(2239) Még egyszer a nyugdíjról

Tibor bá’ szatirikus online

 

Tudom, hogy még nem vagy nyugdíjas, de hidd el nekem, előbb vagy utóbb leszel, hacsak nem patkolsz el idő előtt. Szóval nyugdíjas leszel, és akkor nyugdíjat fogsz kapni (remélhetően 😀 ). És kitől fogod kapni? Mivel a magánnyugdíjat lenyúlta az állam, már csak tőle. Viszont az állami nyugdíjrendszer egy piramis játék. Minden generációnak a nyugdíját a következő generáció befizetéseiből fizetik ki. Ennek a rendszernek a működése közel tökéletes, amennyiben a lakosság létszáma növekszik, de legalább is nem csökken. Azonban abban a pillanatban összeomlik, vagyis mostanában, amikor a lakosság száma csökkenni kezd. Nálunk pont ez az ábra már vagy 30 éve, de újabban nagyon. A példának okáért 2010-ben 14 százalékkal született kevesebb gyermek, mint 2009-ben. Így aztán olyan kicsi a születésszám, hogy ha emelkedik, hát van honnan. Ez nem azt jelentette, hogy az ország globális szexualitása csökkent volna, mert úgy tudom a dugás még nem ment ki a divatból. Rontja a helyzetet, hogy a várható életkor átlaga folyamatosan nő. A 100 évvel ezelőtti 35 évről mára 76/78 lett. Közbeszúrom, hogy a piramis játék séma nem kötelező. A nyugdíj igazgatóság megtehette volna, hogy a befizetéseket befekteti és a hozamokat osztja szét, de az állam imád lenyúlni és utál újraosztani. Ezt a tulajdonságát évről-évre sikeresen továbbfejleszti, amit csak azért jegyzek meg, mert előfordulhat, hogy nem vetted észre. Ez a viselkedési forma elsősorban azokra jellemző, akik folyamatosan összedobják azt a bizonyos kétharmadot.

Mindegy, most már benne vagyunk a szarban, mondhatnám nyakig, mit lehetne csinálni? Na jó, nem nekünk kell valamit csinálni, hanem a politikusoknak  (csak tudnám, miért használok többes számot? 😀 ), de gondolkodjunk a fejével. Nézzük, mi derült ki, hogyan gondolkodnak a politikus. A politikusok úgy gondolkodik, hogy több gyerek kell. Legalább annyi gyerek egy-egy családnál, amennyit a politikusok vállalt, tehát 5 darab. Azt viszonylag könnyű volt mondani, hogy mindenki hozzon magával még egy embert, de mindenki csináljon legalább öt gyereket az egy kicsit rázósabb, még akkor is, ha egyébként támogatják a gyerekvállalást. Illetve az ötlet rendben van, különben is újabban a politikusból ömlenek az ötletek, el se akarom hinni, hogy ez mind egyetlen koponyából ugrik elő (pedig így igaz). Mindenesetre valami bűzlik, ez alkalommal nem Dániában, hanem a Magyarországon található Felcsút környékén. Mi, hogy még nem hallottál róla? Ez kérlek a Nemzeti Erőforrás Minisztériumának háttér intézménye. Amikor először hallottam ezt az erőforrás izét, feltűnt, hogy az elnevezés többnyire ismeretlen. Itt élek már jó 80 éve és nem vettem volna észre, hogy van egy ilyen fura nevű minisztérium? Aztán kiderült, hogy átszervezésről van szó. Igen-igen, a politikusok imád átszervezni, pedig az átszervezés egy kommunista csökevény. Na tehát, tulajdonképpen ez nem más, mint a jó öreg Oktatási, Egészségügyi, és Munkaügyi minisztériumok összesített hadereje, ahonnan kiszivárgott, hogy a jövőben – amit az én generációm immáron 60 éve épít – mindenki annyi nyugdíjat fog kapni, amennyi jut neki. Tök mindegy mennyit fizettél be, mennyit  nyúltak le rólad a politikusok, annyit fogsz kapni, amennyi jut neked. És hogy mennyi jut? Na látod ez az, amit a politikusok nem árultak még el, de ahogy én ismerem a politikusokat, valószínűleg nem fogsz tő kapni semmit. Hogy honnan veszem ezt az ötletet? Egyszerű, onnan, hogy végigolvastam az alaptörvénynek elkeresztelt alkotmányt. Azt az alkotmányt, ami a politikusok fejéből pattant ki. Ennek van egy olyan passzusa, ami szerint a gyerekek kötelesek eltartani a szüleiket. Eltekintve attól, hogy egy ilyen paragrafussal a magyar alkotmány/alaptörvény röhögve bekerül a Guinness rekordok könyvébe, az ötlet némileg elgondolkoztató. Ugyanis, ezzel több legyet is ütnek a politikusok, ami – szerintem – elsődleges célja. Először is arra inspirál, hogy nemzzél gyereket, aki majd helyettesíteni fogja a nyugdíj pénztárt. Ha nincs gyerek, nem lesz aki helyettesítse. Aztán gátat szab az öregkori elhízásnak, ami mára már népbetegséggé fajult. Nyugdíj nélkül megszűnik a nyuggerek farhát lakmározása. Így több farhát jut a szegény, kivert, kutyáknak, akiket a gonosz állatkínzók agyonvernek, megkínoznak, kidobnak és majdnem olyan szemét módon bánnak el velük, mint a politikusok a nyuggerekkel. Aztán világosan deklarálja a vallás és az állam különválását, mert míg a tízparancsolatban az áll, hogy atyádat és anyádat tiszteld, addig a magyar alkotmányban az van csak rögzítve, hogy „tartsd el őket” amit csinálhatsz tiszteletadás nélkül is a politikusok parancsára. Végül pedig több pénz marad a politikusok védelmére létrehozott terrorelhárító csoport részére. Mert még az is előfordulhat, hogy az éhező nyuggerek terrorcselekményekre szánják el magukat.

___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

69 gondolat erről: „(2239) Még egyszer a nyugdíjról

  1. Istenem Tibor bátyám! Rég röhögtem ilyen jót.
    Ez a mondat:”Nyugdíj nélkül megszűnik a nyuggerek farhát lakmározása.” -egyszerűen zseniális.
    Szomorú a helyzet, de fontos, hogy humorérzékünk a legnagyobb szarban is velünk legyen.
    Köszönöm

  2. Többrétű a probléma, mint elsőre gondolnánk.
    Eleve van egy fejre állt korfa, ami garantálja a mai nyugdíjrendszer bukását, plusz a korfa alja hogy is mondjam, nem túl sok adót befizető rétegre alapszik lassan…
    Továbbá jön a robotizáció kora, ami az emberi munkát nagyrészt kiválthatja, ami felveti azt a kérdést, hogy ki a pék fog dolgozni, és ki fog járulékokat fizetni.
    Eleve fölmerül az a kérdés, hogy a termelő erők automatizálásával mi lesz a humán munkaerővel, és a munkanélküliek hada hogyan és miből él majd meg…
    Ezek olyan problémák, amik önmagukban felborítják a mai társadalmi rendszereket, és gyökeresen más megoldás kell, mint a ma megszokottak.

    Tibor bá’, öreg korod ellenére több változást fogsz megélni 10 év alatt, mint az eddigi életedben volt, ez garantálom…

    Egy apró vélemény egy olvasódtól: kicsit uncsi az Orbán ekézése, biztosan van jobb témád is.

  3. Lassan az esztergályosok és marósok ideje is lejár, mert helyére rakható egy fémet „köpködő” 3D nyomtató robot…
    https://www.spee3d.com/
    Erről beszéltem az előző kommntemben.

  4. Egyik ismerosom tortenelemtanar volt , ma 85 eves 180e a nyugdija; felesrgenek 130. Kettejuknek befolyik 310e.ez nem rossz. A baj majd akkor jo ha megnyirbaljak a nyugdijakot, pl evi 5-10%-al. Dr ilyenrol meg szo sincs.( vajon mikor indul be?) Ha a fent emlitett parnak megnyirbaljak 50%-al meg mindig marad 150e. A kisnyugdijuaknak valoszinu eloszor nem nyulnak hozza. Tiborba irtad h amig valasztas van nyugdij is van. Vajon hany ev van meg a rendszer megakadasaig? (Megnyirbalas, jelentos csokkentes) mert nem hiszem h pl jovore beindul….

  5. 3 – dajtás:
    „Egy apró vélemény egy olvasódtól: kicsit uncsi az Orbán ekézése, biztosan van jobb témád is.” Természetesen érdekel, hogy mi az olvasók véleménye. Viszont mindenkinek nem lehet megfelelni. Arra is kitérhetnék, mi a véleményem azokról, akik Orbán oldalán állnak, de nem kenyerem mások sértegetése. 😀

  6. 5.
    Nem kell nyirbálni.
    Az eltitkolt és letagadott infláció éppúgy megteszi.

    Igen, a jövő technológiai szint emelkedése feleslegessé teszi nem csak az iparban, hanem mezőgazdaságban és a szolgáltatásban is a dolgos kezeket.

    De ha nem kell dolgozó ember, akkor vállalkozó sem kell, de politikus se……..

    A legfinomabb csirkepörkölt a farhátból fő; készülődjetek jövő nyuggerei.

  7. Az, hogy mindig az aktuális generáció dobja össze a nyugdíjat, csak látszatra rossz ötlet. Tibor bá’, ugye te sem szeretnél olyan nyugdíjat kapni, ami a 60 évvel ezelötti összegnek felel meg?
    Ugyanezen okok miatt nem vagyok annyira oda a magánnyugdíjpénztárakért. Azok csak befektetnek, dolgoztatják a tökét ( ugyan mi szokott elpárologni válságok, háborúk idején elsöként? ), miközben mindenki elfelejti, hogy biztos befektetés nincs, csak alacsony rizikójú.
    Megszívlelendö, hogy az eurót használó országokban is 4% éves értékvesztéssel számolnak hivatalos szinten, ha a pénz jövöbeni értékét figyelembe kell venni a mai érték ellenében.

    Persze a cikkben leírt probléma, hogy csökken a keresök aránya, létezö dolog. Nem véletlen, hogy nyugaton elkezdödött a nyugdíjkorhatár felsrófolása, ezt vettük át mi is. De ott kezdödött.

  8. Alapvetően az ember fogyasztói oldala az ami a hangsúlyos egyre inkább.

    Ha nincs fogyasztó akkor leáll a gazdaság.
    Valami jövedelem kell, inaktívnak, nyuggernek is.

    Alapjövedelem egy ötlet, de eddig nem jött be.

  9. 8. Aranyfiú

    A természettől nem lehet elszakadni.
    Feltétel nélküli alapjövedelem nincs a természetben. Nem dolgozol, (nem jársz utána az ennivalónak), nem eszel.

    Alapjövedelem a meglevő , eleve munkakerülő lumpen réteget kiszélesíti, felhízlalja.
    A dolgozók létszáma csökken, míg a herék száma növekszik.

    Svájci polgárok ezt felismerték, és népszavazáson elutasították az alapjövedelmet.

    Nem alapjövedelemre van szükség, éppen ellenkezőleg, a munkaképes lakosságtól kell beszedni egy társadalmi alap hozzájárulást. Ha alkalmazott, fizesse a munkáltatója, ha egyéni vállalkozó fizesse saját maga. Ha munkanélküli, jól szervezett, értelmes, hasznot hajtó közfoglalkoztatásban részt vállalva, mentesülhet.

  10. 10:

    Ezzel csak elvonod a fogyasztásra jutó jövedelmeket, ezért fullad be a gazdaság a sok adótól, járuléktól.

    Nem kell alapjövedelemnek lennie, de a jelenlegi segélyes rendszer sem jobb, de legalább drágább és hatékonyalanabb.

  11. 6. Tibor bá

    A blog többi bejegyzésében atomcsapástól klímakatasztrófáig meg pénzügyi össeomlásig minden kataszrófa szóba kerül, de azt elvárod, hogy a nyugdíj rendszer úgy működjön, mint azokban az időkben, amikor minden téren konjuktúra volt.
    Te is leírod, hogy demográfiai gödörben vagyunk, plusz nagyban függünk a külföldi gazdaság sikereitől meg a FED hangulatától is…
    Szerintem te is tudod, (de olyan jó ismételgetni) hogy a magánnyugdíj lenyúlására az államcsőd elkereülése miatt volt szükség. E nélkül, most ott tartanánk, mint a görögök, hogy az IMF diktálja a nyugdíjjakat meg a fizetéseket…. Meg bérelhetnénk tőle az Országházat a koronával együtt amit gyurcsányék zálogosítottak el.
    Szerintem nem felróni kellene Orbánnak, hanem megköszönni, hogy őszintén elmondja, hogy el fog érkezni az idő, amikor nem jut annyi pénz majd nyugdíjra, mint eddig. (egyébként erről szól a blog egy csomó más bejegyzése is) És ezt az időt nem ő hozza el, hanem a „nemzetközi helyzet”, ami fokozódik.
    Valószínű hogy erre utalt dajtás is.

    Orbán az utolsó pillanatokig meg fogja adni a maximum nyugdíjjakat, mert egyelőre ez a legbiztosabb szavazóbázisa, tehát a farhát miatt nem kell aggódni még vagy két ciklon keresztül.
    És nem csak a nyugdíjrendszer fog annyi pénzt kapni, amennyi jut, hanem minden szektor.
    Mondjuk érdekes lesz nézni a meccset 5-10 év mulva, hogy a források milyen arányban lesznek elosztva a gyerekek és az idősek között…

    És ha eljön az idő, amikor az állam már nem tud/akar gondoskodni az idősekről, addigra alakuljon ki egy rendszer, amiben a családok gondoskodnak egymásról, mint évezredeken keresztül tették.
    Ez persze azt is előrevetíti, hogy a megszületett gyereket olyan szeretettel kell majd nevelni, hogy ne hagyja az út szélén a szüleit, nagyszüleit.

    Igaz… ez a hozzáállás a szinglikre erősen kirekesztő, de hát mindenki egyszerre nem járhat jól.

  12. Szerencsére már a külföld pénze nélkül is jól elvan az ország.
    Legalábbis a pandakötvényektől és a jövendő jenkötvényektől eltekintve.
    (És azért nem lehetünk foci-VB rendezők, mert kevés a stadion. Őrület.)
    Csak ha nyugdíjra nem lesz pénz, ne kelljen örökbe fogadnunk a parlamentben trónoló patkányokat, hogy azokat is el kelljen tartanunk.

  13. A világ nagy részén jelenleg is a gyerekek tartják el a szüleiket, mert nincs nyugdíjrendszer. Akinek nincs megfelelő mennyiségű és „minőségű” kölyke az megszívja, de pont miattuk nem működik a nyugdíjrendszer sem, úgyhogy nem kár értük.

  14. 8 – sleeper:
    Majd ha lesz egy kis szabadidőd sétálj el a Bajcsy Zs. út 19-es számokhoz (Ó utca sarok) és néz fel a tetők alá. Meg fogod látni kiírva a kőbe, hogy melyik nyugdíj alap tulajdona. Bizony-bizony. A befizetők pénzéből ház lett, aminek kiadták a lakásait és ezt a pénzt adták át a nyugdíjba vonulóknak. Abban igazad van, hogy semmi se biztos, mert a Rákosi rendszer ezekre a házakra is rátette a kezét, ahogy most Orbán tette.

    12 – Attila:
    1948-ban elég nyomorúságos volt az élet. Ennek ellenére, amikor a házalók bekopogtak hozzánk, anyám 20 forintért vett egy lánc-híd jelvényt, ezzel járult hozzá a Lánc-híd újjáépítéséhez. Nevelőanyám a (ma) Szlovákiában lévő Fülekről származik, őszintén tót-mentalitású volt a lelkem. Még ő is elismerte, hogy a tót megbaszná az anyját egy forintért. Én, amikor láttam a 20 forint sorsát, hüledeztem a meglepetéstől. Ezzel azt akarom kihozni, hogy ha kell tud a magyar lemondani dolgokról az ország érdekében. Szumma Szummarum, nekem nem az a bajom, hogy szükségben Orbán ellopta a magánnyugdíj pénztár pénzét, nekem az a bajom, hogy stadiont, kisvasutat épített belőle. És ezt te is tudod nagyon jól, de csúsztatsz nagyokat. Ja, és most, amikor olyan kurva jól megy a gazdaság, talán visszaadhatná! Mert a Rákosi-féle békekölcsönt visszafizették. Az is egy szar rendszer volt, de nem totálisan tisztességtelen.

  15. Öngondoskodás amit én próbálok megvalósítani:
    Havi 20.000 a saját nyugdíjbiztosítás számlára. (Ha nem omlik össze a pénzügyi rendszer akkor 65 évesen pár millát kapok ha igen akkor is megpróbáltam 😉
    Egészségre figyelés (ez nagyon sok rétű a jógától a szűrővizsgálatokig de lehetne jobban csináli majd ráerősítek)
    3 gyerek ( nem ezért jöttek a világra de jobb lelki élet pár unokával mégiscsak jobb ez sincs kőbe vésve)
    Pár ezer négyzetméteres ökologikusan beállított kert amely élelmet ad. Permakultúra stb aki akar utánanéz és csinálja (Egy sima kapás kerti is ellát egy idős embert amíg csinálja itt a példa a szomszédokban..) télen sparhelt nyáron sok fa a hőguta ellen….
    Biztos hagytam ki dolgokat várom a többieket is .

  16. 14. Tibor bá’

    „Ja, és most, amikor olyan kurva jól megy a gazdaság, talán visszaadhatná!”

    De előbb lélegeztetőberendezést meg CT-t kell venni minden falunak, mert úgy tűnik, ez nagyon fontos !
    Vagy akkor inkább osszák el gyorsan a készpénzt ?
    Hmmm… van olyan komoly dilemma, mint az ingyen szalonna, nem?

    A manyupból nem lettek stadionok… Az ment azonnal az uzsorások zsebébe.
    A stadionok meg a kisvasút hirtelen munkát adott pár tízezer embernek, helyzetbe hozott pár hazai vállalkozót, akikkel aztán bele lehetett vágni nagyobb dolgokba.
    Máshoz nem lehetett még nyúlni, mert mindenütt az ellenzék kötötte a kereket.
    Mivel az ellenzék azonnal megígérte, még a kisvasút meg a stadionok előtt, hogy mindent elkövet a kormány megbuktatására, és valóban, lelkiismeretesen, és következetesen minden adódó alkalommal elszabotálta amit tudott, nem volt más választás, mint az ellenzék érdekeinek kizárásval kormányozni, és csak akkor hozzányúlni egy szektorhoz, ha az már „baráti” alapon működik.
    Végülis nem vagyunk túl messze az igazságtól, hogy a fideszmutyit az ellenzéknek lehet köszönni.

  17. 14. Tibor bá’

    „Az is egy szar rendszer volt, de nem totálisan tisztességtelen.”

    Ja… az utolsó békekölcsönöket csak 1970-ben fizették vissza… névértéken.

  18. 15 Gaál Erzsébet optimista vagy.
    Lényeg, hogy megpróbáltad.
    A nyugdíjelőtakarékossági helyett inkább az unokákra költeném azt a pénzt, amit most félre tudok tenni. Amit meg nem tudok elkölteni, abból egy-egy kis nemesfém érmét vennék. Én bajom, hogy közelinek érzem a mai hitelpénzrendszer végét.
    Egy bajszosuk is ezt nyilatkozta nem ilyen nyilvánvalóan a HírTV-ben 2011-ben.

  19. 14. Tibor bá’

    pontosan. Ráadásul mennyi év telt el közben? még középtávnak is nehezen nevezhető, és borult a bili … 🙁

  20. 14. Tibor bá’

    Amikor az ujonnan munkábalépők számára kötelezővé tették a magánnyugdijpénztári tagságot, az idősebb korosztály meg lehetőségként kapta meg, a munkabérből levont 10 % nyugdijjárulékből 3 ment az államiba 7 a manyup-ba.
    Ezzel a lépéssel az aktuális nyugdijkifizetések fedezetének jelentős hányada a manyuphoz vándorolt.
    Mivel pótolták? Hitellel.
    Egy részét oda is fizették vissza. Az más kérdés, hogy semmit nem csökkentett az államadósságon az árfolyam rángatás miatt.

    Az utolsó szocialista kormány a módszerváltás előtt a teljes egészségügyi és nyugdijkasszát államadósság törlesztésre forditotta.
    Innen indultunk – nulláról.

  21. 11. Attila

    Kivonatolom, amit írtál: meg kellene vityának köszönni, hogy ellopta a magánpénztári nyugdíjat.

    Mondhatni zseniális gondolat.
    Bár jobb helyeken a lopás az csak lopás marad és nem jár érte köszönet, csak börtön.

  22. 16. Attila

    „A manyupból nem lettek stadionok… Az ment azonnal az uzsorások zsebébe.”

    Az ne is zavarja meg narancsos éleslátásodat, hogy több statisztikát korábban kimondottan neked linkeltem be,
    mely szerint Magyarország államadóssága nominálisan folyamatosan növekszik, ergo az „uzsorásoknak” semmit,
    de semmit nem fizettek vissza, hanem jobb esetben szinten tartották ideiglenesen az adósságot és majd újabb hitelt vettek fel tőlük!

    „a kisvasút hirtelen munkát adott „,
    uniós „segílyből”, teret a hóbortnak és hasznot a cimborának.

    „elszabotálta amit tudott, nem volt más választás, mint az ellenzék érdekeinek kizárásval kormányozni”
    nem csak az ellenzék, hanem minden, a lopásukkal egyet nem értő magyar állampolgár, sőt egyet nem értő saját párttársaik kizárásával kormányoznak.
    Ugyebár kimondottan csak a népért.
    Akikre meg -ahogy írod- nem is kíváncsiak.

    „a fideszmutyit az ellenzéknek lehet köszönni.”
    szóval a narancsos briganti azért lop, mert az ellenzék elvárja tőlük.
    Sőt, ha nem lenne ellenzék, akkor talán nem is lopnának………

    Micsoda éles a meglátásod!

    Szerintem nagyon megterhelő napod lehetett, hogy így összezavarodtál…….
    pihend ki magad.

  23. Ez borzalmas. Mármint amit itt olvastam. A nyugdíjjárulékot a bejelentett munkaviszony után fizeted. Ma az ország nagy része négy és hatórás hivatalos bejelentett munkaviszonyban van. Nyilván sok a teher, vagy kevesebb a vállalkozó nyeresége, amit nem szeret. A dolog kétélű, vagy tisztességes vagy és, tönkremész, vagy tisztességtelen, és rajtad keresztűl tíz ember megy tönkre.

  24. Ha nem voltam érthető, szolj és fordítok. Értelmezd amit ítram, és gondold át milyen választ írsz.

  25. 16: „A manyupból nem lettek stadionok… Az ment azonnal az uzsorások zsebébe.”

    Te tényleg …. ….. ….. nem nézel utána a dolgoknak.

    Szerinted a manyupok portfóliója miből állt???

    Jelentős része magyar államkötvény volt. Azt egyszerűen megsemmisítették. (Így csökkent valamit – a belső – államadósság.)
    Továbbá egy része magyar, egy része külföldi részvény. Ezeket szépen, kis lépésekben dobták piacra, ahogy lehetett, az így nyert pénz meg ‘elpárolgott’.
    A külföld felé egy kibaszott vasat sem törlesztettek belőle!!!

  26. Előfoduló

    Sajnos „a fideszmutyit az ellenzéknek köszönhetjük” megállapítás részben helytálló.
    Franyó kormányzása során történtek annyira belegázoltak az emberek lelkébe, hogy földindulás szerű volt a 2010 választás eredménye. 2014 győzelem az ellenzék esztelen bevándorlás párti politikájának gyümölcse.
    Fidesz jól fogalmazott propagandájával szembeni ellenzéki propaganda fogások nem hatékonyak.
    Láttam a fidesz királyság kampányt,
    EU-hoz szaladgálást feljelentéseket,
    lopásokról szóló fecsegéseket, jogi lépések nélkül.
    A kopasz terrorba is belenyugodtak ami a választási irodánál történt. Ez egy demokratikus országban országos botrány lett volna, a kormány nem tudott volna egykönnyen kimosakodni. Nálunk mosakodni sem kellett, simán leölték az ordító jogsértést rendőrség és ügyészség szinten.

    Összefoglalva az ellenzék nem tud, nem akar valódi alternatívát mutatni fidesznyik kormányzás ellenében. Kristálytisztán látszik, hogy csak a hatalomba akarnak vissza kecmeregni.

  27. Előforduló, Observer

    Jó ez a szelektív Alzheimer?
    Amikor a fidesz átvette a kormányzást, kiderült, hogy hiába dicsérték Bajnait, hogy ügyesen végrehajtotta az IFM tollbamondását, az ország percekre volt az összeomlástól.
    Orbán kiballagott Brüsszelbe, hogy haladékot kérjen a hiánycélokra meg néhány kölcsön visszafizetésére.
    Ott cinikusan a szemébe röhögtek, hogy a biznisz az biznisz, és most már ő a felelős az ország teljesítményéért, és fizessen.
    Két választása volt: Vagy beáll a a sorba és görög mintára IMF hitelekből vergődik, vagy „unortodox” módon kimászik a kátyúból.
    Az utóbbit választotta, ehhez kellett a manyup, a letelepedési kölcsön, a bankadók meg a multiadók. Azóta az IMF-től kezdve a hitelminősítőkön keresztül az EU-s okosokig mindenki elismerte, hogy igaza volt.
    De nem tudta volna végigcsinálni, ha nem álltak volna mögötte a „fideszmutyi” haszonélvezői.
    Ha pedig félúton beletörik a bicskája, akkor visszajön a ballib, megint élvezhetjük az „óccsó” IMF hitelt, a görög példa alapján.
    A görögöket (meg az olaszokat, kik szintén szarban vannak) most azért nem basztatják annyira, mert „segítenek” a migránsimportban.
    Lehet, hogy nekünk is hagytak volna levegőt, ha úgy viszonylunk a migrációhoz mint ezek. És nekünk is lehetne Goldman Sachsos miniszterelnökünk, mint ezeknek.

  28. 27 – Attila:
    Egyetemi szinten taníthatnál demagógiát. 😀

    Az adósság az adósság függetlenül attól, hogy kitől van a pénz. Ami a tényleges különbséget adja, az a kamatláb.

  29. 27. Attila.

    Rád férne még egy alaposabb pihenés.
    Még mindig nagyon zavart vagy.

    Biztosan ott voltál a szocik szoknyája alatt, hogy a bajnai féle pénzügyi helyzetet ilyen jól ismered?

    Nem voltunk se órákra, se percekre az összeomlástól. De jó helyzetben se.
    Pont bajnai a megszorításokkal indította el a költségvetés stabilizálását, ami megszorítást vitya később csak fokozott és a hasznát élvezte.

    Az, hogy szíved választottja 2010-es győzelmi mámorában kommunikálta az üres kaszát, az természetes valahol, mert minden új kormány azt tette eleddig.
    A birka szavazóknak be kellett mutatni a kötelező előadást, hogy az előző kormány költekezésére, üres kasszára hivatkozott, közben mindegyik kisöpörte magának, ami tartalékot a büdzsében talált.
    A vityáék még többet is, ezért szaladt el a költségvetési hiány. (korábban linkeltem a statisztikát). Ezért hirtelenjében magukévá kellett tenni a MANYUP 3200 milliárdját.

    A hiteleket nem az Uniótól kapta az ország, hanem javarészt piaci hiteleket vettek fel. magánemberek pénzét is a bankokon keresztül.
    Annak visszafizetése nem röhögés kérdése.

    Vagy te is ezt szoktad csinálni és nem fizeted vissza a kölcsönt annak, akitől kértél. Nem vágtak még orrba ezért?
    De jobb helyen még a nyakad is kitekernék, ha nem adod vissza, amit kértél.
    Na szóval ennyit a te erkölcsösségedről; hát ebben nagyban hasonlítasz a narancsékhoz, a törpéhez.

    Szóval ez a lopás megideológiazálása.

    „bankadók meg a multiadók.” ami jól hangzik, de -ugyebár- csak az átlagemberek fizették meg és nem a cégek.
    Megnézheted a nyereségkimutatásukat!

    ‘nem tudta volna végigcsinálni, ha nem álltak volna mögötte a “fideszmutyi” haszonélvezői.’
    olyan jó lenne, ha a mindent visz mélyen szaros lőrinc koma, vagy a vejkó példáján és külföldön megszerzett nyaralók, szállodák és eszéki futballcsapat és kétes gazdasági ügyeiken keresztül bemutatnád,
    hogy az ő mérhetetlen vagyongyűjtésük és lopásuk, túlszámlázásuk
    miként húzta ki a magyar költségvetést a szarból
    és miért volt ez jó a magyar embereknek!

  30. 26. bogozy

    ” “a fideszmutyit az ellenzéknek köszönhetjük” megállapítás részben helytálló.” is lehetne, mert az előzőek hibái miatt lehet választást nyerni.
    nagyon elrontotta az mszp és az emberek igen -csalódottak voltak.

    Nagy volt a várakozás a narancs megválasztásával és még nagyobb lett a csalódás bennük már egy fél év után.
    Minden választáskor tett ígéretükről megfeledkeztek (hazudtak), pont az ellentettjét csinálták.
    Ha a egy kormányt az ígéretek beváltása minősítené, vitya a hazudozásaiért is már többrendbeli életfogytiglant kaphatna.

    Viszont az első pár kormányzati évet most nagyon gyorsan kihasználták, villámgyorsan államapparátust cseréltek, jogszabályokat írtak át.
    Így már a teljes közigazgatás, rendőrség és ügyészség a hatalmuk alatt állt, mára pedig szinte a teljes média.
    Hát ez a szomorú demokrácia.
    Ha így nézzük, tényleg teljesen illegalitásba vágták az ellenzéket, de nem csupán saját töketlenségük, hanem a választói akarat (amit nagy részük már megbánt) és a demokrácia furcsa játékszabályai.

    „az ellenzék nem tud, nem akar valódi alternatívát mutatni fidesznyik kormányzás ellenében”
    ezt hogyan érted?
    l. a jobbik minden ülésnapon módosító javaslatok tömegét nyújtja be, de mindet lesöprik. Aztán néha eget-egyet saját neve alatt a narancs elindít és akkor már megszavaz.
    Mit akarsz még ennél többet?
    Milyen alternatívát vársz?
    Még a munkáspárt is elő tudna rántani egy kormányt, ha bizalmat kapna.
    A jobbiknak van saját elképzelée az országvezetésre olyannyira, hogy néha még a narancs is mazsolázgat belőle és a magáévá teszi.

    Szerinted kormányzati bizalom, hatalom nélkül mit lehet tenni?
    kb. annyit, mint a Hyde Park-ban.
    Felállni egy dobozra és kikiabálni a tehetetlenség dühét……

  31. Kedves magyar barátaim, miből gondoljátok, hogy máshol jobb a helyzet a nyugdijtémában?
    Közös nyomor, fél vigasz-tartja az izraeli közmondás, nos akko vigasztalásképpen kÖzlöm veletek, hogy egy cipőben jár majd minden nyugdijintézmény majd mindenhol.
    Tibor bá helyesen jegyzi meg, hogy az általános nyugdijjogosultság, mint állami közgondoskodási alapelv, nagyjából a második vh. után, az 50-es évek legelején alakult ki.
    Mivel Izraelben élek, én csak az itthoni dolgokkal jöhetek, éspedig:
    A korabeli kalkuláció szerint 6 aktiv dolgozó, azaz befizető tart el 1 nyugdijast, ez volt anno a legnagyobb nyugdijpéztár, a Mivtachim szabályzata, ehhez az egyetlen pénztárhoz tartozott minden egyes munkás, szakszervezeti KÖTELEZŐ jelleggel. Nem volt más, és nem lehetett kilépni belőle, értem ezalatt, hogy fizetésedből kötelezően levonták a járulékot a Mivtachim javára, akartad vagy sem.
    Idővel természetesen elvesziti egyedüliségét, azóta annyi magánpénztár alakult, mint ahány gomba nő eső után, és lassanként kezdődtek az általatok is ismert és tapasztalt problémák:
    Ugy az állam, mint a magánpénztárak nagyjából 2008 óta ugyanazon problémával találják szembe magukat, éspedig: NINCS mibe belefektetni, ami megfelelő hozamot adna, munkahelyek csökkentek, eltüntek, nincs elég új tag, tovább élnek a nyuggerek mint régen, ergo a pénztáraknál ad absurdum pénzkifizetési problémák kezdtek kialakulni.
    Az okot nem taglalom, mert világos, hogy valamennyien tisztában vagyunk a pénztárak muködési mechanizmusával.
    Menteni igyekezvén a helyzetet, az állam nálunk is előállt volt azzal, hogy átvenné az ÖSSZES magánpénztárakat és a pénzekből kialakitana egy valamiféle egységes nyugdijjogosultságot az összes tag számára, afféle egykaptafára készült-szabott rendszert, de ezt nálunk-töletek eltérően, persze-az állam csak mint bátortalan, tapogató ajánlatként merte megtenni, mert errefelénk azért törvényileg elvenni a magánpénztárak vagyonát….háát….jobb bele sem gondolni mi lett volna itt.
    Ez is egy példa a sok közül-és most hagyjuk a migránskérdést- hogy , ahogy mondani szoktam, mindenkivel csak azt lehet megtenni, amit MEGENGED, HOGY TEGYENEK VELE!!

  32. 30.balint
    Arra kíváncsi lennék hogy nálatok hogy él egy átlag izraeli nyugdíjas?

  33. 31. Bálint

    Az állami és magán nyugdíj pénztár közötti különbség, míg az állam mindig fizet nyugdíjat, de a magánpénztár rossz gazdálkodás, vagy csalás miatt fizetés képtelenné válhat.

    Magyarországon alapvetően nem lopták el a magán nyugdíj vagyont, (ez ellenzéki propaganda hazugság) hanem visszaléphettek (ráhatással) az államiba. Aki nem akart, megtarthatta a magán nyugdíj számláját.

    Nyugdíjrendszerben be kellene vezetni a felső értékhatárt. Bármilyen jogcímeken, összességében egy évente meghatározott összeget nem léphetne túl a legnagyobb kifizethető nyugdíj.

  34. 31.tamas
    arról, hogy hogyan él egy átlagnyugdijas nálunk, a legnagyobb szivességgel, tessék:
    Az állami köznyugdij, ami alanyi jogon jár minden 67-ik életévét betöltött polgárnak, most forintban beszélve, hogy könnyebb legyen, nos ez valami 260 ezer ft. az esetben ha megvan a 35 éves munkaviszonyod. ha kevesebb, akkor ez a nyomoruságos nyugdij is kevesebb lesz, a minimum az kb. 90 ezer ft., ennél kevesebbet Istentől való félelmükben, vagy esetleg szégyenből nem mernek adni.
    ! Ez a KÖZNYUGDIJ Egy olyan országban, ahol egy standard kenyér kb.400 ft., egy liter tej 450, nincs sem csirkefar, sem nyak, de még csirkeláb sem, a legolcsóbb baromfirész az a szárny, 500-600 ft. kg. áron.
    Zöldséget, gyümölcsöt szeretnél?
    Nézegess képeslapokat, ott néha láthatsz ilyemiket.
    a havi rezsi nem kevesebb mint durva 60-70 ezer, de ez tényleg a minimum, ennél olcsóbban csak ugy jöhet ki a nyugger, ha valamelyik hid alatt ver tanyát és ebédidőben kivonul valamelyik parkba legelni.
    Ez van, kedves tamas, ez van.

  35. Tibor bá
    mintha kissé megbolydult volna a hsz. számozás, nem?

  36. Kormányunk már tartott bemutatót a vagyon ellopásáról: Quaestorolás bárhol előfordulhat.
    A forint elkövetkező elhiperinflálásával legkésőbb minden pénzügyi megtakarítás elinflálódik és elértéktelenedik.
    Teljesen.

  37. 34 balint
    „Közös nyomor, fél vigasz” 😀
    Amikor politizálunk egy két munkatársammal, mindig arra hivatkoznak, hogy hát a zsidók azok milyen gazdagok.
    De akkor most leromboltad ezt a mítoszt amit én sejtettem is.
    De hát akkor ez nem így van, akkor talán a jobb nyugdíj az olyan nálatok mintha itt 100-150eft-ból kellene megélni.Ha valaki a rosszabbat kapja amit említesz akkor az tényleg ott is nyomorgásra jó.
    Hogy nincs gyümölcs és zöldség ez tényleg komoly?

    Tettem egy virtuális utazást a google mappal Jeruzsálemben, és tényleg látszik hogy azért ott sincs nagy gazdagság a parkoló autók alapján, illetve a házakon is látszik hogy nem terjedt el a fogyasztói társadalombeli építkezés, sok a régi hagyományos épület.(és sok a rács még az emeleti ablakokon is)Talán ami különbség az az hogy hétvégenként nálatok még nagy családok összejönnek és együtt töltitek a gyerekektől az öregekig.(legalábbis igy képzelem el)
    Akkor talán elmondható hogy nagyjából ugyanúgy él egy nyugdíjas mint itt(van aki nyomorog és van aki megél belőle)

  38. Sokan amikor azt állítjátok hogy nem lesz nyugdíj ezzel nem értek egyet.
    Ez nem olyan hogy pl. 2018 jan 1-én bejelentik hogy akkor innentől nincs nyugdíj.
    Nem ismerem az államháztartási költségvetést,persze lehet csőd is ,de nem hinném hogy pár éven belül.
    Itt azon függ a dolog hogy meddig fog futni a gazdaság.Ha bejön az olajcsúcs amit a bundeswehr is jelez 2025 körül és visszaesik az autóipar ezáltal a munkahelyek akkor elkezdődhet a nyugdíjak megnyirbálása.(az energia kérdéses mert a kieső olaj nem tudni hogy helyettesíthető a időben zöld energiával, tobábbá USA LNG-t akar eladni az egész világnak, vannak itt érdekes tényezők….).Szóval ha tényleg beindul (és ez még mindig kérdéses) az energiaválság akkor rohamtempóban zsugorodhat a gazdaság és ezzel az állami bevételek amivel a nyugdíjak is.

    A baj majd onnan kezdődik ha pl. Mo-on elkezdik évi 5-10%-al megnyirbálni a nyugdíjakat, de még attól messzebb vagyunk(EGYENLŐRE nem hallani ilyenről), és ha ott tartunk akkor is még évek kellenek mire összeomolhat.A nyugdíj a 70-es években is kevés volt és ma is ez van szeret minden nyugdíjas korosztály panaszkodni.

    Ki hogy gondolja mikor kezdődnek a nagyobb bajok?

  39. 14. Gaál Erzsébet
    „havi 20 eft”
    Az évi 240 eft.10 év alatt 2,4 M+kicsi kamat.
    Ha most csak ezt a 10 éves periódusban megtakarított pénzt kivetítjük arra hogy mi lesz belőle 20 év múlva akkor:
    Tehát mostantól félrerakok 20eft-ot innen indul a számlálás.Tételezzük fel 10 évig félreteszem, 2,4m+kamat.Nézzük meg mit érhet ez a 20. év végén:legyen mondjuk kamattal 3milliód. Ma havi 2k-t keres egy operátor jobb helyen, nem hiszed el de 20 év múlva (ha addig nem omlik össze ez az egész) egy operátor fog keresni havi 600-1Mft-ot(ha nem hiszed nézd meg pl. az 1950-es évek beli fizetést ,akkor sem hittük el hogy ennyit keresünk ma..) A te 10 évi megtakarításod elég lesz majd kb. 3-6 hónapig. (persze csak jobb esetben ,ha nem lesznek nagyobb drágulások pl. az olaj miatt)
    ÉS ha ezt 30 évre vetítem ki akkor lehet hogy 1 hónapi megélhetésre lesz elég 10 évi munka.És ha20-30 évig leszel nyugdíjas mit csinálsz majd??:D
    És itt még hiperinflációt meg sem említettem, ez csak egy sima normál forgatókönyv ami zajlik több évtizede …

    Én azon gondolkoztam hogy pénz helyett nyugdíjas évekre termékeket kellene elspajzolni mint nagyanyáink tették.Olyanokat amik akkor majd kellenek.
    PL tüzifát is el lehet tenni hosszútávra, szivattyút,sót, rezes permetet,szódabikarbónát mosni(korlátlan ideig eláll),késeket,cukrot ,sebtapasz,fertőtlenítő,mosópor, akár kandalló!,
    motorfűrészlánc, stb…..
    Szerintem ma csak ezek a dolgok lehetnek értékállóak.Persze itt sem lehet minden termékből bespajzolni,de ha már majd az öregkorodban felhasznált termékekből be tudod spajzolni az 50%-ot akkor jobban jársz .Csak tényleg össze kell írni mik kellenek.
    Tiborbá ez megérne posztot egy frissített listáról:D
    Valakinek valami vélemény?

  40. és még nem számoltuk bele hogy ha a klíma+olaj összecsap, akkor már akár 10 év múlva, (20-30 éves távlatba bele sem merek gondolni) hogy mennyibe kerül majd 1 kg hús,szalámi,gyümülcs.Mert most még olcsó az élelem.
    De az is lehet hogy majd az akkumlátoros johndeer-ok és aratók fogják uralni a mezőket és ontják az olcsó élelmet. 😀 Vagy pedig a legutólsó búzamezőt is locsolni kell, mert szaud arábiai melegek lesznek.

  41. 29. előforduló

    „Pont bajnai a megszorításokkal indította el a költségvetés stabilizálását, ami megszorítást vitya később csak fokozott és a hasznát élvezte.”

    Ez a kincstári mantra, de legtöbben azok se hiszik, akik szajkózzák.
    Ugyanis a megszorítás csak a hitelfizetéseket biztosítja, miközben a gazdaságot lassítja.
    Bajnait azért dícsérgették, mert szolgamódra fizette a kamatokat, abból, amit a néptől vett el. Ezért kapott jutalmul professzori állást Washingtonban.
    Az viszont mára világos, hogy a megszorítás csak bénítja a gazdaságot, csökkenti a lakossági fogyasztást, lefelé menő spirálba kényszeríti a kereskedelmet. Ezért vett fel IMF hitelt a gazdaság „stabilizálása” ellenére, mert leállt a gazdaság.

    „A birka szavazóknak be kellett mutatni a kötelező előadást, hogy az előző kormány költekezésére…”
    Ha azt akarod mondani, hogy a másfál milliós munkanélküliség, az elszállt államadósság, a tarthahatlan állanhéztartási hiányt csak kitalálta, miközben dübörgött a gazdaságm akkor azt kell mondjam, hogy komolytalan vagy.

    „hogy az ő mérhetetlen vagyongyűjtésük és lopásuk, túlszámlázásuk
    miként húzta ki a magyar költségvetést a szarból
    és miért volt ez jó a magyar embereknek!”

    Ha nem érted, hogy egy kapitalista rendszerben mi az előnye egy tőkésosztálynak, akkor hiába magarázom.
    Ha nem tudod, hogy mi a különbség a között, hogy Mészáros Lőrinc cége csinál egy projektet vagy egy német multi, akkor megint felesleges a dolog.
    Mégegyszer: A kapitalista rendszer nem egy igazságos rendszer. De még mindig jobb, mint az a gyarmati függőség, amit az ellenzék hozna ránk.

    Lehet Orbánt fikázni.
    De mielőtt valaki elmozdítaná, mutasson tisztán olyan alternatívát, ami nem lökné vissza az országot a globalisták ölébe.

    Melyik ellenzéki formáció tudná, akarná továbbvinni a V4-et?
    Melyik tudna, akarna ellenálni a kerítésbontásnak és Sorosnak?
    Melyik tudná megakadályozni a kvótarendszert, és hogy Brüsszel kezébe kerüljön az adórendszer meg az energiaárak?

    Bendegúz vagy Lúdas Matyi ?
    Szocialista/Illuminátus módszerekkel?
    Hogyan?

  42. Attila (PV)

    Az adósságokról

    Miért kell minden állami költségvetést eleve hiánycélra tervezni, ezáltal kikényszerítve a hitelfelvételt, a hitelek után pedig a kamat fizetést.
    Ha a GDP 80%-a az állam adósság, 8% kamat mellett a GDP 6,4% része kamatfizetésre megy el. Kinek jó ez?
    A hiteleket ráadásul nem rendkívül fontos eszközök vásárlására költi az állam. Nem CT és MR készülékeket vásárol, vagy élelmet az éhezőknek.

    Miért kell a központi költségvetésen túl, szinte minden önkormányzatnak hitelt felvenni (díszburkolat, emlékmű, rendezvények, stb, gagyi célokra), miért eladósodottak a kórházak, stb?

    Mindenütt kamatot fizetünk. Ez egy intézményes formája a nép lehúzásának, törvényes, lepapírozott formában. Kinek az érdeke?

  43. 40 – Andrew:
    Ezt a témát már többször kiveséztük.

    Attiláknak azt kellene megérteni, hogy Orbán minden sikerének alapja a nemzet agyon adóztatása. Most Erdélyben büszkén beszámolt arról, hogy a bankokat alaposan megadóztatta. Igaz. De a bankok nem mentek tönkre, az extra adókat tovább görgették a kisemberek felé. Orbán kap tőlem évente 120.000 forintot a benzin vásárlásból, 130.000 forintot mert van egy házam, 10.000 forintot mert bankkártya nélkül nem lehet létezni. 300.000 forintot ÁFA címen. Ez több mint fél millió/2 fő. Ebből lehet csinálni gazdasági csodát, főleg úgy, hogy marad az ország adóssága.

    42 – Attila:
    Az emberiség történelme azt mutatja, hogy nincs, sose volt nélkülözhetetlen ember. Olyan viszont rengeteg, aki hirdette a nélkülözhetetlenséget.

    Rabolni mindenki tud, ha kellően gátlástalan.

  44. 42 Attila: az ország már a globalisták kezében van, nincs értelme keresgélni és mutogatni.
    Magyarország fizetni fogja a kamatokat és visszafizetni az adósságot és ennyi.

  45. 45. Bazs

    „Magyarország fizetni fogja a kamatokat és visszafizetni az adósságot és ennyi.”

    Szerintem nem ennyi.
    Igen, van egy gyakorlat, hogy a háttérhatalom elveszi amiről úgy gondolja, hogy az övé.
    De van mozgástér abban, hogy mennyi az annyi.
    Pont a két rendszer mutatta meg a különbséget.
    A globális hatalmakat kritikátlanul kiszokgáló, és az ellenük harcoló rendszer között látszik, hogy komoly a különbség.
    A mostani kormány a pávatánccal kidekázza, hogy hol a határ, mi az a minimum, amit oda kell adni,
    Az oda nem adott pénzt meg elosztja a nép, meg az őt támogató erők között.

  46. 44. Tibor bá’

    „De a bankok nem mentek tönkre, az extra adókat tovább görgették a kisemberek felé.”

    Ha ez igaz lenne, akkor nem növekedett volna a kereskedelmi forgalom, nem emelkednének az ingatlan árak, nem lennének tele az áruházak parkolói, stb…
    A bankok viszonylag könnyen lenyelték az új adót, mert eleve hatalmasat, kaszáltak a magyarokon. Minden szolgáltatás sokszorosa volt, mint a környező országokban.
    Nyilván úgy volt belőve az adó mértéke, hogy még megérje nekik.

  47. 43. bogozy

    „Miért kell minden állami költségvetést eleve hiánycélra tervezni, ezáltal kikényszerítve a hitelfelvételt, a hitelek után pedig a kamat fizetést.”

    Mert ez az a védelmi pénz, amit a globális hatalmaknak fizetünk.
    Cheaucesq is azért halt meg, mert VISSZAFIZETTE az adósságát. Nyilván nem lehetett hagyni, hogy ebből divat legyen. Jugoszláviát azárt kellett felrobbantani, mert Milosevics nem akart belépni a Bank of International Settlements rendszerébe… A sor hosszú.
    Tehát az államadósság ennek a pénznek a kifizetésére lett kitalálva, és nincs is nagyon erőltetve a visszafizetés.
    Az EU-ban 60% körülre van „engedélyezve”… Miért nem 0 ?
    Mert az EU is a globális hatalom eszköze.

    Ha jól látom, Orbán az államadósság a növekvő GDP-hez képesti szintentartásával azt igyekszik demonstrálni, hogy ha engedik az országot gazdaságilag növekedni, akkor többet tudunk fizetni.
    Ezért nem nyírták még ki.

  48. 44. Tibor bá’

    „Az emberiség történelme azt mutatja, hogy nincs, sose volt nélkülözhetetlen ember.”

    Igaz.
    Saddam Hussein se volt az, meg Kaddhafi se.
    Kérdés, hogy kinek nélkülözhető a káosz, ami a mostani kormány leváltásával keletkezne.

  49. 45: Attila

    „Az oda nem adott pénzt meg elosztja a nép, meg az őt támogató erők között.”

    1 : 9 – hez arányban.

  50. 47:

    „Ha jól látom, Orbán az államadósság a növekvő GDP-hez képesti szintentartásával azt igyekszik demonstrálni….”

    Nem jol látod. Az államadosság folyamatosan nö az Orbány kormányok idején is.

    20470 milliárddal vette át 2010-ben, most pedig 26000 milliárd környékén áll.
    Ez 5500 milliárdos növekmény.
    Nyilván csak a te fideszes értelmezésedben számit szintentartásnak.

  51. 50. Curix

    „1 : 9 – hez arányban.”

    Gondolom tuti forrásaid vannak ennek az aránynak a kiszámítására…

    De még így is jobban jár a nép, mint ha a gyarmati rendszer kiszolgálói adnának minden fillért a gazdáiknak.

    Egyébként végig gondoltad, hogy mi lenne, ha MINDENT visszaosztanának a népnek?
    Mármint LENNE mit visszaosztani?
    Arra még emlékezhetsz, hogy eredeti tőkefelhalmozás nélkül nincs kapitalizmus, csak gyarmat.
    Magyarázzam a különbséget?

  52. 42. Attila

    Miért nem te vagy a pénzügyminiszter, vagy tanácsadó?
    Olyan „jól értesz” hozzá.

    Gondolom az orvosaid már lemondtak rólad.
    Vagy hülyére röhögöd magad, hogy itt szívatsz bennünket a marhaságokkal.

    Senki nem állította, hogy a libás megváltotta a világot.
    Csak azt, hogy megállította az állam túlköltekezéseit, megszorításokkal.
    Szívta az egész nép.
    Ugyan áruld már el, ha megvonta a 13. havi járandóságot és egyéb kifizetéseket, akkor az a költségvetéshely egy 13-ának a csökkentését jelenti, akkor az államháztartási egyenleg miért nem lépett a stabilitás felé szerinted?

    Tudom, nem kellett volna a hiteleket törleszteni, mert -eszerint- te sem szoktad visszaadni a kölcsönkért pénzt.

    Tudod, ha a hitelét nem törleszti egy állam, akkor azonnal csőd lesz és se nyugdíj, se egészségügy, se semmi………..
    Ilyen helyzetben nincs idő már gazdasági struktúra váltásra, csak gyors tűzoltásra.
    A választók „díjazták ” is 2010-ben.

    Egyébként kedvenced se tett semmit, csak lenyúlta amit lehet;
    és ha kivonnád 2010-2017 között külföldről bejött 9.000 Ft milliárd unjós segélyke 70%-át és egy kb. 12 milliárd ejró külföldön dolgozó magyarok hazautalását, az a 10.000 milliárd forint alsó hangon, ami a magyar GDP 30%-a volt 7 évre alatt, azaz, csak ez a két forrás kb.4,5 %-al járult hozzá az utóbbi 7 évben évente a magyar GDP-hez.
    (És a MANYUP ellopásáról nem is szóltam.)
    Ha ezt az évi értéket kivonjuk az 1-3%-os gazdasági növekedésből és az utóbbi év 3,6 % ából, akkor az utóbbi7 év mindegyikében vastagon visszaeső volt a magyar gazdaság.
    https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt001.html
    Erre vagy olyan büszke?

    De már annyiszor bemutattam neked statisztikai számadatokkal, de változatlanul nyomod a légből kapott hamis illúzióidat.
    Miért nem meséskönyvet írsz, abban szabadjára engedhetnéd a fantáziád; a patás, meg a jókirályfi stb -tudod……

    Egyébként attól , hogy az emberek zsebét teletömik és pörög a kereskedelem, attól se a gazdaság, se az államháztartás nem fog megjavulni, csak felborulni.
    És csak stabil gazdaságban lehetne megtenni, de nem egy alulteljesítőben.

    Mivel nem sikerült megválaszolnod a kérdésemet, újra felteszem neked:

    a mindent visz , okosabb Zuckerbergnél gázszerelő, lőrinc koma,
    vagy az agresszív vejkó példáján
    és külföldön megszerzett nyaralók,
    szállodák
    és eszéki futballcsapat
    és kétes gazdasági ügyeiken keresztül konkrétan lennél szíves bemutatni ,
    hogy az ő mérhetetlen vagyongyűjtésük
    és lopásuk,
    túlszámlázásuk
    miként húzta ki a magyar költségvetést a szarból
    és miért volt ez jó a magyar embereknek!!!!!!!!!!!!!!!!!

  53. 47.Attila

    A kereskedelmi forgalmon és lakásvásárláson meglátszik az unióból és külföldi munkavállalóktól bejövő pénz, azaz külső forrás.
    Ezekből létezik az ország, ezekből lehet lopni.

    Ugyanis gazdasági növekmény nélkül nincs a béremelésnek se alapja, ami a kereskedelmi forgalmat generálhatná.
    Szóval nincs ebben semmi érthetetlen….

    Ráadásul a fokozódó, be nem vallott inflációs nyomás az embereket vásárlásra, lakásvásárlásra kényszeríti.

    A bankok nyereségességét alig érintette a bankadó, mert azt továbbhárították az ügyfeleikre, viszont betett nekik a leálló hitelezés és alacsony kamatláb.

  54. 52. Attla

    „Mármint LENNE mit visszaosztani?”
    Ha nem lopnák el, persze lenne.
    És a népre fordított kiadás az pörgetné fel a gazdaságot, nem az, hogy a vejkó , meg az „okos” lőrinc szállodát vesz külhonban, meg futballcsapatot, meg nyaralót, szigetet, meg jachtot az Adriára.

    Légy szíves magyarázd el a különbséget!
    Alig várom.

  55. 55 – Előforduló:
    Attila (PV) ideológiailag elvakult, pszichésen átmosott alak. Nem érdemes vele foglalkozni, kivéve, ha örömmel írod ki magadból.

  56. 53. előforduló

    „Csak azt, hogy megállította az állam túlköltekezéseit, megszorításokkal.”

    Ezt a hülyeséget még Kádár találta ki : „Eeevtásak… tovább nyújtózkodtunk mint ameddig a takarónk ér.”

    Nem volt nyútózkodás, életképtelen gazdasági rendszer volt, IMF kölcsönökkel megfejelve. Az embereknek másod harmadállása volt, hétvégi kiskert, meg minden, mégis zuhant az életszínvonal.

    És Bajnai esetében sem volt másképp: Az országban megtermelt haszon 92%-át külföldi vállalatok talicskázták kifelé. A „független” MNB-ben 300 milliárdos „tervezett” veszteségként volt leírva a spekulánsok haszna. A közmű cégek 8%-os haszna garantált volt. Nyilván ebből nem élhet meg egy ország. Az IMF meg csak egy orvosságot ismer, a megszorításokat… Bajnai meg végrehajtotta.

    „ha kivonnád 2010-2017 között külföldről bejött 9.000 Ft milliárd unjós segélyke 70%-át ”

    Már többször írtam, a német gazdasági miniszter elismerte, hogy az uniós segélykék 90%-a náluk köt ki, és a maradék is erósen korlátozott. A külföldön dolgozók hazautalt pénzének jó része meg hiteltörlesztésre megy. Azt se Orbán teszi zsebre.

    „Egyébként attól , hogy az emberek zsebét teletömik és pörög a kereskedelem, attól se a gazdaság, se az államháztartás nem fog megjavulni, csak felborulni.
    És csak stabil gazdaságban lehetne megtenni, de nem egy alulteljesítőben.’

    Saját tőkés osztály nélkül hogyan lehet stabil gazdaság?

    A szállodák, a futballcsapat, meg a többi adu ász érv az mind befektetés… Végülis nem lehet minden pénzt a bankban tartani…
    De szerintem ezeket te is tudod, de a proli mentalitásból nem tudsz kilépni.

    „Ráadásul a fokozódó, be nem vallott inflációs nyomás az embereket vásárlásra, lakásvásárlásra kényszeríti.”

    Ez már demagógia.
    Mikor volt a szocik alatt ekkora infláció?
    Itt nem „kényszer” van, hanem a CSOK, ami lehetőséget ad fiatalok ezrei számára… Szintén „lopott” pénzből.
    És már unalmas, az uniós segélyek a ballib propagandán kívül nem sok mindenre jók… de ezt már maguk sem hiszik.

    Egyszer azt írod, hogy a szétosztott pénz felborítja a gazdaságot, aztán azt, hogy a népre fordított pénz pörgetné… Döntsd el, aztán megbeszélhetjük.

    Ami meg Mészáros Lőrinc dolgait illeti… A jó befektető több féle helyen tartja a pénzét… A szálloda manapság jól fial… a focicsapat is.

    Végülis ott tartunk, hogy nem értesz egyet a kapitalizmus felépítésével az országban.
    Tulajdonképpen én sem szeretem de az igazság az hogy egyetlen VALÓS alternatíva létezik, és ez a gyarmati státusz.
    A szocializmus ki lett próbálva… Csak padlássöprésből meg hitelből tudott felszínen maradni.
    Abban igazad van, hogy nem mindenki számára igazságos a jelenlegi rendszer.
    Viszont a gyarmati sor még igazságtalanabb, a szocializmus meg életképtelen.

    Szóval egyelőre ez van, és igen sokan így látjákm de ha van valami jobb ötleted, ami meghaladja a Lúdas Matyi meg Bendegúz szintjétm akkor ne titkold!!!

  57. 57. Attila

    JÓ lenne, ha beíratkoznál valami gazdasági iskolába, mert hordasz össze hetet, havat.
    Igaza van Tibor’bá-nak, hogy veled nem érdemes foglalkozni.

    Szajkózod ismételten azokat a hülyeségeket, amit a vitya, meg a szilárd, meg a kovács, meg a lézerjani, meg a 30%-os lajos , stb. mond agyatlaul; ész nélkül.

    Ha most csak zsibbasztasz, akkor abbahagyhatnád, mert te lehet röhögsz a markodva, én meg sírva fakadok, hogy élnek még ennyi ésszel emberek…..

    Szóval a kérdésem még egyszer, mert nem fogtad fel és félrehadoválsz:

    a mindent visz , lenyúló, okosabb Zuckerbergnél gázszerelő lőrinc koma,
    vagy az agresszívan primitív vejkó példáján
    a külföldön megszerzett nyaralóik,
    szállodáik
    és eszéki futballcsapat
    és kétes gazdasági ügyeiken keresztül konkrétan lennél szíves bemutatni ,
    hogy az ő mérhetetlen vagyongyűjtésük
    és lopásuk,
    túlszámlázásuk
    MIKÉNT HÚZTA KI A MAGYAR KÖLTSÉGVETÉST A SZARBÓL ÉS MIÉRT JÓ EZ A MAGYAR EMBEREKNEK!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ugyanis ezeket a „befektetéseket” a magyar emberektől lenyúlt túlszámlázásokból, törvénytelen ügyletekből vásárolta.
    És egy átlagos focicsapat a tulajdonosnak még sehol a világon hasznot nem hozott, ezért kell a felcsúti fociakadémiát is az adóforint 10 milliárdokból lélegeztető gépen tartani az idióta hóbort miatt, a saját adriai nyaraló fenntartása csak pénzbe van, és egy vásárolt sziget, stb. is.

    De ha külföldi befektetések nyereséget is hoznának , ami után külföldön le is adóznak, attól az miért jó a magyar Mari nénéknek?

    Magyarázd meg azt is, ha a közműszolgáltató cégek garantált nyeresége 8 % volt, akkor az I. orbán kormány miért hagyott a zsebükben 16%-ot törvényerővel.
    Tessék a törpét is akkor szidni!
    Egyébként -veled ellentétben– én meg tudom tisztán gazdaságilag indokolni a 8%-ot.

    Elég ha erre a 2 kérdésre koncentrálsz és végre a hablaty helyett, valami értelmeset, statisztikai adatokkal alátámasztott valamit írnál!

  58. 56. Köszönöm Tibor’bá értem én, csak várom, hogy a sületlen legalább amit leírt már, mikor ismeri be magától.

    Mert azt ugyebár már leírta, hogy lopnak, mert ezt kívánja az eredeti tőkefelhalmozás -szerinte.
    Meg kiderült az adósságot sem kellene fizetni, de bele sem gondol a jómadár, mit tennének akkor az országgal.
    De a feledékeny Attila máskor meg tagadja a lopás tényét.
    A saját szavait is később letagadja.

    Mit lehet az ilyen emberrel kezdeni?
    Hagyni, hogy mantrázza a butaságokat?
    Amit sokszor ismételnek, előbb-utóbb mindenki el fogja hinni.

  59. Nem találtam gazdasági témához jobb helyet
    de gondolom mindannyiunk sorsát erősen érinthetik a fejlemények.
    Aki meg külföldről osztja a narancsos mannát, gondolkozzon el:

    http://www.portfolio.hu/unios_forrasok/gazdasagfejlesztes/nagy_csapas_erheti_magyarorszagot_kiderult_ezermilliardok_sorsa_a_tet.258403.html

    Nem biztos, hogy bukik az a több ezer milliárd forint unjós pénz, ami összeg egyébként az ország pénzügyi megbuktatásra is alkalmas lehet,
    de elgondolkodtató, amikor a hiteligénylő a fizető bankárral kötözködik, túl sok jóra ne számítson……..

    Egyébként meg csak az került lepapírozásra, amit itthon már mindenki tud és tudott.
    A csalásokat, lopásokat, törvénysértéseket, túlszámlázásokat, lenyúlásokat.

    Ezért kisgömböc kormányunkat az elkövetkező 2 hónapban nem csak a kánikulai forróság izzasztja meg…..

  60. 59:

    Drukkolok az Unionak, hogy megfojtsak a kis felcsuti törpet….

  61. 61.

    Ámen

    De megtehetné a szívességet akár egy „csalódott” sáska, vagy iszlamista is…….

  62. 63.

    Köszönöm ezt az emlékeztetőt, az ember hajlamos átsiklani a múlt felett, még ha tudatában is van.
    Erre kellene csomót kötnie minden narancsos elvakultnak
    és tényleg elgondolkodni, hogy valójában ezt miért csinálták, hova vezet a jövőben-milyen társadalmi hatása lesz és kiknek lehet és milyen érdeke……

  63. Nem szóltam hozzá annakidején ezen régi topichoz, mert akkor még nem voltam érintett a témában, de most ugymond engem is elkapott a gépszij:
    A munkaévek idején a szakszervezeti kollektiv megállapodás eredményeként egy biztositótársaságnál voltam -ezernyi szaktársammal egyetemben – ugynevezett rokkantellátást biztositó kötvény keretében bebiztositva.
    A dolog lényege az volt, hogy a szakszervezeten keresztül egy viszonylag jutányos havi 7000. ft.-os áron biztositva vagyunk , hogy egy esetleges lerokkanás esetén magánellátásban / magánklinikán leszünk ellátva, ahelyett, hogy családunk nyakába szakadnánk rokkantként.
    Fenti összeget vonták tülem évtizedeken át, mint megjegyeztem volt.
    És ime a DISZNÓSÁG, ami miatt kiakadtam, de teljesen:
    A napokban egy levelet hoz a posta X biztositótársaságtól, kiknél a szakszervezeti kollektiv biztositásom volt kezelve.
    Ime a levél lényege, amúgy a valódi mondanivalóját általam
    átértelmezve:
    „Kedves X úr.
    Azon reményünk, hogy jelen levelünket a posta a városi sirkertbe kézbesitette volna, sajnos nem vált be, Ön még él, ami nagy baj.
    Nem nekünk, Önnek.
    Ugyanis kimondhatatlanul perverz kárörömmel tudatjuk Önnel, hogy a szakszervezeti kollektiv rokkantbiztositása 2017 szeptember 30-ik. dátummal MEGSZÜNT, a körmönfont, apróbetüs , csalafintán megfogalmazott és elrejtett paragrafusok alapján.
    Természetesen, sok évtizedes tagságának elismerése és méltányolása , és a nagy rakás potyára kifizetett pénzek okán felajánluk Önnek a lehetőséget a biztositás jogfolytonossági fenntartására az eddigi 7000 ft. helyett potom havi 45000 ft. -Új tagnak 54000 volna – áron, és ez esetben külön kedvezményként Önnek semmiféle újbóli orvosi vizsgálatot elvégeznie nem kell.
    Ha Ön ezen levelünk miatt és után nem kapott gutaütést és/vagy heveny ilyen-lyan szivrohamot, akkor Ön egy igazán edzett ember, akit szeretettel látnánk , folytatólagos paliként, cégünk biztositottjai között.”
    Ennyi nagyából a levél, és a benne foglalt ALJAS GAZEMBERSÉG!
    És mindez teljesen törvényesen, államilag megengedve.

  64. 65, balint: Megértem a felháborodásodat, de te meg a biztosítót értsd meg: abból él jól, amit nem fizet ki a biztosítottaknak… 😉

    Örülj neki, hogy nem szorultál rá, hogy igénybe vedd ezt a biztosítást.
    Ha jól értem, ez egyfajta kockázati biztosítás volt, jutányos összegért életed végéig ápoltak volna, ha lerokkansz a munkád során – akár már az első havi befizetés után. Érzésem szerint abban a pillanatban felmondhatták volna, amikor nyugdíjba mentél, de valószínűleg nem ehhez, hanem korhatárhoz lehetett kötve a biztosítás érvényessége. Vagyis esetedben nem képződött tőke a befizetésekből, hanem hónapról-hónapra előfizettél egy szolgáltatásra, amit végül is – szerencsédre – nem kellett igénybe venned.

  65. 66.Observer
    Igen, pontosan egy efféle kockázati biztositás volt, ami tényleg, akár az első havi dijbefizetés után rokkantellátást biztositott volna.
    A disznóság viszont, ami dühit, de szörnyen, az, hogy egész életedben fizeted a havi dijat, majd ÖREGKORODRA, mikor ténylegesen megeshet, hogy szökséged lenne a biztositásra, akkor meg kirúgnak a kollektiv kötvény kedvezményes dijszabásából, és ha akarod, folytasd, de sokkal-sokkal nagyobb összegért.
    Igazad van, a havonta befizetett tagdij nem akkumulálódott sehol, „on sight risk” alapon volt, de akkor is felháboritó az eljárás, vagy inkább a szokás lényege:
    Öregkorodban vonják meg tüled a kedvezményes dijat, és fized a majd hétszeresére emelt új dijazást, mert ezen logika szerint öregségedre valszeg meggazdagodtál…. vagy csak teszik, mert meg van engedve nekik..
    A délután dühömben utánaszámoltam az évtizedek folyamán kifizetett pénzeknek, és kiderült, hogy a ti pénzetekben átszámolva valami közel 4 millió ft.-nyi összegről van szó.
    A keserves anyjukat, ahány tolvaj biztositótársaság van a világon.

  66. Bálint

    Akkorát nevettem a biztosító társaság levelének „lefordításán”, köszönöm szépen. 🙂

  67. 68.bogozy
    Őszintén örvendek, hogy megnevetettelek, legalább ennyi haszna legyen a dolognak.
    Erre mondják, hogy szomorú vicc, a harag keserű humora.
    Ismétlem, jó tudni, hogy tetszett és derültél rajta.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük