(VM-132) Keresztény magyar üzlet, zsidókat nem szolgálunk ki

Tibor bá’ vissza a múltba online

 

Apám legény, majd fiatal házas korában elég csóró volt, és hogy ezen az állapoton változtatni tudjon sok mindennel próbálkozott. Egyik ilyen próbálkozása a nála közel 10 évvel idősebb Timár Pistával való barátkozása volt, ami egyfajta szimbiózist jelentett. Timárnak kielégíthetetlen potenciája volt, de a nőkkel nemigen tudott bánni, meg aztán a külcsíne is nagyon átlagos volt, viszont volt neki pénze. Ezzel szemben apám kifejezetten csinos férfi volt, minimális potenciával, amihez szinte tragédiaként társult, hogy ragadtak rá a nők, és nem volt soha pénze. Ilyen felállás mellett nem csoda, hogy egy életre szóló barátságot kötöttek.

Timárnak volt egy cipőboltja a Rákóczi út 72 alatt, ami egy menő hely volt, de eléggé csekély forgalommal rendelkezett, ami megszabta a bevételt, azt a bevételt, ami apám számára se volt közömbös. Felmerült a kérdés, mi a fenét lehetne csinálni a forgalom növelése érdekében? Évekkel, sőt évtizedekkel később kérdeztem tőle, hogy jutott eszébe ez a híres, de inkább hírhedt promóciós ötlet, amire csak annyit mondott, hogy hirtelen megszületett a fejében. Átment tehát Pistához, és az mondta neki. Idefigyelj Pista, írd ki a kirakatba, hogy Keresztény magyar üzlet, zsidókat nem szolgálunk ki. Minek? – kérdezte vissza Timár. Szerintem özönleni fognak a vevők, mert azt hiszik ez most a trendi – válaszolta az apám. Timár nem volt egy lángész, de azt tudta a gyakorlatból, hogy apám ötletei általában bejöttek. Így aztán készítetett egy csinos kis táblát a címfestővel, és szombat este, zárás után kitette a kirakatának a közepébe.

Keresztény magyar üzlet, zsidókat nem szolgálunk ki.

Aztán eljött a hétfő reggel 9 óra, az üzletnyitás pillanata, amikor már 20 méteres sor várt a nyitásra. Hadd szúrjam közbe, hogy a háború alatt hihetetlen nyersanyaghiány volt. Még olyan egyszerű dolgokat se lehetett kapni, mint pamutáru, mert gyapot se termett az országban. De hiány volt például bőrből is, bár az „megtermett”, de a honvédség mindent elhasznált. Kitalálták és meg is valósították a fatalpú cipőket, sőt – jobb híján – hordták is, csak kényelmetlen volt, mert a fa – ugyebár – nem hajlik. Merev és kényelmetlen lesz tőle a járás, nade, ha nincs bőr. Minden esetre a sorban állók között elterjedt a rémhír, hogy bőrtalpú cipőket kapnak a „keresztény magyarok”.

Megnyílt az ajtó, betódult a nép, és kit érdekelt már, hogy milyen talpa van a cipőknek. Tömeghisztériává vált a vásárlás. A tömeg pedig tömeget szül. Timár kétségbeesetten telefonált apámnak, hogy baj van, küszöbön a lincselés, mert lassú a kiszolgálás, az embereke nem tudják felpróbálni a cipőket, kint az utcán a sor egyre hosszabb, és persze ömlik a pénz a kasszába. Apám megnyugtatta mentorát, hogy – tarts ki Pista, segítek. Segített is, felhívta másik barátját Messer Pistán (hogy mennyi István volt akkoriban!), aki 3 évvel később egy hónapig bujkált nálunk, és azért állt tovább, mert az egyik barátom nővére német katonatiszteket „fogadott”. Messer percek alatt felhajtott néhány zsidó cipőkereskedőt és kölcsönkért tőlük három kiszolgálót. Így aztán a kiszolgálás valahogy lépést tudott tartani az egyre gyülekező tömeggel. A kiírás híre futótűzként terjedt. Este már a 8 órai újság is leközölte. A következő nap a roham nem csendesedett, újabb probléma állt elő. Kifogyóban volt a raktári készlet, mert egy nő szinte nem győzte felhordani a cipőket a ház pinceraktárából. Timár újra hívta apámat – Baj van Tibor, már alig van cipőm és a tömeg nem csökken, ezek meg fognak verni. – nyugi Pista, intézkedem.  Úgy is történt, telefon Messernek….. Fél órán belül a zsidó cipőkereskedők triciklivel küldték át Timárnak az eladhatatlan fatalpú cipőiket. A triciklik letakart ponyvával a ház udvarának hátsó bejáratán keresztül érkeztek, tartalmukat csendben hordták be az üzlet hátsó fertályára.

Persze minden csoda csak három napig tart, esetleg egy kicsit tovább, de sose örökké. Pláne, hogy a kereskedők se hülyék, hasonló táblácskák sorra jelentek meg a kirakatokban, természetesen kisebb sikerrel, mert a kedves vásárlók kezdtek hozzászokni a felirathoz. Timár a kezdeti sikernek köszönhetően vett egy telket a Svábhegyen, amiből aztán, 50 éven át, munka nélkül megélt. A zsidó cipősök is jól jártak, bár az ambivalenciát nehezen viselték. Nappal dörzsölték a kezüket a nem várt bevétel láttán, este sopánkodtak, hogy mi lesz még itt.

Mi lett volna? Jött a Don kanyar, az oroszok bejövetele, az Auschwitz-ot járt zsidó ÁVH tisztek bosszúhadjárata. Timárt üldözték. Ez alkalommal nem telefonált apámnak, hanem személyesen érkezett. – Tibor bújtass el! – suttogta vacogva. Ezek ilyen idők voltak, valakiket mindig üldöztek okkal, ok nélkül. Nekünk, gyerekeknek annyira természetes volt, hogy aki tegnap Fenyves Lajos volt, az mától Szabó Lajos, aki tegnap Timár István volt, az mától Krizsán Károly, mert apám hamis papírokat is szerzet nekik. A bújtatások között volt azonban némi különbség. Fenyvesnek addig kellett dekkolni, amíg az oroszok be nem jönnek, ami csak néhány hét lehetett. Timár esetében más volt a helyzet, az ideiglenesen itt tartózkodó oroszok elég sokáig bírták cérnával. Timár tehát lement Félegyházára és „vigyázott” a házunkra, amikor nem voltunk ott. Egy kecskével élt egyedül a házban két éven keresztül, amit egy idő után már mindenki unt.

Ötven évvel később, közvetlenül Pista bácsi halála után, kérdeztem apámat, hogy Timár végül hogy került vissza az Eötvös utcai logkabinjába (gömbfás ház)? Úgy – válaszolta apám – hogy Somogyvárinak (ismerős rendőrtiszt) adtam egy napcsit (6,5 grammos arany érme), hogy tüntesse el a Timár-dossziét. Jó húzás volt – állapítottam meg. És képzeld – folytatta apám, ez a pimasz Pista nem adta meg. Szerinte tartoztam neki ennyivel.              

_____________________________________________________________
_____________________________________________________________
_____________________________________________________________

Éljetek a lehetőségekkel!

69 gondolat erről: „(VM-132) Keresztény magyar üzlet, zsidókat nem szolgálunk ki

  1. Hogy hogynem esett meg velem ,de úgy adódott ,hogy igen sokat voltam kénytelen gondolkodni a ZSIDÓ szóval fémjelezhető kiapadhatatlan témán, ha akarjuk akkor nevezhetjük problémának is, bár nem mindenkinek egyformán probléma a világnak szerintem az.
    Komolyan mondom arra a gondolatra jutottam ,hogy egyet tehetnék az dolog előmozdítása érdekében – hogy tudniillik elaludjon végre a gonosz és ártalmas fel fel lobbanó tűzvész, ami a zsidó antiszemita feleseléssel és tettlegességgel néha népirtásokkal nevesíthető – azt kéne tennem, illetve nem tennem…hogy….
    …NEM KAPCSOLÓDOK BE A “ZSIDÓ” SZÓVAL FÉMJELEZHETŐ TÉMÁK VEHEMENS, SZÜNNI NEM AKARÓ, LECSILLAPÍTHATATLAN VILÁGHANGZAVART EREDMÉNYEZŐ TÁGYALÁSÁBA.
    Ezzel az apró, de konkrét tettel tudnék én hozzájárulni ahhoz, hogy kitörhessen végre a világbéke.
    Eleddig ezt nem voltam képes megtenni, íme egy újabb ballépésem ez hozzászólás is.

  2. Nem megfeledkezve arról, hogy ez a sztori nem vicc, hanem véresen komoly vonatkozásai voltak, az antiszemita közönséget áruval ellátó zsidó kereskedős sztorinak valahol az alapötlete van a régi viccben, melyben két zsidó koldus kiül a katolikus templom elé, egyik kereszttel, másik Dávid-csillaggal a nyakában… Aztán osztoznak a Dávid-csillagos bevételén…

  3. 1: helyesbítek, természetesen a kereszt-jelmezű bevételén osztoznak, a csillagos békésen tűrte az üzlet alatt a szidalmakat.

  4. 2:
    Ilyenről beszámolok az Ausztráliába disszidáltam könyveben. (metélt) Miki barátommal elmentünk a Caritáshoz és a Jointhoz egyaránt. Az egyiknél én, a másiknál ő vitte a szót. A másik csak bólogatott. A zsákmány közös volt.

    1:
    Ennek a hozzászólásnak mi az értelme?

  5. Próbáld meg ezt ma kiírni. 🙂
    Azok is ráfaragnak, akik azt kiírják, hogy cigányt nem szolgálnak ki. Pedig nem is a hasznot akarják növelni, csak a veszteséget csökkenteni. 🙂

  6. 4: PCs erre a szóra így reagál. Szerintem nem szeret a zsidôkat. 🙂

  7. 5: Manapság az a divatos, hogy a fitnesz termekre írják ki, hogy “csak nőknek”. Nyilvánvaló nemi diszkrimináció, mégse lép fel ellene senki. Bezzeg ha a szivarklubba csak férfiak mehetnek be… 🙂

  8. 7: A “nemi diszkrimináció” azért nem egészen ugyan az, mint a ‘faj’ szerinti. Vannak olyan fizikális különbségek, helyzetek, amik indokolttá teszik a megkülönböztetést – persze csak szerintem. 😉
    Vannak olyan ‘feminista’ nők, akik ezt ‘természetesen’ nem látják be – főleg az USA-ban, de a hülyeség mindig gyorsan tovaterjed.
    Szóval miért ne lehetnének csak nők számára fenntartott fitnesztermek? Kupiba meg a nők nem járnak. 🙂

  9. A szavazás állásából megállapítom, hogy a 30-39 közöttiek korábban kelnek szombaton, mint a 40-49 évesek. 🙂

  10. 9:
    Arra már én is rájöttem, hogy ezekenek a közvéleménykutatásoknak nem mindegy, hogy hétköznap vagy hétvégén látnak napvilágot.

  11. Újabb remek történet!
    Kezdek rájönni Tiborbá blogjának nem nyilvános kezelési utasítására: át kell ugrani a hetet és csak a hétvégi mellékletet olvasni…
    Mindenkinek jobb.

  12. 11: ismered Murphy törvényét? Ha a boltban átmégy a másik pénztárhoz, azonnal ott lassul le a kiszolgálás… 🙂

  13. 1: te még nem reagáltál a másik topiknál. Bedobtad, hogy a rohadt muzlimok, meg a rohadtkeresztények milyen fanatikusan hajlamosak a vértanúsorsot vállalni, mert a papjaik baromságokkal tömik őket. Magától értetődőnek tartottad, hogy ezt a semmivel alá nem támasztott véleményt (úgy értem, tudnánk példákat hozni, de te nem tetted), melyet általánosítóan fogalmaztál meg, a bloggazdának tolerálnia KELL. Erre én válaszul hoztam egy pldát rá, számodra allergiát okozó témában (mármint, hogy emlegetik), hogy a zsidóknál olyan durva fanatikus cselekvésre van példa a témában, a gyerekeik legyilkolására, amire a másik két vallásban nemigen. Ráadásul ezt e tettet egyesek máig dicsőítik Izraelben. Forrásom Juval prof a jeruzsálemi Héber Egyetemről.
    Ennek a forrással igazolt ténynek egyből követelted a kitiltását…
    A cionisták Ács Feris vitakultúrája. A szabályokat addig tartják be, amíg nekik kedveznek.

  14. 13:
    Hát ha még tudnád, hogy 4 kommentjét nem engedtem át. Viszont – sajnos – téged is kénytelen vagyok nyirbálni, mert nincs önfegyelmed.

  15. Nem mászok bele a csalétekdzsemedbe, nem beszélgetek a zsidókról.
    Lehet hogy azért mert annál jobban kedvelem őket.

  16. Nagyon tetszett ez a kis történet..A férjemnek is..Mosolygott rajta Ő is..
    Köszönöm Tibor bá..
    4!
    Az az értelme,hogy nem akar bekapcsolódni a zsidózásba..
    Ahhoz képest sokat írt körbe magyarázva..El olvastam vagy háromszor még kibogoztam..
    Egy “értelmes” mondattal le lehetett volna tudni.. 🙂

  17. Miért is nem csodálkozom.
    Ebből is látszik, hogy zsidózni mindenkinek jó üzlet.

  18. Ez a kedvenc történetem 🙂
    Életrevaló, leleményes, jó helyzetfelismerő.
    Vagy egy éve volt már, de mintha nem ilyen részletesen.

  19. Őszintén bevallom, nem igazán értem miért nőlt meg ettől a kereslet.

  20. 22:
    Felteszem 10 millió ember kereszténynek és magyarnak érezte magát és ezt demonstrálni akarta. Ez a modern hírdetés alapja. Oda hatni, hogy a célszemély asszociálja magát a hirdetésben szereplővel. Apám erre ösztönösen ráérzett.

  21. 23: még régebbi sztori, hogy Kossuth megalapította a Védegyletet a hazai ipar támogatására, ahol a tagok megfogadták, hogy csak magyar árut vesznek. Aztán a szervezet belebukott a botrányba, hogy a tagok tulipános emblémáját költségkímélés, vagy hazai kapacitáshiány miatt osztrák céggel gyártatták le… Ennyit a nagy jelszavakról és politikai szerepjátszásról.

  22. Vajon ma milyen jelző lenne képes manapság hasonló mozgósítóerőt kifejteni?
    Szerintem semmilyen ,de azt hiszem ez nagy szerencse!

  23. Tiborbá,

    Már megint egy jó zsidózós poszt.
    De le vagy maradva.
    Az igazán trendi most a német fitymatörvény.
    Úgy várnám pedig, hogy elmagyarázza Arma, hogy hogy hozhatnak a németek ilyen törvényt, miközben szemrebbenés nélkül szállítják Izraelnek a nukleáris töltetek hordozására alkalmas tengeralattjárókat…

  24. 27: Ha jelző nem is, de vmi hasonló hirdetés: “Az augusztus 1-től életbelépő új fegyvertörvény értelmében Ön szabadon lelőheti a birtokára behatolót. Puskák, pisztolyok engedély nélkül vásárolhatóak az üzletben”

    Hétfői nyitás esetén csütörtök estétől várná a nép az üzlet előtt a nyitást és írná a névsort, hogy később ne legyen lincselés abból, hogy ki milyen sorrendben vásárolhat. Alig várom…

  25. 29:
    Ezzel lehet cáfolni az összeesküvés elméleteket. Az egyik német jó kereskedő, csak a haszon érdekli. A másik német jó demokrata és úgy gondolja (ahogy én is), hogy egy csecsemőnek is van joga az önrendelkezésre, és az anyja/apja nem dönthet helyette irreverzibilis dologban.
    Aki zsidózik azt azonnal törlöm. 🙁 Mindenki nek meg kell tanulni tényszerűen hozzászólni a TÉMÁHOZ.

  26. 22 Pákozdi Csaba, én értem. Az meg tök jó hogy te nem érted, valószínűleg nem azonosulsz azzal a negatív MÉM-mel ami a keresletnövekedést okozta,a cipőboltban, hanem pozitív önmeghatározásod alakult ki. Ez ritka egy kincs itt a Kárpátmedencében.

    Még visszajövök mindjárt és kifejtem, de sejtem hogy utána milyen reakciókat fog szülni a felvetésem… csak arra kérek mindenkit,vonatkoztasson el attól hogy ezt pont én írom,mert sem provokatív cél nincs, se nem fikázásból..

    T: Hogy neked nem jut eszedbe egy másik niknevet asználni!

  27. 30
    A szülő nemcsak a fitymáról, hanem még arról is dönthet megszülessen-e.

    T: Igen faszikám, de amig nem születik meg, addig nincs ember és nincs személyisége. Vagyis a megjegyzésed egy jó nagy hülyeség. Érdekes, hogy sajátos érdekből milyen könnyedén dobjátok el magatoktól a liberalizmust.

  28. Kis kitérő az elején : Szombati VM posztnak és kellemes múltbamerengésnek nem tudtam felfogni a dolgot,inkább a kávé mellé egy gyomorszájon ütésként hatott hirtelen a kivastagított mondat. Igen, valóban, népszerűek voltak a strandon is a drótkerítéssel elválasztott fürdőhelyek, vagy a zsidóknak tilos a belépés táblák. Van is ilyen régi fotóm.

    Na most a poszthoz:
    Az akkori világ sem volt kevésbé gusztustalan a mostaninál, és nem csak ebben a vonatkozásban. Csak más volt./külsőségeiben/

    Kereskedői mentalitás:
    Tibor bá apukája rácsapott a közhangulatra, mint igazi marketinges, és be is jött neki, ez eddig STIMM!
    Nem volt ebben semmi zsidógyűlölet, semmi hazaszeretet, semmi más csak biznisz.

    Mindenki aki még a közelben volt és ebből profitálhatott, vagy gyorsan pénzt szerezhetett, az félretéve a gáláját meg is tette, ez is STIMM!
    (max némely zsidó “beszállító” este a tükörben pofánccsulázta magát, és próbálta kezelni az ambivalenciát, valamint menteni a családját a piszkos pénzből.

    Az igazi kérdés, hogy mi az az ok, ami ettől a mondattól trendivé, demonstratívvá, kívánatossá tette a cipőket?

    A NEM szócska. Ki lehetet volna írni, hogy keresztény, magyar üzlet. Az nem elég vonzó. Tibor bá’ szavaival: 10 millió magyar akarta demonstrálni, hogy keresztény, és magyar..

    (főleg meg azt, hogy NEM zsidó) – teszem ezt hozzá már saját kútfőből.Szerintem ha kódolva elkezdené ma használni egy üzletlánc azt hogy NEM zsidó, és nem látja szívesen a zsidó vásárlókat, simán meglenne a bázisa egy gyors meggazdagodáshoz. /Tomcat Pólólánc/

    A Magyar MÉM valami miatt negatív mém. ” keresztény magyar vagyok”-ez a negatív mémmel rendelkező tömegnek valljuk be ..jócskán azt jelenti, hogy “Nem vagyok zsidó” Ma is.
    Magyar vagyok — nem önmagáért a magyar gyökereimért, hanem valakivel, valamivel SZEMBEN, és ellenére..
    Ezt nevezem negatív önmeghatározásnak, ami szerintem egyrészt bénító, másrészt ön-alábecsülő, harmadrészt ellenségeskedést szülő, megosztó, és értékveszejtő. Negyedrészt inkább szánnivaló,amikor egy 10 00000 főt számláló nemzetben egy leredukált.. mindössze 100 000 fős kisebbséggel SZEMBEN kell magyarnak lenni..
    A magyar nacionalista, ma magát “keresztény magyar”-ként definiáló réteg sajnos ezen az úton jár, és simán taposná ma is egymást a cipőbolt előtt.

    Ugyanilyen negatív MÉM -mel rendelkezik a szlovák nemzet is, és ott is lehetne keresni a “magyaroknak tilos a belépés táblával”

    Továbbá: Minden tiszteletem azoké, akik úgy magyarok, hogy önmagukat nem ellenem és nem bárki ellen definiálják, és mélységesen sajnálom azokat az értékeket, szépségeket , és önmagukban szívmelengető hagyományokat amikre lassan a szélsőjobb sorban réteszi a negatív MÉM-től ragacsos kezét. Legyen az a kalocsai minta, a Muzsikás együttes, a “keresztény” szó maga, a rovásírás, a zászló..a székelyek, erdély szeretet, sorolhatnám.
    Jól demonstrálja a negatív MÉM -et a nem önálló kezdeményezések sorozata. Hanem fogjunk valamit zsidónak minősítünk, megköpködjük, és megcsináljuk az ellentettjét, ami általában önmaga karikatúrájának felel meg.. Sziget-(elnevezük ZSIGET-nek:DD —majd megcsináljuk az ellenszigetet, “Magyar szigetként”-ahova meghívjuk a nagyon keresztény Szikora Robit, és kifütyöljük a félvér néger “gidáját” 🙂

    Vagy az élet menete ellenében szervezünk egy MAGYAR élet menetét, ahol szarrázsidózzuk magunkat..

    Kérem szépen. Ettől több van a magyar identitásban, csak sajnos gyakorlatilag mára ez lesz a hangadó. Mélységesen együttérzek azokkal a magyarokkal /talán mégiscsak írhatom hogy honfitársaimmal, akik érték, és nem ellenérték-centrikusan magyarok.Ilyen is van, csak csendesebbek. Ők azok, akik akkor sem álltak oda a sorba a cipőbolt elé demonstrálni.

  29. 31:
    Nem hiszem el Dorka, hogy ne vetted volna észre, hogy P.Cs. nagyon is érti. Ezzel a “nemértem”-mel azt akarja kifejezni, hogy a tömeg viselkedése “érthetetlen”, irreális, megmagyarázhatatlan, lenézendő, primitív, stb. Persze, amikor ugyanez a tömeg beszopja a mainstream média manipulációit, akkor nem emeli fel a szavát.
    Hogy a fenében azonosulna a MÉM-mel, amikor zsidó az isten adta, ami egyetlen hozzászólásábl megállapítható, bármi is legyen a téma. Persze te is megállapítottad és most gyorsan besegítesz neki, előre sejtve a reakciókat. Ha sejted, akkor miért fejted ki? Én valós eseményeket írok le objektív megfigyelőként, és nagyon fogok vigyázni arra, hogy semmi ne csússzon félre.

    33:
    Ez mind rendben is lenne, mint objektív megfigyelés, ha megállsz az okok kifürkészése előtt 1 centivel. de pont ezen egy centi át nem lépése teszi az egészet irgalamatalan szuibjektivvé, és én ez ellen lépek fel, nem pedig a keresztgény magyarok védelmében, mert egyszerűen nem vagyok YArma gedeon. Nem hirdetek keresztes harcot, “CSAK” krónikás vagyok. Nem fogom helyetted megtenni, hogy elkezdem kutatni és feltárni az okokat. Viszont a tök véletlen úgy hozta, hogy valamelyik nap megakadt a szemem egy cikken a Times of Israel című izraeli napilapban, amit lefordítottam és kedden mint poszt lesz olvasható nálam. Ennek a cikknek a szerzője (Manny Friedman) akarartlanul is megadja a választ a miért alakult ki a keresztény magyar önérzet? kérdésre. Sokkal ütősebb a te magyarázatodnál.

  30. Nem Tibor bá’ nem használok másik niket,nem bírok, bevállalom a véleményem, aki pedig emiatt fejen fog pörögni, az nyugodtan kinyalhatja.
    Sőt, ha nemkívánatos személy leszek a blogon, akkor elég egy titkos szót beírni mondjuk “kisse mann tohesz”-nyasgem(jiddis), (nem kell korruptozni meg ilyenek:-)
    /VICC/ 😉

  31. Tibor bá’ ha hiszed ha nem nekem egyáltalán nem egyértelmű hogy P Csabi zsidó vagy nem, sőt nem állapítottam meg semmit, meg nem is törtem rajta a fejecskémet. Ezt nem is ragoznám tovább.

  32. 35 & 36:
    Azt tudom, hogy jóhiszemű vagy, ezért lesz itt a helyed, amíg élek, de se objektív, se tévedhetetlen nem vagy.
    Ja, miért nem “küsse”?
    Ha nem vagy “korrupt” akkor hülye vagy. Válassz! 😀

  33. Miért nem küsse/ – Jó legyen.
    Küsse mann tohesz!
    😉

    Objektív és tévedhetetlen ember nem létezik, max törekedni lehet rá..Több kevesebb sikerrel..

  34. Utsó: Tibor bá'”Nem fogom helyetted megtenni, hogy elkezdem kutatni és feltárni az okokat.”
    Nem is nekem kell feltárni az okokat, én is csak krónikázom..

    Nekünk épp elég dolgunk van a saját megtépázott/zsidó/ mémünk helyrerakásával,élveboncolásával, amiben vállaltam is szerepet, pár éve meg is jelent a pozitív mém-megfogalmazási kísérletem egy része a magyar narancsban-(dicsekszik fúj)-többekével egyetemben..
    De megcsináltuk, kibeszéltük, szembenéztünk, és kritikákat fogalmaztunk meg saját magunk felé. Ennek köszönhetően már van egy európai galutban élő új nemzedék, aki nem a holokauszt negatív mémjén keresztül határozza meg önmagát,büszke a cool dzsúzokra és jaffákra, nem asszimilálódik, és veszi a fáradségot, és nem kell neki táblán felmutatni a halotti ima szövegét egy temetésen(ahogy te írtad) mert megtanulja.. még a nyelvet is.
    Persze vannak kínzó kérdések.

    De a magyar pozitív mémet a magyar értelmiségnek kéne megfogalmazni,és csöpögtetni. Nem lesz könnyű, mert sok minden bezavarja.
    “KIK VAGYUNK, HONNAN JÖTTÜNK”-viták, nem egyértelmű..
    mit csináltunk,mit építettünk mit basztunk el–mi ebből a felhasználható.
    stb stb…

    De ahogy írtam, ez vonatkozik a szlovákokra is pl, akik MÉM-je legalább olyan sebes.. Senki nem fog okokat gyökereket keresni, és pozitív önmeghatérozést adni, hacsak nem a magyar értelmiség önmaga..
    Nem lesz könnyű, és rohadt régre kell visszanyúlni, talán Koppányig,Istvánig, és a vele valós viszonyulásig..
    A nagyon szép szózathoz és a himnuszhoz.. gyönyörű, de maga a gyász..
    Bölcsőd az, s majdan sírod is —
    Nincsen számodra hely–
    megbűnhődete már e nép–
    Ápol s eltakar…

    MÉM, ami megfojt..

  35. 36: OFF

    Ha PCs-nek nincsenek zsidó felmenői (nem mintha számítana), akkor az nagyon meglepne… és én se gondolkoztam sokat rajta. 🙂

    Tegnap néztem a Rettegett harcosokat a Spektrumon, éppen az izraeli különleges alakulat volt soron, hát az angolok nem megkenték őket… 🙂

    ON

  36. 39:
    Ez talán indokolt és világ dominanciának “örvendő”, eléggé ellentmondásos nép esetében valószínűen van (lenne) neki pozitív hozadéka, de a magyarság esetében nem működik (müködne). Én eléggé vállalkozó szellemű vagyok, de semmi körülmények között nem vállalnám, mert egyenlő lenne az öngyilkosággal. Megfigyeléseim szerint bárkit, bármit kritizálhatok a nőgyogyászattól kezdve a börtönéletig bezárólag, de a “magyarság” témájához nem nyúkhatok. Az istenadta nép messze nem elég művelt ehhez.

  37. 29: Már hoztam egyszer, de ha megemlítetted a német fitymaügyi bírói határozatot (nem törvény!!!), témánkba vág, talán nem sérti a blog alapszabályát:

    “A körülmetéléssel kapcsolatban álló mágikus kannibalizmus egy formája található a szokásban, mely széles körben elterjedt volt az askenázi zsidó és a mediterrán vidéki zsidó közösségekben. Az asszonyok, akik jelen voltak a körülmetélési szertartáson, de még nem részesültek fiú gyermekáldásban, türelmetlenül várták a gyermek előbőrének levágását. Ennek bekövetkeztekor gátlásaikból kivetkőzve, mint egy megadott jelre az asszonyok rávetették magukat a véres testdarabkára. A legszerencsésebb nő a sztori szerint elmarta és azonnal benyelte, mielőtt nekiestek volna a vele versengő némberek, akik bizonyára éppoly elszántak és harciasak voltak, mint ő. A diadalmas győztesnek nem volt kétsége afelől, hogy a drága ínyencfalat csalhatatlanul hatásos lesz abban, hogy az oly áhított hímtag kinőjön a megtermékenyített hasban, a szimpatetikus gyógyítás elvén. A fiúgyermektelen asszonyok előbőrért folyó harca emlékeztet a vénlányok és eladósorban levő lányok mai vetélkedésére a menyasszony csokráért az esküvő után.”

    Ariel Toaff: BLOOD PASSOVER (Vérhúsvét) 99. old.
    http://www.israelshamir.net/BLOODPASSOVER.pdf

  38. 39: a modern nacionalizmus korában az összes modern nemzettudat MÉMje elment eléggé beteges irányba, melyik kevésbé, melyik többé. Valahol a “nagy francia forradalom” és a német romantika felől terjedt szét ez a betegség mindenfelé, Európán túlra is. A modern cionista nemzettudat meg, ha eltekintünk a vallási előzményektől, mindenestől akkoriben kezdett kialakulni, amikor ez a beteges nacionalista felfogás a népszerűsége csúcsán volt, nem meglepő, hogy szinte tisztán mutatja annak negatívumait, hiszen nemzettudatként korábban neigen létezett úgy, ahogy a francia, német, vagy a magyar létezett.
    Más kérdés, és ezt nem neked mondomn piszkálódásként, hogy a modern nacionalizmus szellemi szülői valamilyen fokig a zsidók Választott Nép-tudatának mintájára oltották be az összes nemzettudatot a kiválasztottság és a szomszédok elleni gyűlölködés mémjével.

  39. 43:
    Afrika azon részein, ahol a kislányok klitoriszát kimetszik, elsősorban azért nem lehet a “tradíciót” megszüntetni, mert az asszonyok tiltakoznak ellene és ha kell titokban hajtják végre. Elvégre, ha ők nem élvezhetnek, akkor a következő generáció se élvezzen.

    A (keresztény) nemi erkölcs tűzön-vízen át történő betartása és betartatása olyan országokban “divat”, ahol a nagyszámú férfi kivándorlás miatt sok a vénkisasszony (Olaszország, Irország).

    Ilyen fából van faragva az Emberiség. Jobban teszed, ha szembenézel a ténnyel.

    Engem ez a véres fityma vetélkedő egyáltalán neme lep meg, és semmit nem tudok belőle levonni. Édesanyám első szerelmét az 1920-as években veszítette el TBC-nek köszönhetően. Gyerekkoromban (én is megkaptam) azt hallottam tőle, hogy egyetlen módja van a kigyógyulásnak, ha a beteg nem iszik semmi más csak saját vizeletét. Azon kívül, hogy kivitelezhetetlen, legalább olyan undorító mint a fityma nyelés. Ráadásul nem egy alkalomra szól.

  40. ” A (keresztény) nemi erkölcs tűzön-vízen át történő betartása és betartatása olyan országokban “divat”, ahol a nagyszámú férfi kivándorlás miatt sok a vénkisasszony (Olaszország, Irország)”

    Ha együtt él egy pár, egy férfi és egy nő, akkor az elkötelezett összetartozásuk egyik kardinális eleme a szexuális életük kölcsönösen betartott kizárólagossága.
    Félre lehet b@szni büszke fallokratáknk pinabubus szuperhímeknek és fehérmájú nimfomániás hetéráknak, a család közös kosztpénzét is el lehet inni,kártyázni és kurvázni.
    Csak könyörgöm, ne ez legyen már a norma !

  41. 48: ebben tévedsz, a vizeletivás (saját) nagyon elterjedt és hatásos népi gyógymód. Lengyelországban is ismert, ahogy Magyarországon is. Van természettudományos magyarázata.

  42. 42: Még egy gondolat, aztán offline üzemmód..(ja és aki most akar nekilátni a vasárnapi húsleves petrezselymes krumpli rántotthús-ubisalinak az ne olvassa.)
    Sajnos hiába magyarázok, nem érted.. pont ezek a dolgok, amiket kezelni kell tudni. Imádom a néprajzot, a szociológiát, a településszociológiát, mert érdekelnek az emberek. rengeteg néprajzi gyűjtést olvastam és néztem át, pl az egész kelet-európai babonákat, szokásokat tekintve. Telkibányától Szebenyepusztáig, Vilyvitánytól Okányig.. Mindenféle nemzetiségnek megvoltak a saját gusztustalan kis babonái,a zsidóknak is 🙂 nincs kivétel:)
    De a magyar néprajzból csak egyet említek.(a gyűjtő neve nélkül, hisz nem azért olvastam hogy majd valakivel való vitám során forrásmegjelölésnek kell használnom-hanem szórakozásból..)Megragadt bennem, a tyúkszar és férfival muffszőr-megetetéstől kezdve sok minden, ami pl szerelmi kötéshez kellett, és használatos volt.
    De itt is a gyerekáldással kapcsolatos babonák voltak a legdurvábbak. Vagy annak elkerülésével kapcsolatban..
    Az asszony, aki nem akart több gyereket, összegyűjtötte saját menstruációs vérét, majd felforralta egy edényben éjfélkor. Közben háromszor gyermeksírást kellett hallania (ebben asszonytársak segítettek) A felforralt izéből bele kellett kavarni valamibe.. és megetetni a férjjel..
    Szóval kedves Gedeon, van egysmás a világon, amit nem kell és nem is szabad másként kezelni, mint ahová való. Régi babonaként, és mosolyognivaló tudatlanságként. Mint ahogy én is csak nevetek a fütyibőr-vadászaton.

    Pont erről szól a pozitív MÉM.Elég erős ahhoz, hogy ne kelljen meghasonulni az előfordult baromságokon, és mások őseinek baromságával foglalkozni ellensúlyozásként..árpád fel lett áldozva és ki tudja mi történt a holttestével? Na és ?Akkor mi van? Húha. semmi.. Pozitív Mém esetén elfogadod,és nem lesznek miatta álmatlan éjszakáid, sőt nem fogod másokra kenni hogy a te nemzeted miért olyan amilyen, hanem elfogadod úgy ahogy van. Hibákkal együtt.

    De magyarázhatok én neked édes fiam..kiteszem ide a májam, akkor is hozol mindjárt egy

  43. 50!
    Dorka, honnan tudtad hogy ez az ebéd?Most fejeztük be..
    Névnapi ebéd volt a gyerekemnek.. 😆
    Úgyhogy mostmár elolvastalak..
    Mindig tanulok valamit.. 🙂

  44. 51: de nem tűnik fel valami? Hogy a zsidók úgy általában Isten akaratából okosabbak az átlagból, ezért a sok Nobel-díjas, stb. Kivéve, ha az illető zsidó megír valami olyan tényt a zsidóságról, ami azt rossz fénybe állítja be, abban a pillanatban zsidó hülye lesz belőle, akit akkor se szabad komolyan venni, ha történetesen tanszékvezető a jeruzsálemi héber egyetemen, a Bar Ilanin, vagy máshol. Sőt, ilyenkor: ha egy zsidó hülye, akkor nagyon hülye… És különben is öngyűlölő. Álruhás náci, aki a megtévesztés végett még körül is van metélve… stb. stb.

  45. 50
    Vizeletterápia A GYÓGYÍTÓ VIZELET

    Bizonyára sokan elképednek még a puszta gondolatától is, hogy saját vizeletüket lenyeljék. Mégis, egyes népek, évezredek óta alkalmazzák hasznosan ezt a gyógymódot különbözo betegségek gyógyítására.

    Tulajdonképpen a vizelet vér koncentrátum, fehérjéket, vitaminokat, hormonokat tartalmaz.

    T: És minden mást, ami nem kívánatos a szérumban. Például hugysavat, bomlás termékeket, stb. mert a vese funkciója, hogy a vérből kiszűrje a szemetet. Te pedig vissza iszod, hadd szürje ki még egyszer. Okos, nagyon okos! – – – Közbe olvasom, hogy a huygivásnak vannak további hívei is. Érdekes, hogy a hülyeség milyen könnyen megragad.

  46. Gedeon és Dorka:
    Ragyogó házastársak lehetnétek. Reggeltől estig civakodnátok, amit a világért nem hagynátok abba, legfeljebb az esti családi mise idejére, aztán hajrá, mindent bele reggelig.
    Évával azon tanakodunk, ha írnék egy posztot a bálnák szaporodásáról hány hozzászólás után jönne elő a jeruzsálemi héber egyetem? Illetve Dorka hány percig bírná ki hozzászólás nélkül a szüneteltetés bejelentését követően? 😀

  47. 39. Dorka
    De a magyar pozitív mémet a magyar értelmiségnek kéne megfogalmazni,és csöpögtetni. Nem lesz könnyű, mert sok minden bezavarja.
    “KIK VAGYUNK, HONNAN JÖTTÜNK”-viták, nem egyértelmű..
    mit csináltunk,mit építettünk mit basztunk el–mi ebből a felhasználható.
    stb stb…

    Sosem értettem egyet azzal, hogy egy népet az egyik csoportja határozza meg. A hétköznapi ember cselekedetei fogják kiadni a kik vagyunkat, a jelenleg is “éldegélő” hagyományok mutatják honnan jöttünk. Az értelmiség maximum ezt leírhatja, az alakításában részt vesz a számarányával, csöpögtetni sem tud, mert a különböző csoportok különbözően élnek, s az egész együtt adja ki a magyar pozitív, vagy negatív mémet.

    Nekem eddig fel sem merült, hogy ha magyarnak vallom magam, akkor valaminek az ellenében van ez az önmeghatározás. Ha még egy meghatározással együtt használom, akkor is két állítás csupán. Míg a nem előtag használatával nem tudom hány variációt tudnék előállítani, aminek nincs értelme, mert pont, hogy meghatározni akarok valamit, hogy mi vagyok én, nem pedig azt, mi nem vagyok.

    A magyar szerintem nem negatív mém. Szerinted két negatív mém ez a két nemzetet takaró mém, a többié, pedig pozitív, egy mém akkor egyszer pozitív, egyszer negatív? A nemzeti hovatartozás egyik esetben pozitív, másik esetben negatív, attól függően ki vagyok,honnan nézem, mit szeretnék? A mém akkor egy független fogalom, vagy mi? Ezt a mém dolgot/fogalmat amúgy sem fogadom el,nem értem a szükségszerűségét, de az más kérdés.

  48. Nem, Buza, nem fejeztem ki magam pontosan, vagy nem helyeztem elég nagy hangsúlyt arra amit leírtam fent..

    “Kérem szépen. Ettől több van a magyar identitásban, csak sajnos gyakorlatilag mára ez lesz a hangadó. Mélységesen együttérzek azokkal a magyarokkal /talán mégiscsak írhatom hogy honfitársaimmal, akik érték, és nem ellenérték-centrikusan magyarok.Ilyen is van, csak csendesebbek. Ők azok, akik akkor sem álltak oda a sorba a cipőbolt elé demonstrálni.”

    A negatív önmeghatározás sajna létezik, és sajos hangos és arrogáns.Talán attól is tűnik úgy sokszor, hogy túl sokan állnak a cipőbolt előtt. Én azt szeretném hinni, hogy azok vannak többségben, akik úgy gondolkolkodnak mint mondjuk te, és helyükön vannak..

  49. 60:
    Rettenetesen nagyra becsülőm Dawkins-t csak úgy Blackmore-t is, de szerintem mém nem létezik, és ezt Dawkins-nek tudnia kell, tudja is, de 1976-ban még kis senki volt, és híres akart lenni, minden képen akart valamit alkotni. Blackmore-ral más a helyzet. Nő létére neki még idősebb korban is pedálozni kell. Egy nép kultúrája csak nagyon lassan változik, mert az egymásra következő generációk gyermekkortól kezdve átveszik és megőrzik annak elemeit. Ennyi. Ha lenne mém, akkor az emigráló magyar házastársak külföldön született gyermekeik is átörökölnék, de nem ez a helyzet. A gyerekek hevesen tiltakoznak a magyar kultúra gyakorlása ellen, az unokák pedig elnézően megértik a nagyit.
    Vagyis Dorka, próbáld revideálni ebbéli nézeted. 1526 óta igen nehéz a magyar sors, ami miatt az egyének kénytelenek „ügyeskedni”, „megélni a jéghátán is”. Minden más ezekre épül fel. Ezekből következik. Ez határozza meg a vezetőit és fejétől bűzlik a hal.

  50. 59-hez még pluszban:
    ” Szerinted két negatív mém ez a két nemzetet takaró mém, a többié, pedig pozitív, egy mém akkor egyszer pozitív, egyszer negatív? ”

    Értelmezésemben igen.- Lehet egyszer pozitív, és egyszer negatív,és minden egyes momentumát érintve nem lehet mindenben pozitív senki önmagához való viszonyulása. Csak ha túlnyomórészben negatív valami,van baj, egyéni szinten is.Mert akkor az rányomja a bélyegét mindenre. Produktivitásra, békességre, jó hangulatra, elfogadásra (egymás szeretetére), motiváltságra.
    A kollektív mém is olyan mint az egyéni.. csak nagyobban, és többekre vonatkozik, mint közös, közösen elfogadott értékekkel és hagyományokkal bíró identitás.Na ez a jó ha megvan mert akkor bármi van, szegénység, betegség, válság, akkor sem lesz a legdepressziósabb közösség, mert tudjuk, hogy mi magyarok tökösek vagyunk,okosak, és tettrekészek.

  51. 61: Annyit fűznék hozzá, hogy egy-egy felfelé ívelő szakasz után mindig nagy zuhanás/pofon jött. (Csak kiragadott példák: Török kiűzés/Habsburg elnyomás (újszerzeményi bizottság) – kiegyezés/trianon – felszabadulás(?)/Rákosi). Nem csoda, ha olyanok vagyunk, amilyenek. Az utóbbi 500 évből nem sok – tartósan – pozitív dolgot tudnék említeni.

  52. 56-ra és a többiek:
    A vizeletterápiát védenem kell!
    Nem össze-vissza, józanul, de ez működik!
    Ha megsebesülsz, egyéb híján, vizeld le a sebet. Ez fertőtlenít és akár életet ment.
    Ha van erőd megkóstolnod saját vizeleted, akkor van erőd legyőzni sok rossz előitéletet. Pl. könnyebben tudod elfogadni, hogy minden ami a testből jön az természetes.
    Ha segíteni kell egy szülésnél, vagy ha el kell szorítani egy erős vérzést, vagy bármi, akkor kell ez a józan gondolkodás.
    Tudomásom van saját vizelet terápias célú injekciózásáról is.

    Van itt azért igazság.

  53. 65:

    “Ha megsebesülsz, egyéb híján, vizeld le a sebet. Ez fertőtlenít és akár életet ment.” Ebből nagyjából annyi az igaz, hogy a vese ugyan steril vizeletet szűr, de mivel a húgyutak ritkán fertőzésmentesek, mire kiér, már nem steril. Inkább nyalogasd, a nyál vérzéscsillapító hatású. 😉

  54. Pl. könnyebben tudod elfogadni, hogy minden ami a testből jön az természetes.
    Ha már a húgyivás nem okoz problémát, akkor a szarevéssel is foglalkozni…

    Láttátok, hogy Názaretben a zsidók egymásnak estek ? Sőt még az egyikük fel is gyújtotta magát rossz sora miatt.

  55. 65:
    Az eltérő véleményeket több, mint tolerálom, de a sima hülyeséget ki nem állhatom. Figyelj, muszáj neked megszólalni?

    67:
    😀

  56. Jólvan, félremagyarázzátok!
    Nem azt mondtam, hogy igyál vizeletet, hanem hogy fogadd el természetesnek az emberi testet. Ha undorodsz ettől vagy attól, akkor ez akadályoz a helyes döntésben, hibásan fogsz cselekedni.

    Ugyanúgy hibásan cselekszel, ha bármely okból elfogult vagy. Ahogy ezt a poszt is mondja. Sok hülye rohan a boltba vallásos motiváció miatt.

    Nem muszály megszólalnom, jól szórakozok az olvasással is. 🙂
    Mi legyen? Megszavazzátok?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük