(1656) Mi kell a boldog élethez?

Tibor bá’ online

 

~q113Magyarország nem arról híres, hogy a felelős politikusok rohannak lemondani, ha valami szarság ragad rájuk. Franciaországban (például) ha kisiklik egy vonat és akad 3 halott, a francia közlekedésügyi miniszter lemond, pedig nem is ő vezette a vonatot. Nálunk a köztársasági elnökről kiderül, hogy lemásolta a doktori tézisét, magyarul plagizált (csalt), ami belefér, és esze ágában sincs lemondani, még akkor se, amikor a Napnál is világosabban kiderül a turpisság, és gyakorlatilag a teljes magyar értelmiség hónapokon át követeli a távozását. Végül Orbán apánk unta meg a sok nyaggatást és ráparancsolt, hogy legyen már ennek vége. Na, akkor végre lemondott, de előbb hőst csinált magából, és mára már benne is van a Magyar Olimpiai Bizottságban, mert nálunk könnyebb kihalni, mint lemondani. Ha nem hiszed, akkor olvasd tovább.

Czunyiné Bertalan Judit oktatásügyi államtitkár (ami mostanában emberi erőforrás, méghozzá nemzeti) évet értékelt, ahol többek között foglalkozott a boldogsággal is. Kiderült róla, hogy boldogan él bonyolult kémiai képletek nélkül. Persze az ő fizetése mellett semmi szükség a „kémiai képletekre”, sőt kifejezetten kontra produktív. De nem akarom szájától elvonni a szavakat, egészen pontosan ezt mondta: „Tök boldogan élek úgy, hogy nem tudom a savak egymásra hatásának kémiai képleteit felírni. Viszont biztos, hogy nem maratom ki a tüdőmet a lúg és a sav összeöntésével. Ezt a kémiahatást kellene elmagyarázni egy 14 éves kislánynak, és nem a hatsoros kémiaképletet bemagoltatni velük.”

Tehát Juditka tök boldog, pontosan úgy, ahogy ez egy államtitkárhoz illik. Szóval nem ért a kémiához, viszont ezek szerint a szép magyar beszédhez se, de lépjünk túl rajta. Tök boldogságának alapja, hogy a savak egymásra gyakorolt hatásának a kémiai képleteit nem tudja. Bevallom, én se tudom. Azt persze tudom, hogy ha salétromsavat és sósavat összekevernek, akkor királyvizet kapunk, ami az aranyat is feloldja a következő reakció egyenlet szerint: HNO3+3HCL=2Cl+NOCl+2H2O. De ugye ez egyenlet, nem képlet, és persze én is tök boldogan élek. Aztán ez a sav meg lúg, meg tüdő és a 14 éves lány! Jézuska segíts! Juditkáról viszont kiderült, hogy lövése sincs az alapvető szervetlen kémiáról, pedig ezt általános iskolában tanítják. OK-OK tudom a humán emlőkön diplomázóknak a természettudományok vörös posztók, fújnak rájuk, mint a bikák. Azt is tudom, hogy az a művelt, aki minimum 15 Shakespeare szonettet ráz ki a kisujjából, de az nem, aki fejből fújja az összes trigonometriai képletet. De hát, aki az oktatásüggyel foglalkozik, az nem engedheti meg magának, hogy hetedik általános anyaggal ne legyen tisztában, amit ő maga is kijárt anno.

Rendben van, tudta, de elfelejtette, mert utálta a kémiát. Van ilyen. De akkor legyen benne annyi taktikai érzés, hogy ilyen maflasággal ne példálózzon a teljes magyar pedagógus kar előtt, akik között – mit ad isten – kémia tanárok is vannak. Ugyanis, aki ennyire mafla, annak ilyen fontos pozícióról azonnal le kellene mondani. És akkor ezzel visszajutottunk a poszt elejére. Itt még az effektív csaláson fogott köztársasági elnök se mond le. Pont egy csinos államtitkárnő fog lemondani, akire – a házinyúl szabályt nem ismerő – fél kormánynak fáj a foga?

És, hogy a címre is válaszoljak, az igazi boldog élethez – úgy látszik – elsősorban butaság kell.

_______________________________________________________
_______________________________________________________
_________________________________________

Éljetek a lehetőségekkel!

18 gondolat erről: „(1656) Mi kell a boldog élethez?

  1. Az is kell, hogy hasonlíts az “elődödre” – esetében Rózsára.
    Ha a cél a felnövekvő generáció tudásának lesavazása, akkor mindkettő államtitkár igazi gyöngyszem a szerepének betöltésében. Legalább azt csinálhatja, amihez ért.

  2. Amíg a politikus csak beszél ok. elfér a padláson a többi sületlenség között, no de amikor cselekszik, kispekulál, előterjeszt, megszavaz, haj…. akkor jajj nekünk!

  3. Hogy Czunyiné segghülye a kémiához, ez még nem volna baj, embertársaink nagy része hasonló szinten van. Viszont, hogy oktatáspolitikusként – akinek mégis csak valamiféle példát kellene mutatnia az ifjúságnak – még büszke is rá, az már nagy baj. Ha én lennék a főnöke, már emiatt kirúgnám a p.csába.
    A kémiánál maradva, nagylányommal én is megkínlódtam a képleteket, egyenleteket, mert manapság nem tanítják a vegyértéket /túlhaladta a tudomány 😉 /, na anélkül tényleg kurva nehéz megérteni, hogy egy vegyület képlete miért úgy néz ki, ahogy, vagy egy egyenletet hogyan kell felírni.
    Amúgy meg el kell ismernem, hogy az alapfelvetésben igaza van a nőnek, szerintem is túl sok – és tényleg felesleges – dologgal tömik a gyerekek fejét, miközben egy csomó, valóban szükséges tantárgy nem is létezik. Persze nem egyszerű eldönteni, hogy mit kell kidobni és mi maradjon meg, és sajnos ebben a szakmai egyeztetések sem segítenek /egy töri tanárokból álló bizottság soha nem egyezne bele hogy pl. az ókori kultúrákról ne tanuljanak annyit, vagy az irodalmárok, hogy a Légy jó mindhalálig (Móricz) c. könyvet dobjuk már végre a kukába stb./
    Elsős lányoméknak minden nap!!! egy új betűt meg kellett volna tanulniuk és begyakorolniuk a kísérleti tkv. szerint – aztán meg csodálkozunk, hogy az ötödikes nyökögve olvas és nem érti meg az írott szöveget.
    Szóval azzal egyet tudok érteni, hogy kevesebbet kell tanítani, de azt jóval alaposabban. Középiskolában /vagy már 7-8.-ban/ meg már kutya keményen szakosodni kell /ahogy régen is volt reálgimnázium/. Nem a Tiszát, meg Tiborc panaszait kell bemagoltatni, hanem inkább a bankrendszer működését. /Bár manapság a Tiborcz-oknak nincs is oka panaszra… 😉 /

  4. A legfőbb probléma Juditkával, hogy mérhetetlen buta. Ezt nem fogja fel, mert Orbán mellett csak buták maradhatnak. Ő vígan elvan a tudatlanságával. “Képlet”, jaj mindjárt megszakadok a röhögéstől.

    Van rá egy fogadásom, humán tantárgyakból is tök hülye. Az ilyenek másítják meg a történelmi tényeket. Erre egy kiváló példa a hót-kommunista Harrach Péter, aki az MSZP pártitkári széket áldozta be a “kereszténység”-ért. Azóta is hülyeségeket beszél, és sajnos cselekszik is.

  5. Sajnos a ma tanár állomány már nem az igazi. Nálunk a család idősebb részének a fele volt tanár (egyetemi, gimnáziumi) és mivel én a gimnáziumban nem szerepeltem valami fényesen, volt hogy segítséget kértem.
    Pl. párszor bevallom csaltam nem is kicsit. Az irodalom tanár az Istennek se akart 3-asnál jobb jegyet adni. Egyik dolgozatnál beteg voltam, így amikor meggyógyultam külön írtam meg, az óra alatt az egyik hátsó padban. Mivel tudtam a témát, ezért megkértem az egyik rokont, aki szintén irodalom tanár volt, hogy legyen szíves írja már meg helyettem a dolgozatot. Na ezt hűen át is másoltam, és így kaptam négyes alá-alát (igen, kétszeresen), és megjegyzésként hozzá fűzte még a tanár, hogy nem értem sem a művet, sem az írót, de fejlődő képes vagyok szerinte.

    Na ez az irodalom tanár volt a negyedik az első 3 év alatt a gimnáziumban, és úgy jött be az első órán, hogy utálja a gyerekeket, utál tanítani, de próbáljuk meg elfogadni egymást, és éljük túl az egészet., mert nem tud máshol állást találni. És ez a kerület egyik legjobb gimnáziuma volt.

  6. “Pont egy csinos államtitkárnő fog lemondani, akire – a házinyúl szabályt nem ismerő – fél kormánynak fáj a foga?”…Elég baj az nekik, én bottal sem piszkálnám 🙂

  7. Tibor bá’ ! Most már leesett ! Tényleg nem tudod már megkülönböztetni a hölgyek arcát !:)

  8. “OK-OK tudom a humán emlőkön diplomázóknak a természettudományok vörös posztók, fújnak rájuk, mint a bikák”
    De azt azért elérték sok év alatt, hogy akik az értéket, létünk alapjaihoz tartozó dolgokat előállítják, az buta paraszt, a dolgozó hülye proli, a műszaki értelmiség szakbarbár!
    Mert aki kapásból nem tudja elsorolni az Árpádházi királyokat, az bunkó, aki nem tud becsavarni egy villanykörtét, nem tud két kétjegyű számot fejben összeadni, az értelmiségi!
    Ennek isszuk most a levét!

  9. És erre jön még rá az a mérhetetlen kontra szelekció, ami alapján a leghülyébbek értékelik azokat, akik még valamit érnének a pályán.
    Gondoljatok bele, amikor egy ilyen Cunyiné kaliberű “mestertanár” értékeli az egyetemről érkező fiatal tanárjelöltet. Az élettől is elmegy a kedve a szerencsétlennek!
    Ezek a senkiháziak a semmire lettek kinevezve felsőbbrendű tanerőnek, s legtöbb esetben fogalmuk sincs nemhogy a szaktárgy, de még az általános pedagógia, pszichológia alapjairól sem. De ők irányítanak, mert ők irányíthatnak! Játékos tréningeket tartanak egymásnak, s biztosítják, hogy ezen a pályán csak a leghülyébb, legalkalmazkodóbb szürke egerek, sok esetben pedig az ellentmondásoktól szétfeszülő testi – lelki roncsok maradhassanak. Az irányítás ismét a pártfunkcik kezében, tombol az “oszd meg és uralkodj” elv, a gyerekeink meg ebben a barátságos légkörű, keresztény “világban” nőnek fel, s a korfáról már említést sem merek tenni. Szép jövő…

  10. 8:
    Jól van na! Nekem 40 alatt minden nő gyönyörű. 😉

    10:
    Ha téged ez megnyugtat. Rákosi ugyanezt csinálta. Szakértelem nem számít, Tudás nem számít, csak a párthűség fontos. Az viszont reményt ad, hogy Rákosit leváltása után örökre elzavarták, ismeretlenül halt meg a világ másik végén.

  11. Legyünk őszinték, a közoktatás szakközép iskolai magaslatokban rengeteg olyan információt akar ledugni a tanuló torkán, amire egyáltalán nem lesz szüksége a szakmagyakorláshoz. Először is, az építő iparon belül nem a tanult, hanem a szerzett tudás a jelentősebb. Példa: víz- csatorna órán csaptelep metszetet kell rajzolni. Vagy fűtés órán öntöttvas kazántagosítással kell bajlódni, vagy öntöttvas tagos radiátort kell tagosítani. Széntüzelésű, vagy vegyes-tüzelésű berendezések működésével kell tisztában lenni. A diákok hegesztenek gyakorlaton, holott már nem használják a gyakorlatban.(Kivéve minősített hegesztésnél, tartályokhoz, nagynyomású gázcsöveknél, benzinkutaknál. A minősített hegesztő egy külön szakma, és külön oktatják főiskolán) A magyar szakmai oktatás megrekedt a nyolcvanas éveknél.

  12. 12. Dan.
    ” A magyar szakmai oktatás megrekedt a nyolcvanas éveknél.”
    Hisz ha megrekedt volna, de felszámolták, megsemmisítették, helyét sóval behintették!

  13. Amúgy ami a köznyelvben gyakran terjeng, vélelmezésem szerint a Hypo és sósav összeöntésére gondolt államtitkár asszony, ami klórgázt termel (nem azért mert sav meg lúg), de erre gondolhatott szegény. Okosra olvasott takarítónők szoktak “fúdeerős” tisztítószert elállítani így, évente van toxikológián 2-3 ilyen baleset, néha suicid céllal.

    Ami ciki, hogy államtitkárként sikerült ezt a sziporkát ellőni:-)

  14. 14. Klórgázzal szépen ki lehet az ellenőrzőből törölni a rossz érdemjegyet. Ezt is el lehetne magyarázni egy 14 éves kislánynak. Nehogy már emiatt szökjön meg otthonról a rossz tanuló. Mondjuk mostanában már nagyon ellenőrző sincs.

  15. Pugacsov elvtárs, “mostanában már nagyon ellenőrző sincs” Üzenő füzet és E-napló van, amit neten megnézhetsz, azon a klór nem segít… 🙂

  16. Orbánházi Boldog Czunyiné !
    Piszok jó !

    Máskülönben, végre egy boldog ember, kies hazánkban…
    Ami gyanús :
    Szemmelláthatóan nem színes, mint fönőkének legújabb programmja.

    Hát, ezen már csak nevetni lehet, elfojtott sírás közben.

  17. “Czunyiné Bertalan Judit akkor kifejtette: alapvetően nem arról szól a kilencedik évfolyam esetleges bevezetése, hogy több időt töltsön el a diák az iskolában. Az szeretnék elérni, hogy a rendelkezésre álló idő és a tartalom átszervezésével hatékonyabb képzés valósuljon meg – emelte ki.” – http://magyarhirlap.hu/cikk/28744/Teriteken_a_kilenc_evfolyamos_kepzes#sthash.acfK5sKE.dpuf

    Nem csak “boldog”, hanem a hatékonyság fogalomnak új, és zavaros értelmet adó “nyelvújító”, ez a női ártány.
    A hatékonyság az lenne, ha adott idő (miért nem jó a nyolc év ?- amikor a jó pap is holtáig tanul) alatt képesek lennének már végre egy normális, és igaz tananyagot elsajátítani az ilyen agyalágyultak “reformjai” alatt senyvedező szerencsétlen, még ép elméjű diákjaink.
    A 750 éve felzárkozókon, és a betelepülő, reneszánszukat élő lipótvárosi túlélökőn mérni az eredményeket, a hatékonyságot, reménytelen próbálkozás.
    Alkalmatlan tanárok sokasága, liberált (olykor bűnözővé nevelt) diákság, állandó megfelelési kényszerben szenvedő tökéletesen alkalmatlan államtitkárok egyre idétlenebb “reformjaival”, csakis ide vezethet a liberált, aberrált oktatásügy.
    Egy címzetes barom kitalálja, hogy a nyolc legyen kilenc…

    Bizony, “nemzeti” kormányunk ilyen “boldog hatékonyak”-ra bízza az oktatásügyet.
    Miközben szegény Klébersberg Kúnó forog rendületlenül nyughelyén.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük