(2130) Allah akbár nyomában

Tibor bá’ online

 

Egyre ritkábban alakul ki vérmes vita, de azért akad, mint például most a muszlim „menekültekkel” kapcsolatban. Érdekes megfigyelni, hogy saját álláspontjának győzelemre vitele céljából mindenki csúsztat egy kicsit. Kalotaszegi korábbi önmagát meghazudtoló módon kiállt a muszlimok mellett, saját tragikus tapasztalataiból kifolyólag, és persze nem csak nem volt igaza (amit ő maga is tud), de valótlan állításai voltak. Leszelídített muszlim értelmiségiekkel, és keresztény szokások elferdítésével akart bizonyítani. Nézzük az erkölcs „deformálását”. Az alábbi térdig lenyúló fürdőruha 1900-ból való.

A „divat”, de inkább az elvárás a háború végéig nem változott. A következő fénykép 1918-ból való.

A háború befejezése, és a vele járó felfordulás beengedett némi nyugati irányzatot. A következő fénykép 1922-ből való, és itt már a fürdőruha szoknya részének alja jóval a térd felett végződik. Ez már mai szemmel is csinosnak mondható.

Röpke 8 év, és 1930-ra eltűnik szoknya, felváltja egy szűk nadrág, szabadon hagyva a teljes combot.

1935-re a fürdőruha felső részén változtatnak. Egyre több testrész látható a nyakkivágás alatt, de a mellek még tökéletesen takarva maradnak.

1940-re nem csak a színes fototechnika jelenik meg, hanem a bikini, kétrészes fürdőruha is.

10 évvel később, 1950-ben a kétrészes fürdőruha felveszi végleges formáját, ami már csak az abszolút minimumot takarja el.

Ez nagy vonalakban 70 éve volt, ami minimum két emberöltő. Hogy egy isten háta mögötti faluban két öregasszony ezt 25 éve felháborítónak tartotta, az semmit se bizonyít.

A tanga nadrág, a monokini, sőt a teljes meztelenség se mai találmány, én már 30 évvel ezelőtt is voltam a romániai nudista tengerparton. Bizony.

___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

26 gondolat erről: „(2130) Allah akbár nyomában

  1. Nem állitottam semmi valótlan :
    1.- nem is olyan rég a kerszténységben is még létezett az iszlámhoz hasonló erkölcsi szigor.A lánynak is szűznek kellett maradnia a férjhezmenésig,persze nem megkövezés járt érte ,hanem a közösségból való kiutálás. Hatása egy és ugyanaz.Nem a modernizálodó és nyugatmajmoló kislikosli nagyvárosokban,tengerparton ,turistaédenben ,hanem a tradiciókat megörző vidéki közösségekben,mert ott tükrözödik a legjobban egy nép eredeti erkölcsi rendszere.A mai nap is illemtelen fejkendő nélkül menni egy asszonynak a templomba. Természetesen a férfiak mennek be az első bejáraton és külön a nők, a hátson . Lám lám.Majd levideozom.
    2.Ceausescu igencsak jó kapcsolatot ápolt Gaddafival, ennek köszönhetően rengeteg romániai munkás ( köztük nagyon sok székely) ment ki dolgozni több évre ,évtizedre és rengeteg libiai ,sziria mérnök jött át ide a mezőgazdasági iparágba.Soha semmiféle konfliktus nem történt sem itt sem ott.Ezek az emberek javarésze most is él,és egyetlen rossz szavuk sem volt az arabokra,sőt szivesen mesélnek, mint régi szép időkről.
    3.Romániában a muszlim jelenléthez hozzá vannak szokva a nagyvárosok lakoi még Corában is találni fátyolos eladónőt ,mindenki halott a ramadanról ,a politikában is részt vesznek- soha nem volt konfliktus .
    Ezek az adatok és információk valósak- és én ebből táplálkoztam.
    Hogy mi folyik a háborus övezetekben az más tészta.

  2. 1. kalotaszegi
    „nem is olyan rég a kerszténységben is még létezett az iszlámhoz hasonló erkölcsi szigor.A lánynak is szűznek kellett maradnia a férjhezmenésig,persze nem megkövezés járt érte ,hanem a közösségból való kiutálás. Hatása egy és ugyanaz.”
    A kereszténységnek is vannak erkölcsi elvárásai, viszont nem ad polgári jogrendszert, és nem az a jogalkotás alapja. Nálunk elég nagy hagyománya van a fattyúknak, szerintem igenis van különbség a halálos retorzió és a kiutálás között.

    „Nem a modernizálodó és nyugatmajmoló kislikosli nagyvárosokban,tengerparton ,turistaédenben ,hanem a tradiciókat megörző vidéki közösségekben,mert ott tükrözödik a legjobban egy nép eredeti erkölcsi rendszere.”
    Jásd például egy vallásos falu, sok hagyományt őriznek a lakosok, bár nem ragadt le a középkorban. Templomba sokan járnak, de elvétve lehet köztük olyat látni, aki fejkendőt visel. A templomnak egy bejárata van, és általában öregasszonyok mennek be először, mert ők a leglelkesebb templomlátogatók. Ha igényled, levideózom. Romániában talán pont a hosszú török uralom eredménye is, hogy ilyen szokások megmaradtak.

    Ha valaki megkérdezi tőlem, akkor megmondom, hogy nem vagyok vallásos, amikor a pap fel akarta szentelni a házamat, nem kértem belőle, mert attól tartottam, hogy fizetni is kéne érte, a templomba még nem mentem be, és eddig senki nem bántott ezekért. A templom egyébként a szomszédom.

    „Ceausescu igencsak jó kapcsolatot ápolt Gaddafival, ennek köszönhetően rengeteg romániai munkás ( köztük nagyon sok székely) ment ki dolgozni több évre ,évtizedre és rengeteg libiai ,sziria mérnök jött át ide a mezőgazdasági iparágba.Soha semmiféle konfliktus nem történt sem itt sem ott.”
    Hasonló a helyzet itt is. Sokan össze is szedtek itt maguknak párt, akinek megtestesítették a szőke herceget, aztán hazavitték, és az otthoni muszlim környezetben muszlim módon tartották a lányt. Sokuknak elvették az útlevelét, nem engedték ki a házból, a közös gyerekkel is zsarolták, stb. Nálunk kevés muszlim van, akik jó része kereskedő, vagy kebabos, de a törökök sokmindent csempésznek (utaztam busszal Törökországba, vannak vicces sztorijaim erről), a szírek pedig az illegális pénzváltás zászlóvivőivé váltak. Van barátom, aki villamosmérnökként sokszor dolgozott Líbiában még békeidőben. Megbecsülték őket, mert meg tudtak oldani olyan dolgokat, amit a helyiek nem. Ódákat zengett a sötét arabokról, akik nem értenek semmihez, lusták, és hiába ígérnek meg mindent, semmit nem szerveznek le rendesen. Alkoholhoz is hozzáfértek a szállodában. Arra kíváncsi lennék, hogy milyen reakció lett volna, ha templomot próbálnak építeni, kereszténységet prédikálni, vagy csak nyilvánosan vallást gyakorolni.

    „Ezek az adatok és információk valósak- és én ebből táplálkoztam.
    Hogy mi folyik a háborus övezetekben az más tészta.”
    Ha valahol konfliktusok vannak, az már háborús övezet? Mert akkor nehéz konfliktusokra példát hozni nem háborús övezetből. Egyiptomban régóta üldözik a kopt keresztényeket, Törökország megpróbált színtörök társadalmat létrehozni, például örmény népirtással (a múltkor 1,5 millió halottról írtam, de hivatalosan „csak” 6-800 ezer). Indiában állandóan konfliktusok vannak a muszlimokkal, míg a többi vallás békésen megfér egymás mellett, még a kereszténység is, ami az ókor óta jelen van ott, állítólag már Tamás apostol ott térített. Csak olyan példákat hoztam, ahol már jártam.

  3. Tibor bá’, köszönöm a hiánypótló posztot!

    Kalotaszegi értsd már meg, hogy ha te, mint férfi mész ki dolgozni külföldrem akkor az arabok nem fognak szekálni, ha nő menne az már más tészta, ott nagyobb lenne a veszély. Az meg megint más, amikor pár arab jön európába, akkor ők is tudnak viselkedni, mivel tudják, hogy nincs támogatásuk.

    A másik, hogy én pár évvel ezelőtt voltam karácsonyi misén, egy katolikus templomban (nem vagyok megkeresztelve, és nem is igen jártam templomban), és én mentem be elsőnek, ami nagy mulatságra adott okott, és még a mai napig ezen röhögnek a férjem rokonai, mert én lányos zavaromban „Jó estét!”-et mondtam a papnak, ezek meg felnyerítettek a röhögéstől a hátam mögött.

    Az teljesen normális volt, hogy a főbejáraton mentem be, mert mindenki ott jött be, és hiába volt tél, elég sok nő fedetlen fővel ment be.

  4. 1: Abban az időben, amit példának hozol, Szíria és Líbia szocialista (iszlám) állam volt, a vallásnak kb. akkora szerepe volt, mint nálunk a Kádár-rendszerben. Egy Szaudi-Arábiához képest a szabadság szigetei voltak.
    Lehet ezekkel példálózni, hogy a muszlimok milyen jó csávók, csak hát ‘Tempora mutantur’.

  5. Itt van két kép, amin muszlim nők is látszanak. Delhiben jóbarátom hívott meg a nagybátyjáékhoz. A nők elénktették az ételt, és végignézték, ahogy a férfiak esznek, egy szót sem szóltak, csak néha kuncogtak visszafogottan. Esélyem sem volt, hogy kapcsolatba kerüljek velük. A lányok a házban élik az életüket, az utcára nagyritkán, társaságban mennek, és még a lakásban is fejkendőt viselnek. Ez India fővárosában van, a muszlimok kisebbségben vannak, és a világi törvényeknek nincs sok köze a shariához (bár a muszlimok törekednek ennek megváltoztatására). Elég sokszor hívtak már meg muszlim barátaim az otthonukba, de mindig ugyanez volt a felállás, bár legtöbbször nem is láttam a nőket, ha elég nagy a lakás az elkülönüléshez. Delhiben a hindu lányok jó része farmert és rövidujjú pólót visel, és meg tudom szólítani őket az utcán, és sok hindu családban a nő uralkodik a férje felett.

    http://bit.ly/2ofgsh3
    http://bit.ly/2mOtsgz

  6. Observer
    Szóval mégsem annyira fanatikusan vallásosak ha a szocializmus simán a háttérbe szoritotta az allah akhbarozást

    Chani,JAni
    Felejtsétek el a férfi női egyenjoguságot a keresztényeknél .Külön padsorok vannak a férfiak részére,külön a nők számára és mindig a férfiak mennek be elöször és hagyják el a templomot a mise végén.Nő nem lehet pap a katolikus,ortodox egyházakban és rengeteg nőt bántalmaznak ,verik a feleségeiket,mint a lovakat -keresztény felebarátaink.

  7. 6.
    Jesszus, te hol élsz?
    Én egy padsorba ültem a férjemmel, be se mentem volna a templomba, ha nem így lenne.
    Kassai Lajost idézném, hogy nem az ősöket kell követni, hanem amit ők követtek. Szóval fejlődni kell, de nem szabad elfelejteni a gyökereket.
    Na ez az, amire az iszlám képtelen, mert mindenre konrét szabályuk van, és aki ettől eltér, arra komoly retorzió vár.
    A keresztény kultúrában én sehol se láttam, hogy le lenne írva, hogy a nőknek csak és kizárólag külön bejáron lehet bemenni a templomba, kizárólag fejfedőben, és külön ülve a férfiaktól. Én elhiszem, hogy bizonyos részeken ez alakult ki, de volt ahol meg nem. És attól még békésen megférünk egymás mellett.

  8. 6. kalotaszegi
    A reformátusoknál viszont vannak lelkésznők. Valóban van megkülönböztetés az egyháznál, de itt nálunk egy lány körberöhögné azt a fiút, aki vallásra hivatkozva akarná elnyomni. Beírtam a keresőbe, hogy mise, megnéztem a képtalálatokat, és az első találat, ahol a gyülekezet arca is látszik, ott nemileg kevert sorok vannak. Te a szűk (talán bigott) környezeted alapján általánosítasz a kereszténységre. Bizonyítékot hozol, hogy a keresztények között is vannak problémás dolgok, míg én a muszlimok között általános jelenségről írok. Szerintem kevésbé gáz, ha a férfiakat előre kell engedni egy világvégi falusi templomban, mint hogy a lányok a lakásba zárva élik az életüket egy (innen nézve világvégi) fővárosban.

  9. Romániában,Erdélyben,ez van minden vidéki református egyházkerületben,az Úr 2017esztendejében,nem beszélve a domináló ortodox román egyházról,amelynek szigora és nőkkel szembeni diszkriminciója sokkal erősebb.
    Aki nem hiszi járjon utánna.

  10. Jani
    Értem,tehát ha egy kultura isten háta mögötti és a nyugati keresztény mentalitás részére bigott,akkor annak nincs létjogosultsága.
    Miből gondolod ,hogy a tiédnek több lenne ezen a bolygon?!Mert ,csak,nemde?!

  11. 9: „Aki nem hiszi járjon utánna.”

    Elhisszük, miért ne hinnénk. Csak éppen a mi falunkban ez az 1960-as években volt jellemző. Mindenkinek fix helye volt, máshova nem ülhetett. Azóta viszont kicsit fejlődtek a dolgok. 🙂
    Pl. oda ülsz, ahol helyet találsz, férfiak, nők vegyesen, nőkön nincs kendő (télen persze van sapka, mert k.rva hideg a templom). Azt mondjuk még nem próbáltam, hogy rövid gatyában menjek misére, de szerintem azért se szólna senki. /Esetleg télen azért szóvátennék…. 🙂 /

    Továbbra is azt teszed, hogy elszigetelt, vagy a múltban történt dolgokkal mentegeted a MAI iszlámmal kapcsolatos, nekünk viszont már eléggé középkorinak tűnő dolgokat.

    —————–
    Csak finoman megjegyezném, hogy a posztban a nudista-strandoló hölgyek képei lemaradtak… 😀

  12. Nálunk is többnyire külön ülnek a férfiak és a nők (katolikus templom). Vannak férfiaknak fenntartott padsorok és nőknek fenntartott padsorok. Ezen kívül persze vannak olyan padsorok is, ahol vegyesen is szoktak ülni.
    Ha pl. ki kell menni egy körmenetre, akkor a férfiak mennek elől 🙂
    Ettől még egyenjoguság van és ma már sok minden tolerálva van a 20 évvel ezelőtti viszonyokhoz képest.
    Igazából ennek is megvan az értelme. Ha valaki templomban van, akkor jó esetben lelki dolgokkal akar foglalkozni és nem a mellette ülő miniszoknyás csaj lábait bámulni 🙂

  13. Az kétségtelen, hogy a XX. században már megengedőbb volt az európai fürdőruhadivat. De hiányolom a korábbi időkből származó fürdőruha modellek bemutatását, pedig azokról is találhatóak képek a neten. Csak azok még tetőtől talpig takarták a nők minden testrészét, az akkori keresztény elvárásoknak megfelelően.

    Mellesleg a bikinit 1946-ban megtervező Louis Réard annak idején nem talált modellt, aki hajlandó lett volna a divatbemutatóra felvenni az azóta népszerűvé vált, akkor erkölcstelennek mondott fürdőruhát. Végül Micheline Bernardini sztriptíztáncosnőt kérte fel a feladatra.
    Az ötvenes években a bikini-viselést Olaszországban és Spanyolországban törvénnyel tiltották, pénzbírsággal büntették.
    Bizony, a keresztény kultúrkörben is hosszú folyamat volt, mire a nők megmutathatták a testüket, és nem is olyan régen zajlott ez le.

    Ez meg egy szicíliai római kori villa mozakikja a kereszténység előtti időkből:
    https://hu.wikipedia.org/wiki/F%C3%A1jl:Villa_romana_bikini_girls.JPG

  14. 10. kalotaszegi
    „Értem,tehát ha egy kultura isten háta mögötti és a nyugati keresztény mentalitás részére bigott,akkor annak nincs létjogosultsága.
    Miből gondolod ,hogy a tiédnek több lenne ezen a bolygon?!Mert ,csak,nemde?!”
    Honnan vetted, hogy szerintem annak nincs létjogosultsága? Sőt szerintem az iszlámnak is van létjogosultsága, csak tartok attól, hogy problémákat okozna, ha nagyon elterjedne Magyarországon. Azt viszont nem tartom korrektnek, hogy a kereszténységre általánosítasz olyan dolgokat, amelyek a te környezetedben általánosak, vagy a múltban voltak azok. Amit én írok az iszlámról, azt a világ több pontján tapasztaltam (mellesleg olvasmányélményeim is megerősítik), és sokkal durvább elnyomása a nőknek, mint ami megkülönböztetéseket te említettél. Attól még, hogy tiszteletben tartom, hogy a román ortodox közösség milyen szokásokat követ, fellépnék ellene, ha Magyarországon akarnák ezt a mentalitást terjeszteni. Én elutasítom a keresztény elnyomást is, nem csak a muszlimot.

  15. Jani,amit te kereszténységnek gondolsz ,az valójában csak egy hitvány lightos változata az eredetinek,ahol a pápa még a buziházasságra is áldását adja
    Te az iszlámot nem a keresztény értékrendhez viszonyitod,hanem a velejéig elzüllött liberalista nyugati társadalomhoz.

  16. 15. kalotaszegi
    Én látok problémákat a kereszténységgel és a liberalizmussal kapcsolatban is, még ha kevesebbet is, mint az iszlámmal. Az előbbiek viszont már itt vannak, és a magyar társadalom kezdi helyén kezelni ezeket, kialakult egy egészséges védelem ezek túlhatalma ellen.

    A hitvány, lightos változata az eredetinek azt is jelenti, hogy a világi hatalmától (szerintem helyesen) megfosztott egyház. Én nem védelmezem a kereszténységet, de ha az iszlámmal kell összehasonlítani, akkor jobbnak (kevésbé rossznak) tartom annál. Ha meg már eredetit nézünk, akkor az őskeresztényeket kéne annak venni, akik végképp nem voltak erőszakosak.

    Keresztény kultúrkört is hasonlítok a muszlim kultúrkörhöz, de nem én kezdtem a nácikat, gyarmatbirodalmakat, a „fehér fajt” a kereszténységhez kötni érvelésként.

    Ez valóban egy elzüllött társadalom, de vannak értéknek tekinthető dolgok, amiben fejlődött az itteni társadalom a múltbelihez képest, és megvédendőnek tartok. Például nem szeretném, hogy a nőket elnyomják, és fontos nekem a szólás-, illetve véleményszabadság is, melyekre az iszlámot sokkal nagyobb veszélynek tartom, mint a kereszténységet. Főleg, mert az iszlám megváltoztathatatlan, a kereszténység változik (egyes kérdésekben előnyére), és a vallásalapító szövege és életpéldája gyökeresen különbözik.

  17. Ha a nők nem elnyomását a feminizmusra érted , a kulturánknak ez volt a legnagyobb baklővése,ez lett a végzetünk.

  18. 17. kalotaszegi
    A jelenlegi feminizmust már kártékonynak tartom, ahogy a legtöbb –izmust. Az egyéni szabadság és a közösségi kötelezettségek között kell megtalálni az egészséges egyensúlyt. A hagyományos családmodell híve vagyok, nem propagálnám a szabadság (szabadosság) mindenek felettiségét, de nem korlátoznám a nőket a tanulásban, karrierben, ha azt szeretnék, és össze tudják azt hangolni a gyerekneveléssel. Nem tagadom a különbségeket a nemek között, szerintem, megtestesítheti valaki úgy a női princípiumokat úgy is, hogy az ne egy elnyomott élet legyen. A férfi viszont ne legyen tulajdonosa a nőnek, és ne tehessen meg vele bármit következmények nélkül.

  19. 6:
    „Felejtsétek el a férfi női egyenjoguságot a keresztényeknél .Külön padsorok vannak a férfiak részére,külön a nők számára és mindig a férfiak mennek be elöször és hagyják el a templomot a mise végén.Nő nem lehet pap a katolikus,ortodox egyházakban és rengeteg nőt bántalmaznak ,verik a feleségeiket,mint a lovakat -keresztény felebarátaink.”

    Abban a kevés templomban, ahol én megfordultam ilyesminek nyoma sem volt, de még csak nem is hallottam ilyen szokásról ezelőtt. Az igaz, hogy nők nem lehetnek papok, apácák viszont férfiak nem lehetnek. Sajnos az is igaz, hogy rengeteg megkeresztelt nőt bántalmaznak megkeresztelt férfiak, de nem hiszem, hogy ezen eseteknek akár csak 5%-a történik Jézus Krisztus tanításai miatt, sokkal inkább azért mert a bántalmazó agresszív alkoholista csődtömeg aki csak a nőjével szemben érzi erősnek magát. Ha az egyik ilyen megpróbálná a piactéren megkövezni a feleségét, mert az megcsalta alighanem őt lincselnék meg.
    És ezzel nem a keresztény egyházakat akarom védeni, mert azokat sem tartom szükségesnek vagy pozitív hatásúnak, de az általuk okozott kár és sötétség minimális ahhoz képest, amit az iszlám agymosás okoz.

  20. Jani
    Volt ilyen,Dolgozó Nőnek hívták a szocializmusban. 🙂 Akkor volt az utolsó nagy gyerek és családbumm,és akkor jött rá minden nő,hogy mégsem lehetséges családanyának,feleségnek ,ugymint
    irodában,munkahelyen,fönöknek egszerre megfelelni ,netán fönöknek lenni és szórakozni is picit.
    Egy vadiuj felmérés szerint a német csajok már egyálltalán nem akarnak gyereket,és az eu nagy átlaga sem repes az anya,feleség szerepért.
    Game Over!
    Egyet lehet még tenni,példát venni más kulturáktól,amelyek nem sodorták önmagukat a kihalás szélére nagy szabadságszeretetükben és önmegvalósitási vágyukban.
    🙂

  21. 20. kalotaszegi
    Ez is egy szélsőség. Ezért írtam, hogy a két szempont között kell megtalálni az egyensúlyt. A karrierre is azt írtam, hogy ha össze tudja egyeztetni a gyerekneveléssel. A féktelenül szaporodó kultúrák is problémákat okoznak már.

    Ösztönözni kell a felelősségteljes gyerekvállalást, és visszaadni a családanya méltóságát. Én a családi gazdaságokat is támogatnám, ahol a munka nem választja szét a családot, mindenki megtalálhatja benne a helyét, és még a gyerek sincs útban. Én is ilyesmire törekszem, csak a megfelelő partner nincs még meg hozzá. A vendégházban, gyümölcstermesztésben/feldolgozásban, kereskedelemben jól jönne segítség.

    Nem kell feltétlenül gyárban robotolnia egy nőnek. Ki lehet alakítani több lehetőséget távmunkára, részmunkaidős elfoglaltságra is. Ennek keret-rendszerének kialakításában az állam is segíthetne törvényi szabályozással, támogatással.

  22. Itt van nektek egy igazi keresztény, egyházi kórházigazgató.

    https://444.hu/2017/03/28/gondolom-ha-megol-es-elas-az-azt-jelentene-hogy-meg-jobban-szeret

    Az ellene folyó eljárást a keresztény kormányunk megpróbálta ellehetetleníteni, mivel a keresztény mintapolgár Mikola István volt eü miniszter haverja.

    Ez persze egy kiragadott példa, ezért nem mérvadó.

    Akkor általánosítsunk kicsit.

    A csudijó keresztény értékrendű Magyarországon minden ötödik nőt rendszeresen bántalmazza a férje vagy partnere.

    A csudijó keresztény értékrendű Magyarországon hetente legalább egy nő halálát okozza családon belüli erőszak.

    A csudijó keresztény értékrendű Magyarországon a bűncselekmény következtében meghalt nők 60 százaléka (volt) házastársa vagy élettársa áldozata.

  23. Jani
    Sajnos ez nem fog müködni ebben a végtelenül anyagias és gender agykárosodott világban-mert ha működne már megtörtént volna és nem tartanánk ma ott,hogy egy nő tehénnek látja magát ha szopatásra gondol, és csak egy ellő állat jut eszébe az anyaságról ,nem pedig a családanya méltósága 🙂
    A probléma sokkal mélyebben gyökerezik ,annyira mélyen ,hogy ujra kellene kezdeni a lány és gyereknevelést zéróról.
    Egy szigorú erkölcsi rendszerben.

  24. 22.
    Az még elég jó arány,az ortodox románoknál és oroszoknál,ahogy a népmondásuk is tartja – pénz megolvasva, asszony verve jó!
    🙂

  25. 22 – gmarko:
    Nem haverja, hanem az unokaöccse. Az egész világon úgy van, hogy a gyilkosságok legnagyobb aránya családon,ismeretségi körön belüli. Egy társadalmon belül a skála igen széles minden téren, így az agresszivitással kapcsolatba is.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük