(2012) Az új amerikai elnök [The Saker gondolatainak szerkesztett fordítása]

VIP.152.

 

k001Megvolt az elnökválasztás, Hillary nem nyert. Azért mondom, hogy nem nyert, ahelyett, hogy azt mondanám, Trump győzött, mert Hillary nem nyerése sokkal fontosabb, mint Trump nyerése. Hogy miért fontosabb? Mert fogalmam sincs Trump mit fog csinálni. Ezzel szemben igen világos képem van arról, Hillary mit csinált volna. Kirobbantotta volna a háborút Oroszországgal. Trump minden valószínűség szerint ezt nem fogja megtenni……

Most az a kérdés, hogy elég bátor-e Trump, és meg van-e az akarata és az intelligenciája, hogy az amerikai kormányból kizárja a neokonzervatív összeesküvőket, akik évtizedeken át beszivárogtak. Meg lesz-e az ereje ahhoz, hogy a rendkívül ellenséges Kongresszussal és médiával szembeforduljon? Vagy pedig kompromisszumot köt velük, naivan reménykedve abban, hogy nem fogják felhasználni erejüket, pénzüket és befolyásukat arra, hogy leszabotálják az elnök rendelkezéseit……

Trump-nak máris a javára lehet írni egy hatalmas teljesítményt: kampánya rákényszerítette az amerikai médiát, hogy megmutassa igazi gonosz arcát, a hazug, morálisan korrupt propaganda gépezetet. Szavazatuk útján az amerikaiak ezt a médiát egy gigantikus „fuck you”-val jutalmazta. A Trump-ra szavazok jelezték, hogy nem hisznek a médiának, akik egy életre lerombolták a Birodalom propaganda gépezetének szavahihetőségét.

Nem vagyok annyira naiv, hogy nem fognám fel ésszel, Donal Trump maga is az 1 százalék egyik tagja, az amerikai oligarchia terméke. Viszont annyira tudatlan se vagyok, hogy ne tudnám, hogy az elit tagjai néha egymás ellen fordulnak, különösen akkor, amikor éltető elemük forog kockán. Kell-e emlékeztetnem bárkit arra, hogy maga Putyin is a szovjet elitnek volt a tagja?……

Az igazság az, hogy az USA-nak és Oroszországnak nincs objektív oka a konfliktusra, kizárólag csak egy esztelen ideológiai ok létezik, ami szerint egyesek messiásként hiszik, (vagy úgy tesznek, mintha hinnék,) hogy az USA egy „nélkülözhetetlen nemzet”. Miközben a világ azt szeretné, ha az USA egy „normális” nemzet lenne…….

Alexander Szolzsenyicin szerint az uralkodó rendszerek megítélése egy olyan skála mentén történhet, amely a következő két szélsőérték között terül el: az uralkodó rendszernek a tekintélyében rejlik ereje – az uralkodó rendszer erejét a tekintélye biztosítja. Amerika esetében ma már egyértelműen világos, hogy a rendszernek semmi más tekintélye nincs, mint az ereje, amitől illegitim és fenntarthatatlanná válik.

_________________________________________________________
A teljes fordítás megrendelhető: evatibor#t-online.hu címen.
_________________________________________________________

Trump elected as President – risks and opportunities

4396 Views November 09, 2016 45 Comments Analyses The Saker

So it has happened: Hillary did not win!  I say that instead of saying that “Trump won” because I consider the former even more important than the latter.  Why?  Because I have no idea whatsoever what Trump will do next.  I do, however, have an excellent idea of what Hillary would have done: war with Russia.  Trump most likely won’t do that.  In fact, he specifically said in his acceptance speech:

I want to tell the world community that while we will always put America’s interests first, we will deal fairly with everyone, with everyone — all people and all other nations. We will seek common ground, not hostility; partnership, not conflict.

And Putin’s reply was immediate:

We heard the statements he made as candidate for president expressing a desire to restore relations between our countries. We realise and understand that this will not be an easy road given the level to which our relations have degraded today, regrettably. But, as I have said before, it is not Russia’s fault that our relations with the United States have reached this point.

Russia is ready to and seeks a return to full-format relations with the United States. Let me say again, we know that this will not be easy, but are ready to take this road, take steps on our side and do all we can to set Russian-US relations back on a stable development track.

This would benefit both the Russian and American peoples and would have a positive impact on the general climate in international affairs, given the particular responsibility that Russia and the US share for maintaining global stability and security.

This exchange, right there, is enough of a reason for the entire planet to rejoice at the defeat of Hillary and the victory of Trump.

Will Trump now have the courage, willpower and intelligence to purge the US Executive from the Neocon cabal which has been infiltrating it for decades now?  Will he have the strength to confront an extremely hostile Congress and media?  Or will he try to meet them halfway and naively hope that they will not use their power, money and influence to sabotage his presidency?

I don’t know.  Nobody does.

One of the first signs to look for will be the names and backgrounds of the folks he will appoint in his new administration.  Especially his Chief of Staff and Secretary of State.

I have always said that the choice for the lesser evil is morally wrong and pragmatically misguided.  I still believe that.  In this case, however, the greater evil was thermonuclear war with Russia and the lesser evil just might turn out to be one which will gradually give up the Empire to save the USA rather than sacrifice the USA for the needs of the Empire.  In the case of Hillary vs Trump the choice was simple: war or peace.

Trump can already be credited with am immense achievement: his campaign has forced the US corporate media to show its true face – the face of an evil, lying, morally corrupt propaganda machine.   The American people by their vote have rewarded their media with a gigantic “f*ck you!” – a vote of no-confidence and total rejection which will forever demolish the credibility of the Empire’s propaganda machine.

I am not so naive as to not realize that billionaire Donald Trump is also one of the 1%ers, a pure product of the US oligarchy.  But neither am I so ignorant of history to forget that elites do turn on each other, especially when their regime is threatened.  Do I need to remind anybody that Putin also came from the Soviet elites?!

Ideally, the next step would be for Trump and Putin to meet, with all their key ministers, in a long, Camp David like week of negotiations in which everything, every outstanding dispute, should be put on the table and a compromise sought in each case.  Paradoxically, this could be rather easy: the crisis in Europe is entirely artificial, the war in Syria has an absolutely obvious solution, and the international order can easily accommodate a United States which would “deal fairly with everyone, with everyone — all people and all other nations” and “seek common ground, not hostility; partnership, not conflict“.  The truth is that the USA and Russia have no objective reasons for conflict – only ideological issues resulting directly from the insane ideology of messianic imperialism of those who believe, or pretend to believe, that the USA is an “indispensable nation”. What the world wants – needs – is the USA as a *normal* nation.

The worst case?  Trump could turn out to be a total fraud.  I personally very much doubt it, but I admit that this is possible.  More likely is that he just won’t have the foresight and courage to crush the Neocons and that he will try to placate them.  If he does so, they will instead crush him.  It is a fact that while administrations have changed every 4 or 8 years, the regime in power has not, and that US internal and foreign policies have been amazingly consistent since the end of WWII.  Will Trump finally bring not just a new administration but real “regime change”?  I don’t know.

Make no mistake – even if Trump does end up disappointing those who believed in him what happened today has dealt a death blow to the Empire.  The “Occupy Wall Street” did not succeed in achieving anything tangible, but the notion of “rule of the 1%” did emerge from that movement and it stayed.  This is a direct blow to the credibility and legitimacy of the entire socio-political order of the USA: far from being a democracy, it is a plutocracy/oligarchy – everybody pretty much accepts that today.  Likewise, the election of Trump has already proved that the US media is a prostitute and that the majority of the American people hate their ruling class.  Again, this is a direct blow to the credibility and legitimacy of the entire socio-political order.  One by one the founding myths of the US Empire are crashing down and what remains is a system which can only rule by force.

Alexander Solzhenitsyn used to say that regimes can be measured on a spectrum which ranges from regimes whose authority is their power and regimes whose power in in their authority.  In the case of the USA we now clearly can see that the regime has no other authority than its power and that makes it both illegitimate and unsustainable.

Finally, whether the US elites can accept this or not, the US Empire is coming to an end.  With Hillary, we would have had a Titanic-like denial up to the last moment which might well have come in the shape of a thermonuclear mushroom over Washington DC.  Trump, however, might use the remaining power of the USA to negotiate the US global draw-down thereby getting the best possible conditions for his country.  Frankly, I am pretty sure that all the key world leaders realize that it is in their interest to make as many (reasonable) concessions to Trump as possible and work with him, rather than to deal with the people whom he just removed from power.

If Trump can stick to his campaign promises he will find solid and reliable partners in Vladimir Putin and Xi Jinping.  Neither Russia nor China have anything at all to gain from a confrontation or, even less so, a conflict with the USA.  Will Trump have the wisdom to realize this and use it for the benefit of the USA?  Or will he continue with his anti-Chinese and anti-Iranian rhetoric? Only time will tell. – The Saker
_________________________________________________________
_________________________________________________________
_________________________________________________________

130 gondolat erről: „(2012) Az új amerikai elnök [The Saker gondolatainak szerkesztett fordítása]

  1. Az USA nem autokrácia, megvan a fékek és ellensúlyok rendszere, a valódi hatalom az elnök, a Kongresszus, a Szenátus, a bíróságok, egyesek szerint a Fed, az óriásvállalatok között megoszlik. Azt sem lehet tudni, Trump mit akar, eddig össze-vissza beszélt, lehet, hogy a kampányban öntött hülyeségek ellenére viszonylag normális lesz.

    Szélsőségesek kezében van Észak-Korea, Oroszország, Magyarország, Lengyelország és Törökország, Szaúd-Arábia, de a világ nagyobb része szerencsére nem.

  2. 1:
    Köszönöm a bizonyítékot arra nézve, hogy információdat kizárólag az amerikai szajhasajtóból meríted a magyar szajhasajtó közvetítésén keresztül.

  3. A Szolzsenyicin-idézetet csak én érzem értelmetlennek? Szerintem ez a két dolog logikailag ugyanaz. Annak lenne értelme, ha azt mondaná, hogy az egyik végletnek a tekintélyéből származik a hatalma, a másiknak a hatalmából a tekintélye.

    Nem modnom, hogy Tibor bá fordította rosszul, mert az angol ugyanilyen értelmetlen.

  4. Trump elnök úrnak nincs lehetősége teljesen szembehelyezkedni a katonai, hadiipari lobbyval. Sok apró lépésben tudja csak csökkenteni a befolyásukat, ha tud megfelelő munkatársakat maga mellé állítani.
    Clinton asszony győzelmét vártam a médea henger nyomására, de szerencsére nem jött be. US Citizens mozgalom Clinton család szennyesét teregette, Clintonné meg is ígérte nekik a betiltásukat, alkotmány módosítással. Éljen a demokrácia! 🙂
    Érdekes a hazai médea csalódottsága, Trump és választóinak lehülyézése.
    Persze Magyarországról, nemzetünk orákulumai sokkal jobban tudják mi a jó az amerikaiaknak, mint az amerikai választópolgárok.

  5. 1.magor noel

    ….,” a valódi hatalom az elnök, a Kongresszus, a Szenátus, a bíróságok, egyesek szerint a Fed, az óriásvállalatok között megoszlik”
    igy látja az átlagember.
    majd világszerte minden valamennyire is fontos, döntéshozó figura amerikában, európában, indiában, az iszlám világban, vagy bárhol, a háttérhatalom kezében van, még akkor is ha nem a háttérhatalom nevezte ki, akkor is ha látszólag, vagy akár ténylegesen, a háttérhatalomnak semmi befolyása azon országban nincs, AKKOR IS!
    oroszországot, észak-koreát leszámitva minden politikus széles e világon tudják, hogy a háttérhatalomnak van egy félelmetes végrehajtó szerve, mely elől menekülni, elbújni képtelenség.
    és ugyebár, senki sem szereti sem a repülő zongorákat, sem a szélfutta virágcserepeket, hogy a rengeteg mindenféle közlekedési baleseteket máe ne is emlitsük.
    ez igy van, kedves magor, a római idők óta.
    lehet, hogy azelött is voltak dolgok, de nincsenek feljegyezve..

  6. 6:
    Rossz a koncepció. Nem így működik az elhárítás. Ha valaki a sok-sok „nagy titok” birtokában „áruló” lesz. Nem levadásszák, hanem hiteltelenné teszik. Igen sokan írják meg a valóságot, mégse jut el a tömegekhez.

  7. 7 Tiborba: elkene olvasnod. Pontosan azt teszik Mr Andannal. Tobbek kozott…
    (A sztori termeszetesen nemtudna mukodni mert tulsok szerencses veletlen volt benne de azert ramutat dolgokra, a gepezet nehezkes mukodesere is pl. Lasd Black Mirror s1e1)

  8. Világ a színfalak mögött.

    https://youtu.be/TQz6moTsNC4

    „Minden szervezet úgy született, hogy valakik megalapították. Az emberi civilizáció is csak egy szervezet, és mindaz igaz rá, ami igaz a többi nagy szervezetre.

    Az emberiség történelmének legnagyobb titka, hogy miként keletkezett a civilizáció, kik alapították, milyen szabályokat követve épült fel, és hogyan működik valójában.

    Ez olyan hatalmas titok, amelyről egyetlen szó sem esik az írott történelemben, és amelynek létét a történészek még csak fel sem tételezték.

    A történelem hajnalán a civilizációt egy csoport hozta létre. A civilizáció úgy épül fel, hogy központilag irányítható legyen, vagyis oly módon van megszervezve, hogy az emberiséget egy szűk érdekcsoport kontroll alatt tarthassa.

    Kívülálló soha nem ismerhette meg e társaságot, és az emberiségen uralkodó kaszt tagjai közül soha senki nem lett áruló.

    Egészen mostanáig.” – Julius Andan

  9. A klímaportálok szerint további aggasztó fejlemény, hogy az amerikai környezetvédelmi tárca, az EPA élére több mint valószínű, hogy a klímaszkeptikus Myron Ebellt fogja kinevezni az új elnök.
    A klímaváltozás megfékezésén dolgozók most abban reménykednek, hogy Trumpot meggyőzik majd a tanácsadók arról, hogy nem kell és lehet minden választási ígéretet betartani.
    http://greenfo.hu/hirek/2016/11/11/trump-felmelegitheti-a-bolygot

  10. 12:
    Ha-ha, rossz a cím, inkább lehűti a bolygót!
    Azzal, hogy klímaszkeptikusokat nevez ki az intézmények élére, azok az eddigiekkel ellentétben nem felmelegedést, hanem lehűlést fognak mérni.
    Ha ezt túlzásba viszik, akkor jövök én, és újból fogom kritizálni ezen intézményeket, hogy felnagyítják a lehűlést! 🙂

  11. 5

    Kedves Bálint

    Lehet, hogy rajtam kívül is akadnak, akik oktatásra szorulnak…….
    Itt meg sok professzorgéniusz cselleng……….

    *****************

    Sokat gondolkodtam ezen, de nagyon komolyan és őszintén mondom kételkedek abban, hogy a háttérhatalom több mint képzelődés.
    A kannibál főnöknek aki hosszabb rövidebb előjáték után bárkiből ebédet készíttethet minek háttérhatalom ?
    Látjuk kiknek és mekkora hatalmunk van.
    Szeretnék megismerni egy jelenséget, eseményt, amit a háttérhatalom feltételezése nélkül nem lehet megmagyarázni.
    A valóságos látható hatalmaknak, vannak titkos akcióik.
    Occam borotvája.

  12. 14. Magor Noel

    „A kannibál főnöknek aki hosszabb rövidebb előjáték után bárkiből ebédet készíttethet minek háttérhatalom ?”

    A kannibál törzsben ez normális, és a kannibál erkölcsök szerint elfogadott.

    A mai erkölcs szerint a mások kárára való gazdagodás erkölcstelen, akkor is, ha van egy intellektuális áramlat, ami ezt próbálja kicsit felvizezni.
    Ezért a háttérhatalom rejtőzködik, mert nyíltan nem akarja felvállalni, hogy „Emberek, én lopom a pénzeteket, és teszem nyomorúságossá az életetket!”

    Ennyire egyszerű Occam borotvája.

  13. Vajon Hilary a ma benyújtott válóper keresetét elfogadják majd a vallásos amerikaiak is? Vagy ezzel már nem ronthat és nem is javít a helyzetén, neki már mindegy.

  14. 15.

    Arccal sosem, mert akkor felismerik!

    A kannibálfőnök addig törzsfőnök, ameddig a közösség megválasztja, vagy agyon nem veri.
    De ha a háttérben megbújik, mást fognak agyonverni, aki kézre esik!

  15. 17:
    Ez nem így működik. Ha tartanál emlős állatokat, akkor tudnád. A törzs főnöke addig marad főnök, amíg egy erősebb valaki el nem foglalja a helyét. Ha a törzsfőnöknek van fia, akkor ez nemigen történhet meg, mert az apa iparkodik a helyet átadni a fának. Kettőjüket legyűrni nem egyszerű.

  16. 16. Bazs

    Addig akar minnél több pénzt kipréselni a férjéből, ameddig még van egy pici politikai tőkéje, ami rohamosan fogy.

  17. Vissza a topikhoz:

    Úgy tűnik, Trump lesz az USA Gorbacsovja…
    Megpróbál megszabadulni az egre terhesebb birodalmi rétegtől.

    Ha Oroszországnak jót tett a birodalomnélküliség, akkor az USA-nak is jót fog tenni.

  18. 15

    „A mai erkölcs szerint a mások kárára való gazdagodás erkölcstelen, akkor is, ha van egy intellektuális áramlat, ami ezt próbálja kicsit felvizezni.
    Ezért a háttérhatalom rejtőzködik, mert nyíltan nem akarja felvállalni, hogy “Emberek, én lopom a pénzeteket, és teszem nyomorúságossá az életetket!”

    Már Marx elemezte és leleplezte a kapitalista kizsákmányolást.
    A kapitalizmusban a jövedelem a tőkék (birtokok, tulajdonok) felé áramlik elsősorban és csak sokkal jelentéktelenebb mértékben a bérből és fizetésből élők felé.
    A kapitalista a gyár stb. tulajdonos az, aki lopja a munkások bérét.

    Háttérhatalom nem kell ehhez, se ahhoz , hogy abszolút érthetőek legyenek a társadalomban honos jövedelmi viszonyok.

    A látható hatalmak legitim és illegitim törvényes és titkos eszközökkel is operálnak.

    Szeretnék megismerni egy jelenséget, eseményt, amit a háttérhatalom feltételezése nélkül nem lehet megmagyarázni.
    Különben jön Occam borotvája.

  19. 21. Magor Noel

    „Már Marx elemezte és leleplezte a kapitalista kizsákmányolást.”

    Az amerikaiak túlnyomó része számára a kockázatvállaló kapitalista „haszna” még belefér a kissé fellazított erkölcsökbe.

    De azon a szinten, ahogy manapság ment a gyakorlatilag szabad rablás, már nem magyarázható a kockázatvállalás kompenzálásával.

    Az időnként csődbemenő gyáros azért látható munkásokat foglalkoztatott, ezért az amerikai álomban elfogadható volt, mert legalább elméletben bárki milliomos lehetett abból, hogy az utcasarkon limonádét árult.
    De ma már az a befektető, részvényes, bankos és tőzsdespekuláns úgy tűnik SEMMI kockázatot nem vállal, és ha munkát is ad azt is valahol Ázsiában.

    Szóval úgy tűnik, hogy a regnáló elit erkölcstelensége elérte az lecsúszó amerikai polgár ingerküszöbét.

  20. 22:
    Pontosan. Amerikában azért szitokszó a „szociális” mert lehetőség volt arra, hogy bárki lehessen „kizsákmányoló”, és szorgalommal, jó ötlettel, és igen, kockázat vállalással lettek is. Ez azonban ma már nincs így.

  21. 22.

    Minden szereplője a gazdaságnak kénytelen kockázatot vállalni.
    Különösen elcsodálkoztam, amikor a tőzsdespekuláns esetleges jövedelmét,ami messze nem tuti, kockázatmentes jövedelemnek jelented ki.
    Az, hogy elvitték a gyárakat Kínába, az a nagyobb jövedelem iránti igény természetes következménye.Lévén hogy a tőke a profitra megy, nem arra hogy nemzeti legyen.
    Az „Amerika a lehetőségek hazája, ahol bárkiből lehet milliomos” az egy
    olyan hazugság minthogy a szocializmusban mindenki munkája szerint részesül a megtermelt javakból.
    Mondhatjuk,hogy az egyik a kapitalizmus a másik a szocializmus paradigma jellegű mézesmadzagja, ami csak nyomokban valóságos.

    A jelenlegi gazdasági rendszer (piacgazdaság) alapmechanizmusai (pl. profit, kamat, verseny) az erőforrások mind gyorsabb kiaknázását, és folyamatos növekedést eredményeznek egy véges erőforrásokkal rendelkező bolygón, ahol a növekedésnek megvannak a határai. Ezeket a határokat már évtizedekkel ezelőtt túlléptük, és most már a bolygó tartalékait éljük föl, méghozzá olyan gyorsan, hogy ha nem fordítjuk meg a fogyasztás növekvő trendjét, akkor 2030-ra összeomlik a világgazdaság (az MIT kutatása alapján, amit azóta számos független intézet ellenőrzött és megerősített).

    „Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, kevesebbet kell fogyasztanunk. Ez viszont szöges ellentétben van a piacgazdaság lényegével. A kamat intézménye eleve fenntarthatatlan, a profit a költségek externalizálását eredményezi, ami környezetpusztításhoz, és a közegészség romlásához vezet. A verseny pedig nem engedi, hogy figyelembe vegyük a fenntartarthatóságot vagy a közegészséget, ezáltal civilizációnk puszta létét fenyegeti. A bankok pénzteremtési joga és a kamat együtt pedig azt eredményezik, hogy még a kormányok is a növekedést erőltetik, hogy tudják fizetni a hiteleik kamatát (noha saját pénzt is teremthetnének). A rendszer alapmechanizmusait kell tehát kiiktatnunk ahhoz, hogy lehetővé tegye a fenntarthatóság elérését.

    Vannak őszinte, és jószándékú politikusok is, ám hangjuk vagy elvész a zajban (Pl. Ron Paul), vagy meghunyászkodnak (Pl. Barack Obama), vagy ha magasra törnek, de túl makacsnak bizonyulnak, akkor a gazdasági érdekek igyekeznek megöletni. …..Abraham Lincoln, Andrew Jackson, John F. Kennedy, stb „

  22. ” A jelenlegi gazdasági rendszer (piacgazdaság) alapmechanizmusai (pl. profit, kamat, verseny) az erőforrások mind gyorsabb kiaknázását, és folyamatos növekedést eredményeznek egy véges erőforrásokkal rendelkező bolygón, ahol a növekedésnek megvannak a határai. Ezeket a határokat már évtizedekkel ezelőtt túlléptük, és most már a bolygó tartalékait éljük föl, méghozzá olyan gyorsan, hogy ha nem fordítjuk meg a fogyasztás növekvő trendjét, akkor 2030-ra összeomlik a világgazdaság (az MIT kutatása alapján, amit azóta számos független intézet ellenőrzött és megerősített).[1]

    Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, kevesebbet kell fogyasztanunk. Ez viszont szöges ellentétben van a piacgazdaság lényegével. A kamat intézménye eleve fenntarthatatlan, a profit a költségek externalizálását eredményezi, ami környezetpusztításhoz, és a közegészség romlásához vezet. A verseny pedig nem engedi, hogy figyelembe vegyük a fenntartarthatóságot vagy a közegészséget, ezáltal civilizációnk puszta létét fenyegeti. A bankok pénzteremtési joga és a kamat együtt pedig azt eredményezik, hogy még a kormányok is a növekedést erőltetik, hogy tudják fizetni a hiteleik kamatát (noha saját pénzt is teremthetnének). A rendszer alapmechanizmusait kell tehát kiiktatnunk ahhoz, hogy lehetővé tegye a fenntarthatóság elérését.

    Megjegyzés: vannak őszinte, és jószándékú politikusok is, ám hangjuk vagy elvész a zajban (Pl. Ron Paul), vagy meghunyászkodnak (Pl. Barack Obama), vagy ha magasra törnek, de túl makacsnak bizonyulnak, akkor a gazdasági érdekek igyekeznek megöletni. Abraham Lincoln, Andrew Jackson, John F. Kennedy, stb….”

  23. 21.magor noel
    ” Szeretnék megismerni egy jelenséget, eseményt, amit a háttérhatalom feltételezése nélkül nem lehet megmagyarázni.”
    hozok neked egyet.
    nem is a régmültból, hanem friss, tavalyi eseményt:
    egy európai, független, gazdag ,erős ország államfője kiáll népe elé, és bejelenti, hogy az ország befogad korlátlan számú emigránst, akkor is, ha bebizonyosodott , miszerint ez a lépés minden paraméter szerint tönkre fogja tenni az országot.
    véleményed szerint ez a politikus saját akaratából cselekedett?
    véleményed szerint aki ugymond kiárusitja saját hazáját, az normális?
    te,szabad önakaratodból kitárnád házad , udvarod kapuját, és kiállva az utcára kezdenéd beinvitálni a csavargókat?
    hacsak valaki, akitől félsz, nem parancsolt rád!!!!

  24. 26:
    Esetleg elárulhatnád, hogy kitől/miből idézel olyan szöveget, ami korábbi megnyilvánulásaiddal nemigen van összhangban.

  25. 27

    Kedves Bálint

    Az én ítéletem is közelebb áll a tiédhez mint a másik álláspont.
    Mindazonáltal talán mégsem a végpusztulás Németországnak, ha minden 80 ember befogad egy menekültet.
    Kérdésem : Miért előnyös ez a háttérhatalomnak ?

  26. Nincs háttérhatalom, csak korrupt politikusok, akik később zsarolhatók.

  27. Azt már én is többször felvetettem itt, hogy a migránsokkal szembeni nagy félelmeink mellett vajon birtokában vagyunk-e minden tényezőnek, ha meg kell ítélni ennek rövid és hosszútávú hatásait.
    Kétségtelen, hogy a nyugati országokban létezik ez a bizonyos párhuzamos társadalom, amely szigetként, öntörvényűen működik, és ellene dolgozik a befogadó állammal.
    Én azt nem tudom megítélni, hogy ezek az öntörvényű szigetek mekkora súlyt képviselnek a társadalomban, vajon ezek növekedésükkel veszélyeztetik-e az államot, vagy mindig egy olyan kisebbséget képviselnek, amely egy szélsőséges ideológiát követ, de soha nem jut el odáig, hogy tényleges veszélyt jelentsen az államrendre, legfeljebb állandó gondot jelent a rendfenntartó szerveknek, és sajnálatos módon nem kiküszöbölhetően mindig lesznek ártatlan áldozatai is a polgári lakosság köreiben.
    És nem látjuk a mérleg pozitív oldalát, fogalmam sincs, hogy a bevándorló gyökerű népesség hány százaléka lehet az a réteg, amely beilleszkedett a befogadó társadalomba, és ma már szerves részét képezi a munkaerőpiacnak, és nincs semmi gond vele.
    Ezt már többször felvetettem Attila (PV)-nek, de eddig eleresztette a füle mellett. Ő ugyanis élőben tapasztalhatja a dolgot, mert ha valahol, akkor Franciaországban ez igen aktuális.
    De már Németországról is azt hallom, hogy a lakosság tizede bevándorló gyökerű. Kívülről nyilván csak a deviáns réteg látványos, aki beilleszkedett, az beleolvad a tömegbe.
    Tőlem akár az is lehet a helyzet, hogy egyes nyugati országok munkaerőpiaca már rég összeomlott volna a korábbi bevándorlók nélkül, és ezt a szakemberek pontosan látják, és ez motiválja a befogadás politikáját, még ha ez negatív mellékhatásokkal is jár.
    Az egyszerű polgár viszont nem gondolkodik ilyen fogalmakban, őt csupán a saját kényelme és biztonságos élete érdekli, mellesleg teljesen megérthetően, ezért az ellenállás.
    Ezért vagyok bizonytalan a dolgok megítélésében.

  28. 27 – Bálint:
    Ritkán teszek ilyet, de a téma fontosságárea való tekintettel kirukkolok vele. Teljes mértékben egyetértek veled, valószínűleg az életkorunkból kifolyólag látjuk hasonlóan a dolgokat.

    Gondolom te is egyet fogsz velem érten abban, amit most hubabnak írok. Vagy van gazdasági előnye a vendégmunkásoknak vagy nincs. Lényegtelen, de ha van is azt sokszorosan felülmúlja a kár és a veszély, amit jelentenek. Ezzel a muszlim hordával az a baj, hogy nem csak ragaszkodik a magával hozott (számunkra elfogadhatatlan) kultúrájához, de terjeszteni akarja azt, ráerőszakolni mindenki másra „fejvesztés” terhe mellett.

  29. 35.
    Lehet, hogy igazad van, Tibor bá’ de tényleg fúrja az oldalamat, hogy a bevándorlás támogatása mi is valójában. Egy gazdaságpolitikai kényszernek való megfelelés szándéka, vagy valóban egy tudatosan ártó szándékú motiválás valamilyen érdekcsoport részéről.
    És azt sem tudom, hogy ez a saját kultúráját ránk erőszakolni akaró réteg mekkora hányadát képviseli a bevándorlóknak, és mennyi belőlük az, aki rövidebb-hosszabb idő után ezt feladja az európai életmódból fakadó gazdasági előnyök hatására.

  30. 35

    Egy Dániában élő biológia professzor barátom 64 éves és hetente utazik repülővel a világ minden tájára, évtizedeken át élt Olaszországban és Új Zélandon, többször kérdezte tőlem, miért nem hiszek az európai kultúra korrumpáló erejében.
    A korrumpáló alatt a beolvasztót értette.
    Egy másik volt gimnáziumi osztálytársam lánya muszlimhoz ment férjhez Hollandiában, állítólag töknormális a fickó.
    Talán mégsem előnyös a legrosszabb tapasztalatokat egymillió bevándorlóra előítéletes automatizmussal kiterjeszteni.
    Vajon miért nem olvashatunk soha arról, hogyan indokolják a németek az álláspontjukat ?

  31. 34. hubab

    „fogalmam sincs, hogy a bevándorló gyökerű népesség hány százaléka lehet az a réteg, amely beilleszkedett a befogadó társadalomba…”

    Lehet, hogy nehéz számszerűsíteni, mert bevándorlótól és befogadótól is függhet.

    De egy biztos: minden egészséges társadalom elbír egy pár százalékos bevándorlót, sőt, ez még előnyére is válhat.

    De ezen felül a bevándorló nem „oldódik fel” a befogadók között, hanem elkezd gettósodni. Ennek az a hátránya, hogy saját kultúrája visszahúzó erővé válik nagyobb csoportban, és felfedezi, hogy saját kultúrája és eredeti kultúrája nem kompatibilis. Ennek az lesz az eredménye, hogy a végén mindkét kultúrából kireked, és a társadalom perifériájára kerül.
    Ehhez persze hozzájárul az a természetes reakció a befogadók oldalán, hogy a gazdasági nehézségek idején a sajátját részesíti előnyben és kezdődik a „kirekesztősdi”.

    A megoldás: egy, az USA-hoz hasonló olvasztótégely, ahol NINCS kultúra, csak egy pótlék (Hollywood, TV sorozatok, PC szöveg, etc). Ehhez viszont NAGYON sok pénz kell, hogy a kényelem és a folyamatos vizuális, és alacsonyszintű intellektuális input elfojtsa a valóságos kultúra, hagyományok iránti igényt…

    Ez a Richard von Coudenhove-Kalergi terv Európa számára, ennek része a bevándoroltatás.
    Nyugaton a kultúra már csak nyomokban lelhető fel, de keleten még ragaszkodnak a bőgatyához az emberek…
    Itt fog megfeküdni a dolog…

  32. 32.magor
    kedves magor, idézlek:
    „Mindazonáltal talán mégsem a végpusztulás Németországnak, ha minden 80 ember befogad egy menekültet.”
    ezt olvasva, világos, hogy teljesen eltérő véleményünk van a dolgokról, és most jön a képbe tibor bá 35. rendkivül helytálló beirása a korosztályok közötti szakadékról, ami amely volt és lesz mindörökké.
    mi egy egész más világban szocializálodtunk, ez a nyitja eltérő látásmódunknak, mentalitásunknak és itélőképességünknek, ergo tibor bá és én gyakran látjuk egyformán a dolgokat, a te korosztályod meg egészen máasként.ez tény és nincs vele semmi bajom, tudomásul veszem és slussz.
    nem akarok semmiféle kiselőadást tartani neked migránstémában, nem is ez a poszt témája, csak engedelmeddel, kissé átirnám hozzaszólásodat, az én látásmódom szerint:
    „Mindazonáltal talán mégsem a végpusztulás Németországnak, ha minden 80 ember befogad egy KOBRAKIGYÓT.”
    saját tapasztalatom iratja velem fenti kis javitást.

  33. 39:
    A lényeg a dologban a következő: Nem állítom, hogy mind az egy millió muszlim Németországban el karja vágni a torkát az őslakósságnak. Lehet, hogy csak a fele, negyede, 10 százaléka, 1 százaléka, ezer közül csak egy, vagy tízezer körül. De melyik az? MELYIK? — Ezer nő közül csak egy HIV fertőzött, az orvosok mégis azt mondják használj kondomot. — telente csak 5 magyar hal bele az influenzába, az orvosok mégis azt mondják, oltasd be magad. — Megyek az országúton, csak 10 percenként (600 mp) jön velem szemben egy autó. Kanyar előtt nem előzök, pedig csak 3 mp, vagyis „csak” 200 előzésenként bukkanna hirtelen fel egy szembe jövő gépkocsi. Egyszerűbben fogalmazva, a betelepülő muszlimok számomra ismeretlen méretű, de halál biztos kockázatot jelentene. Mit kapok érte cserébe? Mert a kapitalizmusban nyereség nélkül senki se vállal kockázatot. Jótékonykodni a szocializmusban volt szokás, de az már a hátunk mögött van.

  34. 39

    Tibor bá’tól tanultam e kifejezést, ami most abszolút ideillik.
    Túlkapás, kedves Bálint, a kobrakígyó nyilvánvaló túlkapás!
    Borzalmas hely lenne a világ, ha néhány ember nem lenne jóságos, segítőkész, karitatív hajlamú,minden érdek nélkül és minden anyagi meggondolás ellenére.
    Tudom az izraeli lét nem erre tanít …persze, hogy nem erre !

  35. 41:
    Kurva nehéz megállni, hogy az ember ne mondja a szemedbe, hogy hülye vagy, mint a segg. Ezért csak annyit mondok, hogy az evolúció selejtje vagy. Minden pénzben le merném fogadni, hogy az egy y kromoszómád mellett két x kromoszómád van. 😀

  36. Hisztis eszement szenilis aggastyán , szopjá le !

    🙂 🙂

  37. 43 Magor Noel
    Nekem tetszett a 41-es hozzászólásod. Te is biztosan ilyen ember vagy, „…jóságos, segítőkész, karitatív hajlamú,minden érdek nélkül és minden anyagi meggondolás ellenére.”
    Én nehéz helyzetben vagyok. Sokkal nehezebb helyzetben mint a „migránsok”.
    Segítenél nekem? Csak annyit amennyit a „migránsok” is kapnak havonta.
    Cserébe – igérem – én is olyan szépen fogok viselkedni mint azok.
    Kérlek, hogy szavaimat komolyan fontold meg, és így válaszolj!

  38. 38. Attila (PV)
    Csak azért kérdeztem, mert amit mi látunk a francia életről, úgy tűnik, hogy a népesség már igen tarka az élet minden területén, legyen az munkahely, hivatal, sport.
    És ez azt a látszatot kelti, hogy ezek az emberek már beilleszkedtek, szerves részét képezik a francia társadalomnak, és nem azt mutatják, hogy egy zárt szubkultúra öntörvényű tagjai.
    Olyanokat is látni a médiában, de azok egész más benyomást keltenek már első látásra.
    Persze tudom, a lényeg az, hogy melyik csoportnak milyen a dinamikája, melyik az amelyik nagyobb mértékben növekszik a másik rovására…
    Persze azt is belátom, hogy romló körülmények hatására könnyen kaphat visszahúzó impulzust az is, aki már beilleszkedett, mert a kenyérharc óhatatlanul kiváltja, hogy az emberek bárki ellen olyan fegyverrel harcolnak, ami éppen rendelkezésre áll, egy migráns ellen meg bármikor fordítható látható „jöttmentsége”, legyen bármilyen alkalmazkodó is.

  39. Kedves barátaim, vakvágányra terelődünk ha most a migránsokkal kezdünk foglalkozni.
    Nem ez volt a téma, az amerikai elnökfigurával kellene foglalkozzunk, erről szól a poszt, tehát engedelmetekkel, hadd térjünk vissza rá.
    A választási kampányok durva, harmadrendű , az évek folyamán egyre alacsonyabbra züllő vitashow-jellegéről már nem is beszélve hadd nézzük meg közelebbről Trump személyét.
    Azért csak őt, mert Clinton asszony régi figura az amerikai politikában, ergo jelenléte a porondon abszolúte természetes és magátólértetődő.
    Ami szokatlan, az egy Trump-szerű új szereplő megjelenése.
    Ez az ember életében nem volt politikai hiéna, mert nem volt szüksége erre, életét nem töltötte a párthazban vagy a körntékén való lézengéssel, mint az összes többi „ megélhetési politikus”, republikánus volt, oszt ennyi.
    Nos, hadd elmélkedjünk el kissé azon, hogy mi vesz rá egy Trump kaliberű dúsgazdag, milliárdos embert, hogy kényelmes, remek , gondtalan életét otthagyva nyakába vegye egy hatalmas ország roskadozó társadalmának ezernyi gondját-baját, problémáját és mindezen bajok megoldásának FELELÖSSÉGÉT.??
    Mr. Trump még így kivülről és messziről szemlélve sem tünik olyasvalakinek, akit hirtelen megszáll egy jóangyal és egy vödörnyi hazafiságot önt rá, ez nem olyasvalaki, aki sok álmatlan éjszakán rágódott volna a sok millió nyomorgó amerikai sorsán, de nem ám.
    Én vakon hiszek a háttérhatalom létezésében, hiszem, hogy világszerte ők állnak minden történés mögott, tehát hangot adok azon szerény véleményemnek, miszerint Trump is – kinek szerintem úgy kellett ez az elnökösködés, mint kecskének a kés-csakis az ő parancsuknak engedelmeskedve indult az elnökválasztásokon.

  40. 36:

    ” mennyi belőlük az, aki rövidebb-hosszabb idő után ezt feladja az európai életmódból fakadó gazdasági előnyök hatására.”

    Nekem az a tapasztalatom, hogy remekül tudják ötvözni a kettöt ezért is tud tulélni itt az ö kulturájuk. Ergo nem zárja ki egyik a másikat. Élvezik a joléti társadalmat és ebböl fakado elönyöket, miközben gondolkudásuk vallásuk megmarad az anyaországi… egy átlag magyar itt Németországban 2 generácio alatt megszünik magyarnak lenni, amig a törökök 3 generácio multán sem.

    A kérdés azonban jogos én is kiváncsi lennék rá, mi szüksége volt Németországnak ezekre a bevándorlokra. Ekkora munkaeröhiány nincs.

  41. 45. hubab

    „És ez azt a látszatot kelti, hogy ezek az emberek már beilleszkedtek…”

    Nagyjából jól látod.
    A befogadó társadalom felszívta azt a mennyiséget, amit normálisan fel tud szívni, a többi meg a periférián gettósodik, és autóégetésben vezeti frusztrációját, hogy se kultúrája, se hazája nincs többé.

    Kicsit olyan, mint a só a vízben… valamennyit fel tud oldani, a többi meg lekerül az aljára.

  42. 41. Magor Noel

    „Borzalmas hely lenne a világ, ha néhány ember nem lenne jóságos, segítőkész, karitatív hajlamú,minden érdek nélkül…”

    De az is lehet, hogy a világ még jobb hely lenne, ha ezek a jóságos emberek kicsit gondolkodnának néha.
    Mert nem az az igazi segítség, hogy tömegeket csalunk el hazájukból egy hamis jólét ígéretével, aztán a társadalom szemétdombjára juttatjuk a többségüket…

  43. 46. balint

    „miszerint Trump is – kinek szerintem úgy kellett ez az elnökösködés, mint kecskének a kés-csakis az ő parancsuknak engedelmeskedve indult az elnökválasztásokon.”

    Lehet, de a „szellem” kiszabadult a palackból.
    Kiderült, hogy a PC beszéd még nem vált az amerikai középosztály második természetévé, kiderült, hogy a média nem uralja 100%-ig az emberek agyát, kiderült, hogy valójában milyen sokan örülnek az USA-n kívül is Trumpnak, szóval sok olyan dolog derült ki, ami azt feltételezi, hogy a háttérhatalom NEM ANNYIRA erős, mint azt láttatni szeretné.

    A másik, amit az ilyen esetekben meg szoktam kérdezni, hogy Trump megválasztatásával kit akart becsapni a háttérhatalom?
    Mire jó a színjáték, ha Clintonnal minden úgyis le volt zsírozva?
    Ha a tömegek úgyis a zsebükben vannak, akkor Trump nélkül is meghozathatták volna az összes döntést Clintonnal, amit meg akarnak hozni…

    Szóval ott van a logikai bukfenc, hogy ha a háttérhatalom olyan erős, hogy el tudja játszani, hogy ő csinál elnököt Trumpból, akkor eleve nincs szükség ezekre a szemfényvesztésekre.

    Szóval szerintem a inkább világ új reményt kapott azzal, hogy a háttérhatalom gyengeségei kiderültek…

  44. 50:
    Szerintem inkább az derült ki, hogy nincs háttér hatalom. Tudod már néhányszor leírtam. Elered az eső, és háttér hatalom nélkül minden bank kinyitja az esernyőjét, mintha valaki irányítaná őket.

  45. 46: Olvastad a „Galaxis útikalauz stopposoknak”-ot?
    Zaphod Beeblebrox csak azért akart elnök lenni, hogy ezáltal ellophasson egy űrhajót.
    Jó, az élet nem regény, de nem lehet, hogy Trump-nak is olyan indoka volt indulni az elnökválasztáson, amit mi el sem tudunk képzelni?

  46. 50.atilla
    tételesen válaszolok, igy könnyebb:
    „Kiderült, hogy a PC beszéd még nem vált az amerikai középosztály második természetévé, kiderült, hogy a média nem uralja 100%-ig az emberek agyát,…”-pontosan ezt vette észre a háttérhatalom is, és lépett.
    …”a háttérhatalom NEM ANNYIRA erős, mint azt láttatni szeretné.”-pontosan ezt akarták elhitetni a néppel-ezek szerint sikerült.
    „A másik, amit az ilyen esetekben meg szoktam kérdezni, hogy Trump megválasztatásával kit akart becsapni a háttérhatalom?” – téged, kedves atilla, engem, és a világot.
    „Mire jó a színjáték, ha Clintonnal minden úgyis le volt zsírozva?
    Ha a tömegek úgyis a zsebükben vannak, akkor Trump nélkül is meghozathatták volna az összes döntést Clintonnal, amit meg akarnak hozni…”-pontosan.mivelhogy clintonnal már teljesen leégtek, kellett egy új arc,bár hadd higgye a paraszt, hogy teljesen más ember kerül pozicióba.
    „Szóval ott van a logikai bukfenc, hogy ha a háttérhatalom olyan erős, hogy el tudja játszani, hogy ő csinál elnököt Trumpból, akkor eleve nincs szükség ezekre a szemfényvesztésekre.” – nincs logikai bukfenc, atilla.
    a háttérhatalom „the show must go on” alapon szerepelteti bábjait, remélve, hogy a jónép nem lát át a szitán, és ebben nem is nagyon téved. még te is lépre mentél.
    valami okból eredően, ezek még egyelőre nem akarnak nyilvánosságot.
    ha itt-ott akad valaki, aki mégis belátott a szinfalak mögé, az köszönje meg ha csak a megélhetését teszik tönkre.
    próbálj komolyabban fellépni, a háttérhatalommal keményebben dacolni, -amit még trump, a hatalmas, gazdag trump sem mert meglépni-és hadd ne én mondjam meg mi fog történni veled.

  47. 52.gyáva szláva
    ” az élet nem regény, de nem lehet, hogy Trump-nak is olyan indoka volt indulni az elnökválasztáson, amit mi el sem tudunk képzelni?”
    elvileg minden lehetséges,és minden elképzelhető, kedves szláva.

  48. 50, 52 & 54:
    Uraim, hiányzik belőletek az emberismeret. Trump, a milliárdos, unatkozott. Ő egy olyan ember, aki megfogja a nők pináját, nem mert dugni akar, hanem mert megteheti és ez elszórakoztatja. Már mindene meg van hosszú évek óta. Most eljátszott az elnökválasztással és olyanokat mondott, amit a teljes oligarcha tábor nagyon jól tud, de senkinek se szabad kimondani nyilvánosan. Ő kimondta. Tovább játszik. Öreg már, nem számít, arra kíváncsi, hogy megölik-e?

  49. 51. A hatamon felall az osszes szor ,amikor a
    HATTERHATALOM, hattehatalom . Tralala, tralala…:@ …:@
    szo tobbet szerepel, mint az ” és” kotoszo

    A Picsaba maaar: nincs hatterhatalom, balfasz politikusok vannak , meg hibazo donteshozok, akik egy ilyen fikcio moge akarnak elbujni.fasztele….veluk…..
    .

  50. Az új elnök „Rosszabb Mint Gondolnád”
    http://www.truthdig.com/report/item/its_worse_than_you_think_20161111
    http://www.truthdig.com/report/page2/its_worse_than_you_think_20161111
    idézet
    „Trump is emblematic of what anthropologists call “crisis cults.” A society in terminal decline often retreats into magical thinking. Reality is too much to bear. It places its faith in the fantastic and impossible promises of a demagogue or charlatan who promises the return of a lost golden age.”

    Trump jelképezi azt amit az antropológusok „Válság Kultusz”-nak neveznek . Egy társadalom végső hanyatlásában gyakran mágikus gondolkodásmódba húzódik vissza . A hitét a fantasztikusba és egy demagóg vagy sarlatán lehetetlen igéreteibe fekteti aki egy elveszett „Aranykor ” újraeljövetelét igéri „

  51. 57:
    A legfontosabb mondatot nem fordítottad le: „A valóság elfogadása elviselhetetlen helyette a hitét a fantasztikusba ….. Ugyanis ezzel a jelenséggel itt, ezen a honlapon is találkozhatunk. — Különben gondolkoztam az esszé lefordításán (még mindig gondolkodom) csak nem mindennel értek egyet, bár ragyogó gondolatok vannak benne.

  52. 53, balint

    „valami okból eredően, ezek még egyelőre nem akarnak nyilvánosságot.”

    Ez a valami ok a félelem.
    Csak az erős nem fél. Csak az hazudozik, aki nagyobbnak, erősebbnek akar látszani, mint amilyen valójában.

    Ha a háttérhatalom elég erős lenne, akkor nyíltan, sallangok nélkül bevezetné a rabszolgaságot, nem tartana fenn egy drága és tökéletlen konstrukciót a szövevényes hazugságok fenntartására.
    Mert minek?
    The show must go on… de ki a közönség?
    Miért állították ki Clintont, ha nem akarták, hogy nyerjen?
    Kiállíthatták volna egyenesen Trumpot a saját oldalukon és akkor mindenki happy…

    Egyébként tapinthatóan zavar van az erőben…
    Már korábban is írtam, hogy a világ már akkor se lesz a régi, ha Trump valóban az ő emberük.
    Az az áramlat, ami eddig óvatosan kritizálta a PC beszédet, óvatosan kritizálta a liberális vélememénymonopóliumot, egyre erősebb, és Trump megválasztásával ugrásszerűen megnőtt a jelentősége.

  53. 52. Gyágya Szláva

    „Trump-nak is olyan indoka volt indulni az elnökválasztáson, amit mi el sem tudunk képzelni?”

    Én például el tudom képzelni, hogy pont abba a kategóriába esett bele, amit a regnáló elit éppen kihagyot a kendvencek listájáról, és úgy érezte, hogy patrióta retorikával a hasonszőrűeket maga mellé állítva belecsaphat a lecsóba.

    Hogy aztán közben megkötötte-e a háttéralkut a háttérhatalommal, az később kiderül, de politikai erőviszonyok már alaposan átrendeződtek…

  54. Donald Trump azért félelmetes, mert egy mindenre elszánt politikai marketingstáb félelemből, haragból és proli mítoszokból gyúrta össze. Egy élveteg és narcisztikus milliárdos, aki imád szerepelni, aki imádja a tömeg szeretetét, és aki mindent meg is tesz annak lájk­jaiért. Ha abban van a legtöbb szavazat, atommal bombázza szét ezt vagy épp azt az országot, amint azonban mást jeleznek a közvélemény-ku­tatások, máris készen áll Mickey egérnek öltözve közösülni azzal a háziállattal, amelyikre a mélyen tisztelt csőcselék rámutat. És Trump még csak az első prototípusa a Facebook-demokrácia politikusszörnyeinek. Az emberi tömeg ösztönkésztetéseinek fürkészése és kiszolgálása látványosan működő recept: Donald Trump a semmiből az Egyesült Államok elnöke lett. Mi lesz, ha majd a kongresszusban, a szenátusban meg az európai parlamentekben és kormányokban is többségbe kerülnek ezek a populista politikai reality­hősök? Hiszen egyikük sem kell, hogy több legyen, mint egy projekciós felület, amelyre a csürhe rávetítheti a vágyait. Mindössze a személyiségét és a meggyőződését kell odadobnia a hatalomért – már ha volt olyanja valaha is –, ezt az árat pedig sokan örömmel megfizetik. Félek, hogy háború lesz. Az elitek azt képzelik, képesek féken tartani a tömeget. Azt képzelik, hogy a nagyszerű egyetemeikkel, a briliáns marketingstratégiáikkal meg a végtelen pénzükkel örökké manipulálni tudják majd a társadalmakban fortyogó gyűlöletet, fé­lelmet és dühöt. Azt hiszik, örökké képesek lesznek ezt az erőt megszelídíteni, és politikai erőműveikbe terelve hatalommá konvertálni – csakhogy ez tévedés. Kontrollt fognak veszíteni, ahogy nyolc éve kontrollt vesztettek a pénzügyi szektor felett, idén Nagy-Britannia EU-tagsága felett, vagy most Donald Trump felett. Aki a tűzzel játszik, előbb-utóbb megégeti magát – aki a kollektív tudattalannal játszik, előbb-utóbb világokat dönt romba.
    http://mno.hu/cinkosakinema/a-fellazadt-osztonvilag-a-feher-hazba-koltozik-1370682

  55. 55.Jelenleg úgy áll,Trump meg kell szokja az állandó életveszélyt.
    Killary megválasztása baljós jel lett volna a Föld minden lakója részére.
    Trumpnak szorítottam és még ma is alig hiszem el hogy egy külsős nyerhetett.
    Lehet ő is ismeri a Dnveri reptéren a nagy török szablyás faliképet.
    Legfrissebb hírek alapján teljesen leállította a muzulmán személyek beköltözését az államokba.
    De zöld utat ad az ausztrál aborig,indiai stb letelepedésekre.
    Tehát bárki jöhet de ne legyen Allah követője.
    Természetesen meg kell várni Trump első ténykedéseit mit mutat.
    Nagy összeget nem tenék arra hogy kitölti az idejét,
    arra sem hogy életben hagyják.

  56. ÚÚÚ az a mondat valahogy tényleg lemaradt pedig a legfontosabb része . na de jó hogy van ön aki figyel mindenre itt … Ebben a Trumpban viszont az a jó hogy most ez lemondja a klímaegyezményeket és a világkereskedelmet ha bedönti akkor a dolog jól belesz gyorsítva . Amúgy Hillary esetében egy ú.n „extend and pretend” kihúzásos tettetéses(mert azoknak megvan az eszük arra hogy itt mi folyik ) lassú de biztos kimúlás A Hőzöngő és tájékozatlan Trump esetében a dolgok felpörgése és hirtelen összeomlása a várható kimenetele a dolgoknak

  57. Lehet hogy itt írtátok,de szerintrm Trump lesz az USA Gorbacsovja. Peresztrojka helyett PC leszámolása,unortodox gazdaságpolitika, Afganisztán helyett Afganisztán,stb,stb. Élőben nézzük végig hogy hogy fog szétbomlani a nagy birodalom.

  58. 61:
    Puzsér nagyon jókat szokott odamondogatni, de néha hatalmasat téved. Őt nem az igazság/valóság kikaparásáért tartják, hanem a stílusáért, amiért bármit feláldoz.

    Különben hirtelen szabad tér nyílt a spekulációkra. Néhány napon belül ezer meg ezer különböző elképzeléseket olvashatunk. Pedig a dolog nagyon egyszerű. A kisemmizett amerikai tömegek 8 éve elhitték, hogy egy néger elnök tényleg hoz változást, mostanra rájöttek, hogy csak egy, a politikától kívül álló hozhat változást. Ezt Trump hajlandó volt megjátszani az elnöki címért. Semmi különleges. Egy ambiciózus milliárdos, aki mielőtt elpatkol akar még egy nagyot szórakozni. Nem hiszem, hogy a kisemmizett tömegek forradalom, polgárháború nélkül visszaszerezhetik korábbi jogaikat.

  59. 61. Piton

    „Donald Trump a semmiből az Egyesült Államok elnöke lett. ”

    Nem lehetett volna elnök, ha az amerikai „emútnyóccév” politikája nem éreztette volna a társadalom felével, hogy felesleges.
    Pontosan ez az a csőcselékezés az, ami kiborította a bilit.
    A fehér középosztály alól kiszervezték a munkát Kínába, és most le vannak csőcselékezve, hogy nem tetszik nekik.
    A melegek meg a bevándorlók magasabb polcon vannak az establishment számára, mint azok, akik nem is olyan régen a vállukon emelték magasra Amerikát.
    Hát persze, hogy elszakad a cérna.

    Ha az erre való támaszkodás populizmus, akkor legyen.
    És úgy tűnik, hogy a populizmus egyre népszerűbb, mert valahol az elhanyagolt rétegek reményt látnak benne, és nől a politikusok száma, akik már nem szégyenlik a „populista” címkéket.

    Ez van…
    Liberálisék túltolták a biciklit, és az inga elindult visszafelé…
    És hogy mennyire fog túllengeni a másik oldalon az attól is függ, hogy most mennyire állnak ellen.
    Minnél jobban sivalkodnak és szabotálják a „populista” irányzatot, annál nagyobb energiával fog indulni…
    Ha sikerül önkritikát gyakorolniuk, akkor kevesebb feszültséggel fog lecsillapodni az inga valahol félúton…

    Hogy az „intelligensebb” réteg ezt felismeri-e… Hát jó kérdés.

  60. Senki nem foglalkozik azzal a körülménnyel, hogy amcsiban jelenleg tömegek tüntetnek Trump ellen (jól működik a tüntetésszervezés)!

    A rendőrség pedig egyre erőteljesebben lép fel az egyre erőszakosabb tüntetők ellen.
    ilyesmiről háttérhatalom témakörben már jó tíz éve írtak forgatókönyvet.
    Egy világméretű főpróbának nézünk elébe, vagy csak higgyük el, hogy tízezrek-százezrek spontán felindulásukban az utcára szeretnek vonulgatni?

  61. Ahogy Tibor bá felvázolta, hogy mért akarhatott Trump elnök lenni, azzal egyetértek.

    Hogy a „demokraták” zavarognak a demokratikusan megválasztott elnök ellen, az elég érdekes. Milyen demokrata az ilyen?

  62. 65.
    „mostanra rájöttek, hogy csak egy, a politikától kívül álló hozhat változást. Ezt Trump hajlandó volt megjátszani az elnöki címért. ”

    Igen kivéve hogy ez az ember ezt nem megjátszotta hanem mivel igen igen tájékozatlan el is hiszi hogy vissza lehet hozni az 50-60-70 es évek amerikáját (per/fő maximum energiahozam valaha is ) kereskedelmi-emigrációs korlátozásokkal protekcionista húzásokkal stb . Változást nem lehet hozni csak negativ irányban ugyanis a rendszer lefutó fázisban van Azt a világot nem lehet feltámasztani főleg energetikai okok miatt . Ami energia-pénz viszony (A világ ma kb 530 hexajules energiát használ el évente az adósság viszont világviszonylatban 10500 hexajules dollár érték (és rohamosan növekszik ) emiatt a rendszer megmenthetetlen mert ez az energiahiány ami mint adósság jelenik meg visszafizethetetlen (emlékezzunk csak arra hogy az energia az munkavégző képesség dollárértékben kifelyezve és folyamatos nettó energiacsökkenésben vagyunk ) csak időnyerésre lehet játszani és tettetni de véges a folyamat mivel az energia termodinamikai hanyatlásban van ) Két eset van az egyik hogy rájön a helyzet realitására önnmaga és mindent hagy a régi csapában azaz „extend&pretend” azaz időhúzásos tettetés ami az Obama folytatás Clinton stratégia lett volna vagy eszeveszett módon belevág és egyik gyors önnpusztító intézkedéssel próbálja majd a másikat orvosolni ami igen gyors összeomláshoz vezet majd abban az esetben biztos meggyilkolják vagy meglincselik végülis mindegy mert a rendszer ebben a formájában igy is a végét járja amit ipari civilizációnak hívunk

  63. 70. Tere – Fere

    „mivel igen igen tájékozatlan el is hiszi hogy vissza lehet hozni az 50-60-70 es évek amerikáját…”

    Nem hinném tájékozatlanul sikeres üzletember lehetne.

    Szerintem azt jól látja, hogy az USA-ban sok változást nem annyira a gazdasági-társadalmi-politikai szükségszerűségek kényszerítettek ki, hanem a pénzügyi elitnek a tűrhetőnél nagyobb szintű elpofátlanodása.
    És nyilván sokakban megfogalmazódik, hogy valahogy ezeket a folyamatokat meg kellene állítani, mert ez csak egy igen vékony rétegnek kedvez.
    Trump erre a szerepre alkalmasnak érezte magát, és megpróbálja.
    Elképzelhetőnek tartom, hogy az elitből éppen kiesett hasonszőrű emberekkel még esélye is van, végülis a háttérhatalmon kívül gyakorlatilag mindenki vele van…

  64. 71.

    Valami ilyesmit is lehetett évekkel ezelőtt olvasni kb.:

    Mivel a népek tömegei az erőszakosan rájuk kényszerített változásokra-újabb személyiségi jogok-szabadságjogok megnyirbálására hangos és erőszakosan ellenállhatnak, ezért a biztosabb megoldás, hogy olyan társadalmi viszonyokat kell teremteni, amelynek hatására a tömegek saját maguk kérik a politikától szabadságjogaik megnyirbálását, biztonságuk érdekében!

    Példa erre is: a 2000-es évek elején amcsiban bevezették a kötelező ujjlenyomatvételt a személyes okmánynál, vagy reptéren (nem emlékszem pontosan).
    Euróba hangosan tiltakozott ellene, mert ez a személyes és szabadságjogok súlyos megsértése, és elutasította akkor a bevezetését! Rá jó pár évre szép csendben az Unjó tagországaiban is megjelent a becsippelt útlevél ujjlenyomattal együtt, mára meg minden okmányunkban.
    Tíz év után már senki észre sem veszi és nem tiltakozik.
    Ez történik a világgal, amely folyamatnak -vélhetően- Trump megválasztatása is az egyik lépése.

  65. 72,
    Ivan Illich osztrák filozófus ” Energy and equity ” (1973) című írásában ezt mondja 6-8. oldal https://www.uvm.edu/~asnider/Ivan_Illich/Ivan%20Illich_Energy%20and%20Equity.pdf „The Energy crizis” Fejezet
    A felhasznált energia függvényében emelkedik a társadalmi szabályozás ez nem valami gonosz háttérhatalom megnyilvánulása hanem az energiaforrások felhasználásának közvetlen együtthatója . Minél több energia van felszabadítva annál több szabályozásra van szükség a rendszer egyensúlyban tartásához érdekes ahogy az energia termodinamikája kihat a társadalmi és sociológiai struktúrákra is . Ez az amit az embeerek általában összeesküvéselemekkel magyaráznak (ami egy modern kori mithológia )

  66. 73:
    Nálam nagyon rossz ajánlólevél, ha a szerző teológiát végzett és porto-rikoi segéd pásztor. Hogy az írás 40 éves, az csak hab a tortán. 😀

  67. 73.

    Az az ő véleménye és mint pap-filozófus biztosan széleskörű rálátása volt a gazdaságra és a műszaki tartalmakra, köztük az energetikára.

    Az, hogy milyen összefüggéseket keresett a társadalmi és szociológia területén, az az ő dolga, bár az kétségtelen, hogy nem kellett spanyolviasz a termodinamika és társadalmi hatások megfigyeléséhez, mivel az olaj és a tüzifa hatása az emberiség történetében „némileg különböző” szociológiai-társadalmi következtetéseket eredményezett.

    és az állítás némely esetekben és mikroszinten biztosan megállja a helyét, de pl. az ókori vagy középkori Kínai császárságban az élő és humanoid energiaforrás volt a legjellemzőbb, de mégis a szabályozás nagyon kifinomult és kiterjedt volt az élet minden területén! Még azt is előírta a császári rendelet, hogy a díszmadarakat fajtánként mekkora és milyen kalitkában kellett tarnai!

    Az emberi bolondságnak nincs határa ma sem!
    A különféle titkos társaságok és szabadkőművesek a Fuggerek és egyéb pénzügyi mahinátorok stb. is a termodinamikával voltak elfoglalva!
    Ha ezt ők is tudták volna, talán a világ sorsa is másképp alakul!

  68. 74,
    Ja a teológiai behatás érzékelhető a befejező sorai ennek az irásnak miután részletesen analizálja az ecologia rendszerben felszabadított energia detrimentális hatásait társadalmi környezeti pszihológiai lelki szinteken egy biblikus apokaliptikus megjegyzéssel zár Utolsó bekezdés 77, oldal
    „Az iparilag csomagolt energy egység a szociális környezetre való hatásai : Lefokozó, kifullasztó, és rabszolgatartói . És ezek a hatások életbelépnek még mielőtt azok a hatások amelyek a fizikai környezet szennyezés És a Faj (emberiség) kipusztulásával fenyegetnek .
    Mindezt 40 évvel ezelőtt ..

  69. 76.
    ja meg 1830-as évekvégében a vasútról az a néphiedelem terjedt el, hogy a gőzmozdony füstje megfojtja a gyerekeket és az ördögtől való!
    És mindez 180 évvel ezelőtt!

  70. 76:
    Nem olvastam a jelzett bekezdést, de fogadni merek, hogy rosszul fordítasz. Vannak olyan latin eredetű szavak, amelyek mind a két nyelvben fellelhetők, de nem azonos értelmezésben. Itt lehet nagyokat mellélőni.

  71. Pedig egyszerű és a ma látható végkifejleményekkel teljesen azonos . Az Ú.N, 1% a legvégsőbbekig kizsigereli az u. n . dolgozó réteget . Most a végfázisban ezt legerősebben a 3 világ munkásműhelyeiben teszi . De ez ugyanugy jellemző bárhol nagyjából ez a kezdeti degradációs jelensége ami szociális karakterisztikákat mutat .. Alacsony bérszinvonal . szociális juttatások visszatartása egészségügy oktatás stb lerobbantása meg az összes társadalmi betegségjelenség a Privát 1% profitjának a növelésére. Az energiaquanta másodlagos hatása viszont a környezetszennyezés az összes jelenségével (aminek nagy tagadója Mszilárd) ami aztán az emberiség kipusztulását vonzza magával …. End of story

  72. Ugyanehhez a témához kapcsolódó hír https://www.wsws.org/en/articles/2016/11/14/ftes-n14.html

    A francia Kormány egy 60 millió feletti polgárságról készített egy illegális adatbázist

    Konklúzió
    „This points to the deep crisis of capitalist rule, as the ruling class attacks fundamental democratic rights to confront rising social tensions and working class anger against war and social inequality.”

    Ez a kapitalista uralom mély krízisére utal : Ahogy az uralkodó osztály alapvető demokratikus jogokat támad és ezzel konfrontálja a növekvő szociális feszültségeket és a szociális osztálydühöt a háborúval és a társadalmi egyenlőtlenségekkel szemben

  73. bocsánat ha offolok kissé, de ugy néz ki, hogy valami fölöttéb érdekes dolog van nálatok-magyarországon-készülőben,
    csak nem tudom pontosan mi lesz az, akkor esetleg ti odaát többet tudtok a dologról.
    nos, a lényeg:
    a nem messze lakó kedves fiam néha átszalad hozzánk egy kávéra, tereferére , anyja főztjére stb.
    nem ismeri magyarországot, de tudja ,hogy mi igen, és most ezalkalommal szegedről kérdezősködött. jó barátaink vannak szegeden, voltunk náluk néhányszor, szóval amii keveset tudunk a városról, megosztottuk vele.
    kiderőlt, hogy néhány napot nálatok volt, valami fejvadász cég hozta össze egy valami ottani-DE NEM MAGYAR-cég, vagy kutatóintézet illetékeseivel a létesitmény computerizálását illetóen, amire nagyon szeretnék az izraeli fiukat megnyerni.
    nem biztos, hogy a fiam kimegy a végén, mert, ahogy előadta, és nem tetszik neki:
    a facility valami lézertechnológiai kisérletekben utazik, aminek mibenlétét nem közlik,csak annyit, hogy lézerről van szó. csak miután aláirta volna a szerződést, azaz rácsapódik a csapdaajtó, akkor tudott volna meg közelebbit, ez viszont nem tetszett neki, csak ugy, megérzésből.
    azonkivül, ami gyanus volt, az a felkinált fizetés. ” apus, olyan javadalmazást kináltak, hogy kishiján lefordultam a székről”- mondja nekem a kölyök , aki már dolgozott sokfelé a világban, még az emirátusokban is 2007-8-ban, szintén olyan pénzekért, hogy ÉN bizony lefordultam a székről, mikor hallottam, de most valami nagyon nem tetszett neki, és a fiamnak annyi sok külhoni munkák uyán megvan a szimatja.
    ami szinytén nem volt inyére, hogy a munkahely mélyen a föld alatt lenne.
    dolgozott ő bizony a füld alatt 5 hónapig valahol-akárhol, szintén eszméletlen fizetéssel, de miután végre hazajütt, kijelentette, hogy soha többé.
    az egész ahogy van, nem tetszett nekem. az hogy mélyen lent vagyunk, hagyján, ha ugy van berendezve az egész environment, hogy észre sem veszed, hogy lent vagy, mint volt AZON a másik helyen.
    de azok legalább nem adták ki magukat tudományos intézetnek, és helybeliek voltak, ezek pedig, akikkel magyarban talélkoztam, egyik sem az.
    azonkivül, teszi hozzá, nincs az a tudományos kutatóintézet a világon, amely ILYEN JAVADALMAZÁST KINÁLHAT.
    Mivel semmi továbbit nem lehetett kiszedni belöle, megkérdem, mit tudtok a valahol szeged környékén létesülő óhajtó akármilyen lézerkutató intézetről?

  74. 81. balint

    Szegeden EU-s pénzből építik a lézerközpontot…
    A 80-as években is volt, azt hiszem katonai célú, de valahogy leégett (a Mikroelektronikai Vállalattal nagyjából egy időben) a 80-as években, és néhány dologban az USA előtt járt…
    Aztán nem lett újjáépítve, pedig a biztosító szépen fizetett…
    Valószínű, annak a folytatása lehet nemzetközi felügyelettel.

    Ha még mindig van katonai aspektusa a dolognak, akkor lehet, hogy azért olyan titokzatosak, pláne most, hogy nem tudni, mi várható az USA-tól…

  75. 83.Attila

    az. lézerközpont!?
    többet is megtudhatnánk?
    no nem a költségvetésről, mert azt szétterítik, meg mostanában nem is szokás a pénzügyekbe engedélyezni a betekintést!

    Arra is lehet számítani, hogy „baráti” országgal együtt zajlanak a tudományos munkák, mert Magyarország ilyetén értelmű szerződést vállalt adott országgal, persze nem viszonossági alapon; azaz mi minden infot megosztunk velük, ők semmit velünk. De hogy ezeket a sorokat olvasom, fennáll a lehetősége, hogy az itthon elért kutatási eredményekbe sem lesz betekintése hazánknak, miközben a Magyarországi költségvetésből gazdálkodik a project.

    Az már csak hab a tortán, hogy jó mélyre süllyesztik. Mit is titkolhatnak ennyire? Újraindul a V-2 program?

  76. 79. Szerinted van 1% ?

    Idézve – ha jól emlékszem- Bogár Lászlót: ” a római birodalom vagyon és pénzügyeit 2000-3000 család birtokolta, mára a világ dolgai felett mintegy 200 család rendelkezik! Ők diszponálnak a kb.50.000 multinacionális cégen keresztül.”

  77. 84. dávid icon

    „többet is megtudhatnánk?”

    A rossznyelvek szerint az EU itt jutalmazta a szegedi szocialista városvezetést, és berendezett egy kis pénzosztót…
    De ebből az lett a probléma, hogy a „régi elvtársak” nem tudnak együtt dolgozni a külföldi szakértőkkel meg a külföldről hazatért külföldi tapasztalatokat szerzett kutatókkal.

  78. 83-86.

    A mikroelektronikai gyárról annyi infom van, hogy azért kellett kigyulladnia, mert világviszonylatban is kimagasló tudást halmoztak fel.

    Olyat is hallottam, hogy olyan mikroprocesszort sikerült összehozni (valami ismeretlen „szennyeződés” által), hogy az egyre növekvő teljesítménnyel az arányosan egyre jobban hűlt.
    Nesze neked szilíciumvölgy!

    A rossz nyelveknek biztosan igazuk van!
    Bár a projectek kiválasztása és annak helyszín meghatározása, pályázási feltételek, csakis a regnáló magyar kormányon múlik, Brüsszel csak rábólint, vagy kifogásol.

    De miért fehér holló a magyar és miért kellett a földbe dugni?
    Mi folyik majd ott? Elővették a valamikori V2 német rakétagyártás koncepcióját?

  79. 87. dávid icon

    „De miért fehér holló a magyar és miért kellett a földbe dugni?”

    A hosszú választ a nevemen levő linkre kattintva találod meg.
    A rövidet itt alább:

    A Mikroelektronikai Vállalatnál fejlesztett csipre én is írtam programot… Igaz, akkor még Szegeden jártam egyetemre…
    És ez a csip koncepcióban és hatékonyságban alaposan megelőzte az akkori amerikai szintet.
    Akkoriban dívott a COCOM lista, aminek az volt a lényege, hogy Kelet Európa ne juthasson nyugati technológiához.
    Ezért sok esetben magunknak fejlesztettünk.
    De azt se volt szabad túlzásba vinni… Ezerrel ment az agyszivattyú is… Vitték a magyar tudósokat jó pénzért kémcsövet mosni Ámerikába…

    Teller Ede mondta, hogy ha nem magyar lett volna az anyanyelve, talán egy jó középiskolai tanár lehetett volna.
    A magyar nyelv valóban lényegretörő és nagyon alkalmas a tudományra… Ezért van annyi Nobel díjjas, meg magyar tudós szerte a világon.

    Szóval nem szabad hagyni ezeket az eleve unortodox magyarokat SOHA, hogy a saját szakállukra tudóskodjanak, csak valami felügyelet mellett.

  80. „és miért kellett a földbe dugni?”
    „apus, olyan javadalmazást kináltak, hogy kishiján lefordultam a székről”
    Ha kizárjuk a biztosan mi nem lehet-eket, marad a jövő haditechnológiával játszadozás. És erről nem is szeretnék részletesebben tudni.

  81. 88.
    A linkre kattintva – megehet az én bénaságom– de nem tudtam kezelni, nem tudtam áttekinteni.

  82. 92 azt igen, de mást nem tudtam megtekinteni.
    Egyébként egyetértek nagyjából a leírtakkal, csak az Árpád 500.000- ével nem.

    Egyébként a mohácsi olasz nyílhegyeknek mi a forrásdokumentációja, mert arról még nem hallottam és szívesen olvasgatnák róla

  83. 93. dávid icon

    Hát az az a cikk, amire céloztam… A többi már régi lejárt dolog…
    A nyílhegyeket majd kibányászom, nem is tudom, hol olvastam, de valahol együtt vannak azzal hogy a velenceiek hajóztatták a törököket, meg hogy a valancei bankárok írták az első gartuláló levelükben a török szultánnak, hogy örülnek, hogy megbüntették a magyarokat, mert „ellenálltak” a követeléseiknek…

    Ajánlom Bogár Lászlót és Drábik Jánost… rengeteg, informatív, tényekkel és forrásokkal ellátott videójuk van fenn a Youtube-on.

  84. 90.bazs
    „Közben a Hillary után Haitin nyomozó asszonyságot megölték.”
    nem csak őt, hanem mindenkit, aki valamiféle módon, akár tudtán kivül valahogy zavarta egy bizonyos csoport világot átfogó ügyeit.
    szándékosan irok bizonyos csoportot, és nem a teljesen elkoptatott háttérhatalmat.
    néhány elgondolkoztató eset, amelyek itt nálunk történtek nemrég:
    néhány éve már, hogy a weizmann intézet kutatója bejelenti, hogy megtalálták a melanoma rákfajta ellenszerét, ami 97 százalékos eredménnyel gyógyitja az elörehaladott állapotot is.
    ez volt valamikor, ha nem tévedek 2011 vagy 2012 decemberében.
    néhány hónapra rá, valamikor márciusban, hajnali 6 óra tájban hát nem belerohan a szegény tudósember autójába egy bazi nagy szemetesautó, és a helyszinen megöli szegényt.
    ezek a tudos emberek valszeg valamiféle feltünési viszketegségben szenvednek, valamint nemigen tanulnak a multból, mert:
    most-most, nem is oly rég , ez év-2016- szeptemberében a tel-avivi egyetem kutatója bejelenti, hogy kutatócsoportja forradalmi elöretörést ért el a vizmotor müködésközbeni hidrogénutánpótlása terén. nem vagyok szaki a dologban, nem tudom mi a jelentösége a felfedezésnek, de VALAKIK igenis tudták.
    még ugyanazon szeptember hó végefele szegény fickót csunyán elgázolja egy gépkocsi, amely ráadásul elköveti a legrondább bünt: segélynyujtás nélkül elszáguld, azóta sem akadtak nyomára.
    de, ahogy nagytiszteletú könyves kálmán királyotok mondta vala:
    háttárhatalom márpedig nincs!!!!!!

  85. 95. bálint

    Nem tudom, emlékszel-e úgy 10 évvel ezelőtt, úgy hullottak a mikrobiológusok, mint az őszi légy…
    Ekkoriban kezdődtek a különböző állat influenzák, ment a hajbakapás a génpiszkált cuccokon… Szóval…

    Bogár László hozta Micimackót a háttérhatalommal kapcsolatba:

    Amikor Micimackó meg akarta látogatni Nyuszit, elment és bekopogott hozzá. Nyuszinak nem volt kedve Micimackóval beszélgetni, ezért kiszólt, hogy nincs itthon senki.
    Micimackó szomorúan elballagott, és közben azon morfondírozott, hogy ha nincs otthon senki, akkor ki mondta azt, hogy nincs itthon senki?

  86. 96:
    Újra támad a madár influenza. 😀

  87. Trump már elismeri a globális felmelegedés és az ember okozta tevékenység közötti kapcsolatot. Jelentős változás a kampányához képest. Tibor bá, megint bejött jóslatod!

  88. 99:
    Trump megvonná a péznt a NASA klímakutatásaitól. Nincs szükség politikailag korrekt éghajlatkutatásra
    – indokolta meg Donald Trump egyik vezető kampánytanácsadója, Bob Walker, hogy a megválasztott elnök miért tervezi azt, megvonja a központi költségvetésből utalt támogatásokat a NASA Földdel kapcsolatos kutatásaitól. Ez egyet jelent azzal, hogy az űrhivatal a jövőben nem folytathat majd kutatásokat a globális felmelegedéssel és a klímaváltozással kapcsolatban. Azt is elmondta, hogy várhatóan nem azonnal lövik le a folyó kutatásokat, hanem megvárják, míg a jelenlegiek kifutnak. Nem is hagynak fel a klímaváltozás vizsgálatával, de ezeket más szervezetekre bízzák majd. A jövő évi költségvetésben 2 milliárd dollárt szánnak erre a területre, várhatóan ezt még csak megnyirbálják.
    http://mno.hu/kulfold/trump-megoli-a-bolygot-mielott-nagyobb-bajt-okozna-1372977

  89. 99. Akkor ezek mik ?
    Trump a szén gáz és olaj szabályozások baltázását elsődlegesíti
    http://www.climatechangenews.com/2016/11/22/trump-prioritises-axing-coal-oil-and-gas-regulations/
    D. Trump megszünteti a NASA klímakutatást
    https://amp.theguardian.com/environment/2016/nov/22/nasa-earth-donald-trump-eliminate-climate-change-research
    STB
    Viszont én ezt említettem már hogy Trump rendkívül tájékozatlan leginkább környezeti témákban tehát elképzelhető ha tájékoztatva lesz akkor változtat az álláspontján

  90. 101:
    Magyarban baltázás (axing) nem létezik. Van elbaltázás, de az mást jelent (elrontani).

  91. 102.
    Mivel közben nem árultad el, hogy akkor viszont mit is jelent ténylegesen az angol „axing” szó ebben az összefüggésben, utánanéztem, mert kíváncsi lettem 🙂
    „Informal – To remove ruthlessly or suddenly”, szóval kegyetlen hirtelenséggel eltávolítani, megszüntetni.
    Én még eddig nem találkoztam ezzel, de jó tudni.
    A magyar nyelvtől ez tényleg távol álló kifejezésmód, talán a „kiirtani” lenne ide a közelítő értelmű…

  92. 103. Nos rendben ahogy most már emlékezem „elbaltázni” ha az elrontani-t jelent az már maga így is valahol tudja érzékeltetni Trump azon szándékát hogy megszüntesse megszakítsa felszámolja a klímakutatást stb . Nemhiszem hogy különösen nagy IQ. szükséges ahhoz hogy valaki asszociálni tudja az értelmét ennek Mintha nem lehetne éppen megérteni vagy akadékoskodni kelljen emmiatt .
    Újabb Cikk http://nymag.com/daily/intelligencer/2016/11/trumps-climate-change-answer-dumber-than-you-could-imagine.html?mid=twitter-share-di
    „Egy ember portréja aki semmit nem tud a klímaváltozásról” Trumpról ír és egy idézet a cikkből ” Trump (a témával kapcsolatban mármint a klímaváltozással) először egy „nyitott gondolkodást” igért . Aztán elkezdte védelmezni a (klímaváltozás ) tagadó álláspontját „

  93. 105:
    Áruld el nekünk, hány éve vagy kint? — Különben nekem az egyik feladatom a magyar nyelv védelme. Micsoda lehetetlen mondat rész például ez: „…asszociálni tudja az értelmét…” vagy „….nyitott gondolkodás…” ? Inkább szólj hozzá angolul, és majd googlival lefordítjuk, az se lehet rosszabb. 😀

  94. 105. Tere-Fere
    Rosszul érzékeled, az elbaltázás annyit jelent, hogy valamit elrontok, nem tudom megcsinálni, amit akartam, kétbalkezes voltam.
    A te baltázásod viszont éppen hogy tudatos megszüntetése valaminek, jelen esetben az érintett törvényeknek. Szóval ez nem elrontás, hanem szándékos felszámolás, egészen más jelentésű.
    A magyar nyelvben a baltázásnak nincs ilyen mellékjelentése, mint amire gondolsz.
    Magyarul legfeljebb azt mondhatnánk, hogy felszámolni, megszüntetni, esetleg lefaragni…

  95. Tere -Fere hozzászólásait már egy jó ideje szkippelem.

  96. 108:
    Hamarosan én is szkippelni fogom, ha nem tesz egy pozitív lépést.

  97. 108 stb
    Nos itt mindenki tudja miről is van szó de a témához való hozzászólás képességének hiányában ezt kötözködéssel próbálja pótolni. de lehet vannak gyengébbek (ez pl lehetne egy példája a „nyitott gondolkodásnak” a részemről) szóval az IKU-Nukus besorolásu egyének számára a „nyitott gondolkozás ” az valami olyasmi amikor valaki egy felvett pozició mellé egy másik vagy éppen ellentétes allásfoglalásra is fenntart lehetőséget .

  98. 110:
    Szép-szép az önbizalom, csak mások számára lehet az bosszantó is.

    Próbáld megérteni „nyitott gondolkodás” a magyarban nincs. Értjük, hogy mire gondolsz, de magyarul nem tudod átadni. Olyan van, hogy „nyitott vagyok valamire, valami megbeszélésére, stb., de nyitott gondolkodás nem létezik. Ezzel én nem próbálok pótolni semmit, csak ügyelek arra, hogy mindenki megfelelően fogalmazzon. Ha ezt nem vagy képes megérteni, akkor könnyen lehet, te vagy az egyik gyengébb.

  99. 111. tibor bá
    ne húzd le szegény tere-ferét csak mert valahogy pontatlanul fogalmaz magyarul.
    biztos vagyok, hogy igyekszik, de ahogy telnek az évek idegenben, ugy kezd egyre nehezebé válni a magyar fogalmazás.
    ezt saját magamon tapasztalom, sajnos.
    idén novemberben töltöm a kinttartozkódás 57-ik évét, és érzem mennyire hirtelen kezd kicsuszni fejemből a helyes, a lényeget kifejezni képes magyar fogalmazási képesség.
    valamikor egészen türhetően irtam magyarul, mostanában veszem észre, hogy egyre nehezebb, és ha tere-fere is már jóideje kint van valahol, valamint ő sem mai gyerek már, akkor nagyon is érthető a fogalmazásbeli bicsaklás, mikoris a helyi nyelv adottságait és fogalomkörét-ami lehet teljesen idegen a magyar nyelvtől-próbálod magyarra alkalmazni.
    ez lehet szerintem tere-fere problémája is, aki valszeg az angol ” open mind ” kifejezést mint nyitott gondolkodás-t forditotta.
    ugyhogy l;gy szives,és ne itélkezz fölöttümk túl szigorúan.

  100. 112:
    Nálam a szigorú ítélkezés = kitiltás. Nem az a bajom Tere-Ferével, hogy vannak hibái, hanem az, hogy ragaszkodik hozzájuk, és minket okol, amiért „nem értjük”.

  101. Ez egy fasiszta dolog intolerancia . Rengeteg ember él más országokban ahol egy idegen nyelven nem teljes pontossággal és akcentussal felyezi ki magát. Most hogy A magyarokat is kiengedték az akolból vagy félmillióan külhonban tengetik a létüket és garantálom hogy annak a 98% a ezekkel a nyelvi korlátokkal él .Azt is Garantálom hogy ennek ellenére a legtöbb helyen megpróbálják megérteni őket és nem letorkollás meg elutasításban részesülnek . Külhonban Ú.N idegen emberekkel szemben akik szinte kivétel nélkül jóakarattal viszonyulnak hozzájuk . Egy szégyen Hogy egy ilyen blogon önök ilyen kevés jóakaratot mutatnak fel ebből a szempontból .

  102. 114 Tere-Fere
    Pontosan az van, amit Tibor bá’ írt.
    Nem az a gond, hogy már nem megy olyan tökéletesen a magyar nyelv, voltak itt a blogon már sokan külhoni magyarok.
    De ha az ember jóindulatúan felhívja a figyelmedet egy kifejezés félreérthetőségére, akkor érthetetlen az a harcos vehemencia, amivel ezt visszautasítod.
    Egész másképp jön ki, ha erre mondjuk azt válaszolod, hogy tudom, már megkopott a magyarom, aki tud, segítsen a helyes kifejezés megtalálásában. Itt többen tudnak angolul, biztos menni fog.
    Hiszen én is gyorsan megkerestem az axing szó ideillő jelentését. De sokan vannak, akik nem tudnak angolul, nekik reménytelen a megfejtés.

  103. Miért nem mindegy, ha pontatlanul fogalmazunk, tagolunk?

    „A királynét megölni nem kell félnetek jó lesz ha mindenki egyetért én nem ellenzem.”

    Hát ezért. A legnagyobb jóindulat mellett sem tudható, mit takar az idézet tagolások nélkül.

  104. 114:
    A helyzet az, hogy a szöveged alapján a valódi ok a hanyagság. Itt például a pontokat nem a mondat végére, hanem a következő mondat elejére teszed ki, vagy a két szó közé, középre. Ilyesmiket írsz: Ú.N – Ezt nem magyarázza meg a külhoni élet. Ez sima hanyagság. Én pedig szóvá teszem, ha tetszik ez neked, ha nem. Valójában olyan fazon vagy, aki nem hajlandó elfogadni semmilyen szabályt. Itt például az univerzális tegezés a szabály, te azért is önözöl. Nem fogsz te hozzánk leereszkedni, igaz? És nap mint nap kioktatsz mindenkit, és nem tetszik, ha szóvá tesszük.

  105. 114 Tere -Fere

    Szeretnék veled néhány szót váltani a blog keretein kívül.

    Tibor bá’! Megkérlek és felhatalmazlak, hogy az email címemet és nick nevemet add át „Tere -Fere”-nek!

  106. gyerekek, nem értem miért alakul egy szimpla megjegyzés pillanatok alatt parázs vitává.
    ha nem tévedek, és emlékezetem nem csal, tere-fere viszonylag új blogtárs, akinél a magyar fogalmazás, mondatfelépités meglehetősen gyengus, de ezért ne okoljátok, és ne koppintsatok az orrára.
    szeretne ő is hozzászólni a dolgokhoz, hát akkor istenem, olvassuk át kétszer-háromszor hsz-it, a végén kis türelemmel igenis ki lehet bogozni mondanivalóját,és ha mégsem, hát ,… istenem.
    tibor bá, ismételten kérlek, légy velünk, külhoniakkal, kissé elnézőbb!!
    nálatok ősi hagyomány a vendégfogadás,hát gyakorold, drága barátom.
    n.b.
    nem csupán filantrópiából védem tere-ferét, hanem -mivel én sem vagyok tökéletes a magyar fogalmazásban- nem akarok a sorsára jutni.

    114,tere-fere
    soha ne viszonyulj lenézően azokhoz, akik vendégül látnak.
    a magyar nép nem lakik akolban, már ne haragudj, és azok kik külföldön keresik kenyerüket, nem biztos, hogy tengödnek, vagy nyomorognak.
    ha igen, ezt igazán nem vetheted szemökre, és nem beszélhetsz velük-róluk ilyesféle lóháton stilusban, föleg nem mint VENDÉG!

  107. 120:
    Bálint! Olvasd el a 117.-et! A hanyag, nyegle szövegszerkesztésre nem ad menlevelet a külföldre szakadás.

  108. 121. balint

    A magyaroddal semmi baj, meglepően jól megőrizted a hangulatos, autentikus fordulatokat is, az idegenben töltött időt figyelembevéve ehhez csak gratulálni tudok. A nagybetűk mellőzése a mondatok elején nem értelemzavaró, a központozásaid viszont korrektül a helyükön vannak. 🙂
    De valószínű, ehhez az kell, hogy valaki anyanyelvi közegben töltse el fiatalságát legalább az ifjúkor eléréséig, amikor a nyelvi identitás már berögződik.
    Aki már gyerekkorában idegen nyelvi közegbe kerül, annak ez ritkán sikerül, annál a nyelvi fejlődés megreked azon a szinten, ahol a kivándorláskor állt, mert mitől is fejlődne tovább?
    Tere-Ferénél a konfliktust a „törvények baltázása” robbantotta ki.
    Speciel nekem erre csak az volt a reakcióm, hogy utánanéztem a neten, hogy az axingnak milyen értelmezései léteznek az angol nyelvben, mert ez én sem ismertem, és ezt megosztottam mindenkivel, hogy az is értse, aki angolban nem jártas.
    De Tibor bá’ is csak annyit írt, hogy baltázás a magyar nyelvben nem létezik.
    Szerintem az erre kapott szemrehányás váltotta ki a reakciókat, amelyek aztán elmérgesedtek.
    Tere-Fere el sem tudta képzelni, hogy a baltázás teljesen értelmetlen magyarul, pedig nyilván van a szókincsében sok olyan magyar szó, ami ide pontosan passzolna. De ő makacsul ragaszkodott hozzá, hogy nekünk ez ki kellet volna találni, ahelyett, hogy tudomásul véve a helyzetet, helyettesítette volna azzal, hogy megszüntetni, felszámolni, kiiktatni, esetleg kiirtani.
    Voltak már itt a blogon olyan külföldiek, akiknek kész kínszenvedés volt megérteni a mondanivalóját, mégsem lett konfliktus belőle, mert olyan volt a hozzáállás, toleráns reakciók voltak.
    Nem szégyen az, hogy valaki már nem uralja teljesen a nyelvet, csak ennek tudatában is kell lenni, és ha kell, korrigálni kell a szöveget, ha az értelemzavaró volt.
    És még egy megjegyzés: Tere-Fere nyilván nem egy műveletlen ember, és igyekszik magát választékosan kifejezni, viszont ehhez már nincs meg a szabatos magyar eszköztára, ezért rendszeresen helyettesíti ezeket az angolból átvett tükörfordításokkal, amelyeket magyarul gyakran nem lehet értelmezni.
    Sokszor jobban járna, ha megpróbálna egyszerűbben fogalmazni, ott kevesebb a félreértési lehetőség…

  109. 123:
    Köszönöm, hogy volt türelmed ezt mind leírni. Ráadásul nagyon ül.

  110. 123.hubab
    teljesen igazad van, és köszönöm megértésedet ha néha pontatlanul, vagy elnagyolva fogalmazunk magyarul.
    kár ,hogy kedves tere-fere felkapta a vizet és kissé paprikásan válaszolt, de igyekszem megérteni szegényt.
    ő ugy vélte, hogy helyesen fejezi ki magát.

  111. 114 Tere -Fere

    Szeretnék veled néhány szót váltani a blog keretein kívül.

    125 balint
    Szeretnék veled is néhány szót váltani a blog keretein kívül!

    Tibor bá’! Megkérlek és felhatalmazlak, hogy az email címemet és nick nevemet add át “balint”-nak is!
    Előre is köszönöm!

  112. 126 n/a
    a legnagyobb örömmel állok rendelkezésedre.
    a témával kapcsolatban:
    nem tudom mennyire volt nálatok hiranyag, de itt majd egésznapos médiatéma a következő:
    clintonék, valamint a demokraták megtámadják a wisconsin állambeli szavazások eredményét, csalásra hivatkozva.
    ez, amennyiben bebizonyodik a guyanú, a választások ÉEVÉNYTELENITÉSÉT jelenthetik.
    vagyis szegény trump bácsinak annyi.
    csak amugy mellékesen megjegyezném, hogy szerintem az amerikai választások formaisága, logikája nekem furcsa, és ebbül kifolyólag a demokratáknak van valamelyes igazuk.
    mrs. clintonnak több szavazata volt, wisconsinban is, mégis trump nyert, azon fura oknál fogva, hogy náluk nem a szavazatok számszerű többsége, hanem a választó-szenátorok, az ún. elektorok voksai döntik el minden államban, ki lesz a nyerő jelölt.
    ugyanez a cirkusz volt annakidején, mikor al gore vezetett obamával szemben, de hiába volt több szavazat al gore zsebében, obama nyert, ismét az elektorok miatt.
    nagyon bonyolult az amerikai választási szisztéma, és fölöttébb furcsa, legalábbis nekem.
    summa summarum:
    fórró napoknak néz elébe amerika, csak az isten tudja hova fajulhatnak a dolgok az amúgy is túlfütött társadalmi légkörben, és ha holnap-holnapután polgárháború tör ki náluk, nem fogok csodálkozni.

  113. 128

    Dear Balint,

    I would like to speak a bit with you outside of blog boundaries.

    In other words, not here, but in email.

  114. 129. n/a
    elküldtem kedves tibor bának az e-mail cimet,és tisztelettel megkértem továbbitaná hozzád.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük