(9) Információs forradalom

Tibor bá’ online

 

 

 

~k001Ha valamiben nincs hány, akkor az információ. Egyetlen apró hiba van csak, az információk hatalmas hányada simán manipulál a társadalommal. Engedjétek meg nekem, hogy bemutassak egyetlen gyöngyszemet, ami minden kétséget kizárva igen hatásosan működik. Létezik egy olyan hírlevél Magyarországon, aminek  InforMed a neve. Nemrég a következő hírlevelet küldte szét: Az omega zsírsavak védik a szemet.    Egy ausztrál vizsgálat szerint az időskori jó látás érdekében fogyasszunk minél több halat, olívaolajt és dióféléket, tartózkodjunk azonban a transz-zsíroktól. A cikken belül a következő mondatok voltak találhatók: Az omega-3 zsírsavak gyulladásgátló hatásuk révén védik a szemet. valamint: A szakemberek (kik azok? Orvosok?) tehát omega-3 zsírsavban gazdag étrendet javasolnak. A gyanútlan olvasó megjegyzi az adatokat, és mert nem akar idős korára vak lenni, elhatározza, hogy odafigyel az étkezésére és ügyel arra, hogy kellő mennyiségű omega-3 zsírsavhoz jusson. [Közbevetem, hogy a cikk nem nevezi meg, hogy a napi omega-3 szükséglet 1,5 g. Istenem senki se tökéletes 😀 ] Viszont az elrejtett huncutság elkerüli majd mindenkinek a figyelmét (de az enyémet nem), mert mivel is kezdődik a cikk? Miből kell minél többet fogyasztanunk? A felsorolt három tétel második tagja az olívaolaj. A külföldről importált olívaolaj, aminek literje 1500 forint körül van. És akkor most nézzük, mit tartalmaz az olívaolaj! 16% telített zsírsavat, 72 % egyszeresen telítetlen zsírsavat, valamint 12 % linolsavat, azaz omega-6 zsírsavat. Ez összesen 100 %, de hol van az omega-3 ? Sehol az olívaolajban nincs, ismétlem nincs omega-3. Hogy becsapnak, az a kisebbik baj, de az omega-3 tényleg fontos. Nagy baj viszont, hogy az omega-6 “méreg” az omega-3 nélkül. Vagyis a drága olívaolaj kifejezetten ártalmas az egészségre. Van annál hülyébb kombináció mint ötszörös áron megvenni az egészségre károsat?  A következtetést vond le magad, szerintem nagykorú vagy.

_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________

Éljetek a lehetőségekkel!

26 gondolat erről: „(9) Információs forradalom

  1. Ez egy konkrét termék, vagy úgy általánosságban?
    Mi az, hogy nincs omega-3 az olívaolajban?

  2. 1:
    A különböző növényi olajok összetétele más és más. Egy növényi olajban különböző zsírsavak vannak. Azt bizonyára belátod, hogy a marhafaggyú, a sertészsír és a libazsír szagra, ízre, konzisztenciára más és más. Ennek oka, hogy különböző zsírsavakból állnak. Zsírsavakból nagyon sok van, egy részüket “omegának” neveznek. A túl sok omega-6 és túl kevés omega-3 kerül az étrendünkbe, az veszélyezteti a szív működését. Ezért okos, ha kerüljük az omega-6 zsírsavak fogyasztását. Az olivaolajban sok van belőle.

  3. Egy biztos: Már az ókori görögök is rengeteg olívaolajat fogyasztottak, kenyér és olívaolaj volt az alapvető táplálékuk, olajozták a testüket vele, stb. Azóta is folyamatosan használják a mediterrán népek, és nem éppen a legbetegebbek közé tartoznak. Most persze divatot csináltak belőle, és felfújták a jótékony hatásait, de szerintem a jó minőségű olívaolaj fogyasztása biztos hasznos.

  4. 3. nippur

    Ne feledd, hogy az olivaolaj mellé mást is ettek. Meditterrán népek sok tengeri halat fogyasztottak, sok zöldséget, amely egészséges.
    Persze más a külsőleg és belsőleg használat élettanilag 🙂

  5. 3:
    Bazd meg, mi azt, hogy “szerinted”. Az olívaolaj összetétele megtudható. Az omega-6 zsírsav káros hatása megtudható. Nézz utána és aztán gyere ide hülyeségeket hirdetni.

  6. Röviden a lényeg:

    “Sokféle zsiradék van, amit az emberek több száz éven át probléma nélkül fogyasztottak (mielőtt a modern civilizációs betegségek felütötték volna fejüket).

    Ebbe beletartozik az EXTRA SZŰZ OLÍVA OLAJ, valamint a kókuszolaj és a legeltetett tehén vaja, amelyek mind kivételesen egészségesek.
    Sajnos ugyanez nem mondható el a növényi magolajakról, amelyek nagyon magasan feldolgozottak és finomítottak, és számtalan vizsgálatban komoly egészségügyi problémákat tudtak okozni. ”

    http://www.tenyek-tevhitek.hu/11-aggaly-a-novenyi-olajokkal-szemben.htm

    Mindenütt azt írják, Omega 6-ra is szükség van, de egyensúlyban kell lennie az Omega 3-mal, és akkor semmi gond: “Amennyiben szervezetünk omega-3 és omega-6 zsírsav készlete kiegyensúlyozott, nincsen szükségünk különösebb odafigyelésre”

    http://www.vitalitas-magazin.hu/kardiologia/omega-6-zsirsavak

    Nem véletlenül a mediterrán népek a legegészségesebbek. Sok olívaolaj, hal, fokhagyma, paradicsom, citrom és zöldség. Íme a titok.

  7. 6:
    A te szöveged és a belinkelt anyag is ellentmondásos. Az olívaolaj omega-6 tartalma 12 %, omega-3 tartalma 0 %. Hogy lesz ebből bármilyen hasznos arány? Persze nincs baj, ha eszel hozzá halat, mert az teli van omega-3-mal, de ez nincs megemlítve.

  8. A lényeg nem is az omega 6-3, hanem az, hogy valóban tele van az internet ellenőrizetlen tartalmakkal. Mivel ez a terület nincs szabályozva, ezért egyre többen használják tudatosan a félrevezető információkat, és az még a jobbik eset, ha csak termékreklámra.

  9. Az a baj, hogy a hülyeségre építeni láthatóan jó biznisz. Ami jó biznisz, az fel fog futni, még profibbá válik. És még a kételkedés se segít, mert ha nincs meg az alanyban az élettapasztalat, a tudás és igény, hogy kontroll alatt tartsa az infókat akkor épp fordítva sül el. Jó példa, hogy arra is lehet építeni, hogy az embereket már becsapták párszor, ezért bizalmatlanok, könnyű elhitetni velük, hogy valaki, pl. az állam hazudik, így pl. az oltások rosszak, a repülők meg permetezik őket. Így a kételkedés nemhogy segít az egyszeri emberen, hanem még egy technikát ad a csaló kezébe, hogy behülyítse őket. Marha érdekes körei lesznek még ezeknek a manipulációs technikáknak.

  10. 10:
    Valaki ezt ügyesen megfogalmaztam, csak nem emlékszem, hogy ki: A hülyeségre az emberek mohón vevők. Az értelmes dolgokat nem vagy képes beléjük verni. Ezt itt a blogon is lehet nap mint nap tapasztalni. Ráadásul minél nagyobb valaki tévedése, annál aktívabban hirdeti azt.

  11. Azt olvastam még régebben, hogy a hidegen sajtolt lenmagolaj tartalmazza a legtöbb omega 3-at, jóval többet, mint bármelyik halolaj. Míg az omega 3 gyulladást csökkentő, az omega 6 gyulladást (f)okozó.A napraforgó olajban sincs omega 3, míg a kivi és a vörös áfonya is elég sokat tartalmaz.

  12. 12:
    Így van. Egyetlen szépséghiba, hogy a lenmagolaj omega-3-ja nem tökéletes, de sok van belőle. Azonban főzni ezzel se szabad, mert a telítetlen zsírsavak cisz kötése magas hőfokon transzra alakul át. Az pedig katasztrófa.

  13. Inkább táplálkozz úgy mint egy japán. Ők egyáltalán nem esznek olívaolajat, de szerintem napraforgó olajat sem.

  14. Én meg épp itt olvastam jó sok évvel ezelőtt, hogy Tibor bá lenmagolajat kortyolgat épp az omega-3 miatt. Ebben példát vettem róla, azóta is használom salira, bár vegyesen mert az íze nem valami jó szerintem.

  15. He-he, pont ezt kajálom a szállodában: lazac roston, olívaolajjal jól nyakon öntött saláta, jól megszórva fenyő maggal

  16. Tengeri halak fogyasztása lenne javalt, de kissé sok a szennyezés már a tengerben.
    Ki radioaktivitás meg műanyag is jöhet már a jósággal együtt.

  17. Lenolaj. Kb. fele omega-3. Egy evőkanál naponta elég belőle.

    De a lenmagos kenyér/müzli/bármi is jó.

    Nem olcsó – az olcsó olajokhoz képest – de az étrendkiegészítőkhöz képest igen.

  18. 13 Tibor bá’
    “Azonban főzni ezzel se szabad, mert a telítetlen zsírsavak cisz kötése magas hőfokon transzra alakul át. Az pedig katasztrófa. ”

    18 Ábel
    “De a lenmagos kenyér/müzli/bármi is jó”

    Ez a kettő állítás üti egymást. Ki nem mond igazat?

  19. 19: Nem üti. Amikor serpenyőben, olajon sütsz bármit, az olaj hőfoka kontrollálatlanul felmegy sokszáz fokra, amitől megég, és a cisz-transz átalakulás megtörténik. Ehhez képest egy kenyértésztában alacsony hőmérsékletek vannak sütés közben, ami nem okoz gondot. A müzli meg nem is kap hőkezelést.

  20. Magyar élelmiszerkönyv szerint :

    ” 1. A nyersolaj kinyerése
    A 3.§ 2. pont szerinti alapanyagokat tisztítás és/vagy hajalás után aprítják és
    hőkezelik. Az előkészített anyagot préselik, így az olaj nagy részét mechanikai úton
    kinyerik. A visszamaradt préselvényből a maradék olajtartalmat az MÉ 1-2-88/344
    számú előírás szerinti oldószerrel kioldják, kisebb olajtartalmú magvak esetén az
    előkészített anyagot közvetlenül extrahálják. Az oldószert vákuum desztillációval
    távolítják el az olajból. Az így előállított olajat nevezzük nyersolajnak.

    Az oldószer az nem más mint hexán .

    Jómagam , hidegen sajtolt napraforgóolajat használok , 650 forint/liter a helyi piacon. Magyar termék , magyar termelőtől.
    Inkább több pénzt adok egészséges kajára , mintsem később gyógyszerekre..

    Üdv

  21. Én pedig szoktam tenni a levesbe a következőkből 1-1 evőkanállal: 1 lenmag, 1 szőlőmag, 1 olívaolaj.

    Sütni szőlőmagolajban lenne jó, van amikor abban rántunk, mert nem lesz transzzsírsav.

    Az olajok kellenek a szervezetnek.Pl a szőlőmagolaj az érhálózatot puhítja(mikroerek) , meg az agynak is kell. Olaszok is ezt eszik és a régi öregek 90-ig elketyegtek olaszban.

  22. Még annyi, hogy a keringés egyik (csak az egyik) karbantartója a szőlőmagolaj, és a betegségek nagyon nagy része visszavezethető keringési bajokra.

  23. Akkor az extra szűz se jó?Na nem mintha vennék csak kérdezem.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük