(2003) Az amerikai választás

VIP.150.

 

Új kifejezés születése

Tibor bá’: A gazdasági előrejelzéseiről elhíresült Gerald Celente találta ki Presstitute kifejezést. Tulajdonképpen egybeolvasztott két szót, a press-t és a prostitute-ot, vagyis a sajtót és a prostituáltat. Jelentése pedig olyan újságíró, vagy sajtótermék, amely félretájékoztat, hogy ezzel teljesítse feladatát bizonyos kőrök részére. A prostituáltság abból adódik, hogy eladják magukat és a hivatásukat. Ezt én sajtószajhának fordítom, ha újságíróról van szó, illetve szajhasajtónak, ha bizonyos médiáról van szó.

Az amerikai válsztás

Tibor bá’: Ekkora tétje még sohase volt választásnak, mint a november 8-ára kitűzött amerikai elnökválasztás. Könnyen lehet, hogy az egész emberiség sorsa múlik rajta. Nem kell hozzá állom fejtőnek lenni, hogy kiderüljön Hillary Clinton háborút akar, természetesen termonukleáris háborút. Ezzel szemben Donald Trump többször is kijelentette, hogy együtt akar működni Oroszországgal. Az egyszerű amerikai emberek milliói állnak Trump mögött, de egyre nagyobb a gyanú, hogy a hatalom meg fogja hamisítani a választások eredményét. Erről írt esszét Paul Craig Roberts október 28-án: A demokrácia csődje – hogyan tervezik az oligarchák, hogy ellopják a választásokat címen.

__________________________________________________________

Ma már meg vagyok győződve arról, hogy Amerikát uraló Oligarchák tervezik, hogy az elnökválasztás eredményét meghamisítják. A múltban az oligarchákat nem érdekelte, hogy melyik jelölt nyeri meg a választásokat, mert mindkettő megvették kilóra, de Trump nincs a tarsolyukban.

Valószínűleg nem tudsz arról, hogy Trump mint mond a tömegeknek, mert a média nem közli, de aki így beszél

az nem lopja be magát az oligarchák szívébe.

………. Az oligarchák szándéka a választások elcsalása az amerikai emberek orra előtt, amit bizonyít a texasi korai választásnál használt szavazógépekkel kapcsolatos hivatalos jelentés. A Nemzeti Közszolgálati Rádió sajtószajhái kijelentették, hogy Hillary annyira népszerű, hogy a hagyományosan republikánus Texas is rászavaz [A hírt a magyar sajtószajhák is átvették]……..

___________________________________________________________

A teljes fordítást elküldöm a VIP előfizetőknek. Kapcsolat felvétel: evatibor#t-online.hu

___________________________________________________________

The Failure of Democracy
How The Oligarchs Plan To Steal The Election

By Paul Craig Roberts

October 28, 2016 I am now convinced that the Oligarchy that rules America intends to steal the presidential election. In the past, the oligarchs have not cared which candidate won as the oligarchs owned both. But they do not own Trump.

Most likely you are unaware of what Trump is telling people as the media does not report it. A person who speaks like this:

VIDEO

is not endeared to the oligarchs.

Who are the oligarchs?

—Wall Street and the mega-banks too big to fail and their agent the Federal Reserve, a federal agency that put 5 banks ahead of millions of troubled American homeowners who the federal reserve allowed to be flushed down the toilet. In order to save the mega-banks’ balance sheets from their irresponsible behavior, the Fed has denied retirees any interest income on their savings for eight years, forcing the elderly to draw down their savings, leaving their heirs, who have been displaced from employment by corporate jobs offshoring, penniless.

—The military/security complex which has spent trillions of our taxpayer dollars on 15 years of gratuitous wars based entirely on lies in order to enrich themselves and their power.

—The neoconservartives whose crazed ideology of US world hegemony thrusts the American people into military conflict with Russia and China.

—The US global corporations that sent American jobs to China and India and elsewhere in order to enrich the One Percent with higher profits from lower labor costs.

—Agribusiness (Monsanto et.al.), corporations that poison the soil, the water, the oceans, and our food with their GMOs, hebicides, pesticides, and chemical fertilizers, while killing the bees that pollinate the crops.

—The extractive industries—energy, mining, fracking, and timber—that maximize their profits by destroying the environment and the water supply.

—The Israel Lobby that controls US Middle East policy and is committing genocide against the Palestinians just as the US committed genocide against native Americans. Israel is using the US to eliminate sovereign countries that stand in Israell’s way.

What convinces me that the Oligarchy intends to steal the election is the vast difference between the presstitutes’ reporting and the facts on the ground.

According to the presstitutes, Hillary is so far ahead that there is no point in Trump supporters bothering to vote. Hillary has won the election before the vote. Hillary has been declared a 93% sure winner.

I am yet to see one Hillary yard sign, but Trump signs are everywhere. Reports I receive are that Hillary’s public appearances are unattended but Trumps are so heavily attended that people have to be turned away. This is a report from a woman in Florida:

“Trump has pulled huge numbers all over FL while campaigning here this week. I only see Trump signs and stickers in my wide travels. I dined at a Mexican restaurant last night. Two women my age sitting behind me were talking about how they had tried to see Trump when he came to Tallahassee. They left work early, arriving at the venue at 4:00 for a 6:00 rally. The place was already over capacity so they were turned away. It turned out that there were so many people there by 2:00 that the doors had to be opened to them. The women said that the crowds present were a mix of races and ages.”

I know the person who gave me this report and have no doubt whatsoever as to its veracity.

I also receive from readers similiar reports from around the country.

This is how the theft of the election is supposed to work: The media concentrated in a few corporate hands has gone all out to convince not only Americans but also the world, that Donald Trump is such an unacceptable candidate that he has lost the election before the vote.

By controllng the explanation, when the election is stolen those who challenge the stolen election are without a foundartion in the media. All media reports will say that it was a run away victory for Hillary over the misogynist immigrant-hating Trump.

And liberal, progressive opinion will be relieved and off guard as Hillary takes us into nuclear war.

That the Oligarchy intends to steal the election from the American people is verified by the officially reported behavior of the voting machines in early voting in Texas. The NPR presstitutes have declared that Hillary is such a favorite that even Republican Texas is up for grabs in the election.

If this is the case, why was it necessary for the voting machines to be programmed to change Trump votes to Hillary votes? Those voters who noted that they voted Trump but were recorded Hillary complained. The election officials, claiming a glitch (which only went one way), changed to paper ballots. But who will count them? No “glitches” caused Hillary votes to go to Trump, only Trump votes to go to Hillary.

The most brilliant movie of our time was The Matrix. This movie captured the life of Americans manipulated by a false reality, only in the real America there is insufficient awareness and no Neo, except possibly Donald Trump, to challenge the system. Americans of all stripes—academics, scholars, journalists, Republicans, Democrats, right-wing, left-wing, US Representatives, US Senators, Presidents, corporate moguls and brainwashed Americans and foreigners—live in a false reality.

In the United States today a critical presidential election is in process in which not a single important issue is addressed by Hillary and the presstitutes. This is total failure. Democracy, once the hope of the world, has totally failed in the United States of America. Trump is correct. The American people must restore the accountability of government to the people
___________________________________________________________
___________________________________________________________
___________________________________________________________

 

 

46 gondolat erről: „(2003) Az amerikai választás

  1. A cikk tükrében merőben érdekes az FBI újabb akciója Clintonné e-mail botrányában, mert hirtelenjében Trumpal 45-46% -on állnak, fej fej mellett. És egyes elemzők szerint akár még Trump is nyerhet…! Érdekes, de ennyire egy személyeskedő kampányt…! Hillary szerint Trump atomháborút kockáztatna, mert egy dühös ember, igaz ezt hetekkel korábban Clintonné is megkapta Trumptól, csak a III. VH -t robbantaná ki formában.

  2. Nem tudom, hogy amerikában milyen arányban szerepelnek a médiában, de a magyar sajtóban zömmel Trumpos hírek vannak, és mivel a negatív reklám is reklám, így úgy tűnik, hogy ő van előnyben.
    Miből gondoljátok, hogy Trump kevésbé befolyásolható, mint Clinton?
    Azt hogy elcsalnak egy választást elképzelhető, főleg, ha tényleg szoros a küzdelem.

  3. A kínai Globo Times megmondta a tutit: show az egész amerikai választás, ahol egy őrült és egy megrögzött hazudozó közül választhatnak a polgárok. 😛

  4. Azért nem értem, hogy még létezik valaki, aki valóban elhiszi, hogy e két mentálisan korlátolt paprikajancsi közül bármelyik is hozhat bármilyen döntést az USA-ban, remegő kézzel a „pirosgombon”, a háttérhatalom fellegvárában.
    Hát az egész kampányban nem is volt szó másról, mint emailekről meg nőügyekről.
    Ez a cirkusz inkább csak az amerikai polgár elhülyültségének mértékét hivatott reprezentálni, hogy a „valódi” politika mely területeken kell, hogy finomhangoljon, és a külföldi reakciókból következtetéseket vonjon le.

    Szerintem ugyanúgy elképzelhető, hogy Trump vezetésével kezdik Oroszországot bombázni, mint hogy Clintonnal tovább teszetoszáskodnak, ameddig nem találnak ellenszert azokra az orosz előnyökre, amik eddig hátráltatták a támadást.

    Emlékszünk? Obamát is messiásként várták, de abszolút semmit nem csinált, csak a Bush által elkezdett vonalat folytatta, valamivel visszafogottabb retorikával.
    És Kennedy is szembement a háttérhatalommal, ami akkor még nem volr ennyire kiépült. És mi lett vele?

    Ez a túlhevített színház csak arra jó, hogy elterelje a figyelmet a valódi hatalomról.

  5. 3. Csak az a kérdés, hogy melyik-melyik.
    Clinton hivatásos hazudozó és mellesleg őrült, Trump pedig élvezetből hazudozó, amúgy őrült. Mindenesetre majd kiderül.
    Mi itt nem igazán tudunk ráhatni az amerikai politikára és az angolok is megszavazták a Brexitet. Az választói önsorsrontás elképzelhetetlen mértékű.
    Mi nem kérünk WW3-ból. De minket nem szokás megkérdezni.

  6. A napokban egy panelház liftjében olvastam a következő filctollal felfirkált mondatot: „Ha a választásoknak lenne értelme, már rég betiltották volna.” – Ezen el lehet gondolkodni.

    3:
    Csakhogy ezeket is az emberek választották ki egy tucat induló körül.

  7. 5:”Csakhogy ezeket is az emberek választották ki egy tucat induló körül.” – elvileg. De biztos, hogy valóban így van?

  8. 6. Valószínűleg igen. De ahol a lobby tökéletesen legális, a felhasználható pénzmennyiség gyakorlatilag korlátlan, nyilvánvalóan tökéletesen ki van számolva, hogy kinek mely szemöldökráncolása hány százalékot jelent, a döntési szabadság illúzió.

  9. 1: Jaja, más kérdés, hogy már 23 millió amerikai leszavazott. Mondjuk ez is felettébb érdekes szabály.

  10. Az 1990-es években olvastam a Cion bölcseinek jegyzőkönyvét.
    Az előszóban azon agyaltak, hogy a jegyzőkönyv az 1800-as évek végén, vagy 1905-ben keletkezett.

    Ilyen megállapítások a régmúltból:
    Létre kell hozni a márkázott termékeket, mert extraprofit érhető el velük; kialakítani a márkahűséget.

    Olyan vezetőket állítsunk a népek élére, akiket bármikor kompromittálhatunk, vagy elmozdíthatunk hivatalából, akit 100 %osan kézben tarthatunk, amennyiben cselekedeteikben nem vetik alá magukat akaratunknak, érdekeinknek.

    Ekkor néztem fel a könyvből, mert épp a TV hírekben ment, Bill Clinton elnök férfias ivarisága által „beszennyezett” régi balon kabát, amit Monica kisasszony éppen akkor dobott fel!
    Hát igen , az a normális, ha egy ilyen kabátot a tisztító helyett egy jól elszeparált helyre adunk be!
    Ja és éppen akkor Billnek volt valami világpolitikai- Közel keleti afférja valakikkel.

  11. 12. david

    A Jegyzőkönyv jegyzőkönyvnek bizonyítottan hamisítvány.
    Viszont programnak tökéletesen bevált.

  12. 13.
    Jegyzőkönyv helytelenül, valójában kiszivárogtatás.
    Az is biztos, hogy cionista mozgalom már az 1880-as évek minimum derekától létezett!
    Eldönteni nem fogom tudni, hogy hamis-nem hamis, de az biztosan állíthatom, hogy több évtizede létezik ebben a formában a szöveg és a jelenlegi „világfelállás” nagyon hajaz arra a műre!
    Sőt, több olyan leírás is szerepel benne, amit azóta a „történelem meglépett”.
    A bizonyítottra pedig én az tudom mondani, hogy bizonyítottan létezett a kiszivárogtatás.
    1:1 ?

  13. 14: A szöveg létezik, ez igaz. De ki írta, mikor és mi célból? Ezt nem lehet tudni.

  14. Érdekesség az elnökökről.
    http://www.dailymail.co.uk/news/article-2183858/All-presidents-bar-directly-descended-medieval-English-king.html

    Minden amerikai elnök családfája 1 vagy 2 kivétellel visszavezethető a Magna Cartát aláíró angol Seymour John elnökig. Még Obama is (most nem olvastam bele, csak korábban).

    Emlékeimben Edward Longshanks volt közös ősként, de romlik a memóriám, öregszem. És nem emlékszem már mindig a történelemórákra se.

  15. 15. Ábel

    ” De ki írta, mikor és mi célból?”

    Így 100 év távlatából úgy tűnik, hogy egy zseniális módszer, hogy hamisítványnak álcázva eljuttassák minden érintetthez a következő 100 év műveleti tervét.

  16. 19: A szövegből: „Trumpot nem engedik nyerni.”

    Ha viszont mégis nyer, akkor meg majd nem engedik élni.

    Bár minden tekintetben Clintonnének áll a zászló, a vidéki amerikai Trumpra szavaz (a romló életnívó miatt elegük van az eddigi garnitúrából), tehát történhet olyan ‘baleset’, hogy első körben befut Trump. És annyira nem mulya, hogy szó nélkül hagyná, hogy addig számolgatják újra a szavazatokat, míg ‘Killary”-t hozzák ki nyertesnek, vagy a legfelsőbb bíróság eldönti, hogy ki legyen az elnök (Al Gore – Bush).

  17. Nem csak mi mondjuk itt a gondolatkísérleteink végkövetkeztetéseként, hogy…:

    Hillary Clinton csak háborúba vinné a nyugatot az oroszokkal, Trump inkább a kölcsönös megértés útját járná Szíria ügyében, ezzel biztonságosabbá tenné a világot – érvel David Richards egykori brit vezérkari főnök. Donald Trump győzelme segíthet biztonságosabbá tenni a világot – véli David Richards egykori brit vezérkari főnök. A The Independent által szemlézett The House magazinnak a lord azt mondta: a kampány alatt tanúsított oroszbarátsága miatt is támadott milliárdos republikánus jelölt felélénkíthetné a Washington és Moszkva közötti kapcsolatokat. Elnökként a demokrata jelölt, Hillary Clinton viszont konfliktust provokálna az oroszokkal Szíria miatt.
    http://mno.hu/kulfold/komolyan-trump-hozhatna-bizonsagot-a-vilagban-1369792

  18. A Wikileaks rendszeresen lejáratja a klintonokat (pedofilgyűrűt és gyermekkereskedelmet próbál bizonyítani).
    Kíváncsi vagyok lesz-e ennek valami következménye a végeredmény tekintetében. Pláne hogy az NBC a minap már végleges eredményeket írt a honlapjára.

    http://www.silverdoctors.com/headlines/world-news/wikileaks-bombshell-reveals-clintons-supported-child-trafficker-laura-silsby-literally-pricing-how-much-it-costs-to-transport-children/#more-73848

  19. Úgy néz ki, hogy az USA elnöke D. Trump lesz. (Kérdés, hogy meddig…?)

    Nem gondoltam volna, hogy így alakul, és nem a papírforma szerint. Az amcsik okosabbak lettek, amióta nem jártam arra. 🙂

  20. „…amióta nem jártam arra. 🙂 ”

    Persze, miután megszabadultak tőled. 😀
    Béke!

    Orbán a parlamenti pofon után most nagyon örülhet, soros szomorkodhat. Ezért is örülhet vezírünk.

  21. 24: Nem tudom megállni, hogy ne kérdezzek rá: Tudod-e mit jelent a „vezír”?

  22. Csak nekem tűnik úgy, hogy a választást a hamis választási előrejelzésekkel akarták elcsalni (Clintont prognosztizálták, szinte elsöprő győzelemmel, hogy mindenki szavazzon a biztos befutóra), vagy tényleg ekkorát lehet tévedni a mintavételezéssel?

  23. 26. Chani

    Két dolog van.
    Az egyik, hogy az amerikai népet talán mégsem sikerült ANNYIRA elbutítani, hogy elfogadja további világuralmi ámokfutást, ami gyakorlatilag tönkrevágta az USA belső gazdaságát.
    A másik, hogy a globalista erőkkel szemben Trump meddig fogja bírni… Ugyanis a globalistákat soha nem érdekelte hogy mit akar a nép.
    Kennedy példája, mint lehetőség mindig nyitva áll !

    Ahhoz, hogy Trump ne kerüljön Kennedy sorsára, valószínűleg szüksége lesz az orosz titkosszolgálatokra is, mert a CIA tuti ellene fog dolgozni.

  24. 28: Azért számomra az is kérdés, hogy Trump valóban a globalista erők ellenlábasa, vagy csak tudja mit kell mondani a népnek. Ezek a körök pont arról ismertek, hogy minden oldalra, minden mozgalomba odarakják a saját embereiket kulcspozíciókra.

    Ha csak annyit elér, hogy nem kezd háborút az oroszokkal, és meghozza azokat a felszíni konzervatív intézkedéseket, amik a látszathoz kellenek, már nyert vele a világ. Ha esetleg a közel-keletre nem adának több fegyvert a muszlimoknak, akkor lassan a béke is eljöhet majd.

  25. 24: „Persze, miután megszabadultak tőled.”

    Az a helyzet, hogy szárba szökkent az elhintett mag. 🙂

    29: „vagy csak tudja mit kell mondani a népnek”

    Inkább ez az utóbbi. Ugyan olyan populista, mint a mi Orbánunk. 😉
    Nem hinném, hogy komolyabban ‘nekimenne’ annak a felépítménynek, amiből az ő gazdagsága és most már hatalma is származik.
    Amit én remélek, hogy a világpolitikai kérdések nem érdeklik különösebben, és ezért nem fog belemászni mindenféle katonai konfliktusba. Bár ebben az is benne van, ha őt nem érdekli ez a terület, átadja olyanoknak a környezetéből, akiket annál inkább. (A héjákkal ő sem tud majd szembemenni, de talán nem lesz olyan feltétlen kiszolgálójuk, mint H. R. Clinton lett volna.)

    Amit persze nyerünk a réven, elveszíthetjük a vámon – a globális felmelegedés ellen, a környezet védelmében semmit nem fog tenni, sőt rontani fog a helyzeten.

  26. 27:
    Ez neked független? Majdnem sírva fakadt.

  27. 29. Ábel

    Azt szoktam mondogatni, hogy a globális elt se annyira erős, mint mutatja magát, vagy ahogy a szélsőséges összeesküvés elméletek vallói állítják.
    Lehet hogy mégse tudnak teljesen szembe menni a világgal, pláne ha az otthon is és külföldön is folyton keresztbe tesz.
    Nem kétséges, hogy Trump hátán is meg fogják próbálni elérni céljaikat, de már nem olyan direktben.
    Látod, a TTIP is kútba esett, és Trumppal a CETA se lesz az igazi.

    Tehát akkor is „baj van” ha Trump titokban mégis a globalista erők embere, mert világossá vált, hogy alapvetően NINCS globális támogatottsága a globalista ideológiának és törekvéseknek, még a legdrágább és legkifinomultabb hazugsággépezetek működtetésével sem, se az USA-ban se külföldön.
    Látod, már az az EU vezetés is vinnyog:

    We cannot depend on Trump as a reliable ally. Europe must unite & work together (2/2) #USElections2016
    — Guy Verhofstadt (@GuyVerhofstadt) November 9, 2016

  28. 32: Ezzel egyetértek.

    Most már csak az EU vezetéssel kellene kezdenünk valamit.

  29. Azt gondolom az EU vezetéssel a „menekültek” vannak a legjobb pozícióban, hogy tegyenek valamit. Vagyis hogy általuk lecseréljék az európai baloldalt, aki Brüsszelbe kerültek az utóbbi évtizedben.

  30. http://www.echotv.hu/video/116493/20161103_Hatterkep
    34:45-től.
    „A Nemzetállam Amerika és a Birodalom Amerika küzdelme, amiben a Birodalom vezetése sem tudja eldönteni, hogy hova álljon. Itt van az ideje már a változások elindításának, vagy lehetne vele még várni?”
    Kíváncsi leszek a fejleményekre. Melyik lett volna jobb? Egy hülye, vagy egy gazember?
    Szerintem ez a tanácstalanság jellemző lesz a továbbiakban is, össze-vissza lépésekkel. Ami inkább érinthet bennünket, hogy ez mit jelent perifériának?

  31. 32.

    A remény hal meg utoljára!

    Szép is lenne az a tehetetlensége az elitnek, csak az a baj, hogy a világtörténelem minden jelentősebb eseménye, köztük a világháborúk is a háttérhatalmat szolgálta; mondhatni minden a nagy tervező forgatókönyve szerint zajlott (többnyire).

    Most akkor mitől lenne más a jövőben?

  32. 33. Ábel

    „Most már csak az EU vezetéssel kellene kezdenünk valamit.”

    Az USA nélkül az is össze fog csuklani… Mögötte sincs más csak a liberál véleményhatalom… de így az is fogatlan.
    Legkésőbb a német meg a francia választások után…
    Végre az EU megint az európaiaké lehet…

  33. 36. dávid

    „a világtörténelem minden jelentősebb eseménye, köztük a világháborúk is a háttérhatalmat szolgálta;”

    Lehet… De hát elképzelhető, hogy nem csak a gonosz oldal fejlődik, és 3000 év után a világhatalommal szemben álló erők is elkezdik összeszedni magukat.
    Ez az elnökválasztás legalábbis ezt a lehetőséget csillantotta meg.

  34. 38: 3000 éve a mai háttérhatalom egy marginális, ismeretlen kis törzs volt valahol az Isten háta mögött. Sosem volt teljesen övék az egész pálya, de a befolyásuk folyamatosan növekszik. Az I. vh. volt talán a legnagyobb váltás a javukra.

    Egyszer talán megfordulhat a trend, de az is nagy kataklizma lesz, egy egyszerű elnökválasztás kevés ehhez.

  35. 38.
    Díjazom az optimizmust, csak az korosabbak „a világ nem jobb, hanem egyre rosszabb és gonoszabb kisfiam….” mondata cseng a fülembe.

    Hit, remény, szeretet!
    Mi is változott meg 2000 éve?

    Aztán filozófiai fogalom, hogy mi jó, mi a rossz! objektíve.
    A hinduk legfőbb istensége Síva!
    Hogy valami új létrejöjjön, a meglévőnek el kell pusztulnia!

    De miért is 3000 éve? Ógörög demokrácia?

    39.
    Szeretném én is megismerni a háttérhatalmat, mert létezésükről igaz meg vagyok győződve, de nem tudom kik ők!

    Az I. világháborús storyhoz pedig egy hazai velős idézet a nándorfehárvári győzőtől, Hunyaditól:
    ” előttünk a török, de hátunkban az igazi ellenség”

  36. 40. dávid

    „De miért is 3000 éve? Ógörög demokrácia?”

    Nem…
    kb 3000 éve „intézményesedett” az, hogy munka helyett egyéb kiegészítő tevékenységekből is jól meg lehet élni.
    Addig csak egyedek választották ezeket a lehetőségeket, de kb. 3000 éve már egy komolyabb csoport választotta ki magát ezekre a feladatokra. Azóta ezek a feladatok finomodnak, tökéletesednek, és ez a csoport egyre nagyobb részarányt mondhat magának a Földön megtermelt javakból.
    Lehet, hogy értelmesebbek a többségnél, de lehet, hogy a tömeg is tanul, ha lassan is…

    Ami a háttérhatalmat illeti, létezésének felismerése már komoly előrelépés.
    Szerintem azzal nem lennénk bejjebb, ha tudnánk, hogy Rockefeller Józsi, vagy Goldmann Dezső a háttérhatalom.
    Sokkal fontosabb annak céljainak, stratégiájának és hálózatrendszerének megismerése.

  37. 31.
    Irónia volt, lemaradt a vigyorgó arc. 🙂

  38. 41.

    Hát a „világ keletkezése és eleje” egy érdekes téma; de az ősember elmélettel egyetemben is el kell higgyem, hogy a akkor is volt, aki a lét könnyebbik végét ragadta meg és kiválasztottnak sem kellett hozzá lennie.

    Egyébként semmilyen fajelméletben nem hiszek, a kis bajszoséban sem, ezért minden teremtett ember hasonló képességű szerintem.
    A kultúrkör-történeti tapasztalás az, ami mássá tesz; meg hát az eredet.

    Az meg különösen érdekes, hogy volt-e korábbi fejlett földi civilizáció és letűntek-e, vagy elutaztak? Pl . Atlantisz?
    Igen, sokat elmélkedek a világ alakuló rendjén én is ; és ma már inkább elfogadom a teremtett elméletet, pl. a Sloszár J. értelmezést.
    Remélem, hogy az anyagi világtól valami független szubsztancia létezik, mert anélkül nekünk kapáltak szerintem.

    Minden hasonló témával foglalkozó linket megköszönök!

  39. 25:
    Félreérthető (nem világos) voltam Tibor bá’, mert inkább nagy betűvel kellett volna írnom. Azt tudtam, hogy egy hivatalnok (talán perzsa, egyiptomi?) és a videojátékok egyik ‘legjobb’ főgonosza:
    http://princeofpersia.wikia.com/wiki/Vizier

    Neve összeforrt tisztséggel, így jött ez-az elnevezés. Ha már orbán volt diktátor, patás ördög, akkor már ebből se maradjon ki. 🙂

    Egyébként utána néztem részletesebben.
    vezír = „teherviselő”, főhivatalnok (perzsa szó, lásd „szadrazam”, vesd össze: minister – szolgáló, latinul)

    Tibor bá’, ha még tudsz erről valami érdekes információt, akkor ne tartsd vissza. Érdekel.

    30:
    Oké Observer, én hiszek neked. 🙂

  40. 43. dávid

    „de az ősember elmélettel egyetemben is el kell higgyem, hogy a akkor is volt, aki a lét könnyebbik végét ragadta meg…”

    A lényeget felejtetted ki.
    Arról beszéltem, amikor a könnyebbik lét megragadása ideológiává kristályosodott a Földközi tenger keleti végében, és nem lenézett erkölcsi tevékenység maradt, mint általában másutt.
    Ennek nincs szüksége „faj”elméletre.
    Egyszerűen beépül egy kultúrába, hogy „nekem több jár” és ideológia (vallás) lesz belőle, aminek az környező kultúráknál nyilván nagyobb a kohéziós ereje.

    Érdekes, hogy az emberiség kollektív emlékezete egy Aranykorra épül, és nem egy szenvedésekkel, kínlódásokkal teli őskorra, amit a modern tudomány kínál.
    A részletek homályba vesznek, de a legtöbb vallás és kultúra egyetért abban, hogy „régen jobb volt”, amint azt minden generációváltás is megerősít.

    Az én logikám szerint, ha nem létezett volna egy Aranykor, akkor nem lenne része az összes mitológiának, vallásnak, legendának. És az valószínűleg egy mosakodó hazugság, hogy az „ember” mindig hajlamos volt a csalásra.
    Ezt a „hivatásos” csalók terjesztik, hogy elfedjék a nyilvánvaló erkölcsi szakadékot.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük