(1280) Támadás az egészséged ellen

Tibor bá’ online

 

89. Útban a 90. felé

A privatizált élelmiszer ellátás áthozta Nyugatról az egészségtelen táplálkozás lehetőségét, sőt kényszerét. A hipermarket polcain ínycsiklandozó csomagolásban, étvágygerjesztő pompában találhatók a legegészségtelenebb táplálékok. A következőkben felhívom a figyelmet a veszélyekre és tippeket adok, hogyan lehet őket elkerülni.

1. Óvakodj a feldolgozott húsféleségektől, kizárólag tőkehúst vásárolj. Hogy mi van belekeverve a pépesített párizsikba, kolbászokba és egyéb felvágottakba, azt csak az isten tudja. De a szeletelt bacon szalonnával se járunk jól. Az étvágygerjesztő vörös színüket a nátrium nitrátnak köszönhetik, de ez enyhe méreg és rákkeltő anyag.

2. Kerüld a tengeri halakat és a halkonzerveket. Mára a kifogott halak higany tartalma messze több mint amennyi megengedhető. Ha nem vagy képes leszokni a halról, akkor havonta csak egyszer egyél. Ez természetesen nem vonatkozik a magyar halgazdaságokból származó halakra. Feltehetően ezekbe a halastavakban mérgező szennyvizet nem vezetnek be. Bár a hírekben jeleztek már tömeges halpusztulást  belföldi tavakban is. Legújabban a Fukushimából származó radioaktív szennyeződésre is figyelni kell, ami folyamatosan terjed szanaszét. Legokosabb, ha a halkonzervekkel teljesen felhagysz.

3. Ne fogyassz túl sok konzervet. A konzervdobozok belső falára bifenol-A van felhordva. Ez a szerves vegyület cukorbetegséghez, szívelégtelenséghez, sőt merevedési zavarokhoz vezethet.

4. Kerüld az aszpartammal édesített ételeket. Az aszpartam egy mesterséges édesítőszer, ami károsítja az idegrendszert. A „ligh” vagyis cukor mentes üdítőkben ez van.

5. Ha van lehetőséged akkor biocsirkét egyél. A csirkefarmokon termelt csirkékben ólom található, valamint antibiotikumokra rezisztens baktériumok. Plusz antibiotikum és még növekedést serkentő hormon is lehet.

6. Nagyüzemileg gyártott rágcsálnivalókat ne fogyassz. A huzamosabb ideig tartó „friss” állapot elérése végett, hidrogénezett növényi olajakkal, azaz nagy rakás transzzsírsavval vannak dúsítva, ami cukorbetegséget és szívelégtelenséget okozhat. Ezen kívül jóval nagyobb a sótartalmuk vagy a kukoricaszirup tartalmuk, mint kívánatos lenne.

7. Kerüld a mesterségesen színezett ételeket, mint például cukorkák, fagylaltok, zselatinok, stb. Ezek a „megengedett” színezékek veszélyeztetik az idegrendszert, a vesét, a pajzsmirigyeket.

8. Ha lehetőséged van, vásárolj biogyümölcsöket. A rovarölők, gombaölők a megengedett mértékben is károsak az idegrendszerre és az ivarszervekre.

9. Ha megengedheted magadnak fogyassz biotejet, mert a közönséges tejben nagy valószínűséggel található termelést fokozó hormon.

10. Rozsdamentes edényeket használj. A teflonnal bevont edények hő hatására olyan gázokat bocsátanak ki, amelyek ártanak a szívnek.

11. Mikrosütőbe ne helyezz be ételt PVC edényben, tárolóban. Hő hatására a PVC-ből kijön a bifenol-A felbomlott állapotban, ami káros az egészségre. Gondolom egyelőre ennyi elég.

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Éljetek a lehetőségekkel!

12 gondolat erről: „(1280) Támadás az egészséged ellen

  1. A hazai folyók és az iszapja is tele vannak mikroműanyagokkal, egyrészt a szemétkérdés másrészt a ruhamosás szennyvize miatt, így a halak is.

  2. 2. Tibor bá
    ” Akit nem érdekel ez a téma, az 10-20 évvel rövidíti meg az életét.”

    Tibor bá
    Ne dobálozzunk olyan könnyelmüen a +1O meg +2O évekkel mert egyeseknek teljesen más a tervük!!!

    Swab „próféta” tanácsadója a Világgazdasági Fórumban, Yuval Harari a legrosszabb thrillereket kelti életre, és szemtől szembe mondja el az igazat!

    Az új technológia egyrészt lehetővé teszi az emberek képességeinek növelését és korszerűsítését, másrészt – és különösen a mesterséges intelligencia térnyerésével – sok ember anyagilag szükségtelenné, haszontalanná válik, és emiatt politikailag gyengévé válnak, és lehet, hogy az emberiség egyes részeinek más jövője lesz…

    Vajon mit ért ezalatt Swab profétája?

    /https://rumble.com/v177tsv-yuval-harari-.html/

  3. A halastavakba honnan jön a víz Tibor bá”?

    Ezt a hazai tényt, speciel az “Isaura-tv” -ben láttam az idén.

    forrás: mikromuanyag pont hu

  4. Jánosnak igaza van a halakkal kapcsolatban, gloálisan is lévén éppen a mélytengeri árkokban mérték a legnagyobb mikroszemcsécs műanyag koncentrációt.

    Biotermékek… okoskodni nem akarok, az alábbiakat a BASF egykori vezető kutató végyésze mondta: “fiatalember soha ne egyen nyugat-európai bioterméket, mert még 70 évig szennyezett lesz a talaj… sosem fogom magamnak megbocsátani, amit tettünk.” (Kb. 2010-2012 körül mondta, kétlem hogy még él.)

  5. Hamarosan nem az lesz a kérdés hogy mennyire káros a kaja, hanem hogy lesz-e.

    Konzervnél a veszély ott van hogy nem a konzervet melegítjük, a bpa hőre oldódik ki.

  6. Kedves Tibor bá

    Köszönöm

    Ez igazán Fontos és Érdekes.

    A vitaminokkal kapcsolatban mi a pálya ?

  7. Melyik nemzet konyhája a legegészségesebb?

    A világ nemzeteinek nemcsak a kultúrája, hanem a gasztronómiája is nagyon színes. Egyes nemzeti konyhák ételei pedig amellett, hogy finomak, kifejezetten egészségesnek is számítanak.

    A görög konyhában nagyon sok olyan alapanyagot használnak, amelyek a mediterrán diétába illeszkednek, és nagyon egészségesek, mint például a friss zöldségek és gyümölcsök, az olívaolaj és a joghurt. A mediterrán étrend egyébként krétai eredetű. Kréta a legnagyobb és legnépesebb görög sziget, és kutatások szerint a krétaiak várható élettartama hosszabb, az esélyük a szívbetegségre pedig kisebb, mint sok más országban élőké, köszönhetően az egészséges étrendjüknek. Az alábbiakban a Health Line cikke alapján mutatjuk be a nemzeti konyhák legfontosabb alapanyagait és egészséges ételeit.
    A tradicionális japán konyha köztudottan egészséges, mivel sok tengeri ételt és friss zöldséget tartalmaz. Nem meglepő, hogy világszinten a japán emberek élnek a leghosszabb ideig. Az ételeikben sok az omega-3 zsírsavakat tartalmazó alapanyag, a miso (szójababból, árpából, rizsből készült erjesztett paszta, ízesítőszerként használják – a szerk.) pedig probiotikus hatású és támogatja a bélflórát.

    A hagyományos mexikói konyha szintén számos egészséges és finom alapanyagot használ. Sok babot, gyümölcsöt és zöldséget esznek. A babban sok a magnézium, a vas, a kálium, a cink, az ételeikben szintén gyakran fellelhető avokádó, kukorica, paradicsom és chili pedig mind tele van fontos vitaminokkal és ásványi anyagokkal.

    Korea nemzeti ételeinek sem kell szégyenkezniük egészségesség szempontjából. A legegészségesebb ételük a kimchi, amely egy erjesztett zöldséges étel, …
    https://www.hazipatika.com/taplalkozas/egeszseg_es_gasztronomia/cikkek/melyik_nemzet_konyhaja_a_legegeszsegesebb/

  8. Némi pontosítás/kiegészítés:
    Nagyon nehéz PVC edényt találni.
    Bifenol-A a polikarbonát lágyítója gyakran, amiből a közel törhetetlen bébiedények nagyrésze is készül. Ezért különösen fontos, hogy használtak-e BPA-t a gyártásához. Más műanyagokkal is előfordulhat, de nem annyira jellemző. Kilönösen a lágy tapintású termékeknél kell odafigyelni, sokan láttak már gondolom pár éves kínai gyártású szerszámok valaha puha nyelét “izzadni”. Bőrön át sem biztos, hogy teljesen veszélytelen.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.