(3320) Az Arktika nevű orosz jégtörőhajó, Nukleáris Titanic becenéven kifutott első Arktik útjára<

Tibor bá’ fordítása online

 

Forrás: Szabad Európa Rádió

A legújabb orosz nukleáris meghajtású jégtörőhajó, az Arktika, a Kreml szerint a maga nemében a legnagyobb és legerősebb hajó, elindult első útjára az Arktikra, mert az ország ki akarja használni az ebben lévő lehetőségeket.

A hajó szeptember 22-én hagyta el Szentpétervárt, és várhatóan két hét múlva éri el Murmansk Arkáik kikötőt.

A hajó képes cseppfolyósított földgáz szállítani az Arktikról. A hajónak a ”Nukleáris Titanic” becenevet a Greenpeace adta. A hajó hossza 173 méter, magassága 15 méter, és képes 3 m vastag jeget is feltörni.

Moszkva felgyorsítja jégtörő hajóinak a gyártását annak érdekében, hogy az Oroszország-hoz tartozó Arktik parttal párhuzamosan az Csendes- és Atlanti-óceán közötti rész navigálható legyen.

Vjacseszláv Ruksa, a Rosatom Északi Tengeri Út Igazgatóságától jelezte, hogy „Egy modern nukleáris jégtörőhajó flotta, mely képes egész évben, biztonságosan navigálni az egész Északi Tenger Útvonalán, az ország részére stratégiai fontosságú.”

Vlagyimir Putyin szerint az ország Arktik flottája legalább 13 nagy kapacitású jégtörőből kell, hogy álljon, amelyek nagy része nukleáris meghajtású.

Az Arktik alatt óriási olaj és gáz tartalékok vannak, amikre Oroszország szemet vetett, más országokkal együtt, mint például az USA, Kanada és Norvégia.

Két másik hasonló hajó, az Ural és a Sibir, építés alatt állnak.

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Éljetek a lehetőségekkel!

11 gondolat erről: „(3320) Az Arktika nevű orosz jégtörőhajó, Nukleáris Titanic becenéven kifutott első Arktik útjára<

  1. Kár ennyi jégtörőt építeni, nemsokára jég sem lesz…
    De lehet, hogy álcázott hadihajók, és már készülnek a csetepatékra az olajért.

  2. A sarki jégnek biztos jót fog tenni, hogy mostantól folyamatosan törni fogják. Télen-nyáron…

  3. 2. Ábel. Mit számít -40 fokban, hogy 7-80 méter szélességben feltörik a jeget? Nem fog visszafagyni?

  4. Szerintem az adatközlésben valami nem korrekt, mert ez a hajó ránézésre sem 15m magas, pláne nem a teljes hajótest. Wiki cikke:https://en.wikipedia.org/wiki/Arktika-class_icebreaker
    Ez nem kritika részemről feléd Tibor bá’, csak megjegyeztem, hogy a forrás kissé pongyola ebből a szempontból.

    Re:2
    Vagy tudnak valamit az oroszok, ami mi nem, és addig építik meg a hajókat, amíg pénz van rá. Lehet nagy szükség lesz rá a jövőben…
    Amúgy viccesek az oroszok, napokban kijelentette az orosz űrügynökség vezetője, hogy ha van élet rajta, akkor a venusziak(bacik 🙂 ) kezdhetnek oroszul tanulni, mert eddig csak ők szálltak le szondákkal a bolygóra, ezért ez az ő felség területük… 🙂

  5. 5. dajtás

    “…a venusziak(bacik 🙂 ) kezdhetnek oroszul tanulni, mert eddig csak ők szálltak le szondákkal a bolygóra, ezért ez az ő felség területük… 🙂”

    Azért kezeljük kontextusában a kijelentést: eddig az égitestek nem tartoztak egyetlen ország fennhatósága alá sem, azonban az USA néhány napja említette, hogy kizárólagos jogot fog formálni a Hold bizonyos részeire (előkészíti ezt, fel fogja mondani az űregyezményt stb.)

  6. 7: Aha, szóval nem 15 m magas, hanem 51! Megfordult az a két számjegy…

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük