(2404) Hitted volna?

Tibor bá’ online

 

A vallásos hitet erkölcsi alapon védők erkölcsössége igencsak megkérdőjelezhető, amit indulatosan utasítanak vissza, miközben tetszelegnek a maguk által emelt erkölcs magaslatainak elfoglalásával. Ezen kívül minden alkalmat megragadnak, hogy egyenlőségjelet vonjanak az istenhit és az erkölcs közé, ami egyben azt implikálja, hogy aki nem hisz az ő istenében, az erkölcstelen.

Mivel a fentiekben vázolt szellemben történtek hozzászólások, azonnal megakadt a szemem egy érdekes híren: A Year in Jail for Not Believing in God? How Kentucky is Persecuting Atheists  =  Mivel nem hisz istenben, egy év börtönt kaphat érte? Kentucky-ban így üldözik az ateistákat.

Kentucky államban a törvény megkívánja az állampolgároktól, hogy elfogadják a mindenható isten nyújtotta biztonságot, aki ezt nem teszi, azt 12 hónapig terjedő elzárással lehet büntetni. Hab a tortán a Kentucky legfelsőbb bíróság nem hajlandó vizsgálni a törvény alkotmányba ütközését annak ellenére, hogy egyértelműen ütközik az Amerikai Alkotmány első kiegészítésével.

Mumbai (India) egyik katolikus templomában felállított Jézus szoborból víz csöpögött. A helyiek csodát emlegettek, és elkezdték összegyűjteni a „szent vizet”. A parókia lépéseket tett, hogy beinduljon a zarándoklás a templomba.  Amikor egy Sanal Edamaruku nevű szakember megállapította, hogy a víz egy meghibásodott vízvezetékből szivárog, a helyiek 3 év börtönnel büntethető szentségtöréssel vádolták. Végül pedig halálos fenyegetéseket kapott, olyannyira, hogy el kellett hagynia az országot. úgy tűnik tehát, hogy nem csak a fanatikus muzulmánoktól kell tartani, hanem a fanatikus katolikusoktól is. Érdemes még rámutatni, hogy az indiai törvények biztosítják a szólás szabadságát, ugyanakkor egy 1860-ból származó, gyarmati törvény tiltja a blaszfémiát.

A múlt hónapban, Írországban a 31 éves, negyedik hónapban lévő terhes asszony,  Savita Halappanavar meghalt, habár nem kellett volna meghalnia. A nő magzatát készült elveszíteni, közben vérmérgezés tünetei léptek fel. A nő könnyen megműthető lett volna, ha a különben már halott főtust kikaparják. Ezt azonban az orvosok megtagadták „ez egy katolikus kórház” magyarázattal, és napikig hagyták szenvedni.

Ilyen és hasonló hírekből naponta száz meg száz található a világhálón. Nem is ez az érdekes, hanem az, hogy az „értelmes túlélők honlapján” még mindig jelennek meg hozzászólások, amelyekben hevesen védik az keresztény istent létezését, mint az emberiséget vezető erkölcsi fáklyáját, mely megmutatja az egyetlen igaz utat az erkölcs non plusz ultrájához.

___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________
___________________________________________________________________________

 

 

113 gondolat erről: „(2404) Hitted volna?

  1. +1

    Boldog Új Évet Tibor bá’!
    B.U.É.K. mindenkinek!

  2. Puff, ez aztán a mélyütés.

    Akkor most bizonyítottan állítod hogy nincs isten vagy sem? 🙂

  3. 02 – Gibbonfióka:
    A nincs-et nem lehet bizonyítani. De a poszt nem is istenről szól, hanem egyes istenhívők bigottságáról.

  4. BÚÉK Tibor bá’-nak, és az összes blogolvasónak!
    Erre a posztra csak egy rövid válaszom lehet:
    Mentsen meg az Isten mindenkit a bigott és túlbuzgó vallásosoktól!

  5. Ha bemész a McDonaldsba, nem lesz belőled hamburger. Ha bemész egy templomba, nem leszel keresztény.

  6. Ha elmész gyónni, ugyan úgy „bűnt” követtél el, max elismed a hibádat…

  7. 06. dajtás

    „max elismed a hibádat…”
    Ami azért egy nagyon fontos lépés, tegyük hozzá.

    Véleményem szerint a mai gyónás általában röhej. Nem kell hozzá egy csuhás.
    De itt ált. gyónás után ledobják a lelkiismeretfurdalást, aztán mehet tovább a mocsok. Főleg ha még egyházi adót is fizettem, ha-ha.
    Az álerények és álerkölcsök még a megbánt bűnöknél is veszélyesebbek az egyén üdvére nézve! Abban lubickolnak aztán sokan. De persze soha nem késő elkezdeni.

    Boldog Újévet Évának és Neked Tibor bátyám, meg persze minden kedves blogolvasónak!

  8. 04. dajtás: „Mentsen meg az Isten mindenkit a bigott és túlbuzgó vallásosoktól!”

    …. és a bigott és túlbuzgó ateistáktól is ….

  9. Re:9
    Ateizmus is egy vallás, ők abban hisznek, hogy nincs Isten.
    Vannak ugyan úgy szentjeik, pl Newton, Einstein, vannak ugyan úgy dogmáik, pl nem hisznek a transzcendens dolgokban, még liturgiájuk is van, lásd házasságkötési ceremónia, névadó, temetési ceremónia.
    Ez is egy vallás, csak festik magukat… 😉

  10. Re:8
    Fontosnak fontos, de nem ment föl a bűn elkövetése alól.

    Jaj nagyon sajnálom bíró úr, hogy kiraboltam a pénzszállító kocsit, kérem engedjen haza, mert kényelmetlen az előzetes cellája, reális nem? 😉
    Ahogy fent, úgy lent, és ahogy lent úgy fent is vagyon. Karmikus bűnöket fenékberúgás jár, ezen nem segít 50 miatyánk, és fél óra kukoricán térdeplés…

  11. A végén még arra jutnak, hogy a kereszténység legkártékonyabb árulói maguk az egyházak.

  12. Józan állapotaimban, ateista vagyok.
    Mondhatom azt is szabadgondolkodó.
    Nincsen bennem ezügyben egy csipetnyi kétely sem.
    Ha valamitől rettegnem kell ,vagy határtalanul boldog vagyok, mindkettő ritkaság akkor mégis 5 perc ima erejéig talán tovább is , hívővé változom.
    Katolikusnak vagyok keresztelve, de hittanra sohasem jártam, marxista valláskritikát tanultam egy egész hónapig, azalatt semmi mást.
    Azért linkeltem be az alábbit, mert én érdekesnek találtam, a témába vág.

    BUÉK minden idelátogatónak !

    http://www.depositum.hu/istenbizonyitas.html

  13. 10 – dajtás:
    Hogy te mekkora egy FASZ vagy: „Ateizmus is egy vallás, ők abban hisznek, hogy nincs Isten.” Ezt nem először írod ide, nem is másodsor. Mindig megválaszolom neked, hogy ez marhaság. Mi nem hisszük, hogy nincs isten. Mi várjuk, hogy valaki bebizonyítsa, hogy van isten. Ezt a marhaságot „Ateizmus is egy vallás, ők abban hisznek, hogy nincs Isten.” próbáld elfelejteni, és próbáld bebizonyítani, hogy van isten. Mert arra, hogy te hiszel benne, mi szarunk nagyokat. Mi is el szeretnénk fogadni létezését, de mi nem vagyunk olyan hülyék, hogy bármit elfogadnánk bizonyítás nélkül.

  14. Re:12
    Nem vagyok benne biztos, hogy maga Jézus bemenne most a keresztény templomok többségébe… Eleve megy a vuduzása, mert a mindenhol a feszülete van felrakva, állandóan csak szenvedése van előtérbe helyezve, nem a tanításai, alapfilozófiájától az egyházak igen csak távol vannak(világ top5 leggazdagabb szervezete közt van a katolikus egyház), stb, stb…
    Én nem csodálkozom hogy ma már csak ott tud talpon maradni az egyház, ahol alacsony az iskolázottság, és az oktatást az egyház biztosítja…

  15. 13 – Mosógépszerelő:
    Amit belinkeltél az egy oltári nagy szófosás. A lényeg: nincs bizonyítva, a többi csak okoskodás.

  16. dajtás,

    Követi a katolikus egyház Jézus példáját? A tanításai szerint él és cselekszik?

    Nem nehéz belátni, hogy nem, sőt inkább lejáratta az egész hitet, Istent, magát a keresztény szót vagy fogalmat is.

    Az ateisták „szentjei” között meg Newton-t benézted vagy összetéveszthetted valakivel, (Pl. Darwinnal) mert Newton nagyon is istenhívő volt, tudományos, ill logikai elvek mentén érvelt Isten létezése mellett, olyan érveket hozott fel, melyek könnyen megérthetők és ma is megállják a helyüket.

  17. Ma reggel mentem haza, és azon elmélkedtem, hogy reggel fél hétkor miért kell harangozni. 2018-ban.
    Az emberek többsége nem jár templomba, nem is igazán hisz semmiféle vallásban.
    A templomba járóknak meg van órájuk, bármilyen időpontra el tudnak menni. (A Szulejmánt sem hibázzák el a tévében.)
    Egyetlen oka van annak, hogy harangoznak. Mert megtehetik. Azon kívül, hogy bosszantják vele az embereket, más okuk nincs.
    És ők beszélnek erkölcsről

  18. 18: „bosszantják vele az embereket”

    Mit szólnál hajnali ötkor a müezzinhez? 😀

  19. Re:17
    Felőlem berakhatjuk Darwint is az ateista szentek panteonjába… 😉 De mondhatnám azt is, hogy materialista szentek, egy kaptafa…
    Az hogy kiből faragtak szentet teljesen független attól, hogy az adott személy vallásos volt/nem volt vallásos.
    Vallási fanatikusokat nem zavarják az ellentmondások…

  20. Köszönöm Tibor bá a megtiszteltetést. 😉
    Előre szólok, hogy vallásos töltetű lesz, amit írok.

    Istenben meg lehet bizonyosodni, mindenki számára elérhető, ámde van egy apró gátja annak, hogy miért nem egyértelmű a léte. Ebben az univerzumban annyi teremtménye van, hogy a létük számára egyfajta információs zajjá mosódik. Ahhoz hogy direkt kapcsolatba lépjen az egyik teremtményével, oka kell hogy legyen. Pl adott nép messiásáról, vagy prófétájáról van szó, vagy csinál valamit az adott személy, ami felhívja rá a figyelmét. Nem vajaskenyér kenés a beugró a főnökséghez, de nem is valami extrém dolog. Maradjunk annyiban hogy láttam, és beszéltem már olyan emberrel, aki megugrotta ezt a lécet, és nem hangemberről van szó…

  21. 21 – dajtás:
    Ez megint csak bla-bla. LÉNYEGET kérünk, itt a Földön, egyszerűt, beláthatót. Ami a Földön látható: háborúk, éhínségek, kegyetlen mészárlások, természeti csapások, stb. Ezekhez nem kell isten. Sőt, semmihez se kell isten. Isten tök felesleges. Egyetlen egy dologra jó isten, a hiszékeny emberek hülyítésére.

    A bibliai isten minden szarságot megbüntet. Engem az isten tagadásért, isten káromlásért, blaszfémiáért miért nem büntet meg? Azért mert nem létezik! A jó embereket nem jutalmazza, a rossz embereket nem bünteti. Miért? Mert nem létezik.

  22. Re: Tibor bá’
    Ha ismernéd a Föld speciális helyzetét a Tejútban, akkor nem lenne ennyire ellentmondásos a formai logikád számára amit írtál… Lehet hogy újdonság lesz ez számodra, de ez a világ a bűn világa. Az ide érkező lelkek azért vannak itt, hogy szobatisztává váljanak, mert a felsőbb rendszerekbe nagy galibát okoznának, mondhatni ez az óvoda. Ezért van ennyi hiba, és ennyi bűn, és sok sok csábítás.
    Gimnáziumba mehet szerinted egy 4 éves, aki bármikor maga alá vizelhet? Nyilván nem, ezért van az hogy az óvónéni vagy szép szóval vagy femyítéssel operál. Népe válogatja kinek mi jutott…

  23. 22: „A jó embereket nem jutalmazza, a rossz embereket nem bünteti.”

    Ez nem enyire egyszerű. Isten büntetése és jutalmazása nem a földi életben következik be, hanem a túlvilágon.
    😉

    23: „Lehet hogy újdonság lesz ez számodra, de ez a világ a bűn világa.”
    Szerintem ez senkinek sem újdonság. 🙂

    Dajtás, nem vagy te túl sovány? 😀

  24. „Ateizmus is egy vallás, ők abban hisznek, hogy nincs Isten.”

    Persze, meg az egyik focicsapatnak se drukkolók is egy szurkolói klub, a bélyeget nem gyűjtés egy hobbi, és az otthonmaradás pedig egy kirándulási célpont.

    „Ha ismernéd a Föld speciális helyzetét a Tejútban”

    LOL. Mert gondolom Te annyira tisztában vagy a Tejút különböző pontjain lévő bolygókon érvényesülő hatásokkal, mi?

    „Maradjunk annyiban hogy láttam, és beszéltem már olyan emberrel, aki megugrotta ezt a lécet, és nem hangemberről van szó…”

    Maradjunk annyiban, hogy az ilyen sejtelmes utalgatásaiddal nem igazolsz semmit. Na, elő a farbával, ki az a nem hangember, akinek direkt kapcsolata van a nagyfőnökkel?

  25. Re:24
    Itt sokan hisznek valakinek, aki nem vagyok. 😉
    Ha viszont mást értesz alatta, akkor fejtsd ki jobban, mert nem vagyok gondolat olvasó blogon keresztül… 😉

  26. Re:25
    Az érvelésed akkor lenne helyes, ha az ateisták nem ágálkodnának annyira teisták ellen. Aki nem gyűjt bélyeget, nem szokott konferenciát szervezni a bélyeggyűjtők ellenében, és nem fikázza a fotelhuszár a teljesítmény túrázót intézményesen…

    Hogy mi van a galaktika összes más bolygóján, azt nem tudom, de itt a helyzet elég egyértelmű, csak nyitott szemmel kell járni. Írhatnék ide cifrábbat is ezzel kapcsolatban, de azt már Tibor bá nehezen tűrné, így is rezeg már nála a léc.. 😉

    Írj privátban, és megadom az elérhetőségét.

  27. 27 – dajtás:
    Te még azt is eltagadod, ami egyértelmű. Minden témában te vagy az, aki előáll istennel. Nem az ateisták hirdetik az igét, hanem te. Ráadásul olyan hülye dolgokkal állsz elő (Tejút) ami megkérdőjelezi józanságodat. Én nem is válaszolnék neked, ha nem tartanám fertőzőnek azt, amit hirdetsz. Ráadásul az értelmes válaszokat átugrod, mintha ott se lennének, csak nyomod tovább a hülyeségeket. Egyetlen jó tulajdonságod, hogy lehetetlen megsérteni. Gondolom gyűjtöd a jó pontokat isten előtt. 😀

  28. 29 – NsoCsi:
    Aminek a bizonyításához 240 oldal szükséges, az eleve gyanús. 😀

    Komolyabban. Az iromány legelején ezt a kifejezést használják: „evolúciós csalás” aztán bizonyítás nélkül folytatja, és ezzel el is van intézve az evolúció. Ez komolytalan.

  29. Ne is mond Tibor bá’, tudod milyen nehéz piros pontokat gyűjteni? Megrögzött ateisták plusz pontot érnek! 🙂 🙂 Biztosan előző életemben hittérítő voltam, és előjön a napi rutinom. 🙂 🙂

    Viccet félretéve. Az az óriási különbség köztem és a vallásos többség között, hogy én nem hiszek Istenben, hanem tudom hogy van.
    Ezért tudom fullban nyomni a „kretént”, és ezért vagyok ennyire bosszantó. Hozzáteszem sokkal inspirálóbb ez a közeg, mintha körülvenném magamat bólogató Jánosokkal. Írtam már régebben, hogy ha olyan ambícióim lennének, akkor jól felszívnám magamat angolból, és egy keresztény felekezetet alapítanék az USA-ban. Élnék, mint Marci hevesen, és minden napra jutna egy másik nő, mert többnejűséget vezetnek be. 😉
    Még sem ezt teszem, mert más a dolgom, én csak a véleményemet mondom el.

    Nem ide való, de okkal mondok nagyon sok furcsa dolgot. Tipikusan nem nyilvános téma, majd egyszer valamelyik blogtalálkozón elmondom… 😉

  30. Re:Tibor bá’
    Ebben igazad van, néha tudunk mi egyetérteni is. 😉

  31. 27: Ha a bélyeggyűjtők kötelezővé teszik majd a bélyegvásárlást, vagy ha a kedvenc bélyegük rajzolata alapján kötelező életvezetési előírásokat akarnak majd tenni nekik, akkor valószínű a nem gyűjtők is határozottabban lépnek majd fel ellenük.

  32. 26: „fejtsd ki jobban”

    Nem lehet… 🙂

  33. Re:34
    Akkor írj privát üzenetet, ha nem akarsz ide írni.

  34. Re:33
    Tőlem ilyet sose fogsz hallani, hogy valamire köteleznélek… Maximum elmondom a véleményemet, és ezt vagy megfogadod, vagy nem. Itt szabad akarat van, mindenki úgy rontja el, vagy építi az életét ahogy akarja.

    Az már más kérdés hogy anno a hatalmi elit az egyházon keresztül irányított, lásd a középkori pápák, és az akkori pénzügyi-hatalmi körök összefonodásait.
    A mai, főleg a nyugati egyházak olyan messzire vannak már az alap filozófiától, mint Makó Jeruzsálemtől. Eleve ha valamire köteleznek, az már büdös nekem… Jobb egyházak nem köteleznek, hanem kérnek, és vagy segítesz, vagy nem. Persze a potyautasok előbb utóbb kiesnek ott is.

  35. Kedves Tibor Bá’!

    „A Science, az általános tudományos közösség vezető folyóirta, hangsúlyozta Harun Yahya könyveinek hatását és magas színvonalát. A Science cikke a „Creationism Takes Root Where Europe, Asia Meet” (A teremtéselmélet gyökeret ver Európa és Ázsia találkozásánál), a magazin 2001. május 18-i számában azt írta: „olyan magas színvonalú könyvek, mint Az evolúciós csalás vagy A darwinizmus sötét oldala az ország egyes részeiben nagyobb hatással bírnak, mint a tankönyvek.” Ezután az újságíró értékeli Harun Yahya könyveit, amelyek létrehozták a világ egyik legerőteljesebb antievolucionista mozgalmát az Észak-Amerikán kívüli világban.”

    Már megbocsásson, de ha itt valami komolytalan, akkor az a teljesen szűklátókörű, már-már ostoba hozzállás az, ami az Ön reagálásából kiviláglik. Ha valaki tudományos igényű magyarázatot akar, akkor sajnos lehet, hogy ötszáz oldalt is végig kell olvasnia, méghozzá igencsak odafigyelve.

    Az ország legidősebb bloggereként Ön már nincs messze attól az időponttól, amikor már nem lesz lehetősége jóvátennie élete legnagyobb tévedését.

    Őszintén remélem, hogy addig azért még lesz ideje tudományos érvekkel is cáfolni a könyvben szereplő állításokat, ha már a Science magazin írói körének nem sikerült…Már csak a saját jól felfogott érdekében is!

    Felhívom a figyelmét, hogy a könyv bevezetője után jön a bizonyítás!

    Ön jól érzékelhetően éppen csak azzal nem akar szembesülni, amit hiányol. Az ország legidősebb bloggereként nem is volna jó szembesülni egy eltékozolt élet lehetséges következményével. Főleg nem a saját blogja nyilvánossága előtt…

    Egyébiránt az Ön alapbeállítódását mi sem minősíti jobban, mint az „iromány” kifejezés használata, illetve a véleményem és az arra adott reakciója között eltelt 1, azaz egy perc!

    Üdvözlettel: Tibor

  36. 29 NsoCsi
    Idáig jutottam el az olvasásban, hogy elég legyen.
    Ez olyan hiányosságokat tár fel a szerző háttérismeretéről, amin már rég túljutott a világ, még vallási körökben is:
    „Két nézet létezik azzal kapcsolatban, hogy miként jöttek létre az élőlények. Az egyik az, hogy minden élőlényt Isten teremtett meg, a mai, komplex formájukban. A másik az, hogy az életet értelem nélküli, véletlen egybeesések alakították ki.”
    Aki ilyesmit állít, annak halvány fogalma sincs az élet fejlődésének fosszilis bizonyítékairól.
    Ez a mondat egyszerűen visszatér ahhoz a bibliai alapvetéshez, hogy a teremtő minden élőlényt kvázi egyszerre teremtett mai tökéletességében, ami rég meghaladott.
    Aki egyszer végignézett egy leletsort arról, hogy mely korszakokban milyen élőlények léteztek, és ezek hogyan fejlődtek tovább a következő lépcsőig, mindig a már meglévő biológiai alapokat felhasználva és továbbfejlesztve, annak az evolúció olyan ordítóan nyilvánvaló, hogy ennek elvetése nagy bigottságra vall.
    Még azt a szamárvezetőt sem használja, amit a kreácionisták kitaláltak a túl nyilvánvaló evolúciós folyamat magyarázatára, nem, ő egyszerűen kijelenti, hogy isten minden élőlényt mai formájában teremtett meg, és punktum…
    Nem akarom kitenni magam hasonló további inzultusoknak, mert felmegy a vérnyomásom…

  37. 37 – NsoCsi:
    Kedves druszám!
    Az alapbeállítodásodat mi sem minősíti jobban, mint az utolsó bekezdésed. Ami egy hatalmas mellélövés. A rendszer minden új hozzászólót a talonba tesz és rám bízza, hogy átengedem-e vagy sem. Én persze nem ülök éjjel-nappal a monitor előtt. Néha csak órákkal később veszem észre, hogy valaki moderálásra vár. Moderálás előtt elolvasom mit írt, majd ha úgy döntök, hogy mehet, akkor előrehozom a bejegyzési időt, mert ha csak úgy berakom, akkor felborítja a sorszámozást. Te magad is észrevehetted volna, hogy a bejegyzési idő és a tényleges beírás között órák teltek el. Nem vetted észre, csak az egy percet. Könnyelműség lenne részemről, ha azt mondanám, hogy felületes vagy? Az én válaszom nem egy perc alatt készült el. Pusztán arra kellett ügyelnem, hogy a tied után jelenjen meg. Erre elég volt egy perc.

    Na most a becsatolt könyv.
    Ha egy tudományos munkának a lényege: „Az evolúciós csalás vagy A darwinizmus sötét oldala.” Akkor az nem tudományos munka. Ha pedig a szerző egy muzulmán tudós, akkor azt el se kell olvasni. Ki a fenét érdekel, hogy a Világot a nagy Allah teremtette?

    És akkor személyes üzeneted.
    Mondjuk más ezért a baszogatásért be se engedne. Én azonban nagyvonalú vagyok. Tudod-e miért? Azért mert könnyen lehet, hogy te előbb fogsz megjelenni Allah színei előtt, mint én és én kapom a 64 szüzet, nem pedig te. 😀

  38. „Ezen kívül minden alkalmat megragadnak, hogy egyenlőségjelet vonjanak az istenhit és az erkölcs közé, ami egyben azt implikálja, hogy aki nem hisz az ő istenében, az erkölcstelen.” – Ez egyszerűen hamis. Soha senki részéről nem találkoztam ilyen kijelentéssel. Azzal viszont igen, hogy amikor bárki hívő valamilyen erkölcsi kérdésről beszél, arra ezzel az abszurdummal vádoljátok. Az, hogy én hívő vagyok, és amúgy azt állítom például, hogy egy ártatlan emberi élet kioltása erkölcstelen, különösen ha az az ember a legfiatalabb, kiszolgáltatott, magzati korban van, miért tennék egyenlőségjelet az istenhit és az erkölcs közé? Istenhittől teljesen független.

  39. 40.Tibor bá
    ..”.és én kapom a 64 szüzet „…
    Óh, jaj, Tibor bá, csak nem?Ne csináld má, na nee…
    Ugyanis az iszlám szerint a szüzek csakis a gyaurok elleni harcban , a dzsihádban elesett hősőknek, a sahidoknak járnak, hát csak nem fogsz öregségedre hadbavonulni, drága jó barátom?

  40. 64 szűzet? Ma csak egy 64 éves szűz jár 🙂

  41. A Fanatizmus a legkártékonyabb legyen az bármely ideológiáé! – a világon.

    Van HITem de az tapasztalaton alapszik.

    Isten bennünk van, minden ami van maga a teremtés – nem kell hozzá hók pók pap se 🙂

  42. Hát bammeg Tibor bátyám, az isten létezésében akkor fogok hinni, amikor te vagy valaki személyesen bemutatja nekem (asszem soha nem lesz ilyen), szóval addig ISTEN NINCS, NEM LÉTEZIK.
    A másik meg, hogy idegen civilizáció létezik-e? Hát bakker, ha bemutatsz egy földönkívülit, aki 1000000000000000000000 fényévről érkezett ide hozzánk, akkor elhiszem az alien létezését.
    Még egy dolog Tibor bátyám, mellllik fog előbb végezni velünk, a GW, vagy a NUKE, én az atomháborúra szavaznék (Nuklear War), az gyorsabb, biztosabb, és legalább kiirtja az emberiséget, meg az állatvilág legtöbb faját. Az emberiségért nem kár, én csak az állatokat sajnálom a hülye bunkó emberek tevékenysége miatt.

    Különben itt vitatkozhattok a GW, a NUKE bekövetkezésén, melllllik lesz előbb. 2011-ben még a nagy spájzolás ment, sokan be is szopták a cocát általad, össze-vissza vettek minden lófaszt, aztán 2018-ban még roskadásig vannak a bótok bazd+. https://www.antalffy-tibor.hu/?m=201102
    Ez bazd+ egy geddon-rettegést-kihalást-meg-mi-a-tököm gerjesztő oldal, aminek a 90 %-a lófasz, nincs realitása, HAZUGSÁG, a „HÍVŐK” beszopják, ahogy beszopták 2011-ben is. Akkor is voltak fanatikusaid, most is vannak ész nélkül gondolkodók (egy primitív fanatikus pl. Gyarmathy, de vannak mások is), és te vagy a messiás, a falkavezér, a hittérítő, SZEKTAVEZÉR B+.
    Szerintem a Tibor bá blogja sokszor többet árt mint használ, és ezt jó szándékból írom, mert kurva sok embert félrevezetsz, megtévesztesz. ÉS EZ A TE BŰNÖD!!!!

  43. Utállak Tibor bátyám, amiért ennyire megvezeted az általad „értelmes embereknek”
    nevezett egyéneket. Bár ők is hülyék, hogy hallgatnak rád, beszopják azt a sok marhaságot, amit „az ország legidősebb blogere” címen írogatsz. Faszságokat írogatsz, hülyíted a „népedet”, az „alattvalóidat”, akik mindezt a sok hülyeséget, faszságot beszopják, bekajálják. Káros tevékenységet folytatsz, jópár emberrel már eléggé kibasztál.
    Abba kéne hagynod ezt a posztot, ne hülyítsed tovább a közönséget, vagy csak egyszerűen dobd fel a pacskert. Bocs hogy ezt kívánom neked, de sok elmét megkímélnél a faszságaidtól. Bár ugye 3 év múlva mindenki kihal, addig el kell viselni téged. De szerintem, ha nem döglesz meg, akkor 10-15 év múlva is olvashatják a faszságaidat, aki akarja.

  44. Beszívtál vaskalap?

    Don’t drink and drive write! 🙂

    VAgy a tagadás fázisban vagy, de igazából már te is sejted, tudod, hogy mocsok nagy gáz lesz. (?)

  45. Figyelj Gyarmathy, nyald ki a tiborbá seggét, te egy akkora faszkalap vagy, hogy amiket ide írogatsz, azok akkora faszságok, hogy az ember , aki normális és elolvassa, hülyét kap tőlük. Te egy irtózatos fanatikus ember vagy a rosszabbik fajtából.
    Különben kérdésedre válaszolva józan vagyok, de ezt a sok baromságot olvasva nem is kell pia ahhoz, hogy az ember „eldobja az agyát”, olvasva ezeket a hsz.-eket, pia nélkül is kiakad az ember. 😛

    ” te is sejted, tudod, hogy mocsok nagy gáz lesz. (?)”
    Ki a faszomat érdekli az Antalffy, ha úgy tetszik neki, kitörli a hozzászólásaimat. Nagy ívben szarok rá. Úgy is ez a szokása, ha valaki ellent mer mondani neki, vagy nem tetszik neki az, ha vki olyat ír ami nem a kedvére való. (Vén hülye FASZKALAP).
    Na és ha kitilt, úgyse akarok már erre a szarfasz oldalra írni, amit akartam, megírtam ( max. törli a tibibá), többet meg nem akarok ide jönni.
    ÖREG, ÉN KRITIKÁT FOGALMAZTAM MEG, ENNYI.

  46. vaskalap,

    Ma már érdemes volt benéznem. 😀

    Tényleg akkora „faszságok”-at írok? Ezek szerint hatnak (rád). És miért nem legyintesz és mész tovább? Sejted, hogy nem is annyira „faszságok”?

    Olyan időszak jön vaskalap barátom, hogy jobb is, ha a legtöbb ember nem tudja még vagy nem fogja fel egyelőre.

    De ha zavar, ne olvasgass itt, aludj tovább. Szép álmokat !

  47. Te egy nagyon hülye ember vagy Gyarmathy. Beszopod az Antalffy féle faszságokat?
    Bár rajtad kívül még sokan mások is. Nem veszitek észre, hogy ez a szektavezér manipulál benneteket, ti meg benyaljátok a sok baromságait?
    Hol voltál 2011-ben Gyarmathy????
    Akkor az volt, hogy spájzolni, spájzolni, de már fentebb megírtam.
    Hülye faszkalap vagy Gyarmathy egy a sok közül itt. 😛

  48. Tibor bá!

    Ki ne töröld ! 🙂

    Nem gúnyolódni akarok valakin, csak jó szemléltetés, micsoda háború dúl egyesek lelkében.
    És egyre többen lesznek.

  49. ” az eddig megszokott kis világuk össze fog dőlni.”

    Már bárcsak dőlne össze, lőjék ki a nukleáris rakétáikat, legalább eltűnne az emberiség a Föld nevű bolygóról, nem szipolyozná tovább. Ami élővilág meg túléli a megnövekedett sugárzást (már korábban írtam róla), az majd évezredek/évmilliók alatt valami újat (lehetőleg értelmesebbet, mint az emberiség) alkot.
    Az emberiség egy zsákutca, amiből nincs kiút, az emberiségnek ki kell pusztulnia.

    (Nagy fasz vagy te Gyarmathy, közben „Click to Edit” ???? (amit tőled idéztem, közben kitörölted, jellemző 😛 )

  50. „Már bárcsak dőlne össze, lőjék ki a nukleáris rakétáikat..”

    Nem fogják kilőni!

    Na látod, erről sokszor írt már Tibor bá, hogy ki fogják lőni, nukleáris háború lesz (lásd pl. a Most kell beszarni c. postot).
    Én meg nem „szoptam” be, nem értettem egyet, olvasd csak vissza az ottani írásaimat nyugodtan, mert most is azt mondon, szerintem soha nem fogják kilőni azokat a rakétákat és ezt sokszor meg is írtam ott is meg máshol is.
    Saját gondolataim vannak. Amit írok, minden a saját gondolatom, meggyőződésem.
    Nálad viszont már vannak kétségeim efelől. 🙂

    2011-ben csúnyán bespájzoltál? Azért ne dobd ki a cuccot, még szükség lehet rá.

    (Negyed órát lehet szerkesztgetni, javítani, törölni, hozzáírni. Gyakran élek vele, ahogy más is).

  51. 53.

    „Nem fogják kilőni!….”

    Nyugtasd meg magadat , hogy ki fogják lőni! Sajnos. Csupán arra várnak, hogy teljesen „felfejlődjenek”, és kiépítsék „állásaikat” Oroszország körül…
    Ha végigtekinted az elmúlt egy évtizedet, láthatod hogy brutálissá vált mára a két (három) nagyhatalom közötti kapcsolat azzal bezárólag, hogy ma már a románok is a legmodernebb robotrepülőkkel vannak ellátva az ottani amerikai támaszpontokon, ami miatt Putyin is összeráncolva tartja folyamatosan a szemöldökét!… Egy kontinensnyi ország a világ tartalékaival, és egy döglődő katonai-gazdasági világhatalom, aki tisztában van a sorsával, amennyiben ül a babérjain!
    Európa elárasztása is tömeggyilkosokkal természetesen a véletlen műve…Az ördögi terv része!
    Vallom továbbra is, vagy az időjárás bomba végez velünk, vagy a nagyhatalmak közötti csatározás. A legrosszabb, ha egyszerre élnénk át mindkettőt!…Élhetetlen lett mára az egész planétánk.
    P. C. Roberts is elég pesszimista ez évi új írásában…

    https://www.paulcraigroberts.org/2017/12/30/much-death-destrution-awaits-us-2018/

  52. 51 – Gyarmathy:
    Vaskalap hozzászólásait azért kellene kitörölni, mert irgalmatlanul közönséges. De abban tökéletesen igazad van, hogy hűen adja vissza egy magából kifordult ember gondolatait. Annyira ki van fordulva, hogy összekeveri a tényeket a dühében kibuggyant gondolataival. Ha jól értelmeztem azzal vádol, hogy isten létezését és földön kívüli lények idejövetelét hirdetem. Mi se áll tőlem távolabb.
    u.i. Ha valaki vaskalapra hivatkozik, nem fog megjelenni a hozzászólása, mert a „vaskalap” nick le van tiltva.

    44 – kékavian:
    Okosabb lenne, ha nem hencegnél vele, hogy isten benned van, mert csak nevetségessé teszed magad. És elveszíted hitelességedet is más témákban.

  53. Hűha! Itt már kitört a Delírium Tremens! 😀 😀 😀

  54. Kedves Tibor Bá’!

    Nemhogy észre vettem, hanem figyeltem is az automatikus visszaszámlálást, és pontosan tudatában voltam az általam elküldött írás, valamint az arra jött reakció között eltelt időtartamnak. (Nem teltek el órák. Ezt mindketten tudjuk…) A feldobott labdát Ön teljes erővel vágta a hálóba, ékes bizonyítékát adva ezzel annak, hogy Ön valójában Sátánt játszik a saját kis lelki homokozójában, a boggjában. Ön valójában fél az új, még ismeretlen beíróktól, ezért használja azt a nagyon is átlátszó szűrőt, amit oly akkurátusan mutatott be az én kiokításom, illetve kitanításom lelki kényszerétől vezetve. (A beírásomra egy perc múlva válaszolni, ráadásul úgy, hogy még a belinkelt hivatkozásba is beleolvas az ember, fizikai képtelenség ugyebár. Tehát a kérdésére a válasz az, hogy Ön nem egyszerűen könnyelmű, de rendkívül felületes is…)

    Isten hozzáállása nem ez! Ő szabad véleménynyilvánítást enged még a Sátánnak is, hiszen mindenki szabadon dönthet, merre akar menni, kit akar követni.

    Egy rövid idézet, ennek az állításnak az igazolására Jób könyvéből:

    „Lőn pedig egy napon, hogy eljönnek az Istennek fiai, hogy udvaroljanak az Úr előtt; és eljöve a Sátán is közöttük. És monda az Úr a Sátánnak: Honnét jössz? És felelt Sátán az Úrnak és monda: Körülkerültem és át meg át jártam a földet.
    És monda az Úr a Sátánnak: Észrevetted-é az én szolgámat, Jóbot? Bizony nincs hozzá hasonló a földön: feddhetetlen, igaz, istenfélő, és bűngyűlölő.
    Felelt pedig az Úrnak a Sátán, és monda: Avagy ok nélkül féli-é Jób az Istent?
    Nem te vetted-é körül őt magát, házát és mindenét, amije van? Keze munkáját megáldottad, marhája igen elszaporodott e földön. De bocsássad csak rá a te kezedet, verd meg mindazt, ami az övé, avagy nem átkoz-é meg szemtől-szembe téged?!”

    Nincs előzetes szűrő! Nincs saját kis lelki homokozó! Nincs „baszogatást” elhárító mechanizmus.

    Ha valamivel a Science is foglalkozik, akkor az biztosan tudományos munkának nevezhető, és ez a minősítés nem az Ön blogjában fog eldőlni, főleg nem az Ön tudományosnak biztosan nem nevezhető véleménye és minősítése alapján. (Szerencsére…)

    „Ha pedig a szerző egy muzulmán tudós, akkor azt el se kell olvasni. Ki a fenét érdekel, hogy a Világot a nagy Allah teremtette?”

    Nem vagyok iszlám hívő! De mi köze ennek egy probléma tudományos igényű megközelítéséhez?! Az Ön végtelenül primitív és ostoba megnyilatkozása valójában azt jelenti, hogy egy „muzulmán tudós” eleve képtelen lenne mondjuk a biokémia területén maradandót alkotni. Számomra egészen megdöbbentő, hogy Ön élete alkonyán még mindig ilyen sötétségben „él”, és ráadásul szabadon osztja a blogjában azt a sötétséget, amitől egy életen át képtelen volt megszabadulni.

    A 64 szűzzel kapcsolatos megjegyzésére e helyütt nem reagálnék, mert még rám is ragadna valami abból a sárból, amit Ön napról napra kikever ebben a saját bejáratú „lelki” menedékházban.

    Üdvözlettel: Tibor

  55. Tibor bá’, ne hagyd magad. Fontos amit csinálsz. Aki meg nem tudja értelmezni és átgondolni az írásaidat, levonni a megfelelő következtetéseket, az meg vessen magára.
    Nem kell feltétlenül mindenkinek mindennel egyetérteni – én sem teszem -, de azért a kultúrált megnyilatkozás mindenkitől elvárható.

  56. 60 – Observer:
    Köszi, de mit csináljak azzal, aki azt hiszi, hogy az én ötletem az új jelentkező parkolóra rakása. Fogalma sincs, hogy működik a WP admin oldala. OK, én se tudtam 10 éve, de mielőtt valakit kioktatok előtte utánanézek. Frászt! Abban a témában szólalok meg, amihez értek egy kicsit. Itt van ez a jobb sorsra érdemes Curix. Fogalma se volt, hogy a Nap honnan szerzi azt az energiát, amit kisugároz magából, de asztronómiai ötletei vannak és le is írja, sőt, kioktatja a másikat. A vaskalap pedig ide jár őrjöngeni, mintha én tehetnék arról, hogy ilyen szar a világ és még szarabb a jövőnk. Szerinte a megoldás, ha megdöglök, és nem írok többet, akkor ő még nyugodtan tud aludni egy darabig.

  57. 59 – NsoCsi:
    Reménytelen, hogy mi egymással párbeszédet folytassunk, de legalább udvarias vagy, amit értékelek.

  58. „ki fogják lőni!”

    Ada,
    Gondolkodjunk. Mi ketten döntéshozók, vagy hatalmas befolyással bírók vagyunk az USA elnöke mögött. Hatalmas vagyonunk van mindkettőnknek, ingatlanok, jachtok, oda megyünk, ahová akarunk és úgy élvezzük az életet, ahogy csak akarjuk.

    Támadjunk a 6000 nukleáris robbanófejjel rendelkező Oroszországra és a 2000 (?) robbanófejjel rendelkező Kínára?
    Nem fogunk rohadtul rácseszni? Nem fogunk elveszíteni mindent?
    Amerikában sok vesztes ember van, milliók szegényednek el, de a döntéshozó rétegnek jobban megy, mint valaha és nem hinném, hogy erről le fognak mondani az atomháborúzás miatt.

    Azt mondod körbeveszik Oroszországot? Az Oroszország beljeséből ellencsapásként indított interkontinentális rakéták százaival mit fognak kezdeni?

    Én tudom, hogy nagy baj van, de az atomháború felől vagy miatt nem kell aggódni.

  59. NsoCsi

    Aki olyan alapvetően tarthatatlan tételből indul ki, mint a hivatkozott „tudós”, legyen az keresztény vagy muszlim, az ma azonnal diszkvalifikálja magát, arról nincs mit értelmesen beszélni.
    Olvastad egyáltalán az anyagban ezt a mondatot?:

    „minden élőlényt Isten teremtett meg, a mai, komplex formájukban”

    Ha valaki eleve ilyen dogmatikusan nyilatkozik olyan dologról, amely bizonyíthatóan nem igaz, akkor mit várjon az ember a továbbiakban?
    Hiszen ezt ma már vallási ideológusok sem merik védelmezni, annyira tarthatatlan, teljes tájékozatlanságra vall.
    Ezt egyszerűen eleresztetted a füled mellett, ami azt a gyanút kelti bennem, hogy ez nálad így rendben van.
    Lehetséges ez?

  60. 54 Ada
    „Vallom továbbra is, vagy az időjárás bomba végez velünk, vagy a nagyhatalmak közötti csatározás. A legrosszabb, ha egyszerre élnénk át mindkettőt!…Élhetetlen lett mára az egész planétánk.”

    Lehet jobban járunk ha az időjárás vagy az atom végez velünk.
    Ha belegondolunk abba hogy ha ez nem következik be akkor marad majd a lassú süllyedés ami egy szemmel sem kellemesebb.A lassú süllyedés bekövetkezik a dráguló olaj/élelem, migránsok,robotizáció, összeomló nyugdíj,növekvő és jobban élni akaró emberiség miatt.
    Namármost én nem szivesen élnék majd egy olyan világban ahol mondjuk majd lehet hogy 10 év múlva a munkanélküliség felkúszik a mostani kb. 4%-ról, 20-30-50%-ra. Ahol egy multinál csicskázni kiváltság lesz , és mindig leépítések lesznek, ahol a nyugdíj csak kb. 25 eft-nak megfelelő összeg lesz stb……
    Hidd el jobb lenne a klíma vagy atom gyors megfutása.
    Tiborbá tudom nem sokat foglalkozol azzal a cikkeidben hogy milyen lesz a világ egy lassú elszegényedés esetén ,mármint hogy pl. mi várható pár év múlva munkahelyek tekintetében mert téged Tiborbá nyuggerként ez már nem érdekel:D(ami érthető), de ha nem lesz hirtelen összeomlás akkor bizony a munkahelyek világában is kaotikus állapotok fognak uralkodni.Ugyanis a mai gazdaságot az tartja fenn hogy még van olcsó energia és kell a kacat a világban,robog a fogyasztói társadalom,de meddig?

    Egyrészt ebben a fogyasztói társadalomban senki sem érzi jól magát(nézd meg egy banki ugyintéző vagy irodista pofáját munka közben….)csak látszat az egész .
    Ha nem lesz pénz nem kell kacatot gyártani , és ezáltal nem lesz majd munka, lehet 10 év múlva gyomorideggel mész be dolgozni hogy holnap kirúgnak e.Haza pedig gyomorideggel mész majd hogy a cigók kipakolták e a fagyasztódot .Egyébkén a lopások (úgy hogy fut a gazdaságunk) újra kezdenek megszaporodni.
    Szóval egy ilyen helyzetben is szar lesz majd élni higgyétek el ha esetleg késne a klíma vagy az atom, mert a lassú szenvedés még rosszabb lesz persze annak mértéktől függően.
    És erre is kellene egy tanulmány hogy hány évünk van még hátra még bekövetkeznek a fenti állapotok ha esetleg késik a klíma v. az atom, mert ez is fontos kérdés.

  61. 65: „lassú szenvedés”

    A világ nagy része évezredekig szar körülmények között élt, de úgy, hogy egyik évszázad pont olyan fos volt, mint a másik, fejlődés nuku.
    Nagyszüleim még pottyantósra jártak, kútról húzták a vizet, azt ették, amit megtermeltek maguknak, autót meg akkor láttak, ha a herceg úr végigpöfögött a főuton. Mindemellett napkeltétől napnyugtáig kinnt dolgoztak, este meg petróleumlámpa fényénél a konyhában.
    És nem siránkoztak, hogy milyen nehéz az életük…
    Mi is ki fogjuk bírni.

  62. 66.Observer
    Nem is kell annyira messze menni, 3o évvel ezelőtt ugyanez volt a helyzet a saját falumban,ámbár villanyáram volt,de csak négy órát naponta,mert Ceausescu takarékos típus volt 🙂 De egyáltalán nem éreztük szarnak a helyzetet,és még petroleumot sem lehetett sokszor kapni a vasasban a lámpákba, vagy kanócot. A gyertya romantikus fényénél írtuk meg a hosszú téli estéken a házifeladatot,és senki sem lett debil ettől,vagy depressziós annak tudatában ,hogy a a városokban sokkal jobb a helyzet -mégis teljes értékű életet élt mindenki 🙂
    Hogy még annyira se menjünk messzebbre,éppen most, 2o18 ban ,az Euban ,a Nyugati Kárpátokban -15oo méter magasságban -a szétszort falvakban – a Mócok éppen úgy élnek,ahogy 2oo évvel ezelött.Oszt jól megvannak.

  63. 66 Pontosan ez az igazi illúzió, a „mi is ki fogjuk bírni”. Sajnos nem, s ezt nem konkrétan Rád értem, mert lehet, hogy Te alkalmas vagy, vagy felkészült a hirtelen vagy akár „lassú” átállásra, de a többség nem. S akkor jön ismét a védelem kérdésköre… ördögi kör. Amúgy egyetértek mondandót mély lényegével, azaz hogy ki kellene bírnunk.

    67 Köszönöm a leírást. Ezek az apró jellegtelen morzsák valójában mindig értékes információk.

  64. 63

    1. Ha tudod, hogy nagy a baj, akkor kezd újragondolni a gondolatmenetet.
    2. Nem tudsz az ő fejükkel gondolkodni, mert nincs közel se akkora vagyonod és hatalmad.
    3. Ne vedd az első két pontot kötekedésnek, mert nem annak szántam. 🙂

  65. Kalotaszegi

    Jól írod.
    Nemcsak a mócok, de a világon még milliószámra élnek emberek, igazán primitív körülmények között.
    Egy összeomlás a civilizált országokban nem fogja az emberiség kipusztulását eredményezni az egész földön.

    Összeomlás után, majd lassacskán újra növünk, mint az erdő a viharok, és a tüzek után.

  66. 68: „a hirtelen vagy akár “lassú” átállásra”

    A ‘hirtelen’ átállásra nem sokan lehetnek felkészülve, és esélyes, hogy a fiatalok nagy része a lassú átállásra sem. Sokan azt nem fogják túlélni, ha a közösségi média összeomlik, és nem tudják hova kiposztolni a képet az ebédjükről. 🙂

    Ez a „ki fogjuk bírni”, a lassú átállásra és az 50 fölöttiekre vonatkozik…

  67. 71 Observer, értem, így már nagyjából egyetértek. 🙂 elsőre is értettem, hogy a hozzászólásod lényege ez.

  68. 67: „a saját falumban”

    Hát ez az, „mi” falusiak, nem vagyunk beszarva attól, hogy akkor eszünk, ha kétkezi munkával tartjuk el magunkat és estére jól elfáradunk. 🙂
    Persze Magyarországon a gazdagabb vidékeken a városi és a falusi élet között már nem nagy a különbség, de sok helyen a pajtákban még ott vannak a régi munkaeszközök, ott a föld (amit most csak fűnyíróznak) – így akinek meg lesz rá az akarata, elkezdhet termelni magának.

    72: Minden azon múlik, hogy mit kapunk a nyakunkba.

  69. 65 – Andrew ” többiek:
    Valóban a „legkellemesebb” egy atomháború lenne, de ez csak akkor fog nyilvánvalóvá válni, ha nem lesz, mert az alternatívák szörnyűek. A legszarabb (és a legvalószínűbb) a hirtelen melegedés lesz, mert következményei kivédhetetlenek. Nem csak az időjárás lesz elviselhetetlen, de együtt fog járni az élelmiszer hiánnyal, amihez viszont társulni fog a társadalmi rend összeomlása, rablás, lopás, gyilkosság. Plusz a családtagok sorozatos elvesztése. A lassú összeomlásra (vissza a paraszti élethez) nem lenne kibírhatatlan, mert aki nem tud átállni, nem állja meg a helyét, az kihull. A népesség csökkenés jót, tenne. Ezt én átéltem kisebb skálán 1945-ben. Hetente egyszer tisztálkodtunk teknőben, szappan helyett hamulúggal. Harc a tetvekkel, a rühatkákkal. Gyalog közlekedés mindenhová (Budapestről 110 km Kiskunfélegyházára 3 nap alatt). Nagy különbség, hogy akkor kifele mentünk a szarból, most pedig befelé fogunk menni. De szerintem ezt nem érdemes feszegetni, mert az esélye közel nulla.

    Foglalkozhatunk a témával bővebben is. Lesz rá gondom.

  70. 63. Gyarmathy.
    Visszapasszoltad a labdát ügyesen, ezért válaszolnom kell rá, így illik.
    Engedd meg előzményként.
    A diplomamunkámat /A globális problémák, és a civil társadalom / részben a Húsvét-szigetek történetéből írtam –szenzációs volt számomra ezért is, amikor Tibor bá’ feltette a blogján e kérdéskört egy posztban, – ezért számomra a kiindulópont ez.
    A problémák ott – részben- akkor keletkeztek, amikor azon eldugott szigeten az óceán közepén elszaporodott a népesség. A bálványimádatukat, és a többi problémát most hagyjuk..
    Az az akkori ottani szerencsétlen flótás, amely az utolsó mézpálmafába belevágta a „kőbaltáját”, nagyon jól tudta mit tesz, mégis megtette, ami emiatt (is) a kipusztulásukhoz vezetett! No de milyen áron, és előzményként? A gyilkosságok, egymás lemészárlása mindennaposak lettek, ahogyan felélték a sziget tartalékait. Azon parányi szigeten jóval tízezer felett volt már a népesség lélekszáma.
    Most mit látsz! Az egész planéta egy Húsvét–sziget!
    Csak a svédeknél ma már – a napokban olvastam – vagy ötven olyan zóna van, ahová a hadsereg (!) tűzoltóság, rendvédelem be nem teszi a lábát. Ha meglátnak egy rendőrautót, megdobálják Molotov – koktélokkal, ha üres, egyszerűen beülnek és elviszik az autót. Az ottani emberek a saját életükért, életterükért küzdenek szó szerint. Ha megtámadnak, vagy Te halsz meg, vagy ö! Mindezt meglehet tenni a „modern” nyugaton..
    Ha az életemről volna ilyen esetben szó, – keresztényként..- mert nem volna más lehetőségem megtenném, hogy lemészárolom.
    Akkor kérdezem. Mit tennél Te szupergazdagon – nem keresztényként – ezek után – Trump irányítójaként bődületes hatalommal a kezedben -, ha azt látod, hogy minden számunkra elképzelhetetlen luxussal ellátott „még eldugott” szigeteden is egyszer megjelennének, és kikötnének ezek az analfabéta sz@rdarabok? Mert ez van ma már.
    Ugyan azt, ami azon a szigeten történt!
    Ma már közel nyolcmilliárd ember él ezen a bolygón, ami ekkora népességgel is a végét járja, és amely pár évtizeden belül a duplájára nőne.
    Kell indok, hogy elkezdhessék, és kivitelezhessék mocskos terveiket! Van egy jónéhány válsággóc amúgy is, amelyet lehetetlenség lesz kezelni, és amely elég indokot szolgál számukra ahhoz, hogy „megőrizhessék” féltett javaikat…

  71. 74. Tiborbá
    ” Nem csak az időjárás lesz elviselhetetlen, de együtt fog járni az élelmiszer hiánnyal”
    Ha élelmiszerhiány lesz , akkor drága lesz a kaja (egyéb okok miatt is – műtrágya drágulás,stb…) ha egy átlagos emebernek mondjuk havi 50 eft

    helyett 100-200 Eft fog majd elmenni kajára akkor nem fog venni autót, hűtőt , nem megy welnessezni és egyéb termékeket nem fog venni, ami ahhoz vezet hogy újra visszaesik az ipari termelés , nem kell a gyárakba ember mert nem lesz megrendelés, a welnessek nem lesznek telházasak karácsonykor , csak 10%-on üzemelnek , ezáltal oda se kell személyzet és így továb……

    Tehát a túlélés vagyoni alapon fog megtörténni.Egyik ismerősöm most lett vezető, majdnem havi 1 millás fizetéssel.Tehát a jövőben ha igaz lesz minden

    akkor ő majd meg tudja venni a pik szalámit még ha 60 Eft lesz egy rúd is, egy átlagmelós pedig éhendöglik majd.Szóval az igazságtalanság folytatódni fog majd. Arról nem beszélve hogy Mo-on már most is (pontos statisztikát most nem tudok, segíthet valaki) sok gyerek és felnőtt éhezik , talán millió feletti számról beszélhetünk…..

  72. 63.kalotaszegi

    Ez igaz , a „régi ” paraszti világ.Csak egy baj van vele:ma itt Mo-on nem tudszt ehhez visszamenni és primitív életkörülmények között élni. Miért is?
    Egyrészt mert ehhez is kell pénz(tartalék) , másrész a jelenlegi körülmények között még a társadalom kirkesztene ha mondjuk otthagynám a
    mai 150-200 Eft-os keresetű munkát és elmennék állatokat tartani és növényeket termelni otthon.
    A mai „primitív” népek nem a „jóból” mennek vissza és ez nagy különbség, mert ők eddig is ebben éltek.De ha te ma Mo-on otthagyod a multit és elkezded az önfenntartást
    szerintem kirekeszt a társadalom (elveszíted a barátokat, asszonyt sem találnál könnyen ilyen feltételekkel ha egy rotakapád lenne meg havonta egyszer tudnád kimosni a szaros farmered 😀 )
    És hidd el én várnám a legjobban hogy összeomoljon ez a kapitalista szarkupac és viszatérhetnénk a gazdálkodásra(akkor már kényszerből) , és mindenkinek a saját munkájától függően lennének értékei.(nehéz
    ma azt látni amit fent is leírtatok hogy egy manager , vagy leader szaktudás nélkül 2-5-10x anynit keres mint te és még ő dirigál )

    És igen ahogy írtad még a 80-as években is idilli világ volt itt magyarországon ,nem voltak multik, bank, biztosító és egymás átbaszása.Ma iparágak és oktatási intézmények épülnek arra hogy egymást átcsesszük és megnehezítsük egymás életét.Elég megnézni az 1 millió lépés Mo-on sorozatot. Még természetközeli volt minden. Ahhoz képest most felgyorsult minden. Az utóbbi 15-20 év terméke ez a felgyorsult , kapitalista retek világ a multijaival, az emberi értékek aláásásával. Na majd meglátjuk meddig tart ez.

  73. 75.Ada
    …”A problémák ott – részben- akkor keletkeztek, amikor azon eldugott szigeten az óceán közepén elszaporodott a népesség. ”
    Találóbb , ideillőbb példát keresve sem találhattál volna.
    Ami a Húsvét-szigeten történt kicsiben, az folyik már sok-sok évtizede a Földön.
    A világ kezdetekor a bolygó nagyrésze egyetlen hatalmas, majdhogynem összefüggő erdőség volt, melyben hemzsegtek az állatok, sokszor csak kőhajitásnyira az Ember nyomorúságos kúnyhóitól, de melyek viszont már akkor is Fából voltak.
    Mert hát az Ember első dolga volt megjelenésekor-pusztitani !
    Fákat, azaz erdőségeit első körben, vad-és halállományt galádul nyekló nélkül irtva, tavait és fólyóit,vagyis édesvizkészletét lelkiismeretlenül elpazarolva, elszennyezve második körben, majd ahogy telt az idő, felszabadit a Föld gyomrából mindenféle t élet-és természetellenes anyagokat, mint köolaj és uránium, melyeket még az isten mélyre eltemetett, nehogy az Ember kezébe kerülne, és mégis.
    A hajózás elterjedésével kondul meg elüször a lélekharang a Föld erdőségei fölött, majd jött a vasút, melyre rámentek -kevés kivétellel – a világ maradék erdei, tönkrecseszve az időjárást.
    Csoda, hogy itt tartunk, ahol?
    Csoda, hogy még egyáltalán életben van az emberiség.

  74. „Az az akkori ottani szerencsétlen flótás, amely az utolsó mézpálmafába belevágta a „kőbaltáját”, nagyon jól tudta mit tesz, mégis megtette, ami emiatt (is) a kipusztulásukhoz vezetett! No de milyen áron, és előzményként? A gyilkosságok, egymás lemészárlása mindennaposak lettek, ahogyan felélték a sziget tartalékait. Azon parányi szigeten jóval tízezer felett volt már a népesség lélekszáma.
    Most mit látsz! Az egész planéta egy Húsvét–sziget!”

    A kecske is lerágja az utolsó árnyékot adó fa kérgét, imigyen megsemmisítve azt. Ezáltal saját hőgutáját és pusztulását is előkészítette.
    Az ember képes komlex gondolkodásra ami egy állattól nem elvárható. Az ok-okozat viszony ismerete már szintén megvan.
    Miért halunk ki mégis?
    Hát csak azért mert ismereteink még nem kielégítőek.

    Ennek az blognak van egy előnye, felráz. De utána mi történik?
    „Metalhat”, v@skalap, megfogalmazott egy kritikát. A stílus durva volt, de érthetően nem látja értelmét a félelemkeltésnek. Magam se, de tudom, hogy sokszor azt kelt egy szó is, ha a másikban ott van a félelem, és ott van.

    Azonkívül, hogy rájöttünk, hogy minden milyen szar és mindjárt meghalunk, mit teszünk?
    Viselkedésünk következményinek széles tárházát vizsgáljuk újra és újra. Hogyan erodálódik a föld mint termesztőközeg, hogyan durvul a klíma , mi a vezető párt ideológiája, és hogy milyen geci egyébként , na bumm , háborúk stb.
    Ez egy egyértelmű pótcselekvés. Rugózni a témán.
    Mint ahogy a geddonra való felkészülés is az.

    Van a halálfélelmen túl is világ.
    És ezen a oldalon is tovább kéne lépni ezen. A meghalás egy opció, valószínűsíthető, sőt kizárólagos, kérdés a mikor. De az időtényező nem olyan fontos ebben a kérdésben, mint inkább az, hogy az életedet milyen információk tudatában zárod le vagy záródik le. Ez a felelőssége -nemcsak Tibor bátyámnak- hanem mindannyiunknak.
    Egymás segítségével, az elérhető legtöbb előremutató információ elérése.

    És ebben ennek az oldalnak szerepe és FELELŐSSÉGE van!!!

    Minden egyes beírás befolyásolhat. Nyilván egy halálfélelemtől átitatott ember szereti rettegését kívülre helyezni és csámcsogni rajta így oldva fel lassacskán önmagában.Így ő sokat olvass errefelé és alig várja már egy jó kis összeomlásos posztot.
    Ezen sokan átmentünk.

    Dajtás nem azért írogat ide mert nincs dolga, hanem, hogy amit ő tud tenni ezen a szinten,azt megtegye.Kedves Loránd sem akart mást. Az elképzelése pedig eleve halott volt e közegben, erre aztán ő is rájött, De ez semmit sem von le belőle.
    Persze lehet azt mondani, hogy ez hülye, az hülye. De egyszerűen látszik, hogy nincs mindenki ugyanazon a színvonalon még az értelmes embereknek szánt oldalon sem. Azt hiszik sokan, hogy térítőset játszanak pedig csak egyszerűen kurvára nem értik.

    Pedig ha megértenénk, hogy az élet miért nem halhat ki, és miért nincs okunk valójában félni az „elmúlástól”.Hogy mi Isten és hogyan megy végbe a teremtés és egyáltalán miért.stb.
    Akkor az olyan löketet adna az emberi szellemnek, ami még a legnehezebbnek vélt problémáinkat is elhomályosítaná.
    És ez nem önbecsapás, hanem sokkal inkább önfelszabadítás.
    Miért nem játsszuk inkább azt, hogy valóban figyelünk egymásra?
    Utánajárunk a dolgoknak, ha nem találunk valamit akkor biztos van segítség akár itt is, hiszen itt az átlagosnál jóval intelligensebb emberek vannak.
    Ezzel nem elrontanák Tibor bá honlapját hanem pont ellenkezőleg.

    Egy hangyaboly azért fentarthatóan éli hatékony mindennapjait, mert az egyedei egy központi egységtől kapják az útmutatást.
    Nekünk is van egy ilyenünk. Ennek széleskörű ismerete és már részleges tudása is lebontaná az egyedek rivalizálását és egész társadalmunkat átalakítaná egy „hangyabollyá”, úgy hogy mellette Pistike is maradhatsz egyéniséged minden előnyével. Ez nem egy rossz sci-fi, ez a jövő.

  75. Balázs,

    „Pedig ha megértenénk, hogy az élet miért nem halhat ki, és miért nincs okunk valójában félni az “elmúlástól”.Hogy mi Isten és hogyan megy végbe a teremtés és egyáltalán miért.stb.
    Akkor az olyan löketet adna az emberi szellemnek, ami még a legnehezebbnek vélt problémáinkat is elhomályosítaná.”

    Jó gondolatok. De egy ilyen vagy hasonló blogtól, oldaltól ne várj sokat ezen a téren. Némi infót esetleg és megerősítést a megszerzett meggyőződésedhez igen, de többet nem.

    Egy olyan közösségben, ahol némelyek szerint Teremtő nincs és a csodállatos világunk véletlen és cél nélkül jött létre, mások szerint pedig van Teremtő, Isten, aki mindent szépen megtervezett és célja is van vele, nos ez olyan hatalmas szakadék, mely átjárhatatlan és tökéletesen ellentétes világszemléletet hordoz.

    Lelked épülését máshol kell keresd.

  76. 79-80 Csak ámulok és bámulok… iszonyatosan jó hozzászólás mind a kettő, és mindkettőben ott a nagy igazság is.

    Szerény véleményem, illetve kérdésem csupán annyi lenne, hogy – nem látva a lőtéren több embert – egyesek tényleg ilyen lazán veszik a kisgyermekük esetleges elpusztulását, mert bele kell törődni…
    Elég fura hozzáállás, hogy finoman fogalmazzak. Mindenki számára nyitott a lehetőség, hogy úgy éljen – néhány embert innen idézve – Carpe Diem életet is élve egyszerre, hogy megtegye azokat a lépéseket – fejben, tudásban, gyakorlati képességben és egy-két eszköz beszerzésével; legálisan – hogy képes legyen megvédeni magát. Igen, egy darabig csupán, ha nincs mögötte komolyabb felkészülés, közösség… de basszus, azért ingyen és küzdelem nélkül én nem dobom oda a gyerekeimet a veszélynek és a biztos halálnak. Lett légyen szó bármelyik forgatókönyvről, melyet Tibor bá’ iszonyatosan jól foglalt össze a 74-es hozzászólásánál.
    Egyeseknek komolyan azt ajánlom – igen, most már ajánlom -, hogy nézze már végig pár gyerek halálát, majd nézzen a gyerekére… valóban a defetista utat akarja majd utána is?!! Kétlem…

    Amúgy a szinergia és összedolgozás, vagyis pontosabban, amit Balázs írt, az valóban hasznos lenne… nemcsak Dajtás írogat ide azért, mert nincs jobb dolga. 😉

  77. 78.Bálint
    Kezdetben barlangokban laktak az emberek, gyökereken , gyümölcsön ,rovarokon éltek millió éven keresztül. Szó sem volt a bolygó bitorlásáról.
    Aztán megjelent az atyaúristen az egyik torzonborz kamposabb orrú ősember homloklebenyében és mondá néki : „Legyetek termékenyek, szaporodjatok, töltsétek be a földet és vonjátok uralmatok alá. Uralkodjatok a tenger halai, az ég madarai és minden állat fölött, amely a földön mozog.”
    Ter 1.29
    Azután ezt mondta Isten: „Nézzétek, nektek adok minden növényt az egész földön, amely magot terem, és minden fát, amely magot rejtő gyümölcsöt érlel, hogy táplálékotok legyen.
    Ter 1.30
    A mező vadjainak, az ég madarainak s mindennek, ami a földön mozog és lélegzik, minden zöld növényt táplálékul adok.” Úgy is történt.

    Hát ,igen … a visszaszámlálás ekkor kezdödött ,eddig a pillanatig harmónia uralkodott a Világon.

    🙂

  78. 82 😀 alapvetően egyetértek és nagy igazság. De mint történelem szakos, engedtessék meg egy apró pontosítás: az ókorban – nem a birodalmakra gondolok – még megvolt ez a harmónia, néhol még a középkorban is. De valóban, ahogy előkeveredtek a mai vallások, azóta lejtmenet van. Ahogy az ókori nagy birodalmak esetében is megvolt a lejtmenet, majd a csúfos bukás; atomfegyverek nélkül.

  79. 77.andrew

    Szóval te attól félsz ,hogy a konzumidióta társadalom kirekeszt , az erkölcsileg nulla, az egymás kihasználásán és átverésén alapuló és élvezkedő rendszer -ezután – mármint ha lelépsz – már nem csak simán vesz semmibe,ahogy eddig,hanem kétszer vesz semmibe ha megprobálsz önfenntartó és a magad úra lenni (amire nem buknának a nők) és otthagyni a menő polcfeltőltést a Cauflandban (amire buknak a nők ) ?! 😀

    Te csak ne várd ,hogy összeomoljon a kapitalista rendszer, inkább imádkozz érte ,mert azon nyomban összekakálja magát a Dunántúltól a Nyugati Partig mindenki.

    más-
    Hahaha, szívesen megnéznén a Nato terepjáróit is Szibériában 🙂

  80. 82.kalotaszegi

    „Kezdetben barlangokban laktak az emberek, gyökereken , gyümölcsön ,rovarokon éltek millió éven keresztül. Szó sem volt a bolygó bitorlásáról….”
    Nem tudom hány millió?!éve van Ember a földön, de én nem róluk , a bogarakon, gombákon élő emberről beszéltem, hanem arról, aki a kezdet hajnalán TUDATOSAN emelt fejszét egy fára!!!
    Azon szent pillanatban megkezd0d0tt a természet kihasználása az Ember által, azóta napjainkig.
    Szölőfölded , falud nyomorúságos, nehéz életkörülményeiről irtál nemrég, a kényelem teljes hiányáról.
    Ha holnap összedől a világ, te átvészelhetnéd, mert már éltél villany és folyóviz nélkül, de mutasd nekem azt a városi embert, aki képes ledegradálódni egy olyan életre, ahol nincs csap, amit elforgat és folyik a viz, elfordit egy kapcsolót és ime, lőn világosság, aki számára tej, tojás, kenyér, hús, zöldség a szupermarketekben TEREM, nos, kalotaszegi, ezekkel mi lesz?
    Elpusztulnak természetesen, többségük egy héten belül, de velük eggyütt pusztulsz el te is, mert ők az orvosok, a gyógyszerészek, a szabók és a suszterek, a pékek és a lakatosok, gépészek és még sorolhatnám az elpusztult mindenrangú szakembert, akik nélkül – hiába van kajád – te is elpusztulsz.
    Hamarabb, mint gondolnád.
    Azt az utópiát, hogy a vidékre lehúzódók, vagy a már most vidéken élők megúsznák, azt felejtsétek el.

  81. Gyarmathy

    Nem itt keresem lelkem épülésének helyét.
    Pontosabban annyiban igen, hogy mikor írok akkor mintegy összefoglalom és rendezem az elmémben a metafizikailag beérkező ingereket, legelsősorban a magam számára.
    Azonban az írást megtehettem itt is. És mivel érdekes emberek írnak ide, ezért sok tapasztalatot szerzek.
    Hiszen mindenki a véleményét mondja el. És ha több ember véleménye egy irányba mutat, akkor azt az álláspontot megfontolom.Ha a téma fontos, akkor annál inkább.

    Én magam sem hiszem, hogy a teremtő készre alkotta a teremtményeit, számomra a teremtés és az evolúció nem két egymást vagylagossággal kizáró tényezők.
    És abban sem értünk egyet, hogy a győzködés erőlködése nélkül miért ne lehetne feltételezni, hogy mások logikailag is eljuthatnak arra a szintre, hogy mikor meghallják az Isten szót, tovább is gondolkodjanak.
    Én azért nem tudom hibáztatni a „hitetlen” oldalt, hogy nem fogadja el pl. a keresztény egyház tanításait. Látják, hogy az mint emberi intézmény és hívei (nagyobbrészt)mily balgák és élik bele magukat kitalált ábrándokba. De azért viszont hibáztatom őket, hogy látásukat csak eddig tolják ki és nem tovább.

    ÉS meglepően az sem igaz, hogy a tudomány és az igazi vallásosság nem találkoznak, mert ez éppen napjainkban is zajlik, igen erőteljesen. Már igen sok jó bizonyítás van.És azok a tanítók akik eddig a hülye kategóriákban futottak már egyre nézettebbek.

  82. Kedves Bálint , Kalotaszegi ,és Mindnyájan !

    Egy könyvet szeretnék ajánlani áldott emlékű Barabási Lászlótól : A székely rendtartás

    „A falu, a szék, a székelyföld maga, egyetlen test, egyetlen lélek. Egy szuper számítógép által vezérelt hatalmas szimbiózis. Egy olyan fegyelem, összehangolt, kigyakorolt tevékenység és gondolkodás eredménye,
    amit ma el sem tudunk képzelni. A székely ezermester. Egy portán belül kerekes, kádár, ács, kovács, kőműves, kosárfonó, takács, pék, állattenyésztő, mezőgazdász, s ha kell orvos, katona. A székely porta lakója mindenhez kell értsen. A székely
    falu lakója mindent el kell végezzen: legelőtakarítást, vízszabályozást, erdőgondozást, út- és középületek karbantartását. Erre kötelezték is őt a szigorú falutörvények. Senki sem csinálta meg helyettük. A
    székely vidék lakójának, falujának adottságaitól függően, értenie kellett: bányászathoz, fémfeldolgozáshoz a patkótól a harangöntésig, puskapor készítéséhez, de még tutajozáshoz is. És mindezeket szinte napjainkig nagyon is hivatásos módon művelte.”
    Szabad fát kivágni,sőt lehet úgy is ,hogy hasznára leszünk az erdőnek is .
    Halat is lehet kifogni,úgy hogy több maradjon,mint ha nem csináltunk volna semmit,
    de ez már egy másik történet (Molnár Géza,Andrásfalvi Bertalan) .
    Az írás nem kenyerem ,de olvasnivalót még fogok ajánlani …
    Szeretettel Kemecse

  83. Balázs,

    „Én magam sem hiszem, hogy a teremtő készre alkotta a teremtményeit, számomra a teremtés és az evolúció nem két egymást vagylagossággal kizáró tényezők.”

    Akkor te olyasféle teista evolucionista vagy? Miért? Úgy látod, hogy bizonyítva van, hogy a fajok egymásba átmenve egyre komolyabbra fejlődtek?

    Persze ez nem is annyira fontos(szerintem), csak érdekel, hogy jutottál ilyesmire.

    Ami fontosabb, hogy szerinted a Teremtő elmondja vagy elmondta, hogy mi volt a célja ezzel az egésszel, ezzel a világgal?

  84. 79. Balázs

    Utólsó bekezdés zseniális meglátás.
    Ez az emberiség átka, hogy a kezünk ügyében levő tudást, jó módszereket nem ismerjük fel, sőt, sokszor a meglevő jó is elsikkad, eltorzul a kezünk között.

    Evoluciót is jól érzékeled. Egy teremtett élővilág, a beprogramozott elvek mentén fejlődik, alkalmazkodik a környezethez.

  85. 88.Bálint
    🙂 Nem mondod … akkor,hogyan vagyunk itt és vészeltük át a mai napig modern orvostudomány ,gyógyszerek és mindennemű mai szaktudás és technolodia nélkül az utobbi 8oo évet ???
    Erre felelnéd,hogy de mára mindent elfelejtettünk.,amit apáink tudtak. Megnyugtatlak,hogy ez egyálltalán nem így van és nem csak szílvapálinkát tudunk főzni egyedül. 🙂

  86. 87.Kemecse

    Akkor azt is fűzd már hozzá,hogy a feminizmus nem járható út a paraszti életben,mert nyilvánvaló,hogy a kemény fizikai munkához – szántani,vetni ,kaszálni ,fát vágni ,stb -csakis az erőteljes férfiak képesek,az asszony szűkségszerüen visszakerül a konyhába az edény ,a kézimunka és a gyereknevelés mellé. 🙂

  87. 88 Gyarmathy
    Mindig újra- meg újra ledöbbenek, mikor találkozok olyan nézetekkel, amelyek a biblia szavait szószerint értelmezve még mindig elképzelhetőnek tartják, hogy az egész mai élővilág egycsapásra, mai állapotában és összetételében lett megteremtve.
    Ez olyan bigottság, amelyet ma már vallási ideológusok is fel kellett hogy adjanak, mert annyira ellentmondanak a nyilvánvaló, bizonyítható tényeknek.
    Ez annyira egyértelműen cáfolható, hogy erre válaszként, pótmegoldásként született meg a kreacionizmus, amelyet már nem olyan könnyű cáfolni, mint az egyszerre teremtettséget.
    Az élet igencsak hosszadalmas története nagy vonalakban kiolvasható azokból a fosszilis maradványokból, amelyekből lekövethető időrendi sorrendben, hogyan jelentek meg először a mikroszkopikus szervezetek, majd telepes élőlények, a primitív lények törzsei, majd az egyre összetettebb, bonyolultabb élőlények, amelyekben mindig megtalálható a korábbi lények alapvető tulajdonságai, kiegészülve az újabb áttörésekkel.
    És ezek sorrendje mindig egyértelmű, minden fajnak megtalálhatók azok az elődei, amelyekkel megvannak a közös tulajdonságok, de mindig az egyszerűbbet követik a bonyolultabbak időben.
    Aki ezeket nem hiszi el, az szándékosan elzárja magát az erre vonatkozó, meggyőző bizonyítékoktól, talán feleslegesnek tartja ezek megismerését, mert ellentétesek világképével.
    Nekem nem voltak ilyen problémáim, mégis nagy hatással volt rám az első sorozat Attenborough-tól, amelynek egyik epizódjában öszvérháton leereszkedtek a Grand Kanyon mélyére egy hosszú szerpentinen, és útközben bemutatta, milyen lépcsőkben milyen típusú lények maradványai találhatók meg a kőzetekben. Mintha egy könyvben lapozott volna visszafelé, amelynek oldalai millió éveket fogtak át, és eljutott a felső rétegektől, ahol még a mai lényekkel rokon fajok maradványai voltak az egyre szegényesebb világot tükröző rétegekig, míg a kanyon alsó régiójában már csak mikroszkóppal megfigyelhető lenyomatok voltak, majd a Colorádó folyó szintjénél már csak üres kőzetek voltak az élet látható nyomai nélkül.
    De gondolom, van aki egy ilyen filmet elvi alapon nem is hajlandó megnézni, legyen az bármilyen látványos is…

  88. 92: „egy ilyen filmet elvi alapon nem is hajlandó megnézni”

    Én a saját két lábamon mentem le a Grand Canyon-ba. /Meg jöttem fel fel./ Hihetetlen élmény, ajánlom mindenkinek. Még kreacionistáknak is. 😛

  89. 93 Observer
    Irigyellek az élményért.
    De gondolom inkább más, látványosabb élmények kötötték le a figyelmedet, nem éppen a fosszíliák…
    De az a vidék igen különleges ilyen szempontból is, mert a föld nagy részén a geológiai események igencsak összekeverték, kaotikussá tették az egyes korokból származó rétegeket.
    Itt meg látványos a szép egyenletes zavartalan, mintegy kétmilliárd éves a rétegződés a teljes, mintegy egy mérföldnyi vastagságban, amit a Colorado kettéhasított, mint egy kés…

  90. 84.Kalotaszegi
    Nem arról van szó. Hanem arról hogy mindenhez pénz kell.Ha veszek 30 gyülölcsfát , annak a permetezéséhez lehet kell évi 20-30 eft értékű permet, ha berakom a gyümölcsöket befőttnek ahhoz is kell pénz(mosogató , mosogatószivacs,gáz stb…)
    Ha kiég az égő otthon akkor kell 1000 Ft a cseréjére. Pénz nélkül ez nem megy most.
    De lehet lesz olyan világ , amikor ennek lesz aktualitása vagy a kényszer rávisz.Például egy lassú életszínvonal csökkenés esetén már jó lesz a gyertya is vagy a hamulúggal mosás.(megszűnő munkahelyek esetén)
    De ha most vonul vissza az ember amikor még „fut” a gazdaság az nem egy járható út mert kell az önfenntartó élethez is havi pár 10Eft jelenleg.
    Az erdőbe gyűjtögetni csak nem megyünk vissza.

  91. 87.Kemecse
    …”Kedves Bálint , Kalotaszegi ,és Mindnyájan !

    Egy könyvet szeretnék ajánlani áldott emlékű Barabási Lászlótól : A székely rendtartás…”
    Mindent elfogadok amit irtál, a könyv igazságát sem tagadom, DE:
    Sajnos, nekem úgy tünik, hogy a könyv egy régi, letünt világ visszfénye, azok az emberek, kikről a könyv szól, mára eltüntek, vagy eltünésben vannak, változik a világ SZékelyföldön is.
    Valamelyik réges-régi topicban elmeséltem megdöbbenésemet, mikor Farkaslakán, a falu közponrjában tartott helyi vásáron a székely szimbólumot, a miniatür faragott székelykaput Kinában gyártják és a farkaslaki székely néni árulja a vásáron.
    Ezt nem felejtem el.

  92. andrew ,igazad van ,semmi esélyed,ebbe bele kell születni .

    🙂

  93. 97: „Szép öcsém, be nagy kár,
    Hogy apád paraszt volt s te is az maradtál.”

    😀 😛

  94. 90.Kalotaszegi
    …”Erre felelnéd,hogy de mára mindent elfelejtettünk.,amit apáink tudtak.”
    Egy szóval sem mondtam, hogy mindent, de egyrészét igen.
    És ahogy telik az idő, múlnak az évek, a fiatal generációk falun is miliméterenként veszitik el nagyapjaik tudását, mert a modern, mai környezettől teljesen elszigetelődni nem lehet, és ahogy beszivárog faludba a mai modernitás, a régi tudás, nagyapád-üknagyapád tudománya erodálodni kezd és lassan-lassan, észrevétlenül feledésbe merül.
    Mást is tudunk, nem csak szilvapálinkát főzni-irod nekem.
    A civilizáció szétesése után sajnos mással leszel elfoglalva, kedves kalotaszegi, ezt hidd el nekem.

  95. Bálint ,Románia egy teljesen más világ, megtalálható a legmodernebb életmód,de az ó kultúra is ezzel párhuzamosan.Aki a hagyományos kultúra szerint él az nem felejt semmit, nem felejthet ,mert ebből él !! Romániának jelenleg 6o % falusi,de a maradék városi is vidékről származik ,de még ezeknek a nagyrészük is rendelkezik tanyasi örökséggel ,termöföldel,ami parlagon áll . Neked nem megy a fejedbe ,hogy még a mai napig is lóval és ekével szántanak sokfelé- millióan- , kézzel ültetnek és kapálnak , kaszálnak , kézzel fejnek és pont úgy küszködnek az igás és haszon állatok felnevelésével.

    Bocsánat ,hogy nincs hozzá felirat,de a látvány mindent megér.

    Továbbá így fest a 21 században ,az Eu-ban egy igazi vásár.Kérem szépen Tibor-bát hagyja fenn,hadd lássa a világ,hogy nem halt még ki a régi hagyomány a nagy modernizálásban. Köszönöm!

  96. hubab, szóval azt mondod evidencia, hogy a fajok az egysejtűektől kezdődően szépen kifejlődtek sok sok millió év alatt?

    Valaha egysejtűként kezdtük és felépültünk a mai emberig? És aki ezt megkérdőjelezi, az egy ostoba, tudatlan alak?

    Megtekintetted az Attenborough féle filmet és most már ennyire tudod erről a tutit? 🙂

    Akkor csak kérdezek. Hol vannak a fajokat összekötő láncszemek a fosszíliákban? Hol vannak azok a maradványok, melyeknek milliószámra kellene lenniük, pl. hogy a hüllő még félig hüllő, de már félig madár vagy emlős?
    Hol vannak a fosszíliák, melyek elárulnák, hogy hogyan fejlődtek ki olyan szervek, mint a szárnyak, a szemek, a fülek stb…

  97. 101: „Hol vannak azok a maradványok”

    Esélyes, hogy megették a dögevők. 🙂 De tényleg.

    Ahhoz, hogy valami fosszilizálódjon, kurva nagy ‘szerencse’ kellett.

  98. Avatar

    Dajtás valószinüleg Kisfaludy Györgyre utal, és joggal.

  99. Hát még ahhoz mekkora szerencse kellett (volna), hogy mindig csak a kifejlődött szervekkel rendelkező élőlények fosszíliái maradtak meg. Az átmenetből nem maradt semmi, a kifejlődött szervekből, végtagokból stb. meg megmaradt rengeteg.

    Nem valószínűbb, hogy talán azért, mert nem volt átmenet?

    És manapság miért nincs átmenet? Miért nincsenek olyan élőlények, melyek éppen fejlesztenek valamilyen szervet? Már félig van lábuk vagy szárnyuk, de még nincs kifejlődve?
    Már majdnem van szemük, de még csak félig fejlődött ki, miért nincsenek ilyenek?

  100. 101 Gyarmathy
    Az én nézetemet erről a témáról nem Attenborough alapozta meg, sőt elárulom, nekem tényszerűen nem sok újat mondott a sorozata, viszont gyönyörűen összeszedte, és film formájába rendezte az információkat, amelyekkel nagyjából már korábban is rendelkeztem.
    Az átmeneti fajokra meg rengeteg példa van, mind fosszilis, mind még ma is élő formában.
    Azt ne várd, hogy minden egyes fajra meg fogják találni az átmeneti alakokat, arra igen kicsi az esély, mint általában a fosszilizációra is, mindegyik egy lottó ötös, a szerencsés véletlenek egybeesése.
    De így is sok olyan maradvány van, amely mutatja az átmenetet. Csak néhány példa, ilyen a tiktalik, olyan ősi csontmaradvány, amely még teljesen halszerű, de már vannak kezdetleges végtagjai, amelyekkel már ki tudott kapaszkodni a szárazföldre, vannak dinoszaurusz maradványok, amelyeken jól felismerhetők a tollak lenyomata, de ma is él a kacsacsőrű emlős, amely tojással szaporodik, de kicsinyét már tejmirigyek váladékával táplálja, és a fosszíliák azt mutatják, hogy valamikor nagy fajgazdagságú rokonsága élt, amelyek már rég kipusztultak.
    De a fő problémám az, ha valaki a nyilvánvaló tények ellenére tagadja, hogy az élőlények gazdag világa nem egy évmilliárdok alatt zajló lassú folyamattal alakult ki, ahol a régi időkben csak rendkívül egyszerű életformák léteztek, majd ezek lépcsőfokonként egészültek ki a fokozatosan egyre összetettebb, de ugyanakkor az elődökre is hasonló életformákkal.
    És hogy sehol, a föld egyetlen pontján sem jött létre olyan faj sem, amely előzmények, hasonló, de primitívebb fajok nélkül tűnt volna fel.
    És az is érdekes, hogy a rokon fajok csak olyan helyeken találhatók, amelyek nem egymástól elszigeteltek voltak, a „teremtés” valahogy nem tudott átugrani egymástól elszigetelt területekre, ha a rokon fajok nem tudtak fizikailag eljutni az egyik területről a másikra, hogy ott alkalmazkodjanak a helyi viszonyokhoz.

  101. Na de csak egy kérdés?
    Ha csak úgy összelötykölődött a szénatomokból a dns, akkor hogy van az hogy az embernél nem alakult ki egy esetben sem mutáció vagy selejt elrendeződés?
    Mert ha csak úgy összelötykölődött a dns akkkor az összelötykölődésekből a mutánsoknak, meg a selejt dns-eknek 99,99999 %-ban kellene jelenlennie.
    Itt akkor 99,99999% zombiknak kellene mászkáálni, akinek nem működik rendesen a vesefunkciója,mutáns stb……
    Hogy van az hogy egy több milliárdos dns lánc csak úgy összelötykölődött hiba nélkül?Úgy hogy 1 mutáns ember/állat sincs a földön.
    Egy koraszülött ember nem tud enni , etetni kell hónapokig. A legelső embert ki etette hónapokig? Csak úgy összelötykölődött egy dns lánc amiből összeált egy kisbaba , aki az első egy évében már az első naptól faleveleket legelt úgy hogy menni sem tud hónapokig?
    Pont összelötykölődött egy férfi meg egy női kisbaba,ami felnőtt magától, aki később ha kefélt akkor abból gyerek születhetett? Mennyi ennek a matemetikai esélye?
    Csak egy vesefunkcó olyan bonyolult kémia mint az állat , nem beszélve a test egyéb funkciójairól.

    Ezek nehéz kérdések így.

  102. „De a fő problémám az, ha valaki a nyilvánvaló tények ellenére tagadja, hogy az élőlények gazdag világa nem egy évmilliárdok alatt zajló lassú folyamattal alakult ki, ahol a régi időkben csak rendkívül egyszerű életformák léteztek, majd ezek lépcsőfokonként egészültek ki a fokozatosan egyre összetettebb, de ugyanakkor az elődökre is hasonló életformákkal.”

    Az a baj, hogy nincsenek nyílvánvaló tények. Baj van a fosszíliákkal is, fogalmunk sincs, hogyan tudott volna egyre bonyolultabb életforma kifejlődni. Halvány elképzelés sincs róla.
    Annál több probléma viszont van ezzel az állítással.
    Kacsacsőrű emlős: Minden szerve ki van fejlődve. Inkább az evolucionisták rémálma, mint bizonyíték lenne bármilyen evolúciós faji átmenetre is.

    Én azt állítom, hogy ilyenre lett alkotva. Meg tudod cáfolni?

    Bemutatok neked egy fizikus doktort, Jeszenszky Ferencet. Mit gondolsz, neki is meg kellett volna néznie néhány természetfilmet Attenborough-tól ?

  103. 106 Andrew
    Nagyon bátor voltál hozzászólni olyan témához, amiben nyilvánvalóan nincsenek meg az alapismereteid.
    Honnan veszed, hogy nincsenek káros mutációk?
    Tele van velük sajnos az élet, és még több olyan lény volt, amely emiatt meg sem született, vagy hamar elpusztult.
    A DNS másolásakor gyakoriak a hibák, és ezek nagy többsége rögtön azt is okozza, hogy az embrió életképtelen lesz, már fejlődése során elvetél, meglehet rögtön a megtermékenyülés utáni működési zavartól.
    A hibák más része olyan, hogy nem okoz működésképtelenséget, csak versenyképtelenséget az egészséges egyedekkel, ezeket kiejti a szelekció, a verseny a túlélésért.
    Sőt, vannak jellegzetes genetikai hibák is, amelyek a gének szerkezeténél és működésénél fogva gyakoribbak, mint mások, ilyen az embernél a Down-kór.
    És végül vannak olyan génhibák, amelyek az igen ritka véletlenek egybeesése folytán éppen nem az egyed kárára, hanem hasznára szolgál, mert a megváltozott tulajdonság segít az egyednek a túlélésben a megváltozó környezetben.
    Erre példa a gabonanemesítők ténykedése a vetőmagok radioaktív besugárzásával. A besugárzott magok nagy része életképtelen lesz, nem csírázik ki, más része kicsírázik, de olyan torzszülött lesz, hogy rövid időn belül elpusztul.
    lesz olyan is, amely túléli, de nem lesz semmi hasznos tulajdonsága a nemesítés szempontjából.
    És végül, nagyon- nagyon ritkán lesz egy telitalálat, és olyan egyed jön létre, amely az elődöknél magasabb hasznos-anyag tartalmat produkál, vagy nagyobb termésmennyiséget, vagy megdőlésre kevésbé lesz hajlamos.
    Ha úgy tetszik, ezek torzszülöttek az őseikhez képest, de valamiért számunkra ez épp jobbá teszi őket.
    Pont a másolási hibák adják a nyersanyagot az evolúcióhoz, a káros hibákat meg folyamatosan és kegyetlenül kiszűri a természetes kiválogatódás.

  104. A Húsvét sziget Jared Diamond féle összeomlás története az újabb kutatások alapján téves. A mata’a-k nem fegyverek, hanem mezőgazdasági szerszámok voltak, a (hajó készítésre alkalmatlan faanyagú) erdők pusztulásában pedig az emberekkel együtt érkező patkányok felelőssége nagyobb. Valószínű sose élt a szigeten tízezres népesség egy időben.
    https://arstechnica.com/science/2016/02/new-evidence-easter-island-civilization-was-not-destroyed-by-war/

  105. 109. Hubab
    A gabonanövény nem jó példa, mert emberi támogatás nélkül életképtelenek, még ha nekünk hasznos tulajdonságúnak is tűnik egy-egy változat.
    Olyan tulajdonságot kell mutatni, amely képes kiszorítani a vad változatokat támogatás nélkül.
    Az a baj az evolúciós elmélettel, hogy a versenyt hangsúlyozza,holott világosan látszik, hogy együttműködésen alapul a rendszer. A ragadozó például az adott életközösségnek nem sátánja, elpusztítója, hanem a rendszer nélkülözhetetlen eleme. Hasonlóan, mint a szervezetünkben a fehérvérsejtek.

  106. 111 Pugacsov elvtárs

    A gabona azért jelentős ebből a szempontból, hogy bemutatja, hogy a gének tervezetlen módosulása révén kialakulhat olyan új változat, amely örökletesen eltér az elődeitől, és megfelel valamiféle szűrőfeltételnek.
    Hogy a szűrőfeltételt éppen az ember állítja fel, vagy a természeti környezet, főleg, ha az éppen változóban van ahhoz képest, amelyben az elődök éltek, az már mindegy.
    Az biztos, hogy a természet sokkal komplexebb feltételrendszereket állít az egyed elé, mint az ember, ezért nehezebben jön létre olyan mutáns, amelyik ezeknek megfelel, de hát ezért is olyan lassú ez a folyamat a természetben.

  107. 104 Gyarmathy
    Rengeteg példa van arra, hogy egyes élőlények átmeneti állapotban vannak, és olyanok is, amelyek szervezete meggyőzően mutatja az eddig megtett evolúciós utat, és fosszíliák is vannak, amelyek ezt megerősítik.
    Jó példa erre a cetfélék felépítése. A cetfélék anatómiája azt mutatja, hogy szárazföldi származásúak, akármennyire is alkalmazkodtak a tengeri életmódhoz, tüdejük most hátrány, mert kénytelenek időnként megszakítani tevékenységüket légzés miatt, uszonyaikban megtalálható egykori lábuk csontjainak elcsökevényesedett maradványa.
    Egy intelligens tervező nem kínlódna ilyen hátrányos vagy céltalan megoldásokkal.
    És a fosszíliákban megtalálták azon fajok maradványait, amelyek közbülső lépcsőt jelentettek a mai cetek felé, amelyeknél a végtagok még felismerhetőbbek, amelyek még kétlaki életmódot folytattak, ingázva a szárazföld és a tenger között, mint a mai fókák, majd végképp meghódították a tengereket.
    Te ezeket szándékosan nem akarod látni és értelmezni. Vagy nem is találkoztál még ezekkel az információkkal…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük