzés az ország mozgósíthatósági fokáról, az ellátási gráf súlyos zavara vagy komplex erőforrás kiesése, ipari katasztrófa esetén, ideiglenes vezetőséggel felvértezve.
Home office elterjedése.
Geopolitikai biztonság a közeli migránsútvonalak mentén.
15 Tóth János
Kérlek, hogy folytasd!
Hogyan látod a jövőt?
„Felhívják arra a figyelmet, hamis az a beállítás, hogy gazdasági érdekek és emberélet között kell választani, merthogy az elszegényedés is mérhető emberi életekben: „csak működő gazdasággal lehet támogatni a gyengéket és fenntartani egy színvonalas egészségügyet”.
Innen nézve szerintük az influenza, az évi átlag 25 ezer halottjával (ami eddig a koronavírus ismert német áldozatainak bő háromszorosa) „a gazdaság és szabadság ára”. Arra is felhívják a figyelmet, hogy az eddigi adatok szerint – ha nem számítjuk a 65 évnél idősebbeket és a krónikus betegségben szenvedőket –, akkor a koronavírus a fennmaradó népességre nem veszélyesebb, mint az influenza.”
https://www.valaszonline.hu/2020/05/04/schauble-laschet-jarvany-korlatozas-vita/
Össze van zavarodva mindenki, vagy csak „kavar”?
https://444.hu/2020/05/05/egy-dolog-biztos-ez-a-jarvany-meg-eltart-egy-darabig
„Ami most van, az semmi ahhoz képest, ami még előttünk áll”
Találgassátok, mi az igazság.
18 – n/a:
Egyetértek: „Ami most van, az semmi ahhoz képest, ami még előttünk áll.”
Vajon mennyire igaz ez a hír?
https://www.bumm.sk/kulfold/2020/05/06/a-koronavirus-joval-agresszivabb-torzse-terjedhet-vilagszerte
„Az új törzs könnyebben terjed, mint a régi, ráadásul úgy tűnik, hogy a meleg sem hat rá különösebben, ami megnehezítheti egy vakcina előállítását. Ha ugyanis nyáron nem hagy alább, mint ahogyan azt a szezonális influenza is teszi, sokkal kevésbé lehet hatásos a kifejlesztendő védőoltás.”
„Nem találtak bizonyítékot arra, hogy a vírus mutációjával gyorsulna a terjedése vagy a megváltozott vírus súlyosabb tüneteket okozna.”
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20200506/jo-hir-erkezett-a-mutans-koronavirusrol-es-megcafoltak-egy-elterjedt-elmeletet-430182
21 malleusorbis
https://medicalxpress.com/news/2020-05-mutations-sars-cov-strain-easily.html
14 mutációról beszélnek, és a D614G nevű az elterjedtebb.
Egy kis konteó:
„Meggyilkoltak egy koronavírus-kutatót, aki fontos tudományos áttörés előtt állt”
„Az indíték szerelmi féltékenység lehetett, a hatóságok szerint nem áll összefüggésben a gyilkosság Bing tudományos munkájával.”
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20200507/meggyilkoltak-egy-koronavirus-kutatot-aki-fontos-tudomanyos-attores-elott-allt-430476
Mi lehet a pandémia vége
Sok-sok polgárháború. Mondom én.
A polgárháborúhoz vezető út receptje.
Hozzávalók, hogy a kukta nagy valószínűséggel felrobbanjon.
Kényszerítő intézkedésekkel tartsd országhatáron belül polgáraidat. /az elégedetlenek, a lázongók sem tudnak elmenni, ők lesznek a kukta sava borsa, a gyutacs/
Kényszerítő intézkedésekkel a települések, otthonok fogságára ítéld a polgárokat.
Zárd le a kukta szelepét és vedd el a polgárok cirkuszát, had nőjön bennük a feszültség. /szórakozóhelyek, koncertek, sportrendezvények, stb tiltása/
Zavard össze őket, egymásnak és a józan észnek ellentmondó hivatalos tájékoztatással.
Rogyaszd meg a gazdaságot, ezen keresztül növeld a munkanélküliséget.
Kecsegtesd vakcinával, szabad mozgással, majd mikor azt hiszi a polgár, már jobb lesz, zárd vissza őket karanténba. /ezt a húzd meg ereszd meg-t csináld többször/
Az elszálló államadósságok, gazdasági visszaesések ellenére a hitelminősítők legyenek csendben. /egyenlőre/
Vedd elő a fantáziádat és hergeld az embereket. Uszítsd egymásra őket.
Gerjessz irreális tőzsdei folyamatokat. /jó hír legyen, hogy heti 17 millió helyett 16.5 millió munkanélküli lett. A GDP nem 9.5%, hanem csak 9%-al csökken, az ilyen gazdasági összeomlások jó hírként legyen tálalva./
A fenti hozzávalókat főzd a kuktában addig, míg fel nem robban.
A polgárháborúk következményeként meghalnak annyian és átalakulnak a mindennapok annyira, hogy a vírus terjedése megáll.
Azt mondom, ha ez a trend marad, akkor polgárháborúk lesznek. A megfutó felmelegedést bele sem tettem a kuktába.
24,Károly
Az okfejtésed nem rossz, az általad leirt eseménysorozatok bejöhetnek és kitör egy polgárháború, de van egy bökkenő.
Azok , akik kavarják a tudodmit, nincsenek tudatában azzal, hogy egy háború az ő rögtöni halálukat okozná, mert ugyan ki ellen fordulna a feldühödött plebs?
Hogy képzelik ezt megúszni, hiszen nem lesz az a politikusduma, ami megmentené őket?
24: A járvány elején azt mondtam az ismerőseim kérdéseire, hogy csak figyeljenek az USA -ra, és 3-9 hónapon belül olyan világ lesz, mint amit a Fear the Walking Dead és a The Walking Dead sorozatokban láthattunk. És ez majd szépen széterjed a világban is 1/2-1,5 év belül ha beindul az USA -ban a „társadalmi összeomlás”. Nos akkor a kérdésükre kapott válaszon a kb. 95% csak mosolygott, hogy ilyen hülyeségeket nem mondhatok!
Jelzem, ma már nem mosolyognak, hanem egyre jobban kétségbe vannak esve, hogy a végén még igazam lesz. Erre csak azt tudom mondani, hogy nem árt némi pszichológiai és szociológiai alapismeret, és ezeket a fent említett sorozatoknál is figyelembe vették.
Szóval ne legyen igazunk Károllyal, de nagyjából olyasmi felé tart a világunk pár éves időciklusban vizsgálva, mint amit felvázoltunk.
24,26
Valószínű nem direkt csinálták a vírust hanem jött magától .Nyilván ennek következményeként meg kell tenni ezeket az intézkedéseket az már más kérdés hogy polgárháború lehet belőle.
USA elég rosszul áll, idézet egy helyről:
„a dollár kamatszintje ugyanannyi, mint a világon szinte minden más komolyabb devizáé: nulla. Viszont az Egyesült Államokban irgalmatlan költségvetési hiány van, olyan elképzelhetetlenül nagy (a GDP 20%-a!!!), amekkora a második világháború óta nem volt (lásd a második grafikont). Ezt pedig pénznyomtatásból fedezik. Ez a lehető legrosszabb, ami egy devizával történhet: kamat nincs, miközben borzasztó mennyiségben gyártják. Ezzel szemben más, nagy devizákban is bár nagyjából nulla a kamatszint, ám a költségvetési hiány korántsem éri el ezt a szintet.”
De hogy a gyakorlatban ezt meddig lehet húzni összeomlás nélkül azt nem tudom.Valahogy még sehol (olasz,spanyol, usa) sem körvonalazódott ki az igazi válság, a gyárak mennek a forgalom nagy,Lehet hogy kell egy év hogy a válság
elmélyüljön. Viszont lehet hogy USA-ban is már sok olyen ember van aki lecsúszott, elveszítette az állását,hajléktalan lett csak erről a neten nem nagyon olvasunk mert lehet hogy egyszerűen nem írnak róla.Viszont kíváncsi lennék hogy az emberek hány %-ánál van már ott walking dead világ.
27. Andrew
az USA ban kb 20millió ember fut ki a 4 hónapos munkanélküli segélyéből, és kb 50millió került utcára.
közel 30milliót fenyeget a lakhatási válság (kilakoltatás)
ezen nincs mit szépíteni, nagyon aggasztó ez ránk nézve is.
a dollár gyengülését jelzi hogy az arany unciánkénti ára USD-ben hamarosan ismét történelmi csúcsra ér.
az elemzők szerint valószínű hogy egy éven belül az €-hoz képest akár 30% al is leértékelődik.
ami azért is érdekes mert még mindeg döntően a dollár az olajelszámolás devizája.
25. Bálint,
A tömeg az ellen fordul, akit megneveznek a nyomor okaként.
Hol lehetnek biztonságban? Százezer hektár méretű területeket, szigeteket birtokolnak. De lehet ország, amelyik biztonságos marad a nehéz időkben is, mint Svájc.
Mikor napi szinten nő a vagyona annak a néhány családnak annyival, mint Magyarország éves bruttó bevétele, akkor a kérdés jelenleg nem az, hány érdekeltséggel bővüljön a birodalmunk. Ha nem lépnek, semmijük sem lesz.
Az átlagéletkor nő, a népesség növekszik, a szennyezés növekszik, a fajok gyorsuló ütemben halnak ki, a hőmérséklet megfutása várható, világméretű éhínség borítékolható, bármikor jöhet egy újabb vírus, a család vagyonát már felesleges tovább szaporítani.
Ezért összeült néhány család, felismerve, hogy közös a problémájuk és átbeszélték hogyan tovább. Mert ha ez így folytatódik, akkor rövid időn belül oda a vagyonuk, a hatalmuk és örülhetnek, ha életben maradnak.
Atomháború kizárva, mert az atomerőművek, víruslaborok is megsemmisülhetnek, gazda nélkül maradnak és nekik is végük.
Mindegy, hogy véletlen vagy szándékosság van a jelenlegi koronavírus létrejötte, terjedése mögött. Nekem az jön le az események láncolatából, hogy vastagon meglovagolják ezt az utolsó esélyt.
Államháztartási hiány 2012 Görögország 9.1%. Ezért csődbesorolás szélére minősítette vissza Görögországot a Fitch Ratings.
Ma jó páran örülnének, ha ekkora hiánnyal megúsznák a járványt. Leminősítették valamelyik országot csődbesorolás szélére? Az országok sorba veszik fel a visszafizethetetlen mértékű hiteleket.
Ezek a szigorítások, lazítások kiszámíthatatlanná teszik a gazdaságot. Nyissak éttermet vagy inkább ne. Rendeljek új hűtőkamrát vagy örüljek, ha nem megyek tönkre. Ez a bizonytalanság mindenütt jelen van.
Már öt éves futamidejű állampapírt sem mernék venni. Olyan kiszámíthatatlanok az események, hogy egy évvel előre sem lehet tervezni.
28.Koczka Zoltán
Ez összesen közel 100 millió (20+50+30 (vagy a 30 benne van a 20+50-ben?) ember ami a lakosság egyharmada. Ezt egy kicsit túlzásnak tartom. Bár az ottanai kúltúra a lakáshitel , a sok munka a szolgáltatásra épül ami ha nincs akkor nincs fizetés és a lakáshitel sem törleszthető.Mo-on sokaknak van saját lakásuk>Így emiatt az amerikai rendszer borulékonyabb. Ha ott is jön a második hullám akkor a lakosság fele az utcára kerül?:D
Az az igazság hogy ilyenekről nem igazán írnak sehol hogy mi a valóság. Viszont azt is meg kell jegyezni hogy ha kiállnék wasingtonnál a főútra szerintem elég sok drága autó húzna el mellettem vagy csak egy bevásárló parkolót ha megnéznék.
Jó lenne valami olyan hírforrás ami reális tájékoztatást ad.
29.Károly
Jó hozzászólás.
Ebben a gazdag családok összeülnek teóriában már féligmeddig hiszek, de nem biztos hogy így van ahogy leírod.Annak ellenére hogy megy a szennyezés és az erőforrások pazarlása nekik jön a profit.(pl van egy csomagolóanyaggyár láncolatuk akkor a wc papír az mindig kell.Vagy van egy simens villamossági gyáruk>> kismegszakító ,elekrtonikai cucc mindig kell.Ha nagyobb szegénység lenne akkor nem x db-ot adnak el mint eddig hanem 30%-al kevesebbet.Vagy pl hűtőből 30%-al kevesebbet.Max. kifúg a hűtőgépgyárból 20%-nyi dolgozót, de az ő profitja még akkor is milliárdos. „Ha nem lépnek, semmijük sem lesz.” -igy talán nem igaz.
Illetve azt is megkérdőjelezem hogy az elit tisztában van e a környezetszennyezéssl és energiahelyzettel, hsz egy átlagember sincs tisztában vele, nem hiszem hogy pont ők tudnák ezt amit mi itt a blogon:D
Az államháztartási hiány érdekes dolog mert 5-10 éve tényleg mondogatták az olaszokat, görögöket hogy bajban vannak.most hogy szinte satuféken van a turizmus nem mondogatják hogy baj van ami érdekes.De az autóipar is csökkent és az olaszoknak ,spanyoloknak nagy kitettségük van.
28 Koczka Zoltán
„az elemzők szerint valószínű hogy egy éven belül az €-hoz képest akár 30% al is leértékelődik.”
Jó a meglátásod, de szerintem gyorsabb változások lesznek. talán csak 1-2 hónap.
Az utóbbi napokban gyorsul.
http://www.olajar.hu/EUR-USD-arfolyam.html
32. n/a
Szerintem meg a te meglátásod is jó! Gyorsulni látszanak az események. Érdekes őszünk lesz.
Sajnos!
29.Károly
…”A tömeg az ellen fordul, akit megneveznek a nyomor okaként…”
Igen, ez volt eddig a történelem folyamán. A manipulátorok, mintegy láncos kutyának használva a tömeget, rámutogattak egyes társadalmi csoportokra azzal ” Muki, harapj a fenekükbe”.
Ez volt mindaddig, mig létezett egy társadalmi alaprendszer, egy élhető világ.Senki nem volt maszkviselésre kötelezve, nem hevert ennyire romokban a gazdaság, volt egy jövőkép, még a súlyos világháborúk után, sőt, főleg akkor volt egy bizakodó, tettrekész, lekesedő hangulat, mert volt JÖVŐ.
De milyen jövőt vizionálhat a ma embere a koronavirus, a mindent rombadöntött koronavirus árnyékában és mit igérhet neki bárki-akárki, félperccel mielött a reményevesztett tömeg agyonveri?
A gazdag elit elmenekül-szerinted – egy jóelőre megvásárolt szigetre?
Egy-két hónap, félév, esztendő múltán mit eszik? Élelmiszerek, gyógyszerek lejárati ideje után mit csinál?
Félek a jövötől, Károly barátom, mert komor a láthatár.
Ilyesmi még nem volt a történelemben, még a spanyolnátha idején sem!
34. Bálint,
Nem féltem a manipulálókat.
Nemrég arról beszélgettünk, hogy olyan élethű avatar kép és hanganyagot állítanak már elő bárkiről, hogy ember azt meg nem mondja, hogy nem igazi.
Innen már csak a képzelet szab határt, kit kire uszítanak. Rokont a rokonra, szomszédot a szomszédra, szegényt a még szegényebbre, éheset a jóllakottra. Ember embernek farkasa könnyen valósággá válhat.
Ahogy mondod, a kérdőjel a jövőt illetően tengernyi.
Olaszoknál már nyíltan beszélnek egy közeli felkelés-lázadás-forradalom kockázatáról.
Nem lehetett véletlen, hogy Tibor bá nemrég egy posztot szentelt a témának, hogy az emberek nem vették észre, hogy napokon belül kitör a II. világháború.
Re:34
Azért az USA-ban a csőcselék szépen rángatva van, élükön a neokon milliárdosokkal.
Szépen egymásnak feszült az elit, ütik-vágják egymást, kérdés már csak az, hogy sikerül-e kirobbantani a polgárháborút, vagy nyugodtabb lesz elitváltás.
Izgalmas idők elé nézünk, jobb ha felkészülünk rá…
Most még a nyugis időszakban illene mindenkinek felölteni a kajakészleteit, szóltam is az asszonynak, hogy kajavásárlás lesz újra. Fel is buzdult a drágám, és vett 6 zsák rizst az Aldiban… 🙂
36,dajtás
…” Fel is buzdult a drágám, és vett 6 zsák rizst az Aldiban…’
Jól tette, dajtás barátom, okos asszony.
Ki tudja milyen irányba haladnak a dolgok.
Nézd Tibor bá mai posztját az aranyárakról, lehet, hogy valami készül.