(574) Orbánt elhagyta a szerencséje – őszi repríz 07

Tibor bá’ online

A poszt eredetileg augusztus 3-án jelent meg 

öAzt tudjuk, hogy a Bokros-csomag által létrejött kedvező gazdasági helyzetért járó dicséretet Orbán apánk aratta le. A katasztrófális Matolcsy-gazdaságot nagymértékben ellensúlyozta a tény, hogy országunk igen jelentős ipari beszállítója Németországnak, ahol az egyesítés óta nem látott mértékben zakatol az export, elsősorban luxus gépkocsik, és szerszámgépek terén. Mindkét kategória a felfejlődő gazdaságok keresletében jelentkezik, de elsősorban Kínában. Most viszont a kínai lendület megtorpanni látszik. A német közgazdászok szerint a kimagasló első negyedévet követően a második negyedben a felfutás leáll, amivel a második német gazdasági csodának vége szakad. Ez viszont azt jelenti, hogy a magyar exportlendület megtörik, a várt gazdasági növekedés nem fog bekövetkezni. Ebben az esetben az államháztartási hiány a vártnál nagyobb lesz, illetve ennek elkerülése végett Orbán Viktornak lesznek újabb „ötletei”, ami azt jelenti, hogy zembereket is el fogja hagyni a szerencséje. — Sajnálom fiúk, újabban nincs jó hírem. Különben Amerikából szörnyű hírek érkeznek. Pl: Gerald Celente: ‘Economic Martial Law Will Be Declared’ = Gazdasági szükségállapotot fognak bejelenteni. Ami azt jelenti, hogy a bankok  bezárnak (bank holidays), az ATM gépek csak limitált összegeket adnak ki, bankszámlákról csak limitált összegeket lehet lehívni, ha egyáltalán, az arany ára az egekbe emelkedik. Szóval Argentína. Ez pedig perceken belül át fog terjedni az egész világra. A helyi valuták össze fognak roppanni. — Celente szerint.  

Sajnálom, de az események valóban gyorsulni látszanak. 

___________________________________________________________

___________________________________________________________ 

108 gondolat erről: „(574) Orbánt elhagyta a szerencséje – őszi repríz 07

  1. Ajjaj Tibor bá!

    Pedig a tegnapi posztod majdenm „megnyugtatott”: Hurrá, megvagyunk mentve. Mehet a verkli tovább! Bár végül is igazad van: ha verkli a szakadék felé mehet tovább, előbb-utóbb belezuhan 😀

  2. „elsősorban luxus gépkocsik, és szerszámgépek terén. Mindkét kategória a felfejlődő gazdaságok keresletében jelentkezik, de elsősorban Kínában”
    Ez nem igazan igy van.
    Van vagy 4% exportjuk a kinaiak fele a nemeteknek.

  3. 2: ?????
    Der Spiegel: „German Economy Starts to Cool Down” „……The German recovery was led by surging exports to high-growth emerging economies, especially China, which has had a nearly unsatiable demand for the products in which Germany specializes — high-performance cars and machinery…..”

  4. Aha…

    A kínai lassulás, (amit már évek óta igérgetnek, hogy nyugtassák az amerikai zombikat) esetleg bekövetkezik, ami majd kihat a német gazdaságra, amitől a magyar gazdaság is függ, és Orbánnak megint jól el lehet kenni a pofáját…

    Értem… előre lehet örülni hogy majd milyen jót lehet orbánozni pár hónap mulva…

    Azt mindenki tudja, hogy válság van… rengeteg ismretlennel.
    De ebből megint egy orbánozós posztot csinálni nagyon olcsó.

    Mondtam, én jobbról szoktan Orbánt bírálni, de főleg akkor ha csinál valamit, vagy nem csinál, de ez így szánalmas.

    Egyébként az én nézetem az, hogy az USA összecsuklása a kezdeti rezgések után a világ mintegy fellélegzik, és egy páréves fellendülés következhet be.
    Hatalmas potenciálok szabadulnak fel és a világban egs szabadabb,, természetesebb fejlődés indulhat be.
    Ez adhat egy lélegzetvételnyi időt, hogy mi is behúzzuk a kéziféket.

    A Kínai fejlődést azért nem SIKERÜLT eddig senkinek sem megállítani, mert nem nyugati filozófia szerint működik.
    A belső tartalékok nagyok, de például az autógyártás még az európainak a 80-ak évek szintjének felel meg… ezért az autóimport egy jó darabig jelentős lesz.
    És az is igaz, hogy a világon egyedül Németország az amelyik még tartani tudja technológiában az orrhossznyi előnyét Kínával szemben.

  5. Szerintem most érdemes svájci frankhitelt felvenni. Két lehetőség van: nyersz vagy jön a világvége. 🙂

  6. 4:
    Nem Attila, nem érted. Engem kifejezetten bosszant, hogy mindent szart ráken a 8 évre, és a nem neki köszönhető sikert magának vindikál. Ez kurvára bassza az igazság érzetemet, és elképesztően káros, mert ennek árnyékában tovább folytathatja nemzetrontó gazdaságpolitikáját.

  7. 6: Ez nem (csak) orbáni virtus, és Orbán Viktor neve helyett nyugodtan behelyettesíthető Tiborbá pulóverének színével megegyező logójú párt vezéreinek bármelyike. 🙂

    Egyébként gőzerővel vitatkoznék Bokros jótékony hatásán. Mintha ő lenne (vagy volt) az IMF helyi hadura, ami persze önmagában nem sokat jelent, de közgadasági zseninek kikiáltani valakit, aki azt mondja, hogy a megoldás egyenlő kevesebb kiadás+több bevétel, enyhén szólva is túlzás.
    (hangsúly a közgazdasági zseninek történő kikiáltásán van)

    Bokros anno ugyan azt művelte, mint most az eu+imf a görögökkel: szociális kiadások csökkentése+privatizáció.

    A csődtől így nem menekültünk, maximum időben eltoltuk és ha volt is egy hangyafasznyi esély annak elkerülésére, akkor az adósság emelkedésével ez eltűnt.

  8. Az is gond, hogy Celente, Soros, vagy más „szakértő” vagy akárcsak egy rosszul ébredt újságíró leír valamit, amit felkap a média és önbeteljesítő jóslattá válik.

  9. 6. Tiborbá.

    Az elmúlt 8 évre tényleg ré lehet kenni minden szart… többet ártott mint egy közepes háború.
    Naponta buknak le a csaló politikusok.
    Már kifejtettem, nem egyszerűen az a baj hogy loptak, hanem hogy közben lenullázták az országot.
    A felesleges IMF kölcsönök, plusz azoknak a felelőtlen költése rettenetes helyzetet okozott.
    A Fidesz is lop, de csak a saját zsebre… és ez már figyelemreméltó javulás.
    Az EU-val való szembefordulás, a „tabuk” felrugdosása (bankadó, multiadó, nyugdíjak visszaállamosítása, a liberális mocsok kiszorítása a médiából) mind pozitív lépés volt.
    A gyurcsányista multiparadicsom felépítése nem jött be… a megtermelt nyereség 92%-át a multik talicskázták kifelé, miközben kivégták a gyümölcsösöket, szőlőket, lebontották a cukorgyárakat, satöbbi.
    Az EU elnökség alatt Orbán szépen behúzta az EU-s kéziféket, nem asszisztált egy csomó mini Lisszabon egyezményhez…
    Ez szintén pozitív, akkor is ha liberális visítókórus nyafog hogy Orbán nem nyalt elég feneket fényesre az EU-s elnökség idején.
    Nekem az a bajom Orbánnal, hogy nem elég radikális, nem megy messzebbre ezen az úton.

    Tusványosban Orbán gyakorlatilag felolvasta ezt a blogot.
    A világnak vége van… legalábbis abban az értelemben ahogy mostanáig ismerjük. Eddig egy európai vezetőnek se volt ehhez bátorsága.
    Az amerikai-európai hagyományos jóléti társadalomnak vége.
    Nem ő lopja el az emberek pénzét, ahogy sokan próbálják feltüntetni, hanem a rendszer rothad.
    A keleti nyitást is lehet fikázni, de egy süllyedő csónakkal az ember nem válogat, hogy milyen zászló van a legközelebbi halyón amit még el lehet érni.

    Tehát szerintem jogosan hibáztathatja bárki az előző kormányt a problémák javarészéért.

    2002-ben volt esélyünk – nagyon jó esélyünk – , hogy evickéljünk, jobban mint a lengyelek vagy csehek… de kemény munkával sikerült elérni, hogy a magyarok jártak Romániába munkát keresni, és nem a 22 millió román jött Magyarországra.

    Nagyon sok valós kritikát érdemel a jelen kormányzat, és azokra koncentrálva lehetne konstruktívnak is lenni….

    Ezért mondom, a zsigeri orbánozás sokat ront a blog színvonalán…

  10. Ez ismet orbanfobias iras volt.

    A Bokros-csomag hatalmas karokat okozott. Amit elert, maskeppen is ellehetett volna erni.
    Azt se felejtsuk el, hogy miert volt szukseg a „kiigazitasra”.
    (a zorban ottse volt)

    „Világos tehát, hogy ha beruháztatni szeretné a jómódúakat,
    akkor oda kell hatni, hogy legyen kereslet. Kereslet pedig akkor lenne, ha az emberek zsebében lenne elkölthető pénz.”

    Egy korabbi posztban volt.
    Ha a Bokros veszi el az emberektol a penzt akkor jo, ha zorban akkor nem jo?
    Kettosmerce? (raadasul, ott sem helyes az allitas, nem azert nincs penz mert a „jomoduak” ugyanazzal %-al adoznak mint
    mindenki es a zorban elveszi a penzt)

    forras: economywatch pont com

    Germany’s Import and Export Indicators and Statistics at a Glance (2010)

    Total value of exports: US$1.337 trillion

    Primary exports – commodities: machinery, vehicles, chemicals, metals, manufactures, foodstuffs, textiles

    Primary exports partners: France (10.2 percent of total exports), US (6.7 percent), Netherlands (6.7 percent), UK (6.6 percent), Italy (6.3 percent), Austria (6 percent), China (4.5 percent).

    Na jo, nem 4 hanem 4.5%

    Megjegyzem, a kinaiaknak semmi hightech dolgot nem adnek, mert csak szetszedik es lemasoljak.

    Megannyit. A nemet gazdasag export kitettsege nem olyan magas, azaz nagy a belsopiac.

  11. 9: Attila:

    „Az EU-val való szembefordulás, a “tabuk” felrugdosása (bankadó, multiadó, nyugdíjak visszaállamosítása, a liberális mocsok kiszorítása a médiából) mind pozitív lépés volt.”

    Az EU-val nincs szembefordulás, nincs taburugdosás, és szerintem nem szorult ki a liberális mocsok a médiából.
    A multiadó meg arra kell, hogy odaadhassuk azt a bankoknak.

    „Nekem az a bajom Orbánnal, hogy nem elég radikális, nem megy messzebbre ezen az úton.”

    Ebben látod, egyetértünk.

  12. 11 Szurkoló

    Világos, nincs nyílt szembefordulás az EU-val, de szerintem a kézifék be van húzva.
    A liberális mocsok véglehes kimosásához hosszú „áztatásra” van szükség, mert nagyon bele van ivódva mindenhova.

    Az is igaz, hogy a multiadó egy része a bankokhoz megy, de ez sajnos attól van hogy a magyar pénzügy nem független.
    És ez a Bokros számlájára írandó. Mindenki a megszorító csomag miatt szidja, de Nemzeti Bank eladása sokkal több kárt okozott.
    Lemondott a pénzkibocsátás jogáról, tehát a forintunkat is euróért vesszük, kamatra… A spekulánsok meg évekig röhögve tették zsebre a forintkamat és az eurókamat közötti különbséget.
    De hát a Bilderberg csoportban ezt kapta Bokros feladatául.

  13. Zseniális ez a Zorbán! Olyan okos emberekkel is meg tudja etetni a hülyeségeit, mint akik ezt a blogot olvassák. „Kézifék? Liberális mocsok kisöprése?” Atyaúristen! Én itt csak őrjöngést látok, Zorbán diktatúra kiépítést, amihez a saját embereit teszi a megfelelő helyre. Jah, hogy eddig MSZP-SZDSZ emberek foglalták el ezeket a posztokat? Hát ez csak szimpla helycsere, nem nagytakarítás.

  14. 12:Kimondtad a lényeget!”A liberális mocsok végleges kimosásához hosszú áztatásra van szükság,mert nagyon bele van ivódva mindenhova.” Mégpedig kivétel nélkül.Úgy is mondhatnám „egyik kutya,másik eb”.Még annyit,nem áztatásra van szükség,hanem az adósság felülvizsgálatára vagy annak megtagadására,mint Izland lakossága tette.És ebbe a körbe tartozik uniós csatlakozásunk is.A népszavazás nem volt érvényes.

  15. 13: Istenhittel nem lehet vitatkozni, Nobel-díjas zsenik is hisznek valamiben, ez nem ész kérdése. Az orbánhívők se képesek ebben a tárgyban gondolkodni, teljesen függetlenül attól, hogy milyen okosak, vagy tájékozottak. Amit orbánisten mond az szentírás. Érte akár a tűzhalálba is bemasíroznak. Nem ez a baj, hanem az, hogy visznek minket is magukkal. Aztán 2 év múlva le fogják tagadni, hogy Orbánra szavaztak. A nagypofájú orbánhívők az én ismerőseim között már kussolnak, lapulnak mint szar a fűben. Már „nem politizálok”. A bebaszott 2/3 után már nem is kell.

  16. 13 Gloucester

    Nem csak helycsere.
    Mint előbb írtam, az hogy a Fidesz a saját embereit teszi a kulcspozíciókba, teljesen természetes.
    És az is lehet, hogy ők is lopnak, de nem árulják ki az országot.

    14. Suhi

    Magyarország jobban benne van az uzsorasprilálban mint Izland, és több politikus van elkorrumpálva…
    De szerintem az irány kedvező.
    Addig nem lehet az adósságról beszélni, ameddig a Magyar Nemzeti Bank sem nem magyar sem nem nemzeti.
    Ha vissza lett véve, akkor lehet az adósságfizetés részletein vitázni, akár megtagadni. De ehhez előbb a liberális médiát kell elhallgattatni, és kiseperni az előző rendszer maradványait, akik szinte minden pénzügyi kezdeményezést nyugati (dél-kelet?) kezekbe játszottak…

    Hogy mekkora sikere lesz ezeknek a törekvéseknek, az sokban függ attól, hogy kik és milyen sikerrell szabotálják.
    Mert ne felejtsük el: Sokan nagyon jól éltek az ország kiárusításából.

  17. 16. Attila 🙂 „Nem árulják ki az országot.” Ez ki mondta? Orbán? Ugyan azt folytatják, hogy más köntösben. Linkekkel nem tömném meg az oldalt, de ugyanúgy védett természeti tájra építkeznek, multiknak kedveznek, oligarcháknak adják az adókedvezményt a kispolgár terhére. Nincs itt semmiféle szemléletváltás, legfeljebb van hozzá zorbán tákolmány.

  18. 15 Tiborbá

    „Amit orbánisten mond az szentírás.”

    Ha Orbánról van szó, nagyon érzelmes tudsz lenni.

    Nem szentírás, de kilométerekkel jobb és hihetőbb mint az előző rendszer.
    És nem orbánhívőkről van szó, hanem azokról, akik abban reménykedtek, hogy a legnagyobb hazaárulók elrugdosása a húsosfazék mellől, hozhat pozitív eredményeket.
    És eze sokan voltak, és adtak 2/3-ot… Na bumm…
    Legalább végre leghet hajtani valamit.

    Utólag nyilván lehet kritizálni, de eddig sem a nyugdíj „lenyúlása” se a többi intézkedés nem volt kifejezetten rosz.

    És az előző kormány ámokfutása még sokig ad hiteles kifogást a Fidesz sikereinek késlekedésére… a kerékkötés meg a szabotázs nem külömben.

    Egyébként nem tudom, mi ez az „orbánhívőzés”…
    A nemzetközi rendszer kritikája általános dolog, de ha Orbántól jön akkor hülyeség…

    Olyan konkrét katasztrófákat, mint a Nemzeti Bank külföldi kézbe játszása, a cukoripar felszámolása, a nemzeti nyereség 92%-ának a multik kezébe adása, nem lehet Orbán számlájára írni…
    Az, hogy húzogatja a liberálisok bajúszát, meg szerintem „bocsánatos” bűn…

  19. 16: „és kiseperni az előző rendszer maradványait”

    Nem söprik, és nem is fogják, pedig mintha ezzel nyertek volna választást!
    Budai Gyuszinak van már bármi erénye?

    —–

    Ettől függetlenül minden hozzászólásban látni a húzást valamely oldal felé, míg a „szemben lévő” oldal némiképp könnyedebb kritikát kap.

    Ez nem baj, csak ne akarjuk magunkat mellette függetlennek eladni. Ha tudná az ember fia a jelenlévőkről hogy merre húznak, úgy könnyebben menne a dekódolás újbeszélről magyarra. 🙂

  20. 17 Glouchester

    Az hogy amikor a multiknak „kedveznek” legalább feltételekhez van kötve, (hosszútávú befektetés, helyi beszállítók használata, stb) viszonylak kontrasztos az előző kormány „multi mindenáron” politikához képest. Az adókedvezmények osztogatásának eredményeit meg még majd látni fogjuk. Még mindig jobb mint az 5 éves adómentesség, amit a gyurcsányék adtak a multiknak.

    A „tákolmány” meg megpróbálja elérni, hogy ugyanaz a bagázs nehezebben lopakodjon vissza a húsosfazék mellé… Ez is tiszta nyereség.

  21. 19 Szurkoló

    „Nem söprik, és nem is fogják, pedig mintha ezzel nyertek volna választást!”

    Hát pedig már az SZDSZ-MSZP börtönválogatott nagypályás csapat tartalékosokkal együtt is kivan, de már lassan a lelátót is megtöltik…

    Ok…. Gyurcsány alól addig nem tudják kihúzni a szőnyeget amíg túl sok „nehéz fiú” is álldogál rajta, (de már rángatják).

  22. 16.Attila.1998-ban a Fidesz váratlanul hatalomra kerülésekor(az is lehet,ez csak azért történt,mert érezték,hogy lazitani kell a pórázon)egy ici-picit visszafogták a pénzszivattyút,de a privatizációt ők is folytatták,mint elődeik.Lehetőségük volt többször a nemzeti elkötelezettség bizonyitására,mégsem tettek semmit annak érdekében.Mára bizonyossá vált,ők is ugyanazokat szolgálják.A többpártrendszer bevezetése óta a szavazók mindig valakik ellen szavaztak,kinyilvánitva,hogy ezt nem kérjük.Az utolsó választáson is ezért nyertek 2/3-dal.Ennek következménye lesz,hogy a parasztoknak elegük lesz a szavazósdiból,és távol maradnak a fülkéktől.Egyfajta kijózanodásra van szükség,és rádöbbenni,egyik párt sem képviseli a választóit,a Fidesz sem.

  23. Aztamindenit, ez nem semmi. 🙂
    Azt miért nem emlegetik a kedved viktoriánusok, hogy 2002-ban olyan mélyre süllyed a mutyifityesz megítélése, hogy a választók többsége azt mondta, inkább a szemét kommunisták, mint a narancsos új világ? Azután minden borzalom ellenére ugyanezt mondták 2006-ban is? Rengeteg ember pontosan tudta, mekkora sz*rt választ, de meg volt győződve arról, hogy ez lesz a kisebbik rossz. Na erre mi a sablonválasz orbániában?

    Szerintem az évszázad rekordja, hogy ezt sikerült elérniük – és ehhez ipari mértékű hülyeség kellett. A bulvárszínre kivitt politikával (ők honosították meg, hogy a média elkezdett a csaló-tolvaj politikusokról zengeni – amire egy idő után már immunisak is lettek az emberek), a töménytelen mennyiségű hozzánemértéssel és visszaéléssel (korábban is volt ilyen, de a jónépet legalább megkímélték, és nem tolták ezt az arcukba), és persze a nagy nemzeti álcás lúzung átveréssel.
    Miközben mindennek egyetlen veleje, lényege van: hatalmat akartak és megkapták, és ezt manapság minden erejükkel igyekeznek megtartani. Ezen túl lehet itt elemezgetni, hogy milyne esetleges pozitív hatása vannak orbániában, de akinek a fentiek nem egyértelműek, az fizikailag itt van ugyan, de fejben egy párhuzamos dimenzióban éli világát. Ez az igazi horror, nem a Stephen King.

  24. -Tiborbá:)”Most viszont a kínai lendület megtorpanni látszik. A német közgazdászok szerint a kimagasló első negyedévet követően a második negyedben a felfutás leáll,”

    A nyugati gazdaság az összeomlás szélén van,nem vásárol,tehát Kína kevesebbet gyárt,mert a kínai sem vásárol,mert nincs miből(itt nem a szűk pénzes rétegről van természetesen szó.)
    A luxusfogyasztás egy gazdaságot nem képes felpörgetni.
    A 2-3 % luxusfogyasztó nem fog 97-98 % helyett enni-inni,ruházkodni,autókázni,szórakozni…stb.,még,ha a szolgáltatás árszintje rendkívül magas is.
    Eredmény:a német gazdaság mellett a kínai is döglődni fog.
    Most lesznek nagyon „izgalmasak” az események,miközben azt fogjuk látni,hogy a nyugat-kelet egymásba kapaszkodik, segítséget remélve a másiktól.
    A rossz hír az,hogy segíteni nemigen tudnak egymáson,hacsak úgy nem mint Dugovics Títusz,és a Török vitéz-együtt vetik magukat alá a mélybe.

    -12:Attila:)-„És ez a Bokros számlájára írandó. Mindenki a megszorító csomag miatt szidja, de Nemzeti Bank eladása sokkal több kárt okozott.
    Lemondott a pénzkibocsátás jogáról, tehát a forintunkat is euróért vesszük, kamatra… A spekulánsok meg évekig röhögve tették zsebre a forintkamat és az eurókamat közötti különbséget.”

    Egyetértek,hogy az önálló pénzkibocsátás a legneuralgikusabb pontja a magyar gazdaságnak,amiről Bokros lemondott,s most meg az alkotmányban szentesítettük.
    Puff neki.
    A politikusok mindíg vállalják tetteikért a felelősséget,de milyen felelősséget? – politikai !
    Ez szimplán annyit jelent,hogy jó esetben lemondanak,s az ügy le van zárva.

    Ha véletlenül van köztük aki naívan jót akar,azt felvilágosítják tévedéséről,ha nem akar felvilágosulni akkor repülni tanítják.
    Kár velük bajlódni!

    -8:Sanya:)-„Az is gond, hogy Celente, Soros, vagy más “szakértő” vagy akárcsak egy rosszul ébredt újságíró leír valamit, amit felkap a média és önbeteljesítő jóslattá válik.”

    Ezzel a Celente-vel az a baj,hogy ő,és az amerikai alternatív sajtó,nem most kezdett az összeomlásra figyelmeztetni,hanem évekkel ezelőtt.
    A fősodrú média persze ezekről nem,vagy csak szőrmentén beszélt.
    Nem hiszem,hogy Celente nyilatkozata a nagy lapokban jelent volna meg.
    Az esetleges tévedésemért,viszont vállalom a politikai felelősséget.

  25. Az időközi választásokon több független képviselőt is megválasztottak. Az arány a függetlenek javára jelentősen nőtt. Nem Zorbánozni meg Gyurcsányozni kell, hanem oda illő, megbízható, FÜGGETLEN képviselőket kell posztokra ültetni. Mindenki hülye, aki csak pártokban tud gondolkodni! Ez az ostoba szemléletmód keseríti az ország életét, és nem úgy néz ki,hogy a többségi szemléletmód ezügyben pozitívan mozdulna… Addig csak lopják a balfácánok javait, abban viszont egyetértek Tiborbával, hogy sajnos a 90% idióta miatt én is folyamatosan és jelentősen károsodom! Én ezeket a birkákat büntetném meg kegyetlenül, azonban nem kellenek ehhez az én indulataim, hamarosan eljön ennek is az ideje. Tudjátok: „Okos ember a más kárán, hülye ember a sajátján, az ostoba a sajátján sem tanul.”
    Amerikát illetően én csak annyit látok, hogy az oligarchák elkezdték fújni a nagy arany-lufit. A kérdés, hogy meddig kívánják tornáztatni, és mikor, ill. hogyan fogják kilyukasztani. Ugyanaz a helyzet, mint a 2007-08-as válságnál a nyersanyagokkal. A tömegek természetesen asszisztálnak, hiszen tudjuk, hogy nemsokára biztosan forr a víz, de ha pár buborékot odacsalunk, már azt is hihetnénk, hogy nincs visszaút.
    Cs.

  26. 17-re:
    Tényleg ugynaz zajlik, mint bármikor korábban, most kicsit más köntösben. Arról viszont nem vagyok meggyőződve, hogy önszántukból álltak meg. Olyan, mintha lenne egy határ, ameddig bármilyen marhaság, ötlet, próbálkozás mehet, beleértve a liberális szaroktól kezdve, a hagyományőrzésen át, a radikális megnyilatkozásokig, de ha ezt a határt valaki átlépi, akkor szólnak neki, hogy öreg, vagy megállsz, vagy kisöprünk az országoddal együtt…
    Cs.

  27. Érdemtelenül támadjátok Attilát.
    Ő egyszerűen csak hinni akar abban,hogy nincs átverve(már megint).

    Elmondanék egy francia viccet:
    Belgiumban,az egyik laktanya frissen besorozott bakáit sorakoztatja az őrmester.
    Köztük van Grűn,és Kohn is.
    -Vallonok jobbra,flamandok balra !!-recsegi az őrmester.
    -Őrmester úr !-hebegi bátortalanul Kohn.
    -Mi van?! -ordítja az őrmester.
    -És mi belgák, hová álljunk?

    Ne azt keressük,hogy miben vagyunk mások,hanem azt,hogy mi a közös érdek !

  28. 23 Agoth:

    Egyébként ha politikus lennék, és tudnám, hogy például görcsösen akarom a hatalmat, akkor ezt mint szidalmat kárognám az ellenfelem fejére. Ebből ugyanis a legnehezebb visszacsapni.

    „orbániában”, „mutyifidesz”, „viktoriánusok”
    Szép és független sőt egyben érzelemmentes reakciók. Ne tedd kérlek, mert nincs értelme. Ugyanez mehet visszafelé is, és a célt sikerül máris elérni: ne marról beszélünk amiről kellene.

    Van két (váltó)párt, akik meg tudnak egyezni 1-2 dologban (lisszaboni szerződés, titkosított ügyek). A plebsznek meg megy a kirakat.

  29. 21 Attila:

    „Hát pedig már az SZDSZ-MSZP börtönválogatott nagypályás csapat tartalékosokkal együtt is kivan, de már lassan a lelátót is megtöltik…”

    Sorold, kérlek a neveket!
    Az előzetesben lévőket nyugodtan kihagyhatod.

  30. Átfutottam a hozzászólásokat. Azt hiszem jól bedőltünk itt a kétpárt rendszer „szerkezetének”, szidjuk a fiúkat-lányokat jobbról balról, holott ha igaz amire Tibor bá felhívta a figyelmet:

    „SAJNÁLOM, DE AZ ESEMÉNYEK VALÓBAN GYORSULNI LÁTSZANAK.”

    Nem sokára ki se látszunk majd a pácból. A ciki, hogy épp szakadékba tollják a szekerünket, de ha azon eszénkedünk, hogy ki a felelős, könnyen elfeledkezhetünk arról, ugranunk kéne, már ha nem akarunk a szekér alá kerülni.

  31. -30:Molnár Géza:)”Nem sokára ki se látszunk majd a pácból.”

    Ezt nem biztos,hogy az emberek fel akarják fogni.A 24:)-ben én is ezt feszegetem.

    Irogatáson kívül alig van valaki,aki megfogná az eke szarvát.
    Pedig a nagyon-nagyon közeli jövőben az ökörsz@r nyomában fog az érték megteremtődni,s nem a bankóprés alatt,s nem is az aranyöntődében.

  32. 31. Igazad van, de azért akad még esély: aki írni tud, tudhat szántani is, bár kétségtelen, kicsi az esély. Annak se sokkal több, hogy időben megtanulhat, de azért ez is előfordulhat. Az élet már csak ilyen. De akár így, akár úgy, akár jobbról, akár balról, együtt sírunk, együtt nevetünk.

    😥 😆

  33. Attila!
    Legalább próbálj meg úgy szövegelni, mintha pártatlan lennél. Így nem vagy vitaképes. 😉

  34. 30:O.K.”Szakadékba tolják a szekerünket”,de jó lesz megjegyezni, hogy kik azok,akik ezt elkövették.Főleg a jövőépités 😀 szempontjából fontos,nehogy mégegyszer belelépjünk ugyanabba a szarba.A szekérről leugrani akkor érdemes,ha szilárd talajt foghatunk,a megállás sokkal jobb lenne.

  35. 33 ra Tibor Bá ! Próbálj olyan post-okat írni amiből nem derül ki ,hogy „orbánfóbiás” vagy . 🙂 🙂 🙂

  36. 35: Majd akkor rendelhetsz, ha fizetsz érte. Ajándék lónak ne nézd a fogát! 😀

    Érdekes módon, eddig csak orbánofóbiáról hallottam, gyurcsányofóbiáról nem. Olvashattam liberális mocsokró, viszont még nem olvastam mocskos Orbánról. Én ebből azt vonom le, hogy az egyik oldal jobban nyomja a propagandát, mint a másik, amiből az következik, hogy kevésbé pártatalan. És ezeért a megállapításért nekem is orbánofóbiám van, ami mára már teljesen reális, fel is vállalhatnám, mert ha Orbán képes ezt előidézni, akkor a tőle való félelem jogos.

    7: + minden Bokrost utáló.
    Ismereteim szerint Bokrost azok utálják, akiknek szívében Orbán férkőzte be magát. Ez nem baj, de az már igen, hogy nem veszik észre, Orbán pont azt csinálja, amit Bokros javasolt, csak sokkal kegyetlenebben. De nem ez a problémának, hanem az, hogy amíg csak térdig vagy eladósodva, a jó taktika visszafizetni minden áron, és utána megszabadulva a tartozástól és annak kamat terhétől, jőhet a jólét. Ha viszont már nyakig, sőt fejetetőig vagy eladósodva, akkor ennek semmi értelme. Be kell dobni a törülközőt, mert elvérzel. A lényeg az, hogy Bokros idejében térdig voltunk erladósodva, most viszont a fejünk tetejéig. A Bokros féle megszórítás és visszafizetés okos volt. Az Orbán féle megszórítás és véget nem érő fizetés viszont őrültség. A dolgok úgy állnak, hogy nyugodtan lehet az egész ország orbánofóbiás.

  37. Az biztos, hogy Orbán most helytelen gazdaságpolitikát folytat.
    Magyarországon azonban csak rossz van, és a jó helyett pedig másik féle rossz.

  38. 36: Minden szavaddal egyetértek. Mondjuk az egy jó kérdés, hogy most van-e értelme megpróbálni visszafizetni… tény, hogy már jó eséllyel túl vagyunk a „point of no return”-ön adósság szempontjából. Sajnos nem elégségesek a közgazdasági ismereteim ahhoz, hogy ezt megítéljem, de a józan ész szerint sajnos ez a helyzet.

    Egy esélyünk lenne (ahogy azt említetted is korábban) ELINFLÁLNI. Igen ám, de itt érdemes megfontolni egy-két dolgot.

    Először is sütheted az inflálást, ha a későbbiekben további hitelekre szorulsz, sőt, akkor sincs értelme, ha nem tudod az országod fogyasztásának a TÚLNYOMÓ TÖBBSÉGÉT határokon belül előállítani. Ugyanis ha most pl. az állam átvállalja a devizahitelesek svájci frank alapú hitelét forintra, aztán ezt összecsapja az egyébként is túlnyomó többségben forintban lévő államadóssággal, aztán elkezd fölnyomja az inflációt mondjuk évi 50%-ra, akkor az összes külföldi beszállító azt fogja mondani: HOHÓ!!! Magyarországra „kiemelt kockázat” bármit is szállítani, hiszen holnap a magyar forint, amit adnak az áruért, már sokkal kevesebbet ér, mint ma. Tehát mindent HÁROMSZOROS áron adunk. És akkor jó magyar mondás szerint nem szartál a kútba, csak a kávájára, aztán belesöpörted, hiszen a megemelkedett árak miatt még több pénzt kell kibocsátani, vagyis tovább nő az infláció, és így tovább – és már el is jutottunk a hiperinflációhoz meg az egymilliárd millpengő jelenségéhez.

    Ugyanez a hitelekkel. Oké, ami MOST van hitel, azt elinflálod. De ez csak akkor működik, ha innentől kezdve EGY FILLÉR hitelt se veszel föl (se a kormány, se a lakosság!!!), máskülönben az új hitelek orbitális kamatai szépen belehajszolnak a hiperinflációba. Pont ezért nem működött a pénzkibocsátósdi háború idején. Az állam ugyanis nem költött kevesebbet, sőt, többet, hiszen háború volt. Igen ám, de a többlethez több hitel kellett, az új hitelek már csak borzasztóan magas kamatra jöttek, az pedig tovább növelte az egyébként is magas inflációt.

    Vagyis csak akkor lehetne elinflálni és így az adósságtól mentesülni, ha MINDENT helyben tudnánk gyártani, és nem vennénk fel több hitelt (soha többet). Na, ez borítékolható, hogy nem fog így történni. Azt még csak el tudom képzelni, hogy ez a kormány esetleg nem vesz föl több hitelt (bár pont most dobtak ki az ablakon 500 milliárd forintnyi IMF-hitelt, hogy MOL-részvényt vegyenek belőle, utána eladták ugyanazt a részvénycsomagot 66 milliárd forint veszteséggel, mikor alacsonyabb volt az árfolyam), de hogy Magyarországon varázsütésre ne vegyenek az emberek külföldi termékeket, na, ez a tündérmese kategória.

    Németország egyébként pont a fent leírt politikát valósította meg 1945 után – ez volt a „deutsches Wirtschaftswunder”. Beindították a hazai termelést, mindent otthon gyártottak, nem vettek föl több hitelt, és jó gyengén tartották a Deutschmarkot. Mondjuk hozzátartozik a történethez az is, hogy 2. világháború után ezt már HAGYTÁK is nekik a győztes hatalmak, az I. világháború után kőkeményen aranyban kellett nekik fizetni, azt meg nem lehet inflálni.

  39. 32!
    Géézaaa!Már pislogsz is,..azt meg hogy?… 😀

    Attilaaaa!!Csalódtam benned..patás viktor miatt.Ahogy Arma mondaná.És éppen most van szabadságon,mikor az összeomlás zajlik.. 😀

    Még hogy patás nem árulja az országot.Olyan pofája van,mégis kihordják az országot alólunk ami még megmaradt ,(milliárdjával a pénzt,ami a vér,ha nincs vérkeringés ,tehet már bármit)mert nem erősíti meg a forintot.Ő az állam,és a király,meg diktátor meg minden.Miből tartana neki erősíteni a forintot,vagy átváltani a hiteleket,vagy bármit.Ha nem tud tenni semmit,minek van nagy pofája..?Ehelyett pofázik,hogy vége a világnak.De meg se próbál tenni semmit,csak lefejez..Még hogy ő neki megy a külföldnek?Esze ágában sincs.Már régen halott lenne..Gyurcsány helyében én már régen kitálaltam volna.Az is besz@ri alak,csak ült azon a meghallgatáson mint a sz@r a fűben..áááá..

  40. Melike ! Neked még nem tűnt fel, hogy érdekes módon azokban az uniós országokban a legnagyobb harci zaj az államadósság körül, ahol szocialista kormányok voltak? Azoknak emelik a világba kamatokat. A PIGS országokban Írország kivételével szocialista kormányok voltak. Írország amolyan látens szocialista .

  41. Orbán : munkaalapú gazdaság kell.
    Csak munka nincs ! 🙁

  42. A cikkben említett esemény nem olyan, mint egy ügyes (vagy nem ügyes) hadigazdaság bevezetése?

  43. 38: Nem forintban kaptuk a hitelt, így elinflálni sem tudjuk.

    Általában Orbán hívőknek: hogy Orbánnál a gőz a kürtre van kötve, leginkább Románia EU-ba történő – feltétel nélküli – beszavazásánál látszott.
    A gazdaságpolitikában most csak rögtönöznek, nem arra készültek, mint amit végre kell hajtani. Azért volt a röhejes „csontvázkeresés”, hogy erre hivatkozva lehessen a hiánycélt emelni. Csak Barroso máshogy gondolta – erre jött a meghunyászkodás. Akkor hol is húzta be a féket Orbán az EU-nak?

  44. Melike! Nem pislogok, sírok: „cry”= „cry”

  45. 40!
    jajj dehogynem.!!Feltünt nekem már minden.Már mondtam egyszer,hogy fent elrikkantják magukat hogy forró vizet a kopaszra,aztán szalad mindenki szerteszét.Meg se nézik mi a valóság tartalma..Mert nem az a lényeg..
    Sovány vigasz ez nekünk.. 🙁

    41!
    Dehogynem.Kényszer munka.Megint lehet felépíteni az országot..

  46. Ahhoz,hogy az országot ki lehessen vezetni a bajból,nem ez a 20 év óta regnáló felkapaszkodott nemesi család – név szerint:
    „LOP-E-KORRUPTOS DE LA GRANDE ÁMÍTÓ-S” uralkodására lett volna hazánknak szüksége.

    Ezektől kellene elvárni a következő logikus lépéseket:
    -Új szövetségesek keresése
    -Politikai szinten az elszámoltatás megindítása,és végrehajtása
    -45-ig visszamenőleg a népellenes tevékenységet folytatók kilétének nyilvánossá tétele
    -A társadalom problémáinak nyilt elbeszélhetősége
    -Titkosítások feloldása
    -Számonkérés lehetővé tétele,a politikusok visszahívhatóságának alkotmányba foglalása
    -Nemzetstratégiai pontok meghatározása
    -A stratégiai célok megvalósítási módszerének, a választópolgárokkal,népszavazás útján való szentesítése…stb.

    Nem is folytatom,mert csak hagymázas lázamban mondtam ezeket.

    Azt hiszem,hogy még nagyon messze van innen,az alábbi néhány kérdés:
    -Elinflálás
    -MOL részvények csere-beréje
    -Devizahitel kérdése

  47. 47!
    Te tényleg lázas vagy csőrmi.Majd adnak a fejedre csak kíváncsiskodjál,meg követelőzzél.
    Tudod mi a lényeg?Nem ez.Ez csak mellébeszélés.A lényeg hogy mi a pénz,és honnan jön,hová megy..Cirkuszolhatsz Te itt,ha nem tudod,és nem látod a pénz útját.A pénz mozgást..Még ha csak laikusként is..
    Most mit látsz laikusként a lelki szemeiddel?Hol a pénz?Merre megy?

  48. 48: melike00! Vissza az agarakkal, egy kicsit.

  49. Az a baj, hogy nem látjátok, hogy akik egytől egyig odafönn vannak, azok mind egy szálig mocskosul benne vannak a nagy buliban. Nincs ilyen, vagy olyan oldal. Ez a „kenyeret és cirkuszt” mondat cirkuszi része. Kenyér viszont nem lesz, mert az csak odafönn jár.

    A technológiai termelésből kellett volna kicsit visszább venni, hogy legyen élőenergiás munka a termelésben, ne legyen kallódó ember. Mivel le lett szoktatva mindenki a munkáról, így természetes, hogy gerjesztődnek a konfliktusok.

    Odafönn, amiből lehetett mindenből pénzt csináltak – MAGUKNAK.
    Zorbán lenyúlta a múltadat az önkéntes pénztárak ügyében, a jelenedet a különféle most lecsengőben levő ügyekkel és a jövődet, mert már a nyugdíjad sem a tiéd. Kiszállni nem tudsz, mert nem engedik. Droid lett az egész ország.
    Itt már senki nem független, mindenki függ valakitől. Függünk a munkahelytől, a közüzemektől, a putrisok függenek tőlünk és lehetne itt sorolni napestig. Lehetetlen függetlenedni, kiszakadni a körforgásból. Ezért lesz orbitálisan nagy az elkövetkezendő badabumm. mindenki mindenkivel kapcsolatban, függésben van. Dominóelv alapján ha elindul egy, akkor onnan nem lehet megállítani, mert sajna ez nem a domino-day, ahol becsúszhat a hiba és nem borul fel pár darab. itt mocskos precízen ki van számolva minden és ha beindul, akkor nem lesz megállás.

    Kis hazánk a söröslovak nemzete lett. mindenkin ott van a szemellenző, amelyet mára már mindenki saját maga rakott fel, csak hogy ne kelljen szembenézni azzal, ami jön.
    Itt is rengeteg olyan ember van, aki bár ott van a szakanyagban, tudja is csinálni, csinálja is, mégsem fog tudni felkészülni arra, ami következik.
    Az emberi természet annyira bealjasodott, hogy az már hihetetlen. Az emberi elme olyan betegessé vált és oly mértékben korcsosult gondolkodásmód alakult ki, hogy az elképesztő. Minden szinten aljasodik, állatiasodik – mondjuk ez az állatokra nézve már sértő – az emberi faj, hogy irgalmatlan.
    Elmélkedünk itt a geddonról, de csak élelem és hasonlók szintjén. A harcra, a vérfürdőre, az éjszakában majdan felhangzó halálsikolyokra ki van felkészülve közületek? hogy fogjátok majd feldolgozni azt, hogy akár a családtagjaitokat fogják netalántán előttetek feldarabolni és vacsira felkajálni és ti nem tudtok majd tenni semmit? felkészültetek e arra a kínra és őrületre, ami az elkövetkezendő badabumm során vár az emberiségre? Nem tudom, valaki egyáltalán gondolkodik ilyeneken, vagy csak az én „beteges” fantáziám járatja ezt a vonalat is a gondolataimban?
    Nem elég a felkészülés a termelésre, a védelemre, a rejtőzködésre. Lelkileg is fel kell készülni ám.

  50. 51. Most komolyan lesz geddon vagy nem?

    „Zorbán lenyúlta a múltadat az önkéntes pénztárak ügyében, a jelenedet a különféle most lecsengőben levő ügyekkel és a jövődet, mert már a nyugdíjad sem a tiéd.”

    Akkor nem mindegy honnan nem kapsz nyugdijat?

  51. 38:
    „Először is sütheted az inflálást, ha a későbbiekben további hitelekre szorulsz, sőt, akkor sincs értelme, ha nem tudod az országod fogyasztásának a TÚLNYOMÓ TÖBBSÉGÉT határokon belül előállítani. Ugyanis ha most pl. az állam átvállalja a devizahitelesek svájci frank alapú hitelét forintra, aztán ezt összecsapja az egyébként is túlnyomó többségben forintban lévő államadóssággal, aztán elkezd fölnyomja az inflációt mondjuk évi 50%-ra, akkor az összes külföldi beszállító azt fogja mondani: HOHÓ!!! Magyarországra “kiemelt kockázat” bármit is szállítani, hiszen holnap a magyar forint, amit adnak az áruért, már sokkal kevesebbet ér, mint ma. Tehát mindent HÁROMSZOROS áron adunk. És akkor jó magyar mondás szerint nem szartál a kútba, csak a kávájára, aztán belesöpörted, hiszen a megemelkedett árak miatt még több pénzt kell kibocsátani, vagyis tovább nő az infláció, és így tovább – és már el is jutottunk a hiperinflációhoz meg az egymilliárd millpengő jelenségéhez.”

    Külföldről jövő áruért _nem_ Forintban fizetünk! Azért lesz itthon drágább a cucc csak, mert drágábban vehetjük a devizát hozzá. Emiatt a fenti okfejtés nagy része nem stimmel. Kevesebb külföldi cucc lenne a pocokon, mert nőne a magyar áruk versenyképessége.

    A leértékelés egyetlen komoly problémája a devizahitelek. Ugyanis akkor azt még nehezebb lesz visszafizetni.
    Bokros sikeréhez (amit utána Orbánék rögtön elvertek) kellett a csúszó leértékelés is.
    A görögök azért szívnak, mert az Eurot nem inflálhatják el. Mi azért szívunk mert az esztelen devizahitelezés miatt nem inflálhatjuk el a Forintot.

  52. 52:

    Az mindegy, hogy honnan NEM lesz.
    Az viszont mocskosul kiveri nálam a biztosítékot, hogy abszolúte esélytelen, hogy nekem a mai helyzet szerint nyugdíjam legyen. Viszont a fizetésemből ugyanúgy vonják. Magyarul ellopják azt is. Mint oly sok minden mást. És ez a NEM MINDEGY.

  53. másik apropó:
    Fizetem a tb-t meg az egü-t. elmegyek a dokihoz és mit látok? Putrisék ingyé kapnak mindent, nem dolgoznak segélyeznek, játékgépeznek, esetleg kifosztanak engem. hol itt az egyensúly? Ki is mondta, hogy 2 hét alatt rendbe rakja az országot? És mikor fog már végre elkezdődni az a mocskos két hét? Geddonkor?

  54. 51:
    Jó a víziód, de az én megállapításom nem számit, mert el vagyok könyvelve pesszimistának. Máskülönben a víziód csak egy változat a több közül. Nem biztos, hogy ebbe az irányba történnek a dolgok, de jó esély van rá.
    53:
    Többnyire egyetértek. Elsősorban abban, hogy infláció esetén is tudunk importálni, hiszen nem forinttal fizetünk. Kérdés, hogy honnan veszünk valutát, mert azért kell adni valamit.

  55. 53. Csak mert targyi tevedes.

    „Bokros sikeréhez (amit utána Orbánék rögtön elvertek) kellett a csúszó leértékelés is.”

    Miben volt sikeres Bokros? Jo vicc.
    Egyebkent kapott volna valami allami kituntetest az elozo szoclib kormanytol csak eppen a „dicsoseges sikere” a penzugyminiszteri tevekenyseget nem tettetek az indoklasba.
    Meg ok sem!
    Erre persze nem vette at.

    Az Orban meg mit vert el?
    (Mivel ugy latszik sokaknal ez hit kerdes, nem erdemes sok energiat a magyarazasra forditani)

  56. 47:

    „-Számonkérés lehetővé tétele,a politikusok visszahívhatóságának alkotmányba foglalása”

    Azért ez kétélű kard. Ne felejtsd el, hogy a demokrácia működésének vannak nagyon szigorú feltételei. Az egyik, hogy az emberek általános hozzáállása milyen. A másik, hogy megvannak-e azok az általános jóléti-gazdasági feltételek, amik a demokrácia működtetését lehetővé teszik. Magyarországon kb. húsz évvel ezelőtt a gazdasági feltételek még csak-csak megvoltak, de az általános hozzáállás már akkor sem. Ma már a gazdasági feltételek sem alkalmasak ehhez, a hozzáállás pedig tovább romlott.

    Csak egy példa ennek az érzékeltetésére: Hogyan csinálsz működő, termelékeny gazdaságot egy országban, ahol a demokrácia gerincét képező többségnek 20 éve (1990 óta) NINCS termelő munkája? Ma ugyanis a 7,5 millió szavazásra jogosult állampolgárból csak 3,7 milliónak van állandó munkahelye – és ebből 700.000 közalkalmazott, vagyis a gazdaság tényleges működtetésében alig három millió ember vesz részt a tízmillióból.

    És persze el lehet vitatkozni azon, hogy ez a helyzet kinek a hibája – és BIZTOS, hogy a politikusoknak is meghatározó szerepe volt ebben. De ez a kialakult helyzeten nem sokat változtat. Magyarországon a többség hozzászokott, hogy nem csinál semmi értelmes, termelő tevékenységet. Ha az ő akaratuk érvényesül, akkor hatalmas szarban vagyunk. Persze a jelenlegi látszatdemokráciára alapuló rendszerben is legalább akkora szarban vagyunk, viszont szerintem erre a visszahívható képviselőségre alapuló demokrácia most már semmiképpen nem megoldás emiatt az általános hozzáállás miatt.

  57. 51:Gorgon:)”Lelkileg is fel kell készülni ám.”

    De még,hogy !!

    Magaddal légy tisztában,a többi nem számít.
    A nyugodt,bölcs gondolatok fognak előrevinni.Csak ez az egy út maradt.

  58. 51: Ha én ezt látnám, két megoldásom lenne:

    1. Elfutni oda, ahol ez nincs (ezt csinálom 3 éve, ha csak a SZELÉT megérzem annak, hogy a társadalom, amiben élek, nem működik, akkor spuri)

    2. Fejbe lőni magam.

    Bármi másra lelki, érzelmi okokból alkalmatlan vagyok. Nektek sok sikert a túléléshez, ha arra kerül a sor, de őszintén szólva nem sok esélyt jósolok bárkinek is.

  59. 54. Gordon. Legyszives akkor mond Tibor ba-nak. Te az en ellopott penzemet kapod.
    Esetleg kerd is vissza. Majd meglatod mit kapsz vissza.

    55. ez igaz.

  60. 53, 56:

    „Többnyire egyetértek. Elsősorban abban, hogy infláció esetén is tudunk importálni, hiszen nem forinttal fizetünk. Kérdés, hogy honnan veszünk valutát, mert azért kell adni valamit.”

    PONTOSAN. Magyarországon a Kádár-rendszerben a mezőgazdaság (nem kis részben a háztájinak köszönhetően) pozitív export-import szaldót eredményezett. Ebből volt pénz kifizetni az ország ipari „kísérleteit” és a lakosság motorizációjának a beindítását is. Aztán pechünkre a 70-es évekre az olaj ára elszállt, a mezőgazdasági termékek ára meg olcsóbb lett, hála a „zöld forradalomnak”. Viszont a fogyasztói táradalom felfutását nem állítottuk le – ezért adósodtunk el.

    Ha a külföldről behozott árut devizáért veszed, akkor pontosan ugyanannyit fizetsz érte, mint korábban, csak más az átszámítási arány forintra, mert időközben a forint értéktelenedett. Vagyis a kifelé történő pénzszivattyút nem állítottad le. Azt csak akkor lehet leállítani, ha az országba több érték jön be, mint amennyi kifelé megy. Vagyis többet kell értékben exportálni, mint importálni. Na, ez ma nagyrészt fogyasztási szokások kérdése. Ugyanis oké, nem veszünk szlovák krumplit, hanem magyart, meg tudjuk termelni. De DVD-lejátszót, luxusautót, plazmatévét jelen pillanatban nem tudunk magyar tőkéből, honi erőforrásokból termelni, mert egy magyar DVD-lejátszó márka sincs. Márpedig az emberek veszik a DVD-lejátszót, mint a cukrot. Ha holnaptól elértéktelenedik a forint, az ezen nem fog sokat változtatni.

    Az elinflálásnak kőkemény feltételei vannak, és ezek betartásától Magyarország fényévekre van. Ráadásul nem elsősorban a fiskális politikája, hanem a lakosság általános hozzáállása és pénzügyi-fogyasztói szokásai miatt. Ezeken is lehetne változtatni, de az már névleg sem demokrácia, hanem diktatúra.

  61. 33. Tiborbá

    „Legalább próbálj meg úgy szövegelni, mintha pártatlan lennél. Így nem vagy vitaképes. 😉 ”

    Nem vagyok pártatlan.
    Az előző rendszert nagyon nem szeretem.
    Úgy vagyok vele hogy tényleg MINDEN jobb mit az a banda.

    Még a „Patás” is…

    Tulajdonképpen a kirúgott társaság „dögöljön meg a szomszéd tehene is” filozófiája érvényesül abban az „Orbán se jobb” meg „Mindkettő egykutya” vicsorgásban.

    Én még látok alapvető különbséget a két oldal között, bár igen kritikus vagyok a Fidesszel is.
    De egyelőre nem látok tragikus „pártfüggő” ballépéseket.

    A 2/3-nak van egyébként egy olyan hatása is hogy sokan belepofáznak a dolgokba, és nem egy szűk elit mondja a tutit, mint Gyurcsányéknál.
    Ráadásul a Jobbik nyomása sem elhanyagolható.

    Végülis mi változott?
    A retorika a nemzeti oldalt domborítja a globalizmussal szemben. Ez akkor is pozitív, ha egyesek szerint csak színjáték.
    A bankadó, a multiadó és a nyugdíjak „lenyúlása” adott egy kis gazdasági lélegzetvételnyi időt.
    Ha a szocik maradnak, akkor már valószínűleg a Balatont vitte volna az IMF mint a kikötőket Görögországban.
    És elsők között mondta ki hivatalosan hogy a jóléti társadalomnak vége. Ebben viszont igaza van.
    Sokan megpróbálják úgy beállítani, hogy azért, mert ő lpja el a pénzt, és ilyenkor a világválság kicsit háttérbe kerül.

    Nos, sokadszorra:
    Orbánt a ballib mellett elfogadható alternatívának, de jobb oldalról még mindig tutyimutyi, és korrupt, a ország ellenségeivel nem elég kemény vagy akár megalkuvó politikusnak tartom. Végülis… Nincs más.
    Az igazi véleményt a ciklus végén alakítom ki…
    És remélem hogy 2014-ben a Jobbikkal fog megküzdeni…

  62. 47:Jancsika:)

    Nem akarok,sőt nem is tudok vitatkozni veled,mert így van,ahogy mondod.

    Az erkölcsöknek kéne végre megtisztulniuk,s annak alapjaira lehetne építkezni.

    A nyugati társadalmak időleges sikere is,a kapitalizmus hajnalán,a „Gentlemen’s agreements”-en alapult.
    Csak erkölcsi alapon lehet sikert elérni,ez nagyobb összetartó erő mint,a bűnös harácsolás véd-,és dacszövetsége.
    A lelkiségünkben kell változni,s nem külső ellenséget kell keresni,elég,ha magadat legyőzöd.

  63. Ha már megint a testi-lelki felkészülésre terelődött a szó, hadd hívjam fel a figyelmeteket valamire, ami eddig nem jött elő. Nekem úgy tűnik, hogy minden ötletnél feltételezve van a magyar államhatár sértetlensége, ahol senki nem fog bejönni. Garantálom nektek, hogy ez egyáltalán nem lesz így. Először bejönnek a menekülők. Aztán bejönnek az üldözők, ha már ott nem lesz semmi préda. Végül bejön az idagen hatalom, ha ott gyorsabban konszolidálódik a helyzet, mint nálunk. Nagyon kell iparkodnotok, ha nem akartok a 99 %-hoz tartozni.

  64. 58: Jancsika:)

    Elírtam a 64:-ben a hivatkozási számot.

  65. 60:)Jancsika:)

    A futást még csak-csak megértem.
    Az önfőbelövés esete már rázósabb.Tudod,az őrkatonának szokták mondani,hogy az első lövést a behatoló fejébe,a másodikat a levegőbe figyelmeztetőlövésként.
    Lehet,hogy a végén még rákapsz,a főbelövésre.

  66. 64 „Az erkölcsöknek kéne végre megtisztulniuk,s annak alapjaira lehetne építkezni.”

    Komolyan? Legyen ugy.
    De ott ahol 3x megszavaztak az mszmp utodpartjat?
    Lett volna, ha csehek mintajara az elozo rendszer haszonelvezoit kitiltottak volna kozhatalombol.

  67. 39 Melike,

    „Miből tartana neki erősíteni a forintot,vagy átváltani a hiteleket,vagy bármit.Ha nem tud tenni semmit,minek van nagy pofája..?”

    Orbán azért „hatalommániás” meg antidemokratikus, meg istenkirály, mert demokratkus balettozással nem lehet se pénzügyi, se európai-politikai változásokat véghezvinni.
    Addig amíg a szoclib mafia egyenesben van bekötve Brüsszelbe meg a New Yorks Timesba, addig minden erőfeszítés meg van torpedózva.

    A Nemzeti Bank államosítása előtt meg kell szabadulni minden szabotőrtől, hogy ne tudják leadni időben Brüsszelnek a drótot.

    Addig meg nem lehet álmodni saját pénzkibocsátásról, forinterősítésről, meg hasonlók.
    Ehez meg vedd hozzá azt a pletykát, hogy a norvég vérfürdő azért volt figyelmeztetés, mert a norvégok ki akartak venni párszáz millió dolcsit az amerikai bankokból, hogy saját befektetési alapot hozzanak létre. ( Tripolit is ugyanezért bombázzák… különben)

    Tudom hogy Orbán nem ideális, de valamivel jobb mint az előző társaság.
    Viszont a liberális visítókórus annyira utálja, hogy már-már megkedvelem.

    Ha a demokrácia azt jelenti, hogy a hazaáruló szoclib társaság elszabotál minden döntést, akkor én diktatúrapárti vagyok.

    Igaz, kiderülhet, hogy tényleg Orbán együtt kávézgat Gyurcsánnyal…
    Akkor majd fogok egy nagyot csodálkozni…
    Azért nem vagyok erre a verzióra vevő, mert ha a „háttérhatalom” ENNYIRE kifinomult lenne, akkor már nem lenne szükség ezekre a színjátékokra.
    Gondolod, hogy Kohn-Bendit is elpróbálta vagy kétszer Orbánnal az EU parlamentes duóját mielőtt alakított újra egy felejthetetlent?

  68. 63:
    Attila! Ha nem vagy objektív és kiegyensúlyozottan pártatlan, akkor önmagadat is becsapod és nem tudsz rájönni az igazságra és nem tudsz helyesen dönteni. Ha objektív vagy, akkor tisztán látsz és majd a döntésedet súlyozhatod a preferenciádnak megfelelően. Ezt csinálom én. Most Orbánt kritizálom, mert ő van hatalmon. Gyurcsánnyal már semmi gondom, mert ő a múlté és soha a bűdös életben nem fog visszajönni. De ettől függetlenül a szerepét nem vagyok hajlandó torz üvegen keresztül nézni és megitélni csak azért, mert Orbán személyes bosszúját ki akarja élni, és ezért a táborát elárasztotta Gyurcsány ellenes propagandával. Máskülönben Gyurcsány már aligha tud ártani az országnak, Orbán még nagyon sokat tud, és fog is, mert neki csak egy dolog fontos, a hatalom megtartása önmaga részére.

  69. No itt már megint az erkölcsök, meg az ember jobbítása. Miről beszélünk?
    Lehetséges lehet, évszázadok alatt, több generáció nevelő képzésével, amire jelenleg a legkisebb kezdeményezés sincs?
    Talán.
    De hogy vannak-e évszázadaink arra, hogy ezt az emberiség felismerje, és még pár évszázadunk, hogy valós változás alakuljon ki az emberek gondolkodásmódjában?
    Na kérem! Ezt senki nem gondolja komolyan. Lehet ábrándozni, de erre nincs mód.
    Majd a következő ciklusban, ha az ember ismét eljutott arra a szintre, hogy globális társadalommá lehessen. Már ha megmarad az a minimum 1 000 000 ember a földön, aki elkezdheti újraépíteni a civilizációt az ókorból indulva…

    65. Miért? Ha romániából jön, vagy ukrainából, vagy németből, akkor miben különbözik a fosztogató a Budapesti lealacsonyodott banki alkalmazottól, vagy a nyóckeri fenegyerektől, vagy a borsodi ladahajcsártól?
    Szerintem semmiben. Nem hiszem, hogy egy fosztogató horda 20-40-nél nagyobb létszámban néhány hónapnál tovább egyben tud maradni. Ha meg nincsenek sokezren, vagy nincs hi-tech páncéltörő rakétájuk, akkor meg le van tojva honnan jönnek. Se a nyílvessző, se a golyó nem fog kevésbé senkit attól, hogy másik országból érkezett…

  70. 72. Tiborbá

    A szoclib kormányt nem Orbán hatására kritizálom.
    Objektíve és pártatlanul tényszerűen figyeltem annak a 8 évnek az ámokfutását ami romokba döntötte az országot.

    Pedig amikor 2002-ben hatalomra kerültek mindenkinek azt mondtam, adjunk nekik esélyt, végülis baloldaliak, szocialisták, a kisember pártja, hátha tompítanak a kapitalizmus brutalitásán.

    Aztán jött a fekete leves… 2006-ban már megmutatták, hogy mire mentek az eséllyel.
    És a legrosszabb csak ezután jött, amikor szinte naponta mondogattuk, hogy ennél rosszabb már nem lehet… és éveken keresztül lett…

    Az előző kormány nem egyszerűen elkúrta, hanem előre megfontolt szándékkal, aljas indokból, különös kegyetlenséggel nullázta le az országot.
    És itt nem Orbán „személyes” bosszújáról van szó, hanem a bűnösök megbüntetéséről. A 2/3 ezt várja tőle.

    Az sem igaz, hogy Gyurcsány és tábora nem tud ártani az országnak.
    Az összes brüsszeli lejáratókampány, a gyöngyöspatai cigánymenekítés, mind a még le nem csukott társaság szabotázs akciói, és nekik már nincs vesztenivalójuk, tehát semmi sem drága. És még mindig a hátuk mögött vannak azok a külföldi érdekek akik az ő segítségükkel milliárdokat szivattyúztak ki az országból, és szivesen tennék el Orbánt az útból.

    Ennek a mantrának meg semmi értelme, hogy Orbán „magának” akarja a hatalmat.
    Most muszáj központosítani, ellenségekkel a háta mögött nem fog tudni megmozdulni. Ebben a helyzetben minden vezető ezt tenné.
    Egyes lépéseit lehet kritizálni de ez a satratégia teljesen logikus.

  71. Nem tudom, mit pörgetitek magatokat.
    Megelőlegeztek Orbánnak dolgokat, amiről pusztán szájtépés van egyelőre (adósságvisszafizetés).
    Ha egy fillért az újonnan termelt jövedelemből adósságvisszafizetésre fordít, megérdemli a golyót. De eddig erről még szó sincs! Csak a duma van.

    Itt, e körben sokan úgy véljük, hogy nincs messze a létfal, ami felé teljes sebességgel száguldunk.
    Akkor pedig eljön a vadászidény, ki-ki rendezheti a frusztrációit…

  72. 51 – Nem vagy egyedül. Csak az ezen való nyilvános eszénkedésben annál, amit írtál nem szabad tovább menni. Ha megteszed, rontod a felkészülési esélyeid.

  73. 74: Elfogadnám az érveidet, ha Orbán és társasága betartaná a diplomáciai minimumot. Nem kell a szoclibeknek Brusszelbe „rohannai”. Gyermek mese (amit persze te boldogan beveszel). A követségek azért vannak, hogy értesítsék saját kormányaikat arról, amiről érdemes. De azért fasznak nevezni egy amerikai külügyi államtitkárt, nálam mindent lenullázott, mert ebből az országnak 1 forint haszna se lesz. Kára viszont bőséges.

  74. -73:Drakonisz:)”No itt már megint az erkölcsök, meg az ember jobbítása. Miről beszélünk?
    Lehetséges lehet, évszázadok alatt, több generáció nevelő képzésével, amire jelenleg a legkisebb kezdeményezés sincs?
    Talán.”

    Ne háritsd az utókorra a ma problémáját!
    Vagyunk itt azért néhányan,akik már erkölcsiben javuló tendenciát mutatnak,s bizonyára még sokan mások is.
    Nem kell,hogy az egész népesség megváltozzon,elég azoknak átmenni a folyamaton akik már most képesek rá.

    A tömeg megy a kolomposok után.

  75. 57 anonimka:
    „Miben volt sikeres Bokros? Jo vicc.”

    Visszafogta az kölcségvetés hiányát.

    „Egyebkent kapott volna valami allami kituntetest az elozo szoclib kormanytol csak eppen a “dicsoseges sikere” a penzugyminiszteri tevekenyseget nem tettetek az indoklasba.
    Meg ok sem!
    Erre persze nem vette at.”

    Nem volt népszerű, azért nem. Most sem az, képtelen az emberek többsége tárgyszerűen nézni a dolgokat. Minden érzelmi alapon megy, ezt használta(-ja) ki a fidesz.

    „Az Orban meg mit vert el?”

    A fent említett költségvetési megtakarítást. Ezenkívül beindította a széleskörű lakáshitelezést, amitől kezdve 30 évre előre növelte az államháztartási hiányt. (Mert van kamattámogatás.)

    „(Mivel ugy latszik sokaknal ez hit kerdes, nem erdemes sok energiat a magyarazasra forditani)”

    Na evvel egyetértek, nálad is ezt látom.

    62 jancsika:
    „De DVD-lejátszót, luxusautót, plazmatévét jelen pillanatban nem tudunk magyar tőkéből, honi erőforrásokból termelni, mert egy magyar DVD-lejátszó márka sincs. Márpedig az emberek veszik a DVD-lejátszót, mint a cukrot. Ha holnaptól elértéktelenedik a forint, az ezen nem fog sokat változtatni.”

    Már hogyne változtatna. Több forintot kell adni a devizáért amennyibe kerül, azaz a boltban több pénzért lesz kapható. Emiatt a lakosság egy része már nem fogja megvenni, mert drága lesz neki, és mondjuk inkább kajára költi, nameg fizeti az elszálló devizahitelét.

    74 Attila:
    „Az előző kormány nem egyszerűen elkúrta, hanem előre megfontolt szándékkal, aljas indokból, különös kegyetlenséggel nullázta le az országot.
    És itt nem Orbán “személyes” bosszújáról van szó, hanem a bűnösök megbüntetéséről. A 2/3 ezt várja tőle. ”

    A nullázás közös volt, a 100 napos programot a fidesz is elfogadta. Nemcsak támogattág a közalkalmazottak 13. havi bérét, hanem rátettek egy lapáttal és 14-et igértek. Én nem látom azt a hatalmas különbséget a 2 nagy párt között.

    A bűnösök megbüntetése: politikai bűneikért megkapták a politikai büntetést – ell lettek küldve a sunyiba alaposan. A büntetőjogi bűnöskergetés pedig egy vicc. Ha nincs törvény rá akkor lehet hajtogatni a hülyeséget, de nem lesz egykönnyű bárkit is elitélni.
    De arra azért kiváncsi lennék, hogy pl. Kósát és Szijjártót melyik börtönbe vinnéd a „görögözésért”. Sikerült megugrasztani a CDS felárat, egyértelműen két káros hülye. Miért nem követelik a devizahitelesek legalább a fejük levágását?
    Ráadásul nekem persze az a gyanúm, hogy direkt csinálták. Közben egy kicsit megshortolták a forintot, akkor be is hozták a kampányra kidobott tízmilliárdokat. (Nyilván nem a megengedett 386 milliót költöttek a kampányra – ők sem.) Sima bennfentes jellegű kereskedéssel a tutira könnyű fogadni.

    „Ennek a mantrának meg semmi értelme, hogy Orbán “magának” akarja a hatalmat.
    Most muszáj központosítani, ellenségekkel a háta mögött nem fog tudni megmozdulni. Ebben a helyzetben minden vezető ezt tenné.
    Egyes lépéseit lehet kritizálni de ez a satratégia teljesen logikus.”

    Mi lenne, ha egyszer egy politikai párt a kampányban megígérné a rendrakást, majd azt csinálná kormányon. Szép idill, de ebben az országban lehetetlen. Egy ország visított a Gyurcsány ellen, hogy illegitim, mert nem ezt ígérte a kampányban. Most a fidesz esetében meg az autokratikus intézkedések sem számítanak? Sőt, az a jó, így kell tenni? Most miért nem számít, hogy mit ígértek? Mi ez a kettős mérce egyáltalán? Nyilván a hit számít. Lehetne jobb vallást is találni talán, mint az Orbánizmus.

  76. 77,

    A faszozás nekem se tetszik…

    Sajnos nem minden politkusnak volt gyerekszobája…
    Gyurcsány a szaudiakat terroristázta le…
    Tehát ezen az alapon az orbánisták nem rosszabbak.

    A diplomáciai minimumot ott érdemes betartani, ahol általában be van tartva.
    Kohn-Bendit meg ugye beállította a színvolat a rikácsolásával.
    Egyébként NINCS diplomáciai minimum. Amikor milliárdokról, bűnözőkről, országok adósságáról van szó, nem sok helye van az udvariaskodásnak. Attól, hogy mosolyogva forgatják a politikusok egymás hátában a kést, még nem vérzik kevésbé.

    Sajnos jól volt dokumentálva a szoclibek Brüsszelbe rohangálása, az összes média értesítése, sokszor még az „események előtt” is…
    Ez nem gyermekmese, hanem tény. A szoclibek, akiknek soknak sokévi börtön néz ki, mindent megtesznek, hogy megbuktassák a Fideszt. És nyilván megvannak a csatornáik a médián keresztül.
    Szerinted Heller Ágnes nem mondta Brüsszelben, hogy „nem lövettek és nem kínoztak senkit 2006 októberében”?
    Az a Heller Ágnes aki elitélte az 1956-os forradalmat is.

    Az igaz, hogy Brüsszelben megált a légy egy párszor a levegőben Orbán intézkedései miatt, de a bankadót is meg a multiadót is több országban lemásolták már, köztük Németország, és a nyugdíjakat is próbálják visszavenni több helyen.

    Egyébként biztos vagyok benne, hogy ezek a lépések egyeztetve lettek, csak a médiának nem szóltak előre. Orbán meg felvállalta a kisérleti nyúl szerepét.

    Jah… média… A Murdock botrány után, szerinted a brit médiatörvény mennyire fog hasonlítani a magyarhoz ?

  77. D311c

    „Most a fidesz esetében meg az autokratikus intézkedések sem számítanak? Sőt, az a jó, így kell tenni? Most miért nem számít, hogy mit ígértek?”

    Hát ez az.
    Autokratikus intézkedések bevezetése előtt nem lehet az igéreteket betartani.
    A baloldali ellenzék szóban és tettekben is kifejezte, hogy ott fogja akadályozni a kormány munkáját ahol tudja.
    Tehát innen a demokratikus színjátékot lehet mellőzni.
    Ha a kerékkötők és a szabotőrök ki lettek gyomlálva, lehet elkezdeni az igéretek betartását.
    Amíg sok területen még a globalizmus kiszolgálói tevékenykednek (pl. média, pénzügy) addig öngyilkosság komoly változásokat kezdeni.
    Előbb ezeket kell rendezni.

    Ebből a válságból nincs elegáns kivezető út.

    Az előző kormány a globalista multiparadicsomban látta a magyar jövőt. Ebbe majdnem pelepusztult az ország.

    A Fidesz a belső energiákat próbálja kiaknázni…

  78. 81:
    „Az előző kormány a globalista multiparadicsomban látta a magyar jövőt. Ebbe majdnem pelepusztult az ország.

    A Fidesz a belső energiákat próbálja kiaknázni…”

    Ha annyira frankó a fidesz, akkor arra válaszolj, hogy miért nem fogadta el a fidesz az LMP törvénymódosító javaslatát, hogy közbeszerzésen ne indulhasson offshore (rész)tulajdonú cég?

    Számomra egy válasz van – amit több cikk is megerősített – hogy az offshore lovagozás menő, de a háttérben szinte minden fidesz politikusnak van offshore cége. Tényleg elhiszed, hogy az ország, és nem a saját javukat akarják? (Persze ez a kettő néha egybeeshet, de erre eddig nem sok példa volt.)

  79. Kedves Attila és a poszt legtöbb hozzászólója Tibor bá’-t sem kivéve!

    Miről beszélünk tulajdonképpen?
    Olyan kérdéseket eleve elfogadottnak tekintünk, hogy a világgazdaság teljes működése megbukott az ember általános hozzáállása, a gazdasági és politikai/társadalmi elit hibái miatt.
    Következő poszt alatt szidjuk Orbánt, Gyurcsányozunk, meg Bokrosozunk! Komolyan mondom nevetséges. Mind tudjuk (Kivétel a néha idetévedőket, akik leírják, hogy fogjuk be, mert az elit jobban tudja.), hogy teljesen mindegy mit tesznek a Magyar Parlamentben, de még a Fehér Házban is. Magyarország nem az első és nem is az utolsó bedőlő lesz, bármit is tesz a kormányon levő hatalom. Hogy egy-két évvel ide, vagy oda tologatják a végleges államcsődöt vajmi keveset változtat a teljes világgazdasági csőd fényében. Hagyjuk a Magyar aktuálpolitikai színpadot azoknak, akik vannak olyan tehetségtelen színészek, hogy fellépjenek rajta.

    Miközben mi itt szidjuk a médiát, meg a zsidókat, Orbánt, Gyurcsányt, meg ki tudja még kit, eltereljük a figyelmet olyan kérdésekről, amik valóban fontosak:

    Tartós vitaminforrások előállítása házilag, Húsok sózása, húsfüstölő készítése, kézimalom készítése, sörkollektor építése, egyedi építési megoldások, melyekkel biztonságos és gazdaságos rendszertől nem függő otthont építhetünk, sebkötözési módszerek, könnyű lefolyású betegségek felismerése, azokra gyógynövények, akár képekkel bemutatva. Reális kép a láz, a megfázás, a cukorfogyasztás, a sófogyasztás körül kialakult rémképek és közhiedelmek megerősítésére, eloszlatására, vagy legalábbis tisztázására Jancsikától, Tibor bá’- tól. Nyílt sebek esetén az üszkösödés megakadályozása házilag. Cérna, fonal előállítás, szövés fonás, csirketartás, tehéntartás, disznótartás, lótartás, kutyafajták, fegyverfajták, amik legálisak, de hatékonyak, fegyverfajták, amiket egy vadászengedéllyel meg lehet kapni, íjászat alapelvei, íjak típusai, és még száz más, amikre sokkal nagyobb szükség lehet. Fegyverfajták, amikkel szembekerülhetünk.

    Sokkal fontosabb témák: Globális világgazdasági környezeti tünetek, amik bármikor bedönthetik kormányfüggetlenül Magyarországot.

    A Magyar aktuálpoklitika gyakorlatilag olyan mint Maúnika sóó… Nagy cirkusz előre lebeszélt színészekkel, néhány kiemelkedőbb alakítással, egy-egy rögtönzéssel… Semmi több. Mi itt a „Gondolkodó emberek vagyunk!” Lépjünk tovább…
    Ha így folytatjuk, a geddon után 20 évvel a tábortűznél ülve is Orbánozni és Gyurcsányozni fogunk… Miért? Ne pazaroljuk az energiáinkat ezekre a sarlatánokra.

    Én eddig sem szóltam bele, továbbra is elhatárolom magam minden etnikai és Magyar aktuálpolitikai vitától akrámelyik oldal is akarna engem felhozni akár negatív, akár pozitív példaként, de ez kikívánkozott belőlem. Persze azért lehet egy-egy viccet elereszteni Orbánról, vagy Öszödről, de hogy ezen több tíz hozzászóláson keresztül elcsámcsogunk, aztán még folytatjuk a következő poszt alatt, az szerintem észbontó önrombolás, kár rá az energiát fecsérelni, mert tudat alatt azt tesszük, amit a média tudatosan:

    VALÓS ÉS NAGYON KOMOLY PROBLÉMÁKRÓL TERELI EL A FIGYELMET!

    Szóljon, aki egyetért velem és az is, aki szerint a legfontosabb a Magyar politikai elit döntéseinek megvitatása.

  80. 83: Magyarul ingyen akarsz tanulni azoktól, akik a nézeteiket egyeztetik, mert ők már tudják azt, amit te nem tudsz, és az ingyen tanulásért még némi türelem tanusítást se adsz cserébe. 😉

  81. 83 Drakonisz.

    Tömegesen nem lehet hirtelen áttérni manufaktúrára.
    Ez társadalmi kihívás, és sajnos csak úgy megy, hogy a politikusokat is rászorítjuk.

    Nehezen látom a húsfüstölő elterjedését a 15 emeletes panelekben, de lehet hogy csak én vagyok földhözragadt.

    Az ember társas lény, és mint olyan tud haladni.
    Ezen belűl, mi magyarok sajnos nem vagyunk elég összetartók, de a túlélés ára ez lenne.

    Ahogy Észak Afrikában úgy Európában is végig fog seperni a forradalom.
    Nézeteim szerint egy közepes háború erősségével, de az infrastruktúra nem fog összeomlani.
    Mondjuk a századforduló utáni szintre.
    A tömegekben meg fog érlelődni a „rend” utáni vágy, és vagy a kormány szervezi meg nekik, vagy maguknak…
    Tehát a fosztogató hordák tevékenysége viszonylag behatárolt lesz.

    A lapok lehet hogy előre le vannak osztva, de lesznek csalók, akik nem a szabályok szerint fognak játszani. Sőt… Szerintem minden játékosnak van a kabátújjában elkészítve néhány Jolly Joker.

  82. 83!
    Mi ez Drakonisz? OKJ Túlélő tanfolyam?Érettségire épülő emelt szintű képzés.Két év.. 😀
    A sörkollektor érdekel.. 🙂

  83. 59:
    Csőrmi, hidd el tisztában vagyok magammal. Most már teljes mértékben. még itt később említek egy nagyon fontos dolgot.

    61:
    anonimka, az a pénz, amit nem fogok megkapni, az nem a tiéd. Azt a pénzt én eddig kőkemény munkával kerestem meg, és tudod, ez a mocskos kormány elvette tőlem. (MNYP)
    Természetesen, emellett mint mindenki más, én is fizettem a nagy közösbe.
    Ezután is fizetek a nagy közösbe, de abból már nem fogok részesülni. Tudod, ha a fizetésem fele nem a kormányhoz és a csőcselékhez menne, nyugodtabb lenne az életem. Hidd el, be tudnám úgy fektetni, hogy ne legyen gondom öregkoromra, ha megérem.
    Így viszont szívom a fogam minden hónapban, hogy mi legyen az a dolog, amire NEM költök abban a hónapban.

    76:
    Hidd el, itt már nem csak eszénkedés kell. Szabolcsi vagyok. Járok kelek olyan helyeken is manapság, ahová épeszű ember nem rakja be a lábát még fényes nappal sem. Beszélek emberekkel, akikkel az átlagember nem.
    Vannak rétegek (és itt figyelj te is Csőrmi kicsit) amelyek ténylegesen arra készülnek, hogy milyen az, mikor beleszúrsz valakibe késsel. Az inkák szabályosan kiképzik az utódokat a balhéra. Régebben lett ez már írva itt, tehát nem újkeletű, de aktuális újra. Régi rossz bőrfoteleken, döglött állatokon megy a „gyakorlatozás”, hogy tudják, mikor, mekkora szúróerő kell.
    Igaz a mondás: Ha van egy fegyvered, nem elég csak elővenni. használni is tudni kell.”
    Írtam, hogy kés- és botharcot is tanulgatok. És bizony tényleg tudni kell, hogy a késsel mikor milyen erőkifejtés kell, milyen vágó mozdulatot kell tegyél, hogy a penge hozza azt az eredményt, amit te akarsz elérni, illetve hogy mi az a védekezési technika, amivel az adott támadást el tudod hárítani.
    Elég ha szétnézel a közösségi oldalakon, az inkáknál nem látsz a képen bugylibicskát, minimum 1 méteres kardokkal pózolnak. A kékruhás ismerőseimnek már lassan teljes készletük lesz otthon a lefoglalt pengékből.
    Azok ellen a kardok ellen nem fog szart sem érni a közelharci tudás, mert mire lerúgná az ember, addigra levágja a lábad.
    Ezek ellen első körben csakis távolsági fegyverekkel fogsz tudni hatásosan védekezni, az pedig jelenleg nem elérhető legálisan, kivéve az íjakat, nyilpuskákat. Nemsokára az sem lesz.
    Az íjjal mostanság már napi szinten lövök, akár extrém pozíciókból (fáról, lesből, csalitosból, függeszkedve) és extrém célokra is, mint pl konzervdoboz 50-100 méterre.

    Einstein mondta, hogy a 3. világháborút kövekkel és botokkal fogják megvívni. Én ebbe a listába beleraktam már a pengéket is.

    A mai kor emberének nem szócsatákra kell készülni, hanem az ősidőkben lezajlott véres, csonkolós, darabolós gyilkolászásokra.
    Az elkövetkező időkben az én legrosszabb forgatókönyvem szerint lőfegyvere csakis az elitnek, illetve a kommanóknak lesz, akik erre ki vannak képezve, napi rutin náluk a használat. Az átlag ember nem tudja még a gázfegyvereket sem megkülönböztetni a tényleges tűzfegyverektől, hát még használni is azt. Nem lesznek itt komoly tűzharcok, mert a tömegek jelentős része csak a videojátékokból, meg a filmekből ismeri a fegyvereket, az meg szart sem ér. Nagyon elenyésző azoknak a száma, akik ténylegesen is értenek a fegyverekhez, de ezek az emberek nem teszik azt közhírré, mert csak gondba kerülnének. A legjobb, amit tehet az ember, hogy alternatív fegyverekből betáraz, felkészül az elejére és vár. Közben halmozza a tudás fejben, hogy milyen lőfegyverek vannak, típus, lőszer, szerelés, hasonlók és ha majd jön a balhé, akkor beszerzi azokat akár az ellenségtől, akár a feketepiacról, ha lesz rá lehetőség, esetleg betáraz abból is feketén és elássa a kertbe olajos rongyba.
    Egy kezdő tanács fegyverekre:
    bicikliküllők. inka kapcsolat osztotta meg velem a titkot. ki vannak hegyezve a küllők és kisúlyozzák őket egy kis forrasztással az elején. kipróbáltam, működik. emberi szövethez hasonló anyagba 4-5 centi mélyen simán bele lehet dobni, ruhán keresztül is. gondolj csak bele, mikor ilyenekkel sündisznót csinálnak belőled! elég ha csak 1 centire megy be, de ha 10-15-öt bekapsz, akkor már kampó. főleg ha lágyrészre, létfontosságú helyekre csapódnak be. (pl. nyak, fej)
    Senki nem ringassa magát babaálomba, hogy itt majd laza kis árokból lövöldözős balhé lesz.
    Saját szememmel láttam olyan bézbólütőt, ami ki volt verve 100-as szegekkel, kjifejezetten balhé célra, mikor majd menni kell. Ez is inka találmány.
    No, csak a miheztartás végett irtam ennyit.

  84. 87 Nem lakunk messze egymástól.

    Az eszénkedést félreértetted. Pontosan azt mondom, amit te, ezek reális veszélyek, amelyekre fel kell készülni.

  85. 83.

    „A sörkollektor érdekel..”

    Nekem van egy évek óta működő sörkollektorom. Az építése jó szórakozás volt, de ne fűzz hozzá nagy reményeket. Csak az átmeneti időszakban (kora ősz, kora tavasz) ér valamit.

  86. A sörkollektorhoz:
    Korábban már írtam valahol, hogy az ötletmozaik mostani számában van egy nagyon jó napkollektor régi lapradiátorokból. Összvissz 60000-ből kihozta a tulaja. Érdemes megcsekkolni a cikket akit érdekel ez a téma.

  87. 89!
    Nekem nem fűtésre kell.Olyan Isten nincs ami ezt a házat kifűtené.. 🙂
    De a szórakozás sem utólsó dolog..
    90!
    Ez az oldal király!Ezt még hogy hogy nem is láttam..Ez pont nekem való.. 😀
    87!
    Na most elnézést kérek..Mit is mondott Einstein Úr?
    Nem tudom milyen fegyverekkel fogják a III. Világháborút vívni, de a negyediket kövekkel és botokkal, az biztos…

  88. 91-re még:

    Ha érdekel az olcsó fűtés, nézz utána a rakétatűzhelyeknek. jutubon elég sok videó van róluk és van küztök olyan, amit a lakás fűtésére is használni lehet. Rocket Stove-ra keress rá. Van egy pali, aki egy almásládányi fával kitüzeli az egész kecóját 1 napra.

  89. 93:
    Gorgon! Ez nem a kályhán múlik, hanem a fűtött helyiség hőszigetelésén.

  90. 94: Igazad van.
    De abban nekem is van némi igazságom, hogy ha hatékonyabb a fűtés, és kevesebb nyersanyaggal is meg tudod oldani azt, hogy elérd ugyanazt a hőfokot, akkor már költséghatékonyabb vagy.
    Melike esetében kevesebb tüzelőanyaggal fogja tudni nem kifűteni a házát 🙂
    Bocs, nem hagyhattam ki.

  91. 87. „az a pénz, amit nem fogok megkapni, az nem a tiéd. Azt a pénzt én eddig kőkemény munkával kerestem meg, és tudod, ez a mocskos kormány elvette tőlem. (MNYP)”
    Szoval, amit most nyugdijjarulekot levonnak toled (+minden munkavallalotol), a mostani nyugdijasok kapjak +meg az allam hozza tesz mert nem eleg.
    A MNYP lehet jo, de az akkori szoclib kormany azt is elcseszte ill. lopashoz hasznalta fel.
    Nem tudom, mit sajnalsz rajta? Az allamnak, rajta keresztul neked is nagy kart okozott. (ugy, ahogy megvolt csinalva)

    A hozzaszolasod tobbi resze nagyon tetszett.Ezek hasznos infok.
    Talan annyit, a gazspray, -pisztoly sokkal hatasosabb a kes ellen mint a kes.
    Eszre sem veszed a serulest a harc heveben, csak osszekaszaboljatok egymast es siman elvereztek.

  92. 71!
    Ezt mind tudom attila..
    De azért azt ne várd hogy bízzam a Zorbánban.Mert azt nem fogok.
    Mindamellett Zorbánnál is megy szivattyú,kétszeres sebességgel mint Gyurcsánynál,ha észrevehetted.
    És ez meg hülyeség hogy az elmúlt 8 év.Ezt én meg sem hallom..Zorbán be sem járt dolgozni,és egyébként mindent megszavazott amit neki kellett..Sőt,néha még félre is nyomott.Véééletlenül..
    Szeszák Gyulát megkérdezheted milyen gavallér ez a Zorbán.Ő (is) tud mesélni..

    De amit Zorbán csinált Brüsszellel az tetszett,meg a magán pénztárazás,és van még egy két dolog,de azért nem bízom benne ha nem muszáj.. 😉

    Gorgon Te meg ne is idegesíts már ezzel a fűtéssel,mert rohamjaim vannak ettől a nagy háztól,fűtés szempontjából,pedig ha meglátnád megenne az irigység.. 😉
    94!
    Hőátbocsátási tényező.. 😉

  93. 97 Melike.

    Nem kell bízni Orbánban.
    De az előző rendszer tényleg nagyon vacak volt. Szerintem odafigyelhetnél az „előző 8 évre”… mert nagyon sok olyan dolog történt, ami tragikus pályára vitte az országot.

    Azt nem tudom, hogy mitől menne a szivattyú kétszeres sebességgel…
    Hacsak attól nem úgy tűnik, hogy nincs IMF pénz parasztvakításra. Azazhogy az előző parasztvakítást kell most visszaafizetni, amit Bajnai kolléga intézett nakünk, még gyorsan, utóljára, hogy feltölthessese offshore cégeit.

    Orbán egy fekete ló… A lisszaboni szerződés aláírásával (még ellenzékben) alaposan elásta magát előttem.
    Bár utólag belegondolva, ha nem írja alá, az se sokat változtat a dolgon, viszont a liberális nyugati körök már megválasztása előtt kinyírhatták volna, ha kiderül, hogy tulajdonképpen köp az EU alapokra.

    A másik, hogy az országnak NINCS más…
    A régi garnitúrának sosem lesz annyi támogatottsága, hogy valamit is végig tudjon vinni, a Jobbiknak meg még kell vagy 5 év mire belejönnek a dolgokba.
    Tehát a Fideszt kell belekényszeríteni abba hogy ne egészen az ország érdekei ellen politizáljon.
    Van pár fontos dolog, amiben ezt el lehettett érni, mint a kettős állampolgárság, meg hogy kijelentték, hogy a határokon kívül élő magyarok ügye nem külügy…
    A libsi lejáratókampányra meg nem kell odafigyelni, mert alapja csak némelyiknek van, mert az elszámoltatástól való rettegés diktálja.

    Gyurcsányt sikerült szépen sarokbafestetni az elvtársai által:
    Medgyesi mondta hogy a hibák őutána történtek, Bajnai meg hogy nem tehet semmiről ami előtte volt…

  94. Szerintem a szerencse valamennyiünket elhagyott.

  95. 39 Melike! A kedvedért pislogni is tanultam. Remélem működik:roll: 🙄

  96. 98: Attila, abban teljesen egyetértünk, hogy nincs más. A családom egy része és én is a Jobbikra szavaztunk, de csak azért, hogy erősödjenek. De eléggé szerencsétlenek, ki tudja mit műveltek volna, ha ők kerülnek kormányra! 🙂
    A régi garnitúrából meg nem kérek, a Lehet Más az SZDSZ-ből sem.
    És így marad a kiskirály, bár ez sem sokkal jobb. A választások környékén mindig azt mondtam, hogy ugyanannak a gazdának a láncos kutyái. A kérdés számomra csak az, hogy bárki is kerülne kormányra, letéphetné-e magáról a láncot?

  97. 98:
    „Hacsak attól nem úgy tűnik, hogy nincs IMF pénz parasztvakításra. Azazhogy az előző parasztvakítást kell most visszaafizetni, amit Bajnai kolléga intézett nakünk, még gyorsan, utóljára, hogy feltölthessese offshore cégeit.”

    1. Fel kellett venni, mert a piacról _nem_ lehetett – csak 14-15% kamat mellett – felvenni pénzt.

    2. Amíg az IMF pént nem költöttük el pl. MOL részvényekre, addig egyszerűen vissza lehetett volna fizetni, mert rendelkezésre állt a tőke. Erről szól a nettó és a bruttó államadósság fogalma közti különbség.
    Miközben nagy melveregetések közepette a leendő nyugdíjpénzekből kb. 4%-kal csökkent a bruttó államadósság (csak átmenetileg), addig a nettó 8(!)%-kal nőtt titokban. A korábbi 8 év alatt a szociknak évi 1,5%-kal sikerült nővelni a nettó adósságot. (Nem akarom védeni őket, mert az sem jó, csak jobb.)

    3. Offshore: a lózungok puffogtatása helyett erre válaszolj inkább: Miért nem fogadta el ősszel a fidesz azt az LMPs javaslatot, hogy közbeszerzésben ne vehessen részt offshore (rész)tulajdonú cég?

    És nem akarom a pártok egyikét sem mentegetni, de a felsorolt tárgyi tévedések (és megalapozatlan pártjelszavak) továbbra is zavarnak.

  98. 102. „4%-kal csökkent a bruttó államadósság (csak átmenetileg), addig a nettó 8(!)%-kal nőtt titokban. A korábbi 8 év alatt a szociknak évi 1,5%-kal sikerült”

    Ha nem kitalaltad ezeket az adatokat, akkor keress masik forrast. Nem kicsit teved! (Bar inkabb az elobbi, brutto csokken, de netto no?)

  99. A nettót úgy számolják, hogy abban nincs benne az a pénzmennyiség, amit nem költöttek el. Ez klasszikusan pl. az IMF csomag. Bajnaiék felvették és az MNB tartaléka volt ezidáig. A MOL vásárlással elköltötté vált rész csak onnantól lett a nettó államadósságnak is része, miközben a bruttóban már a felvétele óta szerepel.

    Megpróbálom majd megtalálni a cikket, de legalább 2 hete olvastam.

  100. 102. es a szoclib 8 ev alatt, hogy jon ki az 53%-rol 81%-re novekedes, ha szerinted evi 1.5%-ot nott?

  101. Úgy, hogy te bruttóról beszélsz, én meg a nettóról.

  102. 101 bebek

    Ha a Jobbikot megválasztják, fél év alatt bedarálták volna az országot.
    Orbánnak vannak olyan kapcsolatai akik megvédik.
    Ezért merte meglépni azokat a lépéseket amelyek miatt hisztizett a libsi sajtó.

    A Jobbik még tapogatódzik, de nem mer beállni az európai nacionalistább áramlatokba.

    Pedig csak egy kis változtatással, a nacionalizmus erősebb NEMZETKÖZI antiglobalista platformot hozhatna létre mint bárki gondolná.

    Egyelőre sokan a nacionalizmust a többi nemzet ellen képzelik el.
    Pedig fő hajtóereje az antiglobalizmus, és a nemzetek Európája, nem ez a katyvasz, amiről mindig akkor tudjuk meg hogy megint szarabb, amikor mág megszavaztuk.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük