Tibor bá (szatirikus) blogja (216-sz) Orbán Viktor átment komcsiba
Publikálva 2010.jún.09. | Tibor bá (szatirikus) blogja |Hosszú-hosszú hónapok óta várt Orbán „forradalom” végre beköszöntött, legalább is verbálisan, és mi derült ki belőle? Hogy Orbán Viktor átment komcsiba. Ugyanis a kapitalizmus legszentebb tehenét levágta. Íme a tehénmészárlás viktóriánus definíciója: „Spekuláció az, ha valaki úgy keres pénzt, ha azzal másoknak kárt okoz, munkának pedig azt, ha értéket hoz létre, és ezzel a közösségnek hasznára van.” Az kétségtelen, hogy a spekulációs haszon valakinek káros, hiszen a pénz nem vész el, csak tulajdonost vált. A tőzsdén például csak úgy lehet árfolyamnyereségre szert tenni, hogy valakinek árfolyamvesztesége lesz. De egy ilyen mondatért Obamát perceken belül lelőné egy orvgyilkos. Az angol miniszterelnök megbukna. Angela Merkelt pedig becsuknák a bolondok házába. Viszont a Kádár rendszerhez szokott magyar fül meg se rebben. De elvtársaim lassan a testtel, akarom mondani nyugtával dicsérjük a napot. Ugyanis a (pontosan meg nem határozott) jövőben a miniszterelnök úr a minimál bért is megadóztatja, még hozzá 16 %-al. Ezek szerint, aki a minimális 73.500 forintot vitte haza minden hónap elején, az ebből 16 %-ot, vagyis 11.760 forintot le fog perkálni az APEH-nak és ténylegesen csak 61.740 forintot kap kézhez. És mivel megszűnik a progresszív adózás, a magas jövedelműek pedig jóval többet, mint korábban. Ez pedig aligha nevezhető munkásbarát ötletnek. Orbán Viktorról az „elvtárs” megszólítást tehát sztornó. Pláne, hogy a progresszív adózás törzsgyökeres kapitalista országokban is dívik, méghozzá generációk óta. Esquire Orbán tehát valójában az oligarchák puszi pajtása.
De aztán egy hirtelen mozdulattal a kormány feje 180 fokos fordulatot vett. Hiába na, ez az ember kiismerhetetlen, egy igazi Terra Incognita, mivelhogy „felkéri a Fellegi Tamás vezette minisztériumot, hogy a közüzemi díjak emelésére rendeljen el moratóriumot és kezdjen tárgyalásokat az új árak megállapítására.” Életem folyamán ezzel a jelenséggel már többször is találkoztam, egyszer a háború alatt, egyszer pedig a létező szocializmusban. Az államnak valóban van lehetősége egy árunak az árát maximálni, de annak az a következménye, hogy a nevezett áru eltűnik a piacról, vagy csak itt-ott kapni, vagy sorba kell állni érte. Ha a Magyarországi gázszolgáltató többet fizet a gázért, mint amennyiért a lakosságnak eladhatja, akkor veszteséges (lenne), vagyis nem szolgáltat tovább. Hogy mégis legyen gáz, államosítani kell a vállalatot, vagy az árkülönbséget az államnak kell fizetni, azaz szubvencionál. Miből? Azokból az adóforintokból, amit be se szed. Itt megint az fog jól járni, aki sok gázt használ, vagyis a gazdagok. A miniszterelnök úr nem veszi észre, hogy szél ellen pisálni nem lehet. Illetve lehet, de nem érdemes, mert az ember lehugyozza sajt magát. Az energiaárak folyamatosan fognak növekedni. A többlet költséget nem lehet elővarázsolni a cilinderből, mert ott már nyulak sincsenek, legfeljebb egy-egy nyúl csontváz, igaz az se a cilinderben. Magam részéről várom, hogy mi lesz a gázzal? Mert ez hogy gáz lesz az biztos.
Viszont Orbán Viktor egyetlen huszárvágással megszüntette a feketegazdaságot. Nem kell röhögni, mert ezt komolyan mondom. Ez a teljesítmény, szavamra mondom nem semmi. Íme: „Aki adózott jövedelemből másnak munkalehetőséget biztosít, annak ne kelljen már adót fizetni. Itt az államnak már nincs keresnivalója.” Szó szerint, az állam nem fog rajta keresni (megjegyzem a feketegazdaságon se keresett). Példának felhozta a házitanítót és az alkalmi kerti munkást. De ide lehet sorolni a dugulást elhárítót, az üvegest, a takarítónőt, és mindenki mást, akitől amikor megkérdeztük mennyivel tartozunk, azt válaszolta: „Ha kér számlát, akkor 20 rongy, ha nem kér, akkor csak 16.” Természetesen nem kértünk. Ez ugyebár azt is jelenti, hogy az orvosnak se kell bevallani a hálapénzt (nem mintha eddig bevallotta volna), és így tovább. Tisztelettel jelentem, megszűnt a feketegazdaság, elsőnek Európában. Mertünk nagyot gondolni.
Érdekes ötlet az ajándékozási és örökösödési illeték megszüntetése egyenes ágon (bár az eredeti ötlet az ősellenségtől, Dávid Ibolyától származik). De itt is kilóg a lóláb. A szegény ember nem örököl, vagy csak valami ócska kunyhót. A gazdag viszont 100 milliókat, mostantól illetékmentesen. Hát, ezen el lehet gondolkodni.
Végül pedig, aki elgondolkodott és arra az elhatározásra jutott, hogy Orbán Viktor ötleteit nem bírja idegekkel, és bánatában le akarja inni magát, nos, az ezentúl szabadon főzheti magának a pálinkát. Népünk nagy vezére kiadta a jelszót: „Adjuk vissza az embereknek a szabad gyümölcspárlat készítési jogot!” Nézetem szerint a nép megkapta a cirkuszt. Mi lesz a kenyérrel? Azt majd meglátjuk.







2010.június.9th. at 9:53 de.
Nagyon tetszik ez az írás . Tobzódik benne a butaság és a rosszindulatú elfogultság .
Például orbitális nagy butaság azt állítani, hogy a tőzsdén csak úgy lehet árfolyamnyereségre szert tenni, hogy másoknak árfolyamvesztességük van
A ” feketegazdaság” egyik legjobb példája az, amikor közbeszerzési pályázaton egy drága épület kivitelezését elnyeri egy fővállalkozó. Majd alvállalkozókat fogad fel, és az alvállalkozó aztán nem bejelentett ( sokszor külföldi ) dolgozókkal dolgoztat.
Tehát ezután is létezik a feketemunka fogalma, csak másutt van meghúzva a határ
A minimálbér megadóztatása még nem lefutott játszma .
Lehet, hogy az adójukat a munkáltató állja majd. Hiszen a munkáltató gyakorlatilag fele annyi nyereségadót fog csak fizetni. és a magasabb jövedelműek adója is csökken.
A 100 milliós vagyonokat már régóta bevitték cégekbe a gazdag emberek. Ha eladják a vagyont, akkor gyakorlatilag a céget adják el, és a cégeladás után eddig sem fizettek az állam felé .
Kedves Tibor bá ! Küldjek Negro cukrot ? Látom, arrafelé nagy a sötétség .
2010.június.9th. at 10:17 de.
1: Elöbb szedd össze a mondanivalódat, és akkor kezdj el írni, amikor már minden az eszedbe jutott. Kurva unalmas állandóan szerkeszteni. — És zarándokoj el oda, ahol a humort osztják, és igényelj egy adaggal.
2010.június.9th. at 10:21 de.
Nem akartam most humoros lenni.
2010.június.9th. at 10:21 de.
Max. 2 évet adok, és a Jobbik fogja irányítani az országot, ha így megy tovább…
Bááár, nálunk minden lehetséges! “Birkanarchia”.
Esetleg nemzetközi segítséggel megtámogatott LMP Kormányunk lesz.
1-re:
Sorge, ezt fejtsd ki nekem bővebben egy konkrét példával!
Meglátásom szerint a másik oldal veszteségének nem kell azonnal jelentkeznie, de valahol - valakinél megmutatkozik. Pl. Nyersanyagár buborék: Aki éhezik emiatt, vagy aki 10 év múlva realizál egy spek. ügylet miatt veszteséget (lásd nyugdípénztár bef.), ugyanúgy ráfizet. A tőzsde és a spekuláció ma egy szabadrablás, semmi köze a kezdeti időkben mutatott, közösen kockázatmegosztással vállalt befektetési formához. Nem is értem a pókert minek tiltják!
Cs.
2010.június.9th. at 11:02 de.
Kedves Tibor Bá’
Kicsit off, de a feketegazdaságban még ott vannak a kábítószerek is! Ha a füvet dekriminalizálnák, akkor egyes számítások szerint 60millárd Ft bevétel származna belőle, sőt még olcsóbb is lenne a mai piaci árnál (2-3eFT) és ellenőrzött minőséget kaphatnának a fogyasztók. A csehek idén próbaidőre bocsájtották az új drogtörvényüket, igaz náluk még a heroin is a tolerált kategória. Kiváncsi vagyok mi lesz belőle. Amúgy az egész marihuána -tiltás hátterében valószínű az amerikai papír- és a kibontakozóban lévő műanyagipar (a mádiával karöltve) áll/állt a múlt századelőn… Érdekes.
2010.június.9th. at 11:03 de.
1: Szívesen leállnék veled vitázni egy kissé viccesen, de valójában te vagy irgalmatlanul elfogult, és ha valamiben a végén igazam lesz, akkor hallgatsz mint a sír. (lásd: Bokros Lajos téma az adósságtól való megszabadulás). Nézzük csak a TE FEKETEGAZDASGODAT! Alvállalkozó nem jelenti be a munkását. Ez kedves Sorge nem feketegazdaság, ez korrupció. Mert, ha az állami felügyelet kijárna ellenőrzni (és nem lehetne lefizetni) és a nem bejelentett munkás után olyan birságot vetnének ki, hogy az alvállalkozó lehúzhatná a rollót, akkor perceken belül megszünne. Hogy miért maradt mégis fenn? Erre találd meg a választ magad.—- Vagy, gondolod, hog O.V. az adósságtól úgy akar megszabadulni, hogy bejelenti NEM FIZET?
5: A kábitószer nem feketegazdaság. Bűntető kategória. Logikailag az alkohol és a nikotin mellett érthetetlen, de másfelől, néha az emberek helyett az államnak kell gondolkodni.
Mindenkinek: A vitaalapot az adja, hogy az “események” két színten zajlanak vagy közelegnek. Egyik a hagyományos, a másik, amit még nem tudunk megfogalmazni. De azt tudomásul kell venni, hogy, amíg nem következik be a kapitalzmus öszeomlása az egész világon, addig a hagyományos van érvényben. Terészetesen, ezek a hatalmas adósságok em lesznek visszafizetve, de egyenlőre fizetgetik és mi nem kezdhetjük el a visszafizetés megtagadását. A jelzálogra fevett hitel még érvényes. Ha nem fizetsz 3 hónapig még elárverezik a lakásodat. Höböröghetünk, hogy a kamat csalás, becsapás, kihasználás, igazságtalan, stb. Egyenlőre még van kamat! Ha nekem ma tanácsot kellene adni, akkor kizárólag az érvényben lévő állapotok figyelembevételével tehetném meg. Az Auróra ágyúi már eldördültek, de hogy Sztálin saját muzsikjait az éhinségbe fogja hajszolni, azt nem lehet tudni.
2010.június.9th. at 11:06 de.
Tibor bá, ami Orbánra vonatkozik, abban tartalmilag szinte teljesen egyetértek, csak a címmel nem, mert éppen nagyrészt libertárius és egyszerre megszorító program ez (de nem elvi okból, hanem kapkodva, tűzoltásként a Kósa-beszéd következtében), amibe keverednek populista elemek, abban is igazad van. De a szabad pálinkafőzés Whisky-s változatban az aranyimádó amerikai libertáriusok régi követelése. Tehát vadkapitalista dolog - amit mellesleg én támogatok. (mármint a szabad pálinkafőzést)
A spekulánsok ügyében nincs igazad, persze, hogy teljesen nem lehet megszüntetni, de ezer változatát ideje korlátozni.
A kamatoskamatot is!!!
2010.június.9th. at 11:23 de.
7: A cím az szándékosan ütős, de a tartalomban visszaszívtam “Esq. Orbán”. A spekulánsok ügyében azért nincs igazam, mert nem köteztem el magam a témában, csak felvetettem. Egyetlen célom volt, rámutatni a populista fonákságokra. Én egyetlen magyar politikushoz, vagy párthoz se kötődöm. Bárki tarthatta volna a beszédet, bárki nyerhette volna meg a válaszásokat, ugyanez lett volna a reakcióm.
2010.június.9th. at 11:37 de.
Mindig az a spekuláció az aljas gazemberség, amiben nekünk nem áll módunkban részt venni…
2010.június.9th. at 12:20 du.
@6 Úgy lesz a kábítószerekből feketegazdaság, hogy abból a 60 milláirdból 59 valószínű az alvilági csoportok kezében landol. Ebből lesznek nagy mercik, fukszok, meg fegyverek. A lakosság egy hányada így is úgy is szív (ahogy ha betiltanák az alkoholt, úgy akkor is innának emberek), a másik hényada meg ha legális lenne akkor sem szívna. Ráadásul az utánajárásom szerint az alkohol sokkal károsabb mint a marihuána, ezért kicsit ellentmodásos üdvözölni a pálinkafőzés legalitását, a marihuánáét meg démonizálni. Fű=heroin? Ugyanmár, pedig sajnos ez a többség álláspontja és tájékozottságának szintje.
A témához visszakanyarodva, elkpzelhető, hogy a cél az államcsőd bekövetkezésének elősegítése, így jelentős mértékű adósság “megspórolása”. Az elit meg még bespájzolhat egy picit, mielőtt fizetésképtelenné válunk…
Amúgy szerintem az államcsőd nem a legrosszabb ami történhet egy társadalommal, lásd népesedés (10 gyerekből 8 cigány) várható élettartam, átlagéletkor növekedése, oktatás/képzettség és még sorolhatnám. Ezek szerintem előbbre valók, persze nem a spekulánsok/oligarchák meg mittudoménmik szerint…
2010.június.9th. at 12:40 du.
Államcsődben nem lenne miből segélyezni a cigányokat, valóban kívánatos, hogy mielőbb jöjjön.
2010.június.9th. at 1:12 du.
RE 11
“Államcsődben nem lenne miből segélyezni a cigányokat, valóban kívánatos, hogy mielőbb jöjjön…..”
…és akkor még/már fennálljon a Tiborbá által többször felhozott erőskezű karhatalom. különben lecsó.
2010.június.9th. at 3:15 du.
Ez a Kosa nem játszik a tőzsdén? Mikor valakik nagyot akarnak kaszálni “ilyesmiket” csinálnak mint ő

Nem tom mér kell kritizálni a Zorbánt mikor még a Népszava is dícséri…Csak a bankadót ne ,csak azt ne
2010.június.9th. at 4:04 du.
13: Off topik! Do-Mi, ne haragudj, de ezt miért csinálod? tudsz te magyarul is írni (már volt hozzá szerencsém), akkor minek idegesítesz ezzel?
10: Ne legyen már a kábitószer téma, könyörgöm! Szerintem marginális ügy, csak az éritetteket érdekli.
“Szakmailag” az se fekete gazdaság. Síma bűnözés a törvények szerit. Ha majd törvényes lesz, és te termeled, de nem fizetsz utna jövedéket, akkor lesz feketegazdaság.
2010.június.10th. at 9:54 de.
14-re.Kedves Tibor-bá !
Milyen hamar megróttál kisded “népi humoromért” és még panaszkodsz is az adrenalin szinted ingadozásaiért (pedig az a hosszú élet biztositéka ! )…mert akkora hullámot vert kavicskám az Orbánt gyalázó tavacskában.Szinte jön.hogy kiálljak “Orbán apologétának”,hogy ne legyen már annyira egyhangú a kórus.
Persze arra a feltevésemre ,hogy Kosa játszik-e a tőzsdén, vagy csak hülye,vagy rajta keresztül üzentek a Nagyoknak,hogy vagy tárgyaltok vagy badülünk “oszt nézhetitek ti is” arra bezzeg csend a felelet… Üdvözlettel a perifériáról
2010.június.10th. at 11:24 de.
Kósa a feje búbján felülig eladósította Debrecent. Nem hiszem, hogy tőzsdén nyerészkedett, csak nem volt észnél. A másik lehetőség, hogy harci feladata volt ilyet mondani, aztán ő viszi el a balhét.
2010.június.10th. at 12:11 du.
16. Így már döfi
Előbb,utóbb kiderül
2010.június.10th. at 11:58 du.
16: Gedeon első tippje kézzelfoghatóbb: ne felejtsük el, Kósa csak egy kisember!!! Külföldön még a nevét se tudja kiejteni senki.

Lehet, hogy eladósította Debrecent, de legalább van látszatja, nem úgy, mint más városokban.
A népnek kenyeret és cirkuszt adott, azok meg nem kérdezték, honnan szerezte!
2010.június.11th. at 8:16 de.
19. Marcsi ! A sógor országa már külföld ?


Kósa nem lángész,le is rí róla ahogy megszólal,de eddig azt hittem,hogy “egy jó technokrata robot”…
2010.június.11th. at 9:57 de.
15: Egy teljes napig nem volt Internet hozzáférésem és máris hatalmas cincogásba kezdtek az egerek
. Ez mi? : “akkora hullámot vert kavicskám az Orbánt gyalázó tavacskában”.—– Két dolgot rühelek: 1) A magyar nyelv (bármily célú) szándékos torzítása. 2) A politikától átvett “szakszavak” mint például GYALÁZÓ. Mi a p—a gyalázó abban, ha valakinek idézek a beszédéből és a mondatok értelmét és kövekezményeit elemzem. Még akkor se gyaláznám, ha azt írtam volna, hogy POPULISTA, DEMAGÓG, NÉPBUTÍTÓ SZÉDÍTÉS.
2010.június.11th. at 10:55 de.
18: ami a magyar nevek kiejtését illeti, te se panaszkodhatsz, illetve panaszkodhatsz, ha szélsőbaloldalinak néznek. (”Marxi”)
Amerikában én voltam Xábá.
A Heath Ledger-féle Lovagregény c. film szerint a középkorban a fizetni nem tudó adós bőrét lenyúzhatta hitelezője, ha senki nem vette meg rabszolgának.
Be kéne vezetni, hogy a polgármesterek a bőrükkel felelnek városuknak az ő idejükben keletkezett adósságáért!
Divatba jönne a fiskális fegyelem…
2010.június.11th. at 11:11 de.
21: Amerikában más művésznevem volt anno, nem Marxi.
A filmet még nem láttam, de az ötlet nem rossz!
Kósa tényleg csak báb, aki elvitte a balhét, de ezt is meg kell csinálni valakinek. Benne van a munkakörében.
Debrecenen viszont látszik a változás, mióta ő az úr: hiába lett giccses a belváros, akkor is: legalább nem sikkasztott el mindent, mint mások tették.
2010.június.11th. at 12:42 du.
21-22-re Csak abban reménykedek,hogy nem a Soros alapítvány juttatott benneteket Ámerikába

20-ra. Ne haragudj Tibor-bá én nem tudom megőrizni “zsinorhosszan” (nyelvújítottam ?) a komolyságomat
2010.június.11th. at 12:50 du.
23: Haragszik a fene, csak nem értem mire célzol. Úgy tűnik, hogy valami neked magától érthetődő, de nekem lövésem sincs mi az.
2010.június.11th. at 12:54 du.
23. Engem valami olyasmi… De nem minden egyén hozza be a ráköltött pénzt, náluk is van hibaszázalék…
2010.június.11th. at 1:11 du.
25: detto
2010.június.11th. at 1:24 du.
23: Minden elismerésem, hogy eszedbe jutott rákérdezni.
2010.június.11th. at 1:33 du.
23: Ez a liberális illető nekem nagyon gyanús, nektek még nem tűnt fel, ki áll e név mögött???
Orbánra visszatérve pedig: komcsinak komcsi, dehát ki nem az, egy ilyen gazadasági helyzetű országgal a háta mögött?
Annak idején Keynes meg Roosevelt, a Delano fajtája is azok voltak.
2010.június.11th. at 1:35 du.
OV nem komcsi. Ő orbánista.
2010.június.11th. at 1:47 du.
27.Tudod,hogy született összeesküvő vagyok és állandóan összeesküvés elméleteket gyártok…



A Soros féle tagtoborzásba be van épitve a “demokrácia”,azaz “nem besorozhatók” is részesülnek a mannában. Így csökkentik a “kiszűrés” lehetőségét
Bizalmat előlegezek Marxi és Xábá (angolszász)nevezetű barátainknak…pont annyit mind eddig…
és mint mindenki másnak is
2010.június.11th. at 1:54 du.
28: Marcsikám! Neked nagyon jó a szimatod. Az “Egy liberális” mögött Do-Mi húzódik meg. A kis hamis, Úgy látszik az IP-ről még nem hallott!
2010.június.11th. at 1:57 du.
Kedves Do-Mi, megadhatnád az emilcímed. Elég, ha elküldöd hozzászólásként a blogomra, majd jól kimoderálom és nem jelenik meg…
Drábikot bogarásztam és Kossuthra akadtam. Durva…
Majd meg is írom a blogon. Kossuth elvtárs, a Nulladik Internacionálé kádere címmel, vagy ilyesmi.
2010.június.11th. at 3:22 du.
31. Jajj szegény fejemnek lelepleztek


Az “Egy liberális” egy más hozzászólásból csuszott ide is be.
Dehogyis rejtőzöm,dehogyis.Ha már össze-vissza exponálom gondolataimat és nem félek (most hazudtam ! ) sem a CIA-tól,sem a Mossadtól sem a … akkor pont Marcsitól fogok. Ne legyen már az a kislány olyan beképzelt…
Az Email címem azért nem nyilvános (a nagykutyák elött biztosan az…a tietek is,úgyhogy semmi biztonságérzet túltengés kedves kispajtások !),hogy legalább az alkalmi kiskutyák vau-vau.jától távol tartsam amúgy is megviselt idegrendszeremet…
Tibor-bá: Megkérhetlek,hogy add meg Csabának az Emailomat Kösz
AG.Szívesen veszek minden infót akár pro akár kontra…
Drábik,szerintem is,jól tapogatja körül a világot. Valahol az Ő elgondolásai mentén áll nekem is össze a kép a nagy hatalmi,politikai,gazdasági törésvonalakról stb.
2010.június.11th. at 5:54 du.
Drábik se mer mindent megírni…
A zsiráftémát kerülgeti ám.
2010.június.11th. at 6:39 du.
34.-re ! Milyen ” zsiráf témát ” ?
2010.június.11th. at 6:59 du.
34. Ő is “túlélő tipus”… Ő is tudja,hogy a zsiráf egy nagyon hosszúnyakú négylábú.És annyira kiszolgáltatott a kisember…
Sokszor “idegesitően” kerülgeti a f.kását…De azért érthető
2010.június.11th. at 7:37 du.
Színes olvasmány lett.
2010.június.11th. at 7:38 du.
34: Szerintem lehet azért kerülgeti a “zsiráf-témát” hogy legalább azon kevés helyről ne tiltsák ki ahova még nagy ritkán meghívják… Posta Imre viszont kimondja, talán túl sokszor is: http://postaimre.euroweb4you.eu/e107_plugins/list_new/list.php Bocsánat ha nem illik ide a link, de elkezdtem olyan emberek előadásait és irományait is olvasni mostanában akiknek anno nevetségesnek tűnő “jövendőléseik” mára megvalósultak vagy úton vannak a megvalósulás felé.
2010.június.11th. at 7:40 du.
36: Hát én nem értem meg. Az angol azt modja, hogy “call a spade a spade.” Én ehhez tartom magam. —
Te meg a forrót kerülgeted.
38: Hát, ötleted alapján beleolvastam ebbe a Posta Imrébe. Ezen akadt meg a szemem:
“Az európai megszorítások egy újabb recesszióhoz vezetnek Soros György szerint, tehát egy “W” alakú világgazdasági válságnak második felvonásához érkeztünk - mondta el a magyar származású hedge fund menedzser.”
OK. Valóban ezt mondta. ÉS…….? Mert ez csak egy kimásolt hír. Nem kellene hozzátenni, hogy a USA azt szeretné, ha az európai országok még több pénzt pumpálnának a bankokba? Esetleg lehetene jelezni, hogy eddig kik tettek szemrehányást elsősorban a németeknek, hogy nem követik Amerika példáját. A valóba nagy bukás Amerikára vár, most már bármit csinál is. Néhány hónapon belül tízmilióknak szűnik meg a mukanélküliségi segélye. Több állam fizetésképtelen. Nem csak nyomor jön, de nincs vásárló. Hogy akarak kijönni a recesszióból (így becézik a válságot) ha rohamosan csökken a kereslet?
Különben freetoaster kösz a belikelésért. Az em baj, ha szélesedik a látókörünk.
2010.június.11th. at 7:54 du.
38-ra. Hát nagyon nem illik ide ez a link. Féligazságokat tartalmaz. Én nem reklámoznám ezen a blogon.
2010.június.11th. at 8:08 du.
39: A híreket geopolitika, hadászat, cionizmus, magyarság kategóriákban linkelik be az oldalra. Ha nem baj a látókör-szélesítés akkor engedd meg Tibor bá hogy belinkeljem a legutóbbi előadását is: http://mfnk-szaszvar.tk/news.php?readmore=96 Igaz 3 órás, úgyhogy biztos vagyok benne csak kevesen fogják meghallgatni
38: Igaz hogy féligazságokat tartalmaz, de ugyanúgy egy hatalmas változásról illetve összeomlásról beszél mint mi csak másik vonalon közelíti meg. Ha vannak benne olyan információk amiket még nem hallottunk máshol akkor már megéri szerintem. Egyébként vannak érdekes nemhivatalos forrásai, tekintve előző foglalkozását…
2010.június.11th. at 9:21 du.
41: Én biztos nem. Rá se kattintok.
Méskülönben a féliagazság az NEM igazság. Az igaz fele arra jó, hogy elhitesse veled a másik felet is.
2010.június.11th. at 10:31 du.
42: Nekem úgy tűnik mi sem tudjuk itt a TELJES igazságot Összeesküvés- és összefüggés-elméletekről csevegünk
2010.június.11th. at 11:11 du.
Posta dilis és/vagy ügynök.
2010.június.11th. at 11:31 du.
43: Itt mindenki arról cseveg, ami a meggyőződése szerint a lehető legjobban megközelíti a valóságot. Személy szerint én nem hiszek az összeeskűvés elméletben. Ha néhány bankár összeül és megállapodik egy stratégiában azt némi jóindulattal (vagy rossz) összeeskűvésnek lehet nevezni. De az én szótáramban az összebeszélésen kitűzött célt el is kell éri, különben az egész nem ér semmit, és nincs miről beszélni. Már néhányszor kifejtettem, de úgy tűnik nem elég jó hatásfokkal. Ha az utcán hirtelen el kezd esni az eső és néhnyan kinyitjk az ernyőjüket, arról nem lehet azt állítani, hogy összebeszéltek. Egészen egyszerűen egy bizonyos eseméy hatására egy és ugyanazt a stratégiát követik, ha meg van hozzá a szükséges eszközük, vagy lehetőségük. Ki lehet találni a hatalomból kiesett két pártról, hogy ügynökök vagy összeesküvők voltak, és valahonnan kapták az utasítást. De szerintem sokkal közelebb állunk az igazsághoz, ha azt feltételezzük, hogy simán csak a lehető leghosszabb ideig akartak a hatalomban maradni és a hangoztatott elveik csak másodlagosak voltak. Azt is ki lehet találni, hogy az LMP-t az USA pénzeli, ami még igaz is lehet, de ne üljünk fel fordítva a lóra. Először egy ambiciózus csoportnak bizonyos sikereket kellett produkálni, hogy az USA lásson bene fantáziát.
2010.június.12th. at 8:56 de.
45. Kedves Tibor-bá !


Hiába erőlködsz úgy sem hiszik el rólad “azok”…
de ha ragaszkodsz hozzá mi igenis elhisszük
Az esernyős példálózásod a plebs társadalmi “attitüdjére” érvényes de nem az ENYÉMRE nem a TIEDRE és nem az “ÖVÉKRE”
De az is lehet,hogy csak az én, megfelelő adrenalin szintemről akarsz gondoskodni.Kösz a figyelmességed
2010.június.12th. at 9:49 de.
Akkor most itt van két cikk, más szemszögből megemlítve bizonyos dolgokat.
http://inforadio.hu/hir/kultura/hir-358534
http://www.hirszerzo.hu/cikk.kover_gyurcsany_egy_politikai_bunozo.154546.html
Tibor bá, mindkettőt ajánlom figyelmedbe. Rövidek.
2010.június.12th. at 11:13 de.
45: Az szdsz nem hiszem hogy azáltal akart volna hatalomban maradni hogy a magyarságra és az országra a lehető legrosszabb döntéseit erölteti rá. És ne mondjuk azt hogy szimplán hülyék voltak azért cselekedtek így
Az esernyőket egyébként nem olyan nehéz összekapcsolni az összeesküvés elméletekkel ha figyelembe vesszük az évtizedek óta tartó időjárás-befolyásolást pl http://hvg.hu/Tudomany/20100304_kina_idojaras_technologia
Vagy amit mostanában ismertek el hivatalosan: chemtrails. (Ez még fog meglepetéseket okozni szerintem)
2010.június.12th. at 1:44 du.
46: Mit nem hísznek el rólam? Már csak azért, mert 3 pontra (…) nem tudok válaszólni. Ezen kívül nem vagyok gondolatolvasó sem. — Emlékszem rá, még az átkosban, apám rámszólt, amikor a telefonba olyasmit mondtam, amit nem lett volna szabad, mert “meghallhatják”, “mefigyelnek”, stb. Amire azt válaszóltam, hogy nincs annyi emberük, hogy minden beszélgetést lehallgassanak. A lakossági fecsegések puszta volumene lehetetlenné teszi. Ez természetesen nem vonatkozott néhány politikailag fontos személyre, követségekre, stb. Ez egyszerűen paranoija. Döme! Ez a gyakorlatban úgy történt, hogy minden harmadik ember besúgó volt. De ezek a jelentéseikből kihagyták a lényegtelen részeket, tehát a megfigyelés eredményét tömörítve továbbitották. Ezekből kiszűrték a potenciálisan fontosat és akkor ezekre ráálltak. Ennyit már képesek voltak lehallgatni. Magukat a besúgókat pedig úgy ellenőrizték, hogy egymásról nem tudtak, tehát egymásról is küldtek jelentéseket. Én pontosan tudom, hogyan működik a háttér “összeesküvés”, lényegesen rosszabb hatásfokkal, mint feltételezitek. Három napja a 168 órában (Éva jóvoltából) olvastam egy cikket az izraeli kalózkodásról. A cikk írója roppant ügyesen beismert egy csomó izraeli “bűnt” és gyakorlatilag cikizte a vezetést, de a cikkben elcseppegtetett néhány nagyon hamis információt, ami átment a gyanútlan olvasó memóriájába. Mindezt úgy, hogy a “pártatlanság” az “objektívitás” látszatát keltette. — Erre ti azt mondjátok, hogy konspiráció, Telavivból jön az utasítás, “fentről” elrendelék, stgb. stb. Lófaszt! A zsidó főszerkesztő pontosan tudja, hogy Izrael elkalkulálta magát, szarban van, meg kell segíteni. Megteszi azt, ami a hatásköréből lehetséges. ENNYI. A választások előtti napokban futótűzként terjedt el a magyar zsidók között (mert mindenkinek van 5-10 barátja) hogy az LMP-re kell szavazni, mert számukra ez volt ésszerű. Ez nem Budapest- Telaviv tengely. Ez azonos célú, azonosan gondolkodó, azonos sorsú, és azonos érdekekkel rendelkező csoport kollektív cselekedete. Ahogy például ma a szlovákoknál minden magysar elmegy szavazni és a magyar koalícióra fogja adni a voksát. Kollaboráció nélkül, azonos érdekből kifolyólag.
47: Schmidt Mária (később elolvasott) szövege - szerintem - tökéletes összhangban van azzal, amit fent írtam. Kövér Lászlót nem kommentálom, mert az egy politikai propaganda szöveg, amit mindenki a saját szája íze szerint értékel. Amennyiben elfogadjuk azt a vélekedést, hogy Gyurcsány Ferenc egy politikai bűnöző, akkor meg kell állapítani, hogy rajta kivül van még néhány tucat. Személy szerint nekem a pillanatnyi viselkedése antipatikus, de ugyanilyen antipatikus volt Orbán Viktoré is, amikor nem volt hatalmon. Engem a magyar belpolitika csak olyan értelemben és addig a határig érdekel, hogy a nemzetnek mennyi haszna vagy kára van belőle. A magyar sors szempontjából meghatározó magyar nemzetiségű személyek 98 %-a az elmúlt 250 évben meglehetősen negatívnak mutatkozott. Nem látok semmi okot arra, hogy ez megváltozna.
2010.június.12th. at 6:21 du.
49.-re ! Tibor bá , látom nem figyeltél fel a lényegre.
Schmidt Mária szerint Rajk László ügyében amerikai kapcsolat is van ! És a rendszerváltás utáni évek eseményeiben vastagon benne voltak a titkos szolgálatok !
Ez fontos tényező.
Gyurcsány Ferenc ügyében pedig azt mondta Kövér László, hogy Gyurcsány pártpolitikai célokra használta a titkos szolgálatokat !
2010.június.12th. at 7:39 du.
50: OK. És ki az a Schmidt Mára? Miért vagy abban olyan biztos, hogy egy elhivatott pártpolitikus az igazat mondja, csak azért mert megcsinálta magnak a Terrorháza igazgatói széket? Én inkább az eszemre hallgatok és a tényeket nézem. Rajk László nem volt moszkovita, nyugati emigrációból jött haza. Meggyőződéses kommunista volt (a marha), harcolt Frankó ellen. Ha őt be tudta a CIA szervezni, akkor Jézus Krisztus is terrorista volt. Egyszerűen a moszkovita zsidók s a nem moszkovita gójok harcoltak a hatalomért. Rákosi győzött Rajknak meg kellett halni. Schmidt Mária pedig menjen a pokolba, vagy mondja meg, hogy mi haszna van pártjának abból, ha Rajk USA ügynök volt. Ja, hogy akkor az MSZP tulajdonképpen „azok” megbízásából elárulták a hazát. Persze, aki hisz a világ konspirációban és már 20 ilyen könyvet olvasott, annak be lehet adni. De nem egyszerűbb annak a feltételezése, hogy minden politikus a saját zsebét tömi, és ehhez nem kell „elárulni a hazát” csak ki kell lopni a pénzt az államkasszából. Erre megy ki a játék, és mindig is erre ment ki.
2010.június.12th. at 11:52 du.
” …Én a húszas évektől a kilencvenes évekig tartó történésekkel foglalkoztam, a középpontban a Rajk-per és annak amerikai szálai, kapcsolatai állnak. Ezeket a szálakat próbáltam kibogozni, amelyekkel kapcsolatban az volt az érdekes, hogy egészen a kilencvenes évek közepéig szövedéket képeztek bizonyos csoportok között az Egyesült Államokban és Magyarországon…”
( Schmidt Mária történész )
51.-re ! Tibor Bá, ezt írod :
” …Egyszerűen a moszkovita zsidók s a nem moszkovita gójok harcoltak a hatalomért…”
Én azt gondolom, hogy már akkor is a birodalmak harca volt.Vagyis a nyugathoz kötődő ” kommunistákat ” a Szovjetunióhoz kötődő ” kommunisták” visszaszorították .
De a nyugatiak nem adták fel, ezt jól bizonyítja Nagy Imre esete.
2010.június.13th. at 7:32 de.
Nem tartozik szorosan az Orbán témához, de a konspiráció elméletekhez passzol.
Tegnap Pöstországban voltam egy találkozón, “hogyan éljük túl az elkövetkező szűkös időszakot” volt a téma. Illetve lett volna.
Odaevett a fene 3 embert a Magyarok Szövetségétől. Ez még nem is lenne baj, csak kinyitották a szájukat is.
Megismerhettük a HARP működését, Egely dr áldásos találmányait, a háttérhatalmak konspirációs tevékenységét. Előadást tartottak a légköri CO2, vagy CO (”mindig keverem a kettőt”) áldásos hatásáról, és a klímaváltozás hoax jellegéről.
Nem sorolom tovább a sületlenségeket, sikeresen szétcseszték az időnket.
Egyetlen pozitív mondandójuk volt, a közösséghez tartozás fontossága.
Az is igaz, hogy ezek után inkább csatlakoznék sátras oláh cigányokhoz, mint hozzájuk!
Mondd Tiborbá’ miért nyalnak be az emberek gondolkodás nélkül ilyen faszságokat? Gondolkodni “nem menő”?
Vagy ilyen hülyeségekkel lehet tömegbázist szerezni?
Elnézést a stílusért, de az egyébként sem túl erős kultúrbiztosítékot nagyon kicsapták
2010.június.13th. at 8:50 de.
Leveste ! Ha az 52. írásomra gondoltál, - az nem elmélet.
Megtörtént események, melyeknek a hátterei ma is titkosak.
Például Nagy Imre tettei egészen egyszerűen megmagyarázhatatlanok úgy, ahogyan hivatalosan magyarázzák.
Az kevés magyarázatnak, hogy egyik ” kommenyista ” felkötötte ” a másik “komenyistát” .
( Ja, és én nem vagyok jobbikos )
2010.június.13th. at 10:03 de.
52: A “birodalmak harca” tézissel kapcsolatban nem mondom meg a véleményemet, mert az felérne egy becsületsértéssel.
Állapodjunk meg abban, hogy véleményünk nem egyezik!
Egy definíciódra azonban kíváncsi lennék. Mit nevezel “nyugathoz kötődő kommunistának”? Ha ez túl fogas egy kérdés lenne, akkor csak a “Nyugatot” határozd meg. Ez csak azért lenne fontos, mert a támfalak mögött az USA, Franciaország, Németország (csak úgy kapásból három) gazdasági érdekei igen csak eltérek egymástól. Szóval, amikor kiderül, hogy Izrael teljes gőzzel kémkedik az USA ellen, akkor ki is ez a NYUGAt?
53: Korunk legnagyobb faszsága ez a konspirációs háttérhatalom, amit az emberek úgy vesznek mint a cukrot. Ahhoz semmi késég, hogy a CIA mindenhova behatol (ahova tud) és iparkodik egy nem Amerika “barát” rezsimet megbuktatni és egy olyan (jól megfizetett) bábkormányt beültetni, akik tökéletese kiszolgálják az amerikai érdekeket. Az is rendben van, hogy a zsidók a lehető legpiszkosabb módszerekkel építik 150 éves lázálmukat a NAGY IZRAELT. Az is tény, hogy Kína gőzerővel halad az önmegvalósítás felé, mert nemzeti-faji büszkesége 150 éve szenved az európai civilizáció megalázásától, és majd most ők megmutatják. A hidegháború nagy vesztese ocsmány politikát folytat, hogy a régi fényt valahogy visszaszerezzék. És az is tény, hogy a nagy-befektetők (lásd Soros György) nemzetek felett álló oligarchia, akit csak tőkéjüknek gyarapítása érdekel. Az is tény, hogy az multik megvették az amerikai törvényhozást és sajt szájuk szerint irányítják a viláág legerősebb hadseregét. Az is természetes, hogy a különböző érdekcsoportok összeülnek, tanácskozna, stratégiát dolgoznak ki és döntenek. Az ember, amióta öntudata van tervez és dönt. De nagyon kevés döntése jön be, mert a világ állandóan változik, mert új szereplők léphetnek be, mert más érdekekkel ütközhet a terv, mert az emberiség egy kiszámíthatatlan öntörvényű entitás. Ha az a bizonyos háttérhatalom valóba létezne, akkor Kuba már réges-régen nem lenne egy hatalmas púp az USA hátán, Chauchesku nem tudta volna átverni a Nyugtot 20 éven keresztül, és így tovább. Bizonyos német tőkés csoportoknak jól jött egy Hitler, támogatták, pénzelték, de aztán kinőtte magát a kontrolljuk alól. Azt állítani és elhinni, hogy Hitler és a 6 millió zsidó kiirtása egy „Háttérhatalom” pontosan betervezett művelete volt, az én megítélésem szerint súlyos paranoia. A Világban egyszerre számtalan, egymástól különböző és egymással konfliktusban lévő érdekek húzódnak. Abban hinni, hogy ezek egymással való küzdelme egy pontosan kidolgozott terv szerint történik, legalább annyira alaptalan, mint abba hinni, hogy Jézus halálból harmadnap feltámadott és felment a mennyei atyjához. Ebből pedig az következi, hogy konspirációs témában nem vagyok vitapartner, mert aki néhány populista könyv elolvasása után eldöntötte, hogy HISZ benne, az logikus érvekkel meggyőzhetetlen. Ennek ellenére felhozok egy valós példát miért nem működik a konspiráció és miként lehet beleköpni a levesbe. Az 1970-es vége felé az amerikai Hunt testvérek hatalmas spekulációba kezdtek az ezüsttel. Abba az időben a fényképezés nagyon népszerűvé vált az egész világon. A negatív filmhez s a pozitív papírhoz is ezüst bromid kell, mint fényérzékeny anyag. A fényképészeti ipar ezüst nélkül nem tudott létezni, fontos, mással nem helyettesíthető alapanyag volt. Hunték elkezdték felvásárolni az ezüstöt, aminek így az ára 1979 szeptemberi 11 $/oz-ról 1980 januárjáig felment 50 $/oz-ra. Ez egy tipikus konspiráció volt. Gondosan kidolgozott, törvénytelen stratégia. Egy dologgal nem számoltak. Évszázadok alatt a lakosságnál hatalmas mennyiségű ezüst halmozódott fel régi pénzek, evőeszköz készetek, serlegek, tálcák, stb. formában. A magyar Bizományi is vette az „tört” ezüstöt. Mindenki minden ezüstöt előkapart és vitte eladni. Én magam 100 Horthy 5 Pengőst adtam el egy kisebb vagyonért. A Hunt-féle konspirációba „külső erők” beleköptek a levesbe. A Hunt fivérek (korábban olajban utaztak) minden vagyonukat eveztették + 10 millió dollár büntetést kaptak.
Hogy miért hülyék az emberek. Mert a megismerhető tények halmaza oly hatalmas, hogy évtizedes szorgalmas tanulással is csak egy tört része sajátítható el. Erre kevés ember képes. Ráadásul, amit fiatal korában bele vernek az iskolába, idővel azt is elfelejti. Tapasztalataim szerint mérnöki diplomával rendelkező 40 feletti férfiak a középiskolás fizika anyag 10 százalékát se tudják, kivéve ha a mindennapi munkájuk bizonyos ismereteket életben tart. Az embertömegek azt fogadják el valóságnak, amit egy tehetséges szónok velük elhitet. Ráadásul tendálnak afelé, hogy a kellemes mesét beszopják a kellemetlen tényeket viszont tagadják. Ha 20.000 forintért forgalomba hozol egy tégely kenőcsöt és azt állítod, hogy egy hét alatt fiatalít 10 évet, lefogyaszt 20 kilót, kigyógyít a gyomorrákból, stb. akkor venni fogják, mint a cukrot. Ha azt állítod, hogy a nikotintól érszűkületet vagy/és tüdőrákot kaphat, akkor azt válaszolja, hogy a nagyapja is cigarettázott és 85 éves korában halt meg epekőben.
A széndioxid (CO2) a szén elégetésekor keletkezik jelentős hő(energia) leadása mellett. Stabil színtelen, szagtalan gáz, ami nem mérgez, de kiszorítja az oxigént (például egy pincében) és megfulladsz tőle. A szénmonoxid (CO) a szén tökéletlen elégetésekor keletkezik, tovább égethető, színtelen, szagtalan gáz, de erősen „mérgező” mert a vörösvértest hemoglobinjának 180-szor nagyobb az affinitása a CO-hoz mint az O-hoz. Vagyis leköti az oxigént szállító vörösvérsejteket, egyszerűen megfullaszt.
54: Nagy Imrét én már megmagyaráztam az emberi psziché ismeretével, de nem reagáltál rá, mert neked konspiráció kell. Harcolt a hatalomért, és amikor ezt végképp elvesztette, az élete kevesebbet ért neki, mint a történemi halhatatlansága. A Jugoszláv követségre azért menekült (ellentétben Midszethy-vel), mert látott esélyt arra, hogy visszatérhe a hatalomba. A Jugoszlávok azért adták ki, mert számukra az oroszokkal kialakult státusz quo többet ért, mit egy bukott magyar vezető. Most azért csinálnak belőle nemzeti hőst, mert már nem él, tehát nem veszélyezteti senkinek a hatalmát, nemzeti hősökre szükség van. Különben egy szar, moszkovita kommunista volt, aki arra játszott (helyesen) hogy a Rákosi átal bevezetett, szovjet mintájú elnyomás Magarországon nem megy el. Tehát kitalálta a mezőgazdasági reformot, amnesztiát adott a politikai fogjoknak, és remélte, hogy Rákosit kiüti a nyeregből. Beszopta az amerikai propagandát s elhitte, hogy segítségükkel Titó modjára függetlenítheti az országot az oroszoktól, de Szuezzal nem számolt, mert nem is számolhatott, ami Angliának és Franciaországnak fontosabb vot mint Kelet-Európa, ami különben is le volt pacsizva. Errők Nagy Imre éppen úgy nem vett tudomást, mint Kossuth a Szent Szövetségről. — Belátom, sokkal izgamasabb abban hinni, hogy Nagy Imrét a Bildenbergek beszervezték még Moszkvában, a börtönbe csücsülő pátriarka segítsgével, hogy a gazdag zsidók segítségével kinyirassák a kommunizmus szekerét toló kis-zsidókat, hogy aztán a németek még több kártérítést fizessenek a gazdag zsidóknak, akik már 1923-ban tudták, hogy Hitler 1945-ben fejbelővi magát zsidó kurvájával együtt, de előbb megtiltották az amerikai légierőnek, hogy a koncentrációs táborba vezető vasutat lebombázzák és megfenyegették Trumant, ha nem dobja le az atombombát, akkor úgy jár mint Kennedy.
2010.június.13th. at 10:37 de.
55.-re !
Nagyon szeretném, ha mindenki pontosan fogalmazna !
Az úgy nevezett háttér hatalmakkal NEM ÉN szoktam előhozakodni ! ! ! Én ilyennel NEM FOGLALKOZOM ! Azt meghagyom a HÜLYÉKNEK .
De a világ ettől függetlenül, nem magyarázható meg azokkal a hazugságokkal, amikkel bennünket etetnek .
A nyugat meghatározása : Aki, vagy ami nem tartozott a volt Szovjetunióhoz, vagy befolyási övezetéhez, és a társadalmi berendezkedése a kapitalizmus volt, az már mind nyugatnak számított!
Tibor bá ! Küldjek Negró cukrot ?
2010.június.13th. at 11:10 de.
56: OK. Sorge! Elnézést! Leveszlek a “hülyék” listájáról. Az egész világ teli van hazugságokkal. Az igazság kihámozása roppant nehéz. Ha ezt akarod mondani, akkor azzal egyetértek. Nincs olyan könyv, amiben tuti megbizhatsz, hogy feltárja a valóságot. Vagy azért mert eleve manipulálni akarnak az ovasóval, vagy azért, mert miden jószándék mellett az író téved. Az én módszerem az, hogy a biztos tények ismeretében, az emberi természettel kalkulálva kidogozom a legvalószínűbb lehetőséget. Ne kutasd, mert sosem fogsz rátalálni a “Nagy Imre titokra”. Midenki úgy magyarázza, ahogy az érdeke megkívánja. Az én kitalálmányomat az elöbb közöltem. Gondold át és írd meg az ellenvéleményed. Több szem, többet lát! De a történészek szövegét ne vedd komolyan. Azokat alkamazzák, fizetnek nekik, és ezért van velük szemben bizonyos elvárás.
2010.június.13th. at 11:21 de.
53. leveste ! Csak apróságok. A feleségem vett két kis elektromos “mütyürkét”. A tanyára télen begyültek az mezei egerek. A (szuterén) stekkerbe bedugva a mütyürke olyan ultrarövid (?) hullámokat bocsájt ki,hogy az egerek “kivonultak” megfagyni a hóra. A másik mütyürkét most nyáron használta a szunyogok ellen. Ha áram alatt van a fél farmon egyetlen szunyogot sem találsz !

Na,gondoltam én rögtön,ha EZEK ezt kikisérletezték (ismervén az emberi elme “járását”) akkor bizti rég kikisérletezték már ezen “hullámok” különböző frekvenciáinak emberre gyakorolt hatását is.Pl: “eszedbe jut”,hogy ki kell ugrani a (négyedik szinten lévő) lakás ablakán..és sutty ,ugrassz mint az egérke a fagyba!
Ezért olyan könnyű “Tesla titokzatos” elméletei körül kavarni a sz..rt . Aminek egy része még igaz is lehet hisz “komoly” tudosok,komoly “felszerelések” segítségével “próbálkoznak” világhódító “fegyvereket” összeeszkabálni…HARP. (egyesek szerint sikertelen,mások kötik az ebet a karóhoz)
Ez a Schmidt Maca érdekes “duplagondol” jelenség (szerintem)
Miközben kéjesen nyújtozkodik férjétől rámaradt vagyona kényelmében “merészen” (könnyű neki hisz kis láncocskán ott lóg a nyakában,hol dugva hol kibillenve kecsesen onnan,a kis hatágú összefont csillag) képviseli a FIDESZ liberális szárnyát…amelyik ha netalán “nemzeti rövidre zárna a Viktor elméje” úgy repesztené ketté a FIDESZ-t mint a pinty !!!
54. Sorge (a tegnap valahol valami nagyon komolyat “megértettem”-Tibor-bá figyelmeztetéseinek köszönhető-most csak ennyit erről!) Megértettem,hogy mennyire igazad van mikor azt írod :”…kevés magyarázatnak, hogy egyik ” kommenyista ” felkötötte ” a másik “komenyistát” De mennyire így van! Gondolom nem akarsz kb 3 évet “feláldozni” az életedből csak azért,hogy ennek egy részét (legalább a mechanizmusát)megértsd. Ideje lenne a “nagyfejek” részéről megírni egy frappáns,rövid,mindenki számára érthető és IGAZ
“történelmet” erről a kommunizmusnak nevezett valamiről.
Ne féljetek NEM LESZ ILYEN !!! De legalább egy netten terjeszthető “zugírást” Uraim… ha itt olvastok…
Na nem olyat amelyikben pl egyházaink igyekeznek kisajátitani az “összes szenvedést” miközben “békepapjaikat” “szerecsenmosdatják”, de olyat se amelyikek az AKKOR már “megvilágosúlt”a rendszerváltásba előremenekülő szocialista elit üldöztetéseiről kreált legendák hírdetői (Sütő András, Demszki Gábor…),miközben teljesen kihagyja tízezres tömegek mérhetetlen szenvedéseit…amelyeket pont ők és bandájuk idézett elő. (na most lefogom magam ! )
Szegény Nagy Imre meg szegény Tildi…meg szegény MI !!!
2010.június.13th. at 11:47 de.
Jó lenne már tisztázni mi az ELŐHATALOM (nyelvűjitok ha kell a megértéshez) és mi a HÁTTÉRHATALOM. Szerintetek az amerikai zsidó LOBBY (hogy így nevezzem) vagy a szabadkőmüves LOBBY (hogy szintén így nevezzem) mi ?
2010.június.13th. at 11:49 de.
Kedves Tibor bá ! Te nagyon tudsz, ha komoly vagy…
Szerintem hibátlanul feltártad Nagy Imre helyzetét.
” …Beszopta az amerikai propagandát s elhitte, hogy segítségükkel Titó módjára függetlenítheti az országot az oroszoktól… ”
Még annyit tudni kell, hogy előzőleg éppen kivonták a szovjetek a csapataikat Magyarországról - korábbi megállapodás értelmében.
Nagy Imre pedig azt hitte, ( mert elhitették vele,) hogy Magyarország átkerülhet amerikai érdekszférába. Ezért is engedte ki a szovjet rendszer által bezárt politikai foglyokat.
Szóval oda jutottunk, hogy bizony, birodalmak küzdöttek Magyarországért. Amerika persze nem sokat küzdött.
Tibor bá, az írásod többi részéhez most nem szólnék hozzá, mert ahhoz jelenleg nem vagyok felkészülve.
2010.június.13th. at 12:01 du.
60: Csak azt kifogásolom, hogy a birodalmak KÖZDÖTTEK Magyarországért. Nem, az érdekszférájukat akarták bővíteni. Ezért volt, hgy amikor valamelyiknek valahol volt egy kis csete-patéja, akkor a másik az ellenoldalnak titokban szállította a fegyvert. De ha mögéje nézel a dolgoknak, akkor az emberi hatalomvágyra bukkansz, mert ezekben a küzdelmekben igazi győztes sosincs. Midíg többe kerül, mint amennyi hasznot hoz.— De ment és megy ez kicsiben is. Franciaországnak ezért van befolyása a románoknál (akik most jó érzkkel átlovagolnak az amerikaiakhoz) a németeknek pedig nálunk. Közben a nyilvánosság előtt a franciák és a németek puszi barátok, de a háttérben egymás kárára iparkodnak terjeszkedni.
2010.június.13th. at 12:20 du.
Tibor bá ! Ha kifogásolod a KÜZDÖTTEK szót, engem nem zavar . Nekem a te megfogalmazásod is megfelel :

” …az érdekszférájukat akarták bővíteni…”
A románok szerintem leginkább ” megfejni ” akarják Amerikát. Ha így van, akkor az nagyon helyes .
2010.június.13th. at 1:16 du.
62: Amerikát nem tudják megfejni, ahogy a francákat se tudták, mert a franciák nem a sajátjukat adták a románoknak, hanem azt, amit tőlünk vettek el. Mnden esetre az amerikai érdekek kiszolgálását sokkal jobb hatásfokkal végzik, mint például mi, pedig a magyar vezetők arról hirhedtek, hogy ugyancsak szeretik az országot kiárusítani.
2010.június.14th. at 6:51 de.
Köszi a hozzászólásokat az 53-hoz.
Viszont ezek a Magyarok Szövetsége “küldöttek” még erre sem.
Néhány kiegészítés.
Nem Sorge-nak szólt az válaszként az 52-re.
Tiborbá’, Te megadtad a választ, hogy miért egyszerűbb hülyeként benyalni a demagóg dumákat. Köszi a CO2, CO eszmefuttatást, de erre még emlékszem
Ennek ellenére remekül érveltek a klímaváltozás ellen. Pedig az egyikük valamilyen kerületi vezetőként aposztrofálta magát. Én kicsit többre számítottam volna tőlük.
Jöttek a szokásos történettel is, “!! Magyarország víznagyhatalom!!” Rákérdeztem, Molnár Gézáról még hírből sem hallottak.
Ezek az emberek tök jól elhobbizgatnak, kajálgatnak a M.SZ-ben fújják a hülyeséget, oszt jó.
Megnézem én, egy valós krízishelyzetben mekkora tömegbázisuk maradna.
Do-Mi!
Azért egy ultrahangos egérriasztót összehozni a HARP elmélettel, az azért kibaszott nagy mellélövés, nem gondolod?
2010.június.14th. at 9:10 de.
64-re.Levi!Írod:


1.”Nem gondolod ?” Nem, mert NEMODABUDA !
2.Ezt írtam :”…Ezért olyan könnyű “Tesla titokzatos” elméletei körül kavarni a sz..rt .” ….
3.-és jeleztem hogy napra vagyok de nem foglalok állást : “HARP… (egyesek szerint sikertelen, mások kötik az ebet a karóhoz)”,hisz dollármiliárdokat áldoztak a projektekre.Igaz ?
Köszönöm a megértésed !!!
4.Na, a “tömegbázisról” megint beindult a gondolattársítás. Az IRA-nak több mint százezer bejegyzett tagja volt.Mikor kitőrt a “culibuli” ötezren jelenkeztek fegyver alá! Krizis helyzetben mindig kb. ez az arány érvényesül…
5.Őrizkedjetek a nagyhatalom-ban gondolkodóktól…
2010.június.14th. at 11:26 de.
65: Csak akkor kifogásolhatod, hogy 100.000-ből 5000 fogott fegyvert, ha a belépéskor közölték, hogy erre sor kerülhet.
2010.június.14th. at 12:08 du.
66-ra,. Kedves Tibor-bá! Nem “kifogásolom” hanem adatot közlök. A tagok tudták,hogy az “angol iga” lerázására,fegyveres felkelésre készülnek ! Egyik jelszavuk:”Az angolok csak onnan távoznak ahonnan kiverik őket.” (Mintha más imperialisták nem.)
De ez sem fontos. Csak arra akartam felhívni a figyelmet,hogy a “beiratkozók” és a “tenni is hajlandóak” száma között óriási szokott lenni a külömbség. Nem is beszélve a “eszmét” meglovagolókról,a hivatásos beépülő hülyitőkröl,meg a manapság mindenféle lejárató vagy beetető manőverről amelyek minden szétvert társadalomra jellemzőek stb. Üdv.
2010.június.14th. at 12:45 du.
67: Módosítok: Csak akkor érdemel megemlítést, hogy….
De végeredménybe a válaszodból az derült ki, hogy inplicit közölve lett velük. Akkor pedig a “megemlítés” helyénvaló.
2010.június.14th. at 1:33 du.
A külpolitikai helyzet “fokozódik” !
http://www.rian.ru/infografika/20100610/244705278.html
2010.június.14th. at 2:46 du.
Tibor bá, ha nem hiszel az összeesküvésekben, szerinted hogy jött létre az amerikai FED?
2010.június.14th. at 5:01 du.
70: Ha figyelmesen elolvastad volna, amit erről írtam, akkor tudnád, hogy természetesnek veszem, amikor néhány nagybankár (FED alapítók), olajat tartalmazó terület tulajdonosa (OPEC), stb. Összeülnek és sajt érdekük figyeembe vételéve kidogoznak egy stratégiát, ami természetesen nem nyilvános (titkos). Sokszor nem is törvényes, mert pl. tröszt jönne létre. Nem iyen “összeeskűvésről” van szó. Hanem az egész világot irányító, jövőt formáló, nemzetek felett6i, stb. összeesküvésről. Még azt is el tudom fogadni, hogy ilyen létrehozását megkísérlik, de húzamos “üzemelésük” teljesen kizárt.
2010.június.14th. at 6:08 du.
Trendeket irányítanak az összeesküvők és közben belül is bunyóznak egymás ellen a koncért. Ez nem jelenti azt, hogy minden apróságot irányítanak.
Az neked nem nemzetek feletti összeesküvésd, hogy a 19. sz. második felében három jövendő világháborút terveztek el? Vagy évtizedekig dolgoztak egyes monarchiák megdöntésén, közte az orosz, a német, a török és az osztrák-magyarén?
És hogy sok ország feldarabolásátr tervezik régóta az oszd meg és uralkodj elvén, közte Mo-ét meg is valósították?
2010.június.14th. at 7:15 du.
72: Gedeon! Unom ezt a témát. Persze tervezik, és? Ebben a pillanatba az USA nagyon aktívan tervezi már évek óta, hogy Iránban rendszerváltást hoz létre. Eredmény? Nulla! Kasztró ellen a CIA számtalan tervet dolgozott ki. Fidél Kasztró még mindig él (bár beteg
). A grúzokkal kapcsolatban is vot USA-Izrael “összeeskűvés” mi lett belőle? Semmi, mert azzal nem számoltak, hogy Putyinnak nagyon nem fog tetszeni. Utoljára írom le. Igen, összeülnek, igen terveznek, akár nagyon jelentős dolgokat is, de hogy mi lesz a végeredmény a kétes. Van, amikor sikerül, van amikor részben, és van amikor semmi.
2010.június.15th. at 9:02 de.
73.Ez azért van mert nem hiszel az ISTENEKBEN !!!

És nem hiszed,hogy az ember mennyire szeret ISTENT JÁTSZANI!
2010.június.15th. at 10:03 de.
73: Tibor bá, hogy “unod”, az nem egy Mensa-szintű érv!
Az egész modern történelme azt mutatja, hogy a háttérhatalom egy hierarchikus DARWINISTA banda, akiknek az egyes döntéshozási szintjein az alattuk levő szinteken sínylő elvtársaikat (”Külső Párt”) gátlástalanul megversenyeztetik, győzzön a jobbik alapon. (kik versenyeztetik a Jobbikot????)
A pénzoligarchia hozta létre a bolsevik és a náci rezsimer is és kicsit se aggódott, hogy egymásnak ugrottak. Orwellnél a három világhatalom permanens háborút folytat egymás ellen, de páros héten más a szövetségi felállás, mint páratlan héten. Az amerikai Észak-Dél polgárháborúban az egyik felet a párizsi Rócsildok finanszírozták, a másikat a londoni Rócsildok. Ugyanaz a Warburg bankház vett részt a FED, a bolsevik és a hitleri rezsim létrehozásában. Nem ugrik be, melyik bank egyaránt finanszírozta a bolsevikokat,. a mensevikeket és a Kolcsakot, a vörösök ellenségét. Megversenyeztették a játékosokat, a legéletrevalóbb győz, ők csak kereshetnek rajta.
A francia forradalmárok és a bolsik is halomra ölték elvtársaikat.
Ez egy ilyen csapat, ez náluk a játék része. Sátánistáktól mi mást várhatnánk.
Nem lehet a világot tökéletesen egy központból irányítani, ne győzködj róla, hogy kétszer kettő négy.
De ez nem változtat a háttérhatalom létezésén és többszáz éves gonosz, romboló tevékenységén.
Unom, amikor érvek nélkül tagadsz…
2010.június.15th. at 11:04 de.
Gedeon ! Úgy látom, te szeretnéd Tibor bá-t kötelezni, hogy ugyanolyan véleménye legyen, mint neked.

2010.június.15th. at 11:10 de.
75: Gedeon! Mensa tagságom novemberben lejár és nem újítom meg, nem a 2500 forint miatt!
Különben nyitott kapukat döngetsz a felsorolásoddal. Már hányszor írtam én magam is, hogy a TŐKE önálló életet él. Szaporodni akar és nincsenek elvei. (a tőke persze bizonyos emberek birtokában van) Ezzel mindent megmodtam. A többi olyan mint a lóverseny. Senki nem tudja előre ki lesz a befutó. Ronda játék, volt már bankár, akit inkább megőltek, hogy ne keljen visszafizetni a kölcsönt. Azt is elfogadom, hogy bzonyos csoportok “eldöntik” hogy mi legyen. Én kizárólag az IRÁNYÍTÁS ellen emelem fel a szavam, mert az irányítás azt jelenti, hogy minden pontosan úgy történik, ahogy az irányítok elhatározzák. Na ez az, ami nem felel meg a valóságnak. Törekvés van, de a siker sose 100 százalékos és midig van “vadhajtás.”
2010.június.15th. at 2:33 du.
77-re- Elnézést! “…az irányítás azt jelenti, hogy minden pontosan úgy történik, ahogy az irányítók elhatározzák.”
Én nem akarlak “vallomásra” bírni de ez így nem OK.
2010.június.15th. at 3:01 du.
78: Hát hasogassuk-hasogassuk azt a kib….tt hajszálat.
Mondjuk beülsz egy autóba elidulsz vele és irnyítod erre menejen, arra menjen, megálljon. És ezt csinálhatod 50 évig. Ez szerintem OK. Ha aztán nekiirányítod egy fának, akkor kifingasz. Azt el lehet mondani rólad, hogy 50 éven át irnyítottál. — Ha viszont elhatározod, hogy holnap kimész kapőálni, de közben jön egy vihar, tehát nem mész kapálni. — Kedves Do-Mi. Szerintem ez a különbség az “elhatározás, eldötés” és az “irányítás” között. — Nem kell bevallanod, de ez így OK.
2010.június.15th. at 3:19 du.
79. Kedves Tibor-bá! Nagyon jó a példa miszerint : “Ha aztán nekiirányítod egy fának, akkor kifingasz.” Pont ezt remélem !
Hogy ez a háttérhatalom így fog kifingani!
Na nem mintha nem lenne egy másik kandidátus a trónra !
2010.június.15th. at 3:35 du.
80: El kell, hogy keserítselek. Az általad és Gedeon álal vizionált háttér hatalom nem egy konkrét entitás. A szereplők állandóan változak. Ebből az következik, hogy az én definícióm szernt nem irányítanak, mert parciálisan állandóan neki mennek egy-egy kisebb fának, ami után módosítanak, szereplők cserélődnek. Ti pedig fellelni vélitek a kontinyuitást. Jó példa erre a már Eisenhower által bejelentett katonai-ipari-komplexum. Tényleg létezik, csak a szereplők és a célok változnak állandóan és itt-ott pofára esnek, de azért szörnyű dolgokat művelnek szabadidejükben. Egyet viszont nem csinálnak, nem irányítják a földet.
2010.június.15th. at 7:44 du.
81-Kedves Tibor bá! Igazán szívmelengető (lábadozás közben!) párhuzamosan olvasni racionális érveidet az “Ősrobbanásban” és a csodálatos “rugalmassággal” megfogalmazott ellenvetéseidet bizonyos “törekvések” megnevezésének milyenségével kapcs.
Üdv.
Mert igazad van,hogy a szereplők változnak (De ma már rokonságban marad !) és a KIS célok is változnak (…Vietnam, Irák,Irán…) de az uralkodási törekvések,ebben az esetben (mert globalizálódtunk) világuralmi törekvések soha.(Kezdjük csak N.Sándortól errefelé!)Ezek a dolgok már ilyenek. Szeret az ember Istent játszani.
Na meg az ÚJ VILÁGRENDET sem én találtam ki (persze dollár fennhatóság alatt…)
Idepasszirozok egy kis részletet egy,barátaimnak írt, nagyon régi levelemből :
“Meg ott van a “Szabadkőművesség”… meg a “Bildenberg csoport”… meg a “Frankfurti iskola”… meg a “Pen Club”… meg a hottentották világszövetsége… Meg az egész “összeesküvés-elmélet”… amiböl természetesen egy jottányit se hiszek… mert ez így “ildomos”… nehogy megsértsek valakiket…De azt tudom, hogy az egész élet egy kurva nagy “összeesküvés “… a gyakorlatban… Ahogyan azt Ford tata is észrevette énelőttem sokkal korábban…”
“Isten ments”,hogy meggyőzni akarnálak…
2010.július.30th. at 9:13 du.
7: Ha elolvasod az alkohol szervezetre gyakorolt hatásairól (mellesleg az egyik legnagyobb karcinogén anyag, azaz rákkeltő, főleg a tömény szesz), akkor is van kedved támogatni a szabad pálinkafőzést? Meg inni is?
http://www.sulinet.hu/tart/fncikk/Kiae/0/5330/start.htm
Magyarországon nem a kamatos kamattal van a baj, az viszonylag tisztességes számítási mód, hanem azzal, hogy a svájci frankban felvett jelzálogkölcsönnél:
a.) A bankok semmilyen svájci frankot nem vásároltak az MNB-től, tehát veszteségük itt nincs, de nem is adtak az ügyfélnek.
b.) Az ügyfél ugyan svájci frankban írta alá a szerződését, de forintban kapta a hitelt. Ez önmagában jogalap lenne “fejes” banki vezetőink börtönbe juttatásához..
c.) Az ügyfél ugyanakkor 100 %-ban kénytelen viselni az árfolyamváltozás költségeit - holott egy nemzetgazdaság devizaárfolyamainak változását közgazdaságilag és jogilag is tilos lenne ráterhelni 100 %-ban az ügyfélre, de erre szarik ma Magyarországon minden vezető…mintha nem a külker. adná a GDP 70 %-át évtizedek óta, és nem tudnák, milyen okok befolyásolnak egy devizaárfolyam változást.
d.) Ha csak elszámolási pénz (sicc, klíring rubel..) a svájci frank, és nem vásárolta meg a bank, akkor mi a jó fene vesztesége keletkezik? Az egész egy trükkös becsapás, amit tök feleslegesen csinálnak a bankok. Ja, bocsánat, nem. Így nyúlják le PSZÁF segédlettel és magyar kormánysegédlettel a magyar állampolgárok kb. 15 %-át.
Aki elhiszi, hogy ők ezen bármit veszítenek, az egy nagy bolond..és hát egy bolond százat csinál.
2010.július.31st. at 11:14 de.
58: Az elektromos mütyürkékből levont következtetésed helytálló, ha hinni lehet Drábik János: Tudatmódosítás c. könyvének…ha. Teszem ezt hozzá.
2010.július.31st. at 12:33 du.
83: Moli59! Hozzászólásodban vajjal kenegetted Sorge máját, aki kifejezetten bank és bankár ellenes (biztos meg van neki rá az oka). Ezzel szemben a kamatos kamatot megvédeni , vagy egyáltalán utálat mentesen írni róla egyenlő Arma Gedeon szívében való késforgatással. Én nagyon örülök, hogy értesz a bankok működéséhez és ismerteted nézeteidet. De mit szólsz az én történetemhez. Úgy 5-6 évvel ezelőtt az egyik. abszolút kitűnő bonitással rendelkező barátom kölcsön kért 3 millió forintot addig, amíg elad egy ingatlanát. A kölcsönszerződést úgy írtam meg, hogy a 3 milliót elosztottam az aznapi Euró árfolyammal és a szerződésbe nem 3 millió forint, hanem tíz valahány ezer Euró szerepelt, + évi 5%-os kamat. Amikor a barátom eladta az ingatlanát (vagy 2 évvel később), akkor a szerződésben szereplő Euró összeget beszoroztuk az akkori Euró árfolyammal, hozzáadtuk az évi 5 % kamatot, és az adós leszámolta az asztalomra a kijött összeget, természetesen forintban. Az én indokom az volt, hogy a forint stabilitásában nem bízok, és nem akartok rosszúl járni. Emlékszem, hogy 1945 márciusában 60.000 pengőért egy vidéki házat lehetett venni. Egy évvel később pedig egy doboz gyufát. Szerintem ugyanez történik a CHF hiteleknél is. Ha tévedek, akkor miben?
2010.július.31st. at 3:28 du.
85: Tibor bá, az egészen más, az magánjogi szerződés, két természetes személy között jött létre. Nem tudom, persze, pontosan hogyan szólt a szerződés, de a partner korrekt volt.
Azonban egy banknak nincs jogalapja és nincs közgazdasági indokoltsága sem annak, hogy egy ország devizaárfolyamainak változását (amelyből csak egy a svájci frank) ráterhelje 100 %-ban az ügyfélre. De ezzel Magyarországon nem nagyon akarnak a kormányvezetők törődni, mert már 1990. eleje óta szinte azt csinálnak itt a privatizált bankok, amit akarnak, igaz, az OTP is kivette a részét ebből, amikor a 3 %-os lakáshitel kamatokat felemelte egyik-napról a másikra 33 %-ra, de aki volt olyan szerencsés, és mondjuk családi kölcsönt kért, vagy munkahelyi kamatmenteset (amit később betiltottak), az visszafizette hitelének a felét, a másikat elengedte az OTP.
Én már akkor megkérdőjeleztem a “rendszerváltás” mibenlétét…
Ha kívánod, megküldöm emailben a pontos közgazdasági megközelítését annak, mi és hogyan befolyásolja egy ország devizaárfolyamainak változását, és éppen ezért nem jogos, hogy ebből a bankok nem vállalnak részt. Főként, hogy nem is adtak az ügyfélnek svájci frankot kézbe.
Magánszemélyek közötti ügylet az teljesen más.
2010.július.31st. at 3:31 du.
85: A kamat tőkésítése, majd arra kamatszámítás (kamatos kamatszámítás) mind a vállalatfinanszírozás, mind a betétesek
szempontjából régóta létező (pontosan nem tudom, mióta, utána kellene néznem) számítási mód.
2010.július.31st. at 4:00 du.
87: Esetemben nem tőkésítettük a kamatot, hanem kiszámígtottuk mennyí az évi 5% egy napra eső része és azt beszoroztuk valami 700 körüli napok számával.
86: Az engem (de szerintem másokat is) érdekel, hogy a forint árfolyama mitől függ. Elvégre ez a mi pénzünk és nem mindegy mennyit ér.
2010.július.31st. at 4:05 du.
88: Visszatérek, ígérem, de pár perc múlva vendégem jön!
2010.augusztus.1st. at 10:46 de.
88: Most tudok csak visszatérni. Hosszú elméleti fejtegetések helyett (a nemzetközi pénzügyek tantárgy, illetve a különböző közgazdasági elméletek igencsak hosszúra tudnak nyúlni, közben pedig általában a gyakorlat, a valós élet nem támasztja alá az elméleteket):
A mai papírpénzünknek nincs aranyfedezete, nem váltható át aranyra. Ennélfogva két különböző valuta - egy ország törvényes fizetési eszköze - vásárlóértékét lehet csak összevetni. A konvertibilitás, átválthatóság mögött sincs már ugye aranyra való átválthatóság, ma a konvertibilitás annyit jelent, hogy a pénzt szabadon, korlátozásmentesen lehet átváltani egy másik ország pénzére.
Az az ár pedig, amit a pénzpiacon (én ezen van a hangsúly ma, sajnos) egy külföldi valutáért kifizetünk, az a valutaárfolyam. A deviza egy ország törvényes fizetőeszközére vonatkozó követelés. Valuta- és devizaárfolyam között van némi eltérés közgazdaságilag, de tekintsük ez a két
pénzügyi fogalmat most egynek, az egyszerűség kedvéért.
A valutaárfolyamot elsősorban és leegyszerűsítve a keresleti-kínálati viszonyok határozzák meg, tehát a piaci viszonyoktól függ. És itt sajnos nem a gazdasági piacot kell érteni, hanem a devizakereskedők piacát! Ez a legnagyobb baj napjainkban.
Egy ország fizetőeszközének keresletét-kínálatát pedig számos háttértényező befolyásolja:
1.) Az ország nemzetközi pénzügyi forgalmát tükröző FIZETÉSI MÉRLEG mindenkori állapota, helyzete.
2.) A valuta belföldi értéke, vagy elértéktelenedése (infláció).
3.) A nemzetközi politikai helyzet alakulása
4.) Egyes államok gazdasági manővereinek az adott ország valutájára gyakorolt hatása.
És itt jön még a képbe az, amivel szintén számolni kell:
5.) A nemzetközi hitelminősítő intézetek (Standar&Poors, Moody’s, Fitch stb.) éppen érdekük megkívánta értékelése
6.) Az olyan nagybefektetők, mint pl. Soros György devizapiaci ténykedése. Én ezt spekulációs tőkének hívom,
de azt hiszem más is.
7.) És az kevésbé ismert és hangoztatott, hogy egy nemzetközi politikai kérdés megoldása során a valutaárfolyam igen hatékony eszköznek tekinthető.
Szóval, egy ország valuta(deviza)árfolyamát ma még inkább számos olyan tényező befolyásolja, ami miatt nem szabad a svájci frankban (vagy Euroban, vagy japán jenben) felvett devizahitelesekre ráterhelni 100 %-ban az árfolyamváltozás terhét. Ezt minden gazdasági vezetőnek, MNB elnöknek stb. tudnia kell, mégis, úgy tesznek, mintha sosem hallottak volna
róla.
2010.augusztus.1st. at 11:34 de.
90: Köszi! Én is úgy gondoltam, hogy a forint árfolyamát (most csak erről beszéljünk) a kereslet és a kinálat szabja meg. A keresletre és a kinálatra viszont különböző tényezők hatnak. Ezek mögött a (nem törvénybe ütköző) tényezők mögött bizonyos érdekek húzódnak, akikre a MNB vagy/és a Kormány nem tud hatni, tehát ki vagyunk nekik szolgáltatva. Ezt a tényt azonban szem előtt kellett volna tartani akkor, amikor a kölcsönöket felvettük, mert a tartózás pillanatától kezdve egyre nagyobb kiszolgáltatottságnak lettünk kitéve. Ugyanez áll a kölcsönt felvevő magán személyekre is. Aki tartozik, az nem a maga úra többé, más kényétől-kedvétől függ. Én irreálisnak tartom a törvényes érdekérvényesítést megkérdőjelezni egy jogállamban. Erre viszont nagyon jó Orbán Viktor válasza (szerintem az egyetlen lehetőség) a bankok megadóztatása. Ez azonban csak akkor lesz sikeres, ha a lakosság együttműködik. Vagyis nem gyökerez le 50 éven át (mondjuk) az OTP-be, hanem mindig a legkedvezőbb feltételeket kínáló bankhoz megy át. Az egyoldalú kamatlábemelés, ha benne is van a szerződésben ennek “joga”, valójában a Ptk-ba ütközik. Egy szerződés attól szerződés, hogy a benne foglaltak egyoldalúan megváltoztathatatlanok. Ezzel kellene élni az adósoknak. Ha pedig a próba pereket az adósok elvesztik, akkor a Kormánynak kell lépni a Ptk. olyan módosítzásával, hogy bíró ne ítélhessen a bankok javára. —– Ebben a témában hatalmas indulatok ütköznek mert a törvényességet összekeverik a morállal. kapitalizmusban csak az első létezik, a második abban a pillanatban megszűnik, amint a bank menedzser vasárnap délelőtt kilép a templom ajtaján. Erre a párttitkár nem volt képes, mert nem járhatott templomba
. A többségi vélekedés észrevétlenül átmentett néhány elgondolást a szocializmusból. Csak azt látták, hogy nyugaton milyen jól élnek (egyes) emberek. Hogy ezért mit kell tenni, mi ennek az ára, azt nem vették észre.
2010.augusztus.1st. at 11:53 de.
A menedzsment szerintem szombaton jár templomba…
2010.augusztus.1st. at 12:01 du.
92: Tévesen terjedt el Magyarországon egyes körökben, hogy a tőkés világot és az amerikai külpolitikát a szombaton zsinagógába járó zsidók irányítják. Valójában a létszámában jóval több, elszántabb, gonoszabb és jelentősen hülyébb fundamentallista evangelisták kezében van a hatalom. Hogy ezek a barmok tólják a cionisták szekerét, az csak egy történelmi ficam, amit a zsidókérdést jól ismerő Európa nem vesz észre, csak a zsidó térhódítást.
2010.augusztus.1st. at 4:29 du.
93.-ra ! Kíváncsi vagyok, hogy kik azok a fundamentalista evangélisták?
2010.augusztus.1st. at 4:39 du.
94: Én is!
A fundamentalista evangélista = radical religious right
2010.augusztus.1st. at 4:45 du.
95.-re ! Ez eddig egy evangélista. És még kik ?
2010.augusztus.1st. at 4:47 du.
90.-re ! Teljesen egyetértek Moli59 hozzászólásával.
2010.augusztus.1st. at 9:16 du.
http://www.bilderbergmeetings.org/participants_2010.html
Tibor bá, bár nem OV-ral kapcsolatos, de ha megnézed a Bilderberg csoport hivatalos honlapján a júniusi találkozó
résztvevőinek névsora mellett az ország jelzést, azért elég feltűnő, hogy Törökország több oldalról is képviselteti magát, még a piciny és viszonylag jelentéktelen Portugália is.
Az csak mellékes, hogy ott a Világbank elnöke is. Azt, hogy miről tárgyalnak, mi sosem fogjuk megtudni, valószínűleg valóban csak őszinte beszélgetések folynak, ki hogyan látja a világ folyását. Hogy lehallgatják-e őket, az már más kérdés.
Szóval, ha van kedved, szívesen venném véleményed.