2019-01-15 napi bejegyzések

(2731) A Soros György sztori

Tibor bá’ online

A MagyarHang-ban hétfőn megjelent Soros történetet egy az egyben átvesszük a téma fontosságára való tekintettel

https://magyarhang.org/belfold/2019/01/14/orban-es-soros-a-kesz-atveres-show/

Kiderült, az, amit az ellenzék, illetve a civil szervezetek évek óta állítanak, miszerint minden valóságalapot nélkülöző, tudatos ellenségkép kialakításából áll a kormány Soros-kampánya. Ezt a svájci Magazinnak adott interjújában maga az egyik ötletgazda, a holokauszt-túlélő apától született George Eli Birnbaum árulta el. Birnbaum a jól ismert, 2017-ben elhunyt republikánus kampányguru, Arthur Finkelstein legjobb tanítványa, aki személyesen a mestertől tanulhatta el a hatékony politikai kampányok megszervezésének tudományát.

A 24.hu által felfedezett interjúból kiderült, hogy a Finkelstein-Birnbaum páros 2008-ban került kapcsolatba Orbán Viktorral és a Fidesszel, mégpedig Benjámin Netanjahu közvetítésének hála. Ekkor már közismert volt a Finkelstein-módszer a kampányokban, amelynek az volt a lényege, hogy kijelölnek egy ellenséget, akit folyamatosan támadni lehet, és akire minden, a választók által rossznak vélt dolgot ki lehet vetíteni. Orbán lecsapott a lehetőségre, és a két kampányguru szerződést is kötött a Századvég Alapítvánnyal. Először a 2008-as szociális népszavazáson számítottak rájuk, majd a 2010-es és a 2014-es parlamenti választásnál is, ekkor az MSZP, valamint a Világbank és a Nemzetközi Valutaalap, azaz a finánctőke legfőbb képviselői kerültek a célkeresztbe.

Majd megtalálták azt a személyt, aki egyáltalán nem tud védekezni a vádakkal szemben. Állítólag egy telefonos közvélemény-kutatás után jutottak el a megoldáshoz, Soros Györgyhöz, és maga a miniszterelnök is elfogadta a magyar származású milliárdos ellenségként való megjelenítését. Soros tökéletes volt erre a szerepre: liberális, pénzügyi spekuláns, nem itt él, ráadásul még zsidó is, aki mivel nem politizál, nem is tud majd a politika fegyvereivel visszavágni. Birnbaum szerint ez volt az összes termékük közül a legegyszerűbb, „csak be kellett csomagolni és piacra dobni”. Maga a kampány, sőt, nevezzük inkább egy hadjáratnak, az akkor kormánypárti Heti Válasz cikkével kezdődött (2013. 08. 14.), amelyben a Soros által irányított civil szervezeteket vette célba. És innen nem volt megállás, megszületett a kormánysajtó által terjesztett összeesküvés-elmélet – Soros Magyarországot támadja –, majd a hatalom nekiment az Ökotárs Alapítványnak, és létrejött „a veszélyes NGO-k” rémképe.

A második szakaszt 2015-ben a migrációs krízis alapozta meg, és az alapot önhibáján kívül maga a milliárdos adta, miután egyik írásában azt jósolta, ha a helyzet nem változik, évente egymillió menekült érkezhet Európába. Ez adta a hadjárat következő munícióját, a kampányguruk irányításával megszületett a Soros-terv, és az a nézet, miszerint a főellenség évente egymillió menekültet akar Európára zúdítani. És innen már csak egy lépés volt egyesíteni a két, addig külön futó kampányt, és 2015 végétől már az volt a propaganda fő mondanivalója, hogy aki nem a kormányt támogatja, az migránspárti, Soros-bérenc, és minden civil szervezetet, amely támogatást kapott a Soros-féle Nyílt Társadalom Alapítványtól, azt a milliárdos irányítja. A kampány tehát összeállt, Soros lett a gonosz megtestesítője, aki a finkelsteini módszernek megfelelően nem tehetett semmit.

Ami igazán döbbenetes volt, az az, hogy a magyar modell elkezdett más országokban, földrészen is működni, és hasonló kampányokkal lehetett találkozni Kolumbiától, Izraelen és Kenyán keresztül Ausztráliáig. Sőt, 2017-ben Olaszországban Soros által fizetett menekülthajókról szóló kitalált történetek kezdtek terjedni, 2018-ban pedig Donald Trump amerikai elnök is arról beszélt, hogy Soros által fizetett migránskaravánok tartanak az amerikai határ felé. Mindenesetre Birnbaum az interjúban azt állította, nekik a magyarországi kampányon kívül a többihez nem volt közük. Sőt, azt is tagadta, hogy tudták volna azt, hogy Soros milyen származású.

„Amikor kitaláltuk a kampányt, egyetlen másodpercre se jutott eszünkbe, hogy Soros zsidó” – állította a vallását gyakorló Birnbaum, aki még azt is hozzátette, sohasem dolgozna antiszemitákkal, de rögtön vissza is kérdezett: „Ha valaki zsidó, akkor már nem is támadhatom meg?”

A kampánytanácsadó szerint az általuk megtervezett kampányok senkit nem tettek antiszemitává, aki azelőtt nem volt az, legfeljebb mutattak nekik egy új áldozatot, más nem történt.

Párhuzamos valóságok Magyarországon

László Róbert, a Political Capital választási szakértője szerint nem fog visszaütni a kormánypártokra a birnbaumi kitárulkozás.

„Egyszerűen párhuzamos valóságok léteznek Magyarországon, és ez az interjú, ami lerántja a leplet a Soros-kampány hátteréről, el sem jut azokhoz, akik már régóta rettegnek Sorostól. Mivel megint kizárólag azok fogják elolvasni a cikket, akik pontosan tudják, hogy a milliárdos egy kreált ellenség, így a már zajló EP-választásokon semmilyen hatása nem lesz, a kormány ugyanúgy sorosozhat, a hívek ugyanúgy retteghetnek” – mondta el a Magyar Hangnak a Political Capital választási szakértője.

László Róbert úgy véli, a kormánypropaganda már készül Soros György halálára, nem véletlen, hogy a milliárdos nem önállóan szerepel a kampányban, hanem Soros-hálózatról és Soros-tervről van inkább szó. És a jelenlegi helyzetben a szakember úgy látja, politikailag belátható távon belül még bőven lesz ennek kifutása.

„Egyébként abszolút nem a Finkelstein–Birnbaum duó találmánya az ellenségképzés, hiszen számos társadalmi csoportot kiáltottak már ki bűnbaknak a történelem során. Talán annyi innováció van benne, hogy egyetlen embert tettek meg főellenségnek, mégpedig egy olyat, aki képtelen ez ellen hatékonyan védekezni, így bele se vág a kommunikációs csatába” – állította az elemző.

Maga a kampány permanensen zajlik, és egyre több helyen működik, igaz, mindenhol megkapja a maga sajátosságát. Izraelben a palesztinok segítésére működő civil szervezete és az Izrael ellenessége miatt alkalmas a főgonosz szerepére, míg Romániában éppen a magyar származását emelik a középpontba. Magyarországon ugyan nem a zsidó származása az elsődleges célpont, ám a 2016-os plakátkampány egyértelműen felidézte a 30-as évek hangulatát.

„Kizárt dolognak tartom azt, hogy a kampánytanácsadók ne tudtak volna Soros György zsidó származásáról. Legfeljebb az hihető, hogy ők nem mérték fel a kampány antiszemita felhangjának jelentőségét; ez már talán a magyar stábot »dicséri«” – tette hozzá László Róbert, hangsúlyozva, hogy az antiszemita íz, bár vitathatatlanul érződik, nem a leglényegesebb összetevője a Soros-ellenes hadjáratnak.

Most már csak tényleg az a nagy kérdés, vajon lesz-e, lehet-e valamilyen hatással a magyar emberekre az, ami Birnbaum által adott interjúból véglegesen kiderült: Soros kreált ellenség.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Éljetek a lehetőségekkel!